Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
carrera.rapida   03.03.2013 09:07:37
... jen taková drobná poznámka, myslím si že to není 12m ale jen 10m ....
Honza.S2   03.03.2013 09:14:15
ZZ Agro měly jeden zprvních Jokeru 10msmile
Proxima   03.03.2013 11:45:50
Ano máte pravdu, tady jsem přestřelil smile
carrera.rapida   03.03.2013 13:08:54
Spíš by mě zajímalo, jak to zvládá ten traktor. Mám zkušenost, že čím rychleji jocker jezdí, tím dělá lepší práci, v podstatě se dá říct, že pokud zadní prutový válec není vidět protože hlína udělá jakoby clonu (fotka č.16), tak je rychlost optimální. Když u nás byl prodejce při předvádění, tak obsluha jezdila na začátku cca 10-12km/h tak nějak podle citu a on se ptal, jestli to zvládne traktor táhnout rychleji. 2 kvalty nahoru a jezdilo se cca 18-19 km/hsmile dle GPS a pak to opravdu dělalo pěknou práci. Na takovou rychlost je ale v našich podmínkách potřeba cca 500 koní na 12m záběr. Pásy sice udělají své, ale když jsme to v přípravě pro setí zapřáhli za 320k Fendta tak víc jak 12km/h nejel a to byla špičková rychlost, průměr byl spíše kolem 10 a motor na doraz. Při vyšších rychlostech už to není tolik o prokluzu, při rozmezí 10-15km/h je u kolových traktorů prokluz vyšší o 5 až 10 %, ale u pásového provedení narůstají pasivní ztráty, takže rozdíly se dost vyrovnávají. Když započítám rozdíl 2 metrů záběru tak mi 355 koní tohodle pasaku přijde málo. A to se stále bavím o přípravě pro setí, kdy jocker supluje kompaktor nebo podobné nářadí. Vůbec si nedokážu představit jak jezdí v druhých podmítkách v pracovní hloubce např. 8cm. Samozřejmě neznám půdní podmínky v dané lokalitě, pokud jsou to lehké písky tak to chápu, jinak mi přijde jako ideální agregace za 355 koňový traktor tak 6 max 8 metrů pokud je to stálá agregace a ne jen v přípravě před setím.
Honza.S2   03.03.2013 13:22:50
Aby si s tímhle jezdil tak kolem 15 až 19 km/h, musel bys mít vario převodovku, páč u powershiftu se dostaneš na jinej level, dá se říct na silniční a převodovka to dlouho snášet nebude.
Zkoušel jsem to loni s Rubinem, tam je to podobně, čím rychleji jedu, tím lepší je práce, ovšem do té doby, než se celej diskáč rozhoupe nebo začne driftovat ze strany na stranu, ve větším záběru začne trpět i celej rám.
Navíc na rovinách toho dosáhnu snadno, ale v horších podmínkách, těžkých půdách a kopcích bych musel mít jednou 500Hp traktor s variem a tak 6 m záběr a podruhé 10m pro jízdu z kopce. Pásáci s Powershiftovou převodovkou se dostanou tak do 14 - 15km a i kvůli pásům vyšší rychlost nebude zcela ideální.
carrera.rapida   03.03.2013 13:45:18
jeden takový pasák už jezdí asi 4 sezony kolem 16 - 18km/h podle toho jestli je to podmítka nebo příprava u nás a převodovku i pásy máme stále původní .... převodovka samozřejmě powershift .... jezdíme na 13-14 kvalt z 16 a něco kolem 16-1900 otáček což je právě kolem těch 16-18 km/h.
S tím rubínem, kterého máme taky bych trochu nesouhlasil, tam je ideální rychlost tak kolem 12 km, pak už disky přehazujou a dělá to špatnou práci. Neplatí, že čím rychleji, tím lépe, taky záleží ná pracovní hloubce.
Výkon traktoru je vždycky kompromis, ale 500hp traktor může jezdit i s potřebným výkonem 100hp ale obráceně to nejde. Proto se ptám, jestli 355hp není málo. Přijde mi, že taková souprava bude jezdit optimální rychlostí opravdu jen z kopce a zbytek času se bude ploužit. Nehledě na to, že když motor jede na doraz, jezdit v optimálním pásmu otáček kvůli spotřebě nejde, takže v konečném efektu bude mít slabší traktor horší spotřebu než silnější, nebo souprava s menším záběrem bude dělat lepší práci a s lepší spotřebou.
TomášJ.   03.03.2013 14:42:00
Vloni v létě jsem fotil horsch joker 12 v agregaci s traktorem Case Magnum 335. Byla to spíše těžší půda. Řidič jezdil na navigaci 6cm hloubka, rychlost kolem 12km/h. Jednalo se o první podmítku po řepce. Když jsem se ptal, jak to traktor zvládá, říkal mi, že zatím bez problémů. (Stálá agregace to ovšem není - toho jokera jinak tahá Case 535).
carrera.rapida   03.03.2013 15:19:47
case 335 to je cca 370hp s navýšením pokud se nepletu ... díval jsem se do prospektu a doporučený výkon pro 12m je 360-480hp, takže na spodní hranici, pro 10m verzi je 300-420hp takže ten CAT je se svými 355hp uprostřed rozmezí .... kolem olomouce je rovina, takže nějaká velká rezerva není potřeba .... asi mám z těch našich kopců a jílových půd velké očismile a zdá se mi malý CAT do 10 málosmile
stenlynko   03.03.2013 15:23:56
páni, navýšenie výkonu nepočítajte, pri bežných poľných prácach navýšenie nepoužije ani jeden traktor smile iba pri väčšom odbere výkonu cez vývodový hriadeľ, prípadne cez hydraulické okruhy traktora alebo pri jazde po ceste a pri vyšších rýchlostiach, takže Magnum 335 má maximálne 335k smile
GTA   03.03.2013 16:04:40
Nu na lounsku jezdí dva kusy Allrounderu 12m (nevím, jak moc velký rozdíl je to oproti Jokeru v případě přípravy), jeden V MT765B, druhý v JD8530.... A jsou to stálé agregace. Samé roviny tu rozhodně nejsou.
Jancase   03.03.2013 16:15:19
Ten Case 335 si v této agregaci může o 370-koních jenom zdát,s navýšením jisté kruhy velmi rády operují. Co je ověřené je chip-tuning i když ..
Honza.S2   03.03.2013 20:44:56
Ať si operují, myslím ale že většině zasvěcených je to jasné že v tahu to nepoužiji.
A k tomu čipování - poslední dobou osobně začínám mít pocit, že tohle je jaksi na ústupu ačkoliv reklamu to má a v časopisech se o tom píše. Nicméně zkušenosti nejmenovaných servisů co rozmlouvají i 10 koníků....
Jinak Allrounder a Joker je rozdíl, i Allrounderu nemusím mít vyšší rychlosti nad 15km, mám tři řady slupic s dláty, smyk a válec, na přípravě jedu do 10cm což nemusí být tolik náročné. Sousedi vedle mají 9m verzi za MX285, v kopcích v pohodě.
Nekolikrát jsem se setkal s názorem že krátké disky mají větší odpor než prutové radličky nebo dlátka.
Jano SK   03.03.2013 21:14:53
To Honza.S2 - jazdenie 15-19 km/h: prevodovka sa nerozsype pri vysokej rychlosti, presne naopak. Najvacsia zataz je pri nizkej rychlosti. Ten isty vykon sa da preniest nizkym krutiacim mometnom a vysokymi otackami alebo vyssim krutiacim momentom pri nizsich otackach...co nemusi prevodovka rozdychat.

Nezavisle na vyrobcoch, ak je nejake obmedzenie vykonu, vzdy pri nizkom prevodovom stupni
GTA   03.03.2013 21:22:13
Mě šlo o srovnání náročnosti Jokeru a Allrounderu právě při přípravě, jelikož v galerii o přípravu jde..... Vím, že s tím Allrounderem jezdí na rovinatých pozemcích bez problému 15-17km/h a nejedou na krev.
Honza.S2   04.03.2013 19:38:58
To Jano: Trochu mě to nedalo a pohledal jsem přesné dostupňování přeovodovky u Challengeru MT865B. A tudíž ještě jednou budu prznit tuhle diskuzi.
Pokud budu jezdit v rozmezí rychlostí 15 až 19km/h, budu muset pravděpodobně použít 12 rychlost a pohybovat se až do 13 rychlosti, event. 14 s tím že si pohraji s motorem. Takže rozdíl mezi stupni 12 a 13 je cca 2,7km/h, mezi 13 a 14 4,8km/h, naproti tomu mezi 8 - 9 cca 1km, 9/10 cca 1,2. Trochu teoretizuji, můžu to ovlivnit otáčkami motoru. Ale vezmu li tedy to co tvrdíš, že převodovka trpět nebude při vyšších rychlostech, budu li mít členitý terén, budu muset řadit v tomto rozsahu přes takové skoky.... Tudíž to stroji nevadí a nic netrpí?
GTA   04.03.2013 19:48:59
V tom případě doporučuju zapřáhnout maximálně ruční hrábě, aby stroj neúměrně netrpěl...... V desetimetrovém nářadí totiž zbytečně trpí pásy, podvozek, motor, převodovka, krční páteř řidiče a taky potřebuju víc světel, abych si na to posvítil v noci.....
Honza.S2   04.03.2013 20:14:06
Pokud by si někdy jezdil se starým Fordem 70 nebo TG nebo viděl spálené spojky v powershiftu kde stojí oprava klidně 350 tisíc ne li víc tak by si pochopilsmile Tam to v podstatě taky nevadilo. Je rozdíl jezdit natvrdo a je rozdíl jezdit tak až vyrabuješ rychlostku během pěti let.
GTA   04.03.2013 20:35:58
Rozumím tomu, že je lepší to mít výkonově naddimenzované..... Někdy mi ovšem připadá, že se tu nemluví o strojích, ale o hračkách slepených z papíru.(s nadsázkou samozřejměsmile )
Jano SK   04.03.2013 20:50:55
To Honza.S2 :

1. vsetko sa da pokazit
2. kazda prevodovka trpi pri NIZKEJ pojazdovej rychlosti, nie vysokej - dovod som uviedol - cim vyssia rychlost ( frekvencia ), tym nizsi krutiaci moment sa prenasa cez dany prevod pri tom istom vykone.
3. na MT 765B je v navode uvedene - ak traktor bude pracovat neustale na maximalny vykon v tahu pri hmotnosti nad 14.061 kg ( 31.000 lb ) a rychlosti pod 6.4 km/h ( 4.0 mph ) moze to ovplyvnit zivotnost pohonnej sustavy ( v originale powertrain, t.j.od motora cez prevodovku po napravy )
4. vsetky obmedzenie vykonu na JD9xxx, Case Quadtrack a MT 875 su do cca.6 km/h, dokonca aj susedovo subaru legacy po spalenej spojke pri 60.000 km malo mat novy soft do motora, na obmedzenie vykonu na 1.stupni ( dobra seria s novym motorom a starou spojkou )
5. na MT 765B je moznost tempomat, takze ak nastavis 17.4 km/h, stroj zvladne najst spravny prevodovy stupen tak, aby tlacil otacku ku 1800/min.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0084841251373291.s