Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
JeZeDák   10.02.2012 21:24:28
nejsem si tak docela jist s významem toho překladu.:pole bylo tak velký,že se nevyplatí jezdit s tolika traktorama,nebo se to vozí někam na jinou spotřebu(BPS) a nebo je místo pro uskladnění daleko. dik za odp.
Ondra A   10.02.2012 21:27:52
Použití dělené dopravy ? smile - na pole s traktorama, které vozí GPS na kraj pole -> namipulátor nakládá a kamiony vozí "k lisu, skladu". smile
Pavel Toman   10.02.2012 21:30:08
Když pobrouzdáte internet, např. youtube, tak najdete videa mobilních překladačů, např. od firmy Fliegl. Docela zajímavá myšlenkasmile
Fendtistka   11.02.2012 09:10:20
Přesně tak, jak píše Ondra A, jedná se o dělenou dopravu. Protože vzdálenost od žlabu byla velká a traktorů by muselo být mnoho, aby se to stíhalo, tak jediná alternativa, jak to udělat, bylo právě tuto - tedy dělená doprava. smile
Jiri Rakus   11.02.2012 09:15:28
Pro tuhle oblast si docela dokážu představit jakýsi překladač zelené hmoty, který by konstrukčně vycházet z překladačů cukrovky. Už jsem nad tím dlouho uvažol,jestli něco takového není a zdá se,že opravdu není.
Honza.S2   11.02.2012 09:20:12
Já bych řek že opravdu něco takového je. A má to Ropa...
Ale to co prezentuje na videu Fliegl se mě zdá ze všech řešení nejpřijatelnější a nejjednoduššísmile a nebo překládání nakladačem.
Jinak perfektní galerka..
Dominik Hušek   11.02.2012 09:39:48
pěkná galérkasmile smile smile smile
Kulis   11.02.2012 11:41:31
to Jiri Rakus: překladací vůz na senáže tu již byl viz odkaz

http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_gallery&gal=28041
michal003   11.02.2012 13:03:26
@Honza.S2: Ropa NawaRo-Maus
FarmaBlazek   11.02.2012 13:23:10
pěkná galerie Káťo.smile osobně se mi nejvíce líbí verze od Hawe která by se dala využít nejen na řepu ale právě i na senáže či siláže.. Je to hudba budoucnosti ale s tím co je vidět v této galerii tu budoucnost nevidím zrovna růžově..
Martin Hruška   11.02.2012 16:06:12
Tento způsob překládání není ideální pro senážování .Prach a hlína znamenají klostridie(clostridie) v senáži. Záležitost překládání není levná záležitost a vyžaduje určitou plochu sklizně a logistiku. Většinou se jedná u překládacích vozů o čisté speciály jen na řezanku, případně na štěpku.
Hawe překládací vůz na cukrovku je specíál na cukrovku a né na senáže, nehledě, že 40 m3 u tridemu je trochu málo. Trend je naplnit kamion 60 m3 a odjezd.
Zetor byl v loňském roce v Dánsku u jednoho službaře, který má mimo jiné první překládací FieldLiner HTS 29.06 od Annaburger, v loni absolvoval druhou sezonu. Ten kombinuje tento vůz ještě i s zásobníkem na řezačce.
V Německu je jedna firma s názvem KTG Agrar, která hospodaří asi na 35 000 ha a má 27 MW výkon vlastních bioplynových stanic. Ta využívala vloni dva překládací vozy HTS 29.06.Linka jede od května prakticky Nonstop, kukuřici dělá 3 měsíce ,24 hodin . Poznatek je ,že by potřebovali 2,5 vozů, tedy 3 překládací vozy o objemu 60 m3 ,aby nejvýkonnější řezačka mohla fungovat bez problémů a nestála .Odvoz je jen kamiony z určité zpevněné plochy.
Firma vlastní taky překládací vůz Hawe s čelním metačem, tato technologie se ale jim moc neosvědčila.
FarmaBlazek   11.02.2012 16:51:07
ale jaký pak speciál pane Hruška.. Na voze je podlaha kterou má každý senážní vůz. A vpředu ten pás vyměním za jiný typ pásu kde mi ta řezanka nepropadne. No a nástavky se dají dát asi na všechno. Nehledal bych problém tam kde není..
Magrixak   11.02.2012 17:04:13
To FarmaBlazek: Přesně tak český zemědělec si vždy poradí .. smile
Martin Hruška   11.02.2012 17:50:06
Pro FarmaBlazek: zapomněl jsem že u vás si poradíte s úpravou každého sériového stroje. Ale teď vážně. Nechci filozofovat, ale tahle věc není úplně jednoduchá. Tyto překládací vozy stojí na trhu od různých firem od 75000,-Euro po 100 000,-Euro, zásobníky a úpravy na řezačky někdy i více .Jedinné využití mají u specializovaných podniků služeb nebo velkých podniků jako je KTG Agrar. Jeden vyvážecí vůz je málo, aby nestála řezačka. Nechtěl jsem se nikoho dotknout, ale toto je pro pár podniků v Evropě ,né pro každou farmu. A objem zásobníku je důležitý s ohledem na velikost nákladních vozů pro odvoz, proto ten komentář k vozu Hawe, né že by to asi nešlo. Sama firma Hawe má pro senáže jiný koncept vozu s metačem.
Martin Hruška   11.02.2012 17:55:43
Ještě malý koment k předešlému. Být 3 měsíce v silážní kukuřici, 24 hodin denně není pro obsluhy těchto strojů žádná sranda, proto speciál bez kompromisů. I Annaburger musel pár věcí na těchto vozech upravovat podle praxe a zkušeností obsluh a majitelů strojů.
Martin Hruška   11.02.2012 18:05:08
Ještě jsem si uvědomil, že by bylo dobré to vzít v číslech kolik vlastně podnik využívající tuto technologii sklízí. Pokud má KTG Agrar 27 MW výkon bioplynových stanic ,tak bude sklízet někde okolo 7200 ha silážní kukuřice a odhadem někde okolo 400 000 t silážní kukuřice !!!!!!
FarmaBlazek   11.02.2012 18:08:20
Napsal jste to dobře to řešení od vás je pro pár podniků. Já bych rád viděl řešení pro normální podniky až přijde extra mokré jaro nebo podzim.. A když už jsme u těch obsluh tak já osobně bych radši koukal na výložník jako u překládacího vozu a ne v noci někam nacouvávat a zvedat korbu.. Mě je jedno jakou to má barvu nebo značku a rozhodně se nebojte že by jste se mě dotknul. A každý kdo viděl Hawe s tím metačem tak mu musí být jasné že to je úlet..
Honza.S2   11.02.2012 18:36:31
U Hawe bylo dokonce možné mít překládací nástavbu jako výměnný systém, čímž by se zlepšila ekonomika využití podvozku... Úprava pásu je jenom otázkou majitele a dohody s výrobcem. Takových řešení se dnes provádí...
Jinak je fakt že bude potřeba překládacích vozů pod řezačku víc.
Dle mého názoru stojí za zvážení "stacionární překladač" od Fliegla, na podobné bázi jako traktorové čističe cukrovky. Potom budou stačit běžně používané 2 - 3 velkoobjemové návěsy pod řezačku a pořizovací náklady se dotknou pouze překladače, do kterého bude stačit starší "rezervní" traktor pro pohon vývodovou hřídelí a pro přesun mezi stanovišti.
Martin Hruška   11.02.2012 21:53:42
Vždyť jsem to psal. Ale ten systém je strašně energeticky náročný, má velké opotřebení a taky čas překládky je oproti Annaburgu strašně dlouhý.

K překládacím stanicím jako je Fliegel. Nikdo tu zatím neřekl jak dlouho trvá naplnění kamionu. Další nevýhodou je to, že pokud budou extrémní podmínky, tak se žádný kamion nedostane na pole. Dnes jsem viděl fotky Pásáku Case s Veenhuis překládacími vozy z Německa a to byla síla. Odvoz měnil svoje místo aby se ta půda nerozjezdila. Navíc jsem jaksi pochopil, že tyto velké podniky radši řeší věc pomocí překládacích vozů než překládacích stanic. Budu rád když bude mít někdo lepší informace z Německa, jak to vypadá. Kolega viděl překládací stanici Fliegel v Polsku a moc nadšen nebyl. Podotýkám kolega je němec , je z firmy s 10000 ha a neprodává transportní techniku.
FarmaBlazek   12.02.2012 12:02:09
Každý mluvíme trochu o něčem jiném. Vy zvyšujete výkon, já bych chtěl najít řešení do extrémních podmínek ale levné a efektivní jako jsou pásy u kombajnů co by si mohla dovolit většina podniků a vzájemně si pomoct. Vezmu li ten pás co má Hawe, udělám z něj zadní čelo a můžu ho nasadit na jakýkoliv vůz co už má snad každý podnik na dvorku. Všechny vozy co mají pohyblivé podlahy, rozmetadla na hnuj, výtlačná čela a dokonce i senážní vozy. Když tam mají rozdružovací válce tak to nebude o tolik těžší.. Většina z nich má široká kola a udělá nejmenší škody. Je to jen nápad.
Honza.S2   12.02.2012 15:53:24
U překládací stanice byl problém včem? V malém překládacím výkonu nebo ve stanovišti při extrémních podmínkách? Když nad tím přemýšlím tak za extrémních podmínek by se silážovat ani nemělo kvůli možnosti znečištění řezanky, nicméně i když překládací vůz má schopnost přijet kamkoliv, i u toho bude problém s újezdností nákladní soupravy. A stanici můžu postavit na pevné místo nejblíž od sklízeného pole... a tam budu stejně i tak jezdit s překládacím vozem.
Vím, neviděl jsem ani jednu variantu v praxi, pouze nad tím přemýšlím a vycházím z reálných podmínek.
crystal12145   12.02.2012 16:20:34
To já bych bral něco jiného, řezačku se zásobníkem a převozový vůz by byl lepší, aby měl ve předu rozdružovací válce (jako ty staré krmné vozy) a pás na vykládání jako je u bramborového kombajnu, ale určitě budete řešit rychlost vykládání to fakt nevím, je to jen takový nápad
Honza.S2   12.02.2012 17:29:31
No... Nejlepší by byl bunkrovej Hesston jakej měly v JZD Agrokombinátu Slušovice za minulýho režimu. Tam nevěděli co to je ještě překládací vůz na řezanku a ani takovej problém řešit nemuselismile
Dnes máme nejmodernější nejvýkonnější řezačky a s překládáním je trápenísmile
sumbum   12.02.2012 19:09:38
Někomu to možná bude připadat jako velký úlet, ale teoreticky na hodně velkém lánu by přece nebyl problém vybudovat něco jako výceúrovňovou křižovatku nebo spíše rampu - na horní části by traktor vysypal náklad a pod dospod pod převis by zajel kamion a manipulátor by to do něj už jen šoupal - po betonové ploše - bez znečištění. Stavba by zabrala 200 - 300 čtverečních metrů, ale překlad by byl elegantně vyřešený na několik sezon dopředu... Nehledě na to, že nahoře mi to vyklopí s jakýmkoliv vozem stejně rychle jako na jámě a nahrnout to prakticky po rovině do kamionu je rozhodně rychlejší než kterýkoliv pásový dopravník...Nevím, jak píšu, možná je to nápad hodně mimo mísu, ale když si vezmu jaký budou pořizovací náklady těch překládacích zařízení + údržba...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010241031646729.s