Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Leoš   20.12.2008 15:20:53
Krásnej traktor, fotky taky dobrý jen je škoda těch otevřenejch dveřísmile
Radek 8250   20.12.2008 15:30:11
To má přední nápravu z agro Ify akorát ty kola jsou 12.5-20???
alda   20.12.2008 15:31:04
Leoši to je nový druh klimatizacesmile fotky supersmile
fortschritt zt-303   20.12.2008 16:22:50
smile smile no kudrne tosi mě fakt potěšil.....konečně sem se dočkal galerky......smile
skacel99   20.12.2008 19:08:49
kolik má tenhle traktor koní? tipuju tak slabejch 100?smile
OŤAS   20.12.2008 20:47:30
V té kabině není jenom horko, ale je tam taková mela, že je lepší mít otevřené dveře,aby to šlo vensmile
neznalek   20.12.2008 21:08:58
tam he horko porad smile kdyz ventilator kabiny je mezi motorem a kabinou :D
Standa P.   20.12.2008 21:41:26
Sem rád že se galerie líbí.smile
C208   20.12.2008 23:21:18
skacel99 ano ten traktor ma 100 koní....je to prime vstrekovanie (licencia od MAN)
fortschritt zt-303   21.12.2008 12:13:25
No jak říkáte o tom randálu nebo že v kabině je mela neříkám že je to tichý to ne ale taky dost záleží jak majitel se venuje detailům v kabině...jelikož stačí vše podotahovat vymezit a pak je to taky o něčem jiném.....a ještě sem si komplet pod plechy v kabině dal izolaci a trochu to taky jde znát......no ale nebudu nikomu nic vymlouvat....jinak traktor má kolem těch 100koní ale například v orbě(když to neni nějakej vyběhanej motor) je to srovnatelný jak zetor 12145 jako tahově myslím a spotřebu má menší,jinak zetor má navrch kabinou....zt-303 zase rychlostí a to bysme mohly kecat donekonečna....smile
Hudik   21.12.2008 12:14:34
mohl by tady nekdo napsat neco bližšího k tomuhle traktoru, já to na vlastní oči nikdy nevidel, připomíná mě to zetor,ale typoval bych to tak na nákej přehmat od někoho z varšavský smlouvy...předem díky za informace
OŤAS   21.12.2008 12:50:59
ZT 303 s přední hnanou nápravou a ZT 300 bez předního pohonu byly u nás nejznámější, a asi i nejpovedenější typy traktorů z východoněmecké produkce po RS 09 a GT 124 (nosiče nářadí), v průběhu 70. a na začátku 80. let. Jedná se o výrobek firmy v Schonebecku, která byla rovněž začleněná do výrobního kombinátu Fortschritt. Požadavkem v té době byla co největší unifikace dílů u strojů v zemědělství a u tohoto traktoru to bylo poznat, např. hodně komponentů společných z nákladních aut IFA, včetně motoru 4 VD 14,5 x 12 SRW, který neměl přímé vstřikování, jak tady někdo vyslovil, a používal se i v kombajnech E 512 a E 514. Výkon motoru zhruba 100 koní, vzduchový posilovač spojky(dost problémová záležitost) , včetně násobiče, protikluz hydrauliky TBZ, rychlost kolem 35 km/hod, skupinové řazení podobné řazení jak u Z 25, kde jste si předvolili skupinu podle druhu práce a potřebné rychlosti a potom se řadilo další pákou, taky 3 rychlosti. Na svou dobu velmi dobrý traktor s vynikajícími tahovými vlastnostmi, hlavně díky váze a rozvoru náprav, ale pracoviště obsluhy značně spartanského stylu. Ale v té době kdy ještě ve většině podniků byla flotila traktorů typu Major a Super 50, to nikdo neřešil.
neznalek   21.12.2008 13:26:04
jak píše OŤAS, ještě bych dodal, že manevrovatelnost veskera zadna, nepomohlo ani rozpojování brzd (nevim, jak na tom byly typy bez predniho nahonu) smile kabina stisněná, ale kdyz už se tam člověk nasoukal, tak vcelku pohodlna (traktor snad nikdy neskakal, jen se houpesmile ),dojčinná hydraulika (podobně jako u fendtu) a maximalni unifikace, díly od IFY až po trabantasmile
Hudik   21.12.2008 13:30:55
díky smile
Lutr   21.12.2008 16:03:10
Ještě dodám , že tento traktor měl uzávěrky na všechny kola a automatické zapínání kardanu při prokluzu při jízdě dopředu. Při couvání se musel zapínat kardan ručně pneumatickým ventilem. JInak na svojí dobu to byl našlápnutej traktor. Místo pro spolujezdce skoro žádné. Nezničitelnej traktor.smile smile smile
fortschritt zt-303   21.12.2008 20:52:47
ano přesně tak to je jak píše "oťas".....jen u té spojky to neni až zase tak pravda že je to dost problémová záležitost....ta spojka funguje i bez vzduchu jde o to jestli je dobře seštelovaná.....jestli je tak se dá silou vyšlápnout normálně.....já sem se s ní už něco natrápil než se mi povedlo to seštelovat aby to chodilo jak má a taky seštelovat násobič neni občas v praxy taky sranda na 10minut......jinak na manévrovatelnost je to s 303 velká bída ale zase neznám traktor(nemyslím nové traktory) u kterého bych s předkem na volnoběch točil volantem malíčkem v pohodě....jo a manévrovatelnost u ZT-300 je o dost lepší tu mám taky, ale třeba ve srovnání se zetorem 12011 je malá ten zetor se otočí na menším kusu........a navíc zetory bez předku jsou odpružený kdežto ZT-300 není a oproti zt-303 je takový hopsavější.....ale jinak na ně nedám dopustit.....super věc je ta automatika předku kdy se člověk dopředu nemusí o něj vůbec starat sám zapne a vypne.....hydraulika je super.....a ta přední uzávěrka tady dost pomůže......pro ty co traktor neznaj je odzkoušeno zetor 12145 vs. ZT-303 přetahovat na rovině na asfaltu a ZT-303 byl vítěz
Lutr   21.12.2008 23:10:43
Měl jsem tu čest šlapat siláž s ZT 303 a to byla spojka funkční a po hodině jsem málem přišel o koleno , nedokážu si představit a ani nechci kdyby nešel vzduch do spojky.smile
Step   22.12.2008 09:00:02
problemy s kabinou a vibraciami odstranene modelom ZT 323/320 pribudla vzduchom odpružená sedačka velka hranata kabina výkon motora zvýšený na 125 PS škoda u nas malo videný stroj
CBS   23.12.2008 00:44:18
Nedá mi neozvať sa smile ja so m pri týchto strojoch vyrástol. Všetko čo sa tu píše je úplná pravda až na nepriame vstrekovanie motora 4VD 14,5/12 - 1SRW, ale je to jedno tieto motory majú výkon 90 až 126 HP v závislosti od vstrekovacieho čerpadla. 90% hluku v kabíne spôsobubú prevodovky, ktoré už majú svoje za sebou a generálka je problematická lebo kolesá do toho nikde nezoženiete a ložiská s problémami v Nemecku. Radenie rychlostí (3+2Rx3) dvomi pákami je dakus zložitejšie, lebo často musíte hýbať oboma kutáčmi aby to išlo trocha pomalšie či rýchlejšie. Spojka to je vzrušo smile tak za dva dni sa možno naučíte plynule pohnúť, horšie je to pri zapínaní náradia. To že snej bolí koleno je blbosť, pojazdová ide vytlačiť dlaňou. Píše sa tu o automtickom zapínaní kardanu pri preklze autor zabudol dopísať že ide o kardan predného náhonu je to fakt super vec.
Spomína sa tu aj 320-tková rada no, chapci v Schonbeku sa potrápili najmä s kabínou (vraj je v nej tichšie ako v 12245), ale aj ovládanie spojky je lepšie, viac rýsclostí (3+2Rx4),hydraulika je trocha prerobená a ešte plno droností. Máme doma 4 exempláre, takže je na čom trénovať.smile aj keď by som vymenil za jedno ZT 323. smile
Tieto mašiny sú už prežitkom, ale je to moja smile záležitosť a držím palce všetkým ZT driverom smile
chomyz   23.12.2008 13:05:36
Taky si dovolím něco málo dodat: pokud vím tak vzadu na kšandách bylo takové kuriozní kopírovací kolečko na regulaci hydrauliky... ZT-300 se začal dělat v roce 1967 s motorem 90k, krátce na to se začal vozit i knám, v roce 72 přibyla verze 303 s předkem a od 1978 dostaly obě verze upravený motor 100k, zpočátku byly v červené barvě(tyuž sou dost raritní), pak nejčastější modrá a ke konci výroby (ta skončila v roce 1983) i hnědo-zelená (tak jak změnily barvu i kombajny). Ale s touto poslední barvou nevím nevím jestli u nás nějaké byly protože po navýšení dodávek Crystalů začaly mizet a z kolchozů většina zmizla do půlky 80.let... Ale spousta soukromníků na ně nedá dodnes dopustit, tahové schopnosti byly asi fakt výjimečné v dané třídě, traktor byl určen k tažení 2 přívěsů po 12 tunách (taky byla líp dimenzovaná vzduchová soustava aby to ufoukala) a pozorovat kdysi v NDR na semaforu jak se rozjíždí ZT-300 s 24t za zády stálo za to... Jinak byly i verze ZT-304 (očesaná jen pro dopravu) a ZT-305 (horská, širší přední pneu 16-20) atd. ale ty u nás nejezdily. Pro zajímavost kromě prototypů ZT-300 na pohon zkapalněným zemním plynem, zkapalněným bioplynem, metanolem, dřevoplynem atd. existoval už v r. 1971 prototyp s odpruženou kabinou i přední nápravou pomocí vzduchových měchů a kapalinových tlumičů... No a taky ještě byla verze na gumových pásech ZT-300GB, které se dle různých pramenů vyrobilo mezi 28 až 68 kusy...smile
neznalek   23.12.2008 13:19:35
k te regulaci hydrauliky byl myslim takovy trikolovy "vozíček" v mistech kde je agrohák, byl propojen lankem přes kladku na páčku hydrauliky v kabině.... pro morke podmínky se kolečka nahrazovala "lyžema", ty se mi tady nekde jeste válí v koprivách mam pocit smile co mi vypravěl tata, tak nejmene dvě ZT 323 (zeleno hnědé) jezdily jste do nedavna v druzstvě ve Zruči u Plzně s HTS fekaly, tedka nevim jak se ten podnik jmenuje a jestli jeste vubec funguje...občas se nejaka 300/303/323 objeví v bazaru u ing. Hatana v Rokycanech
chomyz   23.12.2008 13:58:41
to neznalek: jojo ten vozíček jsem myslel...
Jinak ZT-323 se občas u nás objevily, ale nikdy se nedovážely - byly to asi stroje ze zkušebny nebo později možná individ. dovozy ze SRN. Ty pak ke konci výroby přešly i na hráškově zelenou barvu jako kombajny, já měl na mysli opravdu 300 resp.303, které se taky dělaly v zeleno-hnědé barvě, byla to myslím varianta 303C (možná byla ještě D??) smile
Lutr   23.12.2008 15:48:59
Někde se mi doma válí i katalog a tam jsou na tu regulaci ramen jenom ty lyže. Ještě bych zmínil jednu nevýhodu tohohle traktoru a tím byla malá světlost kvůli přední nápravě. Slyšel jsem , že u nás v kolchozu bylo ZT 300 a to jezdilo 50km/h, trochu si v dílně pohráli s čerpadlemsmile
neznalek   23.12.2008 16:11:56
jj čerpadlo z IFY nakladaku (myslim), točilo to pres 3000 a jelo kolem sedesati asi, ale těžko to tahalo samo sebe...taky v tom našem neco takoveho bylo, kdyz jsme ho koupili od jednoho manikasmile
CBS   23.12.2008 17:22:44
Traktory zelených farieb sa sem za socíka asi nedovážali vôbec, lebo sa vo veľkom vyrábali Zetory UR II. Väčšina ZT323 bola sem dovezená jednotlivo po roku 89, medzi nimi bolo aj naše najnovšie ZT 303 r.v. 84 v tmavozelenej farbe. Bolo vyrobených aj niekoľko kusov ZT 305 a ZT 325 s motorom 6VD 14,5/12 (ako v rezačkách). K tým rýchlostiam azda iba že originál ide 30km/h pri maximálnych otáčkach 1800 ot/min a IFA čerpadlom cca 40km/h a ešte sa mu dá prilepšiť smile
Step   23.12.2008 21:15:53
CBS noo celkom nesuhlasim par kuskov som objavil aj zelených 303D a dokonca hraškovo zelene 323 a k nim otočný obracací pluh BBG B 125 celkom dobra kombinacia ...jedna 323 sa dlho valal na PD Madunice
Brano   23.12.2008 22:11:17
PD Madunice mam hned vedla ale tento stroj som na poli nikdy nevidel...asi bol niekde v trave zarastenysmile
cverna   23.12.2008 22:14:02
To BRANO:ja si ten traktor pametam ked bol este funkcny a to som mohol mat 10-11 rokov,,ovtedy som ho videl len raz a aj to bolo minimlane 8 rokov dozadu a to uz bol odstaveny
Brano   23.12.2008 22:23:21
Tak to uz nemam sancu pamatat si..skoda teraz by to bolo dost zaujmave takeho veterana fotit
CBS   24.12.2008 18:34:54
Mohlo byť dovezených pár kusov aj za socíka, ale na družstvách o ne nobol určite veľký záujem. Ako to bolo koncom sedemdesiatych rokov keď po poliach jazdili iba Z25, Supre, Stalince a DT54. ZT sa dostali takmer na všetky družstvá nieke sa udržali pár rokov aj keď ich malo mnoho traktoristov v nepriazni.
Step   24.12.2008 23:20:42
noo ZT 300/303 bolo bolo dovezených v období 1968-1983 prostrednictvom PZO Motokov cca 1500ks. Obsluha dosť komplikovana hromada pačiek a hejblat takže traktoristi ho nazývali Ulbrichtova pomsta.
Ulbricht vtedajši prezident
fortschritt zt-303   25.12.2008 11:51:52
no je to tak s těmi čerpadly......ale nemusí tam být nutně z IFY aby to jelo rychle já sem si ho nastavil uplně normálně a to je normálka výkonostní regulátor....jako když je našpuntěný čerpadlo tak to je fakt mazec......jede to 55km/h měřeno autem ale motor se přetáčí zbytečně a taky se podstatně zvyšuje spotřeba ale je to uplně jiná jízda a taky jinej motor......ale při štelování čerpadla pozor na emisesmile aby bylo za vámi vidětsmile
CBS   25.12.2008 19:29:28
Samotné čerpadlo je presne rovnaké, rozdiel je iba v regujátore (obmedzovací a výkonnostní) a IFA má ešte odstredivý regulátor predvstreku, ktorí by sa hodil aj tri týchto experimentoch, ale vysoké otáčky sú fakt zbytočné, lebo spotreba extrémne rastie a výkon klesá.
Lepšou úpravou je namontovať turbodúchadlo, jeden známi použil z Crystála 16045, bez zmien na čerpadle vraj išiel výkon hore, vraj ide bez podradenia tam kde predtým musel a dokonca že idú od motora menšie vybrácie.
Libor169   25.12.2008 19:38:54
To CBS: Tak teď jsi objevil objevené. Spíš bych chtěl vidět tu upravu, nemám vůbec představu jak tam to turbo dostal.To je celé překopat výfukové a sací potrubí uchycení, no musí to být zajímavésmile
Lutr   25.12.2008 20:39:31
To CBS: Jak dlouho ten motor běhal stím turbem.Ještě bych chtěl vědět jak se to uchladilo.
Step   25.12.2008 21:35:23
a videl som namontovaný motor ANDORIA z kombajnu Bizon je to vlastne licenčný Leyland radový preplňovaný 6 valec, to bolo ine koffe, ten motor mal tušim 130kobyl, gumový zvon nahradený prirubou a kratkym kardanom.
fortschritt zt-303   26.12.2008 17:52:20
Toho kámoše myslíš asi Míru ze slovenska viď????jo má to celkem dobře vymyšlený......a psal že mu to chodí už 4roky v pohodě....ale nemá to jako v orbě nebo tak jen jako doma s vlekem 9t a fekálem mi psal......je to šikula....no a pak sem si psal s jedním chlápkem co spolupracuje i s NDR a předělává tyto motory IFA 4VD na turbo a dokonce i s mezichladičem....sám to má v IFA autě.....no taky o tom přemýšlím ale mám taky starosti o výdrži.......nebo by mohlo být zajímavý tam dát 6VD což v NDR pár kusů měli a sám jako malej kluk sme s tátou na něj koukali přes hranici jak orá(bydlím u hranic)....no zetor 16145 by na něj asi neměl......ale furt je to jen o tom kdo kolik má orachů a kolik je do toho ochoten dát....já jich moc nemám tak zatím se musím spokojit s atmosférem:) ale i tak je to dobrý.....
CBS   26.12.2008 19:31:02
To:Libor169 už som to videl tak prerobené aj na jednej E514. výfukové potrubie z kombajna (opačne otočené),na prírube držiak turba, sanie mal ponad motor na sacom potrubí navarenú prírubu a pôvodný otvor zapchatý, mazanie využil spoločné pre kompresor a čerpadlo. Miro použil turbo zo 16045, aj filter a namontoval ho vpravo vedľa nádrže.
Z vlastnej skúsenosti viem, že keď to najviac potrebujeťe IFA koňon sa nejak nechce smile
fortschritt zt-303   26.12.2008 21:01:07
Opravdu by mě zajímala ta výdrž motoru.....jelikož by se turbo nasadilo na motor kterej už je jako v provozu déle(tím nemyslím na nějakou vyřechtanou kobylu) tak opravdu nevím jak by to šlo....jestli ty písty a hlavy jestli by to sneslo větší tlaky a jak dlouho....a taky klikovka jak by se jí to líbylo.....nemám zkušenost ale třeba Míra si to chválí a jestli jak píše CBS že to má někdo na E-514 a funguje to bez nějakejch uprav uvnitř motoru tak pak to musí být v pohodě jelikož motor v kombajnech dostává dost naprdel ikdyž né po celý rok.......jestli někdo máte zkušenost nebo něco víte o různých upravách pište....smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011538028717041.s