Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 18 lidí.
Martin Hruška   05.06.2010 18:40:44
Ideální. pak se všichni diví, že voda se nevsákne do půdy ,ale steče do vesnice . Troufnu si říct, že 40 cm pod zemí je beton.
křemílek   06.06.2010 00:53:58
tady pořád řešíte úzké kola ale kde je orba? nebo podrývání? smile
Honza.S2   06.06.2010 08:30:09
Zase dobrá diskuze, nedá mě to nereagovat. Není to podle mě o tom jestli tam bude Annaburger nebo konkurenční vůz, ale o přístupu a utužování půdy. Kde je orba nebo podrývání? Stále častěji je dnes vidět že se obojí používá. Ale když mám utuženou spodní vrstvu do hloubky 40cm, a to skutečně tomu tak je po těžkých nevhodně obutých vozech, tak to orbou do 25cm (jak se většinou oře) neodstraním. A jedním přejezdem podrývákem po sklizni během jednoho roku také ne. Takže něco na tom bude.
Matúš.V   06.06.2010 09:50:28
Trochu demagogia, že toto má na svedomí len dopravná technika, pretože tá sa číní na utužovaní pôdy cca 10%. Takže nad celým týmto problémom sa treba zaoberať všeobecne hlavne od obutia traktorov atd...Samozrejme ako píše Honza.S2 pluhom toho veľa nenariešite a mali by sa používať pôdoochranné systémy.
Určite by to niekde nezabránilo povodniam a vo veľa prípadoch by to dnes vypadalo rozhodne ináč.
křemílek   06.06.2010 12:27:59
vím, že je to tu řešené xkrát ale hlavní problém je v tom, že podniky nemají peníze na překlaďáky nebo na nové návěsy za trator a spotřeba traktoru taky není malá, když bude ten překlaďák, tak musí být traktor navíc a samozřejmě i zaměstnanec takže větší náklady=> pro malé podniky nevýhodné (podle mně)smile
Martin Hruška   06.06.2010 17:29:01
Zrovna včera se mi dostala do rukou diplomová práce jednoho studenta z východního Německa. U většiny opravdu velkých podniků je překládací vůz běžná věc,protože daleko více dbají na úroveň výnosu a půdního tlaku. Vše má samozřejmně svůj vývoj a jsou také mezi podniky velké rozdíly.
V kukuřici zvyšuje překládací vůz výkon mlátičky o 40%. Teoreticky mi stačí jeden kombajn a překládací vůz a né dva kombajny. Ušetřím na jedné liště na kukuřici.
Kolega Honza.S2 velice dobře zareagoval na problém. Jen jedna poznámka v komentu jsem nejmenoval značku.
Z důvodů již zmiňovaných tlaku v pneu u nákladních automobilů dochází k extrémnímu utužení. Následně se projeví "ušetřené prostředky při sklizni" na vícenákladech za orbu, respektive na podrývání.
Jen mimochodem v té diplomové práci se porovnávaly různé způsoby nasazení mlátiček v provnání s překládacím vozem. Nikde se nepaslo, že náklaďáky nebo traktory s vlekem jezdí po poli k mlátičce, ale vždy se mluvilo o překládání na kraji pole. Koleje na kraji pole se dají daleko lépe podrýt po skončení sklizně než v porostu.
Zajímalo by mne, kolik stojí 1 ha podrývání v běžných nákladech v ČR?

Momentálně investují do překládacích vozů jen službaři, kteří jezdí na Slovensko,Maďarsko a do Polska a nebo jezdí do podniků anglické firmy Eurofarms, kde je ježdění náklaďáků po poli nepřípustné a službař zde musí přijet s překládacím vozem.
Proč to asi ti angličané dělají? Toť otázka.
PYTEL   06.06.2010 18:26:03
Pane Hruška šetřete klávesnici tohle tady píšete pořád dokola kdo to má pak číst. Jestli se vám něco nelíbí tak si můžete vzít pořádný boty aby jste moc neutužil půdu a na záda pytel kukuřice. I když tento podnik neznám, určitě by vás to nechali zadarmo dělat.smile smile smile
Martin Hruška   06.06.2010 19:52:20
Pro Pytel: Váš příspěvek má opravdu vysokou úroveň k dannému problému. Každý praktik, ať je to mechanizátor nebo traktorista ví co dělá nákladní auto na poli, problém je že s tím nikdo nic nedělá. Když se pak podívám na výnosy těch podniků, kde je Tatra základní dopravní prostředek, tak je nižší než u jiných podniků. Nehodnotím vícenáklady na zpracování půdy .Nic není ideální, důležitá je vize a nějaký směr, kam se podnik během let chce dostat. Navíc stačí zajet jen za hranice do Německa, kde je taky velkovýrobní zemědělství. Pak nebudete psát takové hloupé komentáře.
PYTEL   06.06.2010 20:06:27
Nevím co v tom vidíte za hloupost. Vy se pořád díváte jenom za západní hranice a vůbec si neuvědomujete, že zemědělské podniky jsou na tom tak že počítají každou korunu, aby jim vyšlo na výplaty, berou si provozní úvěry a stejně peníze nejsou. S tímto co tady každýmu vtloukáte do hlavy máte pravdu vím to moc dobře, ale když nemáte na výplaty tak si kupte annaburgera (já bych si ho nekoupil ani kdybych na něj měl) nebo nějakou jinou značku. Chci vidět jak se vám bude dařit potom. Vemte si, kolik by stálo obnovení celé např. senážní linky, kde jezdí jen tatry. To už by byla asi solidní suma. Tohle není poprvé, co jsem tohle napsal v reakci na vaše komentáře a už mě to fakt nebaví psát to pořád dokola a vy jednou za měsíc vylezete se stejným problémem. Nemíním na to dále reagovat protože se tím nic nevyřeší, stejně tak jako Vy tady s takovým vnucováním názorů těžko seženete kupce na návěs. Nemyslím to špatně, ale ta finanční stránka problému je dneska všude silnější než technologie, s jakou se sklízí.smile
Martin Hruška   06.06.2010 20:07:02
Ještě jeden problém je spojen s utlačováním půdy. A to úroveň zadržování vody v půdě. S půdní erozí velký problém, který čeká celé evropské zemědělství. Platí pravidlo jak člověk seje, tak bude sklízet.
Problém nedostatku vody v budoucnosti má velkou spojitost s utlačením půdy .
Řada kolegů nad tím asi mávne rukou, ale v německých časopisech jsem již zachytil minimálně 5 odborných článků na toto téma s krizovými scénáři. Jinak mimochodem chystá se do budoucna určitá norma, směrnice v rámci EU ohledně utlačení půdy. Dovedu si představit, že to bude spojené s dotacemi.
PYTEL   06.06.2010 20:15:12
Ještě bych prosil napsat co by dělali Němci, kdyby jim na dvoře stálo 5 tater a neměli nic jinýho na odvoz a měli stejné dotace jako my a stejné výkupní ceny jako my. Nechali by to na poli? Na jednu stranu by neutužili půdu na druhou stranu ... .smile
Martin Hruška   06.06.2010 20:21:26
Pro Pytel: Asi se schodneme, že půda je základní výrobní prostředek každého zemědělce. To platí u nás i v Německu a všude v Evropě. Jak s ní farmář zachází, tak mu bude "plodit". Tady by asi neměl být rozdíl. Zkuste si jednou Tatrou přejet záhonek na zahrádce a zkuste vypěstovat něco vedle a v místě koleje. Stačí použít selský rozum.
V těch podnicích se Tatra používá 20-40 let.
Je rozdíl mezi soukromníky a družstvy, kde co si budeme namlouvat záleží na šéfovi podniku, jak podnik vede. Pokud bere podnik jako vlastní ,je to dobře, problém je ve vlastnické struktůře. Ta někdy připomíná socialismus. Všichni to vědí, ale jen na to koukají.
K problému výplat. Pokud nemáte na výplaty je to špatné, protože podnik by měl mít z minulých " lepších let" rezervu pro horší roky. Problém je pokud hospodaří podnik tak jak popisujete, asi nemůže dosahovat špičkových výnosů.
Tak jako v jiných oborech je dobrý doktor a špatný doktor, dobrý farmář, špatný farmář.
Tady v těch diskuzích se to zjednodušuje, že problémy mají všichni. Pokud neměl podnik v pořádku náklady v době ,kdy vydělává, nemá je 100% v pořádku ani v horší době.
Je zvláští, že když zde diskutuju, tak mně automaticky všichni dávají do textu myšlenky o Annaburgu. V této diskuzi nezaznělo jedinkrát slovo Annaburger. Je dobře, že s mojím jménem je spojeno jméno Annaburger již od roku 1995. Na rozdíl od jiných diskutérů se podepisuju svým jménem a každý se může podívat na moje stránky, že za mnou je nějaká práce. Přezdívka Pytel mi nic neříká, nevím co děláte, co za vámi stojí.
Podívejte se třeba na stránky firmy Horsch, kde jsou příklady lidí, kteří to dělají taky jinak než je masa (průměr). Tady uvidíte, že nic není černobílé. Za úspěchem je hodně práce a umu.
Martin Hruška   06.06.2010 20:31:32
Pro Pytel: V životě by mne nenapadla taková myšlenka, že bych díky diskuzi na Farmwebu, který je super prostředek pro odbornou diskuzi s kolegy fotografy i praktiky,neprodal nějaký návěs.
Jednak se snažím dělat věci, které spoří lidem peníze, a za druhé naštěstí po mně zákazníci pořád chtějí abych jim poradil. Ale to je právě ta 10% Profi zákazníků. Můj kolega z Rakouska nazval tu zbývající skupinu amtéři. Doufám,že někoho nurazím.
Zde je první otázka "co to stojí" u profi zákazníků ,"kolik ušetřím".

Ještě jednou se omlouvám za slovo amatéři, ale v branži prodejců zemědělské techniky v Evropě se toto slovo nebo dělení objevuje stále častěji.
PYTEL   06.06.2010 20:48:16
Vidím že máme v něčem stejný názor a někde se docela liší. Zemědělství bylo vedeno za socialismu nějakým směrem, který nebyl asi nejlepší ale byli i horší. Tam jsou právě ty nákladní automobily. Řekněte mě co bylo v té době lepší než tatra, která je dodnes schopná nahradit možná i víc jak 3 traktory s vleky tehdejší doby. Vzomínám si na jeden z vašich komentářů, kdy jste psal že podnik, který neinvestuje na tom nemůže být nikdy dobře. Teď jste zase napsal že peníze z lepších let by si měl farmář schovat na ty horší. Vidím to u nás pred 4 rokama se postavil nový kravín s dojírnou. Je úplně jedno kolik stál ale pravděpodobně je na něj úvěr jako všude jinde. Teď se logicky splácí a zaloha na horší časy z dúvodu téhle investice není. Prostě ceny u nás jsou momentálně likvidační a do budoucna to nevidím o nic líp.
A jestli se Vám nelíbí přezdívka PYTEL tak každej normální člověk na mě prostě klikne a zjistí, že se jmenuju Pavel Friedl a vůbec se za to nestydim. A jestli nevíte co dělám tak to je těžký, protože tam to je taky napsaný. A když prostě bude někdo nezaregistrovanej tak nezjistí vaše stránky ani jaká za vámi je práce, stejně tak jako u mně.smile
PYTEL   06.06.2010 20:52:40
tak mě teda napište konkrétně co ušetřim ročně na novém návěsu oproti tatre. Vemte stejný objem vozu, aspoň zhruba.
Petr   06.06.2010 20:53:48
To PYTEL: To je až směšný, co tu píšeš. Chápu, že finanční situace a výkupní ceny jsou takové jaké jsou, ale rád bych zde uvedl jeden příklad podniku, který hospodaří v oblasti Drahanské vrchoviny v nadm. 500m se zaměřením na živočišnou a produkci mléka. Do tohoto podniku jezdím pravidelně třetím rokem a vždy, když tam přijedu a setkám se předsedem, tak jsem v životě neslyšel, že by si na něco stěžoval. Naopak pokaždý se dozvím nějakou jeho novou myšlenku a vizi do budoucnu, kterou se snaží realizovat. Tím chci říct jediné, že i když situace není zdaleka růžová, tak každý zemědělec by tady měl mít taky nějakou svou myšlenku, kterou se snaží uskutečnit ať už je to výše zmiňovaný překládací vůz a utužení půdy nebo cokoliv jiného. Každopádně poslední dobou se snažím číst účetní uzávěrky a výroční zprávy jednotlivých podniků a v souvislosti s tím co vidím na vlastní oči si pak můžu udělat nějaký objektivní obrázek, jak ten podnik na tom skutečně je... smile
Matúš.V   06.06.2010 20:59:46
Martin asi si zarezal do živého, ale v podstate máš pravdu.
Ja osobne sa často stretávam z farmármi, ktorý ako najdôležitejší faktor pri kúpe stroja berú vstupnú cenu to že náves je na pneu 22,5" o šírke 400mm nie je podstatné, ale táto jar ich pekne dobehla hlavne, a druhý krát sa bumerang vráti, keď budú musieť dať lúky do pôvodného stavu.
Túto jar v mojom okolí vidno ako sa vyselektovali výrobcovia návesov od profi a tých čo prerážajú cenou. Hlavne vo funkčnosti v extrémoch a nejeden majiteľ či predseda uznali, že kúpa profi vozov im ozaj priniesla aj efekt nie len kopu železa bez rozdielu na značku.
PYTEL   06.06.2010 21:17:50
to Petr: jaksi jsme trochu odběhli od utužení půdy do ŽV. Ty tady píšeš jak se má nějaký podnik dobře. Nic ti nebudu vyvracet ale zajímalo by mě s čím odvážejí senáž a siláž a nějaký jejich větší investice. Nechci cisla ale to co koupily.
to Matúš.V: řekněme že potřebuješ koupit návěs tak samožřejmě pro na něj nedát příplatek nějakých 20-50 000, abys neutužoval půdu ale když máš s čím odvážet tak řekněme že to máš 1 000 000 navíc, kterej můžeš zainvestovat do něčeho jinýho a až nebude do čeho investovat tak proč neobnovit vozový park? Doufám že to pochopíte je to napsaný trochu blbě ale myšlenka se z toho dá snad vyčíst.
Petr   06.06.2010 21:36:22
Siláž a senáž odvážejí především se dvěma Annaburgerama HTS 22.79 a 22.04, jinak investice třeba v roce 2008 byly tuším nová řezačka Jaguar 870, Lexion 550, traktor Fendt a ještě dalších pár věcí. Z těch větších investic, tak před čtyřmi nebo pěti lety postavili novej kravín s kapacitou 800 ks a kruhovou dojírnou. Podnik hospodaří na 1550 ha. Nějaké info jsou i na jejich stránkách: http://www.taurusdruzstvo.cz/.
Zetor   06.06.2010 22:49:11
To PYTEL: Ptal ses co ušetříš na novém návěsu oproti Tatře ročně....

Počítej minimálně jednoho člověka, což ti za rok dělá tak 300 000. Za 4 roky máš návěs zaplacenej zpátky. A to vůbec nepočítám, co ti ta Tatra teď na jaře nadělá na loukách. A ta spotřebička v tomhle marastu, mňam...smile
Jakub Herot   06.06.2010 23:01:18
No tady družstvo vůbec tatru nepustilo na louky najalí si raději fastraca z JASENNÉ a i ten měl co dělat plný ale jezdil trambus, viděl jsem ho jednou vjet do louky a už hrabal smile smile
neznalek   06.06.2010 23:03:19
tak nevim, ja jako soukromník, vychází pro mě líp ta tatra smile smile (jen sem chtěl poukázat na to, že ne kazdý je "profi podnik" se zamestnancema ( na kterych se vetsinou počítají tyto uspory), s tisíci hektary a pod.) Zajímaly by mne argumenty v tomto případě, nemyslím pudní tlak, erozi a pod. to je neoddiskutovatelné, ale me by o to koupi urcite nepresvedcilosmile smile
stenlynko   06.06.2010 23:03:37
ako keby ten traktor s návesom tú spotrebu nemal a tiež nikde nie je napísané, že sa ten traktor v takomto teréne prehrabe takýmto terénom... nechcem tým povedať, že som proti novej technike a že utužovanie pôdy nie je problém, ale ani traktor s návesom nezaručuje všetko... smile Tatry mám rád, nezabudnem, keď sa repa od vyorávača odvážala Tatrou 148, komfortné povozenie... ale som radšej za nový náves ako opravovať Matesy, komfort, spotreba, poruchy, ekológia a hlavne bezpečnosť tým autám nič nehovorí, prežili sme s nimi veľa, ale tie autá sú hodné múzea... A môžeme len dúfať, že sa tieto dažde nestanú pravidlom, inak sa s lúkami môžeme rozlúčiť a budeme ich asi kosť ručne ako naši prarodičia smile
Zetor   06.06.2010 23:24:43
To neznalek: To máš samozřejmě pravdu, ale pokud bys jako soukromnik měl CRko, tak bys ten návěs měl mít. Tady jde o to, že ten podnik měl v jednu chvíli 7 mega na koupi tohoto kombajnu, take bez peněz asi nebyli. Podívejte se sami, kolik tu jezdí Lexionů 600 a kolik z nich má pořádný odvoz. Každý si to kupuje, jen aby měl 600ku. Problém s penězma tam asi nebude. Doba je zlá, neříkám že ne, ale problém je v lidech.
TomášJ.   06.06.2010 23:35:07
Pánové, až do letošního jara, jsem všechny komentáře o utužení půdy četl jen tak s rezervou a většinou se i smál vašim debatám, co je lepší a co ne. No ovšem letos na jaře jsem si jako fotograf mohl porovnat koleje po tatře a po flotačkách na flastní kůži. Tou vlastní kůží myslím to, že jsem jel na kole po vyjetých kolejích od cisterny Fliegl a též annaburger co měly obě flotační gumy. No popravdě takovou dřinu bych nepřál ani nepříteli. Do kopce jsem se drápal na převod 2/2 a když jsem jel zpět z kopce nebylo to jiné. Když vezmu fakt, že v těch kolejích ty traktory projeli cca 50x a já tam projel na kole a byla zamnou rejha, jak od znamenáku možná to něco znamená. Zajímavostí je i to, že kolej byla hluboká max 25cm. Tímto chtěl básník říci, že rok předtím jsem se stejným kolem jezdil i v kolejích po agro tatrách. Koleje vyjetý cca 50cm a na kole se v tom dalo jet klidně i 25km/h bez boření. To znamená podle vás co? Další pravdou je i to, že traktor co rovnal vyjetý koleje po flotačkách projel jednou a po koleji ani památka, traktor co je rovnal po tatrách se stejným kockorlinkem vario musel projet 6x a stejně to nebylo nic platný a ještě o žních byly koleje vidět. Ano někdy není vyhnutí, ale dávám si řečnickou otázku. Proč u nás vloni na službách byly tatry a letos u nás byly cisterny na flotačkách? Nepropaguji nic, pouze myšlenku, o kterou jsem se ani já nezajímal smile
Martin Hruška   07.06.2010 09:06:54
Pro Petr: Tenhle podnik znám detailně a mohu potvrdit, že ředitel tohoto podniku je extra třída mezi šéfy. Jen jedna příhoda s ním.V den ,kdy zasedala na Moravě družstva okolo situace v zemědělství jsem se s ním sešel. Moje otázka byla proč není na té akci. Odpověď, že nemá rád pesimistickou náladu, která tam z každého vyzařuje, radši jsme probrali nové věci, trendy.
Ohledně peněz, jedna poznámka. V tomto podniku měli projekt na rekonstrukci stáje na 800 krav za 80 milionů Kč, skutečné náklady byla 40 milonů Kč a něco.
Je spousta věcí, které tu kolegové nevidí. Díky tomu, že mám spoustu zákazníků mezi těmi předními podniky u nás, vidím rozdíl hned v jednání a chování šéfů těchto podniků,versus jiných podniků. Většina špičkových manažerů má určitou vizi, kterou v podniku uplatňují dlouhodobě 10 i více let. Nic se neděje v posledních 2 letech, ale je to soustavná práce.
Faktem je, že když přijedu do některých podniků (v posledních 10 letech),tak se divím, že mohou existovat. Jsou špičkové podniky a horší podniky.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0089919567108154.s