Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Canon Canon PowerShot SX110 IS, clona: f/3.2, ISO: 80, 1/60s


Tuto fotografii hodnotilo 50 lidí.
Tolar   03.01.2010 21:07:19
Tak to je opravdu těžba !!!smile
Martin Hruška   03.01.2010 21:53:46
Už několikrát jsem vděl tyto obrázky a udržel jsem se je nekomentovat. Dnes jsem nevydržel. Nedivím se, že mají některé zemědělské podniky problémy s ekonomikou.
Valník s nevhodnými gumami s nevhodnou konstrukcí do takovýchto podmínek a s velkým traktorem = uježděný terén, hluboké koleje,vysoká spotřeba, vysoké náklady + problémy v budoucnosti s úrodností tohoto pole díky této "prasečině".

V pryxi se dá dnes bez problémů pronajmout nějaký tandemový návěs s pneu s ráfkem 26,5", snížit tlak bude to lepší.

Vše je ale o vizi podniku a jeho vedení a holt to někde nejde a nejde. Tohle je jedna z největších katastrof co jsem na Farmwebu viděl.
Proxima   03.01.2010 22:01:56
Měli tady na to pole být nasazeny stejné traktory s tandemovými návěsy TC 21 000 na pneu Michelin Cargo Bib, ale nakonec bylo rozhodnuto takto, ale i já pochybuji, že by jezdili tak jako s těmito vleky (vlečky vem čert o ty nám vůbec nešlo) A myslím, že s tandemovým návěsem by tam ten traktor zůstal hned, a koleje by v takových podmínkách nadělali také. smile
VonVagel   03.01.2010 22:28:19
To Martin Hruska: Myslite si ze v techto podminkach by vysledek nebyl stejny?
Tomas1   03.01.2010 22:29:22
Stejný by podle mě byl, ale neměli by šanci ty traktory utahnout naložený trailer 21000 nebo nějakeho ančaburgerasmile
GeorgeT91   03.01.2010 22:43:14
Myslím že tady by pomohl jen překladač nebo vozit řepu kombajnem až na zpevněné místo - ale toto by bylo zřejmě tady nepoužitelné
Matúš.V   04.01.2010 10:20:19
Tu je jedno čo by mal ten traktor agregované, pretože v takýchto podmienkach na pole nepatrí žiadny stroj. Pôda ma dosť sa regenerovať po repe a nie ešte po takejto degradácii spôsobenej z väčša traktormi. Viem, že repné kampane prebiehajú často v daždivých obdobiach, ale bol som sapozrieť na nejaké zbery tu u nás na Slovensku, kde sa pracovalo za podobného vlhka. Ako vidno aj na týchto fotkách holmer pracuje na poli relatívne bez problémov ako tomu bolo aj na slovensku ale s tým rozdielom že sa vyprázdňovalo na súvrati. Šikovný famrmár tam ale na jar zasial pás kukurice ktorí bol zmulčovaný a traktory bez väčších problémov prechádzali až ku centrálnej kope. V suchších podmienkach potom normálne pracovali na princípe prekladania za jazdy.
Stepan   04.01.2010 14:08:44
to Martin Hruška: Tak já se teda už taky nebudu držet.
To jsou pořád dokola ty krásný prodejní argumenty, který tu čteme denně. Ale jak vidno, moc neprodávají.
Vemu náš podnik jako model, dejme tomu že bysme jezdili se starejma bedňákama 9t. Když tu náhle počasí přestane přát. Tak by mě zajímalo, jak rychle budu mít na dvoře spřažený 2 soupravy "velkej" traktor a návěs na flotračních pneu. Tzn. Vy musíte sehnat kamion kterej bude co nejdřív u vás na firmě, naloží 2 návěsy a poletí dolů k nám na Moravu. Dál to znamená, že máte na place nejmíň 4 návěsy, 2 do horního a 2 do spodního závěsu, plus různé druhy spojení (oko, koule,...), protože každej zákazník to má jinak. A potom taky cena, co bude stát doprava, co stojí pronájem 2 návěsů na den. Taky je problém, že u nás se vyorává 4 dny a pak se týden nevyorává. Takže by mi stály návěsy na dvoře jen tak a já za ně platil? Nebo by se vyplatilo je zase na týden vrátit a po týdnu opět půjčit? O kolejích na poli se nebavím, jak je vidět na fotkách, stejně se "prohrabali" tím bahnem až na tvrdší povrch, takže by flotrační pneu udělala to samé, výhodou by bylo jen to, že na Annče bych odvezl jednou tolik, čili polovina jízd.
Zkrátka to chci v nějakých číslech, a né jen pořád dokola číst, jak to dělají zemědělci špatně. Hoďte sem nějakou modelovou situaci se vším všudy, ale V ČÍSLECH!! To už by potom snad nějaký pány mechanizátory přesvědčilo.
Určitě se nechci hádat, a taky nebudu, ale zajímalo by mě toto přesvědčování v číslech. A určitě nebudu sám. Díky.smile
Džaryn   04.01.2010 14:57:06
Hosi všeci máte pravdu,ale když se podíváte ,tak jak by ste to chtěli dělat v tom to počasí? Aji když by měli ty pneu tak se to tam vyjezdí ,když tam jedete 50x za densmile ,jen můj názorsmile
VonVagel   04.01.2010 15:00:22
Spis je to o tom ze oni tam proste vjet musi...dneska vam cukrovar rekne tehdy a tehdy bude tam a tam tolik a tolik repy. Tecka.
Matúš.V   04.01.2010 15:46:59
VonVagel keby si čítal môj koment možno podrobnejšie tak by si sa dočítal, že spomínaný podnik robil v daždi nonstop mal to, ale trochu premyslené a repu vybrali z minimálnou degradáciu pôdy ktorú spôsobil holmer. keďže odvozy v najvačšom vlhku boli len na súvrati.
Libor169   04.01.2010 16:56:56
No nejspíše to vystihl VonVagel. Vize podniku je poslední v dnešní době. Všechno se plánuje od zeleného stolu, ale praxe je jiná a zemědělci jsou poslední kdo to může ovlivnit. Nevěřím, že pan Hruška bude provozovat služby, aniž by nevidělal. Nevěřím, že cukrovar řekne počkáme až bude pěkné počasí, nebo že řekne zaplatíme říjnovou cenou i když řepu vyoráte v zaří a bude ležet 3 měsíce na skládce. Takže všechna rizika jdou za zemědělcema ale jistoty si každý chrání sám. Nikdo neví proč taková situace nastala. Někde jsem tady viděl vyválený Holmer, který týden stál. Třeba to zapříčinilo tuto situaci, protože se někde stala chyba, s kterou nikdo nepočítal. A to je pořád dokola, takže se vytlouká klín klínem.
Můžeme být rádi, že příroda je silná a spoléháme na to že se z toho sama oklepe.
Marián   04.01.2010 17:13:08
u nás dovtedy kým sa dalo sa vozilo autovlekmi, lenže tie mali dupláky takže sa tam rýchlo nabralo blato a už to šlo vozilo sa tak deň noc kedy v kuse lialo, ked pre počasie chceli prerušiť vyorávanie tak rýchlo zabezpečili vyvážač holmer (agropt - sami ho ponúkli len aby mohli vyorávať ďalej a potom pokračovali zas v ďalšom podniku kde mali zmluvu) ktorý bol na podobnom podvozku ako vyorávač. Dovtedy vyvážač nikto nechcel až ked bolo najhoršie sa im začínali ozývať že ho potrebujú
Martin Hruška   04.01.2010 17:41:04
Vezmu to s odpovědí postupně.

Pro Libor 169:

Jeden z problémů našich zemědělských podniků je to, že hospodaří né na vlastní ,ale pronajaté půdě. Vztah k půdě je u nás jiný než v Rakousku nebo v západním Německu. To na začátek.
S otázkou půdního tlaku a vhodné techniky se na stránkách Farmwebu zaobíráme prakticky ob den. Problém je v tom, že tyto informace nezaletí k lidem, kteří o nasazení techniky rozhodují.
V portfiliu našich zákazníků a našich prodejců máme řadu příkladů nasazení Annaburger nebo Krampe návěsu na odvozu řepy od sklizeče.

V extrémní situaci ,jako je tato bych upřednostnil návěs s pneu 650/55-26,5" Alliance A-380 nebo 390 nebo Michelin 600/55-26,5" Cargo X bib, gumy nafouklé na max. 2 bary. Ideální je hydraulické odpružení nebo kloubové výkyvné nápravy s ohledem na hrnutí hlíny před pneu.

Všechny testy firmy Michelin a školících středisek Deula v Německu prokázaly vztah mezi tlakem v pneu v návěsu (cisterně). Rozdíl mezi tlakem 2 bary a 4 bary je o 45% větší tahový odpor a spotřeba paliva u 4 barů. V praktickém testu, který jsme popisovali v posledním čísle Zemědělské dopravy (rok 2008) se návěs s tlakem v pneu 4 bary zastavil a traktor s ním nehnul. Po upuštění tlaku se rozjel.

Tato věc je individuální a závisí na konstrukci vozu, náprav. já můžu mluvit za naše zančky, které mají takové a takové parametry.

Pokud mám nižší tlak v pneu mám větší styčnou plochu v pneu, mám sice menší nosnost, což opět mohu snížit naložením vozu. Potřebuju ,ale i menší traktor. Naše 20 t pracuje běžně s 160 k traktory, 22 t návěsy s 190 k.

Na obrázku je 250 k traktor s vlečkou, která má otočnou oj, žádný přítlak na zadní kola traktoru, pneumatiky úzké s tlakem 7 bar minimálně.

Neříkám, že velký návěs projede všude, ale pokud je u toho odborník, který má objednán vůz na velkých kolech (a to není vždy u konkurenčních návěsů v praxi vidět), může něco dělat s tlakem v pneu traktoru i návěsu. Žel s tímto se nikdo ,ale nikdo nezabývá.

Pro Štěpána:

Naše firma má minimálně 5 předváděcích návěsů, které jsou občas rozesety v sezoně po celé ČR, navíc na Moravě má kolega ing.Poštůlka z Agrotransu Otice minimálně 2 návěsy na pronájem. Zrovna jsem s ním na podzim mluvil a stěžoval si mi ,že tento rok je o půjčení návěsu na cukrovku malý zájem!!!! Přitom ty vozy byly Krampe BB 650 na 26,5" ráfcích a HTS 22.79 na Michelinách 600/55-26,5".

Doprava od nás na Moravu vytěžovačkou výjde podle okolností od 8000 do 12 000 Kč.

Navíc ti co dělají řepu si mohou bez problémů koupit dobře vybavený a obutý návěs v ceně od 650 do 1 mil.Kč (20 t -22 t) s korbou o minimálně 30% větší než u konkurence.

Pronájem na den začíná od 2500,-Kč, s více dny se snižuje. V případě odkupu stroje se dá část pronájmu odečíst.

Otázka pronájmu je opět o počítání. Pokud nemám na vlastní návěs tak si ho můžu někde pronajmout. Pak závisí na domluvě na jak dlouho a kolik budu platit.

Když ale vidím,to co na fotkách tak ti garantuju, že pronájem i s dopravou výjde daleko méně než tato "škoda na poli". Nezapomeň, že nemusíš mít tolik odvozců.
Znám zákazníky, kteří u Holmeru praktikují nasazení jednoho vozu HTS 20.14 (jeden službař s Holmerem od Mšena).

K zapojení do spodního nebo horního závěsu. Naše vozy jsou dnes výhradně dělány do spodního závěsu s tém, že se dá na návěsu změnit oko oje a dát sem oko pro hák, piton fix nebo kouli.
K 80 se dá u Agrotransu Otice nebo u nás pořídit na každý traktor za rozumnou cenu. Vzhledem k tomu, že v každém lepším podiku mají již nějakou dopravní techniku je koule Scharmuler pro mne č.1.

V kouli bych neviděl problém, je to o zájmu a aktivitě lidí, ta ale díky "blbé náladě" především ve velkých podnicích, v polovině roku výrazně poklesla, jako by měl skončit svět. U soukromníků je vidět, že přemýšlí pořád a investice nezastavili.

A jsme opět ve vztahu k majetku a k lidem. Podnik na fotce nasadil spoustu traktorů s nevhodnou technikou.Lidi měli práci, zničil si ale pole a ještě zaplatil za tu srandu více, něž s méně techniky ,ale profi vybavené.

Jen perlička na závěr. U překládacích vozů je dobré obutí a nápravy č.1 při jednání o vozu. Před koncem roku jednal jeden můj prodejce se zákazníkem o překládacím voze, s tím, že zákazníkovi se vůz líbí, ale chce standardní gumy, protože ty velké a široké jsou o 2000-3000 Euro dražší. Jsou sice dražší, ale v extrémní situaci, jako je ta na foto mohou podniku pomoci. Takto ale uvažuje max. 10% zákazníků a to jsem možná přehnal.

Je to ale podobné. Zdánlivě levnější varianta může být na konci výrazně dražší!!!
František Stoklas   04.01.2010 17:51:58
Pán Hruška, s tým tlakom v pneumatikách ste to trochu prestrelili... obyčajná 12,5/80- 18 na vleku na obrázku sa hustí na 350 kPa, pri preťažovaní cez žatvu hustíme na 400 kPa, aby nestrelila. Chcel by som vidieť toho, kto by ju dokázal nahustiť na 7 barov smile na 700 kPa sa hustia pneumatiky na autovlekoch smile
Libor169   04.01.2010 18:38:35
to pmlogistic: No zase trochu osvěty neuškodí.
to Martin Hruška: Ano na to jsem zapoměl, první přijde vlastník půdy a nezajímá ho nějaká budoucnost nebo ekonomika podniku. Chce svůj nájem za půdu, aníž by věděl něco o zemědělství, ale ví, že v Rakousku a Německu člověk s 11ti hektary má barák se dvěma garážemi a třemi autami.
Ale jinak zde řešíme nějakou situaci z jedné galerie, kde nevíme zda to byla jednodenní akce, nebo týdenní akce.
Sám jsem zvědav, zda Proxima přinese fotoreprtáž na jaře z daného pole. smile
Martin Hruška   04.01.2010 18:38:50
Pro Frantík SK: v pořákdu u těchto vleků, ale autovleky, které jsou čím dál více na farmwebu vidět mají vyšší huštění. Problém je ve vyšším tlaku a malé styčné ploše.

Pro pmlogistic: tady nejde o žádnou reklamní kampaň. Štěpánovi jsem odpověděl na jeho otázku a konkrétní případ pronájmu návěsu. To že se řadu let zaobírám zemědělskou dopravou nemusí nikomu dělat problémy, pokud se diskutuje o problému. Logicky já mám zkušenosti se svou technikou, kterou používám. Protože mám ve firmě i několik vlastních vozů (které jen nestojí)tak můžu na rozdíl od některých kritiků mluvit za sebe a za své zkušenosti. V řadě věcí přinášíme nové věci, které se pak stanou součástí běžné praxe.
George8030   04.01.2010 18:45:06
pmlogistic: nechápu proč by se reklamní kampaň p. Hrušky měla omezit??? ... pouze agrumentuje názorama a zkušenostma,které získal v praxi a bohužel se tu najde pouze pár jedinců,kteří mu dokážou protiargumentovat a vézt diskuzi na úrovni!!! třeba reakce Štěpána byla proti,ale přišla mi jako dobrá myšlenka ze strany zákazníka a pak p. Hruška opět argumentuje ze strany prodejce,který by měl mít prodávanou techniku vyzkoušenou a správně jí doporučit pro nejlepší použití v zemědělství a jiných prací!!! ... zatím tito dva lidé měli nejrozumnější příspěvky !!! A pana Hrušku neznám osobně,bohužel, ale co se tak člověk protlouká praxí,tak zjišťuju,že on nemluví nesmysly !!! smile

a tato poslední část jeho příspěvku
"Jen perlička na závěr. U překládacích vozů je dobré obutí a nápravy č.1 při jednání o vozu. Před koncem roku jednal jeden můj prodejce se zákazníkem o překládacím voze, s tím, že zákazníkovi se vůz líbí, ale chce standardní gumy, protože ty velké a široké jsou o 2000-3000 Euro dražší. Jsou sice dražší, ale v extrémní situaci, jako je ta na foto mohou podniku pomoci. Takto ale uvažuje max. 10% zákazníků a to jsem možná přehnal.

Je to ale podobné. Zdánlivě levnější varianta může být na konci výrazně dražší!!!"

to je bohužel pravda pravdoucí smile takhle se uvažuje !!!
Proxima   04.01.2010 18:45:39
To Libor 169 pokusím se vám porost vyfotit, ale měla by se vtomto místě stavět cyklostezka smile takže ta půda dostane ještě zabrat smile
Martin Hruška   04.01.2010 18:46:21
Pro Libor 169:
I u nás je vidět v některých podnicích rozdíl mezi soukromníky, kteří hospodaří "na svém poli" a velkými podniky, kde je mnohdy velká anonimita. Tlak na půdu bude v budoucnosti s nedostatkem vody velký problém pro řadu podniků. Rakousko jsem zmínil v tom, že nejde o 11 ha lány ,ale o přístup k majetku. Je taky třeba rozlišovat mezi oblastmi v Rakousku s polní výrobou a s extenzivní pícninařinou v Alpách, jak jí řada lidí zná.
Spíše jde o přístup ke koejím a tlaku na půdu. Viz. například téma pásy u kombajnů a pořád opakované téma překládacích vozů. Hlavní důvod je ten, že sklizňová technika je větší výkonější a taky těžší, tedy v né příliš optimálních podmínkách se nedá 100% nasadit, což je problém. Proto je někdy zdánlivě drahá investice do pásů nebo překládacích vozů levnější, když podnik sklidí obilí, než když tam vše zůstane, nebo jsou tam koleje bez konce.
jirka   04.01.2010 18:51:49
No, teď to nedá zase mně. Moje reakce je však mířena spíše na někoho pod nickem pmloqistic (je opravdu velice statečné pronášet zde takovéto výroky o omezování slova dvacet let po sametové revoluci pod pseudonymem a ne pod vlastním jménem, jehož jsme každý nositeli, ale to je jeho věc). Nekopu za ničí tým, aby se předešlo případným dohadům, přeci jen já si na chleba vydělávám zcela odlišným způsobem a tohle mi může být vcelku tam kde je, ale jen čistou logikou mi tu někdo vysvětlete, jakto, že s návěsem by byla situace stejná a v čem ten pan Hruška nemá pravdu. Já jsem asi hlupák, ale nevidím to. I když by v tom už nešlo ujet, tak když na tu dvacetitunu nasypu tedy toliko, co na tyhle ošatky, tak v ten moment mi s tím po poli projede i stošedesátka, nikolivěk? A minimálně na tom budu stejně,a le pole ne. A jestliže někomu vadí Annaburger či Krampe, bavme se klidně o jiných. Prostě slušně obutý návěs. Však na Moravě jistě existuje Bergman, Fliegl a i to ZDT a další (ne, nebavme se o zmiňovaných Trailerech od košatého STROMu, ty považuji pouze jako nutné zlo prodejců JD). Však nevím už zda na starém FW, či už tady, byly Loštické stošedesátky v řepné kampani s Annaburgery a taky to šlapalo. Mluví se tu o reklamní kampani, já hovořím spíš o osvětě, ale o to tolik nejde. Ono totiž kdyby ta osvěta/reklamní kampaň nefungovala v praxi, byla by stejně důležitá, jako spodky z polárního ježka chlupem dovnitř. A podívaje se na galerky zde na FW, jezdí tu tolik Anna či Krampe, že to prostě asi funguje. Zákazníci to chtějí. Tak co.
Můj příspěvek do diskuze je namířen proti tomu našemu krásnému čecháčkovství, ve kterém závidíme i nos mezi očima a každý, kdo má nějaký úspěch je zaprodanec a "bídák" a je třeba jej veřejně ztrestat. Je to tu vidět i mezi fotografy. Ale v tom je něco špatně...
Jakub Medera   04.01.2010 18:58:17
Kde a čím nám pane Hruško zaručíte, že na tomto poli při těchto nádherných podmínkách by váš Annaburger nebo Krampe nadělal menší prasečinu? Já Vám to nevěřím, protože je sice krásný, že má pneu takový a makový, ale taky váží dvakrát víc jak tento bedňák a myslím si, že po celodenním ježdění by to vypadalo podobně ovšem za větší peníz. Sice bude mít tato souprava větší spotřebu, ale pořád si myslím, že to na den,dva ježdění vyjde levnějí jak pronajmutí nějakého vašeho návěsu.
Libor169   04.01.2010 18:59:36
No tak teď to Proxima rozsekl.smile smile smile To vedení asi vědělo že tam ta cyklostezka bude, proto se dovolila taková prasárna. Proto říkám, že tady řešíme něco o čem nic nevíme.smile smile smile
Jinak za komenty pana Hrušky jsem vděčný, kdo vám dnes dá vzdělání grátis.smile
jirka   04.01.2010 19:04:35
Přesně tak, vzdělání, zkušensoti a čas. To je to nejvíc, co nám kdo může dát.smile
Jinak závidím moravským cyklistům, takhle široká není místy ani D1.smile
FarmaBlazek   04.01.2010 19:07:24
nemůžete hanit prodejce že prodává ale zase bohužel službař sklízí.. Děláme cukrovku tak že vím o čem mluvím.. Přijedou a neptaj se. Snažíme se jít cestou preciznosti máme pásový traktor i kombajn ale v tom co tam vidím sám nevím co bych zvolil. Návěsy typu anna atd. jsou zas o dost těžší a stejně se prohrabu tam kde jsem na těchto malých a pořád otázka jestli to utáhnu.. Jediné rozumné řešení jsou ty staré vykucháné Holmery které používají jako vyvážečky... Ale to už si musí každý spočítat sám..
sten8811   04.01.2010 19:10:32
pan Hruška mluví určitě pravdu z delšího hlediska je lepší mít větší gumy a menší tlak na půdu.Jenže nastává otázka za jak dlouho se mi ta investice vrátí takže je to vše o penezích.třeba to i vedení ví ale prostě na pár dnů v roce se jim nikdy ten návěs nezaplatí a k čemu mi bude návěs za 1 mil když mi pak bude celý rok stát.
Martin   04.01.2010 19:11:09
Děkuji Jirkovi že to napsal přesně jak jsem to sem ted chctel napsat ja.

Nedělejte tady s toho zase uráženi a psaní nesmyslných komentu typu pmlogostic.

Diky Jirko že si vzpoměl na naše 160 s ananburgerama ,když se dělo tohle vyoravaní v Šumvaldě tak jse vyoravalo i u nas(15km od Šumvaldu) a ty 160 zase jezdili s těma ančama a pole za nima není v takovém stavu jako zde.

Ale je to problem tohoto podniku čim jezdi a tihle maji hodně peněz a potřebovali je utratit aby se zbytečně nazapařili smile

prosím již žadne zbytečné komentaře smile
George8030   04.01.2010 19:21:13
jenom mi tak napadá,můj názor na využití nakoupené techniky je čistě ve vedoucích pracovnících!!! je logické,že nebudu kupovat návěs,když ho nemám čím tahat,krom 5dní v roce ...ale kdy dny,kdy větší traktory maji polařské práce hotové a stojí na dvoře a vymýšlí se jiná práce? tady v podnikách je to vcelku častý případ ...v tu chvíli podle mě přijde na řadu projevení kvalit vedoucích pracovníků, jestli dokážou sehnat jinou práci pro traktor a návěs nebo jiné nářadí,někde jinde, externě mimo podnik ...čistě poslat stroj na výdělek smile smile taky možnost ...tím asi saham do svědomí vedoucích pracovníků,co mají činnosti strojů na starost v daném podniku a když mi 8230 orá a návěs tahá někdo jiný nebo stojí,tak se rozjedu a sháním práci jinde třeba,kde bych od určitého termínu mohl soupravu využít ...

a musím říct,že v tom problém vůbec nevidím !!! spíš naopak,když by člověk projevil sám zájem o pronájmu techniky,že by potřeboval silnější traktor s návěsem,tak sem se setkal ještě s "těžkým nezájmem" zemědělců a nebo tak nesmyslné finanční nároky,že to opravdu člověk zase neni blázen !!! když si spočítám člověka na traktoru,náklady na provoz a druh práce,co bych chtěl,tak radši řeknou nehoráznou sumu,aby traktor nikam poslat nemuseli !!!
takže v tomhle asi taky ruku na srdce smile jestli je to JEN o tom,že se ten stroj hodí nebo ne
Ondra A   04.01.2010 19:43:10
Jesi tedy ještě můžu.

U nás letos také probíhala sklizen i za dobrých i za špatných podmínek.
Jezdili AUTOVLEKY i ANNY.Autovleky odvezli méně co ANNABURGER ale zase udělali hrubší koleje než ANNABURGER.ANNABURGER odvezl více ale skoro vůbec půdu neutužil.Kdyby jsme mněli více ANNABURGRŮ nasazovali by se u nás jen TY návěsy.

Minule bylo to myslím v galerce od jiri600 zasebou ANNABURGER sypal.Je to chyba řidiče nikoli stroje.!!U nás se rači stlumí rádio a až zadní čelo cvakne/jde slyšet zvuk tak potom se jede.

Tot můj názor.Nejsem sice zkušený.Ale o DOPRAVU se poslední dobou hodně zajímám.
smile
Libor169   04.01.2010 20:04:53
Poslední komentář:
To Ondra A: A co vám tomu brání, aby jste netahali autovleky, ale samé Annaburgry? Však pan Hruška vám dodá dva dny po objednávce x vozů.
P.S. Pane Hruška neberte to jako nějakou urážku vás nebo vaší firmy.smile smile
Ondra A   04.01.2010 20:14:23
A na co by nám byl?
Jesi je chceš k nám tahat skoor přes celou ČR na dva-tři dny tak kldině!
Stejnak pod E-514 je moc velký.

Ale do-žní,síláže,senáže,řepy,hnoje je to u nás super vůz.
Máme tři korby ale to je málo parádně to má ZS SKLASKO v siláží jim jezdí 3-5 traktorů a de to!
A p.Hruška má opravdu pravdu!A že si s něho děláte srandu je vaše věc!
téesák   04.01.2010 20:16:08
to sice dodá ale pochybuju že zadarmo, nejde koupit všechno najedno, soudíte tu podnik ale co vy víte třeba maj v plánu návěsy ale koupily za x milionů traktory a na návěsy nezbylo? chce to myslet taky trochu jinak ne jen co je nejvýhodnější ale kde na to vzít ze dne na den a ůvěry neřešej všechno
jirka   04.01.2010 20:20:08
Tak asi jak bylo řečeno, v nejlepším přestat, chlapci. Už se to zvrhává trošken do "trapnosti" a patosu. Takže si tu zahraji na bývalého admina, jo? smile
pro téesák: Nahoře je napsáno, že "návěsy" mají. To TC 21 000 není nadávka, ale označení. smile Názor si udělejme sami. A teď už pěkně klid.smile
Martin   04.01.2010 20:21:24
a stale se pokračuje a už někteří uplně zbytečně .

pro teesaka tak oni maji stromácke trailery a píše to i proxima ve svém komentu (3 se shora)

Vše co se tu dalo řict se tu už řeklo diky .smile
jirka   04.01.2010 20:22:55
Dobře jsme se sešli, šéfe. :)smile
Proxima   04.01.2010 20:23:36
Začínám litovat toho, že jsem tyto fotky nahrál na fw smile PS : Už se tu řeší totální "srance" smile
téesák   04.01.2010 20:26:21
to sem taky čet ale uš se to tu rozšiřuje do obecna a tto co sem napsal platí teda v jinejch situacích kde se to řeší a rači mi dejte dobrovolně zákaz na doživotí protože já se jinak nedokážu u komentářů ing hrušky a jiných kteří neustále řeší tlak na půdu udržet, tímto navěky končim sbohem!
dejv14   04.01.2010 20:39:12
pro FarmaBlazek tak on si každý podnik rozmyslí jestli si ten vyvážeč objedná ještě k tomu Holmru smile co jsem se bavil z řidičem z agroslužeb tak moc ty podniky oně zájem nemají smile
Libor169   04.01.2010 21:19:03
To Proxima: Ničeho nelituj, mě se ta souprava líbí, a celá galerie a doufám že nejsem sám, zase je to takové oživení, než jen stále dokola jeden typ kombajnů, a jeden typ traktoru a návěsu.smile smile
Matúš.V   04.01.2010 21:25:50
riešite úplne nezmyselnú príčinu závesnej techniky:
http://farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MjA3WDIxNTkzWDI0MDAyMQ==#skok

tento link som sem nedal preto aby som hanil nejakú značku takto by dopadol každý prepravník aj na dobrých pneu. Nikto z vás sa ale nepozrel že tie koľaje robí traktor a nie závesná technika. Na fotkách je fakt extrém kedy urážať alebo vyzdvihovať nejaký je stroj je zcestné pretože toto nie sú podmienky pre prácu. V tomto prípade sa mala prispôsobovať logistika možno vyvážací voz. Riešite absolútny nezmysel.
FarmaBlazek   04.01.2010 21:36:32
to Dejv14: já vím ale v tom případě musím zastavit sklizeň. Buď my ho poskytnou nebo stojim ať si to vozí přez celé pole. Ale samozřejmě tak jednoduché to není maj to našponovaný a těm klukům jde taky o peníze tak jedou dokud to jde. V těch podmínkách co tam jsou by jen kouzelník udělal menší škody. Nedokážu si to představit my po cukrovce sejeme j. ječmen a tohle by jsme už nesrovnali. Je to pak o dohodě podniků či firem s vedoucím kampaně..
Martin Hruška   05.01.2010 08:46:42
Nechci zbytečně hrotit diskuzi. Martin ty věci asi shrnul nejlépe praktickým příkladem Z 160 a Annaburgeru HTS 20.12 z roku 1999. Cukrovku odváží v ČR minimálně 50-60 návěsů které jsme prodali s různými gumami, nejlepší je se podívat po svém okolí.

Pro FarmaBlažek: Nejsem si jist, že vykuchaný Holmer je lehčí a nadělá méně kolejí než návěs. Rozdíl mezi jednotlivými značkami je v nápravách (závisí ,na tom, zda kolo hrne před sebou zeminu nebo né) a v použitých gumách. V Německu se na návěsech Krampe prodávají občas i ráfky 30,5",což je ve spojení s dobrou radiální gumou opravdu guma s možností vypuštěná na 1,5 bar.
Hmotnost vozu je taky důležitý argument ,ale né nejdůležitější. Problém je ,že si možnost regulace tlaku v pneu u nás vyzkouší v praxi jen málo lidí, takže tahle debata nemá moc smysl.
Pokud bych to srhnul, každý podnik ví v jakých podmínkách a půdách hospodaří a podle toho by si měl pořídit techniku, včetně té dopravní.
Jen jeden případ z praxe, naše návěsy používá ing.Heřmanský ze Semčic, jeden z největších odborníků na cukrovku u nás.

Pro sten8811:

Většina těchto velkých podniků nedělá jen cukrovku, ale má 3000-4000 ha. Doprava dělá v běžném podniku 50% nákladů v zemědělském podniku. Tady se protočí tolik peněz, že bys koukal.
V praxi řeší návěs 22 t v běžném podniku 1/3 dopravních operací. Rozdíl mezi větším kolem v radiálním provedením a diagonálním kolem na ráfku 22,5" je zaplacen do 600 motohodin, to je ani né 6 měsíců. To je rozdíl na spotřebované naftě.
Na jednu stranu jsou náklady na provoz starší techniky a na druhé je úspora 2 lidí, 2 traktorů, spotřeba se sníží o 50%. Vše se dá spočítat, otázkou je ,zda to ti lidé v podniku dovedou pochopit.
Včera se tady objevila galerie z Mladé Vožice, kde mají již 4 návěsy nebo výměnné systémy. Ten podnik je dobře veden, má dobrou ekonomiku, dělá bezorebné zpracování půdy. Řada věcí, když to z povzdálí pozoruješ zapadá do sebe. Takovýchto podniků se 4 našimi vozy je více ,většinou to jsou podniky, které pochopily ,že jim dopravní technika o 50% větší než současná uspoří 50% nákladů na dopravu. Je to jednoduché, ale tak to je.
Stepan   05.01.2010 08:57:22
Jak správně napsal Matúš.V, ty koleje si vyhrabe už traktor. Vyhrabe se na pevnější podklad a po něm už jede víceméně cokoliv. Samozřejmě pneu s větší styčnou plochou a menším tlakem potáhnu snáz.
Když se vrátím k našemu podniku a ke kampani 2009, máme ANNy HTS 20.79, jezdili 3 od jednoho Holmera, koleje byly taky ohromující, protože se traktory taky museli prve dostat na spodnější tužší půdu. Problém taky byl, že tlak nebyl max. 2 bary, ale minimálně 3,5 baru, i když si myslím, že ten traktor by se nejdřív prohrabal zase tam jak nyní, ale to vem čert, utužení dalších spodních vrstev by nebylo tak velké, to je nám všem jasný. Jenže když s každou fůrou „musíte“ jezdit ještě 5km po silnici tam a 5 zpět, tak se s 2 barama pořádně jet nedá, kór, když jsou některý cestičky ve tvaru písmene A. To je pak člověk rád, že nikoho nepotká a může jet se zamklou nápravou po prostředku silnice. Ano, šlo tam dát jen 2 bary, ale pak bych potřeboval minimálně o soupravu navíc, a zase jsme skončili u počtů, jak nám to vyjde... . Ještě se vrátím k tomu „ musíte“. Ono by se nemuselo jezdit 10km navíc po silnici, mohla by se udělat polní skládka u cesty, ale stejně by mi ty úvratě rozvrtali, a to úplně stejně!, ti, kteří by tu řepu potom nakládali, protože nakládalo starý KNB, který má asi taky větší tlak jak 2 bary, tun taky neváží málo, a k tomu překlepávač na automobilových gumách za malým traktorem, který se s ním proti kopci ani nerozjede. A to mluvím pořád z praxe a o tom co jsem viděl u nás na podzim roku 2009.
Ještě poznámka k vlastnictví půdy. Podle mě je úplně jedno jestli je ta půda moje a nebo pronajatá. Jestliže mi není jedno jestli mám výnos nějakej a nebo o půlku větší a náklady nějaký a nebo o půlku menší a myslím to s hospodařením vážně na delší dobu, tak s tou půdou budu nakládat tak šetrně jak jen to budu umět.
Martin Hruška   05.01.2010 09:14:10
Pro Štěpána:
V tomhle případě je to ale opět na těchnikovi nebo šéfovi. Buď budu mít na poli koleje ,díky vyššímu tlaku v pneu (3,5 bar je na pole moc) nebo odvezu řepu 5 km daleko. Podnik, o kterém mluvíš kupoval dopravní techniku někdy okolo roku 1998-99. V současnosti se klade v takovýchto případech více důraz na větší kola a někdy i dofukování kol. To by asi v tomto případě pomohlo.
Stále více se mluví o dělené dopravě pole -silnice. Právě cukrovka tuto variantu nabízí. Potom ale musí být nasazen samochodný sběrač(nakladač) řepy.
Stepan   05.01.2010 09:43:09
Ještě na závěr, souhlasím s váma, jste odborník, víte o čem mluvíte. Ano naše návěsy pojedou letos už desátou sezonu. To by sneslo už obměnu za novější vyspělejší modely, ale jak říkáte je to vše na vedení podniku. Jenže podle mě, nikdo si zatím nespočítal, kdy by měl obměňovat, aby šel zároveň s vyspělostí techniky a na druhou stranu jen nevyhazoval peníze za stále nové stroje.
Prohlížel jsem si o víkendu fotky z Holandska o aplikaci kejdy a byl jsem jimy unešen. V naprosté většině dělená doprava. Po silnici se proháněli buď kamiony s návěsnými cisternami a nebo tyto cisterny tahaly rychlé traktory s podvozkem Dolly. Dále byl kontejner a na poli souprava s koly širokýma jak jen to šlo a navíc jela každá náprava ve své stopě. Zkrátka dokonalost sama, ale netroufám si vůbec odhadnout kdy se tohoto modelu dočkám u nás. A to mi věřte, že bych za to byl moc rád nejen jako fotograf, ale i jako pracovní síla v zemědělství.
Závěrem ještě jeden příklad z našeho podniku a podzimu ’09. Na jednom poli sklízel kombajn kukuřici na zrno, od něj odvážely 2 soupravy traktor+návěs, které jezdili na pole s prázdnou. A v ten samý den na to samé pole jezdily 2 soupravy traktor+cisterna které aplikovali kejdu. A ty zase jezdili po prázdnu z pole domů, domů právě do toho střediska kam se vozila i kukuřice. Zkrátka ideální pro nasazení Combilinerů, ale bohužel je nemáme. Možná je to taky tím, že zákazník dojde, že chce tak a tak velkej návěs s takovou či onakou nosností a dál vám nic neprozradí. Pak se ani nemáte možnost dozvědět, že by se mu vyplatila koupě např. toho Combilineru. Ale na druhou stranu věřím, že máte co největší snahu se toho člověka vyptat na co největší množství informací ohledně dopravy v podniku abyste mohl nabídnout nejlepší řešení právě pro toho konkrétního zákazníka.
Tímto se odmlčuji z diskuze, abych dál nedráždil vedení FW. Ale každopádně díky za diskuzi!
smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014806985855103.s