Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
karanice   06.07.2013 20:47:58
Zajímavé a jak to pracuje po stránce finanční, myslim tím oproti traktorům třeba s tridemy?smile
karlos   06.07.2013 21:26:12
Jelikož je toto můj domovský podnik tak ti to mužu říct naprosto přesně. Vize vedení a nutno zdůraznit vize podložená čísly je taková, že tyto Tatry v podniku jsou 3 nahradí z maximální většiny traktorovou dopravu. Je to levnější a vejde se do toho víc
Milda11   06.07.2013 21:32:30
Mě by zajímalo, kolik taková souprava odveze, jak je to s celkovou tonáží..... A hlavně jak je to se silniční daní, potažmo kolečka(tachograf)...... Což byly hlavní plusy traktorové dopravy, že něco takového nemusí řešit!!!
Zetor   06.07.2013 22:29:35
S tou Tatrou vezl 18 tun. Pro srovnání s Megou 20 vezl 8. Pokud jsme to dobře pochopili, tak by to nemělo být schválené jako náklaďák, takže kolečka nic...
TomDuba   06.07.2013 22:41:21
to Zetor: Počkat, takže to je vedené jako traktor? Jakou to má např. maximálku? Na jednom návěsu co tahá ta Tatra je vidět cedulka 80 km/h...
Zetor   06.07.2013 22:43:43
Tak nálepka tam být může smile Řekl bych, že to bude jako traktor a bude to mít vyjimku, jako Fastrac. Ale bohužel zapomněli jsme se na tohle zeptat...
Standa Kučírek   06.07.2013 22:51:49
Jsem zvědavej co to teda nakonec bude :) Prej nic jako výjimka pro náklaďák v zemědělství aby se nemuselo dbát na AETR neexistuje... smile ???
TomDuba   06.07.2013 22:52:48
Díky za odpověď. Pokud by to tak šlo legislatovně ošetřit jak říkáš, tedy pokud to tak jde, tak by to podle mě byla malá "revoluce" v možnostech zemědělské logistice odvozu...

PS: Nálepka tam být může stejně tak jako legislativní rychlost ve srovnání se skutečnou rychlostí jakou se s tím jezdí smile .
honza7829   06.07.2013 23:17:12
Stim nikdo nepočítal že to bude jezdit po poli tak tam je 80km/h a vubec bych to neřešil jelikoš Tatry nedovolujou konsstručně překročit svoji rychlost dovolenou smile
TomášJ.   07.07.2013 01:16:18
Nezjišťovali jste dostupnost souprav na svazích?
chomyz   07.07.2013 08:26:45
Tak AETRová výjimka pro zemědělství naštěstí existuje díky čl. 13 (byť určitým způsobem specifická), silniční daň a pojištění při výkonech které by taková souprava měla dosahovat bych ani neřešil - vliv toho je ve srovnání s ekonomickým přínosem (spotřeba, výkon) minimální. Ale jestli někdo něco podobného dokáže fakt přihlásit jako jinou kategorii než N tak to opravdu revoluce bude neb je tam ještě mnoho dalších vlivů (STK, psychotesty atd.) což stále činí tuto oblast dopravy více problematickou než tu "jednoduchou" traktorovou...
Milda11   07.07.2013 08:38:47
Ono hlavně tuto soupravu nejde srovnávat s 20 megou,ale s traktorem cca 250-300ps.a senážním návěsem o objemu cca 60m3 (bergmann, joskin).....
Někde sem slyšel, že tatra Phoenix (chtějí aby se to jmenovalo TATRAKTOR) na tom intenzivně pracují, že snad po poli do cca 30km/hod, by měla být natáčena první a poslední náprava na tahači a na cestě by se to přeplo,ale že by to neměl být náklaďák,ale vyjímka o tom sem neslyšel zatím... Cena té tatry v plné výbavě včetně čerpadla 250l/min by měla být někde kolem 4 000 000!!! takže cca to samé co traktor
Zetor   07.07.2013 09:57:47
Tridem s nima žádný nejezdil, takže to se bude muset počkat na siláž na takové srovnání.

Nemyslím si, že ten tzv. Tatraktor je toto. Tohle je obyčejný náklaďák. Tohle v poli nic neujede. Za toto nedáte pluh ani nic podobnýho. To o čem se tehdy psalo by dle mého soudu muselo vypadat jako Trisix nebo Pouštní Bouře. A takový univerzál bude stát stejně za prd, na silnici to nebude ono, v poli to nebude ono...
Stepan   07.07.2013 10:56:28
S Tatraktorem má pravdu Zetor, byla to vize 3-nápravového "traktoru".
Mě by ale zajímala další varianta zemědělské Tatry, která byla v onom článku popsána a to verze 8x8 se 3-ma řízenýma nápravama. Verze kterou známe ze zahraničí v podání Actrosů a MANů. Chystá Tatra v blízké době vypustit i takto specifikovanej speciál? Na manévrování po farmách stavěných pro malý traktory s vlečkama by se takováhle verze hodila daleko více jak návěsová souprava. Se senážní nástavbou nebo Schub-maxem o objemu 40-45 m3 dle mě ideál.
Standa Kučírek   07.07.2013 11:27:33
Ona ta zelená tatra má na přední i poslední nápravě disky jiné než na prostřední nápravě takže řízení obou náprav tam je? smile
Milda11   07.07.2013 11:28:57
Chlapi asi jste to špatně pochopili, to by nemělo tahat pluh nebo rotačky...ale odvoz veškerých komodit z farmy(senáže,siláže,obilí...), princip náklaďáku, který se rychle pohybuje po cestách, zároveň újezdnost v terénu (na poli) s příznivým tlakem na půdu (dofuk pneumatik....)
Omlouvám se za odkaz....ale něco takového jsem měl namysli
http://www.denik.cz/automoto-denik/tatra-chysta-tatraktor-krizence-traktoru-a-nakladaku-20130622.html
FarmaBlazek   07.07.2013 12:05:23
Jak napsal Stepan smysl ma 8 x 8 a k tomu tandemy či tridemy. Když je extrémní počasí rozpřáhnu a je šance ject dál. Tyhle soupravy jsou hezký ale není to ani kočka ani pes. Až jednou přijde mokrý podzim tak se ukáže co je levnější. Holanďani a okolní státy by o tom mohli vyprávět.
Zetor   07.07.2013 12:43:32
To Milda11: Tak to co popisuješ, to je náklaďák s flotačníma gumama, to má k traktoru velmi daleko...

To Standa: Ano, má řiditelnou první a poslední nápravu.

To FarmaBlazek: souhlas s předposlední větousmile
Filip 90   07.07.2013 15:44:20
To co popisuje Milda11 je ten takzvaný TatraTraktor a je to ten zelenej Phoenix. A normální náklaďák s flotačníma gumama to neni. To byl ten vínovej předchůdce.
Tohle je sice náklaďák ale speciál pro zemědělství. Takže má nápravy s reduktorama v kolech, dohušťování za jízdy, zatáčení zadní nápravy a automat Alison s hydroměničem. Takže to má ten nejsilnější podvozek co má Tatra k dispozici, použitej třeba u tankovejch tahačů. Takže s tim, že to nic neujede bych byl opatrnej. Vínovej ne ale tady je to jen otázka pneumatik (samozřejmě na tahání pluhu to určený neni). Maximálka by měla být omezena na 60 km/h právě kvůli pneumatikám.
Jako co to bude přihlášený toť otázka.
Jakub Rozum   07.07.2013 23:03:51
Ohledně tý dohody AETR, nedala by se na tohle získat vyjímka jako je třeba na řepnou kampaň, nevím jak to přesně je, ale tuším že odvozci taky mají vyjímku ohledně přestávek. Jinak i kdyby se platila silniční daň tak to stejně bude podle mě daleko výhodnější. Finance se vrátí na spotřebě na převezenou tunu a i na pneumatikách. A s tím terénem bych to taky tak neodsuzoval, aby vám pak tatra napodzim nevytřela zrak smile
stenlynko   07.07.2013 23:27:36
všetko má svoje za a proti, kúpna cena, využiteľné len na prepravu, spotreba bude určite nižšia, ale pneumatiky? zrátam si ich koľko ich je, ani jedna z tých pneu sa mi nezdá byť trakčná, skôr sú využívané na návesoch, takže ako sa to bude chovať? ak to pôjde na väčšiu vzdialenosť, pri 60km rýchlosti... tam tá spotreba už tiež nebude 30l/100 vzhľadom na odpor pneu, reduktory atď... ale páči sa mi to, myslím si, že svoje uplatnenie by si to našlo a riešiť tým vnútropodnikovú prepravu by určite šlo smile
Milda11   08.07.2013 08:02:14
Každý stroj má svého zákazníka i ten nejdražší jen ho je potřeba najít. Je úsměvné vidět jak se tu řeší spotřeba velice teoreticky a na druhou stranu je tu spousta fotek kdy od 500 koňové řezačky odvážejí senáž nebo siláž zetory s bednama.... To pak ta ekonomika jde úplně někam jinam. V zemědělství jsou dost velké rezervy v šetření. Bohužel dotace to všechno ničí a tak rozdíly mezi super úspěšným podnikatelem a ten co na to kašle jsou minimální....
Jsou tu mezi námi soukromníci co si koupí každý rok nějaký nový stroj a lidi co nekoupí deset let nic nebo jen staré vraky... Pak je potřeba se zamyslet kde ty peníze(zisk) končí.....
Jára 1   08.07.2013 13:10:00
Na řepné kampani jezdím přes 15let,ale o vyjímce na AETR sem moc neslyšel.Třeba to k nám ještě nedorazilosmile ,ale jinak ta zelená tatra smile smile
Jakub Rozum   08.07.2013 21:08:50
Tak se omlouvám za svoji mylnou informaci. Dnes sem si zjišťoval trochu podrobnosti a při zemědělské práci (například házení hnojů) existuje nějaká "jiná činnost" ,kde se nemusí dodržovat povinné přestávky. Tak jsem myslel, že by se to dalo použít i na senáže a siláže, ale taky záleží na tom, na jakou vzdálenost se vozí.
honza7829   08.07.2013 21:34:39
Nutno podotknout tato Tatra má natáčecí nápravy jak přední tak zadní a natáčí se pořád zatim nejde nijak zaaretovat. Vzadu je normální závěs tudiš muže táhnout Megu nebo tak něco a časem by to mohlo bejt i jako traktor uplně smile
Stepan   08.07.2013 21:37:07
Já bych to viděl spíš né na házení hnojů, ale na jízdu mimo veřejnou pozemní komunikaci. Takže když pojedeš se siláží/senáží z pole polňačkou rovnou zadní bránou do podniku, nemusel bys přestávky držet. Je tak kamioňáci?smile
Fastrac3220   08.07.2013 22:41:19
Stepan: Čistě teoreticky máš pravdu. Ovšem praxe je věc druhá. Když auto bude/je vybavený tachografem a nemá vyjímku tak prostě řidič musí 561 dodržovat. Při případný kontrole policajta nebude zajímat že se jezdilo jen po polňačce nebo poli, to už člověk neukecá. To je to samý když třeba přijedu "blbě" na vykládku/nakládku, a ikdyž jsem v areálu firmy (neveřejný soukromý pozemek), taky se tam musím 561 řídit. Třeba přijedu za bránu a cinkne mi 4,5h jízdy, takže musím odstavit a pokračovat po odpočinku. Další věc je magnet kerej drtivá většina řidičů používá a tak tyhle starosti nemaj.

Napadá mě ještě jedna věc. Auto který přímo neslouží k výdělku, jeho činnost není záměrem podnikání (přesnej název si nepamatuju, chomyz by mohl doplnit) tak na něj se přeci 561 nevztahuje, nebo se mýlím?? Viz třeba kolotočáři. Vždyť tyto soupravy/auta k tomu přímo neslouží. Jde to takto přihlásit? Má s tím někdo zkušenost?
Jakub Rozum   09.07.2013 00:48:31
Tak většina aut je vybavená tachografen, dá se říct že všechny. Ale bavil jsem se s řidičem, který dlouhá léta jezdil na služby s agrotatrou a rozmetací nástavbou a on norlmáně psal kotoučky, ale jako linka měli vyjímku , že nemuseli dodržovat žádné předepsané přestávky. Ale nevím jak to je dnes, jestli to furt funguje a ani nevím do kolika kilometrů po silnici se na to tato vyjímka mohla vztahovat.
Jakub Herot   22.07.2013 21:11:33
Včera mi taťka říkal že viděl TATRAKTOR smile byl se tady kousek od nás vážit na váze
Je to jak tady ty tatry a vzadu to má 3bodový závěs a vývoďák má to teď ( nevím jestli už nafurt nebo jako testovaní) firma MILATA takže kdo je od Kozlovic tak by se mohl jít podívat jestli to tam nestojí na place a udělat nějaké foto myslím že by to stálo za to smile smile smile
Milda11   22.07.2013 22:09:00
Pokud to bude fungovat, bude to zajímavé, určitě šikovná náhrada za fastraca... jen přemýšlím proč něco takového není vidět na západě.... Hlavně v Německu jsou dopravní vzdálenosti k bioplynovým stanicím obrovské..... Většinou to překládají teleskopem na poli do obyč kamionu.....
TomášJ.   23.07.2013 14:04:26
Hlavně, aby z toho ve výsledku nebyl hybrid, kterej bude pomalej v dopravě a naprd v poli smile Osobně mi není moc jasný, na co využiju na tatře TBZ.

Kdyby se radši zaměřili na výměnný nástavby (korba, cisterna, rozmetadlo), kvalitní podvozek (6x6; 8x8) a udělali z toho stroj vhodnej do zemědělský dopravy za příznivý náklady.

Podle toho co zde zatím píšete to vypadá, čím víc proužků, tím víc adidas....
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010377883911133.s