Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Jiri Rakus   15.06.2014 19:49:38
Zajímalo by mě, jestli ZDT řeší nějak k tomuto stroji papíry? Bude to mít SPZ nebo jen registrováno jako pracovní stroj? popř: z čeho to je rozšířené?
Peté   19.06.2014 10:14:10
Toto jsem nezjišťoval, takže momentálně nedokáži odpovědět, pokusím se zjistit více. Vůz byl sice přivezen z výrobního závodu v Bystřici nad Pernštejnem, ale ještě na něm mají proběhnout nějaké úpravy přímo v podniku (údajně uzavření jednoho okruhu brzd a dodělání druhé hladinoměrky).
Martin Molva   19.06.2014 14:38:18
Proboha Peté, snad si nemyslíš, že tohle má dvouokruhový brzdy? Dvouokruhové nejsou dvouhadicové, to je třeba si uvědomit. Tohle má jednookruhovej systém se dvěma hadicemi, viz foto (jedna plnicí a druhá ovládací). Dvouokruhový brzy mají hadice tři, jednookruhový mají dvě nebo jednu, takže v tomhle případě se asi bude upravovat na jednohadicovej systém....
VonVagel   19.06.2014 15:24:11
Jak to potom připojím k traktoru který má dvouokruhé brzdy a vzadu má možnost připojit dvě hadice?
Jakub Medera   19.06.2014 17:04:49
Nemůžeš motat brzdovou soustavu traktoru a přípojného vozidla dohromady. Traktor může mít dvouokruhové brzdy, ale to co jde dál je záležitost brzdiče přívěsu. Z něho jdou u traktoru 2 hadice/trubky, jedna plnící a druhá ovládací, jak napsal Martin. Pokud se mýlím, prosím o vyjasnění problému.
Michal Chromý   19.06.2014 20:51:03
Podle mě: jednookruhový brzy mají jenom jednu hadici,klasika u starých traktorů a přívěsů ( já už teď u traktoru ani nemám hlavici na jednouokruhový brzdy)
dvouokruhový brzdy mají dvě hadice (jednu plnící-červená a druhou ovládací -žlutá)

abych řekl pravdu tak jsem ještě u zemědělských strojů a snad ani u nákladních aut neviděl tři vzduchový hadice
Honza.S2   19.06.2014 21:25:17
Já žil v domnění že dvouokruhové brzdy maj plnící a ovládací větev. Dnes standart u traktorů a měl by být i u těžších závěsných strojů. Jednookruhový systém má jednu hadici a smí být používán do rychlosti 25km/h.
My je třeba na New Hollandech ještě máme, ale nevím že by se krom starších vleček a cisterny někde používal. Tříhadicový systém jsem teda ještě neviděl.
Jo a Peté - prosím přečti si příště po sobě co píšeš v komentáři k věci přívěsu a co k žací trojkombinaci (Y). Nic ve zlém smile
Jakub Medera   19.06.2014 22:08:51
Plnící a ovládací okruh tam je, ale to neznamená, že jsou brzdy 2 okruhové. Tam jde o to , že jednou větví, tou plnící naplním a natlakuju vzduchojem přípojného vozidla a ovládací větví pak řídím brždění, tj. pokud upustím tlak ze soustavy, tak dojde k přibrždění nebo zabrždění návěsu/přívěsu. Plnící větev pak doplní upuštěný vzduch do vzduchojemu přívěsu. Dvou a více okruhové soustavy znamenají, že ovládám jednotlivé nápravy nebo kola zvlášť z toho důvodu, aby nedošlo ke ztrátě kontroly nad vozidlem v případě závady na jednom z okruhů. O víceokruhových brzdách by tu spíše mohli mluvit kamioňáci než-li traktoristi, co se týče návěsů/přívěsů. Viděl bych zmatek v pojmu dvouhadicové a dvouokruhové brzdy. Dva okruhy mluví o tom, že přípojné vozidlo brzdí 2 na sobě nezávislé okruhy. Pokud jeden zklame, druhý funguje bez problému.
Peté   20.06.2014 08:47:02
Je možné, že jsem to poplet, ale mám za to, že mi bylo řečeno, že se jedná o dvouokruh. Vůz přivezl MF a úprava bude k Zetoru 7211, který bude ve stále agregaci.

Honza.S2
Díky za upozornění, včera jsem měl prostě (Y) den.smile smile
Honza.S2   20.06.2014 09:04:18
Jakub : Jasně, tyhle věci se svého času učilo i v autoškole, nevím jak dnes, za nás to bylo i ve škole ale člověk jaksi otupí.
Schválně jsem se ale díval do materiálů a třeba Fendt uvádí ve výbavě dvouokruhové a jednookruhové brzdy, dvouokruhové se systémem FSC což je jiná věc a někteří výrobci závěsného nářadí taktéž uvádí dvouokruhové brzdy takže matení nepřítele a nedorozumění je na světě.
Další problém může dělat ABS.
Jakub Medera   20.06.2014 09:26:36
Učilo, nicméně já to čerpám ze skript VŠ. Dostupné pro všechny je ke stažení výborná knížka Traktory od prof. Bauera. Vysvětlení brzd přípojných vozidel na str. 81. Jedno a dvouhadicové jsou brzdy jednookruhové, dvouokruhové mají hadice 3 viz. již starší příspěvek Martina.M. K tomu, co uvádí prodejce. Je to dvojsmyslné. Pokud uvede, že má traktor dvouokruhové brzdy, tak nikde netvrdí, že je má vyvedeny i dozadu k brždění přípojného vozidla.
Martin Molva   20.06.2014 09:29:11
Honza.S2: Pokud se bavíme o přípojných vozidlech, tak zde se to mastí dokupy a často se pletou dvouokruhové a dvouhadicové dohromady. Já si nadále stojím za tím, že dvouhadicové brzdy jsou jednookruhové, jak již bylo řečeno - jedna hadice plní vzduchojem, druhá ovládá brzdovej okruh. Například Romill má jasně uvedeno Brzdy: dvouhadicové, jenookruhové a tak je to dle mého správně.

Peté: Pokud se bude upravovat na Z7211, tak to bude tak jak jsem říkal a úprava bude na jednohadicovej systém.
Martin Molva   20.06.2014 09:50:12
Dal jsem si tu práci a našel Mechanizaci, ve který je to taky popsáno, konkrétně 4/2010, strana 73, článek Dvouhadicové,nikoliv dvouokruhové.
Milda11   20.06.2014 11:23:11
Brzdy na přípojné vozidlo jsou jedno a dvouhadicové. Jednohadicové by se správně na traktor už asi 5 let neměly dávat. je to zakázané kvůli bezpečnosti. Hlavně ani jakákoliv nová závěsovina není na jednohadicové brzdy. To, že se to domontovává na nové traktory je hlavně kvůli starým vlečkám. I když je to paradox když traktor cca 150 koní, co jezdí 40(50)km/hod) by tahal vlečku která ma na prdeli 15 ( 20)km/hod. to je dráždění hada bosou nohou. U nářadí taženého (kompaktory, podmítače, disky, secí stroje) by měly mít brzdy stroje co mají myslim nad 3000kg. pokud nemají brzdy nemají technické osvědčení a nemají na cestě co dělat. to už taky platí min 3-4roky nazpět.Co se týká dvouokruhových brzd traktoru je to u strojů které dosahují vyšší pojezdové rchlosti u fendtu třeba verze v Německu které jezdí 65 km/hod. Je to opět kvůli bezpečnosti. Standartně traktor brzdí tak, že se připíná přední náhon tady je to řešené trošku jinak a ukaždého výrobce jinak.
Co se týká abs u traktoru tak to je jeden velký průser. Protože traktor co má abs, nesmí tahat cokoliv co nemá na abs!!! a výrobců co má abs na návěsech je jak šafránu... existuje ještě abs zásuvka na traktoru,aby traktor co nemá abs mohl tahat vlečku co má abs...ale pak se dostáváme opět na tenký led. Protože návěsů s abs je opět málo a automobilové návěsy a přívěsy jsou na 24v, traktory mají 12v soustavu....
Permonik   20.06.2014 17:47:31
Ty skripta jsou pěkné udělané, poprvé co vidim skripta v barevné verzi s aktualnimi obrázky. Má někdo tip na další?
Pája   20.06.2014 20:37:27
Tak profesora Bauera a jeho tři hadice bych někdy rád viděl. Přes 20 let jezdím s kamionem od Liaz 100 až po nejmodernější DAF Euro6, ale tři vzduchové hadice mě nějak minuly. Kdo to někdy viděl a zapojoval, ať se přihlásí.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0081970691680908.s