Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomášJ.   08.04.2009 21:03:11
Nemáte někdo tušení, jak se chovají traktory Fendt bez závaží? Ještě jsem bohužel tento traktor nikde bez závaží neviděl abych se popř. zeptal. Při projíždění galerií na Fw skoro u všech vidím závaží o 2 i 2,5T a začínám mít takové podezření jestli není někde chyba třeba? Co takové rozložení hmotnosti? Prosím o vyjádření jen lidí co k tomu mají co říct a ne lidí co chtějí mít zas o jeden koment víc.
smile
VonVagel   08.04.2009 21:15:17
Komenty se pocitaji? To bych mel trosku pridat:)
Traktor bez zavazi nema na poli co delat...Nevim v cem by mela byt chyba:)
neznalek   08.04.2009 21:17:54
nekde sem četl jakysi článek, že traktory fendt jsou v základu nejlehčí traktory v kategorii, ale pomoci pridavnych závaží se dají dotížit na pravy opak...tudíž se balast muuže vozit jen tehdy, kdy je třeba a v poli jet dotiženy, v doprave pak s lehkym traktorem. Osobne to vidim jen jako teorii, nikdo asi nebude přehazovat ty tunova zavazi v zadnich kolech jen proto, aby byl lehčísmile smile Taky jsem nevidel Fendta 900řady bez čelního závaží smile
Ondra A   08.04.2009 21:19:46
Velice pěkné fotky,chválím..smile
George8030   08.04.2009 21:21:32
to VonVagel: tak jestli si myslíš,že u těch JD sou ty závaží ke 2t,tak se pletešsmile ta 8ka má na sobě tak něco kolem 1100kg (podle počtu bloků, já spočítal 11 levých a 11 pravých po 50kg jeden) a ta 7930 má 900 kilogramovej blok smile
a jak píše TomášJ., tak taky je mi divné,že traktory Fendt vidim vždy jen se závažím 2 až 2,5tuny + ještě závaží v kolech (ale tam je pro polní traktor beru jako automatiku spíš) smile
VonVagel   08.04.2009 21:23:29
OK. Spletl jsem se. Ten post mel jen upozornit na to ze nejenom traktory Fendt maji zavazi...Proste traktor ma mit zavazi...
John Deere 7920   08.04.2009 21:24:03
Pěkná galerka.A fendt se v poli bez předního zavaží nehne když máš něco težšího tahat má Lehký předek no.smile
TomášJ.   08.04.2009 21:26:09
docela se tu bavíme o ničem.... mě zajímalo, jestli někdo nevíte, jak se ten traktor bez toho závaží chová smile Protože s nebo bez 2,5T na předku už to musí bejt dle mě. (třeba to není pravda) značnej rozdíl a náprava může být klidně odpružená. Spíš mě zajímá jestli traktor neplave atd smile V poli se není o čem bavit tam je těžký závaží samozřejmě výhoda smile
VonVagel   08.04.2009 21:27:09
Kazdy traktor ma lehky predek kdyz tam nema zavazi:) Fendty maji oproti JD vetsinou jednu vyhodu to zavazi lze lehce sundat...
TomášJ.   08.04.2009 21:31:20
To VonVagel jsi asi Fendista soudě dle tvých příspěvků smile Mě nejde o to, jak se chová JD nebo, jak rychle kdo sundá závaží když bude mít JD přední TBZ taky ho sundá rychle. Tohle bych neřešil. Mě zajímá jak se ten traktor chová bez toho závaží např. i v tý dopravě když za sebou táhne 30-40T plnej návěs? Jestli je to, tak, jak psal neznalek a je to jeden z nejlehčích traktorů na trhu když není dotížen musí to být přeci někdě vidět nebo ne? O tohle mě jde. smile
Filip_SK   08.04.2009 21:54:10
aj keď som Fendtista tak ti newiem povedat ako sa to chova.....aj ja som sa o to zaujimal ale vela som toho nezistil pretoze vsade mali zavaziasmile
TomášJ.   08.04.2009 22:04:27
právě no, že to nikde není k nalezení. Kdyby jste kdokoliv něco věděl a tahle diskuze byla popř. smazaná klidně mě to napište i jako SZ. Docela by mě to fakt zajímalo. Protože z propagačních videí se tohle prostě zjistit nedásmile
Martin x   08.04.2009 22:13:06
Podívejte se na moji galerii Jarní orba. Tam je fendt bez závaží. Toho PHX sice skoro necítí, ale taháme ještě Terrano 6m a dřív s ním neměl moc problémy. Ale tedko kdyz uz ma oholene pneumatiky tak je to dost znát bez toho závaží. Ale stejně i u nás se málokdy stane, aby se jelo bez předního závaží. Nyní jsme si udělali vlastní betonové a ještě jsme dokoupili závaží do zadních kol. Názor obsluhy je že každé kilo navíc je dobré. Teď už si to přeberte po svém. smile
TomášJ.   08.04.2009 22:15:39
Každé kilo navíc v poli ano v silnici bych se hodně hádalsmile Když budu mít o žních 2,5T na předku abych mohl tahat tridem asi dobrý nebude to pujdou nejen gumy rychle do kelu smile
Zetor   08.04.2009 23:18:57
No trochu si mě nahlodal, tak sem si projel archív. Jediný Fendty, který jsem fotil bez závaží v něčem jiném než dopravě či setí, jsou Kačinský Pomeranč s Allrounderem 1000 a jedna 930ka s 6m TopDownem. Takže tak, těžko říct, co je lenost sundat závaží a co skutečná potřeba toho závaží. Nicméně když se zkušené oko koukne na konstrukci Fendta a porovná třeba s JD či Case, tak každý si pomyslí své... TGčko bez čelního závaží také moc často neuvidíš. Moje osobní zkušenost byla s 8430kou, sundavací závaží 1200kg. S ním se oralo s 9 radličným pluhem, bez něj připravovalo s 8m kombinátorem. A žádnej problém bez závaží, jela jako drak. Jinak všechny výše zmíněné soupravy jsou na FW.
sanitař   09.04.2009 07:32:23
já jezdim s Fendtem 926 sesju s závažím, doprava o žních jezdím taky se závažím,při přípravě tigrem jezdím bez, pří smykování jezdím taky bez, při zběru slámy a senáže závaží nepoužívám. Takhle mi to vyhovuje a záváží v kolech nemám. Traktor bez závaží se chová dáseříct že stejně jako se závažím nevim
Honza.S2   09.04.2009 08:34:17
Občas zajímavé postřehy. Traktory nové řady 900 Vario začínají s hmotností bez závaží na 10080kg - 922 až 10360kg-936. A to si pamatuji když sem srovnával technické parametry, byly až na drobné stejné jako JD 8030. Tak nevím, nějaká tvrzení o nejlehčích traktorech platily u starých řad 800/900 a můžou platit u nových 800, 700. Nevím proč by Fendt bez závaží měl nějak plavat:-) maximálně bude mít větší prokluz tak jako všichni ostatní bez dotížení. Nikde není psáno že musím mít na předku 2,5tuny.
Když si to vezmu logicky, v dopravě rozjíždím li se s plným návěsem, odlehčuje se u traktoru předek, podobně v polních pracích v tahu.
John Deery 8tisícových řad mají také závaží na předku, jenže když ho složím, pořád budu mít na přední nápravě zátěž kterou nesundám. O závaží v zadních kolech myslím netřeba diskutovat, to má většina výrobců stejné zvenku i zevnitř.
Polci   09.04.2009 10:28:16
Nemám sice s naším vyvážákem nějak extrémně moc naježděno, ale co vím, tak v poli se bez předního závaží poměrně rozskákal, tak jsme ho tam raději dali v rámci rychlejšího provozu. Teď jezdí překládat obilí na vagóny a po silnici ho tam nemá. Nejsou rozpoznatelné nějaké větší problémy s lehčím předkem. Jinak celková hmotnost návěsu se pohybuje okolo 30 t.
Jen takovou poznámečku. JD má o dost lépe rozloženou hmotnost a nemusí mít tudíž nějaká těžká přední závaží. Výborné řešení do polních prací. Problém je ale s jeho trochu delším "převisem" u přední nápravy. Ta je pak standardně a konstantně více namáhaná než u strojů, které mají tu nápravu bez výrazného "převisu" a mohou použít přední závaží pro práci na poli a sundat ho pro práci v dopravě. Pokud by se na JD řady 8000 navěsilo dopředu ještě těžké závaží, nevím, jak by to ta náprava rozchodila.
TomášJ.   09.04.2009 15:40:05
to Polci - kolik T má to závaží? Popř. jakej máte přesně traktor? Nemáte ještě ten starší 924? Nebo se mýlím? S tím Jd máš pravdu, to samí je to dle u mě Case. Takovej NH je bez debat se závažím to samí jako Fend. NH ale spíš o novejch řad TG a T. Starý 8xxx to měly pořešený hodně dobře a velkej traktor Nh 8xxx nebo Gxxx může mít závaží jen 750-800kg a naprosto v pohodě. např. Claasu vůbec nevím, jak to tam mají pořešeno.
xhlel   09.04.2009 17:35:06
Co řeknete na názor, že víceméně všechny Fendty maj čelní závaží proto, že maj vepředu ramena a tím pádem klasický kanystry není na co zavěsit? Další věc je, že pokud má vepředu vývoďák, není už kam dát ani závaží rámu... takže to závaží je potřeba víceméně vždycky... :)
KydlaTRS   09.04.2009 17:57:41
Podle informací se řady 700, 800 a 900 vyrábí pouze s čelní hydraulikou. Bez závaží se bude chovat jako každý podobný kolový traktor bez závaží. Prázdná hmotnost 936 je 10 360 kg, je možné navýšit na celkové povolené zatížení až 18 000 kg. Řada 900 vyniká poměrem hmotnosti/výkonu 29 kg/PS (936 vario). Rozdělení hmotnosti 60:40 se v tahu mění hodnoty "dynamické dotížení" od 40:60. Přední závaží až 2 500 kg. Zadní dotížení až dvakrát 1 000 kg do ráfků kol. Traktor může tahat podle vyhlášky 2,4 násobek maximální váhy. Pozor na autové návěsy s podvozkem pro traktor, překračuje maximální povolenou délku vozidla (traktor + autonávěs).smile
Jirka K.   09.04.2009 18:05:22
U řad 700, 800 a 900 čelní hydraulika není podmínkou.

Viz. například Fendt 927 Vario (Agroslužby Žďár nad Sázavou), starší Fendt 926 Vario (ZAS Koloveč) atd.
challengerak   09.04.2009 18:18:31
Silnějších Fendtů bez přední hydrauliky moc není, takže je jasný, že když ho tu někdo vyfotí na poli v tahu, má čelní závaží
steyr_mx   09.04.2009 19:16:03
to kydla trs: odkedy ma skpina T obmedzenie v dlzke ??? myslim traktor + naves?? este som to nepocul zatial viem iba ze ked mas dva vleky tak treba E ale inac nicsmile smile
chomyz   09.04.2009 20:23:08
to Kydla TRS a steyr mx: pánové, v ČR a SR jsou jisté odlišnosti, takže se asi neshodnete, ale ten 2,4 násobek je fakt originálnísmile. V ČR platí povol. délka traktoru s návěsem/přívěsem 18m a do té se vejde i většina kombinací SKLÁPĚCÍCH návěsů se Sigou a traktorem, ale i kdyby nevešla - jedná se již o tříčlánkovou soupravu a ta má povolenou 22m!smile
KydlaTRS   09.04.2009 20:46:05
V ČR je skupina T do 40 km/h vyšší rychlost 50-60 km/h je tahač, spadá do skupiny C.smile
steyr_mx   09.04.2009 21:00:28
ahaa som nevedel diky za odpovedsmile
Polci   09.04.2009 21:00:51
to TomášJ: Máme ještě kulatou 916 z roku 2003, to závaží má cca 1900 Kg.
Jakub Medera   09.04.2009 21:03:57
To KydlaTRS: to myslíš vážně s těma rychlostma a přidělením do určitých skupin řidičského oprávnění? Nějak jsem s tímhle nebyl seznámen. Vím, že řidičáky a co mohu či nemohu řídit se řešilo na fóru, ale tohle fakt vidím poprvé.
TomDuba   09.04.2009 21:48:24
to chomyz: Jak je myšleno to s tou tříčlánkovou soupravou ?? díkysmile .
GTA   09.04.2009 23:30:10
To Kydla:Nejsem žádný velký odborník přes vyhlášku, ale pokud by traktor s vyšší konstrukční rychlostí, než je 40 km/h, spadal do skupiny C, nemusel by potom mít tachograf?A nebylo by nutné mít k jeho řízení profesní průkaz,jako je to u skupiny C?Už je to sice pár let, co jsem dělal řidičák na skupinu T, ale nevzpomínám si, že by tam padla zmínka o nějakém omezení kategorie T, co se týče konstrukční rychlosti.Pokud se pletu, tak mě prosím kdokoli opravte.
chomyz   10.04.2009 17:37:09
Ještě pár poznámek, než nás přesunou na fórum (kam po právu patříme):
to GTA: dovolím si opravit malý (předpokládám) jen překlep - kamion + návěs má jen 16,5m, Délka 18,75 platí pro soupravu s přívěsem, traktor s přívěsem je ovšem ještě zvláštní kategorie a má jen těch 18smile Což je super protože např. v SRN má traktor taky jen 18m, ale i s dvěma přívěsy, proto se tam dodávají zadní z dvojice přívěsů někdy se zkrácenou ojí, aby se tam aspoň jakž takž vešly.
to TomDuba: traktor + Siga + návěs jsou 3 vozidla, tudíž je to kategorie souprava s 2 přívěsy nebo s přívěsem a návěsem (22m). Aspoň tak by velel zdravý rozum?
to GTA noch einmal: Souhlasím, zákon jasně říká, že oprávnění T je pro řízení kategorií T a SS a žádné omezení rychlosti tam není. Konzultoval jsem to s několika školiteli a jejich výklad byl tentýž. A kategorii T v techničáku mají i traktory s rychlostí nad 40, dokonce i 80 (kat. T5). U běžných "otevřených" verzí traktorů s 50km/hod bych to vůbec neřešil. Jiná věc je, že při předávání např. Fastracu ti řeknou, že podmínkou je C. Kolik řidičů to splňuje si nebudeme nalhávat, ale je to další z mnoha českých legislativních kulišáren. Pokud vím, tak žádný traktor není u nás zařazen v kategorii C - to by byl jeho konec. smile
GTA   10.04.2009 19:18:55
Díky za upřesnění a opravu, předchozí příspěvek mažu, abych někoho neuváděl v omyl.smile
UFO   10.04.2009 22:31:46
chomyz : chci se tedy zeptat..když jsme za Zetorem 6340 tahali 8t + 9t porusovali jsme zakon nebo nee..??..8t mela otipovany závěs..!§..díkysmile
JaJco   11.04.2009 20:45:11
to Chomyz: Jsou i u nás nějaké fastracy vedené jako Csmile
to TomášJ: to s těma gumama máš pravdu, ale mi jsme měli tridem Fliegla a pokud jsi měl závaží za kabinou a v TBZ (mluvim o Fastu) tak jsis jezdil jako "král" pokud jsi byl bez závaží tak jsi musel do každé zatáčky odblokovávat nápravy nebo by tě to "vyžduchlo" ven ze zatáčky.smile smile
A jen tak mimochodem Fastrac+siga uno+ klasickej kamionovej návěs = 21.5metrůsmile
Filip_SK   14.04.2009 21:38:31
tu na Slovensku konkretne v PPD Vyčapy-Opatovce mame 8250-ku a vodič mi hovoril že na Fastrac-a treba VP skupiny C,E a T teda C...ťahač , E.....príves, náves , T...traktor smile a tu by na tom mohli non-stop jazdit len 2 traktoristi z 8 a len jeden ma skolenie na 8250-ku
chomyz   16.04.2009 16:40:40
to UFO: řešeno přes SZ, přímo nesouvisí s galerkou
to JaJco: tak tos mě docela překvapil s tím C, ale dovedu si představit některé důvody či dovozce které k tomu C vedly, nicméně mi to připadá jako extrémně nevýhodné. Pak už samozřejmě není u ŘP co řešit a C je nutnost... Jinak jsem včera zjistil, že na Fastrac v ČR ani sám dovozce už C nepožaduje, pač k tomu není legislativní důvod.
Co je myšleno tím závažím v TBZ - to jste měli v dopravě ještě další kvichty ve kšandách? To je celkem zajímavá možnostsmile ´
A s tím klasickým kamionovým návěsem předpokládám že myslíš plachťák resp. plato tj. klasický 13,6m? Díky za potvrzení, že i pak to vycházísmile
Filip_SK   16.04.2009 18:23:50
to bolo myslené ako jednostranný vyklápací t.j. vaňa alebo Fliegl ASD systém teda ASW na podvozku kamionového návesu
//smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2019
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012653827667236.s