Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Mocák   13.08.2013 21:20:35
Mohu se zeptat kolik toho maj ještě ke sklízení?
Danek Novák   13.08.2013 21:39:15
Jaký byl výnos ???
Zdenek Srytr   13.08.2013 21:41:34
Výnosově u řepky nevím, neptal jsem se.
Danek Novák   13.08.2013 21:49:43
A tento výsypník mají i na tom druhém kombajnu nebo jen u tohoto.
Zdenek Srytr   13.08.2013 22:00:52
Viz foto 4, kde je nafocen originál od Agrallu. Druhý Lexion měl klasický krátký výsypník a nevycházelo to do kolejáku, tak to u něho předělali.smile
Danek Novák   13.08.2013 22:02:06
Díky za vysvětlení smile
TomDuba   13.08.2013 22:03:50
Docela by mě zajímalo v čem jsou tady jiné pásy, než ty co zkoušeli před pár lety v HNG a prý s tím byly problémy, tak z toho sešlo... Na první pohled se mi zdají stejné.
Milda11   14.08.2013 06:46:20
Ten výsypník je dlouhý jak týden před výplatousmile
Honza   14.08.2013 10:40:55
Koukám že pan Horsch měl vynikající nápad se zalomením výsypníku, jehož princip však už vymysleli u John Deera když přišel na trh JD 9880i STS...

Docela by mě zajímalo, za jak dlouho to někde praskne až to bude plné pšenice a bude se vysypávat za jízdy...
Filip 90   14.08.2013 12:10:06
Jak jsou ty pásový jednotky u toho překladače chycený k rámu? Je to na čepu podobně jako tandemová "náprava" třeba u NFT 8? Napevno to asi nebude ne?smile
AGROFARM   15.08.2013 15:14:39
Ty výsypníky jedou u obou kombajnů na poloviční výkon, ta roura by to nevydržela pří té dýlce.smile
VonVagel   15.08.2013 19:09:44
Nesmysl. Pokud sype za jízdy tak nemůže jet na poloviční výkon...
Milda11   15.08.2013 19:26:14
Kolega VonVagel má pravdu..... nemůže jet na poloviční výkon pokud sype za jízdy
Honza   15.08.2013 21:55:16
No když se nad tím zamyslím, tak "poloviční výkon" může znamenat, že do výsypníku jde poloviční množství zrna než normálně vhodně řešenou klapkou, což by znamenalo, že to možná vydrží a nerupne to...
karanice   18.08.2013 14:11:48
Na youtube je suprové video od AgrartechnikHD, kde je krásně vidět jak to sypání vychází přesně do kolejáku.smile
Filda   18.08.2013 15:02:43
To nejezdí v kolejáku,ale v kolejích po kombajnu.
karanice   18.08.2013 16:05:07
Tak jsem to myslel, použil jsem nevhodný termín.smile
VonVagel   18.08.2013 16:21:39
Pořád lepší než používat termín "balíkovač":)
FarmaBlazek   18.08.2013 18:54:09
Jak to teda celý funguje? Já taky žil v dojmu že budou jezdit v kolejích po postřikovači.
Matúš.V   18.08.2013 18:58:28
FarmaBlazek: ak sa nemýlim tak všetky pracovné zábery sú na 12m aby od prípravy až po zber chodili v jednej koľaji. Postrekovač bude jazdiť v tej istej stope akurát asi to bude násobok 24, alebo 36m.
Tento systém sa používa v Austrálii a čo som videl tak to boli celkom zaujímavé poznatky.
karanice   18.08.2013 19:08:43
Na videu, které je na youtube jezdí překlaďák ve stopě, kterou jel kombajn, ne v kolejáku od postřikovače.
Možný je, že příští sezonu to bude tak, že budou všichni jezdit v kolejáku po postřikovači.smile
Tomas1   18.08.2013 19:09:27
Viděl jsem z této akce video, seté to bylo jedním směrem, ale mlátili to uplně jinak, takže ne v kolejácích ale ve svých stopách, každopádně sem nepochopil význam..
FarmaBlazek   18.08.2013 19:13:21
Ja to video viděl proto se ptám. Je pravda že ta řepka ležela tak to taky někdy rešíme na koso. Ale pak to tady ztrácí význam.
vondra   18.08.2013 19:33:36
Prosím pánové, mohl by toto někdo toto lajkovi vysvětlit? Celý tento systém nějakým polopatickým způsobem? Chápu dobře, že za pár sezón vznikne pro změnu co dvanáct metrů betonovej chodník?
FarmaBlazek   18.08.2013 19:46:49
On by to neměl být betonový chodník. Úspora by nastala pokud budou dodržovat výměnu radliček které zpracovávají v kolejích atd. Otázka je který tahač utáhne nářadí ve dvanácti metrech když bych chtěl jít hlouběji než 15 cm. Jo Australie není střední Evropa.
Milda11   18.08.2013 20:48:21
Mělo by to fungovat na principu CTF(controlled traffic farming)
Je to dost složité, nejde to bez výnosových map.
Základem je DGPS, 6m hloubkový kypřič(tady předpokládám horsch tiger,12m nebo 18m záběr pro podmítky a setí (asi joker 12m a secí stroj Pronto SW 12),36m postřikovač a rozmetadlo.
Všechny stroje by měly mít rozchod 3m, Minimální tlak na půdu proto všechno na pásech od kombajnů přes traktory....
Postřikvoač bude asi jediný kolový (pásový sem nikde neviděl...
Podrývají se jen ty koleje kde jezdí technika. Obrovská úspora nafty a to hlavní ochrana toho nejcenějšího co zemědělec má. to je půda
Milda11   18.08.2013 20:49:45
Nevím o nikom v Evropě kdo by to dělal na celé výměře podniku. Nejsou tu na to podmínky, proto hlavně asi ta Austrálie
Honza.S2   18.08.2013 21:05:14
Ani p. Kmínek z Ďáblic nepoužívá CTF na celé výměře?
Mě u toho spíš zajímá otázka sklizně silážní kukuřice, píce na senáž a úklid slámy. U kukuřice by se teoreticky dalo vlézt do rastru 3m, u sečení vojtěšky také ale při sklizni balíků jde trochu o chaoz...
Zbytek nevím proč by nemělo fungovat. Něco se začíná mluvit o tom že i Rostěnice o CTF mají zájem....
Milda11   18.08.2013 21:12:13
Kmínek je celkem průkopník,ale myslím že ne... To by mohli vědět Blažkovi, jsou to prakticky sousedi.
Podle mě slámu budou drtit, a dobytek nemají.....takže žádná senáž ani siláž....
Honza.S2   18.08.2013 21:15:07
Ba naopak co vím tak ŽV majísmile
Milda11   18.08.2013 21:20:20
Pokud mají živku tak si to dost dobře nedokážu představit jak to chcou dělat...Se na to Horsche musím zeptat
FarmaBlazek   18.08.2013 21:31:39
My jsme úplně z druhého konce tak vůbec netuším.
Zetor   18.08.2013 23:51:53
CTF je hojně zkoumáno na vysokých školách, dost jsem se o to jednu dobu zajímal, protože na tom bylo krásně vidět, jak pitomý vědci z vysokých škol jsou a jak záměrně mystifikují, aby věci vycházely tak jak mají.

CTF je využívání stejných stop pro pohyb veškeré techniky. Není k tomu potřeba žádná výnosová mapa, pouze GPS. Musí se zvolit záběr strojů a všechny stroje na farmě musí mít stejný záběr případně vyšší násobek. Teoretická výhoda je, že veškeré zhutnění půdy se přesune do jediných kolejí, které se dají velmi lehce zpracovat, ostatní půda je nedotčena přejezdem techniky. Některé výzkumy hovořily i o úspoře nafty, protože traktor pojede po tvrdé koleji a bude mít menší odpor, což je samozřejmě strašná kravina. Jde pouze o snížení zhutnění půdy, resp. zhutňování stále stejných míst. Úspora paliva by měla být minimální, není důvod proč něco ušetřit.

Problémy, které CTF přináší, tak těch je hodně. Problém číslo jedna je zvolení záběru všech strojů. Vychází jediné dva inteligentní záběry, 6 a 12 metrů. U ostatních není dostatečný počet strojů, které by se v daném záběru vyráběly. Problém, který nastane i v Kněžmosti, je ten, že ve 12 m nikdo neurve žádný podmítač do větší hloubky, takže pojedou asi 6m kypřičem a celé to poruší. Další problém je úprava traktorů na rozchod kombajnů, v praxi velmi těžké a legislativně problematické. Obrovský problém je absolutní nefunkčnost systému u živočišné výroby. Operace jako senáž, siláž, sběr slámy, rozmetání hnoje, aplikace kejdy, to vůbec nepřipadá v úvahu. Dále nemůžete nic zpracovávat na kosu, pravděpodobně se velmi zkřiví pole. Další věc je, že pokud se toto bude aplikovat třeba na těžkých jílech, tak tam v těch kolejích třeba nic nevyroste, protože budou strašně zhuntovaný...

Kmínek tuším chtěl tento systém využívat, patrně v 8m modulu (nevím jak bude sklízet), ale de facto tato věc je nepoužitelná pro všechny farmy s živočišnou výrobou či BPS a nebo farmy s nižší výměrou než 500 ha. Horsch se snaží ukázat, že zkoumá nové cesty, o to jde, je to image, co na tom, že to nikdy nerozeběhne na celé výměře. Jde jen o chytrý marketingový tah.
Milda11   19.08.2013 08:06:24
Taky si myslím, že je to hlavně o marketingu a bude to velmi těžce uveditelné do praxe.... Hlavně v našich podmínkách. Podle mě má budoucnost cílené hnojení pod patu zrovna se setím a páskové zpracování půdy, setí do hrůbků.....
Varianta Velký pásák, 8m terrano a 6m focus pro přípravu a setí se mi velmi líbí!!
Ty další věci jsou jen třešnička na dortu, co stojí moc peněz při pořízení a návratnost bude o honě delší!
Disky bych vůbec nepoužíval...
Defakto přípravu a setí zvládne jeden člověk.
V případě horschu a jejich filozofie, jsem to chápal tak že podrývat bude jen ty koleje kde jezdí veškerá technika (stačí 4m podrývák) a zbytek profilu brát třeba terranem na 18cm (v záběru 12m)
Milda11   19.08.2013 08:08:45
Co se týká rozchodu tak mají pásové traktory JD dovezené přímo z USA, aby měly rozchod 3m.
Samozřejmě problémy s provozem na pozemních komunikacích budou.. Buď vyjimka nebo doprovod. Dělají to tak i Višňováci
Honza.S2   19.08.2013 11:44:39
Nevím jak budou dělat kypření v Kněžmostě, ale myslím a ze zkušeností co mám (mimo CTF systém) bych viděl kypření stále na stejné hloubky i v záhonech. Půda časem slehne, deště, sníh atd.
Co mám info od Kmínka tak ti jezdí 5m Tigerem a bere všechno páč tam je to víceméně jedno.
Výhoda je dle mě nižší opotřebení a nižší odpor, tím nižší spotřeba.
A co se týče záběrů tak tam jde hlavně o to vlézt se do rastru 3m takže se obejdu teoreticky se záběrem 9m, což u diskového podmítače jde i se 400hp traktorem a 4m kypřičem pojedu všechno na koso s následným podrytím kolejáků. To jenom tak když o tom přemýšlím, možná že to nepůjde....
Diskáč vůbec nepoužívat, to je dost diskutabilní. Třeba letos to bylo na podmítky lepší než radličky. Ty nám mizí před očima. Na 250 ha jedeme už druhou sadu a budem dávat zítra třetí. To vše jenom do 18cm.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.015475988388062.s