Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
chlagro   30.11.2010 21:30:41
Co na tom CR začalo hořet neví někdo???smile
mischicka   01.12.2010 07:36:24
Kdyby si místo Scanie koupili Tatru...
Pavel Toman   01.12.2010 08:33:12
To mischicka: ...tak by dopadli úplně stejně...
jenda 77   01.12.2010 11:20:20
A nejlepší je, když zkoušej vyjet a pro odlehčení si vypustěj vodu pod sebe.smile . Taky už jsme takhle tahali karosku z louky.smile
zemo   01.12.2010 13:32:31
Tady někdo neví že, TATRA nezná bratra!!!smile
Pavel Toman   01.12.2010 13:41:17
Tatra možná bratra nezná, ale mýty o tom, že tratra kam vjde, z toho i vyjede jsou jen hezké pohádky. Ano, Tatra vyjede hodně, ale vznášedlo to není. A bohužel, čím novější model, tím horší průchodnost terénem. Takže pokud by tam místo tý Scanie vjeli s Terrnem na těch samých pneumatikách, výsledek byl stejný. Jak je mokro tak je konec.
zemo   01.12.2010 14:02:28
To máš sice pravdu, ale stačí se podívat na Truck trial, kde uvidíš samou Tatru a žádnou Scanii (nebo jen zřídka) Tatra je prostě dle mého názoru v terénu lepšísmile
Pavel Toman   01.12.2010 14:11:22
Ano, uvidim, samou Tatru.. ale staré typy 815 nebo i 813 a v naprostý většině případů to jsou upravené vojenské verze. S 815 agro už by si takovou parádu neudělal a Terrnem už vůbec ne.
Jinak právě tyhle Scanie platí u hasičů jako úplný "top" auto... to jak vlastnostmi, tak bohužel i cenou, a proto jimy byly vybaveny pouze velké centrální stanice. Menší stanice dostaly Tatry Terrno a malé stanice Mercedesy.smile
Pavel Toman   01.12.2010 15:07:28
Top auto... prostě to nejlepší co může být. Je to ideální kombinace jak do terénu tak na silnice. Tatry byly vyjímečné vozy do terénu. Ale nový Terrna už zdaleka nevyjedou v terénu to, co vyjela T815 a ta zase nevyjede to, co vyjela T148.
Pokud srovnáš v terénu Terrno a Scanii výsledek je stejný..
Na tom prvním videu, co si dal odkaz je T815-7. Upravená vojenská verze pro hasiče, která má nahradit staré "rybníky" Tatra 815 Agro. Je to krásný auto, s velkou průchodností, ale nemůže sloužit jako prvnozásahový vůz.
Na tom druhém videu si dej čas 6:30... srovnávají tam Tatru s vozem na podvozku Renault Midlum, který má pevnou rámovou konstrukci. Je ale víc než úsměvené, že tady tento systém zatracují a nové Tatry 810(původně pro AČR a nyní i jako civilní vozy) jsou právě vozy Renault Midlum, jenom mají místo kosočtverce znak Tatra. Takže tyhle reklamní videa je třeba brát s velkou rezervou.smile
vpl   01.12.2010 15:08:23
Myslim že scania je u hasičů "top" jen tou cenou znam několik profíků a ani jeden nedá dopustit na tatru 4x4.
Pavel Toman   01.12.2010 15:19:04
A opravdu všichni ti profíci jsou porovnávali Terrno a Scanii? Ono totiž většina lidí prostě vzhlíží k Tatrovkám, aniž by poznali něco jinýho, protože prostě 99% Čechů má zafixováno Tatra = nejlepší co může být. Tatru nijak neztracuju, je na špičce mezi náklaďákama. Ale zázračný auto to taky neni. Jen hodně těží ze své pověsti, které nabyla před mnoha lety. Ale bohužel, nikde není psáno, že to co bylo nejlepší kdysi je nejlepší i dnes. Já znam taky několik profíků, neboj to co tady píšu nečerpam všechno ze svých zkušeností. smile
David Roudnicky   01.12.2010 16:10:00
Pavel Toman ano v posledním komentáři jsi to napsal úplně přesně! již to není to co bejvalo kdyť nová tatra snad už nemá ani mít tu "trubku" která ji dělala dobrou. Jinak podle mě je na tom podobně i Zetor již to není, co to bývalo. V nákladní technice se mě velice líbí 8x8 Man toť můj názor.
Jirik-farmar   01.12.2010 17:23:58
Dejv3: a který model nemá trubku? Díkes
Jinak souhlasím s tím že klucí co sloužíli na tatrach a dostali scanii sou z toho spatni. A myslim tatru 4x4 terrno
cendar   01.12.2010 17:37:48
Nosnou páteřovou rouru nemá T-810, chcete-li Ross či Renault...
Tatra má v hasičském provedení ještě jednu výhodu, kterou tu zatím nikdo nezmínil, a to celkovou výšku vozidla, kdy nemusí být nástavba umístěna na mezirámu... V terénu má Tatra navrh, i když podotýkám, že s terrnem jsem ještě nejel, na silnici, to už je jiná..
Ono asi nemá smysl tady diskutovat o tom,jestli je tatrovka pro hasiče nejlepší a že jich je málo. Tento boj si Tatra prohrává sama! Pokud sbor dobrovolných hasičů dostane v březnu, dubnu přiklepnutou dotaci na nákup nového auta, budou hasiči minimálně měsíc vybírat, pak osloví výrobce, většina evropských značek má podvozky na skladě, narozdíl od Tatry, kde budete muset čekat nejméně čtvrt roku, než Vám auto vyrobí, pak potuje na další 3 měsíce k nástavbářům. A tohle celé se musí stihnout i administrativně do konce roku. A málo kdo se chce nervovat a vyřizovat papíry před Vánoci...
Pavel Toman   01.12.2010 17:50:12
Zrovna letos nastala ta situace, že že se hasičských podvozků udělal nadbytek a aby je udaly, tak šli s cenou o milion dolů. Ve vysledku tak nové hasičské Terrno stálo bez 5,5 milionů. Díky tomu si ho mohlo dovolit velké množství JSDH a i unás v okolí mají Terrno téměř v každý hasičárně.
David Roudnicky   01.12.2010 17:51:07
Přesný tip opravdu nevím četl jsem to v jednom článku o těchto nákladních autech. Jediné co vím tak by to měla být jedna z nejnovějších.
Pavel Toman   01.12.2010 18:01:18
Je to typ T-810. Byla to státní zakázka, která měla nahradit u armády vysloužilé V3S. Armáda nechtěla další Tatrovky, ale nákladáky s pevným rámem. Zakázku dostala firma Ross Roudnice (která již předtím spolupracovala s Tatrou - např. nákladák Ross Viz) ale ta během řízení krachla a zakázku přebrala (nebo jak to bylo...) Tatra Kopřivnice. Aby splnily přání armády, pokračovali ve vývoji auta s pevným rámem. Protože to je ale věc, kterou tatra celou dobu zatracuje a tím pádem by museli vytvořit uplně něco nového, tak bylo snažší nakoupit komplet díly u Renaulta. Kabina, motor a přovodovka jsou tedy Renault Midlum, nosmý rám vyrobila společnost Praga.
Tatra na to plácla znak společnosti a nástvabu a model Tatra 810 byl na světě.
Původně pouze pro armádu ale nyní se již vyrábí i jako civilní verze.
Znovu říkám, je velice k smíchu, jak se teď chlubí pevným rámem, který ještě před dvěma lety naprosto zatracovala.
zemo   01.12.2010 18:04:09
No každý máme svůj názor a Pavli, já jsem psala né psalsmile
David Roudnicky   01.12.2010 18:09:53
Ano něco podobného jsem četl v tom článku díky za objasnění..
cendar   01.12.2010 18:47:46
Aha, tak proto se tu koncem roku objevila spousta hasičských faceliftovaných terren smile
Problémem Tatry je management. Znamý potřeboval do firmy novou šestikolu S3 a jelikož už jednu T-815 vlastní, oslovil nejprve dealera Tatry, auto mu nacenili dráž, než prodává konkurence, ale hlavní problém byl v dodání auta-nejdřív za 4 měsíce. Tak šel k Volvu, tam sáhli do skladových zásob, auto bylo levnější a do 3 týdnů ho měl doma. A Volvo zvládá to, co tatrovka, zatím jezdí 2 roky a naprostá spokojenost...
Mám Tatru rád, ale pokud se ve vedení někdo nezamyslí, tak už tu dlouho nebude. V terénu nemá jako "klasický" sklápěč konkurenci, jenže proč už si například do lomu nekoubit dempr? Na silnici Tatra ztrácí, už jen z toho důvodu, že tatrovácká 8x8 oproti autu 8x4 sežere i trávu u cesty, ale to už je možná trochu OT...
Tatra Terno   05.12.2010 18:56:01
Mám možnost porovnat Tatru cas 24 4x4 a Scanii cas 20 4x4.Jízdní vlastnosti tatry na silnici jsou lepší.Scanie se v zatáčce vlní jako had.Možná je to nástavbou,s jinou scanií jsem nejel jen s hasičskou.Není problem jí postavit na tři kola.Je vyšší než tatra,tekže má výš těžiště a při ovládání čerpadla se musí stát na nárazníku kde je spec.stupínek.Ale proti tatře má lepší rejd a kabinu(abych jí úplně nehanil).To je asi jediná výhoda proti tatře.
Tatra Jamal 163   06.12.2010 13:09:26
Pánové jedině vozy z Kopřivnice. Sice jsou možná cizí značky kapánek levnější, ale oni si to pak doženou servisem. A ty auta jako Mercedes a Man co dostaly ve velkém profesionálové to je k smíchu. Kdyby tam dali Avii tak to vyšlo na stejno. A ty 810 mají podvozek z Kopřivnice nápravy si dělájí samy a rám zřejmě taky. Akorát kabina, motor a převodovka je Renault. pěkný den
Pavel Toman   06.12.2010 13:33:10
Tak ať Tatra aspoň drží jedno stanovisko. Celou dobu propaguje rouru ale najednou je T810 zázračná díky pevnýmu rámu?
Kdyby dodělali zakázku T810tek pro AČR a dali pokoj, tak mlčim. Ale začít výrobu civilní verze a chlubit se tím, co nevymysleli za zázrak. Nevim, co si o tom myslet...
rado79   06.12.2010 14:00:12
Ta zazracna okamzita dostupnost zahranicnych vozidiel ma mozno uplne jednoduchy dovod.
Importer je zvacsa viazany importerskou zmluvou a vyrobca mu vdala nej moze pekne sukat vyrobene auta na skladsmile
Rapid135   09.01.2011 13:57:24
Když čtu jak tu sou rozebíraný podvozky a co je lepší tak sem si vzpoměl na osobní zkušenost.Vozilo se na skládku za strašných podmínek,mokro,blata jako kráva.MAN TGA S3 s pohonem 6x6 se vším pozapínaným naprosto v koncích,byl rád že se hýbe a museli ho i tahat.Starý T815 S1/S3 naprosto bez problému jako by se nechumelilo,zapínaly se jen předky a uzávěrky nebyly potřeba.Já sám sem toho dne jezdil s Terrnem Euro2(jedno z těch prvních s řazením jak měla T148) a akorát to klouzalo bo na předku sou balóny.Vzadu sou tupláky.Takže asi tak,která kontrukce se do těžkýho terénu víc hodí?
kírovec k-700a   15.03.2011 17:28:51
nejvíc porojede V3Ssmile smile
mischicka   16.03.2011 13:54:18
Dovolím si nesouhlasit a nominuji T-805 smile
Radek 8250   16.03.2011 16:18:00
Též si dovoluji nesouhlasit a nominuji V3S. Mám možnost porovnávat tyto dva vozy T 805 a V3S v terénu a V3S je na tom podstatně lépe a navíc se dá poměrně pestře a solidně obout a to auto pak má neskutečný potenciál v terénu.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0096249580383301.s