Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
maclos   14.02.2009 16:42:00
Ešte prednedávnom som sledoval tému na FV kde sa preberalo rozmetadlo s výmennou zadnou časťou a prerobenie (vyčistenie od hnoja ) na senážnu nádstavbu, no zanedlho sa tu objavilo niečo také od anči, som zvedavý v čom je iné (ľahšie, hygienickejšie, jednoduchšie a pohodlnejšie) vyčistiť toto od fliegla alebo iného rozmetadla podobnej koncepcie...
Veľmi rád sa nechám poučiť novým poznatkomsmile
Ondra A   14.02.2009 16:45:43
Pekný vůz s rozmetadlem..
smile
Martin Hruška   14.02.2009 17:40:33
Nechci se opakovat, protože problém byl v tom "proč mám vozit obilí v rozmetadle" když existuje na trhu návěs nebo korba výměnného systému.

Tahle věc se dělá u Annaburgeru již více jak 10 let, není to tedy nic nového. Nový je podvozek , odpružená oj a pár detailů.

U rozmetadla se sundá celé rozmetací ústrojí , vůz se vyčistí a použije na senáž. Poté pracuje na podzim jako rozmetadlo.

Patrik Chromý   14.02.2009 17:49:13
panové, to máte to samý jak s FLIEGLEM, tam taky sundáte zadní čelo a dáte rozmetadlo, a nebo naopak a je to otázka pá šroubů a jednoho manipulátora a jde to hned rychleji. Vím o čem mluvím, Agronea a.s. vlastní dva fliegl nemůže si to vynachválit , na jaře hnůj, v létě obilí, na podzim kukuřice a rozmetání. A když je potřeba, tak vozej i slámu od stohů z pole ke sředisku. smile smile
Martin Hruška   14.02.2009 17:53:01
Problém výtlačného čela a rozmetání hnoje je, že oproti normálnímu rozmetadlu potřebuješ minimálně o 40% více energie = o 40% větší spotřebu.
Zu kostku musíš nejdřív stlačit a pak ji protlačit rozmetadlem. To jsou ale věci, které se moc při prodeji neříkají. jeden můj zákazník službař to zjistil přímo v praxi.
Patrik Chromý   14.02.2009 17:55:30
ale tak zase když v tom je dostatečně silný traktor, taky by ta spotřeba nemusela být až tak hrozná ne?
Martin Hruška   14.02.2009 18:01:31
Podívej se jaký štítek máš na Fliegelovi, já tam viděl 70 kW. U normálního rozmetacího ústrojí s dvěmafrézovacími válci má Annaburger 38 kW. U Schubfixu máme 3 frézovací válce. Toto a jiné věci nikdo z mechanizátorů neřeší, ale všichni si stěžujou na to, že nemají peníze. Spotřeba a potřeba náhradních dílů je taky důležitá věc.
Patrik Chromý   14.02.2009 18:06:08
jj děkuji Vám za objasněnísmile smile . Abych se přiznal, tak sem to až tak do podrobna nezkoumal, jenom sem si řikal že když bude prostě dostačujicí výkon tak, tak že se ta spotřeba bude průměrne pohybovat stejně. A ještě jediný problém nebo nedostatek co si myslim, je, že na fliegla můžete podle předpisů dát max. 13 t (znám chlapy, co dávají i klíďo 18 t) ale výhodu výtlačného čela vidím v tom, že můžete vysypat i v nízké kůlně. Ale tak všechno má klady a záporysmile smile
Martin Hruška   14.02.2009 18:10:46
Jen jedna poznámka k výšce ,což je taky demagogie některých prodejců. Výška vozů s výtlačným čelem se obecně pohybuje okolo 3,7 m -4,0 m (postranice 2,2 m vysoké, podlaha 1,5 m od země. Když otevřeš u Fliegela čelo a dáš ho nahoru jseš na 4,8 m.
Dvoustranný sklápěč vysypu u Annaburgeru nebo krampe taky na 4 m.
maclos   14.02.2009 18:39:34
To Martin Hruška: Citujem Vás:
Buď si kupte dva levné jednoúčelové stroje nebo výmměnný systém nástaveb s korbou a rozmetadlem.
U materiálu jako je trus nebo hnůj by se neměly dostat cizí příměsy do krmiva nebo do obilovin na potravinářské účely...koniec citácie.

Takže v čom je toto iné???
Nechcem rýpať, len ma to zaujímasmile
GTA   14.02.2009 18:55:19
Když se tu tak řeší vysýpací výšky.....Kolik se v objemu okolo 40m krychlových těch dvoustranných sklápěčů nabízí?
Zetor   14.02.2009 19:12:28
to maclos: Já myslím, že to je jiné v tom, že zde hmota nejde přes rozemtací ústrojí, které se podle mě čistí hodně špatně. A navíc, zde se bavíme o senáži či siláži. To si myslím není tak špatné pokud to přijde do styku s hnojem, jako u potravinářské pšenice. Nicméně dobré to taky není. Holt se to musí umýt. Toto ale podle mě vůbec není určeno na přepravu obilí.

to GTA: no podle mě i největší Annaburger a Krampe se dělají jako dvoustranné sklápěčky. Ty kolem 40 kubíků mít budou. Dvoustranný HTS 32.79 tu máš na FW vyfocený...
Martin Hruška   14.02.2009 19:15:29
Pro GTA: Výhodou návěsů je, že mají na obilí korbu o výšce 1,5 -1,8 m a potom se dávají sklopné nástavby 0,55 m (Annaburger) nebo nasazovací plechové nástavby -0,6-0,8 m (např.Krampe).

V plechu je jen určitý objem, který snesou nápravy nebo gumy. Zákazník a dobrý prodejce má jistotu, že nedochází k přetěžování vozů nad extrémní hranici (k přetěžování dochází normálně i u korby). Dej do korby 40 m3 obilí x 800 kg/m 3 (pšenice) = 32 t. To je na tandem o 50% víc než je v techničáku.

Pro Maclos: nerad bych měl zákaz komentářů, proto se vyjádřím mírně. na rozdíl od většiny z vás mne prodej dopravní techniky živí. Pokud to zákazník požaduje, není problém mu to dodat.

V tomto problému je ale asi největší problém to, že rozmetadlo nevozí zrno, ze kterého se pak dělá mouka na chleba, jako u některých vozů s výtlačným čelem.

Už se k tomu dál nehodlám vracet, protože je to nepodstatná věc, kterou někdo chce zveličovat.
Metallica   14.02.2009 19:23:01
To Martin Hruška: Mohu se zeptat, jaká je hodnota příkonu rozmetadla SchubFix?
Stepan   14.02.2009 19:23:39
A za červený disky kol je další příplatek, nebo se to vůbec nedělá?
Martin Hruška   14.02.2009 19:35:13
Štěpáne přivedl jsi mně do ouzských. Původně to měla být barva zelená, kterou má Taurus u druhého vozu. To je pravděpodobně John Deere barva. Ale "soudruzi v NDR to nějak spletli" a z obrázku vyčetli barvu Fendt.
K traktoru to ladí ,ale od firemní barvy se to torochu liší. Proto je červená barva disků až to poslední.
Jakub Medera   15.02.2009 10:09:39
Srovnávat rozmetadlo s klasickým podlahovým článkovým dopravníkem a vůz s výtlačním štítem je podle mě trochu mimo..Je to jako srovnávat vytřasadlovou a axiální mlátičku...Obě jsou určené na to samé, ale liší se prvky, ze kterých jsou složené...Dobré by bylo srovnat vůz Schubfix s Flieglem, jenže to by jsme se nejdřív museli dozvědět příkon, který potřebuje rozmetadlo na Schubfixu...Trochu mě zaráží, že prodejce tak úspěšné techniky, jako je Annaburger sem neustále musí protlačovat to svoje...
Martin Hruška   15.02.2009 11:36:52
Pro Jakuba Maderu: Zak jako kdokoliv jiný na Farmwebu má možnost se vyjádřit k foto a k dalšímu komentáři. Já jsem reagoval jen na dřívejší diskuzi a někdo jiný tam šoupnul výtlačné čelo.
Většinu věcí, které tady presentuju jsou moje vlastní zkušenosti od zákazníků, proto mluvím za sebe a proto tu cituju Schubfix, protože to tak bylo.
Obecně ale platí, že u jakéhokoliv vozu s výtlačným štítem nejdřív hmotu komprimuješ, protože je to materiál se slámou a až po určité době se něco dostane k rozmetacímu ústrojí. Zatímco rovnoměrnost u normálního rozmetadla (a zase mám zkušenosti jen s tím naším) je po dobu vyprazňování rovnoměrnost po 70% času stejná, u výtlačného čela to tak není.

Chtěl jsi srovnání s Fliegelem. Annaburger má od samého začátku na Schubfixu systém regulace dávkování elektronikou. Existuje něco jako rozmetací tabulka, rychlost jízdy a možnost nastavení rychlosti posuvu štítu.

Až do výstavy Eurotier na podzim 2008 něco takového Fliegel neměl. Teď s tím vyšli jako s novinkou. Všechny vozy které tu od konkurence jezdí s rozmetadlem aplikují hnůj jen zkusmo, protože žádná rozmetací tabulka neexistuje. To je fakt .

Řadu komentářů tady dělám pro mladé kolegy, které technika zajímá a z důvodů relkamy si je nepřečtou v odborném časopise. Pro tvou informaci dělal jsem nějakou dobu redaktora v Mechanizaci zemědělství u paní Holečkové, technika mně zajímá , proto odebírám 8 německých odborných časopisů, kde je taky ovlivnění reklamou ,ale řeknou ti některé věci otevřeně.

Kde jinde by se nemělo diskutovat o technice než na Farmwebu.
Jakub Medera   15.02.2009 11:58:55
Když chcete otevřenou diskuzi, tak nám prozraďte minimální příkon, který potřebuje rozmetadlo na Schubfixu...PS: proti Annaburgeru nic nemám, ale zaráží mě to co jsem psal v předešlém komentáři...ještě jedna otázka: Co s těmi mladými kolegy hodláte dělat? Předhazovat jim pořád Annaburgera, že má to a to a jiný to nemá? Každý na to určitě časem dojde sám a udělá si taky na ten a ten návěs svůj obrázek. Toď z mé strany vše
jirka   15.02.2009 12:19:47
To Jakub Medera: Divil by ses, jak málo lidí si kupodivu dokáže udělat vlastní názor-s tímto bych zase tolik neoperoval (vlastní zkušenosti z praxe). Ale co chci říct-někdy je lepčí mlčet. Ano, prudce logická věta, ale smyls má. Nemyslím si, že by pan Hruška potřeboval nějaké zastání, ale je třeba vidět, že je to opravdu jen jeden z mála prodejců, kteří tu jsou s váma ochotni vést nějaké diskuze. Nikdy jsme tu od něj nečetli žádná opsaná hesla z prospektů (jako třeba v časopisech, které tu kritizujete z komerce). Tudíž jestliže to jsou věci z praxe a reálné poznatky, je jen dobře, když se to tu řekne. Málokdo má možnost mít třeba takový přehled v daném oboru. A když si tedy umíš udělat svůj názor sám, tak si z toho vem jen co ty chceš a slov "nejlepší" a podobně si nevšímej.
Přijde mi to, jako si dát na pusu černobílej šátek, na záda velký tiskací A v kroužku a běhat po ulicích s nápisy "Pryč s komercí, stop globalizace" a podobný kecy. Ale jo, dospívající asi potřebují někde ventilovat svůj občas uraženecký postoj k světu, ale si toho člověk nemůže všímat,no.smile
Petr   15.02.2009 12:49:55
Teda, že se ještě já do toho pletu, ale jen taková jedna malinká poznámka.

Skládám panu M. Hruškovi svůj veliký obdiv (bez ironie), jakožto vedoucímu managerovi firmy. Málokdo si dokáže udělat takovou reklamu, "podmanit" si takové množství lidí pro mě vcelku nenásilnou formou, a aniž by ho to něco stálo.

Já jen, že je to také velká výzva i pro ostatní prodejce. Tak sakra kde jsou? Jsou snad slepí nebo jen neumí psát...

smile
jirka   15.02.2009 12:58:06
...nebo kvůli podobným komentům nemají chuť ztrácet čas s věčně ubrečenejma děckama...smile
Svět je komerční, tak u ž si přestaňme hrát na čisté duše z Betlémské kaple.
GTA   15.02.2009 17:03:22
To Zetor:Jen doplním tvůj příspěvek.Krampe co já vím dělá vícestranný sklápěč pouze do objemu 25 m3 na tandemovém podvozku.Annaburger 32.79 má objem 33m3.
Dálší věcí je fakt, že při vyprazdňování vozu s výtlačným čelem není rozhodně nutné otevírat zadní čelo do maximální polohy, tudíž ta potřebná výška je o něco menší.A nevím, jak by chtěl kdokoliv realizovat u dvoustranné sklápěčky v nízkém prostoru vyprazdňování na pás pomocí okýnka v zadním čele?Nechci tady říkat, že ta nebo ta značka je nejlepší, protože pro to žádné objektivní potvrzení neexistuje.Osobně si myslím, že existují pouze nejlepší možná řešení v závislosti na konkrétních a specifických podmínkách, ve kterých bude technika nasazena.smile
Martin Hruška   15.02.2009 17:53:10
Pro Jakuba Maderu: Nediskutuju zde jen o dopravní technice, ale i o ostatních tématech, kde něco vím. Pokud nevím tak jen čtu a poslouchám.

Protože je reklama a marketing mým druhým oborem,tak beru jakýkoliv rozhovor nebo diskuzi jako presentaci mojí a mé firmy.

To ,že tu kolegové prodejci nediskutují a nehájí svoje názory není moje chyba.

Na Farmwebu je zajímavé, že je tu velice pestrobarevná skupina lidí, jejíž věk je od 13 let do možná 60 let. Logicky ti mladší potřebují do školy i pro život získávat informace.Proto jsem jmenoval "mladé". Neměl jsem na mysli, že je chci zásobovat jen informacemi o Annaburgu. Většina mých komentářů je obecná, pokud diskutuju o konkrétní věci, tak používám vlastní zkušenost.

Teď k Schubmaxu. Rozmetací ústrojí s třemi frézovacími válci má příkon 50 kW. Pracovní záběr je 24 m, u konkurence jen o 50% menší.

To co říkám je na základě diskuzí s konstruktérem Annnaburgu se kterým jsem na jedné sinusoidě. Vůz s výtlačným člelem a rozmetadlem (jedno od jaké firmy) je určen pro podniky, které mají 10% práce v rozmetání a 90% pracovního času vozí senáže a jiný materiál.

Pokud má podnik aplikovat s rozmetadlem 20 000 t hnoje není to pravá volba.

Když to vezmeš selským rozumem, tak stlačíš hnůj do kostky a potom tuto stlačenou kostku přeženeš přes frézovací válce. Podnik který má vlastní zkušenosti je AGRO 2000 Třebíč ( přes 9000 ha, profi služby v rozmetání hnoje).

Zákazník má mít volbu si určit podle jeho podmínek jaký stroj mu vyhovuje.

Pro GTA: Každý zákazník má konkrétní podmínky. Pokud máš ve výkupu stranový koš, máš s výtlačným čelem smůlu a musíš použít stranový sklápěč. Někde jde použít jen sklápění dozadu nebo výtlačné čelo.

S výškou výtlačného čela okolo 4 m jsem chtěl jen říct, že to jde udělat taky jinak. V zemědělství existuje vždy několik řešení, né jedno. Závisí na konkrétních podmínkách ,vizi šéfa podniku a jeho řízení a tahu na ekonomiku. Pokud managment naslouchá a dovede počítat tak nejjednodušší je cesta přes náklady na 1 t nebo km. To je to co bude i v budoucnosti rozhodovat.

Matúš.V   15.02.2009 18:07:00
to Martin H. zaujímalo by ma či nie sú problémi z rozmetaním hnoja ked je výtlačné čelo? ja som to videl na viac rozmetadlách a bola to katastrofa oproti reťazovému posunu.smile
Jakub Medera   15.02.2009 18:29:10
To Martin Hruška: Už by jste si mohl konečně přečíst lépe moje jménosmile Nesouhlasím, že většina vašich komentářů je obecná...ano některé jsou, co se týče legislativy, kejdového hospodářství atd...ale zbytek je ta vaše druhá stránka (reklama, marketing) Jsem smířen s tím, že opět jsem u týmu FW nejhorší já, protože jsem vystoupil s názorem, co se mi nelíbí...Určitě by se našlo více lidí obdobného názoru
jirka   15.02.2009 19:03:58
Nemyslím si, že je "zbytečné jakkoliv odporovat", domnívám se však, že je zbytečné se rozčilovat nad nějakou "reklamou". Ono ideály a názory jsou krásná věc, ale když se člověk musí sám o sebe starat pochopí, že se dosud jen rejpal v blbostech.
Jinak nevím, zda jsi u FW týmu nejhorší ty, protože jediný, kdo na to reagoval jsem byl já a já do FW týmu (v tom smyslu, ve kterém je všeobecně chápán) nepatřím. Vyjadřuji zde čistě osobní názory.
Víte ono když to vemu kolem a kolem, svými neustálými útoky a stěžováním si tu v komentech zůstane jen takové to domácí plácání po zádech. Jasně, že Polci mluví o Claasech a Fendtech, Hruška o Annaburgrech a OŤAS o NH atd. (Sorry, chlapi, že si vás beru do...textu, jen jste mi vytanuli jako první na mysli jako skalní dopisovatelé). Je to jejich chleba, a tak k tomu mají co říct.
smile
Martin Hruška   15.02.2009 19:14:19
Jstli nemáš co dělat Jakube a chceš tuhle diskuzi protahovat tak to jsi na tom dobře. já mám ještě dneska hodně práce před sebou. Bylo by asi lepší uvolnit prostor pro další.

Možná je problém v tom, že o danném oboru vím hodně a někdy až moc a musím reagovat na některé zkreslené názory.

Jirka má pravdu, že já a jmenovaní kolegové tady občas vystupujeme s určitými názory v danné oblasti. je ale dobré vědět co od nás můžete čekat. Jak jsem již řekl vše je podloženo praxí a zkušenostmi. Další věc je ,že nás to živí, což je někdy docela náročné. Pokud tě to bude taky živit, zmněníš názor.
OŤAS   15.02.2009 20:28:09
Nemám rád když se tady občas stane u některé fotky, že se rozběhne diskuse např. kolem agregace traktorů a nejvíc do toho vrtají ti co to viděli jen na prospektu. Myslím si ,ale že tady ta diskuse má něco do sebe a je dobře že se to tady občas trochu provětrá. Určitě jsem pochopil co mé kolegy a přátele zvedlo ze židle. Je to zhruba půl roku co jsme tady u jedné fotografie probírali podomácky upravené rozmetadlo RUR 10 na přepravu píce od řezačky a vznikl tady názor že vozy ,které se používají na dopravu a rozmetání hnoje by určitě neměly být používány např. pro dopravu pícnin, obilnin a jiných potravin, aby nedocházelo ke kontaminaci. Dokonce zde byla i zmínka o určitých směrnicích ze států na západ od nás o přísném zákazu kombinované dopravy odpadu a krmiv vs. potravin. A protože i pan ing. Hruška prohlásil že v tomto případě by se měla doprava řešit extra vozy na hnůj a nebo použít výměnný systém , tak v tomto příspěvku si mírně protiřečí, když nabízí předělávku vozu z rozmetání hnoje na dopravu píce během dvou hodin. Vím jak se to tady rozebíralo že není možné vůz s řetězovým pohonem umýt perfektně dočista a že to stojí hodně úsilí a času. V tomhle si asi kolega Martin Hruška asi trochu naběhl. Jinak jsem moc rád když se zde objeví příspěvky od těch kteří nám k dané problematice mají co říct a nejsou to jen takové ty "slyšel jsem že..." a nebo "nevím to jistě, ale myslím si..."u toho rostu a kdybych měl tu možnost tak takové komenty mažu hned po prvních slovech. A navíc vážím si těch co zde dokáží vystupovat pod svým jménem a nebo ho aspoň mají uvedené v profilu,na rozdíl od některých bezejmenných. Toť vše díky.
Martin Hruška   15.02.2009 20:44:42
Pro OŤAS: Kolego já jsem si vůbec nenaběhl. V tomto rozmetadle se nevozí obilí jako v případě rozmetadla Poettinger. Tohle je jen nabídka pro farmáře, kteří chtějí ušetřit za nákup senážního vozu. Těchto vozů jsme zase tak moc neprodali, ale tam kde je mají si je jednou za rok umyjí "dočista". Hlavní prodej jde do výměnného systému, kde můžu oddělit dopravu obilí a hnoje.

Co s tím dělá zákazník není můj problém.
Lutr   15.02.2009 21:00:50
Pro Martina Hrušku: sousedim s podnikem , který má Annaburgry , které využívá k přepravě obilí , senáže , atd . ale také snimi převáží hnůj od stájí na polní hnojiště a určitě tento hnůj nevozí rozmetadlem a nemá extra korbu na krmivo a další na hnuj. Nebo znáte nějaký podnik , který má korbu na hnůj , další korbu na krmiva?Jinak si názorů Martina Hrušky si vážím i když jeho názory jsou ovlivněny tím , že je prodejcem. Ale takoví jsou všichni prodejci a to je samozřejmě v pořádku.
TomášJ.   15.02.2009 21:23:22
Promiňtě, že vám do toho vstupuju.
to Lutr jestli jsem diskuzi dobře pochopil, tak tady se jedná o rozmetací ustrojí a ne celej návěs smile Návěs v pohodě umeješ. To už by byla demagogie mít 100 korb smile
Lutr   15.02.2009 21:52:09
to TomášJ. reagoval jsem na poslední koment M.H. , kde píše o oddělení dopravy hnoje a obilí.
Ono je to fuk jestli se kontaminuje krmivo nebo potravinka stejně to nakonec zkonzumuje člověk ať už v rohlíku nebo v paštice.smile
Mozek   15.02.2009 22:59:53
Jen tak něco ke všemu. S tím výtlačným čelem je to celkem bez debat. Když sypu doma na koš tak mě u Fliegla stačí otevřit čelo asi tak 10cm a bohatě to stačí. A jinak spíš by jste si měli vážit, že tady pan Martin Hruška či OŤAS nebo kdokoliv jinej kdo ví o čem mluví, protože to prodává, vůbec něco píše a je ochotnej to rozebírat a objasnit. A je naprosto jasný, že budou mluvit o své značce, protože ji znají a ví co ta daná technika dělá a jak se chová, takže to hned neberte jako prosazování těch a těch strojů...kor když vám to vadí třeba jen kuli tomu, že máte rádi jinou značkusmile smile
Martin Hruška   16.02.2009 08:06:38
Pro Mozek: Souhlasím s tebou. Někdy je to taky o tom, kdo je příznivec které značky. To je v diskuzi hodně cítit.

farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010225057601929.s