Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomášJ.   14.01.2014 21:09:14
Jak moc se liší předpisy na Slovensku od těch českých? V ČR by ani jedna ta souprava neměla na silnici co dělat smile
martinko   14.01.2014 21:34:59
A v čom konkrétne by u vás tieto súpravy nevyhovovali? smile
Martin Molva   14.01.2014 21:44:44
V ČR platí, že na silnici můžeš návěsem o celkový hmotnosti max 27 tun (8 tun jednotlivý nápravy + 3 závěs). Takže pro většinu takto velkých cisteren je to v ČR absolutně nesplnitelná podmínka.

Třeba v Německu lze až 34 tun, takže tam takový problémy nehrozí.
Milda11   14.01.2014 21:57:36
Tady bude problém celková hmotnost soupravy cisterna cca 8000kg, močka cca 25 000kg+ traktor..jsem někde na 45 000kg a více...
TomášJ.   14.01.2014 22:08:40
to martinko - jednoduše řečeno ve všem.

Celková hmotnost soupravy je v ČR max 40 tun. Nechce se mi teď hledat hmotnost samsonu, ale jenom náklad kejdy bude mít (25*1050) něco přes 26 tun. Samson odhadem 8-10. (Cisterna by musela vážit přibližně 750 kg, aby to bylo provozu schopný) Traktor dalších 12. Takže to je první pokuta.

Zajímalo by mě jakou má ten samson uváděnou celkovou hmotnost, ale ten JD má taky nějakou max přípojnou, kterou očekávám, že bude taky překračovat pokud to potáhne a ne zrovna o málo, to je další pokuta.

2,5 násobek nějakým způsobem asi udrží, ale poruší tím samozřejmě dvě věci co jsem psal nahoře.

Jenom pro doplnění, nemuseli by tě teoreticky ani zvážit a tu pokutu by jsi mohl dostat. Pokud ti nebudou sedět údaje v techničáku jak mají. Je ve výsledku naprosto fuk, jestli to táhneš plný nebo prázdný. Na to taky bacha. Samozřejmě to v ČR bude homologovaný na 27 tun to je jasný, tím pádem ovšem když to potáhneš plný nesmíš víst víc než cca 17-18 tun kejdy.

Jak píše Martin.M, že v ČR je to pro většinu cisteren nesplnitelný, tak bych to opravil ne pro většinu, ale pro všechny do jedný je to nesplnitelný. To samý pro traktory. Neexistuje způsob jak legálně tuto soupravu v ČR provozovat.

Reálná šance, jak neporušovat předpisy v ČR je lehká umělá nebo laminátová cisterna o max objemu 18 500l s tím, že jí bude tahat lehčí traktor střední střídy. Jak to dáš do nečeho jako je nahoře na fotkách, opět ti to nebude vycházet.




Tucan7   14.01.2014 22:57:08
Pekna galerka smile snáď toho roku sa už zavítame aj do Majcichova smile
Zetor   14.01.2014 23:25:34
Prázdný Samson PG 25 počítejte spíš přes 10 tun. Z tohoto důvodu nechápu použití jako přívozné cisterny, zbytečně vysoké náklady. U Dánů poměrně nezvyklé, plnění vrchem také není ideál. No Dánové to umí i lépe.

Jinak opravuji TomášeJ., poslední co splňuje legislativu je laminátová cisterna o objemu 15 kubíků. 18,5 je také nereálné. Mimochodem legislativa nejsou jenom hmotnosti, ale také třeba passporty na tlakové nádoby u vývěvových cisteren, kdopak to má?
TomášJ.   15.01.2014 00:51:19
Michale možná u Annaburgeru, ale Zunhammer to splní i ten 18,5 kubíkovej.

Hmotnost 4100, když budu počítat 12m hadicák jestli má tunu, spíš ne? Tak 5100 kg prázdná cisterna na 30.5 - 710 mm.

Takže opět kejda 1050kg - 18,5*1050 = 19425+4100+1000 = 24525. V čem je problém z hlediska hmotností?
steyr_mx   15.01.2014 01:40:35
myslim ze zatazenie naprav...kedze 18,5ka je tandem...2x8+3 na zaves=19 t ale mozno trepem
TomášJ.   15.01.2014 01:45:26
Na to jsem nějak pozapoměl smile smile
Zetor   15.01.2014 02:19:27
Tandem má v techničáku 21 tun smile smile A hmotnost 4 100 kg? Tak to ani omylem. Někdo mi říkal, kolik to váží, bylo to přes 7 tun myslím.
Milda11   15.01.2014 09:05:40
zunhammer je lehčí než annaburger a i levnější... Jinak co se týká samsonu. ty cisterny jsou velmi kvalitní a těžké jako prase.....Kdysi se mluvilo o supravě xerion a samson a spojen s tzv labutím krkem na kouli K110. Kvůli váze atd... O tom by věděl víc třeba Tomáš Kopa... Nevím jestli ta varianta je úplně pohřbená ale vidět to tu nění min ve střední Evropě....

samson: na stránkách firmy píšou hmotnost cisterny bez příslušenství PG 25 ..8000kg...otázka je co je příslušenství...
Martin Molva   15.01.2014 09:17:43
ad Zunhammer:

Typ SK 18500 (čerpadlo) váží 4,3 tuny
Typ TS 18500 (turbína) váží 4,1 tuny, jak píše Tomáš.

Oba s celkovou hmotností 23 tun, což je u nás provozovatelné leda s holým strojem bez aplikátorů a podobně.
stenlynko   15.01.2014 09:59:53
ak sa nemýlim, tak Xerion a Samson jazdil neďaleko od nás u Dánov
Zetor   15.01.2014 11:45:50
Je lehčí, i levnější, ale ne o polovinu smile To budu muset někde zvážit, to mě zajímá smile A pokud máte pravdu, a 18,5 kubíkovej Zunhammer váží 4 tuny, a stejně velkej Annaburger 8 tun, tak to bych se nad tím docela zamyslel, kde ten materiál chybísmile Navíc čerpadlo i náprava bude u Zunhammeru těžší, o pneumatikách nemluvě.

Jinak model TS je podle mě bez jakéhokoliv zařízení pro plnění. Nevím co se myslí pojmem turbína, ale vývěva těžko, Zunhammer nemůže mít vývěvu.

A opakuji, celková hmotnost není 23 tun, ale 21 smile

Jinak Samson s labutím krkem tu byl na mnoha fotkách, minimálně na Slovensku jezdí dva. Fotky jsou tady na FW, dokonce i nahoře v té liště, kde se ty fotky mění. Souhlasím, že Samson je velice kvalitní, taky je velice drahý a potřebuje vytvořit podmínky, aby fungoval. Jinak hmotnost cisterny bez příslušenství 8 tun... Prosím Vás, tomu snad nevěříte. Ta cisterna i s aplikátorem a tou věží má 12 jako nic. Jak to tak poslouchám, tak jdu do prospektu od Annaburgeru napsat, že prázdná cisterna 18 kubíků má 6 tunsmile
Martin Molva   15.01.2014 11:55:54
Zunhammer s turbínou nemá čerpadlo. Plní se bokem nebo nejčastějí horním otvorem, v obou případech externím čerpadlem, tak proto ta nižší hmotnost v případě TS 18500. V nádrži je šnek, kterej dodává kejdu dozadu k turbíně. Ta je poháněná přes vývoďák a tlačí kejdu k rozdělovači a dochází k vyprazdňování.

Samotný hodnoty celkový i provozní hmotnosti jsem čerpal z oficiálního katalogu výrobce, takže bych jim věřil.
Jano SK   15.01.2014 13:04:07
2.5 násobok hmotnosti tazne / naves plati iba v CR, u nas iba 40 t celkova suprava. Chutovka je ale podmienka, ze na riadenu napravu vozidla musi byt minimalne 20% hmotnosti vozidla, v pripade za sa jedna o supravu moze byt 18%, ale iba 20 km/h....
Samson PG 25 je papierovo 3 x 9 ( vzdialenost nad 1.3 m) + 3 = 30 ton , co samozrejme s 15 tonovym traktorom je plny hoooodne cez 50 ton. Este moze byt vynimka na 4 tony K80, ale tiahlo musi mat stitok na 4 t
Okrem tohto este na Slovensku jazdia 2 ks Samson 27 + Xerion 3800 ( cipnuty na 400 HP , aba sa trochu pohol ),tam je hmotnost este unikatnejsia...
sim111   15.01.2014 15:12:29
To Tucan7: Som rád že sa fotky páčia a aj ja dúfam že prídete.smile smile
To stenlynko: S tým Xerionom sa určite nemýlišsmile
Touto problematikou čo tu riešite som sa nejako nezaoberal len musím uznať že napríklad asfaltové polné cesty po ktorých chodili 50 rokov traktory z JRD sú teraz v dezolátnom stava a neopraví ich nikdo smile a takisto to nerobí nič dobré ani normálnym cestám aj domom raz som sa tuším pýtal na váhu JD s plným Joskinom bolo to tuším cez 50 ton a to to je niečo podobné.smile
Jarino88   15.01.2014 17:45:48
Tie váhy polnohospodarskych súprav nebudú v reale nikdy vychádzať traktor+tridem vlek alebo cisterna je vždy vaha okolo 50t. Vozíme hnoje fastrac + tridem fligel a vahy sa pohybuju 50-55t smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0085380077362061.s