Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
GTA   23.01.2011 17:54:18
Možná jsem trochu informačně pozadu, ale dnes jsem narazil na info o upravené modelové řadě JD 8XXX R pro rok 2011.Na první pohled to má předělanou masku, celkem dost výrazně.Řada obsahuje o jeden model více, došlo i k uprávě výkonů u jednotlivých modelů, tím pádem k přečíslování typů.Nejvyšší model 8360R, výkon 360k, max 396k(s IPM dokonce 409k).Dostihy pokračují. smile
Václav   23.01.2011 18:39:37
Dostihy pokračují? Kohopak chce dostihnout? Ještě jsi mohl dodat že je nový Jelener doplněn o oxidační katalyzátor, filtr pevných částic a 6% paliva je potřeba jen na redukci NOX ve spalinách.smile
Tom77   23.01.2011 18:53:46
Supr galerka s parádní technikousmile
GTA   23.01.2011 19:00:02
Ano, dostihy výrobců o narvání co nejvyššího výkonu pod kapotu.Do detailů jsem se nechtěl pouštět, bylo to v jazyce anglickém a tam jsou moje znalosti trochu omezené.Čili jestli to chápu správně, tak se JD nevydal cestou SCR?
Honza.S2   23.01.2011 19:15:10
Proč to tak John Deere vůbec udělal? Před koncem roku 09 nová 8R a teď opět nová 8R.. Těch 400 koní je paráda ale co s tím budu táhat. Vezmu li jenom starou 8520 která měla s Co 9 problém těch 320 koní dostat pod kopýtka. Až zadní dvojmontáže tomu pomohly.. podobně 8530 a 15m Swiftersmile
sten8811   23.01.2011 19:30:29
No udělal to nejspíš proto že si to trh žádal prostě někdo takový traktor chce tak si ho koupí i kdyby měl 500k.Přesně tak oni jsou dvě cesty jak dodržet emise a to je buď SCR(ještě neni moc rozšířen u benzinových stanic)nebo holt víc paliva,ale jak to tak vypadá tak za pár let se obě tyto technologie budou muset spojit aby splňovali emise takže to traktor pěkně prodraží.Ale zajímavý je že už nikdo neřeší emise při výrobě techto součástek.
Radek 8250   23.01.2011 19:31:13
400 Koní to je na pásy a né na kolasmile
GTA   23.01.2011 19:36:52
Ono je to všechno moc hezké, 400 kobyl.Problém je, že tyhle výkony mají význam jen za ideálních podmínek, co se týče polních prací.Čili sucho, nebo trocha vody.Nejlépe to bylo vidět loni na podzim na nasáklých polích či těžších půdách, kdy byly vidět traktory přes 300k, jak se trápí s 6r pluhem.Motor si běžel jak na drátkách,ale problém byl, jak píše Honza, s přenosem síly.
sten8811   23.01.2011 19:58:17
jenže se tu zapomíná že traktor neni jen do zemědělství,ale i do jiných odvětví např stavebnictví nebo lesnictví a když jsem viděl 300k traktor s půdní frézou se zapravením klestu do cca 40cm v kamenech tak v tom brečel jak želva a chlapík řikal že cca každý 3 roky musí koupit novej traktor jak je prostě zhuntovanej od motoru,převodovku náhon spojku.smile
honzabru   23.01.2011 20:01:05
Je to tady pořád dokola... Pořád ta známá ohraná písnička. Vždycky, když přijde na trh nová modelová řada traktorů, která je samozřejmě silnější než předchozí, tak se vyrojí hromada oponentů, kteří budou tvrdit, že už její výkon je zbytečně vysoký, že se nedá přenést na podložku a podobně. Ruku na srdce, podívejte se trošku do minulosti. Někdy kolem roku 98, když tu jezdily traktory typu JD 8400 s výkonem 260 koní, tak taky každý tvrdil, že vyšší výkon už se nedá přenést u klasického kolového traktoru. A najednou se postupem času objevují traktory 345 koní, 360 koní, blížíme se k 400 koní klasického kolového traktoru a vidíme, že to jde. Ať mi nikdo netvrdí, že ve stejném nářadí a za stejných půdních podmínek nepojede 8530 rychleji než 8400. Ten výkon se přenést dá. Zároveň se s dobou zvětšují i samotné pneumatiky a to jak do šířky, tak i do průměru, mění se jejich vlastnosti. Když budou extrémní vlhkostní podmínky, tak nepojede nic. Ale za normálu se to přenést dá. Kdo chce, použije dvojmontáže 710 mm, kdo nechce dvojmontáže, koupí si 8360RT. Když se tady chytáte za hlavu u traktoru 360 koní, tak jak je potom možné, že Claas prodává Xerion s výkonem 500 koní na jednoduchých pneumatikách? Že je možné v Evropě vidět JD 9630 na jednoduchých pneumatikách? Kdyby nepřenesl vyšší výkon než 8345R, tak by si ho nikdo na jednoduchých kolech nekoupil. Osobně si rozhodně nemyslím, že se hranice výkonu pro klasické kolové traktory hned tak zastaví. Nic tomu nenasvědčuje. Vývoj jde dál, jen někteří na to koukáme s otevřenou pusou.
A ještě jedna věc, všichni výrobci produkují jen to, po čem je na trhu zájem. Kdyby to zemědělci nechtěli, tak to nikdo vyrábět nebude.
Řada 8R 2011 je známá už od loňského srpna. Na evropském trhu by se měla začít prodávat snad někdy kolem jara (asi ne ve všech státech stejně). Nástupce řady 7030 a 9030 se objeví v létě letošního roku. Do té doby budou do zásoby vyrobené motory montovány do traktorů 7030 a 9030 vyrobených 2011.
GTA   23.01.2011 20:16:08
S tou rychlostí bych to zase tak nepřeháněl.Když tedy jede 8400 s pluhem 10km/h, měl by snad jet ten nový 20 km/h, jen proto, že to tak utáhne?Ono u papíru či klávesnice se toho moc neukáže, jestli to utáhne, přenese, či naopak.To je vidět nejlépe na poli.A nejlépe to bude vidět, až to bude spřaženo s nářadím adekvátním k výkonu motoru.
Honza.S2   23.01.2011 20:27:39
To sten8811, to máš pravdu, sám jsem to kdysi psal u F939, ale už i ve skrejpru budu potřebovat dobrou trakci.
Jinak když si budu kupovat nový traktor s 360 nebo 400 PS, za podstatně větší cenu, nebudu používat nářadí od staré 8400. Takový traktor už musí táhnout krátké disky se záběrem 10 nebo 12m, kompaktory 12 - 17m a kypřiče 5, 6 až 8m. A bude stačit koncepce traktoru s menšími koly vpředu, asistovaným pohonem přední nápravy, budu ho muset dotěžovat, co životnost traktoru výdrž?? Pak si koupím kloubák nebo pásový tahač eventuálně Xeriona.
honzabru   23.01.2011 20:35:32
Uvedu argument např. pro Fendt 939. Spousta uživatelů např. v Německu bude chtít traktorem mimo jiné tahat po silnici návěs s obilím a nechtějí se do sebemenšího kopečku vléct 10 km/h se 38 tunami v zádech... Do takové soupravy asi nenasadíš ani kloubáka, ani Xerion 5000. I když ten Xerion by dejme tomu šel...
Zdenda Deere   23.01.2011 20:48:10
Opět trochu zbyteční tady řešit nejsilnější JD s osmičkové řady, je pravda, že nový model má 360ps, ale bohužel stejně jako u 8530ky, 8345R se i do tohoto traktoru dodává převodovka autopower a jak je známo, ta není na nějaké extra náročné táhání, je dobrá do dopravy, pro těžkou práci s vývodým hřídelem apd, takže v podstatě nemá ani co přenést výkon pod kopýtka, nevím jaká převodovka se dodává do jiných, konkurenčních traktorů, ale u JD je to tak. Podle mě, poslední pořádný tahač od JD v kolových verzích kolem 300ps byla 8520kasmile
Martin Hruška   23.01.2011 21:00:33
Jen malou poznámku k zajímavé diskuzi o výkonu traktorů. Německo a dopravní technika s ohledem na výkony traktorů je trochu níže s výkonem než u nás. I ze statistiky nejoblíběnější kategorie traktorů u podniků služeb, kde hlavně jezdí dopravní technika se nejoblíběnější kategorií stávají traktory mezi 220-260 k maximálně.
I já jsem u dopravy spíše zastáncem menších a lehčích traktorů s nižší spotřebou a nižším tlakem na půdu.
U nás je ale mnohdy praxe trochu jiná. Velký traktor s 300 k jezdí s Brimontem na tandemu nebo jinou technikou.
honzabru   23.01.2011 21:06:05
Napíšu do tohoto vlákna svůj poslední koment. Ohledně převodovky AutoPower. Na tohle je nutné nahlížet, že je to prostě trend moderní doby. Fendt 939 má taky plynulou převodovku a nikdo mu to nevyčítá. Nemyslím si, že plynulá převodovka není vhodná do tahových prací. Možná nedokáže přenést stejný výkon jako Powershift, ale holt je pohodlí dnešní trend. Ten rozdíl není takový, aby traktor 400 koní degradovala na 300 koní. I Xerion 5000 má plynulou převodovku. U Fendtu a Xerionu se sice asi počítá s větším nasazením v dopravě než u JD, ale s tím se musíme smířit. Postupem času asi budou v téhle třídě traktorů plynulé převodovky stále více převládat. Dost možná, že časem se dostanou právě i do budoucích nástupců 9030.
Octavia s automatem má taky delší zrychlení na 100 km/h než s manuální převodovkou, ale holt je tam to pohodlí...
honza.mrkos   23.01.2011 21:21:52
S tou octavii jsis naběh. Nemyslim si že by octavia s automatem DSG měla horší zrychlení než manual, spíš bych řek že to bude naopak... smile
honzabru   23.01.2011 21:23:41
To jsem si nenaběhl kamaráde... Možná záleží jak která, ale 1.6TDI s automatem je pomalejší. Jedna věc je co si ty myslíš a druhá je skutečnost.
Honza.S2   23.01.2011 21:54:57
1.6TDI s automatem je rozhodně pomalejší o tom žádná.
Ale k těm traktorům, prvně jsem se zeptal nepřesně. Kdyby jste vybírali traktor s výkonem 380 - 400 koní, co byste si vybrali? Do širokozáběrových podmítačů a těžkých podrýváků kolem 4m. Traktor s asist.poh. před. nápravy s menšímy koly, kloubový tahač nebo pásák? JD má v nabídce všechny..
David Roudnicky   23.01.2011 22:03:43
také se přikláním že DSG je lepší protože DSG s 2ma spojkama dokáže zařadit mnohem rychleji než lidská ruka
téesák   23.01.2011 22:07:35
jenže ti řadí při strašně nízkejch otáčkách, proto je to pomalejšísmile
honzabru   23.01.2011 22:09:23
Honzo pro tahové práce vybrat ze škály JD traktor kolem 400 koní, rozhodně bych bral 8360RT.
K panu Hruškovi, kterého si mimochodem velice vážím. Já jsem mluvil o uplatnění Fendtu 939. Takže i když jsou nejoblíbenější v dopravě traktory 220 koní, tak když se podívám na ty největší návěsy na trhu, které si mohu koupit, jako jsou Bergmann HTW 65, Annaburger 33.17, Krampe BB900 nebo tridemy Kaweco, tak ve většině z nich byly Fendty 936. Pokud si tam někdo dá traktor 250 koní, tak je to rarita.
Tomáš Kopa   23.01.2011 22:13:03
Není náhodou jeden z důvodů zavádění plynulých, nebo bezstupňových převodovek právě větší možnost nastavení a jednoduchost obsluhy ? Jedna věc je mechanická účinnost převodovky typu powershift v porovnání s plynulou převodovkou..ale co potom využití v praxi? Spotřeba paliva, možnosti nastavení a regulace s managementem motoru ? V tomto ohledu asi 20-30 let stará převodovka powershift s 16-ti převodovými stupni zřejmě neobstojí....a o zrychlení z 0-100 km/h to v zemedělství není
Honza.S2   23.01.2011 22:28:24
To Honzabru tak vidíš, vybral by si nakonec pásysmile
honzabru   23.01.2011 22:38:49
Ty bych si vybral v každém případě. I u současné bych pro tahové práce vzal raději 8345RT než 8345R. Tím si nijak netajím. Tady byla námitka, že 400 koní je pro řadu 8R zbytečně moc, že to nedokáže přenést. Já beru 8R/8RT jako jednu řadu, což fakticky je. A přenos výkonu můžu výrazně zlepšit buď dvojmontážemi, ideálně připevněnými na hřídeli, ne pomocí rychloupínáků, nebo pásy. Já bych volil rozhodně pásy.
Honza.S2   24.01.2011 14:03:38
Já měl na mysli právě že kolovou verzi 8360R. To je tak když člověk přemýšlí nad několika věcma současněsmile
Vím jak je to u Fendta 936 nabušeného závažím a jak jen u starých 8520 a to jsou výkony 320 až 360 max. natož 400...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0098958015441895.s