Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Jenda789   30.09.2017 21:29:45
Hodně pěkná galeriesmile
Tadas   30.09.2017 23:07:09
Ten Fendt patří Maiwaldovi? smile
David 14JD   01.10.2017 08:47:52
Docela by mě zajmalo jak je to s prodejem této 1000 řady tady v ČR smile co jsem slyšel tak snad je 1 kus prodán nikam na hradeckosmile když to srovnám z JD 8400R tak o těch vím že je prdodáno kolem 8 kusů.smile
Luděk   01.10.2017 13:32:34
S tím hradeckem to může být pravda.Nepamatuji si již v jakém časovém horizontu zpět (nejspíše červen) jsem jeden ,,tisícovkový" potkal mezi Mžany a Zavadilkou na okr. HK. S největší pravděpodobností byl z areálu Čepra v Cerekvici,kde má Fendt zastoupení.Měli traktory rozmístěné na dvou plochách (na mapách to je vidět - zatravněná u ,,baráku" a u pravého vjezdu do areálu na zpevněné ploše,kde již nejsou a včera tam stal pásák Challenger). Víc nevím.
M.F   02.10.2017 20:52:09
Ono si túto s prepáčením sprostosť aj niekto kúpil ? smile Mne akosi uteká pointa tohto traktora, do dopravy zbytočne vysoký výkon, a na tažké polné práce.... 500 koní na pneumatikách ?
Jancase   03.10.2017 06:31:39
Zhruba před dvaceti lety jsem tohle slýchával taky,že traktor nad 240 koní nepřenese výkon na podložku ....
M.F   03.10.2017 07:39:40
Prednedávnom som čítal jeden test kde porovnávali ťahové vlastnosti xeriona 5000, Qudtraca, a Challengera a tohto tu, pokial si dobre pamätám vyšiel najhoršie, nie som si istý ale zdá sa mi že ešte horšie ako magnum 380 (so zadkom na pásoch). Keď budem mať zajtra čas tak to pohľadám. smile
Jancase   03.10.2017 10:22:39
Ono to zatím spěje vše tímto směrem,vše je větší výkonnější ale taky těžší. Je možné že časem bude mít taky co dělat s šesterákem pluhem jako současné 350-ti koňové traktory,dříve si s nima radila ŠT 180.
Marek K   03.10.2017 18:31:32
To je skrátka vývoj. Pokrok nejde zastaviť a hádam nikto nečaká, že výrobcovia zrazu otočia filozofiu a budú vyrábať menšie a slabšie stroje. Stroje sú čoraz väčšie a výkonnejšie, aby boli efektívnejšie. Pred pár rokmi sa tvrdilo, že klasický traktor prenesie na podložku max. 350 koní a dnes je to bežne 400 až 500 koní. Konkrétne tento Fendt má kvôli tomu najväčšie existujúce pneumatiky priemeru 46" a dohusťovanie VarioGrip, aby sa zabezpečila max. styčná plocha. Uvedeniu nového modelu na trh predchádzajú tak 2 roky testovania, aby sa všetko doladilo. Výhodou série 1000 je práve univerzálnosť - vysoký ťahový výkon na poľné práce a vysoká rýchlosť v doprave.
Radim Král   03.10.2017 20:16:47
Měl jsem možnost 1050 vidět a svézt se s ní. Na rovinu v tom nevidím moc význam, ten výkon to opravdu není schopné přenést, je to takový kompromis traktor, co neumí pořádně pole ani dopravu. Kde by naopak mohl na 100% fungovat, jsou lesní frézy a štěpkovače. smile
Jano SK   04.10.2017 08:54:28
Marek: dovolim si nesuhlasit v jednej veci - smer vyvoju vykonnejsimi strojmi ma tiez svoje hranice, ktore sa podla mna uz dosiahli. Na pasoch sa to ustalilo medzi 600-700 HP, nerastie to ku 1000 HP, klasicke traktory okolo 400 HP ( pomer vykon / stycna plocha / hmotnost ). Jednak sa v EU naraza na rozmery ( sirka 3 m na cestu ), jednak aj parcely nemaju 200 ha+, aby sa tam dalo jazdit s 16 m zabermi.
Buducnost su prave mensie stroje, ale autonomne pracujuce.

F1000 koncepcii uplne nerozumiem, pretoze ak niekto potrebuje alebo chce 500 HP na pole ma par tisíc Ha, velke naradie a moze si kupit special, ktory je na to postaveny - t.j.pasak. Na dopravu ma Fastrack a pod., proste nevidim priestor v tejto vykonovej a cenovej kategorii "univerzalny" stroj. Univerzalny musi byt maly stroj pre mensieho farmara, ktory funguje od celneho nakladaca cez sejacku, rozmetadlo az pod dopravu, nie stroj, ktory ma max.2 naradia za rok. Kazdy univerzanly stroje je kompromis a obmedzenie nejakej vlastnosti na ukor inej. Kolko % casu ma robit F1000 aku robotu ?
Jano SK   04.10.2017 09:04:58
Este k tej univerzalnosti, jeden koment:
Na pole asi bude treba stroj dotazit - podla prospektov moze mat max.23 ton, realne nech ma aspon 20 ton. Na dopravu potom treba co najlahsi, aby sa neubralo hmotnosti nakladu ( max.40 ton suprava ), takze moze mat minimalne 14 ton. Kolko casu trva zhodenie/nahodenie 6-9 ton zeleza par krat za sezonu a kto to bude robit?
20 tonovy stroj asi nikto neposle na cestu nicit drahe 750/75 R46...
ErroRiq   04.10.2017 16:45:51
Ja si naopak myslim, ze tento traktor ma svoj vyznam. Nie vsak na tahanie velkych zaberov, ale tahanie beznych zaberov (cca 6m kypric, atd.) zaberov vyssou rychlostou, resp. s vykonovou rezervou. Do dopravy urcite nie. Dalsi vyznam ma ako uz pisal Radim Král vo frezach, stiepkovacoch, rezacka za traktor lacotec lh2 (konecne vykon ktory potrebujesmile )
Jano SK   04.10.2017 17:43:51
Nemyslim, ze je rozdiel ci vacsi zaber a mensia rychlost, alebo mensi zaber a vacsia rychlost - potreba vykonu bude rovnaka, ak sa ma spravit napr. 100 ha oboma sposobami.
6 m kypric v 20 - 25 cm potrebuje aspon 80 HP/meter, takze okolo 500 HP. V porovnani s cim ma ist F1000 rychlejsie ? Ak s F939 ktoru mali doteraz a jazdili 8 km/h, tak to bude pokrok ( pretoze ani naradie im nepracovalo...), Ak mali 500 HP pasak tak pojdu do minusu.
Stiepkovac nepochybujem a podobne specialitky, co ale nie je velky trh a su tam alternativy ( priemyselne motory na podvozkoch a pod )
Jano SK   04.10.2017 17:46:59
JE mi jasne, ze rovnako ako u aut sa pri traktoroch kupuju aj emocie, takze to nemusi byt nepredajne a pod., ale nevedel by som vysvetlit potencionálnemu zakaznikovi prednosti, co je ale iba moj sukromny nazor.
honzabru   04.10.2017 19:10:15
A já si zase myslím, že i racionálně je v mnoha případech F1000 dobrou volbou. Za prvé, řada 1000 Vario není jenom nejsilnější model. V západní Evropě jsou často vidět případy, kdy za sebou traktor táhne aplikační cisternu přes 30 m3 a ještě kypřič... Nebo u Maiwalda tahání pásového překladače. To jsou agregace pro 1000 Vario jako stvořené. Jinde to tahají třeba Xerionem. Pásový traktor se do takových agregací moc nehodí... S kolovým je to vždycky mnohem lepší. No a na podzim může tahat velké secí stroje, 8 - 12 metrů. Na pneu 900 R46 může pracovat s tlakem 1,2 baru, což je nižší tlak, než drtivá většina traktorů 300-350 koní v ČR. I když se to přepočte podle gross flat plate. smile
Jano SK   04.10.2017 20:34:57
OK, ak niekto ma aplikaciu hlavne velku cisternu alebo stiepkovac, je to volba. Koli prekladaku si ho asi nikto kupovat nebude..

Napada ma este jeden zaujimavy moment, pomaly by uz mali byt predajci Fendtu v europe preskoleny na predaj zelenych pasakov Challenger... kazdy predany pasak znamena nepredany Fendt 900/1000..tak uvidíme, ako zvladnu naraz dve koncepcie - hlavne co sa tyka F1000 ako tazkeho polneho tahacu voci pasaku.
Zas na druhej strane Agromex to uz robi, netusim vsak ako to vyzera na trhu.
ErroRiq   04.10.2017 22:03:55
Jano SK praveze je tam rozdiel. Vo vykone ani nie, ale v prenose vykonu na podlozku je. Lebo potrebujes 500hp na 6m kypric pri rychlosti 10-12km/h alebo 8m kypric pri rychlosti 7-8 km/h, ale pri 8m potrebujes urcite vyssiu hmotnost a stycnu plochu. Jednoducho na zvysenie rychlosti uz nepotrebujes vyssiu hmotnost iba vykon a tam vidim zmysel takychto kolesovych "nezmyslov".(ak mas nejaky vypocet ,typicky pre teba, toho, ze sa mylim, tak sa na neho naozaj tesim). A ano 100 ha urobia za rovnaky cas a priblizne rovnakej spotrebe, ale pri mensom naradi s vyssou rychlostou je kvalita prace vyssia.
Honza.S2   05.10.2017 09:14:46
Původně jsem měl rozepsaný jiný příspěvek a pak jo smazal. Při tomto se mě vybavuje historie kolových tahačů s výkonem 500hp jiné koncepce, kde s odstupem 7 let jejich sláva tak trochu zašla a hlavní směr se přesunul trochu jinam. Souhlasím tak trochu s tím co napsal uživatel Honzabru. Velké cisterny se zapravovači a překladače. Někde tahají třínápravový vůz pasákem 600 HP, kde taková agregace podle mě smysl nemá protože půdu utlačuje stejně víc vůz než tahač. Navíc pásové traktory ač je výrobci částečně uzpůsobili pro tyto agregace nejsou stavěné na rychlost a komfort je také trochu jiný. U cisteren pokud použiji pásák, budu muset mít přívoz a to také je důvod proč od toho někteří upustili. A tady vidím využití tohoto traktoru větší než v půdozpracujicích strojích.
Jano SK   05.10.2017 19:44:21
ErroRiq : no uplne nerozumiem..ja som pisal, ze na 6 m kypric 25 cm a potrebnu pracovnu rychlost je dobrych 80 HP/m, takze cca.500 HP.
Oproti akému traktoru bude F1000 pracovat rychlejsie a efektivnejsie ???
Ak oproti F939 tak urcite, pretoze ten to dal mozno na 8 km/h. Ak mali 500 HP pasak, tak vykon stratia. Nic ine som tym nemyslel.

vypocet bohuzial neprilozim, ale nazor ze na zvysenie rychlosti staci vyssi vykon je trochu zjednoduseny pohlad. Uricte ak sa prida 10% vykonu, tak sa prida nejaka rychlost. Ale postupnym pridavanim vykonu sa tento priamo umerne meni postupne na preklz, ak chces ist z 10 km/h na 14 km/h, to je 40% vykonu...
ErroRiq   05.10.2017 22:07:54
Jano SK: ak pridas vykon ale nezvysis zaber preco by sa mal zvacsit preklz? Nemyslim, zeby mal byt pri 6m kyprici rozdiel medzi pasakom a F1000 resp. Xerionom 5000. A ano myslel som to oproti napr. 939 resp. traktoru, ktory to zvladal na hrane.
Floyd   05.10.2017 22:17:01
Jenže je otázkou, proč bych měl z F 939 přecházet na F 1050, obutí šířkou stejné, trochu větší styčná plocha díky ráfku většímu o 4", ale neodpovídající nárůstu výkonu... O nějaké extrémní cenové výhodnosti oproti stejně výkonnému pásáku si taky iluze nedělám. A univerzálnost? Pokud ho chci uvázat ke kypřiči, jak se tu píše, žádná nebude. Ten traktor vynikne ve specifických situacích, kde potřebuju hodně výkonu na vývodovou hřídel, ale jinak mi příliš smyslu nedává. Chodí tu několik lidí z Agromexu, napište schválně někdo, proč někomu radši nabídnete tohle, než pásák? Jaké jsou vaše prodejní argumenty?
ErroRiq   05.10.2017 22:39:16
Nie som predajca ani fanusik Fendta, ale staci si porovnat zlozitosť kolesa a pasovej jednotky. Nevravim ze tento traktor bude fungovat v kazdej aplikacii, ale tvrdit, ze je to nezmysel je zcestne.
Jano SK   05.10.2017 22:44:04
ErroRiq : preco sa vôbec dotazuju traktory?
ErroRiq   05.10.2017 23:23:51
Jano SK: ocividne sa nechapeme. Uvediem priklad. Ak mam f939 dotazenu na 16t na pneu 900 a za tym 6m kypric v hlbke 20 cm, a za normalnych vlahovych podmienok bude preklz do 8% a rychlost 8 km/h tak tvrdim, ze f1050 bude pri rovnakej hmotnosti a pneu rychlejsi o 2-4 km/h a preklz urcite nebude vyssi a ani pneumatiky na nepretocia na rafku.
Jano SK   06.10.2017 08:45:31
suhlasim, oproti F939 to bude pokrok. Oproti 500 HP pasaku nie. Howgh
M.F   06.10.2017 17:52:46
Takže dnes som sa dostal k tomu test, v teste boli quadtrac 620, Challenger MT875E, Xerion 5000, NH T9.560, Fendt 1050, a Case magnum 380 CVX (pásový zadok). Maximálna tahová sila pri Xerione 5000 bola skoro 150 kN, pri Fendte 1050 125kN. Quadrack a Challanger približne rovnako cca 180 kN. Účínnosť transformácie výkonu motora na ťahový výkon je u 1050 necelých 50%, Challenger 72% quadtrac 69%.
Michael24   19.11.2017 17:43:28
Dovolím si krátce něco napsat o F1050. Nebudu zde jmenovat žádnou farmu ani nic podobného ale pouze rozvedu nějak. Měly jsme F1050 na testy jako jeden z mála prvních kusů. Chápu traktory JD,CASE,NH, do výkonu 450 koní myslím tím konveční stroje ne kloubáky ani pasáky. Poprvné když jsem viděl Fendt říkám si je to velké silné ale má to smysl? A ted budu mluvit za sebe a můj názor je nemá takový traktor smysl nemá o takovém výkonu jako konveční stroje konkurence Case,JD,NH,... Mužu sice za něj dát téměř vše nářadí více než na kloubový traktor nebo než na pásový. Ale účinost traktoru mně opravdu zklamala. Musí mít velké pneu aby si zajistil lepší pracovní plochu ale...Jinak ten výkon neznamená vše. Bohužel Fendt šel cestou NE KLOUBÁK ALE F050 což je chyba časem se nad tím zamyslí. Není zrovna moc prodaných kusů nebo zájem o takové stroje. Pokud se budou dívat na vlastnosti radši se budou dívat po Kloubovém traktoru nebo po Pásáku.
smile Ideální traktor na podmínky třeba v ČR je traktor do 400koní pokud je velké pole jasně třeba Kloubový nebo Pásák Ale tohle fakt ne. Čemu jsem se hodně divil byla přední náprava strašně moc malý "rejd" .smile Těch výhod na poli zase kolegové tak není jak si každý myslí. Pokud ano´už dávno by zde jezdil.....smile
George8030   20.11.2017 09:15:59
Zajímavá diskuze, kdy je zajímavé číst zde plno názorů a příspěvků.
Nikterak se moc k tomu nechci vyjadřovat, jelikož to zde postrádá smysl.
Spíše doplním nějaké důležité fakta. Traktor nikdy nebyl a nikdy nebude prodávám, jako adekvátní náhrada pásovým traktorům. Co se týče trendu, že traktory DO 400hp, to bych si taky nebyl úplně tak jistý, jelikož poptávka trhu hovoří jinak. Dále co se týče prodejnosti této konkrétní modelové řady? Zajímavé je, že fabrika plánovala vyrobit 500ks pro rok 2017 a nakonec jich bylo vyrobeno 1000ks, kdy z toho 700ks šlo přímo na trh do USA. Dále, co se týče ČR, tak bohužel nebylo možno dostat více, jak 4ks (kvůli kapacitě) a že by prodejnost a nemožnost prodeje byla taková, jak někteří zde píšou, to bohužel letošní rok neukázal. Po traktoru je vcelku velký zájem a bohužel se nám nepovedlo uspokojit všechny zákazníky, kteří aktivně projevili o traktor zájem. Co se týče malého rejdu a dalších jiných vlastností, osobně zastávám názor, že 100 lidí, 100 chutí, takže zase plno lidí kvitovalo, že takto velký traktor má oproti jiným ve své třídě velice dobré manévrovací vlastnosti.
Hezký den všem zůčastněným
Jirka Starosta smile
M.F   21.11.2017 17:40:38
,,takže zase plno lidí kvitovalo, že takto velký traktor má oproti jiným ve své třídě" a aký iný kolesový traktor je ešte v tejto triede ? Xerion je úplne iný koncept a kĺbaky ani nemusíme spomínať.
David 14JD   21.11.2017 18:48:29
Pan Starosta vidí jenom značku Fendt v letošním roce jsou fakta jasný prodaných kusů Fendtu v ČR není ani 90 kusů po 3 letech bude na prvním místě zase JD který odsunul Zetor na 2 místo.smile
Michael24   24.11.2017 15:34:19
Tento velký traktor že má velké : má oproti jiným ve své třídě velice dobré manévrovací vlastnosti.?!! To si asi děláte srandu. Ty vlastnoti absolutně nemá a to at si říká kdo a co chce.Není po něm velký zájem jako zde píšete. ( pokud budete prodejce tak Fendt bude jasně že TOP ) ale dívat se jinam se vyplácí a to prodejci ani další někteří absolutně nedělají. 700 kusů šlo do USA a jezdí minimum nikdo takový koncept nechce to budou volit traktor JD,CASE,XERION než takový koncept. Že bych opravdu nějak v USA pozoroval na polích velkých to fakt ne. Před tím silný zastánce JD pak změna....smile
Michael24   24.11.2017 15:49:11
Xerion - to je v celku zajímavý koncept ale koncept 517 koní a který není kloubákem a nemá stejné všechny kola tak ten výkon a tah nebude takový jakou kloubového podvozku nebo u pásáku ...! Jelikož prodejci vždycky zastavají to svoje a vždycky mají jen to svoje ale pravda bude úplně jiná. Hlavně co se týče prodeje kůsu. Ano je dobrý třeba k fréze na pařezy ale že bych zrovna nějak na poli zářil to ne. Když se podíváme do CALI, tak jak se dívám tak se dívám byl tady a už není ...proč?? Hmmm chvíli se zamyslím a zeptám se farmáře. Na tu práci ten traktor nebyl stavěný proto používá raději KLOUBÁK NEBO PÁSÁK jedno jaké značky ale raději sáhne kde je tahový výkon lepší než u F050. Asi mně zde hodně lidí nesnášet ale....smile smile Jinak pozdravujte pana ING.Oldřicha!! smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2019
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012692928314209.s