Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Dubinek   21.01.2009 14:37:12
Chvalim autora moc pěkná galerka škoda ,že není více foteksmile smile
GTA   21.01.2009 14:42:32
Pěkná kombinace.smile Ale do těchto podmínek, jaké jsou zachycené na fotkách, asi ne uplně vhodná.Ta souvrať musí být ušlápnutá pěkně do hloubky a koleje v poli budou taky asi ne zrovna zanedbatelné.
téesák   21.01.2009 15:47:30
no vono to ušlápne za jakejchkoliv podmínek ale koukám že má na tom kejdovači pěkný gumy, škoda že neni aspon fotka z práce na poli ale jenom plněnísmile
Marek Němec   21.01.2009 15:49:27
Není tahle souprava tak náhodou ze stejného podniku jako xerion s prototypem SG?Chtěl bych se zeptat jestli podnik používá obě soupravy .Předem děkuji za odpovědsmile
fifan   21.01.2009 16:10:37
opravdu pěkná galerka....udělala mi radost vidět opět tuto kombinaci smile
fifan   21.01.2009 16:12:15
opravdu pěkná galerka....udělala mi radost vidět opět tuto kombinaci smile
deno   21.01.2009 16:24:31
tak predsa su ich na slovesnku viac ako jeden to ma prekvapuje myslel som ze ju maju len farma majcichov a predaj biolife pekne smile
Zetor   21.01.2009 16:48:04
to jezedák: Je to stejný podnik, i když tam letos pracovaly obě soupravy, ne najednou, protože jednak mají jen jeden kontejner a druhak by nikdo obě soupravy nezvládal nakrmit kejdou. SG je už pryč, takže se zas pojede s touto soupravou...

to ostatní: Zajímalo by mě, čím jiným byste chtěli aplikovat při zachování výkonu a stejném počtu pracovníků... smile
stenlynko   21.01.2009 16:59:15
to deno: ak sa nemýlim, tak farma Majcichov má takéto súpravy 3, 2 využíva na dovoz močovky do kontajnera, jeden na aplikáciu smile
deno   21.01.2009 17:01:10
stenlynko no ano mas pravdu ale aj tie na odvoz nepocitam smile
Rasto   21.01.2009 17:12:07
Radličkový zapravovač používajú na ktorom?smile
Zetor   21.01.2009 17:35:11
Radličkový zapravovač z SGčka byl vzat z této 25ky. Předpokládám, že pokud aplikují hadicemi či rozstřikem, tak s sebou ten zapravovač zbytečně netáhnou...
GTA   21.01.2009 17:37:27
To Zetor:ono je to sice moc krásné, že ta mašina je super výkonná, a že dokáže nahradit dvě menší.Jenže plodiny ještě pořád rostou jenom z půdy, která potřebuje pro zachování a zvyšování úrodnosti jaksi patřičné zacházení.Sice ten stroj má krásné obutí, jenže v těchto podmínkách a s tou hmotností to není moc platné.
Miro   21.01.2009 17:48:07
Je niekde napísané že je nutné jazdiť len s plnou cisternou ? smile
Zetor   21.01.2009 18:18:57
Tak já to beru, já tomu rozumím, ale dívejte se na to z pohledu toho podniku. Máte 110 000 tun kejdy ročně a tu potřebujete rozvézt po polích. Souhlasím s tim, že nějaká 12kubíková cisterna s flotačníma kolama by vám na tom poli udělala menší paseku... Ale potřebovali byste minimálně 3, ne-li víc. Tak si to vemte, 5 tun cisterna, 12 tun kejda v ní a tak 7 tun traktor, to je 24 tun na soupravu. A máte 3. To je 72 tun. Tahle souprava má 50 tun. Tak kdo by víc utužoval... K tomu připočtěte to, že obtížně budete pracovat na jednom poli, tzn kejdu taháte na víc polí, tzn. víc dovozců. Vemte si pořizovací náklady, fekál 12 kubíků milion, traktor 2 miliony, tzn 9 milionů. Tady vás stojí 4 miliony traktor a 4 fekál. Navíc spotřeba paliva, startujete tři motory, taháte 6 tun naprosto neužitečně po poli (15 tun JD 8520, 21 tun 3x např T6070)... Náklady na lidi ani nezmiňuji, 3x výměna oleje v motoru místo 1x, 24 nových pneumatik místo 10 (tupláky nemá vždy)...

Já beru, že to není nejšetrnější, ale navrhněte mi tu ekonomicky výhodnější způsob aplikace... To co oni ztratí na menším výnosu kvůli utužení, v druhém případě dáte 4x tolik na všech těch věcech co jsem vyjmenoval...smile
Honza.S2   21.01.2009 18:44:13
Souhlasím s tím co píšeš, ale nevím jaký má v tomto případě smysl hmotnost tří souprav 72 tun. Srovnáváš to se soupravou která má 50 tun??? Přece ty tři soupravy nebudou působit 72 tunama zaráz na půdu při jednom přejezdu jako jedna 50 tunová souprava. Navíc náklady na obutí traktorů, výměnu olejů nejsou přece přímé náklady při aplikování kejdy. Traktory využiji i při jiných pracích stejně jako podvozek, měl li bych výměnný systém.
krajic   21.01.2009 19:02:39
no tak hmotnost 72 tun samozřejmě nepojede po jednom místě.ale o tom tady zetor nemluvil,on se zmínil o tom,že z ekonomického hlediska je to nemyslitelné,navíc pokud chceš rozvést tolik kejdy tak se ti vyplatí cisterna na vlastním podvozku.takže z ceny cisterny se nedá započítávat i jiná nástavba.a doby kdy po našich polích jezdily 3 mnší místo jednoho velkého (zase neberu v úvahu utlačení půdy ale ekonomiku,tak jsou nenávratně pryčsmile
Zetor   21.01.2009 19:04:49
Počítal jsem to z hlediska výkonu, kdy potřebuješ tři soupravy abys dohnal tuhle. Ovšem na odvezení 25 kubíků kejdy ti stačí dvě (ale zvládnou to pomaleji). Pak ty hmotnosti jsou stejný. Ale ten tlak na půdu? Byl by to takový rozdíl? Jaký gumy by měla nějaká 160ka? Sotva 600ky. Na tomhle traktoru máš minimálně 650ky, ne-li 710 ky ještě na tuplákách. Řekl bych, že traktor bude tlačit míň. No na tom fekálu to bude horší, tady jsou asi 750ky, tak tam vyjdeš trochu hůř. Nicméně snažil jsem se demonstrovat, jak je zbytečné a finančně nákladné něco dělat třema traktorama oproti jednomu. A počítal jsem zhruba se 160kou (NH T6070) a že by vážila 7 tun. Pokud by v tom někdo měl nějakou 200ku, už jsme zas jinde. I ty cisterny by mohly být těžší. A myslím, že s takovým požadavkem na sezónní výkon, by ty traktory z těch fekálů nevypřáhly... Pouze když není kam kejdovat. Tenhle traktor se taky do jiných prací asi moc nepodívá...
Magrixak   21.01.2009 19:42:23
Nevíte někdo jestli se u nas prohaní takovato cisterna? smile
FLYMANN   21.01.2009 19:44:35
No je to tak z ekonomického hlediska si nikdo 3 menší cisterny a 3 traktory nedovolí. Je pak lepší koupit podrývák a souvratě přejet..
Marek Němec   21.01.2009 19:49:25
Abych pravdu řekl tak jsem v ČR viděl akorát SAMSON PG 18 a nevím jestli to nebyl jenom předváděcí kouseksmile
GTA   21.01.2009 20:16:04
Nemám nic proti této kombinaci, pouze použití za těchto podmínek není to pravé ořechové.Samozřejmě vím, že není vždy jednoduché najít kompromis, když se musí vzít v potaz agrotechnické lhůty, plnící se nádrže, využití techniky a další faktory.smile
Fenďťák   21.01.2009 20:21:47
proboha co tady zase řešíte! na to jak je tam vlhko a jak je to veliká souprava je to výborný pustě tam Tatru s fekálem a uvidíte utužení a koleje
George8030   21.01.2009 21:03:24
tvrzení každého z Vás má něco do sebe,každej se v tom snaží najít ty pozitiva!!! Ale spíš se přiklonim k tvrzení Zetora ... koukněte na to tak,že nemuseli traktor dávat na dvojmontáže a ani cisterna nemusela mít až tak široké gumy smile ... a co tu uváděl Zetor,nejsou žádné nemožné počty,ale normální selské uvažování (alespoň,tak tomu řikam já) a akorát si dokázal dát 1 a 1 dohromady a uvedl tu pár možností, s kterýma si dovolim souhlasit vcelku!!! A ještě se vžijte do role lidí tam,když vám jímky zachvíli budou "přetékat" ...tak s tim stejně MUSÍTE něco udělat smile
NBPP   03.02.2009 14:47:50
A nebude už výhodnější samojízdný čtyřkolový TerraGator, nebo návěs na TG? Pochybuji, že by ten JD s tím vagonem něco udělal v mírném kopci, nedejbože zatočil...
nemo   03.02.2009 14:57:58
v tejto oblasti je najvecsi kopec asi krtinec toho sa tam nemusis bat smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0091431140899658.s