Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
George8030   29.09.2012 21:10:28
zajímavej návěs. Jen snad podnik ví,proč to kupoval z hlediska užití,kdy plno podniků má skladovací prostory,kam by tohle byl jen hloupý žer a nikam by se nevešel,toť takový můj poznatek k té velikosti. Další věc,jediné co mě zatím se z fotky nelíbí,tak obutí smile ...tyhle pneu Mitas a ještě v téhle velikosti ...nevim no,snad jim to nebude dělat neplechu. JInak se těšim,až se tu u něj rozpoutá další konverzace smile
PYTEL   29.09.2012 21:19:22
Je to sice zajímavý, ale nedokážu si odpovědět na otázku: Co couvání??? Když zamknu nápravy a budu se stáčet někam do pravýho úhlu? smile smile
Martin Hruška   29.09.2012 21:58:17
Je to zajímavé jako rarita. Couvání do pravého úhle bez nuceného řízení náprav bude problém. Na fotkách je již teď vidět, že tenhle vůz bude mít problémy s diagonálními pneu.
Jen si kladu otázku proč tuto verzi nenabízejí přední hráči na trhu ? Protože stejný nebo větší objem realizují s menšími problémy na tridemu s nuceným řízením náprav. Zde jde bez problémů lehce couvat do zatáčky. U většiny předních výrobců jsou kola s ráfkem 26,5".
Na jedné fotce zezadu je taková technická vychytávka. To kolečko je ovládání ruční brzdy. Umístění na tom nejbezpečnějším místě.
Zetor   29.09.2012 22:11:22
Tak diagonální pneu Mitas je kategorie sama pro sebe, když někdy slyším, co dělají radiály, tak tady radší nemyslet.

Couvání do zatáčky bude problém nejen u toho, ale i u klasického tridemu bez nuceného řízení. Zde se ty prostřední nápravy značně smýkají i při jízdě dopředu do zatáčky.

A teď řečnická otázka... Lze čtyřnápravový návěs nuceně řídit? Vždy tam budou dvě pevné nápravy, které budou dělat problém. A řízení všech náprav by podle mě bylo velice problematické.
Martin Hruška   29.09.2012 22:21:35
Tady je jedinná šance, v podobě elektronicky nuceného ovládaného řízení všech čtyř náprav. Na podvozku je takový malý počítač, který vše vyhodnocuje a řídí a obsluha může volit různé modusy. Osobně si myslím ,že pro praxi to zatím není zralé.
ROMAN KARASEK    29.09.2012 22:42:43
Jak píše pan Hruška je to rarita.Na druhou stranu taková souprava má šanci projít naložená policejním vážením. Kdežto velkooběmové návěsi na třech nápravách,tažené dvou nápravovým traktorem,je náprav pět a povolená celková hmotnost soupravy činí 40 tun.Což většina z nich těžce prěkračuje.
Martin Hruška   30.09.2012 10:55:14
Roman Karasek má pravdu v tom, že tento vůz by asi prošel lépe legislativou, problém ale není v celkové hmotnosti soupravy, ale v našich předpisech, které se trochu odlišují od těch v okolních zemích. Závisí na typu stroje (dopravního prostředku)a jeho nasazení, ale čím dál více se klaním k použití velikosti 22 t celkové před tridemy. Jedná se o trochu složitější problematiku, kterou by byĺo třeba podrobně vysvětlit, ale zde na to není čas. Někdo ale již zjistil, že do normálního tridemu nedá o moc více než do většího tandemu , především u objemných materiálů.
chomyz   03.10.2012 18:05:12
Sice jsem si dal předsevzetí, že až se tu čtyřdem objeví, tak diskusi odolám, ale nedá mi to doplnit, že těch uváděných 40t na 5 nápravách je sice rozšířené tvrzení, ale v ČR legislativně nepodložené - např. u náklaďáků je možné na 5 nápravách i 45t. U traktorových souprav je obecně mnohem větším problémem onen český 2,5násobek, který celkem spolehlivě pohřbívá většinu snah o jakous takous ekonomiku traktorové dopravy. Právě v ČR není čtyřdem až tak legislativně nezajímavý, protože zatímco tandem je díky českým předpisům očesán oproti SRN ze 24 na 21t, tak tridem už ze 34 na pouhých 27t. Oproti tomu ten čtyřdem s celkovými 35t vychází relativně dobře. Jinak souhlas s tou ekonomickou zajímavostí těch 22tunek (resp. velkých tandemů) v porovnání s některými tridemy, bohužel s tím, jak se drsně zpřísnily postihy za přetížení (viz diskuze nad fotkou řepáka z DT Logistic), tak možná časem přijde doba, kdy nám z těch českých 21 celkové zbude opravdu jen ta legální cca 14t a tím je to zase pasé...
Martin Hruška   03.10.2012 19:55:55
Nechci do toho moc rýpat. Kolega chomyz se v předpisech a legislativě opravdu vyzná a má pravdu. Jen by mne zajímalo, jak budou ty návěsy vážit, když návěs nesmím odstavit plný na odstavnou nohu, protože většina by to nevydržela. Na rozdíl od náklaďáku, to bude tady složitější. Jsem zvědav ,kdy někoho napadne změnit předpisy směrem k Evropě i u zemědělských návěsů.
ROMAN KARASEK    04.10.2012 00:17:23
Pánové, rozhodně se s váma nechci hádat,ale 42 tun je max váha pro 5ti nápravovou soupravu.Ještě se dá vyřídit další náprava,používají to vesměs kladovky na dřevo a sem tam nějaký sklopkař. Návěs vám zváží jednoduše, včetně traktoru na nájezdových vahách které si přivezou sebou a souprava je za pokynů zkušeného policisty pomalu přejede. Hodně zim trávím v kamionu takže jsem to už párkrát zažil.Buďme rádi že si nás v traktorech zatím naši policisté,včetně legislativců nevšímají.Přes sezonu jezdím se 170ti koňovým claas arion a mimo jiné i s 20ti tunovým návěsem.Takže můžu porovnávat.Sranda totiž končí když se jede dolu kopce a nedej bože delšího,protože traktory nemají dostatečný oběm motoru na udržení tolika tun a sjíždět to pořád jen na brzdách,které nemají ani ABS je v dnešní době poněkud humorné.Tento oběm motoru je běžný i u traktorů kolem 250ti koní a ty už běžně tridemy tahají.
chomyz   04.10.2012 07:49:55
Já se taky opravdu nechci hádat, ale jediné soupravy, pro které mě napadá ta max. 42t je 4-osé auto a 1-osý pevný návěs (tzv. falešné sólo) a 2osé auto s 3osým vlekem, jinak je to pro 3osé auto s 2osým vlekem 44t a pro návěs dle konfigurace tahače a návěsu mezi 42 a 45t. Další náprava se nemusí nijak vyřizovat - 6náprav je standard, akorát omezen těma 48t (díky za to!). A pak ještě "speciální" záležitosti, ale ty bych zde neřešil. To vážení opravdu není tak jednoduché jako u kamionů, přečtěte si znění zákona, vážení kterých kategorií je tam uvedeno, nicméně mám obavu, že s tím zpřísněním sankcí si někdo všimne i tohoto legislativního zmetku a tu 1 kategorii tam připíše, takže bych do toho pokud možno nešťoural... Jinak souhlas s p. Hruškou, asi už by bylo načase tu část legislativně doladit...
Martin Hruška   04.10.2012 09:33:37
K těm tridemům nebo tandemům a jízdě z kopce. Na současné technice ,která je na trhu je zajímavé, že se setkáte na jednom tridemu s nápravami s bubny 80 mm a nosníkem 100 x 100 mm a taky se setkáte s nápravami o šířce bubnů 180 mm a nosníky 150 x 150 mm. Pokud jde o brzdné ALB systémy, tak ty taky nemá každý vůz. Osobně hydropneumaticky odpružené podvozky, která máme u naší firmy k dispoziic jsou technicky blíže k rychlosti 60 km/h a mají hodně komponentů z náprav od kamionů. Bylo by dobré rozlišovat, protože na trhu je možné vidět všechno.
cendar   21.10.2013 00:47:56
Dovolím si po roce otevřít tuto diskuzi - nemáte někdo postřehy z provozu tohoto návěsu?
Děkuji smile
Zetor   23.10.2013 19:50:18
Pokud vím, na čtyřdem byly navařeny odhadem jednou takové nástavky, objem bude někde kolem 60 kubíků. Jediné co jsem slyšel, je že pouze sklopit to trvá asi 4 minuty smile Bližší info by možná podal Standa P., který jej fotil...
Standa P.   23.10.2013 22:04:51
Přesně tak, výška samotné korby teď bude ke 3 metrům,což vedlo k navýšení objemu pomalu na 60m3. S návěsem doposud prý žádné problémy nebyly. Stabilita je dle obsluhy dobrá. smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0076990127563477.s