Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
jaguar 980   12.11.2009 22:11:00
Jen bych doplnil, že kromě těchto dvou modelů - které se mi líbí smile, byly představeny také dvě serie slabších traktorů Claas, a to NEXOS a ELIOS které jsou určeny do vinic, sadů, zelinářství a pro menší zemědělcesmile
George8030   12.11.2009 22:39:11
a opět budu za rýpala,ale tvrdim,že tento traktor je v tomto provedení nesmysl!!!! smile Claas tím akorát dohání mezeru na trhu ...nic víc ... 500 koní je hezké,ale troufnu si tvrdit,že taková to kola nemaji šanci tento výkon přenést!!! smile a dvojmontáže? v Evropě a hlavně v ČR takový stroj provozovat??? ani nedostane pro provoz s dvojmonážemi u nás homologaci z české zkušebny!!! a co se týče plynulé převodovky a její účinnosti,to radši nebudu komentovat ...
a ještě k čemu potřebuju tahač o výkonu 500 koní,aby mi jel 50km/hod ???smile na poli těžko a při přepravě 40 bohatě s velkýma nářadíma,které by měl tahat stačí až až si myslim ...
matuš   13.11.2009 00:46:58
to George8030 : CLAAS je piše s dvěma A a ne s dvěma S
VonVagel   13.11.2009 07:19:40
to George8030: Pokud dobre vim i JD ma v teto kategorii kolovy traktor tak nejak nechapu proc by to nemelo fungovat. To ze si troufas neco tvrdit nemusi znamenat ze mas pravdu, tenhle traktor pokud bude mit dofukovani pneu dokaze z 800 gumy na poli udelat 960...coz znamena ze otisk pneumatiky se priblizuje pasovym traktorum. Pokud pouziju pneu 1000 dostanu se zase nekde jinde...
GTA   13.11.2009 07:52:39
Dovolím si souhlasit s Georgem.Plynulá převodovka má své výhody a v kombinaci s různými TMS dokáže dost.Ale v jiné výkonové kategorii.Má svoje opodstatnění, pokud traktor tahá různé náročné stroje, jezdí v dopravě, používá výv. hřídel apod.Ale 500 k traktor by měl být zaměřen jinak, a sice na těžké polní práce.A tam je daleko lepší variantou z hlediska účinnosti klasický Powershift.Jinak co se týče toho proměnlivého tlaku v pneu.Máte někdo skušenosti, jak to pneumatiky snášejí a jak jsou na tom s životností, pokud se často používají podhuštěné?
George8030   13.11.2009 09:15:43
to VonVagel: JD dělá v této verzi kolové traktory,ale třeba u nás se 9530 a 9630 vyloženě nenabízí,protože je mnohem lepší pásová verze z hlediska přepravy po silnici a hlavně pásů a jejich způsobu trakce a přenesení výkonu na podložku ...95 a 9630 každý,kdo se tímto zabívá doporučí na dvojmontážích,což je vše možné,ale NE tady v ČR!!! a kolové kloubáky od JD dostanou homologaci pro ČR všechny,ale na jednomontáži o rozměru gumy 800 a to si troufam říct,že ač sebe víc podhuštěná guma,buď velice špatně přenese a vůbec nepřenese 500 a víc koní ....pač předpokládám,že 500HP jsou jmenovité koněsmile
a co se týče té plynulé převodovky ... GTA jenom zveřejnil tok mých myšlenek ... Xerion měl zůstat v té třídě do 380HP ...tam se mi zamlouval,jako systémový traktor ...
Michal CZ   13.11.2009 10:33:33
Myslím si, že ta kola ten výkon prostě nepřenesou i kdyby se úplně vyfoukla (pokud by se tedy nevyzula z ráfku jak se někdy u těchto strojů stává). Ta hranice pro kola je někde kolem 300 - 350 koní pro tahové práce. Výš už to nemá smysl. JD už to taky poznal , Challenger třeba kloubáky vůbec na jednomontážích nepovoluje, protože to prostě nemá smysl.
challengerak   13.11.2009 10:40:50
Georgi, ty začínáš bejt tvrdší a tvrdší :D
Co se týče přenosu výkonu, tak s tebou samozřejmě souhlasim :) Kola nikdy pásy nevyrovnají.
PS: Už se těším, co tu vyrojíš za rambajz kolem toho vašeho novýho malýho pásovýho Johnka :)
JohnDeere8430   13.11.2009 10:43:25
To challengerak: tím "malým" myslíš řadu 8RT?
George8030   13.11.2009 13:09:54
to challengerak: nevim co máš na mysli,tím "rambajsem" kolem malýho pásovýho Johnka??? ...
asi takhle ti to napíšu,když si koupíš 8345R na těžké takové práce,tak maximální výkon přes 4 pneu nepřeneseš!!! a v tu chvíli dvojmontáže na rychloupínáky mít nemůžeš,to utrháš a musíš dvojmontáže dát na další náboje!!! tupláky jsou v tuhle chvíli mnohem dražší než pásová verze a vydrží stejně jako pásy (samozřejmě při ježdění na poli) .. v tuhle chvíli se ti vyplatí ve verzi koupit 8345RT,kde máš pásy a všechny jejich vlastnosti ... pásy stojí kolem 400tisíc a když máš traktor s dvojmontážema,tak jsem tam na 600tisících jenom za gumy (traktor + dvojmontáže) a další věc je,že tady v pásové verzi stačí koupit 8320RT,protože v pásové verzi nepotřebuješ až takový výkon a je lépe využitý
tohle co píšu jsou pouze normální poznatky z praxe,kde jsem jezdil jak s kolovýma traktorama,tak i JD9530T a jenom srovnání pásů v chování se na poli je sakra rozdílné a nesrovnatelné
VonVagel   13.11.2009 14:06:31
Doporucuji knihu: Traktory od Prof. Ing. František Bauer, CSc.
Dubinek   13.11.2009 15:09:23
To George8030::Jak je vidět tak ty asi neznáš jinou značku než JD.Nevim jak můžeš kritizovat tohoto Xeriona.Ještě si ho neviděl při práci.Až ho uvidíš tak teprve můžeš kritizovat!!!!Nemá cenu se rozčilovat.smile
votech   13.11.2009 15:19:48
chtěl bych se zeptat - plynulá a bezstupňová převodovka je to samý, nebo něco jinýho ?
George8030   13.11.2009 17:49:36
to Dubinek: ano,už někde jsem psal,že kopu za hlavně za JD,ale dokážu ocenit kvality jiných ... ale zkritizoval jsem u toho stroje jeho "zbytečnost" ... kde prostě mi NIKDO nevymluví,že na těchto kolech 500HP nepřeneseš a ještě ta převodovka smile ... třeba Xerion 3800 jsem měl možnost vidět předváděcí kombinaci se sečkou Vaderstat,jak jezdila po ČR a to se mi velice líbilo,sice jsem řekl,že nevim,kdo by tuhle kombinaci koupil za ty peníze,ale jinak velice pěkná kombinace!!!smile
a co se týče rozčilování,já píšu jenom argumenty,ale úplně v klidu smile já se nerozčiluju!!! Pokud někoho moje psaní rozčiluje,je to pouze a jen jeho problém smile
VonVagel   13.11.2009 19:14:23
To George8030: Trosku me prosim upresni tvoje argumenty?
Ben Brocka   13.11.2009 19:58:57
ja som zalúbený do xeriona 3800 ale toto
je velmi čudné ani nevim či sa mi to páči alebo ne ????
Zetor   14.11.2009 01:03:53
Opět se tu bombarduje něco, o čem se ještě nic neví. Hlavně se neví, jak to majitelé použijí. Co se týká podfuků gum, tak argument k ničemu, protože při 500k ty gumy svlíkneš z ráfku. To vždy mělo nějakou výkonovou hranici, a pochybuju, že už to je 500k. V tom má George pravdu, pravdu má i v plynulé převodovce.

Ale je tu druhá otázka, jak ty koně využiju? Pokud budu chtít tahat 14-18m podmítače, tak asi zapláču, výkon nepřenesu. Ale pokud chci tahat 8m secí stroj, jen místo 10 km/h chci jezdit 15 km/h, tak tam by ty kola tak vadit nemusely. Stejně tak s 45tunovým kejdovačem, prostě to bude jezdit rychleji a s větším zapravováním. Myslím, že je spousta aplikací, kdy 380k Xerion měl trable, a do nich budou určeny ty nové. Otázka je, jestli to ta vyšší cena ospravedlní. Ale kdo se v té technice orientuje, tak ví, že nelze srovnávat Xerion 500k a JD 9030T s 500k (nebo jiný pásák či kloubák). To je jako srovnávat traktor 120 koní a s ním 120 živých koní....

PS: A JD 9630 se normálně na jednomontáži používají... Kdyby ten výkon nemohly přenést, tak si to nikdo nekoupí.... Záleží k čemu ten výkon použiji...
stenlynko   14.11.2009 01:31:51
Páni, nemyslíte si, že občas účel svetí prostriedky? V každom jednom priemysle, od počítačov, áut až po traktory ide tak trochu o prestíž? poznám podnik, kde mali doteraz Xeriona a kúpili ďalšieho, nie preto, že by bol ten starý až tak dobrý, ale preto, že pán majiteľ sa chcel proste odlišovať, robia s ním to, čo aj s TG-čkom od NH... ale proste TG nie je dosť zvláštne, čo Xerion zatiaľ je, minimálne tu v mojom okolí. Každý sa chce čímsi ukázať, zviditeľniť a urobiť si reklamu, týmto Xerionom sa im to evidentne celkom dobre darí, stačí sa pozrieť aký rozruch urobil tu a to nemusím spomínať samotnú Agritechniku. každá reklama je dobrá, dokonca aj tá zlá... a k pneumatikám: Michelin napr. vyrába pneumatiky s tlakom jednej atmosféry, lenže to je jej bežný tlak, čo sa stane ak ju podhustíme? Môže vzniknúť jej poškodenie a trhanie, nebude hovoriť o tom, že ak sa im podarí tú pneumatiku pretočiť na disku, tak ju môžu vyhodiť a ak ju naopak prefúkneme, tak ju na ceste zoderieme, neviem síce, či Trelleborg pre tento konkrétny typ nevyrába čosi špeciálne ako za čias prvých Fastrackov vyrábalo iba Pirelli, pneumatiku s vyšším rýchlostným indexom, ale riziko je tu stále ak je tá pneumatika na to stavaná. Ale súhlasím s Georgom, toto skrátka 500 koní na pôdu nemôže preniesť a keď sa spomínali vyššie pracovné rýchlosti, pamätáme na ich konštrukčnú a pracovnú rýchlosť? Taktiež ako kolegovia predomnou nechcem tento stroj zatracovať, toľko len môj názor.
VonVagel   14.11.2009 09:50:13
Firma CLAAS do tohohle stroje urcite investovala X milionu:) Skoda ze se neporadila tady na farmwebu to by totiz uz davno vedela ze to dela zbytecne...
FarmWEB   14.11.2009 20:16:09
Nejsem sice tak velký odborník na těžké tahové traktory, jako pánové George8030 nebo Zetor....ale kdo kdy řekl, jaká je hranice výkonu, který jde přenést na podložku koly, popř. pásy? Pokud si pamatuji správně, tak tahový výkon jakéhokoliv traktoru je ovlivněn faktory, kterými jsou hmotnost vozidla, plocha, kterou otiskne kolo (nebo pás), rychlost a výkon motoru. Dále tahový výkon ovlivňuje samozřejmě podložka (na asfaltu to bude jinak než na poli), valivý odpor a spousta ztrát daných konstrukcí podvozku a převodového ústrojí. Vychází mi z toho tedy logicky, že by pro vysoký tahový výkon neměla být na závadu hmotnost traktoru přes 20t, výkon motoru 524k, plynulá převodovka umožňující přenos až 2500Nm, a pneumatiky s plochou, která bude na úrovni pásového traktoru....Mimochodem, konstrukce nových pneumatik několika výrobců umožnuje přenos velkého zatížení při tlaku 0,6-0,8 bar, což významně ovlivňuje tahové vlastnosti používaného vozidla.
michal003   14.11.2009 22:01:29
tento traktor môže tiež otáčať kabínou ako nižšie triedy alebo nie???
deno   14.11.2009 22:03:37
som pocul ze moze aj ked nevidim vyznam ze takyto traktor as otocnou kabinou naco to je kosacku asi tazko bude mat 500 konovy traktor smile
Tomáš Kopa   14.11.2009 22:27:54
Existují dvě verze Xerionu pro modelovou řadu 4500 a 5000, a to varianta s pevnou kabinou TRAC a s otočnou kabinou TRAC VC. Hlavní použití pro práci s otočnou kabinou jsou např. aplikace kejdy s nesenou nádrží, drcení dřevní štěpky apod...
jirka   15.11.2009 09:36:29
Trošku nesmyslné dohady. Však třebas Pouštní bouře přenese 500 kobyl na gumách ze Zetora, s převodovkou z Tatry. Ano, má tři nápravy, ale také nižší hmotnost a jak pěkně pracuje. A když už jsme u toho, letí 80. Tedy proč by tenhle Xerion neměl dělat svou práci? Však konstruktéři mají alespoň rámcovou představu, co dělají. Jasně, není to traktor do každého podniku, ale své zákazníky si jistě najde a tak je to i marketingově bráno. A navíc kdo tvrdí, že traktor je stroj pouze do zemědělství? Také krátkozraké. Však štěpkovače, práce ve stavebnictví, aplikace kejdy formou služeb, ..., tam všude není nikdy kobyl dost a patřičná hmotnost je také rozhodujícím faktorem. Stejně jako vyšší přepravní rychlost.Však jich taky na lince nebudpu bouchat 300 denně. Neobhajuji to ani to, avšak je pro mě úsměvné číst si spoustu rádoby chytrých řečiček zde. Ruku na srdce, nikdo z nás diskutujících zde s největší pravděpodobností nebude tím, kdo bude rozhodovat o koupi takového stroje a tudíž si jen jednoduše neumíme představit jeho využití, jelikož se nás to netýká. I když tato firma mohou být sebevětší dobrodruzi, stejně se opírají o propracovaný marketing a pravděpodobně si to tak zákazníci (a tedy dostatečný počet, aby se to začalo vyrábět) přáli. Člověk nemůže být tolik krátkozraký a tvrdit, že něco nefunguje jen proto, že jeho myšlení není schopno tuto myšlenku vyprodukovat. V historii se nesčetněkrát opakovla situace, kdy všichni tvrdili, že něco nejde, pak přišel někdo, kdo neslyšel, že to nejde a vymyslel to, a ono to šlo.
GTA   15.11.2009 12:24:44
Kupovat se to bude určitě.Většina to asi koupí proto, že pro tento stroj najde odpovídající využití a někdo to třeba koupí proto, aby nezaostal za sousedem, nebo aby měl něco lepšího než on.smile
Hamsa   15.11.2009 12:41:41
to Jirka.Konečně rozumný komentář pro Ty co vše vědí.smile smile smile
Jakub Medera   12.12.2009 15:07:47
Za sebe musím říct, že se mi tento traktor líbí a je to určitě krok dopředu. Výkony strojů se zvyšují, vznikají nové koncepce a to je dobře. Kdo chce s něčím novým přijít musí to mít teoreticky ověřeno vzorcema, ve zkušebnách odzkoušeno a jistě i obří firma jako je Claas má své konstruktéry, kteří kombinují motor, převodovku, nápravy atd. tak, aby to sedělo, bylo dimenzováno na svůj výkon a mělo jisté rezervy. Hanit to jako někteří zde je trochu z cesty. Už několikrát se tu odsuzovaly různé koncepty a nakonec si na to všichni zvykli. Tento Xerion pokud bude vybaven dofukováním ( což u slabších xerionů je možno ), tak bude někde jinde než kloubáky JD. Pro George a další: srovnáváte tu kloubák JD a Xeriona, že se to nedá srovnat, proto se na vás obracím s otázkou zda JD nabízí u kolové verze 9030 dofukování a patřičné pneu k němu? Jinak k vario nebo-li bezstupňové převodovce v této výkonostní třídě. Jestli se nemýlím je to kombinace hydrostatického a mechanického pohonu, kde například Fendt jede při polním režimu čistě na hydrostat. Ptám se proto. Je v dnešní době těžké vyrobit pořádný hydrogenerátor, který tlačí olej pod ohromným tlakem a k němu patřičné hydromotory?
George8030   12.12.2009 15:42:21
k JD se nabízí pneu,povolené státní zkušebnousmile vše je omezeno legislativou ... NIC VÍC v tom neni!!! kvůli přepravní šířce. Samozřejmě by se daly praktikovat věci,vídané v USA na videích, takovéhle agregace,trojmontáže apod. ...to všichni víme u nás neni z praktického hlediska možné ...a docela bych chtěl kde koho tady vidět,jak by s 9630 na dvojmontážích (kolo rozměr 800) a nářadím se na našich "šoustkách" vyhýbal!!! a co se týče toho Xeriona,tak bych byl velice zvědavej,jak by na tom byl,ač s podhušťováním a plynulou převodovkou,proti pásáku 9530T a nebo jaký kolikv jiný, Challanger MT ... osobně bych vsadil na pásáky!!! už s přihlédnutím na pásy a hlavně typ převodovky!!! podle mě jediné,kdy se to ukáže,je praktická zkouška!!! JD 9530T v ČR běhá,stačí ziniciativovat někoho ze STROMU a domluvit to,až tu bude ten Xerion 5000 ... nářadí taky neni problém si myslim!!! Podle mě by to bylo velice zajímavé srovnání!!! Ale než Xerion,si myslim,že už s tímhle výkonem je na tom lepší Trisix se 6ti kolama,tam už se dá vézt dlouhosáhlá diskuze,zda pásy nebo kola v tomto provedení ... ALE zase co je levnější? 6 kvalitních pneu a nebo dva pásy? (ceny za pneu neznam) bral bych v potaz standart doporučený výrobcem
jinak co se týče Fendta,tak nevim,neznam moc ty traktory!!!
a co se týče výrobě hydrogenerátoru,v tom problém podle mě neni,už dnes jsou na vysoké úrovni,kde dokážou vyvivout vysokých hodnot plnění a tlaků plnění,teď jde o to,co považuješ za ohromný tlak??? a jde o to zda pístoví,zubový,lamelový ...
Jakub Medera   12.12.2009 15:57:57
Já nemluvil o JD na tuplákách, ale o JD s možností dohušťění... jestli budu mít 800 s dohušťováním a 800 bez to snad něco mění na celkové šírce stroje?? Nezabývám se teď zda pístové, zubové či jiné čerpadlo, pouze nastiňuju otázku, zda je problém v tom vyrobit hydrostatický pohon, který dokáže přenést 500 koní bez nějaké vysoké ztráty. Odpověď jsem dostal a to mi stačí víc vědět nepotřebuju.
Matúš.V   12.12.2009 16:15:13
Jakub:
Aj keď budeš mať dohusťovanie nie je isté či stroj ten výkon prenesie na podložku pri extrémnom zaťažení. Videl som video kde bol klbak JD bez dvojmontáží z 18m podmietačom. Stala sa tá vec že pneumatiky preklzovali na diskoch kým tam nedali dvojmontáže. Potvrdil mi to aj človek čo predáva JD, že mali tento problém z traktorom predaným v SK kým tam nedali dvojmontáže.
Nejdem ale súdiť tohoto xeriona možno to bude fungovať bez problémov a možno nie! Uvidíme ako to dopadne
George8030   12.12.2009 16:15:59
jinak můj názor je,že hydrostatický pohon vždy bude mít ztráty!!! o to,zda pístové,zubové,lamelové jde,protože každé z nich je omezeno nějakým výkonem v možnosti vyvinutí tlaku a možnosti průtoku ...
jinak dohušťování u JD, nevim o to,že by se dalo dodávat a nebo jestli se to neobjeví v budoucnu taky??? ale musim říct,je to dobrá věc!!! Jinak co se na daných strojích objeví a co ne,to je vždy vize dané značky a jakým směrem se chce ubírat a tyhle debaty jsou jen spekulace!!! ale osobně mam rád,když si každý tady napíše svůj názor!!!
George8030   12.12.2009 16:21:15
jinak to,co napsal Matúš.V, je to,co tu mam namysli ...proto to co jsem tu psal,že v ČR 95 a 9630 se kolové verze defakto ani nenabízí,protože na dvojmontážích se tu provozovat NESMÍ!!! a s jejich výkonem by byl problém na jednomontážích ... a koupit dvojmontáže,to je sakra darda dneska!!! disky,pneu,náboje (protože tyhle výkony na rychloúpínákách okamžitě utrháš)
Jakub Medera   12.12.2009 16:57:12
To George: Zabíváš se detaily. Mě opravdu nezajímá jaké tam bude čerpadlo, mě zajímá, aby to fungovalo a těch 500 koní zpřevodovalo bez nějakých velkých ztrát. Ztráty tam jsou a budou, ty jsou všude. Kdesi nahoře v diskuzi někdo psal, že už jsou výrobci pneu, které bez problému zvládnou přenést výkon při podhuštěné pneu bez nějaké újmy. Když tohle existuje, proč toho nevyužít?? Technologie, materiály atd. se stále zdokonalují a to si je potřeba uvědomit.
George8030   12.12.2009 17:38:38
to Jakub:upřímně,mě přijde zase,že to všechno vidíš jak "hurvínek válku" všechno je hezké,ale stejně dneska o všem rozhodujou peníze a cena,takže výrobek může být TOP a nejlepší,ale u 98% podniků a zemědělců bude stejně rozhodovat levnější varianta ... neřikam,že nevyužít těchto technologií a materiálů a že v tom ve své podstatě nemáš pravdu!!! ALE vem si v potaz dnešní dobu a to,jakou roli v ní hrajou náklady a ceny všeho?!?!?! smile ...tyhle speciální pneu nebudou patřit mezi zrovna ty nejlevnější a tam už můžeš narazit na otázku,jaká cesta je z hlediska financí lepší ...zda,když víš,že ten stroj bude hlavně na poli a měkkčím podloží,tak nejsou třeba lepší pásy??? sice pořizovací cena je z prva větší o něco(ikdyž nevim,jaká bude cena Xeriona 5000 na speciálních pneu s podhušťováním...taky né malá zřejmě),ale dneska už i pásy jsou na DOST dobré úrovni a maji velké předpoklady k velké životnosti ...samozřejmě,pásáků tu ještě neni MOC,aby se dalo na 100% říct,jak je to s tou životností !!! a druhá věc je,jak se k nim každý chová!!!a s tím hydrogenerátorem je to to samé ...vývoj tohodle čerpadla a výroba bude hodně drahá a to vše se promítne do ceny stroje .... smile
Jakub Medera   12.12.2009 17:50:45
Ani ne tak, jak hurvínek válku, ale spíš si pokládám základní otázky než abych řešil, kterej tam dám hydrogenerátor. Samozřejmě pokud bych to konstruoval zajímalo by mě to. Jak říkám, mě by třeba jako uživatele nebo servisáka netrápilo proč tam kluci z Claasu dali pístový a ne zubový čerpadlo či jinak, hlavně, že to funguje nebo ne? smile Jinak beru v potaz, že vývoj něco stojí a kor když se jedná o něco úplně nového. Risk je zisk a nebo taky ztráta, to se časem pozná. Já tomuto konceptu fandím, zase je to něco jiného.
George8030   12.12.2009 17:59:27
to Jakub: tak teď upřímně,je vidět,že si nikdy nejednal se zákazníkem z pozice,ať servisního nebo obchodního zastoupení ... já ze strany servisního a zastupuju značku John Deere a neni nic příjemného,když se na té mašině něco porouchá a jedeš tam to řešit a zákazník tam na tebe zpustí směr nadávek,pouček,jak to měli udělat takhle,teď vytahovat svoje teorie,jak by to mělo být lepší apod. ...a ty mu musíš odolávat a v klidu ve vší slušnosti odpovídat a argumentovat mu nějak ... někdy o DOST náročnější,než samotná oprava!!! a které tam dát čerpadlo? podle mě DOST základní otázka,protože zvolíš špatně,zjistí se,že by to mělo být jinak,výrobce teda vydá přestavbu, na náklady výrobce provedena výměna/oprava ...ale už to hází špatný stín na značku stroje z očí zemědělce,který stroj koupil,jak je vůbec možné,že stroj za takové peníze má takovéhle mouchy ... a věř mi,že s timhle se setkávám DOST často a vim o čem mluvim ... kord u JD,kde si každej myslí,že si ho koupí a 10let na něj nesáhne a přesně takové a podobně řeči poslouchám (a to jsou ideologie každého zemědělce) smile nebudeš se mnou souhlasit,ale píšu jenom,jak to mam z praxe já ...
Jakub Medera   12.12.2009 18:29:17
Já už fakt nevím, jak ti to vysvětlit nezlob se na měsmile Ty mi tu předhazuješ " a které tam dát čerpadlo? podle mě DOST základní otázka,protože zvolíš špatně,zjistí se,že by to mělo být jinak " ale jsem zvědavý jak ty, jako prodejní či servisní zástupce vyrobíš a nahradíš špatný čerpadlo za jiný lepšísmile A já ti psal, že mě by to jako servisáka netrápilo, že tam dali to a to a proč tam nedali něco jinýho? Pokud se to rozsype jo tak to je jiná. To je spíš povinností servisáka zjistit co, jak a proč se to rozsypalo? Ale pokud to funguje, tak proč tohle řešit? Když Claas přišel s 500 koňovým monstrem a bezstupňovou převodovkou, tak tam asi nebude převodovka ze 100 koňovýho traktoru ne? To se tady snažím celou dobu vysvětlit, že nějaké základní předpoklady, návrhy, výpočty, zkušenosti například z testů ve zkušebnách mít budou. Když to nechápeš jak to myslím, přečti si to prosím tě znovu, píši tu pořád jen to samý dokola a ty ne a ne to pochopit.
VonVagel   12.12.2009 19:25:24
Velmi zajimava diskuze, opravdu se bavim:) Prijde me to uz jako kdyby se resilo ze Buggati Veyron bude mit 2000k, bude to fungovat? Nebude to fungovat? Co myslite? Nechame si poradit na farmwebu:)
stenlynko   12.12.2009 19:42:58
to čo sa tu rozbehlo, je naozaj dosť zaujímavé, ale asi to funguje, po Slovenských poliach to už totižto behá smile smile
Zetor   12.12.2009 23:09:39
To Jakub Medera: Přemýšlíš tu nahlas, tak dovol, abych také trochu zauvažoval nahlas. Zaujala mě otázka dofuku u JD. Zajímavé, nevím, jestli se to dělá, i když s trochou vůle (rozuměj peněz) to určitě půjde,nějaká firma ti to udělá. Ale teď základní otázka... Proboha proč? K čemu ti tam ten dofuk bude? Myslíš, že když se ti rozplácnou kola, že to utáhne o metr kypřiče víc? Nebo že to bude jak 100 koní navíc? S výhodou tří metrů? Ono to tak slavné nebude. Proto ti to JD nenabízí, proč taky? Chceš přenést výkon? Dotěž traktor. Dej širší gumy. Chceš víc? Dej tupláky, nebo kup pásák. Tohle je politika JD. Je to takovej problém? Dát tam 900ky? Nebude mít tři metry... No a co, na to to nejezdí. Výmluvy zpátečnickejch farmářů. Je to moc široký, moc velký, moc těžký. Všechno jde, když se chce.

Doufám, že sis ten dofuk prohlíd na Xerionu. Projedeš jedním křovím a máš po dofuku. A víš kolik to stojí?! To je taky položka, o který se nemluví. Protože 3800ka Xerík s dofukem a navigací tě stojí to co 9630T. Neboli za cenu 380k traktoru koupíš dva 350koňový.
Jakub Medera   13.12.2009 09:40:54
A nemění se náhodou při rozdílných tlacích v pneu jejich styčná plocha s podložkou? Není náhodou dáno, že čím je větší styčná plocha, tím větší je šance, že se výkon přenese na podložku? Když zkombinuju dofuk např. 900 pneu s dotížením, tak nějakých solidních hodnot dosáhnu ne? Jen mě trochu mrzí, jak dokážete na FW odsuzovat něco nového. To co tu všichni píšete funguje několik let a není na tom už co zlepšovat ( maximálně podvozky pásáků ). Jsem rád, že se našla firma, která se odhodlala jít jiným směrem a ne kopírovat ostatní.
maclos   13.12.2009 10:20:36
To Jakub Medera: Povedz mi, aké celoročné využitie by si naordinoval tomuto stroju, vymenuj náradie...
cverna   13.12.2009 10:36:16
marek a preco celorocne vyuzitie???nestaci cast roku???kombajn alebo vyoravac na repu ti idu len urcitu cast zo zesony dokazu ich hravo splatit a este aj pekne zarobit a podla mna toto bude urcite viac vytazene.

Komentare niektorich mi tu pridu ako by boli mudrejsi ako konstrukteri ktory to postavil a urcite vedia preco to postavili a za akim ucelom,,,smile
maclos   13.12.2009 10:42:32
Lukáš, sorry za moju zle podanú otázku, myslel som celosezónne čiže cca koniec marca až začiatok decembrasmile
Petr   13.12.2009 11:01:28
To cverna: Jen taková poznámka. Velice rád bych viděl ekonomiku kombajnu, který se dokáže tak hravě zaplatit, tak jak ty píšeš. Nemám teď na mysli službaře, myslím kombajn standartního výkonu v zemědělském podniku. Neříkám, že je to nemožný, ale rád bych se poučil.

Jinak letos jsem měl možnost se svézt s pásákem Case STX 435 ve vlastnictví soukromé farmy, hospodaříci na něco přes 1000 ha. A podle vyjádření obsluhy (nejspíš to byl spolumajitel) je provoz takového stroje podobný jako u kombajnu, tedy ztrátový. Ovšem hlavní jeho kouzlo je ve výkonnosti! Tolik k ekonomice takových strojů a využití.

A pokud jde přímo o Xeriona a jeho výkon. Pásy = budoucnost. Při takovém jarním setí bych něco takového vůbec nepustil na pole. Vyjeté koleje, i se sebelepším dofukováním kol, bych po něm viděl ještě další dva roky. Letos jsem se názorně přesvědčil, že i po kloubáku JD 9520 s dvojmontáži jsou na jaře vidět vyjéte koleje. Pochybuji tedy, že by tento Xerion byl na tom líp.
Jakub Medera   13.12.2009 11:17:44
S kolejema máš pravdu. Ovšem problém pásáků a kloubáku je neschopnost dělat něco jiného než jen tahat velké nářadí a tam by mohl Xerion vyniknout. Nevím co za něj za nářadí, nevím co dokáže a utáhne, nevím co tam bude za pneu, jestli dofukování nebo ne, prostě vím o tom asi to, co většina uživatelů FW. Tudíž je zbytečné se dohadovat o tom, co bude tahat, zda-li přenese výkon nebo ne atd. Pamatuji si, jak tu většina radikálně vystoupila proti JD 8530 a Fendtu 936, že co to má znamenat, nepřenesou výkon atd. a kolik jich tu najednou jezdí.smile
cverna   13.12.2009 11:24:18
to petr:dokedy ten kombajn nesplatis budes nanom stale stratovy,,sluzby ta vidu lacnejsie lenze ked ho splatis tak je to zase o inom.
Preco by som mal volat sluzby ked viem vo svojom podniku zamestnat kombajn od jula do oktobra,decembra.Skonci zatva posles ho na sluzby inde.
maclos   13.12.2009 11:26:16
Zaujímavé ako chcú nemci do jedného stroja vopchať ďalších niekoľko. Tento xerion je na dizajn NUMBER 1, na pohodlie asi taktiež, vario prevodovka tiež pekná vec ale načo 500 kobýl???

Do dopravy asi nie, nato sú ťahače (Volvo, Scania...)
Otočné riadenie...asi tiež nie, načo 500Hp.
verek   13.12.2009 11:38:50
maclos - Co když má Claas v plánu tam narvat nějakého ORBISe 4500 - tam by se 500hp uživilo smile
Zetor   13.12.2009 11:55:42
1. Nevím, jestli ten můj koment vyzněl špatně, ale já si naopak myslím, že tenhle Xerion své využití najde. Ty stroje za něj jsou...

2. K tomu dofuku. Jo Jakube, to co říkáš je pravda. Zvětšíš styčnou plochu, teoreticky přeneseš více. Ale stačí si udělat analýzu pro a proti. Já ten systém nechci zatracovat, dofuk je velice dobrej, ale podle mě patří do dopravy a ne na polní tahače. Tak pro jsi tu řekl, teď proti. Nikde nemáš řečeno, že existují gumy, které se ti při tomto výkonu nezničí. To tu někdo něco řekl, já to však oficiálně nikde nenašel (rád se zeptám na Techagru). Nikde se nikdo nezmiňuje o tom, jak bude dofuk fungovat na 20 a více tunových tahačích. Nikde nejsou žádné zmínky o tom, jak se to bude chovat v záběru 500 koní. U kloubáků se stává jedna věc, že se v záběru promáčknou na pneumatice a ztratí trakci. Což vyfouklou gumou by si ještě znásobil.

Já ten systém nezatracuju, ale napadají mě tyto problémy a dokud na ně neuslyším od odborníků rozumné vysvětlení, o dofuku bych na polním tahači nikdy neuvažoval...smile
jirka   13.12.2009 11:59:21
Člověk by myslel, že se ta diskuze už kdysi uzavřela a ono ne. :) Každopádně znovu zde zopakuji, že se spousta z vás dívá poze uzoulinkou trubičkou a traktor vidíte pouze jako stroj do pole. Myslím, že 500 kobyl s variem uživím nádherně ve stavebnictví nebo v lese se štěpkovačem nebo se stabilizační frézou na stavbách cest a klidně i s takovými osmadvaceti kubíky na tridemu s osmimetrovými radličkami plněnými kejdou si pěkně povalí. (však s podobným valil v testech na Slovensku celý letošek, ne?) A podniků, které využijí tento traktor jen při těchto činnostech bude dost. Využijí jak váhu, tak motor, tak hlavně tu převodovku, která je tam pravděpodobně právě kvůli tomuto dána. A kdo říká, že jich budou bouchat na pásu jak Baťa boty? Otočná kabina tam pravděpodobně bude také pouze do štěpkovače či frézy. Do pole si asi každý koupí kdyžtak pouze verzi Track, která bude logicky levnější. Takže klídek, dejte si nedělní oběd a zase srovnejte rozbouřenou hladinu testosteronů odpolední procházkou v čerstvém sněhu. Rozhodně je to lepší, než tu dále takto diskutovat. :)
maclos   13.12.2009 12:06:32
JJ už vše jasné, 500 koňový Unimog od CLAASUsmile Dobrú chuť.smile
jirka   13.12.2009 12:20:51
Vše je přeci pouze otázkou poptávky a následné nabídky. A pokud firma zjistí, že zákazníci si to přejí, proč jim to neudělat a nemusí být těch zákazníků zrovna stovky. Však obchod je i o výkladních skříních.... Kolik lidí si koupí zde již vzpomínaného Veyrona? A přesto se vyrábí. A můžeme opravdu sáhodlouze diskutovat, na co je v osobáku 1000 kobyl, když je nemám šanci využít.... Jak říkám, ti, jež to dělají, vědí proč to dělají.
Petr   13.12.2009 12:24:08
To jirka: Co vím, tak traktor je primárně určený především do pole... takže zas tak uzoulinká trubička to asi nebude... a v tomto směru je ta debata vcelku logická. Zkrátka a jednoduše, na těžké polní práce bych si tohoto Xera určitě nepořizoval. smile
maclos   13.12.2009 12:30:47
Veyron je hračka bohatých a tých 1001 koní je prestíž a lep aby si to maharadža kúpil ( poprípade nejaký majiteľ Zetoru smile ).

Xerion je poľnohospodárske náčinie, ktoré sa kupuje za účelom kultivovať krajinu a ide tam o výkonnosť najčastejšie plošnú....čiže v pohode, kto chce nech si ho kúpi do lesnej frézy so záberom 3m s otočnou kabinou, je to ich vec, ale.... tých ale, a prečo, a načo, bude stále donekonečna veľa...
Matúš.V   13.12.2009 12:55:07
Zaujímave pozorovať aj vývoj konkurenčnej značky Deutz fahr v respektíve DTU, keď sa to objavilo to na FW prevažne to bolo zavrhnuté a pritom ten koncept je veľmi zaujímavý škoda len, že s tým neprišiel claas určite by to bol super stroj......, Len tak na okraj témy Veyron má v skutočnosti 3000ps 1000 ide do výfuku, 1000 ide do prevodovky.... a 1000 je ten perfektný image. aby tých cca 1000 ps bolo nejak použiteľných tak sa spravilo toto riešenie. Ešte jedna vec to auto nedokázali využiť ani top jazdci.
jirka   13.12.2009 12:56:46
Veyron byl pouze příměr, že vše má svého kupce. Předpokládal jsem, že jsem to napsal zcela zřetelně.
Žijeme ve 21. století, traktor není pouze "pol'nohosporádrske načinie". Však uvidíme, v jakém provozu bude nejvíce viděn (ne u nás, avšak o náš trh tolik nejde). :) Nedávno tu byl ve zpravodajství samochod jako štěpkovač. Nenašel tento speciál snad svého kupce? Podívej do katalogu kuříkladu firmy Jenz, jací mazlíci se v tomto segmentu tvoří. A co je tam potřeba. Však se neštěpkuje pouze klestí. A s kejdovačem nejezdí ta pětistovka snad? Jezdí. Tedy asi tak....smile
Celkově tato diskuze není logická, jak uvádíš, Petře. Jelikož právě mezi jmény diskutujících, včetně mě, není nikdo, kdo by si takový stroj pořizoval, tudíž to nemá ani smysl o tom diskutovat.
George8030   13.12.2009 13:59:54
pro někoho debata zbytečná,pro někoho opačně, kdo v ní nevidí nic pozitivního,nemusí se jí zůčastňovat ...smile ... přesně souhlasím se Zetorem (ať si každý myslí co chce ... ) každý tady má svojí pravdu,jak jsem napsal Jakubovi,že jí má v tom využití technologií ...ale NIC víc nehraje roli,než cena a ta (dam ruku za to) BUDE DOST vysoká!!!
a co se týče otázky nabídky a prodeje stroje,by z vlastní zkušenosti mohl něco přidat Martin Hruška,který má určitě velkou zkušenost,co je to vnutit (ať sebe lepší stroje) zákazníkovi stroj za nééé malé peníze a přesvědčit ho,že levnější konkurence neni lepší v tom,že je levnější ... dneska DOST problém,dle mého názoru!!!
a co se týče té technické stránky ... myslím si,že Zetor jenom doplnil můj názor na to ... jak s těma dofukama,tak pneu a kdo neviděl na poli jet pásák a kolovej traktor,nemůže řikat,že něco ví ... já viděl jet 9530T a 8220 s dvojmonážema a to co zůstávalo po kolovym traktoru,asi by ste se divili ... osobně mít 5000ha a rozhodovat se o čistě polním tahači,co mi bude pozemky diskovat,kultivovat,připravovat a popřípadě zaseje,tak jednoznačna volba pro pásový traktor o výkonu 500HP ... teď neřikam,JD nebo Challanger ...to je jiná stránka věci,co za značku!!! vůbec chování pásáku v těžkém tahu vcelku rozdíl ...mnohem klidnější jízda!!!
a jinak na začátku jsem napsal,že Xerion se mi líbí ve třídě výkonu 380koní,kde ty podfuky a široké pneu maji podle mě ještě význam!!!
Jakub Medera   13.12.2009 14:18:15
Napadlo mě, jak to vlastně je s těma pneumatikama a dofukováním. Přece po světě se pohybuje tolik daleko větších a výkonnějších strojů, které ať už něco hrnou nebo táhnou. Už jen, když se zamyslím nad pullingovými závody. Tam se pohybují traktory o výkonu X tisíc koní a bylo by dívákům trochu ( trochu víc ) k smíchu kdyby na startu zabral a akorát protočil ráfky a kola stálysmile
George8030   13.12.2009 15:37:07
trošku zcestný srovnávat pullingové závody se zemědělstvím ...a navíc si všimni,který pullingový drakster má šípové pneu??? už jenom tak na okraj ...
VonVagel   13.12.2009 16:08:55
To George8030 : nerekl bych, narozdil od tebe nekteri lide tady vi co je DISKUSE a ne jen prezentovani svych nazoru, Jakub se snazi svou myslenku podlozit nejakym dukazem narozdil od tve zlutozelene argumentace. Prestan tady resit sipove gumy a rekni nam jak to ze pullingovy traktor prenasi tak velky vykon? Nebo snad podle tebe neprenasi??
Zetor   13.12.2009 16:34:45
Žlutozelené argumentace... No Jirka se k tomu vyjádří sám, já si jen pomyslím svoje... Co se týká Traktor pullingu... Jsou všeljaké pneumatiky. Některé speciálně na silnici, některé do lomu, některé na letadla, některé na traktor pulling. Teď k těm otázkám jak je to možné... Možné je vše. Viděl jsem v TV člověka táhnout dopravní letadlo, taky nevím proč se to nepoužívá když to jde... Otázka je... Jak dlouho guma vydrží? Nesundaj jí a nevyhoděj po každym závodě? Kolik stojí? Není dražší než celej normální traktor? A především, uvědomujete si, že ten pullingovej traktor váží kolem 3 tun? A že 20 tunovej kloubák bude něco jiného? Nejenom že srovnáváte jablka a hrušky, vy srovnáváte jablka a nukleární ponorky. A důvod, proč se ty věci v zemědělství nepoužívaj? No jsou dva důvody... 1. buď to nejde, a nebo za 2. nikdo o to nestojí a nikdo by si to za tu cenu nekoupil. Jak prosté....
Martin Hruška   13.12.2009 17:57:44
Zajímavá a ostrá diskuze. i když nejsem specialista na traktory, přidám svůj osobní názor. Projekt Claas Xerion je u firmy Claas dost prestižní záležitost a co jsem slyšel taky srdeční záležitost přímo Helmuta Claase. Je znát, že se Claas snaží. Dobrý je prodaný každý kousek. Já bych viděl ale vedle tahače na pole tento nový model s 450 a 500 k spíše jako energetický prostředek například pro drtiče Jenz, jak zde zmiňoval Jirka. Tento německy řečeno "nieschen markt" (malá oblast) může být zajímavý pro tuto firmu, i když to navenek nedává znát. Všimnul jsem si v letošním roce, že řada podniků služeb v Německu šla z Fendu 936 na větší výkon Xerionu.
Přeloženo do normální řeči, pro Claas je zde parketa pro tahač (energetický prostředek) pro štěpkovače, které se nyní montují na samochody nebo na nákladní auta s výkonem 400-490 k.

Z marketingového hlediska je nový projekt asi ještě v plenkách a postupně se ukáže kdo měl pravdu. K dofukování pneu existuje systém, kdy jsou nápravy provrtané a hadice jdou do kola zevnitř. Řešení ,které bylo možno vidět u nás na fotkách bylo od firmy PTG dodělávané dodatečně.

Nechci se zaplétat do toho co je lepší. Jen navážu na jednu poznámku o půdním tlaku. Na stránkách Agrallu jsem se dočetl, že nový Xerion bude mít hmotnost 20 tun!!!! Docela dost na utužení půdy. Obecně půdní tlak bude hrát v budoucnosti velkou roli v rozhodování o technologiích. na jednu stranu používáme bezorebné technologie, na druhé straně necháme jezdit náklaďáky, samochody a kdovíjaké vlečky se silničními gumami po poli.
Jen jedna paraela s Xerionem. Nosič Holmer s Zunhammer nástavbou 21 m3 váží 40 tun!!!!! Při aplikaci na 100 ha poli u Drážďan pojezdila kola v krabím chodu plných 70 ha. Je tlak 10 tun na kolo málo nebo moc? Podobnou věc zjistili nyní taky v jednom super podniku v Maďarsku (Dalmond). Mají Holmera a asi 7 cisteren 15 m3 od Vakutecu. Holmera kupovali později na dotace. Když vidí koleje od Holmera a malé utlačení od aplikační cisterny Vakutec, tak si teprvé uvědomují co je to zvýšený půdní tlak. Je asi dobré vidět v praxi, jak se takto těžký prostředek chová a zajímat se taky o půdní tlak. je to trochu jiný pohled k diskuzi ,ale byl zde již naťuknut některými kolegy.
George8030   13.12.2009 18:56:00
to VonVagel: a co je teda podle tebe diskuze?? podle mě prezentování vlastní názorů na danou věc??? ...docela by mě zajímala tvá definice pojmu diskuze?!?!?!
jinak co se týče řešení šípových gum,tak Jakub tady nakousl Pullingové závody ...jen jsem zareagoval,že mi to přijde trochu zcestné srovnávat práce na poli v zemědělství a závody v pullingu ... neviděl sem NIKDE na videu (a že jich neni málo) pullingový tahač se šípovejma gumama!!! pro pulling budou vyvíjeny úplně speciální pneu,kde ta pneu má zadní rozměr,odhadnu 1000??? nevim ...a jak napsal Michal,kolik ta pneu stojí? kdo ví,jestli je potom rovnou nevyhazujou a nemusí dát nové? ...
jinak pokud si napsal zelenožlutá argumentace ... argumentuju JENOM tim,co jsem si vyzkoušel v praxi ... víc ti na tu Tvojí "žlutozelenou argumentaci" nemůžu říct ... a JEN prezentuju už defakto vymyšlené,moc vymýšlet nejde a plno lidí už takové úvahy řeklo a jenom píšu takové úvahy,které si myslim,že se nejvíce přibližujou realitě ...

jinak mimochodem (přilití benzínu do ohně) Tvrdim,že 9530T v těžkém tahu tohodle Xeriona spráská ...takhle jak ho vidíte na fotce a tvrdíte,že co tvrdim já je nesmysl!!! bez těch dvojmontáží apod. věcí ...dejme tomu,že by měl možnost podhušťování (podle mě mu to moc nepomůže) jinak ta 9530T má se závažím cca 26tun smile
George8030   13.12.2009 19:10:53
jinak samozřejmě uznávám názory Martina Hrušky a jiných,co napsali,že by se hodil do fréz apod. zařízení jako energetický prostředek smile ANO maji pravdu!!!
VonVagel   13.12.2009 21:15:27
Diskuse (lat. discussius, pečlivěji, přesněji[1]) znamená věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí. Pravidla českého pravopisu připouští i variantu diskuze,[2] avšak za slohově neutrální považují diskusi.[3]-zdroj wikipedia

Pletes tady zase jabka s hruskama:) To je fyzika ze 9530T spraska Xeriona pokud bude lehci... Jinak Xerion muze mit na poli 30t je otazka jestli to je realne ale kdyz budu slepe argumentovat tak potom ten Xerion s 30t spraska cokoliv co se mu postavi do cesty...
Jakub Medera   13.12.2009 22:21:35
To George a Zetor: Vy už nevíte čím se ohánět že?smile Pulling byl trochu z cesty a vidím, že o tom víte úplný prd jako já, takže o tom zda mění pneu a jaké tam mají pneu diskutovat zřejmě nemusíme. Každopádně to, že se po světě pohybuje X strojů daleko větší tonáže o daleko větším výkonu na kolech to nepopřete. Netvrďte, že něco nejde, když o tom nic nevíte. Já o tom taky nic nevím, ale taky netvrdím, že něco takového neexistuje. PS: Asi začnu dělat konstruktéra, nějaké myšlenky, co zatím nejsou podle vás zrealizovány v hlavě mámsmile
George8030   13.12.2009 22:43:04
to Jakub: poznal jsem Zetora osobně a jako člověk se mi velice zamlouval,protože mi přišlo,že má široký přehled a v plno případech ví o čem je řeč a když k něčemu přispívá,tak ví o čem mluví ... já osobně jsem spíš praktik ... v tom případě nechápu zase Tebe,proč sem píšeš věci z cesty,které k diskuzi "nepatří" ? ... jenom tvrdíme každej určité poznatky,ať z praxe a nebo to co nám bylo sděleno od jiných lidí s mnohem víc zkušenostma!!!
jinak co ti brání ve ventilování svých myšlenek a pozdějšímu možnému příjmu peněz za dobré nápady smile
Zetor   13.12.2009 23:19:01
To Jakub: No teď už jsem jelen z toho kam ta "diskuze" míří, asi vhodný čas jí skončit. Moc jsem nepochopil přechod od dofuku k traktor pullingu. Nikdo tu nezpochybňuje, že můžeš přenést jakýkoliv výkon přes kola. Jde to, záleží na styčné ploše a hmotnosti. Tak přeneseš třeba 10000 koní, ale asi ten stroj nebude mít tři metry a 20 tun budou vážit jen disky do kol... Jiné prostředí je důl na uhlí a jiné pole a komunikace. Takže nikdo netvrdí, že ten výkon přenést nelze. Ale máš nějaký podmínky, který tě omezujou, toť vše. Věř tomu, že se asi nikdo z nás nedožije 2000 koňových traktorů. Ne proto, že je nejde postavit. A ne proto, že je nejde postavit tak, aby to dokázaly přenést. Ale prostě proto, že v zemědělství jejich použití nemá význam. Je tam víc proti než pro, proto tou cestou nikdo nepůjde.

To VonVagel: Ale ta 9530T ho spráská i když bude stejně těžkej. Koukni na styčnou plochu... A i když budou mít stejnou styčnou plochu a hmotnost, tak tam budou rozhodovat další věci (ví bůh v čí prospěch...)smile
Zdenek Srytr   13.12.2009 23:34:57
Pánové.

Plně chápu vaši zapálenost pro danou věc, ale jak píše Zetor, vaše příspěvky z poslední doby jsou již mimo a od konkrétní diskuze jste se posunuli k naprosto jinému tématu a proto je mou povinností vás zastavit.

Pokud chcete nejen vy, ale i jiní pochopitelně, dál řešit tuto zajímavou věc, přesuňte se na FORUM.
Nechci tu nikoho jakkoliv omezovat, jen chci zabránit nekonečné debatě o ničem.

Toto je poslední příspěvek k tomuto tématu, další budu mazat. smile
Doufám že to všichni bez rozdílu věku pochopíte a necháte toto vlákno již v klidu.
Alternativa je na Foru, tam se fantazii meze nekladou.smile

VYHLAŠUJI KONEC DISKUZE NA TÉMA XERION 5000 ZDE V KOMENTÁŘÍCH.
JAKÁKOLIV DISKUZE NA FORU JE VÍTÁNA.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0085608959197998.s