Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
oryxman   13.08.2013 21:01:10
To jsou tvé fotky ? Jestli jo, tak klobouk dolu obzvlášt ta poslední ta je peckovní !! smile
TomášJ.   13.08.2013 21:19:09
No pokud ano, tak má autor i poměrně slušnou fotovýbavu. Zatím každá galerie co má na FW je focena jiným foťákem, co jsem koukal na exifsmile
martinko   13.08.2013 21:19:37
Ty kokso to keď sú tvoje fotky tak potom klobúk dole a palec hore smile smile .
Denis H    14.08.2013 00:14:45
Aby bolo jasno. Fotky Jakub Nitran , uprava Denis Homola (ja).
Brano   14.08.2013 01:54:21
Ponúka ešte nejaký výrobca motorovú brzdu na traktoroch? Mám pocit, že toto čítam prvý krát smile A ešte jedna možno trocha hlúpa otázka, ale tých 15 koní navýšenia bude aj nejako poznateľných? Alebo to má nejakú špeciálnu úlohu, ktorá mi nejako nenapadá?
Honza.S2   14.08.2013 05:42:44
Fendt je ještě má.
Milda11   14.08.2013 06:50:12
Motorová brzda je geniální věc hlavně v dopravě. Fendt ji nabízí moc let,lidi co si na to zvykli to považují za absolutní nutnou součást výbavy traktoru.... Fendt to nabízí na řadech 300,400,500,700,800 a 900 vario...
Jinak to navýšení výkonu mi příjde úsměvné, využitelné v dopravě nebo při práci s VH.....takže možná tak v nějakém štěpkovači typu JENZ
Jakub Herot   14.08.2013 07:23:42
Denis H : víš že jsem si myslel že máš něco společného s Jakubem N. Ty fotky vypadají totiž jako ty jeho smile smile
stenlynko   14.08.2013 07:31:32
nominálny výkon motora je 370k, maximálny výkon s navýšením je 419k... motor nenavyšuje výkon naraz, ale vie si pridať "pár" koní... v štiepkovači si výkon nenavýši, musia byť splnené určité podmienky za ktorých si výkon dokáže navýšiť, musí tam byť určitá pojazdová rýchlosť, musí byť odber výkonu cez vývodový hriadeľ, resp. cez hydraulické čerpadlo alebo ako bolo napísané, pri doprave... Motorová brzda je inak v ponuke aj pre rad Puma, má to jeden háčik, na prvom mieste je až cena kupovaných traktorov a nájde sa málo fajnšmekrov ktorí si to objednajú smile
Denis H    14.08.2013 08:06:26
Jakub Herot : Tak keď sa to upravuje na rovnaký štíl smile
VonVagel   14.08.2013 08:54:24
Motorovou brzdu nabízejí i traktory STEYR. Pokud je mě známo Magnum má motorovou brzdu řešenou pomocí ventilů...ostatní mají klapku.
Navýšení používají kromě značek Zetor,Belarus, Fendt všichni výrobci... takže něco do sebe to bude mít:)
Rohrauer   14.08.2013 10:50:49
Smekám... To jsou teda fotky smile
Tomáš Kopa   16.08.2013 00:21:31
Krásný fotky....opravdu. Nahodím "do placu" diskuzi o té převodovce...z webu importéra jsem si stáhl tyto info:
PŘEVODOVKA, KTERÁ NEZTRÁCÍ V TAHU
Plně mechanická převodovka má větší účinnost než plynulá převodovka. APM systém dokáže optimálně využít výhod vyšší účinnosti Powershiftu a pohodlí ovládání plynulých převodovek. Řidič pouze nastaví požadovanou pracovní rychlost pákou ručního plynu, která se změní na páku pojezdu – motor a převodovka spolu komunikují. Mechanická převodovka Powershift má nižší provozní náklady a vyniká dlouhodobou spolehlivostí.

Tak proč se výrobce vrhnul na plynulou převodovku? A pochopil jsem správně, že je vždy volitelná?
Tomáš Kopa   16.08.2013 00:34:48
A zeptal bych se k té motorové brzdě...jak často bude traktor s výkonem 419k využívat motorovou brzdu?
rado79   16.08.2013 07:27:57
minimálne vždy pri jazde s prívesom...

FPT nedodáva pre CLAAS rovnaké motory C9 s motorovou brzdou?
alebo ich nekupujú?
Milda11   16.08.2013 08:05:27
Proč nabízí case Magnum plynulou převodovku?? Asi proto že ji nabízí všichna konkurence kolem..Zákazníci si to přejí...A byli tak nějak mimo mísu v této řadě. Otázkou je kolik zákazníků CASE si takto vybavený traktor koupí tedy CASE MAGNUM CVX....
Milda11   16.08.2013 08:11:34
Mít takový traktor v dopravě je absolutní šílenost co se týká nákládů a házení perel sviním!!!
To by měla být nouzová situace!
Aby traktor přenesl takový výkon musí mít pneu vzadu min 750/75R42 nebo ještě lépe nějaké micheliny multibib IF 800/70 R38 nebo 900/60R42..
Za předpokladu, že traktor je kupován hlavně na polní práce....
Jinak rovnou může třeba do quadtracu dát 3 osý návěs a vozit obilí, nákladově to bude podobnésmile
VonVagel   16.08.2013 08:44:19
Přesně tak je poptávka po plynulé převodovce. Absolutní šílenost to není někdy to je nutnost. Pokud podnik nemá traktor s plynulou převodovkou do dopravy...
To je pěkné že říkáš že nepřenese výkon na podložku. Ale chce to nějaká fakta? X výrobců dneska dělá 300-400k klasické traktory ale málo jich potom má tak široké gumy, třeba i proto že ještě ořou...
Viděl jsem videa kdy nejsilnější traktor na světě Quadratrac jezdí v překládacím voze...:)
VonVagel   16.08.2013 08:47:43
To Tomáš Kopa: Dle DLG testů je spotřeba velmi dobrá:) Budeme tady vést diskuzi co je lepší a co horší... proč radši někdo neudělá test:) Já bych motorovou brzdu používal pořád:) Ok, jen kdybych přejížděl s pole na pole:)
PS: Na rovinu, podle mně v tahu Magnum s Powershiftem udělá jakýkoliv traktor s plynulou převodovkou...
Milda11   16.08.2013 09:19:32
Hodně lidí minimalizuje a pokud si nepřiplatí za pořádné obutí tak šetří na nesprávném místě. V našem zemědělství je vidět hodně věcí na hlavu. Už jsem viděl i cat 765b s 8kubíkovou bečkou na kejdu jak vyváží od bioplynky.....
V překládacím voze jezdí i 865b ve štěpánkovících... Ono jezdit po poli a po cestě je rozdíl.

to Von Vagel: Magnum CVX už byl na DLG testu????
Pokud mě paměŤ nešálí tak case magnum 340 měl dle dlg 258g/KWhod bez Ad Blue a třeba Fendt 936 taktéž s SCR měl 240g/kWhod. Což je o o 7% méně. To mi nepříjde tak málo... John Deere 8335R s powershiftem 260 g/kWhod a to nepotřebuje močovinu, claas axion 950 s CVT 249 g/Kwhod...
Každý stroj má svoje, každý stroj má svého kupce jen je potřeba ho najít. Někdo si koupí stroj podle barvy, někdo podle sedačky.....Spousta zemědělců spotřebu neřeší, kradou zaměstnanci naftu atd...
Vše je jen o ceně stroje a kdo s kým je spolužák a kdo s kým chodí na pivo...smile

Jano SK   16.08.2013 10:52:20
Rado: motory C9 pre CLAAS nedodava FPT, pretoze C9 je CATERPILLAR, podobne ako v Xerione 500 je CAT C13.
To su vsetko motory Stage IIIA, stupen Stage IIIB preskocili v CLAASE nakupom motorov so zasoby, od 2014 ale bude Stage IV. U CAT je namiesto C9 novy CommonRail C 9.3 ( DOC+DPF+SCR ), C13 bude tiez DOC+DPF+SCR, neviem co budu montovat - CAT alebo FPT.
VonVagel   16.08.2013 10:55:11
Sory byl to TopAgrar. 7% mě přijde málo vzhledem k tomu že klasický Magnum dostane na podložku díky svojí staré převodovce více než traktory s plynulou převodovkou...
Štěpánkovice jsou krásný příklad toho že jsou podniky které přemýšlejí a jdou cestou překládacího vozu kterému se nakonec nidko nevyhne...více takových:)
Milda11   16.08.2013 11:12:15
Překládací vůz je velmi specifická a velmi drahá věc. ne vždy je potřeba, spousta lidí sype na úvrati z milionu důvodů. Dokud tu budou za relativně novýma traktorama jezdit 7tuny a 9 tuny vlečky v odvozu obilí, senáže,siláže....tak se ještě hodně hodně dlouho nedočkáme rozšíření překladacího vozu. Překladací vůz má smysl u více mlátiček, ne víc jak 3 pak už nestíhá. Pokud je to v obilí, nebo kukuřici a hlavně tam kde je dělená doprava...
Radši bych tu viděl víc souprav typu Krampe bb900, nebo annaburger HTS29, fliegel Gigant ASW 288 s traktorem kolem 250-300ps v odvozu všeho z pole než překladací vůz.
ps. Když je magnum tak dokonalý ,tak levný oproti JD, Fendt, proč se jich neprodává řádově více????? Bude zakopaný pes někde jindesmile
Milda11   16.08.2013 11:16:00
Překládací vůz ve Štěpánkovicích není jejich ale Dagrosu... Je to podnik který je předimenzovaný technikou. Pokud jim to vychází tak proč ne... Lepší předimenzovat a dělat tehdy kdy se má, než poddimenzovat a dělat tehdy kdy může technika....
PS. Každý ví že navigace na velkém traktoru jsou nejrychleji vrácené peníze za úspory (překrytí, nafta, pracovní orgány, osivo...) a kolik těch velkých traktorů tu navigaci vůbec nemá........... Hodně tlačí s navigacema JD, Case je dává jako bonus zdarma k traktoru....Jak to má někdo zaplatit tak radši nechce!
VonVagel   16.08.2013 11:43:25
Nesouhlas. Překládací vůz je budoucnost. Čím dříve na to zemědělci přijdou tím lépe. Pokud mám výměru nad 500ha tak ve většině případu mám více než 1 kombajn...a potom to má smysl. Na překládací vůz mě stačí jeden člověk. Pokud budu mít soupravu traktor-návěs budu potřebovat více lidí. Kde ty lidi vemu? do zemědělství se nikdo netlačí...
Beru tě za slovo že Magnum je dokonalý. Je potřeba to říkat lidem a bude se jich prodávat více:)
Nemyslím si že jsou Štěpánkovice předimenzované. Mají dva kombajny. Jsou podniky které mají 4 kombajny a 3 kombajny na službě a sklízejí o 300ha více... za stejný čas:)
rado79   16.08.2013 11:56:01
Jano, aký motor je použitý v traktoroch Axion? Nie náhodou 8,7 l FPT označovaný tiež C9?
Honza.S2   16.08.2013 11:57:40
Lidi bych neřešil. Ale potřebu traktorů do těch návěsů. A aby to chodilo jen v návěsu a zbytek roku stálo je zbytečnost. Vidím jak ubývají vzorky před očima a spotřeba mě také moc neuchvátila.
Co se týče Magnuma - VonVagel - nechal bych to být váma uzrát. Někteří výrobci jsou specialisti a v CNH obzvláště na to, poslat na trh ne příliš dobře ověřenou novinku. Byl to Quadtrac, byly to MX 270 a 285... a ty svoje neduhy si i nové traktory nesou dodnes.
Neříkám že konkurence je bez chyb a plně vyladěná ale....
VonVagel   16.08.2013 12:05:59
Pardon. Ale nepodařených modelů různých značek znám taky celkem dost...a nepíšu tady o nich. Protože když se člověk trošku pohybuje v zemědělství zjistí že nakonec to je tak že musí trefit správný kus:)
A jak dlouho CNH ověřuje novinky nevím a nechám to na nich...
GTA   16.08.2013 12:37:23
VonVagel: Nu na překládací vůz stačí jeden člověk, stejně jako na jeden návěs... Ovšem taky potřebuju dostat materiál z pole. smile
Milda11   16.08.2013 12:59:45
Na 500 ha mít dva kombajny je celkem luxus, který si většina zemědělců nemůže dovolit.....
Řešení je dělená doprava, ta má budoucnost, nebo každý zemědělec o cca 500 ha bude mít vlastní posklizňovku aby to nevozil do výkupu za směšně nízké ceny které jsou prakticky každé žně.. Hlavně mu to nebude trvat tak dlouho....
Kombajn se musí zaplatit tím, že mi sklidi doma kvalitu a včas. Jezdit s ním na služby aby se zaplatil je ekonomický hazard. Většinou nejsou lidi ani čas!
to honza.s2. traktor o výkonu 250-300ps se kromě návěsu uživí ve všech ostatních pracech na farmě, hlavně je univerzální snadno zastupitelný, určitě lépe než 500koňový kloubák nebo pásák. Který když stojí tak stojí celá linka!! Samozřejmě úśpora je v tom že to dělá vše jeden člověk,ale lidi nejsou stroje,vždy něco zkazí a pak to stojí nervy a moc peněz.
Kvalita všech strojů jde všeobecně dolů, to si nemusíme lhát a víme to všichni.. Bohužel u někoho více u někoho méně... Ta doba kdy traktor vydržel 20 000mth je nenávratně pryč!!!! Je potřeba se s tím smířit. je to jak u aut, oblečení spotřebního zboží. Výrobci potřebujou vyrábět!
Honza.S2   16.08.2013 17:25:26
Ono u té univerzálnosti je to trošku individuální. Alespoň tedy z mého pohledu. Když nebudu chodit daleko, podnik o výměře 1500ha, končící ŽV. s 250ks dojnic. Pokud by měla živka pokračovat, jistě by bylo na místě mít tři traktory s výkony 200hp + výměnný systém s korbou, cisternou a nástavbou na rozmetání. Plus další využití by bylo sklizeň pícnin a odvozy siláže.
Tak by to šlo. Ovšem, pochybuji že bych našel čas pro pracování půdy a když tak strašně málo, že by to nestálo za řeč. To stejné setí, jelikož v době siláže a aplikace hnojiv nejde dělat několik věcí naráz.
Vezmu li ten stejný podnik bez ŽV, pouze rostlinná výroba, potřebuji tři těžké traktory na přípravu a setí, event. jeden velký pásový a jeden kolový s výkonem 360 koní, k tomu nějákou 200ku.
Odvoz budu řešit ve žních, do výkupu máme tři soupravy s vlekem a i tak si jezdí odběratelé s kamiony.
Takže další tři traktory s návěsy mě budou jezdit čtyři týdny v roce a? Zbytek stát nebo najdu na ně služby? Na poli je samozřejmě mohu použít, ale budu zase pořizovat další nářadí opět na krátkodobé využití? Osobně bych našel využití pro jeden, a to tak podrývání kolejáků.
Na služby jako lisování slámy není čas, jedině dopravu pro cukrovar jako má např. Agroland. Ale to je zase trošku jiná věc.
Takže univerzálnost ano, tím mě argumentují i prodejci, ale prakticky záleží na podnikové situaci a organizaci každého.
Ještě ale existuje jedno řešení a to používat starší traktory pro dopravu. Ty ale stárnou, poruchovost se zvyšuje....


Milda11   16.08.2013 17:50:32
živka si žádá spoustu techniky o tom žádná a taky lidí. 1500ha jen rostlinky jde prakticky dělat ve třech čtyřech lidech s luxusním ziskem....
Nikdy nebude ideální stav aby stroje byly využity optimálně celý rok. Vždy příjde období kdy je extrém a to je setí a žně a po zbytek roku je to pohodička. DO traktorů jsou potřeba lidi to je hlavní problém a najmout si někoho na měsíc do mašiny za 5 000 000 je taky dost o hubu....
karanice   16.08.2013 18:41:32
1500ha ve 3 lidech?smile ideál bude 5 bych řekl.
John Deere 7920   16.08.2013 18:54:00
Je tu někdo kdo s novým Case Magnum jezdí? proč Case neudělá polonápravy jako John Deere a Fendt?
Honza.S2   16.08.2013 21:34:25
Záleží jak moc si s tím chce kdo hrát. Je podnik co dělá 1800 ha ve 12 lidech, ale podmítky se tam vesměs všechny válí, mulčují se veškeré okraje cest, polí, rovnají polní cesty a ořezávají větve (těch už tam není). Krom toho má postavenou dopravu na středních traktorech a 13t návěsech.
Jinak ještě k těm třem traktorům, jak říkám, lidi bych neřešil. Vím že jsem ještě nedávno zastával názor klonící se k počtu těžkých traktorů místo velkého pásového. Ale zjišťuji že kolikrát zorganizovat práci pro 3 až 4 traktory není sranda, zvláště nemám li stejné nářadí. Nakonec je ze všeho honička jako blázen, každé pole jiná ves, nedej bože se něco začít kazit, k tomu údržby takže servis si může rezervovat bydlení. Nakonec všechno potvrdí náklady na roční provozsmile
Zetor   16.08.2013 22:00:00
Překládací vůz není žádná drahá věc. Slušně vybavený vůz s velkým objemem od renomovaného výrobce se dá pořídit už kolem 1,25 mega. Když si vemete, kolik se dneska dává za kombajny, tak jsou to drobný.

Nevím, jestli to je budoucnost, ale pokud nafta poletí tam kam letí, tak snad více lidí přijde na to, že toto je způsob jak ušetřit naftu a že vysýpání na souvrati je naprosté zvěrstvo. Samozřejmě je celá řada "ignorantů", které to trápit nikdy nebude. Ale jde to i bez vozu, je tu řada podniků, kde je doprava vyyřešena dostatečným počtem kvalitně obutých návěsů.
TomášJ.   16.08.2013 22:25:02
to Zetor - zas nesmíš zapomínat, že do toho překladače potřebuješ traktor. Takže cca + 3-4 mega když tam nedám 350k za 5. A u mnoha podniků je právě zde problém (alespoň na Vysočině). Odkud ten traktor teď vzít, když se v tuto dobu jedou jak žně, tak se seje a někde se dokonce dělaj i třetí senáže do toho všeho. Takže jen tak přijít a vzít 200k traktor do překladače by byl asi trochu problém, kor když většině podniků alespoň u nás stojí defakto všechny velký návěsy co vlastní, ať už jsou to Krampe, Annaburgery nebo ZDT a všichni od kombajnů odváží malejma traktorama, popř. matesama. A proč? Protože má prostě setí řepky přednost a ono zorat, připravit a zaset to taky jedním velkým traktorem nejde....Ano, argumentace je pásák, ale kup si pásáka na pole s průměrnou rozlohou kolem 15ha. Ne vždy to je tak jednoduchý jako na papíře. Ideálních řešení je hodně, ale v praxi pak málokterý funguje, začínám já osobně poslední dobou zjišťovat.
Jano SK   16.08.2013 22:27:24
Rado79: Automaticky CLAAS + C9 mi zaplo CAT C9, nepoznam podrobne oznacenie motorov FPT, takze berem spat ak aj FPT je C9

podla fptindustrial.com je offroad/agro motor Stage IIIA aj IIIB CURSOR C87. Tie iste motory pre lodnu dopravu su oznacenen ako C90, ale C9 som tam nenasiel.
Milda11   16.08.2013 22:28:44
Starat se o kraje polí by měla být povinnost. Zrušil bych daň z pozemku a povinnost se každého starat o kraje. Pěkně traktor a stranový mulčovač a jak by to pak vypadalo.Žádné odpadky v příkopách naházené....
TomDuba   16.08.2013 22:41:22
to TomášJ.: Přidám svůj malý poznatek.

Já poslední dobou čím dál méně chápu podniky které si kupují větší traktory (250 - 300 koní) a krom prací jako setí, zpracování půdy apod. za ně kupují ještě velké návěsy. Pak se diví, že návěsy stojí, když je potřeba připravovat pod řepku a hned set. Jenže ty traktory by měly zároven odvážet obilí od kombajnů, popř. dělat ty třetí senáže, jak tu bylo zmíněno.

To je např. důvod proč jsem zastáncem pásáků...krom přenosu síly atd. (a že jich tu v okolí mám požehnaně) = jde o to, že tomu pásáku opravdu návěs na odvoz obilí nekoupím, kdežto u kolového traktoru to hrozí. Ale budu ten traktor(pásák) mít čisto čistě na zpracování půdy. A posléze už potřebuji jen jeden, který zaseje... Všechno ostatní může resp. musí jezdit v dopravě...

PS: jediná "doprava" pro pásák je ukázkový příklad Štepánkovic, tedy překladák a točit pásovce non stop, v noci příprava půdy.
TomášJ.   16.08.2013 23:09:01
to TomDuba, potom ale dojde na otázku - co dát za práci traktoristům, kteří mají právě ten 300k traktor, když by tím pádem v době senážní špičky neměli co dělat. Je pravda, že je to jedno s druhým. Bohužel, pokud chci ten traktor využít maximálně a mám velkou ŽV (což má na Vysočině defakto každej - já vždy v komentech myslím Vysočinu) je asi jedinou volbou ho dát na jaře do dopravy. Zde je ovšem takřka podmínkou v tom traktoru mít Vario převodovku. Pokud má ten traktor adekvátní návěs, tak mnohdy odveze dejme tomu i 2x tolik co malej traktor s ifákem. Jasně, spotřebově to bude taky někde jinde, ale zas bych měl mít později nižšší vedlejší náklady ať už ušetřením dodatečných zaměstnanců, menšímu utužení půdy díky flotačkám apod.

Nevýhodou pásáku v našich podmínkách jsou právě ty rozlohy polí. Taky vím, že je to super věc, ale konkrétně u nás je problém se na mnohých polích vymotat s 6m lemkenem. Asi by bylo hodně zajímavý, kdyby se tam měl motat pásák s alespoň 10m nářadím. Nakonec by došlo na to, že by musel jet přípravu jak pásák, tak traktor s menším nářadím. Nebo pásák s malým nářadím což by asi moc ekonomicky taky nevycházelo.

Vrátím-li se ještě zpět k využítí těch velkejch návěsů v našich podmínkách (je tu BB700 a 800), tak ty návěsy jedou od jara takřka pořád. Je to samozřejmě díky velkýmu zatravnění, podnik obhospodařuje včetně druhýho střediska cca 3800 ha a z toho má pomalu 1700 ha jenom louky + na dalších 640 ha orný je zaset jetel a směsky, takže zde se v půli května rozjedou dvě senážní linky a valej až do podzimusmile (I v době sečení kukuřic jede jedna linka stále traviny a jetele). Zde si myslím, že ty návěsy prostě opodstatnění v těch traktorech mají. (Nehledě na to, že má podnik hodně luk v Źelezných horách, kde musí traktory překonávat poměrně slušný kopce - největší převýšení je 130m za 3,5 km, tam se i 350k traktor s BB 800 plazí 18km/h a je rád, že je rád) V době žní se s tím bohužel musí počítat. Letos byly oba návěsy nasazeny v odvozu ozimýho ječmene a řepky, pak už se muselo jít připravovat a set. (další velkej traktor už od půli července oře). Příprava u nás momentálně jede 24 hod denně.
tomD   16.08.2013 23:23:58
No nevim jak u vás ale u nás je taky potřeba o senážích a silážích šlapat na jámách a to byl docela kámen urazu než přišel druhý pasák...na jaře o senážích šlapou 2x JD 8420 což se dá protože nic jinýho se moc neděje , jenže na podzim když jedou přípravy a setí , a toho se zrovna ty JD učastnějí nastal docela problém...po příchodu 9560RT se ale uvolnili JD 7930 a 7920 a tak nějak těch 1200Ha kukuřic pošlapou...i když nesmín zapomenout na to že už tu bylo i to že se pozvala kompletní službařská linka...opravdu to neni sranda, když si vemete že do takové "banální" práce si zapikujete dva středně až vysoce výkoné traktory
TomDuba   16.08.2013 23:28:46
Právě proto si myslím, že je ideálnější mít dejme tomu dva velké traktory (okolo 300 - 350 koní) nebo jeden pásák a k němu jeden velký kolák. Jeden z nich obstarává zpracování půdy, ten druhý seje, popř. pomáhá v přípravě (při senážích seče, nebo šlape na jámě). A k tomu mám +- 3/4 traktory o výkonu 200 koní které jedou od jara do podzimu v dopravě: senáže, siláže, žně, hnoje, kejda, dovoz prášku, osiva, voda k postřikovači....

Ale je mi jasné, že tento model nejde použít všude, rozhoduje velikost podniku, členitost pozemků, zaměření (RV/ŽV) a kupa dalších faktrů... jako např. zpracování půdy - orba/bezorebka.

Takže tím pásákem jsem chtěl jen naznačit, že se od něj očekává pouze zpracování pudy či setí a nebude tahán do dopravy, protože (ten traktor - jakýkoliv) by to prostě nemohl stíhat.smile
Honza.S2   17.08.2013 11:20:19
Začátkem roku vyšel v MZ článek o optimálním počtu traktorů. Autoři vycházeli tuším z ŠZP Lány a zpracovali celý výpočet. Celé mě to přišlo směřující k nižšímu počtu traktorů a zbytek jít cestou buď nájmu nebo služeb.
Mám nachystané podklady pro to, jenom najít čas a dokončit vše jenom tak ze srandy...
FarmaBlazek   17.08.2013 13:59:48
Máme cíl 2-2.5 HP na hektar. Většina malých farmářů na západě to splňuje aby zvládli včas a v kvalitě vše co potřebují. Jinak naprosto souhlasim můžete mit techniky kolik chcete ale když to nemá hlavu a patu tak je to na nic.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010075092315674.s