Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
OŤAS   09.07.2007 19:45:45
Rado 79 udělals mi velkou radost, protože tuhle krachnu jsem viděl naposled v roce 1982, myslel sem že už vymřely Glorie jedny nepovedenýsmile
neznalek   09.07.2007 19:56:13
Glorča CP 12? řádně odlehčená. Myslim, že jako jedny z prvnich kombajnu mely svahovy vyrovnávání celeho kombajnu, i kdyz trosku nestastne reseny kyvadlem, kdyz se pry najelo do díry, tak se prevratil i na rovine:) tenhle skoro vypada, že se mu i povedlo .) smile
HUGO   09.07.2007 19:57:26
krásný mraky...a ta mašina je legenda...smile smile
rado79   09.07.2007 19:58:09
Tak to som rád! Tieto fotky sa mi podarilo urobiť po troch rokoch márnych pokusov zastihnúť ju pri práci.
Michal   09.07.2007 20:17:10
Tak to je mazec!! Jak je to Glorie stará? Kde je to focený?
to neznalek: u nás byly první stroje s takovým vyrovnáváním už ruská Niva, resp. SKK-5 už v v roce 74, moc jich nebylo, vzácnej kousek
rado79   09.07.2007 21:22:23
Tento stroj slúži v šlachtitelskom podniku. Jeho vek je neznámy, pôvodný motor to už má za sebou(Roman). Teraz je tam zabudovaný atmosferický sesťvalec od ZTS.
V záujme predchádzania zbytočných problémov a vysvetlovaní miesta fotografovania radšej neuvádzam. Aj keď je to historický kus
smile
ďakujem za pochopenie
OŤAS   09.07.2007 21:22:45
vyráběla se zhruba 1978-82, nebo spíš dovážela k nám do republiky. Je to z větší části kopie Laverdy,vyráběla se v Rumunsku. Výrobce Semanatorea Bukurešť a motor MAN- Saviem Diesel Agricol. Vyrovnávání kombajnu bylo pouze příčné, takže svahy se musely sklízet převážně po vrstevnici.
A-F 2338   09.07.2007 21:33:27
Legendy stále slouží, viděl sem jí jen na obrázku, je hezký vidět že ještě jezdí. Fakt super smile smile
Michal   10.07.2007 00:25:10
Jak říkal Oťas, motor byl výbornej. Bavil jsem se o té mašině s jedním kombajnérem kterej s ní jezdil. Prej o tom motoru ani nevěděl. Měl jsem od něj slíbenou dokumantaci k tomu, ale nic mi neposlalsmile . Gloria CP 12 se u nás představila přibližně roku 76. Kdy tam začaly nasazovat kabiny to nevím, ale ty první byly bez kabin. 86tým u nás vystavovaly aji zlepšnou verzy typu Cp12. Na pohled vypadala stejně, bylo vidět že něco dělaly s kabinou, asi modernější, možná šáhly na motor, to nevím.
Michal   10.07.2007 00:30:53
Semanatorea vyráběla i silnější verze kombajnů a vyrábí dodneška. Začínala s licenční výrobou tažených Claasů. Typ C-3 nebo CP-3 se to prodával.
Michal   10.07.2007 00:51:07
Eště pro zajímavost C12 byla komplet licence laverdy. C12 byla klasická verze, znichž vycházela svahová CP 12. Od roku 81 byla nejsilnější verze C14U. Bych rád viděl. Chtěl jsem se zeptat, to vyrovnávání bylo řízeno kyvadlem? Fakt??
neznalek   10.07.2007 13:51:21
Ten kombajn jsem nikdy na vlastni oči neviděl, ale učily jsme se o nem ve skole, mel mit vyrovnávani reseny skrini, ve ktere bylo kyvadlo, ktere bylo pripojene na hydrauliku, pri praci na svau se kyvadlo vychylilo a tim cely kombajn naklanej proti svahu.Prý to ale nebylo zcela domyslene, pry kdyz mel plny bunkr a najel treba do vyjete koleje, tak kyvadlo konalo svou praci,tak to mohlo kombajn i prevratit ..nevim co je na tom pravdy, tak jsem to slysel ja. Ale jsem rad, že takove stroje jeste jezdísmile
Michal   10.07.2007 17:36:19
Jako pravda to asi bude protože o takovejch věcech na Glorie jsem už slyšel. Borec mi říkal že to viděl jet po silnici a věl do nějaký ďoury a prej to zareagovalo a celej se převrátil.
péťa   11.07.2007 11:46:50
Zamačkuji slzu a povídám - tak na tomhle kombajnu ztrávil můj táta asi 8 let a já coby malej capart školou povinej spoustu času z práznin. Pokud si dobře vzpomínam tak vám k tomu něco řeknu - Motor řadový šestiválec turbo - typu Agrikol (licence man) (cca 120 hp), už tehdy s rotačním čerpadlem, mláticí ústrojí dvoububnové - zajímavé bylo čístící - to bylo složeno ze dvou částí - dočišťovací stupeň byl ten po levé ztraně v horní úrovni žebříku k motoru (je to viditelné i z fotek) - dával se tam pytel na úhrabky. Proti tehdy rozšířeným 512 to byl "nabušená" mašina - hydraulicky ovl. výložník, hydraulický posuv přihaněče, i hydro ovl. variátoru přihaněče, oproti 512 dilnější motor. Pokud se jezdilo po vrstevnici bylo to O.K - ztráty minimální, neštěstí bylo, pokud kopírovala jízdu 512 z kopce -dokopce - to pak toho šlo dle odhadu až 20% ven. Do kabiny se lezlo po kole, protože v svahu schody chytaly o kolo, akže je demontovail. Zajímavé bylo i odstranění "bubeníka" - sklopila se sedačka a obilí se pak tahalo krytem za ní do kabiny. Veškeré ovladače stolu byly umístěny u volantu. Co se týka těch báchorek ohledně vyrovnávání - díru jste absolutně nepostřehli - nic se nikak nepřevracelo, pouze ¨se to pořád houpalo - akorát při otočce na vrstevnici to občas zústalo viset ze svahu - alo to se hnedka eliminovalo pákou naklápění, za kterou byla potřeba občas vzít aby se ztlumily výkyvy - jinak to byl spolehlivý systém. Největší slabinou byly opravdu jen čistidla - super byl například systém číštění sání chladiče a motoru. Jinak se s naklánění zažila spousta legrace- pamatuji si, jak otce kdysi předjížděl jeden trabant - v okamžiku kdy ho míjel se Glorie naklonila nad trabantistu, ten se viděsil tak, že zaparkoval i s lidovým vozidle v blízkém rákosí. - zkrátka kus mího mládí a taky to co mě přivedlo až k mému současnému zaměstnánísmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0073788166046143.s