Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Panasonic DMC-LF1, clona: f/2.0, ISO: 200, 1/60s


Tuto fotografii hodnotilo 2 lidí.
karanice   15.03.2015 21:03:15
Bomba, jsem zvědavý kdo se první odváží a zakoupí ho u nás v ČR
Honza.S2   16.03.2015 10:25:13
Chystá se menší kolečko, poprvé se má ukázat letos na jaře. Je vidět že tu zapracovali. Vynikající to může být na překládací vozy, těžké secí kombinace a náročné tahové práce u menších zákazníků.
Milda11   16.03.2015 12:02:36
Je nějak jinak řešený celý zadní portál nebo je nasazen pás místo kola??
Honza.S2   16.03.2015 13:39:14
Přepracované na pásový podvozek. Kolová verze s pásy nemá nárok dlouhodobě vydržet. Už se o tom přesvědčuje i New Holland.
Jano SK   16.03.2015 16:20:26
Honza.S2 - prepracovane na pasovy podvozok - znemana to, ze to je iba pre pasy a neda sa prehodit na zadne kolesa ?

Ak je to jednoucelovy polopasovy stroj, trochu mi chybaju argumenty, preco by si zakaznik nemal kupit maly pasak od JD alebo CH ( bavim sa o technickych veciach, nie o tom, ze zeleny alebo zlty ma zakaz vstupu)
Honza.S2   16.03.2015 19:00:38
Jano SK: Podle informací které jsem získal v pátek varianta záměny kol za pásový podvozek možná nebude. A také proč... Jistě znáš fakt že u pásových strojů je větší namáhání hnacích ústrojí, u verze change pásy/kola rozdíly v rychlostech, nutnost použít zesílené nápravy atd. Již se o tom přesvědčili u New Hollandu, kde byla možnost záměny kol za pásové jednotky, bohužel s ne příliš velkým úspěchem.
Co se týká důvodů proč si nekoupit rovnou menší dvoupásák s diferenciálním řízením, to nevím, to bude záležet na zákaznících co si zvolí.
lexion770   16.03.2015 19:54:58
Na DOD AgriCS v Hustopečích nám vysvětlovali, proč výrobce zvolil takovou kombinaci kol a pásů.
1) Při zatáčení nejde smykem, ále točí přední kola, takže lepší komfort otáčení aniž by hrnul hlínu.
2) Přední náprava může být odpružená díky zachovalým kolům.
3) Má lepší stabilitu než konkurence s dvěma pásy.
Myslím, že dosti kupců si tento stroj najde :) Tak doufám, že ho vystaví na Case dni.
Jano SK   16.03.2015 21:16:49
Este by som doplnil info od AgriCS :
1. pri zatacani ide smykom, vsekty body mimo kruznice otacania hrnu - bezpochyby menej ako na pasoch, ale hrnie - otazka je polomer otacania.
2. male pasaky JD aj CH maju odpruzenu prednu napravu, CH ma odpruzene aj kladky podvozku
3. Co je to lepsia stabilita ? Konkurencia sa prevracia do boku, dviha sa jej predok ?
4. Stycna plocha pasov na tejto kombinacii je odhadom 40% mensia ako na JD alebo CH, takze sa straca hlavna vyhoda - velkost stycnej plochy, prenos vykonu a pod.
Skor by som to videl ako alternativu voci dvojmontazam, co by asi tak zodpovedalo stycnej ploche, nie je problem so sirkou.
Honza.S2   16.03.2015 21:45:02
U malých pásáků je problém s přenášením hmotnosti na zadní nápravu při tahovém zatížení, to je ta špatná stabilita. Závažím do předních kol ani na čelní držák se nic nevyřeší. Velké pásáky 9RT/ Challenger MT800 jsou na tom lépe díky větší základně a vyšší hmotnosti.

Matúš.V   16.03.2015 21:56:35
Je nejaký výskum o tom, že malé pásaky majú s týmto reálne problém? Pokiaľ viem tak vo Vrbovci v spolupráci s profesorom Bauerom sa robilo porovnanie ťahu JD 8430 pásový a kolesový a tam to vyšlo jednoznačne pre pásy čo túto teóriu ťahu mierne vyvracia.
stenlynko   16.03.2015 22:23:44
toto má jednoznačne lepšie ťahové vlastnosti ako kolesový traktor, ako napísal Jano, voči dvojmontáži to má veľkú výhodu v prepravnej šírke, na druhú stranu doprava, ani núdzová do úvahy nepripadá, na pole s preklaďákom OK... s čisto pásovým traktorom by som to neporovnával, ale asi by boli zaujímavé výsledky ich porovnania na svahu na bočine alebo v mokrom, kde diferenciálne riadené pásaky mávajú, alebo môžu mať problém s udržaním priameho smeru. Samého ma tento stroj dosť zaujíma
a ku kolesovým traktorom, pchať tam 350k a viac a tvrdiť, že to je ten najlepší poľný ťahač je taká hlúposť... a výrobcovia sa predháňajú, kto tam dá viac koní smile som zvedavý na tie zelené zázraky s červenými diskami, to zase bude raz terno
Jano SK   16.03.2015 23:04:54
Honza S2: nemyslim, ze by bol nejaky zavratny rozdiel v pomere sil, ktore posobia od spravne velkeho naradia na maly alebo velky pasak.
Co vsak moze byt realita, je zle vyvazeny pasak alebo zle nastavene naradie ( co tiez byva ). Su na to dobre spracovane tabulky a prepocty podla obtiaznosti prace ( pracovnej rychlosti ) ake su odprucane zavazi pre dodrzanie optimalneho preklzu ( 2-6%).
Honza.S2   17.03.2015 04:09:22
Matúš: měření porovnání zatížení na zadní nápravu v tahových pracech dělal už i John Deere někdy před 15 lety. Tenkrát z toho vyšel lépe kolový traktor s dvojmontáží.
Jano SK: Ještě se zeptám - na dvoupásové traktory existují tabulky pro dotížení na tahové práce. Znamená to tedy že pro náročné tahovky je třeba traktor doplnit závažím, na menší zátěž odlehčit?
Milda11   17.03.2015 07:52:15
Jako alternativa za dvojmontáže ano, jako alternativa za celo pásový traktor podle mě ne... Traktor je univerzální, pokud je to speciál tak je to speciál a ten budevždy lepší než nějaký hybrid....
Jinak důležitá bude taky cenová politika tady této varianty! Zákazníky si najde určitě o tom nepochybuji.
Jinak tabulka na správné dotížení pro jednotlivé práce existuje u traktoru určitě,respektive je součástí návodu na obsluhu, nevím jestli u všech značek, ale u některých určitě... Má to dost podstatný vliv na tahové vlastnosti (spotřebu paliva) hlavně při extrémních podmínkách....
To jestli se s tím někdo fyzicky řídí je věc druhá!smile
Honza.S2   17.03.2015 09:04:04
Tabulka na pásový traktor 700/800 MT. Na kolové existuje, to jsme řešili.
VonVagel   17.03.2015 11:35:34
Další + je pořizovací cena pneumatiky vs. tenhle polopás. Při předpokladu že kolový traktor nad 350 k by měl mít nejméně 800/900...
Milda11   17.03.2015 14:07:29
Na pásové traktory nic neexistuje, dělá se to vše dle odhadu a zkušeností.. v každém případě pokud je přetížený předek (jd pásové traktory) bývá problém se zatáčením!!! nejlepší efekt má závaží co je nad rolnama!
Milda11   17.03.2015 14:10:07
90% možná i víc traktorů nad 350ps má 710 pneumatiky, už proto že se s nima vlezu do brázdy kvůli oračce (často dvojmontáže)a v neposlední řadě hodně dopravy....To je o té univerzálnosti toho traktoru!
S tlakem na půdu a tím se omlouvám zemědělcům u kterých to tak není umí hospodařit málokdo, pneu s nízkým odporem, dostatečnou šířkou.. správné huštění dofukování, pásový podvozek na kombajnech atd....
Zetor   17.03.2015 19:39:54
Já myslím, že důležitá bude hlavně cena... Pokud tohle bude stát o 500 tisíc víc než kolový Magnum, tak ok. Ale pokud to bude stát skoro to co pásák od CAT nebo JD, tak to moc nepůjde. Samozřejmě že zákazníka si to najde, ale viděl bych to spíš jako politicky motivovaný nákup. Je jasné, že dvoupás bude lepší. Nějaký argumenty o hrnutí na souvratích, no to jsem myslel, že už AgriCS opustili, očividně ne... Že je tady odpružená náprava... No a co? JD má tuším odpružené pásy, to je jistě lepší. Navíc ta náprava je něco, co se vytluče a bude se muset opravit.

Problém vidím v tom zadku, moc pohyblivých částí. Disk s kolem se vyměnil za tento kolotoč. Až se na tom něco vytentuje, tak se zákazník nedoplatí. Nehledě na to, že po 6-7 letech používání to bude na generálku, a co pak s tím? Bude to stát mega, a kdo to nasype do starýho traktoru, když to samý pak dá do motoru a převodovky. Prodat to? Kdo si to koupí? To bude pastička na myši...

Využití je takové sporné. Všechny práce zvládne dvoupás líp, pokud nebude tohle výrazně levnější, tak to nepůjde... A využití s překládacím vozem? Ani omylem... Pokud mi někde nestačí výkon traktoru, tak to že tam dám pás mi možná pomůže u podmítky, ne u překladače. To že s překladačem pojedu 8 km/h, místo 4 km/h, to je naprd, to musí valit 30... Apropos, co tohle bude dělat, až s tím pojedu 40 km/h po poli? Co to bude dělat, až to bude muset ten překladač ubrzdit? Co to bude dělat, až na strništi po zrnovce ten překladač do tohodle strčí? Nepojede to jak sáňky?

Moc otázek a odpovědí je Case kvalita... Já nejsem přesvědčen...smile
Jano SK   18.03.2015 00:41:08
Milda11: Na pasove traktory CH je spracovany celkom slusny elaborat priamo od vyrobcu. Nie je to marketingovy material, ale bolo to vydane ako servisny alebo prevadzkovy dokument. Obsahuje uvodne zaklady o fyzike, posobeni sil a pod., dalej odporucane zostavy zavazi podla vykonu motora, obtiaznosti prace a teda pojazdovych rychlosti.
Pokial mi je zname, naprosta vacsina malych strojov CH je verzia MT765 dodavana z 16 zavaziami v prednej rampe ( 1.120 kg ) a 16 zavaziami v prednej naprave ( 16 x 57 kg ). Toto je konfiguracia pre tazsie prace, kde je moznost zvysit zavazia v prednej naprave az na 28 ks.
Vhodne je zatazit podvozok viac ako nesene casti nad podvozkom, na druhej strane ale vzhladom k pake, vytvorenej vzdialenostou zavazia od taziska, je potrebne pouzit menej zavazi v prednej rampe ako v prednej napreve. Pomer je pouzity presne aj u hmotnosti zavazi - 1 ks predneho zavazia 46 kg je ekvivalent jedneho zavazia 75 kg v prednej naprave.
Nova generacia E ma vykon cez 400HP, takze zavazia sa budu davat aj do ramu podvozku, tak ako je to na MT800
Takze na lahsie jarne prace by obsluha mohla v ramci svojich pracovnych aktivit napriklad zhodit tych 20 ks blokov z prednej rampy. Rozhodne by to bolo lepsie ako fotky na FW, kde sa v CR prehanal MT 765 bez akychkolvek zavazi v prednej naprave a bola debata o preklze...
Kto ma zaujem, mozem zaslat dokument mejlom
VonVagel   18.03.2015 09:00:24
To Zetor:Problém vidím v tom zadku, moc pohyblivých částí. Disk s kolem se vyměnil za tento kolotoč. Až se na tom něco vytentuje, tak se zákazník nedoplatí. Nehledě na to, že po 6-7 letech používání to bude na generálku, a co pak s tím? Bude to stát mega, a kdo to nasype do starýho traktoru, když to samý pak dá do motoru a převodovky. Prodat to? Kdo si to koupí? To bude pastička na myši...

Tenhle příspěvek je mimo realitu. Bude to stát možná mega a zákazník to zaplatí... Důvod je jednoduchý potřebuje traktor. Proč by to taky nezaplatil? Když je schopen zaplatit opravy v řádů stovek tisíců na traktorech starých 10-15 let... Proč někdo nechá na takovém starém traktoru udělat převodovku, motor atd? Protože za 500tis/ročně je to škoda hodit do šrotu:)
roman7711   18.03.2015 09:49:56
Hlavně staré stroje je lepší opravit a než si koupit nový, který je rozbitý víc jak ten starý. Všechno je to přeelektrizované a hrozně komplikované. Každý kdo koupil nový stroj a před tím provozoval starý, třeba stejné značky, to je jedno, tak říká: Ten nový je pěkný, ale pořád tu na to máme servis, to ten starej ten jezdí dodnes skoro bez poruch, jen se mění oleje. A proč? Protože ten starý má řadové čerpadlo, nemá filrt pevných částí, vstřikování močoviny, ERG, prostě všechny možný ptákoviny, který jsou jen pro zlost, jinak k ničemu a je jedno jakou barvu ten stroj má.
Zetor   18.03.2015 09:56:16
To VonVagel: no tak to já bych si při výběru traktoru teda vybral takový, kde mega do podvozku nenasypu...

To roman7711: To máš sice pravdu, ale bohužel, taková je doba, a nemáš na výběr. A ty staré stroje nelze opravovat do nekonečna...
roman7711   18.03.2015 10:17:38
To ano, ale pořád se dají sehnat stroje, které mají málo najeto a jsou to ty "staré", ale takto to nejde dělat všude to já vím.
VonVagel   18.03.2015 10:26:16
A který to bude? Který značka se nekazí? Mohl by jsi spoustě lidem vyřešit problém co koupit... Tvoje posty hraničí s předvídáním budoucnosti... Mega? Za oba podvozky? Nebo za jeden?
Neber si to osobně ale nemám rád takovéhle "zaručené informace".

A ty staré stroje nelze opravovat do nekonečna...= kdy se přestanou opravovat Zetory? Taková 16145 to je každý rok 100 000,-
Honza.S2   19.03.2015 06:50:55
Také by mě to zajímalo. Když to tak přebírám, tak podle těch komentářů mě zřejmě nečeká světlá budoucnost páč mě za pár let asi někdo zpětně najde a zaškrtí až bude číst tu fakturu za GO pásových jednoteksmile
Zetor   19.03.2015 09:04:18
Nejde o značku. Jasně, že se kazí vše. Ale tak jde o snížení potenciálního rizika. A tady mi přijde, že se děje opak. Toť vše. smile

A pokud si vzpomínám na případ 8530ky z Rostěnic, tak si nevybavuji, že by mu pásy pomohly utáhnout něco, kde si s kolama neškrt...
Milda11   19.03.2015 09:20:31
zásadní otázka je jestli chci pásem vyřešit tlak na půdi nebo zvýšení tahu oproti kolovému podvozku... Buď to budu dělat vše smysluplně nebo je to jen mlácení prázdné slámy... začínám tím co nadělá nejvíc škody, když pominu že nejvíc škody se nadělá při nevhodných podmínkách (morko atd) tak největší koleje na poli udělají nákladní automobily potažmo sklízecí mlátičky... Další kriterium je agregace, je nutné jezdit na jaro po poli 350ps traktorem se 6m secím strojem s přípravou a set, nebo je lepší traktor kolem 180ps a secí stroj bez přípravy třeba o záběru 10-12m? ty koleje budou diametrálně jinačí!!
GoodfellowFrank   19.03.2015 10:58:08
Jedno jestli to je JD,CASE,JCB, atd atd. Každý traktor se kazí prostě a potřebuje servis - ( pravidelný alespon ) Jo,jsou případy kdy se servis dělá až na poslední chvíli a pak čekají jak dlouho aby mohli vůbec vyjet s tím ven. Podle mě není tohle moc dobré řešení. Podvozek bude hodně drahý a jak se něco pokazí tak to bude radost fakt platit... smile V zadu je hodně částí ( pohyblivé části ). Jestli to má odpruženou nápravu tak to řeší něco málo ale ne všechno zdaleka. Jak řekl : Zetor : JD má odpružený pásy a je to rozhodně lepší jak tohle.

Celkem bych se tohle bál koupit. Je to sice krásný na těch pásech. Ale riziko že se mě tam něco vytluče je hodně velké. A to se radši nebavím o ceně. Tohle nemá opravdu s pásákem co dělat. To mě opět dojde jako nějaký experiment - bud to pojede nebo ne. Tohle není řešení v tom případě vůbec.
Honza.S2   19.03.2015 12:18:02
Milda: Zde jsi zcela v omylu. Pohybuješ se za ideálních podmínek v ideálním terénu. Ta 180ka v secím stroji by letos nadělala stejně tolik škody jako těžší traktor.
Táháme lehké závěsné zařízení, v úterý jsme měli půjčený stroj na otevření hrubé brázdy za lehkým traktorem, zkrátka a dobře omyl.
Pokud si budu chtít snížit tlak na půdu, zvolím malej pásák, pokud budu chtít vyřešit oboje, musím jít do velkého.
Zetor: Případ té 8530 ST byl zrovna pokus o snížení tlaku co si dobře pamatuji, v té době měli už dlouho jiné stroje na tahově náročné operace.
U těchto traktorů vyřeší tah i 900ky, ale takový traktor je polní tahač, nikoliv univerzální a čarovat se dá snížením tlaku na půdu.
Problém zde na FW je ten, že spousta uživatelů mluví víceméně teoreticky, coby kdyby a co se stane. Můžem tady kecat týden o dvojpásáku jak je to jednoduché a super, pak poznáte že realita se má zcela někde jinde. Takže každý ať si zvolí co mu vyhovuje. Otázku nákladů na opravy neřešte, jezdí tu spousta kolových tahačů za vysoké pořizovací náklady a ukazují se jako drahé na udržení v provozu. V podstatě to nejsou ani tahače ale nosiče nářadí stavěné do jiné role a nikdo se nad ničím nepozastavuje.
Peníze se ztrácí jinde než v jednom traktorusmile
Trubka   19.03.2015 21:18:37
VonVagel: Kde opravujete tu 16145 za 100 000 ročně? Respektive, co všechno opravujete?
klaun   19.03.2015 21:38:25
100 000kč do 160tky každej rok????smile trochu jiná dimenze ne??? i když dneska se nedivým ničemu!!! velká udržba na 100konovym jonskoj 45tis jen to fikne!!!oleje komplet filtry ,ventily a všechny vstřiky a za 1500mth téměř to samý!!! jooo někdo tu psal ,že jd investuje do předváděcí techniky 120mil kč a tak proč ne!!!!ono to z nás dostadou jinak!!a je jedno jestli maj prodejci žlutozelený ,nebo modrý ,nebo červený trikot!!
lexikon   19.03.2015 21:50:02
trošku off-topic, ale už mi to fakt nedalo.. "ono to z nás dostanou jinak!!" - to ako fakt vážne? To už aj to je zle, že sa predajca, resp. importér snaží a ponúka predvádzacie stroje? Niekto Vás núti kupovať tie stroje? Veď aj predajca techniky je len práca a ten predajca musí takisto z niečoho žiť. Ked nie sú predvádzacie stroje, tak družstevníci zase plačú, že bez predvádzania sa nedá vybrať stroj a dobre poznáme tie typy, čo majú každý rok nejakú predvádzačku, len aby si zadarmo spravili nejaký ten hektárik, že? A to nehovorím o "pánoch" podnikateľoch, ktorí si nezabudnú vypýtať províziu za každý predaný filter alebo žabku na kombajn. Samozrejme sa treba voziť aspon na V6 Touaregu a plakať, že nie je na platenie faktúr. Po tom všetkom treba už len dodať: "ved oni to z Vás dostanou jinak", že? Nič v zlom, ale fakt mi lezú na nervy niektorí naši sedláci, ktorí si myslia, že z tych pár sto hektárov živia celú planétu a bez ich hospodárenia by to tu celé krachlo..
roman7711   19.03.2015 22:34:38
klaun: Pokud měníte po 1500 mth vstřiky, tak bych doporučoval změnit dodavatele nafty. Vstřiky se sice v dnešní době mění jak na běžícím pásu, ale je to hodně ovlivněné kvalitou nafty, to bych nedával vinu výrobci.
Jinak s těma předváděcíma strojema souhlasím s uživatelem lexikon.
klaun   20.03.2015 07:01:35
lexikon:samozřejmě že to je jen práce a někoho to dělat musí o tom žádna a nechtěl jsem se žádnýho prodejce nějak dotknout! s předváděcí technikou naprosto souhlasím ,když je možnost pujčení tak proč ne ,aspon si to ošahám ve svých podmínkách!bohužel jsou i prodejci ktří jsou pěkní vykukové!!jako příklad originál filtr s jelenem made in mexiko za nějakej peníz a naprosto ten samej filtr s jelenem také od kamarádu z mexika o 10% levnější ,ale od jinýho zdroje z rakouska!!
Milda11   20.03.2015 07:55:42
klaun: cenová politika každého prodejce je nastavena diametrálně jinak. Někdo jede na nulové (záporné) marže na nových strojích a má osolené náhradní díly. někdo to dělá jinak... V každém případě ten člověk z něčeho žít musí... Nikdo nikomu nebrání koupit si nd levněji třeba z Rakouska, pokud ta cena je tam lepší,ale pak se nedivte, že třeba servis od kterého máte stroj nebude skákat tak jak pískáte.... Je to něco za něco...
Jinak bez předvádění se nedá prodat prakticky nic, to už pochopili všichni dodavatelé i ti co se statečně leta bránili. Doba kdy se udělalo předvádění pro pět okresů je taky pryč. každý chce vidět u sebe na svojem pozemku, protože podmínky má vždycky horší než jeho soused co ten stroj má doma.... Zadarmo to předvádění rozhodně není!
lexikon   20.03.2015 08:36:12
Treba si uvedomiť jednu vec - každý pracuje s maržou akú má od dodávateľa. To znamená, že ked mám od dodávateľa 10 % rabat, tak samozrejme nemôžem dať nejakú extra zľavu. Každému musí byť jasné, že z tych 10 % asi nebudem jazdiť na Ferari.. A veľakrát som sa stretol s tým, že diely sú lacnejšie napr. v spomínanom Rakúsku alebo Maďarsku a proti tomu sa ťažko bojuje, lebo tieto diely k nám idú práve z týchto krajín. Čo mám ako predajca na Slovensku spraviť, ked mi Rakušania nastavia také ceny a potom ešte pred zákazníkom vyzerám ako somár, že u nás su drahšie diely ako v bohatšom Rakúsku? Hold, to je tá smola, že sme malá krajina, malý trh.. Ešte k tým cenám strojov. Tam je situácia presne taká istá. Zase nám ceny určujú (väčšinou) zo zahraničia. Samozrejme zákazníci by chceli cenu stlačiť na minimum, výbavu dostať najlepšie plnú a zadarmo a potom je otázka aké služby očakávajú od predajcu. Treba si uvedomiť, že zisk pri predaji stroja je veľmi relatívna vec, lebo málokto tuší akú veľkú (resp. malú) maržu má predajca, a potom treba zaplatiť nejaké záručné opravy, výjazdy servisu atď. a je po zisku.. Treba si určiť priority, ci chceme normálne predajné ceny a potom môžeme čakať normálny servis a služby, alebo stlačiť predajnú cenu na minimum a potom nadávať, že servis nepríde do 24 hodín, že diely sú drahé a neviem čo.. Ako sa hovorí, vždy je to niečo za niečo smile
Jano SK   20.03.2015 10:16:00
Este taka drobnost k cenam ND, ked si kupite tie ND za 10% lacnejsie ako v CR ( alebo SR ), tak si dohodnite, aby dosli spravit robotu aj rakusky mechanici...
A potom moze nastat prekvapenie, ze si uctuju 60 EUR/hod a viac a uz to nebude zrazu tak strasne lacne...
roman7711   20.03.2015 10:51:42
Tak filtry a olej si snad vymění každý sám, za to nemusí platit servis.
Honza.S2   20.03.2015 11:10:53
To může, ale také je to dvojsečná zbraň. Naleje si tam levnější olej kdoví odkud a pak bude chtít po servisu pomoc až tam bude problém. Zde záleží na vztahu a domluvě, jinak bych v tom byl opatrnej. Snažíme si dělat malé údržby sami, velké servis a to všechno ještě na starých strojích. Já třeba beru věci od dodavatele protože vím co mě dají, co tam má být. No a ušetří se 450Kč/hod + 10 Kč za dojezd, při 70 km je to 700 + 4hod. práce = celkem 2500. Výhoda je akorát ta, že nemusím čekat kdy někdo přijede nebo odstavovat stroj. Díly si hledám v katalogu sám, ale když je někde objednám sám, stejně je zítra nemám, u servisu na havárku ano pokud se zadaří. No a když je tam těch strojů pět = vše ještě 5 - 7% sleva automaticky.
Takže sečteno a podtrženo, stejně se tomu servisu nevyhnu a jediná věc co mě zajímá je ta, aby ten servis šlapal jako hodinky. Zase o vztazích s dodavatelem, ceně co je někdo ochotnej zaplatit ale pak vím že to v sobotu večer někdo přijede opravit pokud nebudu mít svého servismanasmile
roman7711   20.03.2015 12:06:50
Tak nevim jak ostatní, ale pokud mám jen trochu rozumu, tak do motoru, převodovky, náprav neliji žádný humus, možná jen od jiného výrobce, ale vždy stejnou specifikaci co tam má být. Například u nového stroje se dvakrát třikrát kouknu jak to dělá servis a potom si výměnu motorového oleje udělám sám, protože večer přijedu, když je motor téplý tak vypustím, vyměním filtry, naleju nový a ráno mohu opět jet. Takovou lehkou věc snad zvládne každý.
Díly, když objednám jeden den do 15:00, tak druhý den je mám u prodejce, když na to chvátám, zajedu si pro ně ráno autem, když to tolik nechvátá a není to moc velké, tak si to nechám poslat, nebo když výměnu toho dílu nezvládnu, doveze mi díl, jak jsi napsal, servis a rovnou ho vymění.
Milda11   20.03.2015 18:20:55
Vzhledem k tomu, že od nás berou nd brata ze Slovenska i Polska, tak si nemyslím, že by jsme měli drahé díly, i když ty ceny jsou často šílené!!! Jistě v cenách strojů se blbě konkuruje, jestli Rakušák prodává tisíce malých traktorů do 150ps a my desítky tak vždy bude levnější už kvůli množstevní slevě atd... U velkých traktorů to je obráceně....Na druhou stranu standartní záruka výrobce je 12 měsíců v Čechách často dvoj nebo trojnásobek..... zkuste si to vymámit od cizince,nebo aby přijel servis na písknutí za konkurenceschopnou cenu, dal náhradní stroj.... Je to každého volba kterou cestou půjde.. Sem tam se dá koupit velmi dobře a velmi levně,ale je to hodně o štěstí...

jinak co se týká používání neorig dílů v záruce, je automaticky pozbytí záruky.....to si každý musí rozmyslet sám!
Honza.S2   20.03.2015 20:04:04
Další je a bude i to, aby vůbec ten servis přijel nebo sem někdo z okolních zemí díl vůbec prodal, o stroji samotném nemluvě. Neberu v potaz použité nebo nové alias použité předváděcí stroje se zápisem v TP.
Poměrně dlouhou dobu měl nebo ještě má zajištěný systém prodejce John Deere, tiše se vyostřují vztahy a pravidla u dalších nejmenovaných značek s nezanedbatelným prodejem na trhu v Čr, kde za "černé" dovozy dostanou po prackách všichni a v oblasti náhradních dílů to bude to samé.
Názory že si můžu koupit kde chci a od koho chci jsou krásné a pravdivé ale jednou tu bude síť a tím to bude končit. Pak už je na tom, jak se všechno nastaví a o lidech. Já už jsem si s předváděcím strojem koupeným mimo síť oficiálního prodejce užil a tak jak jsem měl chuť vše takhle do budoucna řešit vč. nd jsem ji rychle ztratil protože je to zhruba tak jak píše Mildasmile
rado79   20.03.2015 20:09:07
Prečo sa kúpa tovaru v inej členskej krajine EU označuje ako "čierny" dovoz?

smile
Honza.S2   20.03.2015 20:55:31
Rado: Černý jsem řek obrazně. Čr a doufám i Sr má rozdělené území, tzn. okresy nebo kraje má v kompetenci jeden prodejce. Takhle by to mělo být i v rámci EU. Akorát že Čr je menší než DE a lidé zde zkrátka ještě nemají globální myšlení. Takže buď se budou chovat s prominutím jako prase nebo jako rozumně myslící člověk. A pro zajímavost, zkus si někdy oslovit prodejce z opačného konce vlasti, ať ti udělá nabídku na traktor a prodá ho. Ani omylem kámosmile
Další věc je legislativa, 50km/h rychlost, přihlášení atd.
roman7711   20.03.2015 21:10:15
Tak ono taky proč by si někdo nechával dělat nabídku na stroj od prodejce, který je na druhém konci republiky. Už jen kvuli servisu by to byla blbost.
Co vím, tak s přihlášením ze zahraničí není problem.
Honza.S2   20.03.2015 21:13:00
Třeba by to bylo levnější a o servis se vždycky někdo postará. Proč prodá traktor přes tři okresy prodejce který s tím neměl ani nic společného? Protože ho někdo oslovil a byl schopný to udělat.
Ale zacházíme tu do obchodních věcí, nechme toho.
rado79   20.03.2015 21:30:07
Pretože každý predaný kus sa počíta ...
smile
Honza828   22.03.2015 11:48:37
Prodat umí každý,ale servis je katastrofa.Jen snad John Deere to umí,co jsem slyšel po okolí.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014365196228027.s