Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Jakub Medera   01.03.2011 21:17:58
FPT v Claasu. Tak to docela koukámsmile Tyhle motory vždy používalo a používá Fiat Group, takže mě to u Claase velmi překvapuje.
Metallica   01.03.2011 21:20:16
Iveco patří pod Fiat group?
Lucky   01.03.2011 21:26:24
na co to má tolik koní ,když to nepřenese, a když to přenese na tuplákách tak pochybuju že tomu někdo koupí cívky jako jsou běžné u amerických verzí všech traktorů. ale díky legislativě to bude problém. a jaké je maximální dotížení?? při rychlostech nad 10km/h je potřeba traktor dotížit cca 55-60 kg/koně. takže je tu otázka na co tak silný motor?smile
Honza.S2   01.03.2011 21:32:58
To Metallica Iveco patří pod Fiat Group. Občas se někdo dohaduje jestli jsou např. v traktorech NH nebo Case motory Iveco nebo Cummins nebo CNH a když tak co je vlastně CNHsmile U Claasu mě to taky překvapilo.
stenlynko   01.03.2011 21:36:05
Žeby v Claase pochopili, že motory DPS s filtrom pevných častíc nie je to pravé orechové? smile
Tento 8,7 l motor má s cursorom spoločnú iba kľukovú skriňu,
vďaka použitému palivovému systému CR ma inú hlavu,
preto sa nemá hovoriť o Cursore ale 9 l motore NEF
Jakub Medera   01.03.2011 21:39:50
Ano Iveco patří pod Fiat Group. FPT = Fiat Powertrain Technologies , dělal jsem na motoru z Irisbusu, takže jsem se tak trochu i zajímal kde všude se ty motory používají. FPT ročně vyrobí miliony kusů motorů, dělá i převodovky. Vlastně je to taková motorárna Fiat Group. Do nedávna se uvádělo označení Iveco Cursor, nyní už FPT. Cursor máte i v CNH, náklaďácích, autobusech. Dřív spolupracoval i s Cummins, ale to už je hodně dávno. Jinak, co se týče výkonu a jeho přenesení. Nikde není psáno, že ho musí přenést pomocí kol. Výkon může přenést přes vývodovou hřídel ( půdní frézy, lesní frézy, štěpkovače atd. ) . Neřešil bych to jak to přenese výkon, řešilo se to i u Fendta 936 nebo JD 8530 už kdysi dávno, pak i u Xeriona 5000, kterého všichni odsuzovali až na pár jedinců včetně mě. Prostě holé výkřiky do tmy.smile
Jakub Medera   01.03.2011 21:47:44
9 litr motor NEF používá stejně tak Iveco Irisbus. Jedná se pouze o zkratku nějakého šetrného zacházení se životním prostředím ( E = enviroment ). Defakto se vychází ze stejného bloku.
stenlynko   01.03.2011 21:50:33
Jakub, Fiat Group prešla menšou reštruktulizáciou a FPT patri pod Fiat Industrial a skratka NEF znamená New Engine Family a sú to motory používané v poľnohospodárskych strojoch.
GTA   01.03.2011 21:55:10
Ano, s tím přenese nepřenese je to fuk.Stejně si to X uživatelů koupí, i kdyby ten výkon pořádně nevyužili.S tím nasazením do různých fréz či štěpkovačů je to také pořád dokola, protože procento takto nasazaných strojů bude celkem nízké.
Jakub Medera   01.03.2011 22:21:03
To stenlynko: pravda, nějak se mi popletly zkratky NEF a EEVsmile Jen si nejsem jist, že řada NEF je určena pouze pro zemědělské stroje, toto info si získal kde? Ještě podotknu k tomuto novému Axionu jedno. Zaujal mě a držím mu palce stejně tak, jako Xerionu 5000.smile
Jano SK   01.03.2011 23:07:28
Celkom zaujimava je sprava od CLAAS, ze sa rozhodli pre motory od FPT namiesto JD alebo CAT, ktore pouzivaju - mozno signal, ci veria koncepcii EGR alebo SCR.

Druha zaujimava sprava je, ze si vlastne postavili konkurenciu voci vlastnym vlajkovym lodiam Xerion 3300 / 3800. Vsetky reklamne materialy o Xerione hovoria o vyhode a nutnosti velkej stycnej plochy pre prenos tohto vykonu ( vcitane pouzitia udajov stycnej ploche pasoveho Challengeru 55, ktory sa nevyraba cca.10 rokov v reklamnych prospektoch ). Trh tazkych polnych tahacov je relativne najmensia skupina predaja ( aj ked s velkym rastom ) - zeby CLAAS uznal, ze Xerion je jednoucelovy stroj a nemoze konkurovat podobne vykonnym strojom pre vyuzitie aj v doprave ( JD 8R, Fendt 9xx, MF86xx) ?

V kazdom pripade Axion 900 ma tazku ulohu ubrat niekomu z kolaca...
Zetor   02.03.2011 01:06:38
Claas jde cestou velkých pneumatik. Jsou výzkumy na to, že zvětšením průměru pneumatiky zlepšíte tahové vlastnosti více, než když zvětšíte šířku. Myslím, že výrobce uvádí pneumatiky až 215 cm vysoké na tomto Axionu. Stejně tak Xerion 5000, tam jsou taky gumy se speciálním rozměrem. Do jaké míry si to konstruktéři Claasu spočítali správně, to se ukáže časem. Nicméně bál bych se toho mnohem míň než u zmíněného Xeriona.

Konkurence vlastním strojům, jak se to vezme. Obecně se zapomíná na to, že Xerion je především nosič. Ať 3300ka, nebo 5000ka. U Xerionů by se měla využívat především jejich universalita a jejich možnost umístění nástaveb na verzi Saddle Trac. Případně připojení návěsů přes labutí krk. Tam je jejich největší potenciál. Jako klasický traktor na tah se to podle mě tolik nevyplatí, především pořizovací cena bude jinde. smile
Jiri Rakus   02.03.2011 14:56:41
Pro odborníky: Nědělá si ještě CNH vlastní motory? protože se mi moc nezdá,že v Magnumu, Steinegru a AFX jsou motory Iveco. Díky za vysvětlení
Jano SK   02.03.2011 15:37:27
Jiri Rakus: Odbornik nie som, ale skusit to mozem.

Ako bolo uz hore pisane, CNH patri do FIAT GROUP, kam aj IVECO. Momentalny stav je ten, ze v 2010 sa z FIAT GROUP oddelila cast, nevyrabajuca auta - CNH, IVECO a FIAT POWER TRAINS/MARINE a vznikla nova spolocnost FIAT INDUSTRIAL. Takze stroje CNH maju "vlastne" motory. Odbornici by mohli povedat, ci este v nejakom type ostal motor od CUMMINS alebo dokonca SISU..
GTA   02.03.2011 15:52:24
Pokud vím, tak Steiger/Quadtrack měl motory Cummins(staré modely).Objevil se tam i snad motor Iveco, Quadtrack s tímto motorem byl vyfocen i na FW.V AFX bylo IVECO.
Nové modely Puma, Magnum, Steiger/Quadtrack mají již motory FPT s použitím SCR technologie(pokud jsem to správně přeložil
smile )
Jiri Rakus   02.03.2011 17:01:11
Takže pokud tomu dobře rozumím, tak motory FPT jsou nějací potomci pro CNH? GTA: quadrac se dělají v USA, to i tam se vozily Iveca? nemělo to nějaký jiný název pro jejich trh? nebo jen napsali CNH a dobre?
Jakub Medera   02.03.2011 17:04:56
Ale FPT je pořád motorárna Fiatu, tady se pletou hrušky s jablkama. Uvědomte si, že i když se změní název, pořád se tam dělají stejné věci, které se postupem času inovují. Dřív to byl Iveco Cursor, dneska je u motorů psáno ( nevím z jakých důvodů ) FPT Cursor. Jsou to jedny a ty samé motorárny na stejném místě, vyrábí inovované motory. Měl jsem možnost porovnat starší motor Cummins a Iveco. Jsou si velmi podobné a proč? No protože tenkrát spolupracovalo MCB ( motor Cummins business ) a Iveco na vývoji nového motoru a posléze se roztrhly. Proto je ve starších strojích skupiny CNH motor Cummins. V novějších už Iveco a v nových defakto taky, jen to má nový název a to FPT. Za další si uvědomte, že FIAT GROUP je MEGALOMÁN. Značky jako Ferrari, Masserati, Alfa Romeo, Fiat, Iveco, Irisbus, Magirus, CNH, dále výrobce Magnetti Marelli, motorárna FPT - všechny tyto firmy zastřešuje pod určitým procentem podílu skupina FIAT ( FIAT GROUP ) . To, že se někdo někde trhl a vytvořil novou společnost bych nebral tak vážně. Taky nevidím důvod proč by se měli od sebe trhat. Když vyrabím něco v X milionech kusů, mohu si dovolit levnější výrobu. Taky vývoj stojí míň peněz a poznatky kolují po celém FIAT GROUP.
Jiri Rakus   02.03.2011 17:11:52
Díky moc :) smile Ještě by mě zajímalo,jestli se tyto motory pro CNH dělají někde v USA,když se tam vyrábí tisíce strojů ročně
Jano SK   02.03.2011 19:49:54
JAKUB M: To ze sa FIAT GROUP rozdelil je fakt, ale nejde o niekoho trhanie sa a pod. Je to rozhodnutie samotneho FIATU oddelit ich hlavny produkt ( osobne auta ) od ostatnych priveskov - niektore mozno rozpredat - ako napr.CNH (agro aj stavebnu cast spolu). Zmenila sa v podstate len firemna struktura, fabriky a vyrona ostali..
Michal   04.03.2011 14:20:22
V CNH se Cumminsy stále používají!! V nástupnických modelech kombajnu Case 2388. Jde o typy 5088, 6088, 7088. Typ 5088 má původní Cummins 8,4l, kdežto poslední dva mají novou 9l verzi. Není bez zajímavosti, že ta nová 9l verze se objevila v posledních modelech 2388 ročníků 2007 a 2008.
stenlynko   04.03.2011 18:44:55
Michal, motory Cummins v kombajnoch rady 88 uz iba dozivaju.
Kombajny novej rady, ktorá nahradi 88cky budu mat motory splnajuce emisnu normu TIER 4. Takze s Cumminsom v produktoch CNH bude nadobro koniec.
Zatial sa mozu montovat motory splnajuce normu Tier 3, ktore boli vyrobene do konca roka 2010. Je nato stanovene prechodne obdobie s prisnou registraciou.


Ma niekto info ako to bude s motorizaciou kombajnov a ostatnch strojov, da sa aj tam predpokladat rovnaky postup?

chomyz   05.03.2011 08:47:41
Tak myslím že určitou "akademičnost" diskuse o přenosu či nepřenosu výkonu obdobných traktorů opět potvrdily loňské prodejní výsledky obdobných traktorů v SRN, kde pokud si dobře pamatuji 149 Xerionů a 217 F936 (který se tím dokonce dostal do Top20 nejprodávanějších modelů) celkem dávají výrobcům za pravdu, že ty stamiliony na jejich vývoj neutrácejí tak zbytečně a zákazníci je "berou"...smile
Michal   12.03.2011 17:23:46
Nevidím v pokračování problém. Technologie SCR nevyžaduje žádné větší zásahy do vlastního motoru. Naopak, když má motor SCR, tak sám může vypouštět euro 2. Takže samotnej motor nemusí být tak "přiškrcen". Čímž si ale zas tak nejsem jist, jelikož na velikost emisí hodně platí plnící tlaky, které když jsou větší, tak emise jsou lepší.
Jaké jsou porovnávací vztahy emisních norem Euro - Tier?
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0096030235290527.s