Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
JOhn Deere 8100   28.12.2018 21:23:42
Když nad tím tak uvažuju,tak by mě docela zajímalo,jakou konkureci si vytvořil E23 oproti AutoPowru, protože co tak sleduju,tak i podniky kde docela delší dobu jedou v plynulých převodovkách tak postupem času přecházejí na nový powershift. Nezná někdo nějaké srovnání počtu prodaných traktorů s těmito převodovkami?
roman7711   28.12.2018 21:51:29
Podle mého názoru do pole patří traktory se shiftovou převodovkou a když je u JD možnost volby tak proč toho nevyužít. Zatím jsem nepochopil k čemu je dobrý "v poli" traktor s plynulou převodovkou.
Podnik ve kterém jsem dřív pracoval, koupil v roce 2012 nejsilnější 8R, tedy v té době 8360R do kterého se dávala pouze převodovka Autopowr. Traktor koupili pouze do agregace s Horsch terrano 5FM a lemken rubin 8m. Traktor má najeto zhruba cca 5000 mth a za tu dobu dělali několikrát převodovku. Letos místo 8360R koupili 8345R s E23. 8360R nyní seje, rozmetá hnoje a další práce nenáročné na tah při nízkých rychlostech.
Honda   28.12.2018 22:52:21
Řekl bych, že základem bude, že Powershift bude ztrácet míň výkonu na převodovce než AutoPowr. Tudíž lepší využití koní.
A konec konců ohledně komfortu jízdy je to hodně podobný. U e23 pomale není ani poznat, že řadí pokud je v automatickým režimu.
V okolí co mají Autopowr, tak ty traktory jezdí z 90% jen v dopravních pracích a tam není ani jeden co by dělal převodovku.
Pinkas Jaroslav   28.12.2018 23:17:35
Tuto informaci se pokusím zjistit. Převodovka e23 je v základní výbavě, Autopowr je opce. Jak píší kolegové, plynulá převodoka ztratí část své účinnosti díky konstrukci, ale třeba rychlost 12 km/h by měla být ta při které se výkon přenáší čistě mechanicky. Nyní jde zase na 8400R pouze e23. Převodovky byly porovnány v Nebrace na 8370R měla s e23 o 3% vyšší tahový výkon, o 4% nižší spotřebu paliva. Je to dohledatelné - Nebraska OECD test 2012-Summary 967 a test 2015-Summary 1001. Ale stejně celé je to o nastavení. Například spousta obsluh řeší to, že když zahloubí nářadí, tak automatika traktor zakucká, přitom v režimu "vlastní" lze nastavit minimální otáčky i o kolik procent povolim traktoru snížit otáčky předtím než zpomalí. Tedy úplně jednoduše nastavím si například 1600 ot/min zavislých na SCV a pokud si budu hrát s SCV, traktor bude tyto otáčky držet.
JOhn Deere 8100   29.12.2018 10:05:16
O nevhodnosti plynulých převodovek v polních pracech samozřejmě vím,to je dáno konstrukčně, samozřejmě souhlasím s tím,že plynulé převodovky by měla zastávat lehčí práce nebo nejlépe dopravu. Spíš jsem nikdy nepochopil proč například v Německu mají většinu traktorů právě s plynulýma převodovkama i přes to,že ty traktory jsou nasazeny pouze v náročných polních pracech. Dříve to bylo celkem jednoduché,když chtěli jednoduché ovládání a komfort tak byl autopowr jasná volba,protože 3 stupně automaticky řazené u powershiftu byly spíš k smíchu a nevím o nikom,kdo by je využíval. Dnes díky E23 se mechanické převodovky komfortem hodně přiblížily plynulým,proto by mě zajímalo,jestli jsou v posledních letech plynulé převodovky, aspoň u JD, na ústupu a rozmáhá se powershift.
Honza.S2   29.12.2018 17:00:25
Jezdil jsem s pásovým traktorem 8345RT s e23, v podniku byla i 8335R s cca 6000mth toho času, která zastávala mj. sečení s 9m letadlem Kuhn, dusání siláží, orbu s 7radličným pluhem plus šestky diskové podmítače. Měla Autopower. Při druhých a třetích sečích on jezdil i 17km/h. Tady si nedokážu e23 představit protože ta převodovka dokáže během krátké chvíle, a to stačí i otáčení na souvrati kdy z rychlosti 12 - 15km/h potřebuji rychlost třeba 8km/h, řadit i čtyři, pět stupňů nahoru nebo dolů, což trvá i půl dne než se trochu ustálí jak bych potřeboval. Já nevím teď jestli ta řídící jednotka si to za nějáký čas zapamatuje nebo ne. Na některých stupních není poznat řazení, na některých při nějáké rychlosti to je citelné. Jinak jsem využíval v maximální míře iTec i Vlastní nastavení převodovky. To co tu píše pan Pinkas o nastavení otáček je pravda, ale třeba u pásáku pokud si s tím budu hrát dokážu ten traktor udusit při otáčení. Na otočku mě stačí 1300 ot/min, rychlost 7km. Abych tomu předešel tak bych musel mít cca 1500 - 1600 ot, a to už se prostě podepíše na spotřebě. Enormní tohle bylo v 15metrovém agregátu bran a osmimetrovém kompaktoru při vytahování rohů, tj. couvání do nich a rozjíždění se. Tam prostě není žádná plynulost a převodovka řadí celkem velký počet stupňů. No jinak my jsme s tím traktorem ještě nahrnovali řezanku, kde jsem nepotřeboval řadit, stačil jeden rychlostní stupeň, ale nenašel jsem žádnou rovnováhu mezi vlastním nastavením a manuálním. Při manuálním to fungovalo, ale zase otáčky motoru a tím pádem i spotřeba byly jiné.

A teď z jiného soudku, letos jsem měl tu čest jezdit s traktory s plynulou převodovkou Fendt a to jak model 1042, tak i pásový MT 943, rovněž s plynulou převodovkou.
S "litrem" jsme táhali převážně radličkové kypřiče o záběrech 5m ale i 6,20 Kockerling Vector na hloubku 20cm. Takový typický příklad byl Lemken Karat 500, osazený dláty už nevím jestli 80mm? a křídly. Udělali jsme doslova zvěrstvo kdy jsme toho Karata pustili na hloubku 30 - 35, prostě max., bylo to průkazné odkopáním radliček a změřením, půdy byly střední až těžké. Rychlost v kopcovitém terénu byla 9 - 11km/h, zvládal by i 12 ale to už byla hrana na rám toho stroje. Spotřeba do 17l/ha. Vedle toho traktor 320hp s Vario převodovkou dokazoval pracovat s rychlostí 9 - 10 km/h ale spotřebou od 20 litrů vejš. A podobných hodnot jsme dosáhli prakticky v drtivé většině při srovnání s těmito kypřiči, dokonce na rovině a lehké půdě i spotřeba 12l/ha.
Co se týká malého pásáku MT943, tam jsme jezdili v Terranu 6FM na hloubku 25cm, opět průkazné odkopáním a fotodokumentací. Otáčky motoru do 1800, spotřebově 18l/ha, pracovní monitor dokonce ukazoval hodnotu i 6,4l/ha.
Model 936 s třímetrovým podrývákem Maschio a maximální hloubce spotřeba 20l/ha, rychlost 9, nebyl by problém ani 11.

Takže ještě plynulá převodovka na pole nepatří? A i kdyby tam ty ztráty byly, nebo jsou, tak je neřeším. Je to spíš prodejní argument pro powershiftové převodovky.
Jancase   29.12.2018 17:56:53
Ještě by mne zajímalo k tomu "litrovému" Fendtu zatížení motoru,hodnoty u něj jsou jistě zajímavé ale přece v porovnání s 320 hp při tom záběru ten motor jen "lechtal" ..
Honza.S2   29.12.2018 19:00:54
Tak vytížení motoru ... ten traktor je celkově nadimenzovaný a má jinak řešený přenos výkonu. Vytížení bylo někde na 70%. Už mě namítnul někdo proč si budu kupovat traktor aby mě jel na 80%... Těch 20% mám rezervu, v kopcích rychlost konstantní, nižší spotřeba, kvalita práce. To se bavím o kypřiči o záběru 5 metrů, diskáč Joker 8RT neměl ani smysl zapřahat.
A to se prostě odrazí ve spolehlivosti toho stroje, to je vidět u soukromníků co mají 400ha a u podniků kde je 1500.
Jako přemýšlení o ztrátách v převodovce, to je pryč podle mě. Dneska musím myslet jinak.
Jancase   29.12.2018 19:18:25
Dík,o to mně šlo ..
VonVagel   29.12.2018 19:39:06
To Honza.S2 : Takže pokud tomu dobře rozumím větší podniky podle tebe mají přemýšlet tak že radši si koupím 400k i když mně stačí 300k aby mně traktor víc vydržel?
VonVagel   29.12.2018 19:43:42
Dostáváme se opět k tématu co vlastně traktor počítá: dobu provozu nebo Mth potom se mně lehce stane že u soukromníka "natočí" x-tisíc v pohodě...protože oněh x-tisíc musím vynásobit tak 0,7-0,8 a dostanu se na skutečnou a jedinou veličinu Mth=96 000 otáček klikového hřídele. A jediné komu se hodí provozní hodina je prodejci a servis.
Jancase   29.12.2018 19:47:19
Myslím že Honza.S2 to myslel tak že ve větších podnicích ty traktory jdou více nadoraz,málokde a málokdo s tím jede na 70% zatížení.
roman7711   29.12.2018 20:25:01
Ještě jde také o to, jak dlouho vydrží ta převodovka v tom "litru". Zatím to dlouho není v provozu, takže čas ukáže jestli je to správná cesta.
Pinkas Jaroslav   29.12.2018 20:32:19
Tyjo teď si úplně nejsem jistý jestli 3% rozdíl jsou vlastně zanedbatelný nebo nezanedbatelný rozdíl, to je asi na uvážení už cílového jedince. Ale myslim, že pro Němce je více rozhodující komfort, pro nás tady je to cena v obecném měřítku. Taky jsem měl možnost vyzkoušet 943 a porovnat s RT a víc mi teda sedí RT. Dokonce mě asi nejvíc baví RT s AutoPowrem což jsem nečekal dokud jsem to nevyzkoušel. Hlavně mě baví právě to různé nastavování a ladění což v kombinaci s JD navigací je pro mě více zajímavé. Ale to jsou moje subjektivní pocity.
Honza.S2: Nejsem si moc jistý jestli jste mě pochopil, z toho co píšete mi přijde, že spíše moc ne. Režim "Plné Auto" se do určité míry sám učí podle toho co se děje s traktorem. Tedy jestli pokaždé když pouštím ramena dolu prudce klesnou otáčky, po určitém počtu opakování už to traktor očekává, ale pořád je na nějáké spodní hraně únostnosti. Pokud si otevřu režim "vlastní", můžu tam nastavovat 3 hodnoty - dvě jsou procentuelní a říkají při jakém poklesu otáček ma dojít k zpomalení a třetí hodnota je nastavení minimálních otáček. Pak tam jsou tři přepínací možnosti pro ramena, hydrauliku (SCV) a PTO - tam si nastavím pro jaké činnosti toto nastavení platí. Vůbec tady nemluvím o ručním plynu. Tedy pokud zaškrtnu třeba ty ramena s nastavím minimální otáčky na 1600, tak když zatáhnu za čudl tak dostanu tyto otáčky. Klidně napište SZ, pošlu Vám telefon a můžu Vám to vysvětlit až budete sedět přímo ve stroji a můžete to vyzkoušet ;). To platí pro všechny, vím že textu to asi neni tak pochopitelné než když by to člověk viděl.
Jinak porovnání dvou rozdílných výkonostní kategoriíí asi není moc věcné, ale pravda je, že tohle neslyším poprvé a podobný nesmysl o 1000 jsem už slyšel. Tedy asi moc lidí nad tím nepřemýšlí objektivně. Pro mě a můj kraj povltaví dává smysl taktor na kolech do 300 k, možná o trošku víc pokud bude hodně slušně obut na bačkorách.
Obecně si myslim, že dnes je problém v tom nastavení stroje nejvíce. Vsadim boty, že většina JD řidičů ví, že tam nějáké takové nastavení je, ale vlastně na to nebyl nikdy čas to vyzkoušet. Taky trochu souhlasím s tím, že by se traktor neměl kupovat tak, že jede na limitu nebo i přes limit - problémy se pak objeví vždy a to platí asi pro všechny značky, čipování spíš problém urychlí. Vedle domu mi jezdil stroj s 360 koni, který jezdil ročně 2000 mth na 110% vytížení v kopcích a moc dlouho to nevydržel...nahradilo ho 270 koní a smyslupnější menší záběr a to funguje.
Honza.S2   29.12.2018 21:36:14
Pinkas Jaroslav: Nastavení JD znám dobře. O Full auto tu nikdo nemluvil, je to základní režim, Vlastní poskytuje víc možností, pochopil jsem vás velmi dobře.
Co se týká výběru adekvátního výkonu, svoje jsem k tomu řekl, říkám to každému, jsem o tom přesvědčený, stejně tak jsem to řešil i prakticky. Vybrat si odpovídající model podle podmínek může dnes každý u jakékoliv značky ale určitě bych výkonem nešetřil.
K té tisícovce, myslím si že kdo má zájem má možnost si vyzkoušet cokoliv a pokud je inteligentní, je schopný si udělat vlastní názor, aniž by si musel nějáké informace nechat podsouvat od konkurence. A to myslím obecně.
Von Vagel: Nám by také kdysi stačil na 1400ha Magnum 370CVX a koupil se 580 Quadtrac. Co ti na to mám říct.... Přečti si to ještě jednou a popřemýšlej.
VonVagel   30.12.2018 00:53:25
četl jsem a opět zase nechápu:) Samozřejmě když budu mít 1400ha budu dělat jen RV, budu mít kopce jako máte vy, pozemky jako vy tak nebudu uvažovat co by mně stačilo...půjdu do nadimenzovaného stroje s kterým mně jeden člověk udělá celou výměru...ale o tomhle se tady nebavíme.
Bavíme se o tom proč bych si měl kupovat do popisovaných úkonů 8400R když mně stačí 8330R...kvůli spolehlivosti?
Btw o spolehlivosti bych se tady oc nebavil...prostě není a nemusíme řešit značku
Btw z tvoji logiky nechápu proč 580 když to mohlo být 620(neřešme peníze)
Honza.S2   30.12.2018 08:54:31
Kup si co chceš. Kup si 330ku když ti bude bohatě stačit s rezervou tak si to třeba pochopil. No a když ne tak ji pořádně vyšťav, udělej na tom 15 tisíc, za 800 převodovku dvakrát, za půl milionu motor a za 400 to pak prodej.
Jakub Herot   30.12.2018 14:17:12
Já musím souhlasit s Honzou.
Když jsme před 10 roky řešili traktor na naší soukromou farmu tak nám modrý prodejce vehementně tlačil TS110 a že by nám stačila... Naštěstí tou dobou šla do prodeje puma 155 a měla zaváděcí ceny, takže vyšla i levněji jak ta 110, takže jsme vzali tu 155 a povím vám že to byla ta nejlepší věc co se mohla udělat. Traktor jezdil v každém nářadí na pohodu, měl rezervu a nebyl prostě tak zatížený (a taky jsme měli jistotu do budoucna když se vezme větší nářadí že ten výkon máme)a dodnes jezdí bez poruch a ještě dlouho jezdit bude. Zato kolega si cca 4-5 roků zpět koupil maxxuma 110 který jezdí v podobných strojích jako naše puma tj. 4 m kompaktor, sečení, valník na balíky apod a za tu dobu dělal převodovku, turba měnil atd. takže se vůbec nevyplácí v dnešní době šetřit a brát malé výkony. Proto jsme letos při koupi traktoru řešili jestli vzít 240 koní nebo 260k ale větší modelovou řadu a zase jsme se rozhodli připlatit nemalou částku a vzít F826 ikdyž víme že by nám bohatě stačila i ta 724. Ale jak se říká člověk nikdy neví co bude za 5-10 let a kupovat zase další traktor už se nikomu nechce smile
VonVagel   31.12.2018 19:47:24
To:Honza.S2 Koupím si co budu chtít o to vůbec nemám strach. Píšu že jsem opět nepochopil co tím je myšleno. Pokud nechcete nevysvětlujte. Pokud chcete pište si komentáře nevím pro koho... A když se někdo zapojí do diskuze shazujte jeho náhled na věc. Mně to nevadí. Nepřesvědčil jste mně a neodpověděl na můj příspěvek. Takže se ptám má vůbec cenu se zapojovat do diskuze na kdysi slavném FarmWebu? Účast špatná, diskutujících málo...a co jsem se vlastně dozvěděl? Cituji:A to se prostě odrazí ve spolehlivosti toho stroje, to je vidět u soukromníků co mají 400ha a u podniků kde je 1500.
Můj otec vždycky říká že souprava má být využitá na 100%, JD 8400 cca. 28tis Mth, JD8310 cca. 26tis Mth. Srovnáváte tady nesrovnatelné u soukromníka by ten traktor měl 10tis Mth, v podniku který má 2600ha nikdy nebudu kupovat traktor s rezervou 50-100k aby byl spolehlivější...prostě blbost. Kdysi polní práce dělal jeden traktor dneska stejnou práci dělá více strojů...
A spolehlivost? Stejná u stroje který jede na 80% nebo na 100% tudíž na h***o.
Pinkas Jaroslav   26.01.2019 19:59:15
cca každý desátý 8R je s AutoPowr, jinak vše e23 smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.008080005645752.s