Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Foto bez exifu.
Radim Král   02.11.2016 07:48:32
To je jako nějaká možnost výbavy, nemít světla v masce ? smile smile
Zoposák   02.11.2016 16:10:27
Vypadá to že jo.... Kecal bych smile smile
Case225   02.11.2016 17:39:59
čekal jsem že ty světla mají v základu ,bez nich je to taková holotina smile
Zoposák   02.11.2016 20:11:31
Udělal jsem si čas a začal pátrat.... Soudě podle nápisu a totožné SPZ si myslím že to bude první stroj co začal jezdit TOUR... Na všech možných stránkách a videích je většinou vidět tahle mašina.. Takže je dost možné že to s výbavou nemá co dělat smile
Martin Molva   02.11.2016 21:04:59
je to "sociální" verze bez pracovních světel a světel pro denní svícení
Ondřej Pytlíček   02.11.2016 21:52:06
POWER Verze smile
karanice   03.11.2016 15:56:54
Stejně mi není jasný proč bych si ho měl koupit, 500 koní na kolech.To si radši pořídím pásový traktor o stejném výkonu.
Zoposák   03.11.2016 17:06:14
To karanice já bych tak neuvažoval... Oukej je to krapet hovádko ale.... Náhodou ti vypadne traktor z dopravy, kde budeš shánět náhradu.. Většina prodejců se cuká že nepujčí po dobu oprav... Pásáka do návěsu nedáš smile
karanice   03.11.2016 17:57:09
Tak o tom není pochyb, že je to univerzální stroj, nicméně si myslím, že je primárně určen na těžké polní práce a tam bude zaostávat.
Je to věc názoru.
Honza.S2   03.11.2016 20:28:07
Myslím si že praxe ukazuje toho dost co je lepší. A když dám do traktoru X milionů tak budu chtít aby něco utáhl a ne aby se drbal s pětkou podrývákem na hranici svých možností. To že to můžu dát někdy do vlečky je blbost. Co by kdyby .... to si kupte rovnou 936ku. Říkám to tak každému ať nad tím nepřemýšlí a investuje rozumně.
neznalek   03.11.2016 21:44:39
Letos u nás při žních na silnici byly vidět roztodivné kombinace... třeba RTčko s návěsem Pronar nebo MAN TGX s Megou..obzvláště němci jsou na to experti smile
George8030   04.11.2016 11:55:24
Jestli dovolíte, že bych se případně i za kolegu, který má 1000ku nejvíce na starost vyjádřil, nebo napsal něco málo k tomu, aby se předešlo daným spekulacím. Jelikož oni zde nemají účty a nechodí sem a já už po určitých situacích jen velice sporadicky.
Co se týče traktoru Fendt 1000 Vario. Tento model je Power Plus - kdy se jedná o možnost dodání originální navigace, ale co se týče jiných prvků výbav, je to s ohledem na cenu k verzi Power, proto ty světla například. Jinak traktor půjde objednat i čistě bez zadních ramen či například zadního vývodového hřídele apod. Ta kombinace bude velice pestrá a variabilní, tak aby si každý přišel na své a neplatil za něco, co na tom traktoru po celou dobu jeho provozování nevyužije a předpokládám, že se v průběhu příštího roka bude ještě nějak možná lehounce upravovat. To zatím asi k výbavám a jiných věcem.
Teď bych chtěl napsat něco k tomu konceptu jako takovému. Řada 1000 Vario je diametrálně úplně jiný traktor, než je modelová řada 900, není to jen "nafouklá - zvětšená" 900ka, jak si někteří mysleli. Samozřejmě tu vzniká otázka, zda tento traktor stavět proti těžkým pásovým traktorům?! Osobně můj subjektivní názor je, že to není dobrá alternativa, ale proti třeba pásovým traktorům menších řad pod 500 hp, tam by jsme mohli už velice vážně lecitovat o možnostech. Samozřejmě vše nám tady v našich podmínkách ukáže praxe. My se budeme stroje velice aktivně ukazovat a půjčovat - hlavně vážným zájemcům.
Co se týče provedení, tak i přes svojí velikost, váhové rozpětí a velikost pneumatik, v reálu vychází na šířku ten traktor stejně, jako Fendt 900 na nejširších pneu. Takže nějaké adekvátní použití v dopravě - nevylučoval bych to!!! Další věc, že těžké pásové traktory - Challenger MT800E, Case QT od 550 koní, JD RX a JD RT, vždycky utáhnou víc, než 1000ka smile
Fendt řady 1000 bude velice adekvátní traktor do těžkého tahu, kde traktory kategorie do 400hp jedou na hraně nebo přes hranu, tak už teď víme, že Fendt 1000 s tím samým nářadím pojede mnohem efektivněji a ekonomičtěji. Tudíž u radličkových kypřičů snáze dodržíte pracovní rychlosti, při požadovaných hloubkách s menší spotřebou nafty apod. Víc odborníkům asi nemá cenu vysvětlovat. Samozřejmě je tu otázka pořizovací ceny, ale to je dle mého relevantní ukazatel.
A když to velice rychle shrnu, tak určitá konkurence měla posměšky, že kolový traktor 500 koní je nesmysl a teď představili, nebo budou představovat traktor 400hp s "navýšením" 450hp, v klasické koncepci, kde se VŮBEC nic vlastně nezměnilo a je to pořád ta "stará", stejná řada. Tak si reálně položme otázku?!?! Co je lepší??? smile smile
Floyd   04.11.2016 13:52:28
Osobně bych to přirovnával spíš ke Xerionu nebo menším kloubákům, pásáky jsou trochu jiná a ještě specifičtější kategorie... Jako traktor do půdní frézy nebo i tahač pro někoho, kdo z nějakého důvodu pásy odmítá si tuhle tisícovku dovedu představit.
George8030   04.11.2016 15:32:31
Každopádně, je mraky zemědělců, kteří mají podmínky takové, kdy pásový traktor je pro ně defakto skoro nepřípustná věc, ač z praktického hlediska, ale někteří i z psychologického. Kdy prostě nechtějí pásový traktor. Osobně bych to nepřirovnával ke Xerionu, je to jiná konstrukce a zároveň Xerion, alespoň co vím já, tu byl vždy stavěn do role těžkého tahače, konkurujícího těžkým pásákům. To u Fendt 1000 rozhodně nechceme a ani to tak myšleno nebylo, ten stroj. Kdo přemýšlí ekonomicky a zajímají ho čísla a náklady, tak jak jsem psal v příspěvku předtím, pokud chce tahat 5-6m radličkové kypřiče, má náročnější, těžké podmínky, kopce apod., nepůjde už do 939ky nebo traktoru jiné značky v této kategorii, ale vezme si nějakou tu 1042,1046 třeba a bude mu to ty jeho radličky nebo 10r. pluh tahat mnohem efektivněji.
Stepan   04.11.2016 19:54:56
To se teda velice těžce čte. Když Fendtu před hodně lety vzali to co dělalo Fendt Fendtem, nejširší pneu na traktorovým trhu, bylo to pro mě obrovským zklamáním. Potom se začal dat pořídit Fendt bez předního TBZ, další poznávací znamení, že tato značka je něco víc. A dneska si tady přečtu, že je možno vlajkovou loď kdysi tak vyjimečného výrobce traktorů pořídit bez zadního TBZ včetně vývodového hřídele... To už není FENDT, ale opravdu jen END. smile
Zoposák   04.11.2016 23:00:06
Tohle jsem potřeboval slyšet díky George8030 smile smile
VonVagel   05.11.2016 15:24:13
To George8030: Je potřeba to popsat trochu lépe a doložit čísly, plácnout že je to ekonomicky výhodnější na základě domněnky? Když budu mít 500koní tak nebudu tahat5-6m kypřič, budu chtít tahat 7-8m a na tohle tvůj FENDT nebude stačit. Takže musím jít do pásáku.

Fendt se vždycky pyšnil tím že je univerzální traktor. Co je na traktoru nad 390k univerzálního? Bude mně dělat na farmě 2-3 stěžejní práce proto si ho kupuju. Nepotřebuji aby byl univerzální.

Napiš mně na co ho využiju.
a) secí stroj 8-9m - nepotřebuju 500k
b) kompaktor - kolik m? utáhne
c) podmítač - kolik m? utáhne(záleží na podmínkách)
d) doprava - určitě ne
Jakub Medera   05.11.2016 20:00:38
Ideálně právě do secího stroje 8-9 m s přípravou a nějaké 12 m disky na mělké zpracování půdy. Dovedu si to taky velmi dobře představit v překládacím voze. Byl jsem nedávno na poli, kde se pohybovaly 2 překládací vozy Horsch Titan 34 UW, jeden v JD 290 koní, druhý v Xerionu 500 koní. Rozdíl nesmírný a pokud chvátám, jsou ty koně a ideálně právě i plynulá převodovka ta nejlepší kombinace. Z vlastního pohledu a názoru bych se ale právě radši přikláněl ke 4 stejně velkým kolům než verzi klasické koncepce kolového traktoru.
s690i   05.11.2016 21:45:55
Kdo viděl jak si 1000V poradil s 5m kypřičem, ví že to nepřichází v úvahu... A není to jenom otázka váhy nebo pneu, ale hlavně převodovky... Dále poměr otáčení je katastrofální neumím si představit s takovým monstrem někde manévrovat. A k 8400R pokud se nepletu není to jenom nadopovaná 8R, je tam předělané chlazení, vetší rozvor, ale možná se pletu. Ale uvidíme vše ukáže čas.smile
raptor150   06.11.2016 01:51:27
Mě by spíše zajímala celá koncepce a význam tohoto traktoru s Vario převodovkou. Hlavní výhoda Varia byla doprava, protože podle mého názoru Vario do těžkých polních prací (orba, příprava) nepatří. Ano, je to v poli pro obsluhu super věc. Jenom nastavím rychlost a děj se vůle boží. Ale např. při orbě je většina výkonu přenášena přes olej a tím vznikají mnohem větší ztráty než na mechanické převodovce. A proto se ptám, jestli takto silný traktor s variem má ještě vůbec význam. Ok argument, že někdo prostě pásy nechce a když tam dám menší nářadí, tak si traktor bude jenom bublat a tím uspoří a vzhledem k agregaci takřka výhradně v těžkých polních pracích, bych volil podobný traktor, ale rozhodně bez varia a tím ještě více uspořil. Toť pouze můj osobní názor, tak mě prosím neukamenujte :D
JDostal   06.11.2016 11:19:03
Já bych zareagoval na to rýpnutí do JD. Když se podívám na hmotnosti traktorů podle tracordata.com, tak je JD ve stejné výkonnostní třídě o nějakou tu tunu těžší... Když kouknu na Fendta 1050, píšou 14 tun, což má podle tohoto webu i JD 8370R.. Takže vzhledem k hmotnostem nevidím důvod, proč dělat novou modelovou řadu traktorů. Jestli je pravda, že se cituji "VŮBEC nic vlastně nezměnilo a je to pořád ta "stará", stejná řada", to nedokážu posoudit, a je to podle mě troufalost. Pochybuji, že by JD neudělal takové technické úpravy, aby to koncepce 8R zvládla. Pokud o tom kolega George8030 má nějaké interní info, ať ho tady zveřejní a neplive na ostatní značky.
George8030   07.11.2016 00:26:30
Každý traktor nižší kategorie jde dotížit na max 18tun hmotnosti, 1000ka jde vcelku přes 20tun. Na toho JD, když navěsím přes 2tuny do ramen, leze po předních a hrabe zadní nápravou. Takových traktorů mi tu jezdilo, než přišli na to, že to je špatně. Co se týče Vario převodovky. Traktor nemá klasickou Vario převodovku! Jinak teď 1046ka jela s 6m tigerem na +/- 30cm a docela obstojně si s tím poradila, kdy přesná čísla bude teprve kolega mít. Rychlost, spotřeba, hodiný výkon.
Jinak pro Stepana: chápu tvůj příspěvek a bohužel, bohudík, jde se s dobou a Fendt pouze reaguje na požadavky zákazníků. Kdy konkurence dá nabídku do podniku na oholeného JD a protinabídka na vybaveného Fendta ve stejných koních a jelikož nároky předsedy na výbavu nejsou prioritní, vyhraje Jd. Prptože logicky Fendt je o dost dražší. To jen příklad z praxe. Dnes se nakupuje cenou! Bohužel.
Jinak u některých mě hned zaráží, že s tím ještě nejeli a už traktor odsuzují, že. A to a to a támto se nehodí apod 😉 Proto zde plno lidí přestalo diskutovat!
Jinak pro VonVagel: nevím, kde tedy u nás by jsi chtěl s 500hp tahat 7-8m kypřič? S tím tady u nás, směr na západ mají problém i těžké pásáky kolem 600hp! Jinak s tím traktorem už jsme někteří něco málo najeli a víme, jak jedou v 4-5m Tigerech a Terranech a jiných traktory kolem 350-390hp, pokud to chci tahat poctivě. Fendt 1000 utáhne o 1-2m víc a případně vyšší pracovní rychlostí a i s menší naftou! Jinak třeba kde 936 s 6m terranem jela 7-9km a spotřeba přes 30l, 1000ka jela stále 12,5km/hod a spotřeba byla kolem 20l. Přesně vám txp půdy neřeknu, ale rapidně obsah jílu a po cukrovce, první přejezd. Ale šlo spíš předtím uvést věci ohledně 1000 na pravou míru trošku a neee tu diskutovat o praxi, které kord v Čr není zatim defakto.
Líbí se mi názor Jakuba Medery, který mi přijde objektivní a dovede se na věc podívat okem praktika! Né hned jen kritizovat, kord když s tím nejezdil a nevyzkoušel v praxi.
raptor150   07.11.2016 15:34:56
To George8030: Ano máš pravdu je to úplně jiné Vario, pro jistotu tam přidali ještě jeden hydromotor na pohon předku smile.
neznalek   07.11.2016 19:05:55
podobná diskuze se tady odehrávala před mnoha lety, v době, kdy Claas kombajny (a kombajny obecně) se začaly objevovat s lištami 9 m.... pro některé to byl taky nesmysl a podívejte dneskasmile
VonVagel   09.11.2016 09:52:37
To George8030: o tom to přece céle je každé pole jiné podmínky...u nás budu chtít tahat větší záběr. Koupit si 500k aby mně ekonomicky vycházela lépe spotřeba s nářadím které mě tahá 400k je podle mně blbost. Protože pořizovací náklady mě půjdou proti spotřebě.
Značka FENDT neustále operuje spotřebou. Kdy a Kde a kolikrát proběhl reálný test traktorů? Možná někde potají a stejně e nedovíme jak to dopadlo...
Dále pro mne je důležité aby souprava byla vytížena, proto si ji kupuju aby jela na 100% potom můžu mluvit o tom že je dobře sladěná. Což při stejném záběru se silnějším traktorem nebude. Pokud mně ani do budoucna neutáhne +1-2m když se budu rozšiřovat nebo budu chtít zvýšit efektivitu práce tak to taky nedává smysl...

Nechápu proč bych měl být objektivní? To není nikdo z nás každý je něčím ovlivněn a každý kope za svůj mančaft. Což neznamená že nedokážu uznat že jsem neměl pravdu. Takže diskutujme a třeba jeden z nás přesvědčí argumenty toho druhého...
Honza.S2   09.11.2016 19:59:56
VonVagel: Trochu se do toho vložím. To co píšeš beru. Ale na druhé straně, znám spoustu majitelů nebo zemědělských podniků kde si koupili před pár lety stroj na základní zpracování půdy do hloubky cca 30cm a nejčastěji o záběru 5 metrů. K tomu kolák s výkonem 360 koní max. a aby to lépe táhal tak nacpanej závažím snad i na střeše a na 800gumách. Ty traktory jim to táhají, snad za pokrajem svých možností. Pásák nechtějí většinou z psychologického hlediska jak psal George, nebo chtějí univerzalitu prostě (víme dnes jaká je problematika traktorové dopravy) ale i přesto. Pak by teoreticky byl tento Fendt řešením pro ně. Tím se nijak nezastávám George ani nelobuji za nikoho, jen vycházím z reality když se nad tím krátce zamyslím.
Na další straně je spousta zákazníků co řeší dilema jakou cestou jít. V podstatě jsem to řešil loni i já. A při našich požadavcích by kolový traktor prostě ztrácel smysl. Jednak by musel mít maximální záběr při základním zpracování 4 - 5 m, za další vezmu li pořizovací cenu, teoretickou, dejme tomu 7,5 - 8,5 mil., podotýkám teoretickou, tak v rozpětí 8,7 - 9,5 můžu mít pásový tahač s výkonem 600 hp, 100%ním přenosem výkonu, podrývák 6m a kypřič i 10m.
Dobrá připomínka o spotřebě... přiznám se že na tu jsem se v praxi u velké soupravy vykašlal. Ona byla s terralandem i 22l/ha, i 30, při kvalitní podrývce. Při diskování 8.... v kopcích s 12 m diskerem. Rozhodující byla kvalita práce, jednak prokypřená zem do požadované hloubky a to poctivě, eliminace kolejí a utužení půdy a v neposlední řadě výkon, vše v agrotechnických termínech. Ve finále se ušetřily stejně dva přejezdy s disky nebo kompaktory oproti technologii postavené na 3 kolových traktorech s mizernou kvalitou práce. Spotřebu jsem pak řešil až u setí a dopravy.
Jinak vytížení soupravy, těch 100%.... Proč nemít soupravu co pojede na 85% vytížení. S rezervou, lehčeji. To dělá velké + v kvalitě práce. Neříkám volit poddimenzovanou závěsovinu abych ji rozerval na sračku ale vše rozumně. Pak se to promítne jinde. Někdo tvrdí za rok 1500mth na traktor, najíždí se i jen 800 a je to hodně znát.
Pavel Fiala   10.11.2016 10:25:25
Zkusím se do toho vložit ještě já:
- Jaký oholený JD? Traktory řady 7R a 8R, neumíme bez zadního tříbodového závěsu, vývodového hřídele, v základu je kompletní příprava navigace. Co tam není je přední tříbodový závěs, ale to souvisí s koncepcí motoru nad přední nápravou.
- Traktory kategorie +300koní rozhodně nepovažuji za univerzální. Hoblovat pneumatiky za cca. 100tis. kus po silnici. Někdo sundává závaží ze zadních kol? A další provozní náklady. Podle mě to jsou sezónní polní tahače pro odpovídající velikost nářadí, podmínky a velikost pozemků. Pokud někdo má potřebu a možnosti tak si pořídí něco většího silnějšího třeba pásák 600koní. Stejně tak si myslím, že kategorie kolových traktorů 400-500 koní má své místo. Někdo prostě pásák z objektivních a pochopitelných důvodů nechce.
-8400R je jen prostě o kousek silnější 8R, konstrukce, motoru, převodovky, náprav umožňuje ještě zvednout výkon tak to udělali. Nehraje si na konkurenci Fendt 1000. Změny u tohoto modelu oproti jiným 8R už byly, nebo budou prezentovány, tak se nebudu opakovat.
-Jen k dotížení, při pracovních rychlostech do cca. 8km/h potřebujete cca. 50kg/k a při rychlostech 10-12km/h cca. 40kg/k. Navíc správně rozložené, mezi nápravy. Tedy přidat tunu např. na čelní hydrauliku nemusí být dokonalé řešení. Proto by nově měla na 8R nově jít kombinace velkého vnitřního závaží a vnějšího závaží 970kg. To by pak bylo na zadní nápravě 3190kg železa.
VonVagel   10.11.2016 22:39:25
To Pavel Fiala: Sice se bavíme o větších traktorech ale oholený JD určitě existuje. Hlavně v menších řadách ano máte M, MC, R atd. Ale to nebývalo.

Jako fanoušek JDsmile budete samozřejmě tvrdit že JD není univerzální. Důvod je jednoduchý pokud někdo dělá z amerických značek traktorů univerzální mám teď na mysli v provozu nedělá dobře. Je to tahač a tahačem zůstane. Zato stroje z německa jsou univerzální...je to dáno konstrukcí traktorů.

Proto se mně nelíbí myšlenka 500k od Fendtu...prostě to nebude univerzál, a tahač? 500k jaké potřebuju pneu abych to přenesl? 1000? OK. Na jaké potom budu šířce?
Pavel Fiala   11.11.2016 08:48:46
Tady se bavíme, ale o traktorech +300koní.
Dřív se traktory řady 6 rozdělovaly na Premium a SE, nyní na R a M, ale to je o možnostech výbavy. Toto rozdělení je už od řady 6000.
Oholení, že na stoji není zadní tříbodový závěs a vývoďák to je něco jiného. U Mannheimských traktorů je možné provedení bez zadního tříbodového závěsu, to využíváme u lesnických traktorů, když se dozadu montuje štít.
Pak nejsem fanoušek JD já jsem zaměstnanec STROMU Praha, to je něco jiného, pro informaci jsem fanoušek cyklistiky. smile
Podle mě u Fendt 1000 není hlavním problémem pneu, ale poloměr otáčení, převodovka a dotížení.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.013546943664551.s