Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
Komentáře
    1  2   3   4   5   6   7  . . .         
nahled VonVagel vložil tento komentář k této fotografii, 07:12   26.11.20
Hledám ale v našem provozu jsem zatím nenašel. Letos jen dvě situace mokré zrno-překládka na poli do mačkače(jinak mlátíme na hromadu a nakládáme manipulátorem) podruhé viz múj příspěvek sypání na I. třídu(kukuřice na zrno).

První návěs české výroby máme z roku 2001 největší gumy které tehdy šly byly dokonce 550 na 22,5. Nevím jak na tom byly v té době konkurence.

Až budeme mít všechny ha vlastní a ne v pronájmech tak si dokážu představit CTF. Vzhledem k vrácení pozemků, pozemkovým úpravám je stále z roku na rok moc změn.

Argumentujete jako službaři. Jste podnikatelé takže pro vás je to otázka více ha více fakturace. Čím dřív skončím tím dřív může jet k jinému zákazníkovi. A proto máte překládací vozy. Chápu že je lepší se nespoléhat na odvoz zákazníka.

Modelový příklad: pozemek 30 ha, váš kombajn a váš překladač. Já jako zákazník zaplatím 30 x 1500 + 12hod x 1000
Když tam dám dva odvozy traktorové soupravy s návěsy tak mně to bude stát 24 x 1000 a chlapi budou stát na cestě, souvrati a čekat. Proč? Jsou zvyklí sypat za jízdy a je jedno čím jestli do návěsu nebo do vlečky. Sklizeň mně na odvozu nevázne.

Co tedy získám navíc oproti vyřazení překládacího vozu z linky?

Řízený pojezd po pozemcích? Jak se budete pohybovat? Nahodile, v kolejáku?

PS: ještě k utužování půdy...reklamoval jsem pneumatiky, první co prodejce zkontroloval byly tlaky v pneu. Při kontrole jsme zjistili že nepřesnost běžně dostupných pneuměřičů je šílená...rozdíly 0,5baru. Obsluha ale hustila správně na to co mu to ukazovalo. Chci se dostat k tomu že v běžných podmínkách si myslím že neutužuju pozemek protože jsem správně nahustil ale může to být přesně naopak...
nahled Jakub Medera vložil tento komentář k této fotografii, 23:26   25.11.20
Jsou lidi, kteří hledají způsoby a jsou lidi, kteří hledají důvody. Zařaď se kam chceš, ale osobně teď lituji, že jsem vůbec něco psal a nepřihlížel jsem z poza stolu stejně jako naposledy.

Na otázky, co jsi položil nechť ti odpoví někdo jiný, někdo starší, někdo vzdělanější než jsem já ale věř, že rozdíly tam jsou.

PS: někteří zkoušejí CTF dělat i s živočišnou a nemyslím si o nich, že to jsou blbci. Jen to jsou ti, co hledají způsoby. Podstatou je vůbec se nad přejezdy zamyslet a začít to nějak řešit a ne jen nakoupit ve velkém podrýváky a čekat od nich, že to vše spasí a zachrání a můžu tak po poli jezdit na galuskách.
nahled VonVagel vložil tento komentář k této fotografii, 22:48   25.11.20
Nedělejme tady z překládací vozu záchranu českého zemědělství. Jaký je rozdíl v přejezdech po poli odvoz vs překládací vůz? Žádný. Oba budou čekat až budou plní a potom pojedou z pole/na kraj pole. My patříme bohužel mezi ty kteří mají jen obyčejné návěsy 560mm na 22,5. Ono v době kdy se tyhle návěsy kupovaly někteří z Vás chodili na základku. Dnes by to byl krok zpátky. Ale vraťme se do reality. Někde jezdí ještě Trambusy.
Ve finále by mně zajímalo jaký bude tlak na půdu z vaším překladačem a s mým návěsem. Když rozdíl ve váze bude 10-15tun. Pásy? Budmě realisti.
Extrémní podmínky jsou 1x za 10let. Přes žně nebyly. V kukuřici ano. V zrnovce zapadaly kombajny vždycky jen když měli plný bunkr. A bylo jedno jestli je to na kopci nebo v dolině jestli má nebo nemá 4x4...a ani překládací vůz nepomohl. Když je dlouhé pole a je o zrnovka tak to prostě nestíhá.

PS: ve chvílí kdy děláš ŽV tak přejezdy při sklizni jsou zanedbatelné proti ostatním...dostáváš se hrubě přes 100% až 150% pokrytí přejezdy pozemku... CTF je tuším 60%
PSS:mně to vychází dobře dva bunkry do návěsu a jede z pole...
nahled Jakub Medera vložil tento komentář k této fotografii, 22:28   25.11.20
To VonVagel: Já žil v domnění, že úkolem překládací soupravy je efektivně fungovat na poli s co největšími pneu/pásy a s co nejnižším hustícím tlakem. Obecně dělat všechno pro to, abych po poli co nejméně jezdil a když už, tak co nejšetrněji. Když si toto dosadím do tvé věty, pak je mi úplně jedno jestli to bude na 10 ha nebo na 30 ha. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že čím větší a delší pole, tím hůře překládací souprava funguje (samozřejmě ještě vztaženo k výnosu a výkonu traktoru). Jsou farmáři, kde se překládacími vozy sype na kraji pole do traktorových souprav. Dost často to jsou traktorové návěsy na standartních 560 mm pneu na 22.5 palcových ráfcích nafoukaných na maximální tlak pro jízdu tzv. s plným pod plným. Překládací vozy dnes mají v drtivé většině ve standartu 600 mm na 26.5 ráfcích a můžeš si dovolit snížit tlak v pneu pro práci na poli (rychlosti 40 km/h po poli s plným překládacím vozem málokdy dosáhneš). Už to je na poli znát hlavně ten rozdíl v průměru kola a to nemluvím o ještě širších a větších pneu nebo pásech. A na co se ještě zapomíná je to, že není nutností jezdit po poli s plnou vyvážečkou, pokud souprava stíhá kombajnům. Ve finále může v extrémních podmínkách (mokru) jezdit třeba s polovičním nákladem, když to stíhá a na kraji na 2x naplnit odvozce tak, aby odjížděl plný z pole. Jak to uděláš s návěsy při nedělené dopravě? Nasypeš je kombajnem do plna uprostřed pole a pak hodinu budeš shánět prostředky k jejich vytažení? Mezitím se ti rozpadne celá linka. Nebo uprostřed nasypeš trochu a na kraji za klidu dosypeš? Rapidně tím ale zvýšíš prostoje a snížíš výkonnost kombajnu, nafta jen poteče. Nebo posílíš odvozce a nebudou jezdit z pole plní? To asi taky nebude moc ekonomické.

To Polci: někde v těch románech jsem zbystřil, že budete mít tridem překlaďák. Co to bude zač? smile
nahled VonVagel vložil tento komentář k této fotografii, 21:03   25.11.20
Opravdu? škoda začalo se to tady vybarvovat...děkuji Polcimu:)

Jsem zvědavý jak se změní/nezmění trh s překládacími vozy při rozdělení pozemků na 30ha. samozřejmě někdo si může dovolit rozdělit lány biopásem...ale za mně a po letošních žních na 30ha dvě sklízecí mlátičky 2-3 odvozy(traktor + návěs) a šlape to jak hodinky...odvoz se postaví pěkně doprostřed a čeká...
nahled Zdenek Srytr vložil tento komentář k této fotografii, 20:17   25.11.20
I já, jako člověk, který to podrobně a detailně čte v "pozadí" smile myslím, že nastal čas složit zbraně, zakopat překládací vozy a začít znovu. smile smile
nahled Polci vložil tento komentář k této fotografii, 19:07   25.11.20
Nechme toho. Za měsíc budou Vánoce, tak si pojďme užívat konce tohoto podivného roku. Opět jste začal s tím urážením a zesměšňováním v příspěvcích níže...a ejhle, když to přijde přes síť zpět, je to drzé a přes čáru. smile
Nehodnotím ničí přístup, natož inovativní, jen každý asi už nějaký ten rok ví, že sedět jedním zadkem na pěti židlích nejde.
Je s podivem, že dovedete tvrdit, že drtivá většina toho co jsem psal není pravda... Nebudeme to tu rozebírat, ale za vším co jsem napsal si plně stojím.
P.S. Také doufám, že od Martina dostanu čokoládovou medaili za nejdelší příspěvek letošního roku v diskusismile
nahled Honza.S2 vložil tento komentář k této fotografii, 18:45   25.11.20
VonVagel: Výměnný systém s překladači má i Bergmann ale jen u tandemového podvozku. Bergmann umí je krabím chodem, už to umí i Hawe nicméně tridem je natolik těžký že to je tak na Fendt 1050 nebo velký pásák. Tady službař to musel nechat táhat v podmínkách = letošnímu roku JD9630T, jinak v tom mají JD 8370R a má toho víc než dost.
nahled Michal Horák, PERARD vložil tento komentář k této fotografii, 18:25   25.11.20
"Rádi píšem na cizí zeď a další jed plodí další jed…" Song: Cizí zeď

Znáte tuhle hudební skladbu? Dokonale vystihuje to, co a jak píšete. Děkuji za Váš zájem o mou osobu. Z části mě těší, že o mě tak pečujete a z druhé části mě to trochu děsí…smile
Nestačím zírat na ten popis mé osoby, mého podnikání a jednotlivých kroků. Co dalšího na mě ještě máte? Vytáhněte Vaše ESA z rukávu, ať se tu dobře pobavíme. Obdivuji, jakou jste si s tím dal práci a krásně nám tu vypsal můj životopis, udělal detailní rozbor mých podnikatelských kroků a zhodnotil můj inovativní přístup. Byť takovým poněkud zvláštním způsobem.
Pane Polcare, neznám Vás tak dobře, abych byl natolik podobně drzý a začal Vás tu veřejně rozebírat a dětinskými narážkami komentoval všechny Vaše kroky. Já se na tuto úroveň snižovat nebudu!

Pane Polcare, respektuji Vás a nic se na tom nemění ani po těchto příspěvcích. Byť si myslím, že tohle už je za hranu a naprosto zbytečné. Navíc drtivá většina toho, co píšete není tak, jak uvádíte. Ale koho to zajímá, viďte. Hlavně pálit ostrýma, ať se dobře bavímesmile
V minulých komentářích jsem reagoval takřka na každou Vaši připomínku nebo hodnocení. Teď už je to zbytečné, protože jsme se dostali na úroveň, na jakou já nemám odvahu.
Jsme-li na webu nějakého bulvárního magazínu, vesele pokračujte v komentování mé osoby a mého podnikání. Já se k tomu připojovat nebudu. Nikomu tím nepomůžu. Jsme-li na webu o zemědělství a technice, pojďme se bavit k zemědělským tématům.

PS: jo a ta základní výbava PERARDU z roku 2015, kdy jsme se potkali, je výbava, za jakou si dnes musíte mnohde připlatit. No a ty nejlevnější pneu BKT jezdí dodnes, mají odvoženo tisíce tun na poli a neuvěřitelně km na silnicích.

Pro VonVagela: vzhledem k letošním žním, kdy byly kombajny nedostatkové zboží, resp. byly zasekané na místech, kde už dávno neměly být, tak překládací vůz byl ceněn zlatem a byť by pomohl i menším přínosem ke sklizeným ha, pořád lepší než nic.

Pokud se bavíme o ideálních podmínkách, kdy si můžete vybrat, jestli chcete překládací vůz nebo kombajn, je to otázka priorit. Kombajn sklidí víc ha, než bude mít vliv překládacího vozu. Kombajn bude mít větší spotřebu nafty než souprava překládacího vozu. Bude-li kombajn nějaká X let stará rakev, budu se každý den strachovat, zda se během dne nerozpadne. Budu-li koukat na peníze, bude překládací vůz levnější. Bude-li hrozit špatné počasí, bude opět kombajn lepší.
Pochopil-li jsem dobře Váš dotaz, takhle bych se na to dívalsmile
nahled VonVagel vložil tento komentář k této fotografii, 17:57   25.11.20
To Polci: ...nemám slov... chytré, výstižné a vtipnésmile ...teď jsem taky zavzpomínal na rok 2008(myslím) a návštěvu v Glubcicze...službaři z celé ČR a první překladací vozy co jsem kdy viděl v akci. Pozemky i 200ha...15ks kombajnů na jednom poli...dělená doprava.


To Michal Horák, PERARD : není pro mně jako zákazníka lepší si pozvat o 1 ks kombajnu navíc? při navýšení výkonu o 20% u 2ks sklízecích mlátiček mám díky překláďáku cca. 10ha za den více...a zaplatím řekněme 12hod x 1000 = 12 000 kč za 10ha. Když si pozvu 1ks navíc mám 25ha. Beru podmínky jedno pole, 2ks, výkon 25ha/ks.
    1  2   3   4   5   6   7  . . .         
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2020
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.059721946716309.s