Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
93šestka   05.01.2009 21:16:19
taky jsme ho měli , hned po pádu komunistů ,myslím druhý kus v republice tenkrát,motor mercedes benz takovej zvuk motoru jsem snad už na žádném stroji neslyšelsmile
OŤAS   05.01.2009 21:18:16
JJ desetiválec, to už je panečku tank.smile Po dlouhé době fotky s CLAASem, které mi udělaly radost, díky Michalesmile
93šestka   05.01.2009 21:21:39
přesně taksmile nebylo ho vidět ,ale slyšet na kilometry, když jsme jezdili na slovensko , tak jsme předjížděli kolony dvanáctek jak nicsmile
Martin 82   05.01.2009 21:24:47
Zetor: a pátý shořel, ne?
fortschritt zt-303   05.01.2009 21:56:54
no jasný macku že shořelsmile ...a málem i lexík
Kubiak   05.01.2009 22:20:20
nas commandor 116cs ma taktiez paradny zvuk a novu megu 360 "prerici" ako nic smile ale na tie mercedes motory OM 443 nema ziaden stroj iba ak nejaky tanker smile
Bart   05.01.2009 22:21:15
Chci se zeptat, to má klasické separační ústrojí? nejspíš ano, viďte? A jakých výkonů s těmito kousky dosahují a ještě, jak je na tom spotřeba když tam "vrčí" ten Vámi zmiňovaný desetiválec? děkuji... smile
stenlynko   05.01.2009 22:42:37
chcel by som nadviazať na Barta... separačné ústrojenstvo by tam malo byť valcové ak sa nemýlim, že namiesto klávesových vytriasadiel by tam mali byť valce za sebou.... alebo sa mýlim? smile
93šestka   05.01.2009 22:48:52
měli jsme tam klasický vytřásadla s 3Dčištěním a ještě zadní svahové vyrovnávání
neznalek   05.01.2009 22:50:05
na commandoru snad ne, ne?smile
neznalek   05.01.2009 22:50:45
tak jak pise stenlynko....mam doma prospektsmile
Kubiak   05.01.2009 22:53:21
my mame 8 separacnych bubnov ktore su poukladane za sebou. 228 mal novsi typ tychto bubnou ale vraj ich funkcnost bola o trochu horsia ako tie starsie modeli ako 116. Dokopi sa tam toho vela nenastavuje, akurat iba otacky tychto bubnov a vzdialenost od kosa, kde ma kazdy bubon svoj vlastny kos. Na 116ke sme to rozoberali a kose s bubnami su tam po 27ich rokoch ako nove takze udrzba ziadna. Cez bubny je mozne preniest obrovke mnozstvo hmoty a hlavne rychlo. Nevyhody ku ktorym sme prisli su iba tie, ze bubny treba castejsie mazat cez central mazanie a hlavne je v tejto CS serie strasne vela remenov a remenic so spanovakmi. Otvorite bocne plechy a nevidno nic, iba remene. Trhat sa netrhaju vobec, cez celu tohtorocnu sme vymenili iba jeden a aj to co pohana alternator. Spotreba je podla porastu od 13 v totalne slabej psenice, az po 23 litrov v 7-8 tonovej. Naz ma uz cca 6500 Mh takze sa drobatko prehrieva ale ak sa vzduchovy filter vyfuka s kompresorom 2x za den tak moze ist od rana do vecera bez maleho prehrievania. smile
Kubiak   05.01.2009 22:55:12
93šestka v cs (commandor) serii na vytriasadla zabudni smile nas je r.v. 85 a taktiez ma 3D
OŤAS   05.01.2009 22:59:02
Prosím tě odkud jsi 93šestko? Kombajn se zadním svahovým vyrovnáváním? Těch u nás asi moc nebude. Ale co vím tak úplně první byl představený na veletrhu v Brně CLAAS Dominator 114 CS ( ano tehdy to byl ještě Dominator) se zadní nakláněnou nápravou. Hned rok na to tam byl Dominator 98 (tedy klasika s vytřasadly) a potom po nich už Commandor 114 CS, který jezdí v mém rajonu.Ale Commandor s vytřasadlama nepamatuju, je vidět že vám ten kombajn asi jel bezvadně že jsi se za celé žně nemusel podívat co tam vevnitř vlastně máte.smile
Step   05.01.2009 23:07:53
na dosiahnutie vyššej svahovej dostupnosti vyrabal CLAAS modely s označením H to jest HANG, polonapravy hydraulicky výkývne tak isto zadna riaditelna naprava po jednom kuse by mal byť Dominator 98 H v CR aj SR niekedy z roku 1993
neznalek   05.01.2009 23:15:22
nedavno byl jeden "hang" v bazaru pana strouhalasmile myslim, že to byla mega 204
93šestka   05.01.2009 23:18:09
stím separačním ustrojim máte samozřejmě pravdu,já jsem myslel síta ,ale to zadní svahové vyrovnávání je fakt, do podniku přišel s klasickou nápravou a po roce se to předělalo
Step   05.01.2009 23:23:48
93šestka to aj koncove prevody sa prekopavali to musela byť makačka, celozimný upgrade, to malo automatiku na vyrovnanie celeho stroja v priečnej aj pozdlžnej rovine
93šestka   05.01.2009 23:34:02
na podrobnosti bych se musel zeptat pamětníků,ale vím ,že měnili celou nápravu a myslí že se něco dělalo i ze sítama ,vyrovnávalo se to jen proti kopci do stran ne, zítra to zjistím přesně jestli uvidím v práci toho pána co stím jezdil,abych opravdu nekecal
mladej   06.01.2009 14:49:29
u nás měli taky akorát že CS 116
OŤAS   06.01.2009 19:01:02
Varianta H (Hangausgleich) u modelu 98 se vyráběla od roku 1990 jako plně vyrovnávaná svahová mlátička, jak příčně, tak i podélně. To bylo to dražší provedení, levnější variantou byla montáž pouze zadní výkyvné nápravy firmy Manns, která se právě používala pouze pro vyrovnávání jízdy proti svahu a ze svahu, největší úspěch měla zrovna u modelů CS Dominator a Commandor, protože při použití bubnů nedocházelo ke střásání slámy do stran a síta byly vybaveny 3 D systémem proti sesýpání ze svahu. Navíc při jízdě proti svahu pomáhalo naklonění k většímu dotížení přední nápravy a tím ke zvýšení trakce kol. Vím že obě varianty u modelů Dominator 98 a 98 H se objevily na Jižní Moravě poblíž Hustopečí. Na Moravu byly ještě dodány modely Dominator 114 CS a Commandor 114 CS s Manns nápravou, Dominator 76 H (rarita z roku 1982) a Dominator 198 H.
Honza.S2   06.01.2009 19:11:30
Oťas nevíš náhodou jaký byl typ přesně Dominátor v AGD Morkovice stř. Litenčice? Vytřasadlový Claas s horskou úpravou, menší lištou, z r. cca 1993? Prodaný byl v létě 2006 do Polska.
93šestka   06.01.2009 19:12:53
dnes jsem se tedy ptal ,měli jsme Commandor 116CS,po asi roce provozu se předělal ,přidali 3D čištění a vyrovnávání proti svahu a ze svahu
Kubick   06.01.2009 20:35:10
Tohle je krása, konečně se na ně můžu podívat i tady a ne jenom v prospektech. Nejkrásnější stroj od Claasu a celkově druhej nejkrásnější, první je samozřejmě šestnáctkasmile Jenom bych chtěl vidět všechny čtyři pohromadě, to si nedovedu představit. A ti ostatní dva jsou taky 228?
rudys   06.01.2009 21:02:57
Opravdu povedené obrázky, je fakt že tento typ Claase u nás není moc k vidění. Stroj na obrázku má opravdu sérii bubnů za s sebou místo klasických klávesových "vejtřasek". Je to vidět i na délce stroje. Desetiválec MB musel být "prďák". P.s. Fantastický zvuk má i osmihrnek do V na E-516. Dnes na poli většinou hučí globalizované řadové 6-v.
Grauňa   06.01.2009 21:07:31
Nazdar všichni,souhlasím s Oťasem model Dominator 114CS a Dominator 76H byl majetkem JZD obránců míru Klobouky u Brna. V dnešní době oba kombajny jezdí v blízkém okolí, každý u jednoho soukromníka.Dominator 76H byl dodán v roce1982 a je vybaven automatickým vyrovnaváním firmy CANTONE. Tento kombajn navíc byl dodán bez kabiny, jezdil tak jednu sezonu a až potom se montovala kabina. Tuto historii vím od součastného majitele ktery před lety pracoval ve zminovaném JZD. Majitel má na tomto kombajnu nastálou zástavbu na slunečnici a na kukuřici, na své roky uděla jeste svou praci dobře. A to mluvím ze svých zkušeností, protože konkrétně s timto strojem jezdím a před každou sezonou chystám. Na žně má jeste jeden kombajn a to MDW 524 a ta odpočívá když jede 76ka do slunečnice a kukuřice. Ještě vím že jeden claas dominator jezdí v Boleradicich a ma dodatečně namontované vyvažování, ale ten má problémy v kopcích, používali na něm do kukuřic 4řadkový adaptér a když se vyrovnal do boku tak jeden řádek přejížděl. Ale dnes ho používaji na žne a na sklizeň jetelinového semínka.Vlastní ještě lexiona.
OŤAS   06.01.2009 21:47:44
Tak historii kombajnu CLAAS Dominator 76 H znám velmi dobře, protože díky zkouškám ve Státní zkušebně SZZPLS v Brně, jsme měli možnost tento kombajn testovat ke konci žní v roce 1982 i u nás v bývalém JZD Podhorácko Lomnice u Tišnova. Přesně jak píše Grauňa, ten kombajn byl bez kabiny a dokonce i bez ochranné stříšky, neměl v té době ani drtič, lišta o záběru 3,9m. Když chtěl vysypávat, tak zapínal výstražná světla, protože neměl ani majáček, ale díky hydraulicky stavěnému komínu bylo vidět už zdálky že je plný. Servis dělali Němci přímo z fabriky, kteří byli ubytovaní v Brně a dojížděli servisním Oplem kombi až na pole. Moje blbost že jsem tehdy nefotil smile . Perfektní bylo když dorazil prvně na dvůr a nahoru mu tam nalezlo hromadu lidí, tak je trochu pohoupal a ti byli zakouslí v tom zábradlíčku a řvali jak šakali.smile . Po žních nám byl kombajn nabídnut, ale vedení se rozhodlo že za tu cenu koupí radši 3 E 512 ( nakonec se koupila na další sezonu 1 E 514). V JZD Klobouky se toho nebáli a dokoupili kabinu a výbavu na kukuřici včetně pětiřádkového adaptéru. Ještě bych dodal takovou úsměvnou historku, když se ještě sklízelo v Kloboukách první rok, tak tou dobou tam testoval jednu z prvních E 514 Mistr kombajnér soudruh Honig. Sjela se tam v jistý den delegace z UV a OV KSČ, z Fortschrittu, no na poli bylo černo, samá Volha a T 613, tak Claasa pro jistotu zašilil na druhý konec katastru, ale nějaký rebel agronom jim řekl že jestli chcou vidět pokrokový kombajn, který dokáže v kopcích z hektaru sklidit o 10 metráků víc pšenice, tak se musí jet podívat na druhou stranu.smile
Grauňa   06.01.2009 22:04:30
Ja píše Oťas ten adaptér je 5řádek a taky dodnes jezdí. Soukromník u kterýho s timto strojem jezdím to koupil komplet a na slunečnici se používá klasická lišta na které jsou našroubovaný tzv. lodičky. Naháňky jsou udělaný jiný. Vyvažováni funguje pomoci závažícka ktery tlaci na spínače jak se nahne na stranu a tím se srovná. Boční vyvažováni je umístěno na př. nápravě a vyvažovani do kopce a z kopce je umístěno na zadni části kombajnu. Na tu dobu klobouk dolu. Ještě dnes když je to narovnaný někde v kopcu u silnice tak lidi z aut jenom čučí co to přilítlo smile
Grauňa   06.01.2009 22:07:35
Jo jo tuto historku sem taky slyšelsmile
Grauňa   06.01.2009 22:13:05
Dokonce Klobouky mají i na E514ce na zadní nápravě vyvažování nahoru a dolu, ale ovlada se to manuálně a ne automaticky. Teda dnes už to nevlastní klobouky ale Roživa Kašnice.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0091569423675537.s