Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
VonVagel   09.10.2015 07:48:17
S4 znamená přesně co?
George8030   09.10.2015 11:07:45
Fendt S4 znamená, že aktuální model splňuje finální emisní normu Tier 4. Předchozí model byl JEN SCR (tedy s oxidačně katalytickou redukcí se řešily emise) kdy měl traktor pouze oxidační katalyzátor se vstřikováním 32,5% roztoku adblue. Dnes, aby traktor splňoval přísná emisní nařízení Bruselu a splňoval Tier 4 - neboli (udáváno u kamionů) Euro 6, má zpětnou recirkulaci výfukových spalin EGR, pasivní DPF a oxidační katalyzátor (který finálně upravuje ty emise, co projde přes egr ventil a dpf. Zároveň se díky EGR a DPF snížila náplň AdBlue na zhruba polovinu, oproti modelu SCR. Zkušenost z F939 S4 je, 1000l nafty ku cca 30l adblue (tedy 3%). Kdy jen u SCR máme zkušenost cca 6-7%.
Snad jsem na nic nezapomněl
VonVagel   09.10.2015 14:19:06
Díky. Zjednodušeně T4 final je u vás S4. Bohužel musím poznamenat že varianta řešení emisí DPF+EGR+SCR je podle mě absolutní nesmysl = je tam toho moc. Nechápu proč když je tam SCR musíte mít DPF a ještě EGR!
K teoretické spotřebě močoviny bych se taky moc nevyjadřoval protože praxe je trošku někde jinde. Těch 3% uvádí výrobce i spotřebu oleje:) Letošní léto jsem zažil abnormální nárůst spotřeby močoviny hlavně u traktorů Fendt...

Takže má vliv teplota prostředí na spotřebu močoviny?
Honza.S2   09.10.2015 21:11:17
Nevím jak je tomu u Fendta, resp. Deutz motorů, ale co vím z loňského roku z testování traktoru JD, je třeba u pevného filtru jezdit na max. zatížení motoru, tak aby byla vysoká teplota spalin, tím se filtr tolik nezanáší. Víc jsem se o to nezajímal. Nicméně pokud to stále platí a zkušenosti neukázali jinak, pak bych to u řezaček neřešil protože tam je vytížení motoru velké, tudíž jiné teploty. K močovině se vyjadřovat nebudu. Nijak bych tohle řešení nekritizoval, byť je složité ale nikdo nikdy neví, co se kde zrodí v hlavách osob ve vývojových centrech u jakékoliv značky....
"Palec nahoru" ale musím dát řešení s filtrem částic třeba na postřikovačích kde asi těžko fest zátěž motoru budesmile Nicméně tomu musíme věřit, protože to jezdí v provozu dva týdny i s cestou od výrobce a zatím s tím problémy nikde nejsousmile
Filip 90   09.10.2015 21:19:04
Tak podle toho co vim já jsou ty emise tak nízký, že to bez DPF + EGR + SCR nejde. Jedinej kdo to vyřešil bylo Iveco potažmo FPT pouze pomocí SCR za cenu vyšší spotřeby močoviny. A údajně si to nechali patentovat, takže to nikdo jiný dělat nemůže.
Ostatní motoráři na Final T4 či Euro 6 používají tuhle trojkombinaci.
Jano SK   10.10.2015 20:57:49
... a bude este horsie....

Aktualne platna Stage IV Final uz nie je FINAL.... mudre hlavy dosli na to, ze treba este trochu posunut hranice nemozneho. Od roku 2019 bude platit nova norma Stage V ( samozrejme Final ). Podla nazoru zakonodarcov si treba este posvietit na pevne castice ( PM ). Teraz plati limit 0.025 g/kW*h ( nemylit s USA normou Tier IV, kde je 0,02 g/kW*h !! ) - hmotnost ostane asi nezmenena ale bude sa musiet zredukovat objem "velkych" castic... Budu teda opat hustejsie filtre = vacsi odpor výfukových plynov...

Niekde na webe v ramci debaty o akoze ekologickom probleme VW bol nazor, ze EURO 5 bolo vyhlasenie vojny fyzikalnym zakonom a EURO 6 je potvrdenie vitazstva, to asi najlepsie vystihuje, kam to cele smeruje.
karanice   10.10.2015 22:38:12
Ve finále se ještě dočkáme hybridních traktorů.smile
Už dnes mají nové traktory zvuk jako vysavač.smile
Proto jsem rád, když můžu u nás na dvoře slyšet poctivý zvuk JD řady 8x20, zejména pak jd 8520.smile
s690i   10.10.2015 22:51:17
Spíš přemýšlím proč někdo nepřijde se 100% elektrotraktorem! Že u auta není kde dát baterie a jsou těžké chápu, ale u traktoru? Kdyby byl elektro odpadl by motor, převodovka a to je místa kde by se daly dát pořádné baterie. smile
votak53   10.10.2015 23:51:31
Pokud si dobře pamatuji John Deere už prototyp elektro-traktoru má, je postavený na podvozku 6M řady o výkonu 400hp. Nese označení 7830 smile
sumbum   11.10.2015 09:54:35
to s690i:
100% elektrotraktor pro běžné užívání není podle mě v tuto chvíli dost dobře možný. Jednoduché počty:
Průměrná spotřeba elektromobilu je uváděna 15 kWh/100 km - pokud tedy chci dojezd 500 km, postačuje mi akumulátor 75 kWh (např. Tesla S má akumulátor 85 kWh).
Elektrotraktor 200 kW (cca 270 HP) jezdí v orbě, průměrné zatížení motoru 50% - tj. hodinová spotřeba energie (při zanedbání účinnosti motorů, přenosu atd.) 100 kWh! Tedy velikost akumulátoru v Tesla S by mi nestačila ani na hodinu práce! Pro 12 hodinovou šichtu by byl třeba akumulátor téměř 1200 KWh, to je obrovská bedna.
Další věc je pak technologie samotných akumulátorů. Na jednotlivých blocích je třeba relativně složitě sledovat dodržování napěťových omezení a hlavně konstantní teplotu. Z tohoto důvodu není možné poskládat články do libovolně velké, plné kostky a tím šetřit místo.
Netvrdím, že elektrotraktory nebudou - budou, třeba pro jiné vvyužití - technické služby, krmné vozy další operace s nižší hodinovou spotřebou. Nicméně pro klasické polní práce to bude hudba hodně vzdálené budoucnosti...
s690i   11.10.2015 11:11:53
Máš pravdu, ale problém jsou jenom baterie. A to je u všeho elektronika, auta, popř. traktory či sklízecí mlátičky.smile
Jakub Herot   11.10.2015 13:53:24
Na youtube si dejte: Fendt X Concept
To vypadá na něco takového o čem tu je řeč
s690i   11.10.2015 14:56:39
Kubo pokud se nepletu jde pouze o elektrický pohon nářadí, ale traktor stále využívá spalovací motor. smile
Jakub Herot   11.10.2015 15:05:45
Jo aha smile Tak to nic ale je to taky zajímavé smile
George8030   12.10.2015 12:41:57
Jak napsal Filip 90, bez těchto komponentů to prostě nejde, aby byly splněny požadované normy. Jinak abnormální spotřeba močoviny, nedovedu odpověď, někdy je to třeba technický problém na systému SCR. Ale předchozí motory (dle mě nejlepší) neměly ani EGR, defakto naladěny na nějaké euro 2-3 a o emise se staral oxidační katalyzátor se vstřikováním močoviny, kdy ta reakce probíhala až za motorem a nijak ho nezatěžovala.
To zda je dnes systém funkční nebo chceme-li správný/nesprávný, o tom můžeme vést dlouhosáhlé diskuze a nikam nedojdeme. Vždy je to jen o subjektivním názoru. Zatím s verzí S4 máme zkušenost cca 500Mth s 939, kdy provoz traktoru byl zcela rozmanitý, spotřeba AdBlue klesla o předchozímu modelu SCR o zhruba polovinu, právě díky EGR (který je zcela přepracovaný, oproti problémům na COM3 modelech - tedy F900 agrex bez močoviny ještě a DPF! Kdy tu první špinavou práci dělá ten filtr a recirkulace. Dále je rozdíl pasivní a aktivní DPF. Za těch necelých 500Mth u tohoto traktoru proběhla jedna stacionární regenerace, kdy 939ka převzala práci pro 826ku, takže jezdila na absolutně nízké otáčky. Jinak se pasivní DPF regeneruje absolutně sám a pokud je provoz traktoru rozmanitý (nikdy dle mě není lehký), tak se za zbylé mth ten filtr absolutně nezanesl. Je tam v podmenu, kde nastavuji otáčky TMSa, je tam nově ikona pro dpf a tam vidím zanesení. Od té regenerace, která proběhla asi ve 180mth, je stále indikátor zanesení prázdný. A traktor jezdil jak v těžkých, tak i lehkých pracech. Zatím bez jediné poruchy celého systému.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0073859691619873.s