Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: EASTMAN KODAK COMPANY KODAK EASYSHARE C195 Digital Camera, clona: f/3.3, ISO: 64, 1/125s


Tuto fotografii hodnotilo 3 lidí.
agromanCR   13.09.2011 18:34:08
Asi už mě budete brát jako cholerického kritika, ale tohle nechápu. Tento podnik se asi snaží o minimální utužení, ale jestli jim nedojde, že náklaďák ( ještě k tomu s takovýma úzkýma kelkočkama) na pole nesmí, tak jejich snaha výjde celkově v niveč.
Když se na poli prázdnej otočí a vyjede na cestu, tak to chápu, ale proč na té cestě pak nemůže stát, aby ho tam sypal?? V Rakousku i jiných zemích to jde, tak proč né tady.
Jinak se mi však tento způsob sklizně (kombajna + pásy a překládací vozy) velice líbí a myslím, že do budoucna má velikou naději a prosazení u více podniků a hospodářů.smile
Honza.S2   13.09.2011 19:01:39
To třeba ani ne. Ale je potřeba si uvědomit, že to takhle ne všude zrovna jde. A potom na místech a úvratích kde jezdily odvozní soupravy se dá použít podrývák.
téesák   13.09.2011 19:24:50
to je právě problém tohohle typu překládacích vozů, jednoduše na silnici nedosáhnou a díky šířce nemužeš ani na tu silnici najet vedle kamionu a naplnit ho, takže ho už nemaji kůli utužení ale kůli urychlení sklizně
Honza.S2   13.09.2011 20:07:04
Nejen tohoto. I u Annaburgeru, Hawe nebo Bergmannu. Divím se přitom že takové špičkové firmy vyrábějící překládací vozy a naklápění výložníku nemají.
Zetor   13.09.2011 20:10:30
Nemůžete přeci nechat stát kamion na rušný silnici a plnit ho přes příkop nebo najet vedle něj. To jde někde, ale mnohde kvůli provozu nemůžete. A někde ani není cesta k poli. Takže prostě kamion na pole musí. A jsou i případy, kde místo překládky je uprostřed pole... I tak se to musí někdy řešit. A přesně, nic nebrání tomu, aby se ta souvrať a jiný místa podryly...smile

To Honza: Anna má naklápěcí klapku... A tuším že i Hawe... A celý výložník nemůžeš naklápět, protože by si snižoval výšku překládání. Tento systém má jako jediný Multos...
neznalek   13.09.2011 20:26:21
myslim, že se to zde už řešilo pod fotkama překladacího vozu Perard na Farmě Blažek ;) tam je to řešene dobře
FarmaBlazek   13.09.2011 20:35:05
problém je když jsou úzké silnice a žádné krajnice.. Letos jsem nakládal soupravu co stála na silnici a než jsem se nadál tak byla ve škarpě.. Na spoustě míst jezdí autobusy a ty odmítají jezdit na kraj tak to taky není jednoduché.. Kde není polňačka tak se musí tak v 50% na pole..
téesák   13.09.2011 20:40:37
ale pořád když to jde, tak ty můžeš nakládat na silnici, ale s timhle na 95% silnic nemužeš, protože tam nedošáhneš. A i když jsme nakládali na poli, tak sme stáli skoro ve vejezdu už jen kůli tomu aby jsme vúbec vyjeli z pole
a to že to neni problém podrejt, to si myslim že v mnoha podnicích problém je, protože kolikrát se to sotva stihne podmítnout, natož podrejvat
Zetor   13.09.2011 20:46:17
Ale i s tím Perardem někdy můžeš bejt donucenej překládat uprostřed pole... To je jedno kam to došáhne, tam jde o to, abys to stíhal a někdy si prostě nemůžeš dovolit jet až na souvraťsmile
FarmaBlazek   13.09.2011 20:58:10
tak je pravda že jsme letos do pole pustili asi 3krát něco jiného než překlaďák.. Pokud nepočítám to když jsem zavrtal xeriona s perardem..
téesák   13.09.2011 20:59:22
letos jel pokaždý na souvrať a když nestíhal tak přijel na souvrať kombajn, nebo sme vyrazili do pole my (já tam byl jednou když byl přesun a překladák byl na cestě a při prosíkání kombajn nedojel na konec, jinej případ si nepamatuju), většinou to ale kůli mokru nešlo a ani to nebylo potřeba, já se jen divim proč je takovej problém u ostatních překladačů udělat ten komín o půl metru delší, multos v prospektu nabízí na 3x skládanej a vejškou až 9 metrů a jestli má naklápění komínu tak to určitě bude dobrá věc, proč to teda nemužou dělat ostatní když by o to zájem byl? je mi jasný že nemužu všude nakládat na silnici ale v mnoha případech nejsem ani na polních cestách ve stejný úrovni s polem a škarpy tam jsou taky, nehledě na to že ten překladač pak už nemužu využít třeba na plnění vagonů a podobný mimosezoní akce...
Zetor   13.09.2011 21:32:55
To Téesák: Tak sám vidíš, že překláďák někdy nestíhal a schopnost sypat pes příkop mu v tom nepomůže. A holt v některejch případech, když to podmínky dovolí, tak si můžeš ulevit tím, že překládáš v poli a stíháš (nenarážím na žádné konkrétní podmínky či situace u Blažků...). Neříkám, že to je optimální, ale někdy tě k tomu okolnosti mohou donutit.

Na 3x skládanej komín.... A jakej má průměr? Pořádnej šnek na 3x nesložíš, ten se ti tam prostě nevejde. A problém toho Multosu je ten, že když si budeš hejbat s výškou výložníku, tak s tím měníš i vzdálenost kam obilí dopadá! Takže by sis na každýho dovozce musel najíždět znova. A o zájmu nevím... Neslyšel jsem jinej případ, že by někdo projevil zájem o sypání přes škarpu... A co se týká mimosezóních akcí, tak buď s tím počítám, nebo ne. A s normálním překláďákem můžeš taky vagónovat....
Honza.S2   13.09.2011 21:46:45
To Zetor: Klapka tam je, ale tak není to moc ono. Kolikrát jsem si říkal že by přece jen bylo lepší naklápění. Takhle najedu k návěsu, přiklopím komín a je to. S klapkou musím najet +/- přesně a stejně to není vždy ideální. Podobně jako u mlátičky si mohu pohnout s komínem ( i když tam to není zdravé pro pístnici na vyklopení komínu a ani jsem to nedělal). Ale to jen tak aby řeč nestálasmile
Martin Hruška   13.09.2011 21:48:46
Chvíli jsem váhal zda se zapojit do této diskuze, abych zase nebyl někým osočen, že tu dělám jen reklamu.
S otázkou překládání přes "škarpu" jsem se poprvé setkal v letošním roce u jednoho soukromníka (zprostředkovaně přes prodejce), který si pravděpodobně koupil druhého Perarda v ČR(objednal). Jak jsem pochopil, je to zatím asi jedena z hlavních argumentací této firmy, proč právě tento vůz.
Vedle řešení ,které nabízí Perard existuje také jiné řešení v podobě prodloužení výpadu ze šneku. To má například překládací vůz Gustrower, který se dostane od hrany překládacího vozu 2,95 m daleko.
Podotýkám, že tyto srandy jdou dělat u kategorie překládacích vozů s výkonem 10 m3/min.
Když jsem konzultoval podobné řešení s konstruktérem od Annaburgeru bylo mi vysvětleno, že při výkonu 15 m3/min toto řešení nefunguje.

Je otázka co je lepší, zda rychlejší vyprázdnění a dojezd do místa ,kde jde vyprázdnit náklad do kamionu, nebo menší výkon překládacího vozu a překládat přes příkop?

Hlavní kritérium německých farmářů a všech vedoucích firem v oboru je "překládací výkon" a velikost korby (obsloužení aspoň 3 mlátiček najednou).
Nějaké vozy jsme už prodal a zatím jsem se nesetkal s velkými problémy ze strany zákazníků.

Pro téesák: u průměrů šneku 500-550 mm je to něco jiného než u šneků 400-450 mm. je to jiná liga. S plněním železničních vagónů nemá Annaburger díky hydraulicky odpružené oji problém. Dá se říct, že jsme byli první firma, která v roce 2004 vagonovala ve Višňovém obilí. Dnes to dělá skoro každý náš zákazník.
Byl bych rád, kdybych viděl vše co je na prospektu v praxi. Multos nabízí zvlaštní variantu argentinského vozu upraveného v Dánsku.

Stepan   13.09.2011 21:51:25
Zrovna jsem chtěl napsat, že hydraulicky odpruženou ojí, se dá taky docela pomoct, když už se nedá najet tak blízko jak je potřeba.
FarmaBlazek   13.09.2011 22:08:27
tak perard má odpruženou oj také ale je opravdu je výhoda si dát výložník kam potřebuji podle výšky odvozu.. Idealní by bylo mít korbu perarda na podvozku anči který je nejlepší ale nemužu chtít všechno..
Zetor   13.09.2011 22:40:03
Ještě jedna věc k té koncovce. Pokud si s vozem najedu příliš daleko a budu mu to sypat na bližší stranu, tak koncovkou můžu dohodit třebas na prostředek a nemusím přejíždět. U Multosu bych musel dát níž výložník, abych házel dál, ale to nemusí jít kvůli velké výšce odvozu a už bych musel přejíždět. To je hlavně když pokaždé přijede někdo jinej... U Perarda to mohu udělat také, ale jen se nad tím návěsem posunu i v podélném směru jakoby dozadu, takže stačí jen popojet. I takové detaily trochu hrají svou roli. A v praxi je celkem důležité přiletět k odvozci, vyblejt to ven a makat pryč.
Tomas1   13.09.2011 22:47:51
Jen takový laický dotaz, letos jsem se i párkrát vystřídal na traktoru s překladačem, dvoukolka Hawe co tu máme, a nejen mě, napadla otázka, proč jsou ty výložníky dělané na levou stranu? Ovládání traktorů je na pravé straně a otáčet se na druhou stranu, to je pak všchno od ruky a nepraktické dá se říct. Je možné, že to je jen v mém případě.. Ale zajímalo by mě, proč ?smile smile
TomášJ.   13.09.2011 22:49:44
Protože kombajny maj na levou stranu roury taky smile A sklápěj si to pak v kukuřici každejch 5 minut..
Zetor   13.09.2011 23:07:07
Ano, důvod je ten, aby nedocházelo ke kolizi s výložníkem u kombajnů nebo aby se nemusel furt sklápět... Jediná výjimka je Fliegl se zadním čelem... Ten je tuším doprava, ale vzadu na návěsu, takže tam není vidět vůbec nic.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0077590942382812.s