Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Stepan   16.08.2015 14:21:20
Asi mám dneska rejpavou, tak promiňte.smile Ale je nutný aby všechny stroje vypadaly stejně? Ty průduchy jsou normální objektivní hnus. Žádnej prolis to nemá, jen je to tam vyřezaný jak lupínkovou pilkou. Ne, nelíbí!smile
michal003   16.08.2015 14:43:45
Pre výrobcov by asi bolo najideálnejšie, keby mali jedno telo stroja a v ňom len menili črevá. Pretože unifikovaním výroby a použitím rovnakých dielov sa zlacní výroba. A k vzhľadu prieduchov... Subjektívna vec.. ja napríklad som ani poriadne nepostrehol ako vyzerajú, len som ich zaregistroval ich funkčný význam
Stepan   16.08.2015 14:49:40
Jasně chápu. Ale pak naopak nechápu, proč vyrábí tolik různých modelových řad. Když se jim to "nenechá" zaplatit.smile Kombajny stojí čím dál víc, kvalita jde stále dolů a ještě chcou rejžovat na tom, že vyrobí 30 stejných kombajnů, který se liší, když to hodně přeženu, jen nálepkou s číselným označením. Bohužel jsem se letos svezl s NH a ikdyž je pro mě CLAAS Pan kombajn, klidně bych to machrování oželil a koupil si NH. Možná bych byl ve finále i spokojenější...smile
Honda   16.08.2015 16:55:25
No já ti nevím, ale podle mě jde o funkčnost a vzhled je až to druhý. Takže předpokládám, že tam třeba bude trochu jinak proudit vzduch a bude to pod plechama čistější...aspoň doufám.
A určitě chtějí, aby bylo už z dálky vidět, že je to "novej" kombajn...
Honza.S2   16.08.2015 17:19:55
Přesně tak, ať pod plechama proudí lépe vzduch. Až jim spadne kus rozžhavené slámy někam do "skrytého" prostoru tak to bude lépe hořet. Sousedům prohořela dokonce i nádrž. Takže mřížkám zdar a lepší oplechování z bezp.důvodů raději neřešitsmile Krom toho když vidím ceny za ND u Claas servisu, tak se vlastně nevyplatí ten kombajn ani opravovat ale lepší ho bude rovnou vyhodit.

Stepan: Můžu říct že jsem si letos nechal ukázat CR9.80 s 9m lištou, naprosto vynikající stroj a myslím že spokojenej bys byl určitě. Krom toho jsem měl i Case 8240 s lištou MacDon a ten byl ještě lepšísmile
klaun   16.08.2015 19:38:37
poprosil bych stručné porovnání case vs. holand! vše okolo 10m lišt! na za rok řešíme podobný problém!!!smile
VonVagel   16.08.2015 19:48:09
Vtipalku:) stručně je barva jina
klaun   16.08.2015 20:06:47
tak teda u cr je ten druhej rotor na parádu nebo u červenýho jeden schází??? kdo měl možnost porovnání tak nějaký data a fakta!!!! děkuji
Honza.S2   16.08.2015 20:09:09
V první řadě doporučuji lištu MacDon o záběru 9 - 10m. Kdo tvrdí že podmínky nedovolují takový záběr lišt, tak ať si nejdříve vyzkouší a pak mluví. New Holland měl Varifeed 9m, na členitý terén v pohodě, chce si vyhrát v polehlinách s nastavením a pak je to jako 7,5ka. MacDon - absolutní bomba, neměl chybu. Ukázka těchto dvou mlátiček zavřela spoustě lidem hubu.
U nás se sklízel jarní ječmen o výnosu 7t. Obě dvě mlátičky pracovaly v maximální kvalitě, jak čistota zrna, tak i kvalita zrna která byla daleko lepší než od strojů s klasickým mláticím bubnem. U New Hollanda byl trochu problém s domlacečem, který ještě při ne zcela zralé slámě stroj brzdil, nicméně po seřízení byl stav lepší. New Holland měl jiný drtič (který má ovšem být použit v roce 2016 i u mlátiček Case IH). Rozvrstvení slámy na záběr 9 - 10m byl překvapující a řek bych bezkonkurenční. U New Hollanda byl utrpení pojezd, než si na něj obsluha zvykla. Hlavní páka byla vybavena bezp. tlačítkem, pojezd byl velmi citlivý, což u Case byla stále klasika s kulisou. Jinak u obou mlátiček byl vynikající přístup k motoru, u Case přímo zezadu. Kabiny u obou strojů tiché, komfortní. Kdybych se měl rozhodovat který stroj, tak jak jsem řek ostatním - pro toho, kdo není rozhodnutej na 100% pro čistokrevný axiál a je více orientovaný na evropské varianty, bude vhodnější mlátička New Holland CR. Pro toho, kdo ví co chce, ví do čeho jde a je přesvědčen o axiálním systému výmlatu, může být lepší volba axiální mlátička od Case IH. Oba dva stroje byly jednoduché oproti konkurenci, Case byl však ještě víc jednodušší, od čehož se bude odvíjet spolehlivost a životnost. Údržba u obou mlátiček stejně tak jednoduchá, pár maznic, filtry.
Nejsem přímo obsluha mlátiček, ale v poodniku nám jezdí službaři s Claas Lexiony 550, 560, loni i 580 s 9m lištou, kolega jezdí s JD STS a CTS. Sousedé mají Lexiony TT 770 takže určité postřehy máme.
A ještě jeden postřeh, tam kde Claas nevyjede nebo má problémy, CNH vyjel i bez uzávěrky. Důvod - jinak rozložená hmotnost než u hybridu od Claasu a nebudu li zde řešit utužení půdy, vystačím si s kolovou verzí 4x4 s uzávěrkou ve standartu. Spotřebu jsem nikterak neřešil, u Case IH byla dle monitoru i 13l/ha, ve finále vyšla na 19 vč. přejezdu, Holland +/- stejně.
Oba dva stroje stojí za řeč a na příští rok uvažujeme o obou s lištou MD na služby. Při nákupu mlátičky budem určitě uvažovat přednostně o těchto typech.
klaun   16.08.2015 20:15:36
Honza.s2 děkuji!!!jinak by byla lišta MD at tak nebo tak!! uvidíme který prodejce u nás nechá zadek!!
Stepan   17.08.2015 00:19:12
to Honza.S2: My právě máme NH CR9090 s 10,7m Varifeed a na to jakej su (možná už BYL SEM) zarytej Claasák, tak CR jen mile překvapovalo. Stopro na tom má zásluhu i obsluha, protože to je náš podnikovej Pan Kombajnér, ale i tak:
- výkonnost A1
- čistota zrna A1
- vysekávání ležáků A1
- spotřeba A1
S ovládacíma prvkama jsme se nakonec sžili tak jak u Lexe a to že tam není pár elektronických vychytávek jak u Claase, možná i dobře. Clověk si zvykne a nakonec se mu to i zalíbí.

Ale pozor, na "KOMETU" Lexe580 nedám/e nikdy dopustit, to byl prostě náš miláček, naše první... ...mlátička.smile
OŤAS   17.08.2015 05:24:56
To Stepan: kdo to CR dostal Laďa? Už skončily TXa ? Jak to tam teď máte s tou flotilou mlátiček? Lex 580 to je fakt hodně povedená mašina což se bohužel o vytřasadlovkách nedá vůbec říct. Vás dávám za vzor každému, kdo mi oponuje že hybridy drtí slámu a je nepoužitelná pro další zpracování. Jsou i podniky kde jede živočišná naplno a jde tosmile
Polci   17.08.2015 07:12:39
Jen pár postřehů k diskusi.
Padlo tu něco o cenách ND firmy Claas. Už s těmito stroji dělám nějaký ten pátek a dílů už mi přes sklad prošlo nepočítaně. To co se s cenami dílů děje poslední léta není obchod ale loupežnictví. Nemyslím to ani nějak na generálního dovozce, ale na fabriku, která ceny určuje. Dám malý příklad předřadníku na xenon. Vyrábí firma Hella, sežene se v běžném prodeji. Cena Claas cca 8000 Kč bez DPH, cena originálu v obchodě s autodíly 1800 Kč... Plynová vzpěra drtič cena Claas 4200 Kč bez DPH, obchod s autodíly 1600 Kč.
Mohl bych pokračovat do nekonečna. Pokud to takto půjde dál, nemá cenu provozovat ani starší sklízecí mlátičky, protože co vyděláte, vrazíte do dílů. O nových se nezmiňuji, tam je můj názor na ekonomickou sebevraždu zde v diskusích již dostatečně znám.
Letošní sklizeň byla pro podniky našeho ražení katastrofa. Při rychlém průběhu a bez deště si každý "kouše" tím co má na dvoře a moc práce není. Tak asi nejsou vyjímkou stroje okolo 400 ha za sezónu. Kdo jede Slovesko tak je výše o dalších 300-400Ha. Cena kterou určuje "trh" je nesmysl a stále se divím, že někdo, kdo jezdí za 1300 Kč může přežít. To je pak jednoduchá matematika a když se k tomu přidají neskutečně drahé díly, je cesta do pekel vydlážděná. Zajímal by mě pro letošní rok podíl spokojených a nespokojených službařů smile
Na CR jsem slyšel chválu i některé méně pochvalné názory. Rád bych si stroj zkusil, abych zjistil co je pravda.
Lišty MD do 10m záběru asi OK, nad 10m mají zákazníci problémy. Otázka na lišty MD je pořizovací cena a potřeba a dostupnost náhradních dílů. Jaká je u nás v provozu nejstarší lišta MD? 5 let? Co ty pohyblivé části a jejich cena. Jsou v Evropě či se na ně týden čeká na letišti?
Hybridní Claas opravdu nevyjede skoro nic. Co projede a vyjede skoro vše je TT, tam se tah povedl a Claas má trumf v ruce, protože má zřejmě jediný funkční polopásový podvozek na trhu. Letos fungovaly v podmínkách Sahary i trojhránky na NH a JD, ale co jsou zkušenosti z minulých let, tak to v mokru moc dělat nechtělo...
Polci   17.08.2015 07:20:27
Ještě postřeh k chlazení nad motorem. Už jsem slyšel v zahraničí názor, že pokud začne při tomto systému chlazení okolo motoru cokoliv hořet, je to jako rozfoukávat táborák...Pokud byl chladič a vrtule na straně, fouklo se to někam do strany a hořelo třeba strniště. Toto horní chlazení si vždy najde nějaký koutek v rohu, kde se to vesele rozfoukává. Obsluha má stále dojem, že motor je čistý a nepotřebuje foukat, tak nefouká. Kdo letos nefoukal, měl zaděláno na problém. smile
staroous   17.08.2015 10:17:59
Souhlas s tebou Polci... letos to pro službaře nebylo nic moc... Taky nepochopím jak někdo může jít s cenou takhle dolu (vidím to na maďary a poláky kteří serou na kvalitu ale jen honí hektary, možná že ještě agrall je s cenou hodně nízko) My jedeme kolem 1500-1600 + nafta a komplet ubytování,jídlo... zatím jsou vždy všichni spokojení a neměnili by, jenže to se v rámci úspor taky může změnit, když přijde někdo a pojede za 1200... Jezdíme i na slovensko se 4ma tucanama 450 a máme letos v průměru 650 ha na kombajnu, což je tak o 100ha na kombajn méně oproti loňsku... jenže letos to bude úplnej výbuch se zrnovkou... tady na jihu čech je metrová a suchá a myslím, že jinde to bude to samé.... a při dnešním počtu bioplynek neni šance aby nějaká kukuřice vůbec na zrno zbyla... podle mě se nenakrmí ani bioplynky.... smile ale myslím že na letošní rychlý žně ještě můžeme být na tak malých kombajnech rádi za 650ha na každym :)
Polci   17.08.2015 11:34:06
to staroous: 650 ha na Tucano je letos výkon hodný uznání...my máme okolo 500 ha na 600TT či 770TT s 12m Vario. Smutný rekord drží 580 s 280 ha smile a to ne, že by se nějak rozbíjela. Alespoň si stroje šetříme a déle nám vydrží smile
staroous   17.08.2015 12:01:13
Taky se mi líbí velký kombajny... vždycky si říkám, že na to slovensko jezdíme snad s nejmenšíma mašinama, když občas zahlídnu nějaký to šestikilo nebo sedmikilo... ale asi je fakt, že tucano nebude uplně špatná volba... :) ten kombajn je tak jednoduchej, že se tam většina opraví na koleni a je tam daleko méně věcí, které se ti během žní můžou posrat... Připravit tyhle 4 kombajny před sezonou si myslím že stojí tak 700 tisíc (komplet: oleje, ND,všechny věci okolo) a ty kombajny jedou na žně jako nový i když dvě tucana jedou už 7-mou a další dvě 6-tou sezonu... potom už máme zajetý podniky kde si nikoho jinýho nevemou i kdyby šel s cenou o 3stovky na hektar níž... letos se naštěstí toho zas tolik nevysypalo a tak kombajny jeli nonstop až do nějakýho 12. srpna... pak musim pochválit všechny naše kombajnery, bez kterejch by ten výkon asi takovej nebyl :) smile byli i takový extrémy kdy jeden kolega asi 4 roky zpátky udělal s tucanem přes 1000ha jen v obilovinách (od slovenska až po Cheb) dál pak třeba zase jeden rok přes 600ha s jednim kombajnem v zrnovce.... takže masakr... :) menší kombajny = menší starostismile
honzah   17.08.2015 17:40:05
Ja si myslím, že kolem malého kombajnu je třeba skákat úplně tak samo jako kolem velkého smile máme 2 CX a TX 66, a na Tx-ku jsme letos nakousal 500 a pár drobných smile a to jsem nebyl v řepce a 2 družstva co nebyly schopné počkat 1 den než domlatime a přesunem se k ním smile, ale dělat služby na kombajnech je pokus o sebevraždu a kdo letos koupil nový kombajn čistě na služby tak myslím, že docela odvážně strčil hlavu do oprátky. Službař pracuje se třema špatnyma komoditama : špatné počasí, špatné stroje, špatní lidé. A tyto tři problematiky skloubit do hromady je vždycky hodně složit, protože to jsou opravdu nevyspytatelné záležitosti, vždycky alespoň jedna bude trucovat... Jinak služby jsou o kvalitě odvedené práce, o ceně, o přístupu k lidem a z obrovské části taky i o štěstí smile
SLK350AMG   17.08.2015 22:06:58
Vrátim sa ešte ku CASE kombajnu, chýba mi na ňom svahové vyrovnávanie celého kombajnu a hnevá ma že sa importer vždy zatvári, že niečo take u CASE neexistuje.
VonVagel   17.08.2015 22:26:49
A u ktere značky existuje?
klaun   18.08.2015 01:01:28
jd ,df ,mf, claaas, laverda, ty to mají v nabídcesmile
Jakub Herot   18.08.2015 09:34:30
A je u case potřeba svahové vyrovnávání ? Jestli není u rotoru jedno v jakém je sklonu ?
U vytřasadel to chápu ale jak je to u rotoru ?
Honza.S2   18.08.2015 09:48:39
SLK: Existuje, nech si to upravit v Americesmile Trošku jiné řešení než naklápění koncáků ale tak zase jiná třídasmile
Mají pro Evropu naklápěcí sítovku.
Prakticky je to ale jinak trochu. Kdo má kopce tak vybírá ze dvou variant - pásák s 10m záběrem, většinou Lexion TT protože bez pásů nevyjede. Na straně druhé při výnosu 8 t/ha, velkém podílu hmoty ze záběru 10m navíc se ty síta s tím těžko vyrovnávají byť má 3D. I když všichni tvrdí že nééé.
Další varianta je kombajn 4x4 se systémem Hillmaster, dejme tomu JD T, se záběrem 7,5m nebo Massey Beta. Nad tímto řešením třeba přemýšlím i já protože s Hillmasterem mám zkušenosti, v praxi v našem okolí však vítězí varianta č.1. Ono při předvádění s drtičem na velký záběr se těžko zas hledají ztráty že, tudíž ta mašina stačí ať je zase jeden větší kousek z domu smile A co se týká Montany, snad jediné dva kusy jezdí na Kroměřížsku a Zlínsku, jeden byl na Vyškovsku. Zvláštní je ale to, že se o tom prodejci bavit nechtějí ani z určitých důvodů.
staroous   18.08.2015 10:52:41
to honzah : ano o štěstí to je ale je třeba mu jít naproti ;) mysím, že kombajn za 10 mega je na služby sebevražda... vem si že aby se ti zaplatili dejme tomu splátky na leasing tak u tucana je to plácnu 500ha a ostatní je do plusu... kolik budeš muset udělat s dvakrát dražším kombajnem?? dál koukni na složitost toho kombajnu a cenu dílů.... pak si myslím, že menší kombajn udělá kvalitnější práci... ( když vemu lexiona, kterej má mlátičku o 12cm širší než tucano a jde do něj hmoty dvojnásobek co do tucana...) za cenu velkýho lexiona bys možná koupil dvě tucana, který pak můžeš rozhodit do víc podniků a tim ti pak ta práce neuteče... jinak na tx je to taky moc pěknej výkon :)) jen tady porovnávám menší a větší kombajny :)
Honza.S2   18.08.2015 11:57:04
To Jakub Herot:
Trochu jsem přehlíd tvůj koment. Je potřeba svahovka i u tangenciálních mlátiček?
Je to o tom že celá mlátička je v rovině nebo je eliminovaný sklon. Je to lepší pro celý stroj, pro obsluhu, je zachována jednodušší konstrukce mlátičky a upraveny jsou akorát koncáky event. zadní náprava. Vyrovnávaná sítová skříň je dle mě složitější než pár čepů a dvě pístnice.
Já jsem jezdil jak s rovinnou mlátičkou tak i svahovou a můžu zas říct že u Hillmastera je lepší újezdnost, mašina ani tolik neujíždí ze svahu jako rovinná verze protože na stroj nepůsobí tolik boční síly jako když je v náklonu. Další věc je že i ta obsluha se cítí bezpečněji. A pocit je důležitý, protože když sedím v nahniboku a držím se páky nebo dveří tak to nepůsobí zrovna ideálně.
Tudíž je dle mě jedno jaká je koncepce mlátičky.
VonVagel   18.08.2015 12:05:35
Celkové svahove vyrovnávání? Myslim si klaune ze si to trosku pleteš... Tu Laverdu v provedeni horská ti uvěřím ale zbytek to určitě nema... Maximálně maji příčné vyrovnávání.
Polci   18.08.2015 12:15:01
to VonVagel: Myslím, že u Claase se nesekl. Možná u nás neexistuje, ale pro Itálii se dělá komplet svahová verze Tucana 430.
U Fendtu či MF, když v Itálii seženou zelenou a červenou barvu tak tu Laverdu asi také stříknou... smile
skacel99   18.08.2015 12:29:23
Vždyť Montana od Claasu a Hillmaster od JD je přece to samý,jak Laverda. Nebo snad ne? všechny tyhle kombajny mají jak příčný,tak podélný vyrovnávání. Nebo mi to alespoň tak připadalo. Laverdu má jeden soukromník v okolí,Hillmaster byl před týdnem vedle ve družstvě na službách a Lex 460 montana tu byl na službách loni,nebo předloni.
Polci   18.08.2015 12:58:03
Myslím že Montana ani Hillmaster nejsou schopni zvednout zadní část stroje do roviny jako horská Laverda ci Tucano Montana 4.
Litos   18.08.2015 13:17:59
Standardní JD Hillmaster se vyrovnává pouze příčně do stran, zadní část stroje se nezvedá ani nesnižuje.
deno   18.08.2015 13:24:32
Montana u claasu čo sa týka obyčajnej sami zdá že ma len priečne vyrovnavanie ,ale ako píše Polci v Taliansku a Francuzku su verzie Montany aj Lexiony ,ktoré sú vybavené aj pozdlžnym vyrovnavaním ,ktorým sa zvedá zadok.
sim111   18.08.2015 14:01:02
To pozdĺžne vyrovnanie som videl aj na E 514-tke.
Evil Farmer   18.08.2015 14:37:46
Komplet svahovku dělá i NH na menši verze.
stenlynko   18.08.2015 14:37:53
pozdĺžne vyrovnávanie mala aj rumunská Gloria smile ale starý Dominator mal myslím aj pozdĺžne, aj priečne?
VonVagel   18.08.2015 15:17:30
Jde vidět ze Polci ma přehled. Co to dá ale prace najít Tucano v horské verzi:) Druha věc je kdo tady nějaký horský model doveze? V nabídce ho nemá žádný importer...
OŤAS   18.08.2015 15:55:55
Ono by možná chtělo pro méně znalé trochu vysvětlit že kombajny typu JD Hillmaster, Lexion nebo Tucano Montana a jim podobné i typy Laverdy ( také bývalé Integrály), a jejich sourozenci mají vyrovnávání celého rámu předeším díky kombinovaným pohybům koncových převodů na přední nápravě a tím se částečně eliminuje náklon svahu tak, aby stroj pracoval v optimálních podmínkách výmlatu a separace. A potom tu máme vyloženě horské verze, jak zde např. byla zmíněná Gloria CP12, která měla vyrovnávání jen příčné, takže z kopce a do kopce tento systém nefungoval a potom zde máme kompletně vyrovnávaný stroj jako byla Laverda 3550 AL, Claas Dominator 76 H, nebo Claas Dominator 198 H, které k vyrovnávání používají tzv. PARALELOGRAM na přední nápravě a výkyvnou zadní nápravu pro vyrovnávání podélné osy. Všechny tyhle typy jsem zažil protože u nás jezdily. Gloria byla u nás ve zkouškách i ten Claas 76 H ,Laverdu jsme vlastnili, a ty Claasy k nám jezdili na brigády. Ostatně není problém si najít ve vyhledávači na jistém servru kde jsou videa a nebudete se stačit divit jaké verze horských kombajnů New Holland AL 59, Deutz Fahr a jiné jezdí v Itálii na těch jejich střechách a co s tím ti kombajnéři dokážou.
Polci   18.08.2015 15:58:10
Historicky v Itálii vždy tyto horské verze byly. Minulý rok mi to někdo z Itálie nabízel k prodeji...takže jsem nic moc hledat nemusel. smile Byla otázka, kdo to nabízí zde či kdo to vůbec vyrábí?
Někdo tu kolegovi klaunovi tvrdil, že kromě Laverdy to nikdo ostatní to určitě nemá a že se plete...smile
Jiri Rakus   18.08.2015 17:29:30
Myslím si, že když importér něco nedováží a firma to vyrábí, neznamená to, že když to poptám, tak to nedovezou (pakliže legislativa provozu dovolí) vždy by importér měl vyvinout maximální úsilí udělat vše proto, aby se zákazníkovi stroj dodal. Nehledě na to, že každá novinka je referencí.

Pochybuju že Agrall plánoval dovážet pásové kombajny.. A hle, jedny mokré žně a jsou tady.
Michal   18.08.2015 17:58:23
Zajímavá diskuze. Není to dlouho co jsem stroj v takové úpravě poptával u prodejce John Deere. Dělají, nebo dělaly, v takové úpravě nejslabší typ řady W a T. Setkal jsem se s velice arogantním přístupem, ba až s komickou reakcí, že HillMaster je nejlepší a na větších svazích že snad ani není obilí ale tráva. U claasu to bylo podobné, lépe řečeno ani nevěděly, že verze jako Tucano 4 existuje!! Chápu že poptávka po kombajnech do takto extrémních svahů už tak velká není, nicméně ať se pak tito slavní prodejci nediví, že tu Laverda před cca 3 lety takový stroj prodala, téměř po 20 letech, ZNOVA. Šlo o dva kusy typu AL quattro Techno s příčným vyrovnáním až 40%. Těchto strojů se v Evropě moc neprodá a jsou výrazně dražší oproti stejně silným rovinným verzím (prostě specialitka), jenže věřím tomu, že i u nás by si to další zákazníky našlo.
SLK350AMG   18.08.2015 22:52:45
Honza.S2 o tej "Amerike" samozrejme viem, upravujú ako CASE tak aj JOHN DEER. Ale zanietenosť predajcov pre špecialitky je viac ako mizerná, a výhovorky sú niekedy celkom zaujímavé keď potencionálny zákazník vie o danej značke viac ako predajca. Predviesť klasický kombajn v miernom svahu a v 3 tonovej pšenici, potom tvrdiť, že to zvládol a dokonca bez strát, je úsmevné. Ono stačí už len 5 tonová úroda pšenice a 1/4 zrna sa nenávratne stratí - v 15% náklone. Ešteže tu sú Hillmastery, Montany, Paralevely a ďalšie čo dokážu niečo zo strát zachrániť, škoda len že tu nebude žiadny axial určený na kopce.
deno   19.08.2015 11:21:43
Axial so svahovým vyrovnávaním nieje problém , vo francúzku minimálne jedno nh cr s vyrovnávaním horským jazdí.Neviem či to robí priamo nh alebo to ide cez inú firmu takéto úpravy väčších kombajnov smile
Honza.S2   19.08.2015 12:48:23
Není to přes NH ale jinou firmu. Vzpomínám si že v jednom z MZ byla fotka takto upraveného CRka a i název firmy.
Honda   19.08.2015 14:31:32
Na druhou stranu bych řekl, že nějaká snaha o kvalitnější sklizeň v kopcích tady je i bez speciálů. Stačí se podívat na nové Lexiony 7čkové řady, kde pod rotory cpou zavírací klapky do svahů, aby v tom síta s vyrovnáváním nebyla úplně sama...
PYTEL   19.08.2015 17:29:46
Zavírací klapky do svahů? co to je? jak to funguje??? smile
OŤAS   19.08.2015 22:58:17
Nedá mi to abych si tady ještě nepostesknul. Jojo kdepak jsou ty zlatá 90. léta. Kombajn DEUTZ-FAHR Topliner 4075 se 6. metrovou lištou. Začátek sklizně cca od 20. června Malacky, potom Sereď a Galanta, návrat začátkem srpna do domovského podniku s výdělkem cca 450 ha. Sklizeň doma cca 250 ha do zhruba 20. srpna, přesun na Svitavsko a sklizeň cca do poloviny září (někdy i déle) s výkonem cca 150 ha. Příjezd domů a sklizeň hořčice, lnu a jetele cca do 100 ha. Součet je zhruba kolem 900 ha jen v obilovinách.
A faktory které tomu pomáhali?
1. vliv počasí je asi největší, ale i skladba odrůd, kdy všechno dozrávalo tak jaksi postupně a ne jak teď v posledních letech se u nás některé odrudy pšenic sklízejí dříve než řepka.a všechno dozrává tak jaksi zaráz. Stačí aby týden pršelo a je vymalováno.
2. skladba techniky, zejména na Slovensku v té době převažovaly stroje značky Fortschritt a nebyla náhoda potkat i několik kusů DONů z Rostselmaše.
3. od toho se odvíjí i menší počet konkurenčních strojů. V té době nám konkurovalo pouze několik typů a to CLAAS Mega 218, JOHN DEERE série 2000, CASE 2188, MASSEY FERGUSON MF 40, NEW HOLLAND TX a TF, MDW 527 STS, zkrátka měli jsme ty podmínky trochu lehčí.
4. Pohybovali jsme se na poli převážně sami a když byl dobrý odvoz, tak nebylo problémem udělat i 30 ha za den. Dnes se na poli pohybuje i 5,6 a více strojů, které mají potenciál sklidit 40 ha za den, ale díky častějším přejezdům mezi pozemky, většinou sklidí s bídou 20 ha. Proto tady dneska pláčeme nad tím že LEXION 550 když udělá za sezonu 400 ha tak je to pomalu zázrak.
Jojo mít tehdy vyvážečky a dělat ještě slunečnice a kukuřice...., to už se bohužel nevrátí, a je to škoda.
Polci   20.08.2015 06:42:58
to OŤAS: Mluvíš mi z duše. Dělali jsme s prstem v nose na 118 Maxi, Commandora 228CS či Megu 218 přes 900 ha za sezónu jen okolo baráku. Dominator 98Sl Classic s lištou 5,1m 600 ha bez řepky. Je jasné, že se to nevrátí, ale nikdo od té doby nepochopil, že při této situaci se nedá jezdit za stejnou cenu jako kdysi a musí jít cena nahoru o cca 100%. Na západ od našich hranic nejde nikdo pod 2700 Kč/ha.
Chce mít zákazník jistotu, že poseká za týden, když už si tam dal skladbu, která mu dozraje v rozmezí týdne?
Běžná situace u zákazníků: Výnosy jdou nahoru (10-12 t u pšenice je vcelku normál, řepka přes 5 t nepřekvapí), po chemickém ošetření zůstává sláma zelená, desikace řepky - zbytečnost, oni si s tím služby nějak poradí, do drtiče by každý nejraději 300 nožů ať z toho lítá prach, denní výkon alespoň 70 ha ať už to je hotové, spotřeba do 10 l/ha by byla dobrá, máš přes 20 l/ha - no to není možné, asi prasklá nádrž, Megy před 20 lety jezdily za max 12 l/ha...ale cena stále zůstává.
Ale možná se to za pár let vrátí, protože strojů bude všude plno, ale nebude na to koho posadit až půjdou zkušení kombajnéři na odpočinek. V dohledu totiž není střední generace.
Honda   20.08.2015 15:19:08
To PYTEL:
Říkají tomu 4D a asi nejlepší bude když navšťívíš yout... a najdeš si tam oficiální kanál Claase "yourCLAAS". A tam už uvidíš všechny podrobnosti.
VonVagel   20.08.2015 21:50:40
Dik za tip, zajimave vyřešené.
Falko   21.08.2015 19:35:57
Po dlouhé době musim reagovat na kolegu Polciho: Pane Polcar, musím reagovat na vaši připomínku ohledně obsluh mlátiček. Ano v dohledu možná není střední zkušená generace kombajnérů, otázkou však je proč tomu tak je. Vy byste posadil nějakého mladého nezkušeného kluka bez praxe na svojí mlátičku? Já myslím, že ne. To si řekne hodně podniků a z toho pak vzchází vaše současné obavy z nedostatku, který v budoucnu nastane. Sám vím o čem mluvím, není to tak dávno, co jsem řešil stejný problémsmile smile
VonVagel   21.08.2015 20:07:13
Jasně že ne. Protože kdo z vás mladých ma zajem, zodpovědnost atd. ? 1 z 10 a to je málo...
sim111   21.08.2015 20:42:11
Však ano ale potom má aj ten 1 z 10 alebo 20 smolu...
VonVagel   21.08.2015 20:58:08
A co jako? Když je nekdo mladý a dobrý tak ma na neco automaticky nárok? Pracujte buďte trpelivi a dočkáte se...
Fastrac3220   21.08.2015 21:06:32
Tak třeba já jsem svoji kariéru na kombajnu nastartoval u jednoho z největších službařů v ČR. Když člověk není poleno, baví ho zemědělství a zajímá se o tuto práci a přitom má i nějaké slušnější vystupování, tak si myslím není problém se do této profese dostat klidně v 18 letech bez předešlých zkušeností (které jak víme, nepadají z nebe). Ale jak už tu někdo psal, prostě nejsou lidi. Svoji 3. sezónu ve službách jsem jel sám, protože vedoucí nesehnal pomocníka - hledal od Nového roku. Ale na druhou stranu co někdy někteří službaři za tuto náročnou práci (pro mě spíše psychicky) nabízejí, ani se nedivím že se lidi nehrnou.
Falko   21.08.2015 21:59:38
Neříkám, že je nemožné něco sehnat. Každý z nás, kdo chtěl a snažil se ty zkušenosti nakonec získal, ale když slyším od starší generace, jak měli možnost přes školu jezdit na mlátičkách, tak se aktuálně vůbec nedivím, že nová generace kombajnerů je "nedostatkové zboží". Na druhou stranu, když někdy vidím co za materiál jezdí o žně na odvozu, tak se divím, že dostali i 30letého Zetora smile
Fastrac3220   21.08.2015 22:20:10
Taky přidám perličku. Obsluha MF. V pšenici absolutně tragicky odvedená práce, když se agronom šel podívat kde je problém, tak kluci měli nastavenou mlátičku na řepku a ještě se cítili dotčení že byl agronom nespokojen. Další den na ně vymyslel menší chyták. Dal pokyn ať před podnikem nasadí lišty a pojedou do pole před bránou....... byla tam cukrová řepa....... Nu a kluci se jali práce. Ten den ještě jeli domů
Polci   22.08.2015 07:20:16
to Falko: Samozřejmě každý nějak začínal a začíná. Pokud někdo posadí člověka bez jediných zkušeností do stroje za 10 mil, má u mě respekt. Většinou se po pár dnech zjistí, zda ten člověk je k něčemu.
V praxi se často stává, když už se někdo přihlásí, zjistím, že jezdil 14 dní jako pomocník. Od něj se dozvím, že je velezkušený kombajnér a klidně by si troufl na 770TT s 12 lištou. Pak není schopen ani vyjet z vrat a celé žně se trne, kdy to hodí na bok. Když se mu řekne, že by začínal první rok jako pomocník, tak to 99% nevoní. První, co každého zajímá je plat. Ok, nic neděláme kvůli lásce k bližnímu, ale je dobré umět za to i něco nabídnout. Proto se dnes dělají stroje, které se za obsluhu jdou pomalu i vyčůrat. Většina obsluh si tam dá přednastavenou "pšenici" a ani s tím nehýbne, když přijedou stroje na dvůr, přál bych vám vidět, jak vypadají klapky na rotorech, protože s nima nikdo celé žně nehýbal. Naši zaměstanci si rozhodně na platové podmínky stěžovat nemusí. Takže o penězích to není.
Nechceme se stát výcvikovým střediskem pro třeba 4 kombajnéry, kteří si chtějí jen zajezdit novější technikou a jsou schopni to po pár dnech zabalit...co pak dělat. Ve žních už neseženeme vůbec nikoho.
Poslední dobrý kombajnér střední generace, kterého jsme měli začínal z úplné nuly. Dostal Lexion 460, který byl po dojetí žní ve špičkovém stavu, ten člověk byl inteligentní, chtěl se učit a také se učil a zajímalo ho to. Neměl jsem obavy mu stroj svěřit, protože jsem věděl, že má zodpovědnost a můžu se na něj spolehnout. Pak byl rok u služeb, které jedou od jižního Maďarska až do Tramtárie, chtěl si zkusit "novodobou Plechovou kavalérii", tam byl hned vedoucím skupiny a dnes je specialista na navigační systémy. Dost uživatelů jej zde zná. Takových, kdybych dnes senal třeba 6, byl bych spokojený člověk.
Bohužel úbytky zkušených nejsou schopni nahradit. Takže na další sezónu opět shánění lidí, kteří neexistují smile smile A to zasáhlo v tomto oboru snad každého a na to se i v budoucnu dojede.smile
Honza.S2   22.08.2015 08:49:49
Sociální problémy. Hodně lidí jde studovat vysokou školu, nenajdu dnes agronoma ani operátora techniky. Obsluha sklízecích mlátiček je volitelný předmět na vysoké škole, středoškolák dostal "kurz" na archivní E512. Alespoň ti co je znám, řešil jsem to s nima, přiznají že se nenaučili nic.
Dokud se nezačne nic dělat v tomto směru, nebudou odborníci. A to je záležitost středních škol, učilišť. Na straně druhé, není přetlak pracovních sil tak kdo bude chtít, mít zájem, tak toho celkem dobře může využít.

Co se týká službařů - tady je základní otázka která se často slyší - "A co v zimě"?
Stejný jako u podniku bez živočišné výroby.

Snad se ale nedočká nikdo situace, v jaké jsou autobusoví dopravci. Lapnou člověka z úřadu práce, zaplatí mu rozšíření z B na D, osvědčení a půjdeš vozit lidismile V lepším případě někde oroštuje zrcadlo pokud vyjede vůbec z nádraží.
Floyd   22.08.2015 11:01:11
No jo, každý brečí že mladí se zájmem nejsou, ale kdo pro to opravdu něco dělá? Radši si podniky drží chlapy, kteří si na mašině jen odkroutí to svoje, z údržby udělají nezbytné minimum a třeba navigaci mají na kabině jen pro ozdobu, protože si ji neumí ani nastavit. Jasně, když se člověk koukne na učňáky, polovině z žáků by se bál půjčit i vidle, ale ti šikovní na to pak doplácejí a nikdo se jim nemůže divit, když po několika letech vyžírání té nejhorší práce a poslouchání keců když si náhodou dovolí otevřít pusu se radši seberou a jdou jezdit na kamion.

Naopak vím o několika podnicích v okolí, kde nabízejí pro mladé stipendia na školu a jistotu brigády výměnou za to, že u nich mají předem podepsanou pracovní smlouvu. Ty lidi si za ty tři čtyři roky brigád oťukají, naučí je, co je třeba, a pak jim beze strachu můžou svěřit mašinu a nechat je dělat samotné. Celé je to o přístupu podniků, o ničem jiném.
Fastrac3220   22.08.2015 11:44:21
Floyd: Přesně můj případ. V místním podniku jsem býval od 16 let na brigádách. Po skončení studia a uplynutí zimy mi zavolal mechanizátor jestli tam nechci pracovat na HPP. Nadšeně jsem souhlasil a od 1. nastoupil. To že jsem zezačátku dostal největší vrak a dělal tu nejpodřadnější práci mi bylo celkem fuk, hlavně že jsem jezdil (za základní mzdu). Po dvou měsících jsem se dostal na nejnovější a následně nejsilnější traktory v podniku a tím pádem i lepší platové podmínky. Ovšem i tak jsem za 280 hodin měsíčně bral 13 000 Kč čistého a ještě na to 2 měsíce čekal..... Nikdo ze starších se s mladýma pomalu ani nepozdravil a nedejbože když mladej potřeboval na dílnu a kór když jsem tam přijel s Fastrackem. Samozřejmě největší kecy měli ti co už v 8:00 měli v sobě 5 piv a ti co se Zetorů drželi zuby nehty. To se pak člověku do tý práce ani nechce, protože ví že od nikoho nedostane žádnou radu, pomoc a zastání. Ale naštěstí bylo pár jedinců, kterým na nás mladých záleželo, ovšem ty spočítám na prstech jedné ruky a kolikrát jsme bohužel byli na protisměny. Inu, šel jsem na kamion. Ovšem poslední dobou to v dopravě taky není žádná sláva (jezdím Anglii) a tak se chci vrátit naplno do zemědělství. Holt srdci neporučíš smile Jen najít toho správného zaměstnavatele
Falko   22.08.2015 23:19:45
Polci: Pane Polcar, takže když vám řeknu, že jsem letos odkroutil půl žní na 760 (ve dvou, pravidelné střídání) a půlku žní sám na Lexionu 460, tak mě berete? smile Ne, opravdu musím uznat, že máte pravdu. Jak již tady ale psal kolega, je tady hromada mladých kluků ochotných jezdit, kteří jsou maximálně neschopní a v té mega hromadě je hrstka šikovných. A přesně ti to mají při hledání dost těžký. Ale neříkám, že sehnat něco bez praxe nejde. Já stál před několika lety před stejným problémem a po několika sezónách dnes nemám problém se kamkoliv dostat. A také jsem začínal bez praxe, bez známostí, obeslal milión podniků e-mailama a nakonec se to povedlo. Tímto vším bych jenom chtěl poukázat na to, proč je nedostatek kvalitních lidí a na to, jak to měli dříve mladí kombajnéři lehčí smile smile
OŤAS   23.08.2015 09:22:02
Zase jedna z diskusí, které za něco stojí. Tohle je téma o kterém by se daly psát romány. Především proč je situace taková zvláštní a že dřív to bylo jednodušší.
V 70. a 80. letech bylo jen na Jižní Moravě tolik škol se zemědělskými obory, které by s počty absolventů, kteří je opouštěli každým rokem, s výučními listy, maturitními vysvědčeními a diplomy, dokázali v dnešní době uspokojit snad půl Evropy. Pokud vezmu jen školy, které se věnovaly oborům osluh a oprav zem. strojů, Boskovice, Tišnov, Prostějov,Ivančice aj. ,v každé škole byly minimálně dvě třídy po asi 30 žácích. To byly na tuto dobu hrozná kvanta lidí kteří nastupovali do zemědělských podniků. Měli jsme to v té dobvě opravdu jednodušší v tom, že jsme měli práci zaručenou, protože jsme se učili na smlouvy a hned od nástupu do školy jsme byli zaměstnanci podniku. Je úplně jasné že z těch 30 lidí co nás bylo v jedné třídě, tak se jich dobrá polovina viděla někde jinde, než ve špinavém traktoru. Někteří pokračovali ve studiu, někteří se po vojně vykoupili ze smluv a šli do fabrik, k dopravcům a někteří po 90 roce začali podnikat, např. ve stavebnictví. Asi největším motivem byly peníze. Ti co je zemědělství bavilo a zůstali,buď jako zaměstnanci, nebo šli na vlastní pěst,nebo začali věnovat službám,servisu, atd. Hodně těchto lidí muselo mockrát vyslechnout "Proč to děláš? Vykašli se na to, pojď k nám" atd. a tady si myslím že je ten největší problém. A ten se jmenuje ZÁJEM. I dnes se najde spousta kluků kteří ten zájem mají a baví je technika a chtěli by dělat to co my, ale první problém. Kam jít a na jaký obor? Projdete několik škol, využijete Dny otevřených dveří a po nějaké době se na tu určitou školu přihlásíte, jenže ouha, bohužel vám nemůžeme vyhovět jelikož letos se náš obor neotevírá, protože se k nám přihlásili jen 4 žáci, a co ted? Kde ten problém vzniká? Podniky potřebují nové zaměstnance, školy žáky,žáci kvalitní školu, to je takový začarovaný kruh.
Ale vrátím se zpět na začátek mé úvahy. Tak jako dnes školy vylifrují neskutečně mnoho "odborníků "na IT technologie. Tak i my jsme to neměli jednoduché v tom, že když nás třeba do jednoho podniku nastoupilo v jednom ročníku 6 nových zaměstnanců, a každý si chtěl vydělat pěkné peníze, tak ne každý tu možnost dostal. První byli uspokojení protekční, potom ti co měli ramena a nebáli se a ti poslední bohužel po těžkých zkušenostech s pomocnými pracemi, nakonec utekli. Z některých protekčních se časem vyselektovali paka kteří na to něměli, a nakonec jsme zbyli mi co jsme se nenechali odratit a museli jsme občas hodně zatnout zuby a vydržet a snažit se aby z nás časem taky byli kombajnéři a traktoristi kteří nebudou jen tahat vály po poli. Možná že by jste se někteří z vás mladých mohli občas chytit za nos a popřemýšlet jestli vás to doopravdy baví tak, že by jste byli schopní i určitých ústupků, nepřemýšlet jen o svém kontě, o tom že ze mě někdo dělá vola protože momentálně potřebuje závozníka a byli ochotní překonat spostu překážek které se vám budou do cesty stavět.
alda   23.08.2015 10:06:16
Plný souhlas s OŤASEM
V devadesátých letech taky procházelo zemědělství určitou reformou zakládali se ZD různé akciovky a sróčka z otevřením hranic a přísunem novější a výkonější techniky se zjistilo, že to jde dělat jinak a levněji měnily se technologie jak RV tak v ŽV no a najednou bylo dost lidí tak nebylo jednoduché se do družstva dostat ti co se pro družstvo učili to mělo přirozeně jednoduššísmile
Mi osobně hodně pomohlo, že spousta té střední generace odešla tehdy na kamióny, autobusy, traktobagry atd. a pro porovnání šli za jednou tak větší peníze mnohdy i vícesmile
V držstvu zůstal jen ten kdo nechtěl nic měnit a byl skromnější anebo brutálně zapálený kolchzník, kterému bylo úplně jedno za kolik dělá bo ho to bavilo je pravda v té době nemá člověk rodinu tak to bere trochu jinaksmile
Já osobně bych neměnil a šel znovu do družstva a začal na Zetoru a E 512 to ale musí mít člověk "v krvi" smile
VonVagel   23.08.2015 11:41:47
Pánové blýskla se na lepší časy kdyz vidim co vsechno dělají pro žáky a pro studium na Zemedelce v Opavě tak nas ceka světla budoucnost... Pokud budou lidi:)
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.015487194061279.s