Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
michal.n.514   24.02.2009 16:04:06
Nádhera!!!smile smile smile
deutz215   24.02.2009 16:12:16
tento kombajn ma strašne zaujímal...konečne vidím zopár foto bližšie o ňom...chcem sa spýtať aký tam bol spôsob odlučovania ? boli tam ešte vytriasadlá alebo už rotory ? tie ma napadli v súvislosti stým, že má aj taký šikmý dopravník
hlava   24.02.2009 16:16:13
Fotky teda příšerný ale stroj...nimimálně hodně zajímavýsmile
Patrik Chromý   24.02.2009 16:34:01
tak kombajn vzhledově bych mu dal na stupnici do 5 (5 max bodu) tak 3, hlavně je to taková jaksi krabice a s vetsim kolem jeste k tomu vzadu, dale ten komin na vysejpani takto umisteni se mi uz vubec nelibi kabina no nevim a jediny co mozna se da jeste zkousnou tak ze je peknej ze predu to je asi tak jediny co se me libi. proste pohled ze predu a modra barva je jedniny. a chtel bych se zeptat vetsich znalcu, proc tento kombajn nevydrzel dele na trhu?? dekuju za pripadnou odpoved a kdyby ste meli jeste naky data k tomuto kombajnu (kazdy mu se libi neco jinyho)
Martin x   24.02.2009 16:41:43
To JD 6920S: Než si napsal ty připomínky ke vzhledu tak sis mohl uvědomit že tento kombajn je více než 13 let starý. Tím na tebe nechci útočit, jenom taková připomínka. Jinak pokud dobře vím tak tento kombajn se do výroby nedostal a zůstalo jenom pár prototypů. Toto byl tuším poslední výstřel a nápad frimy Fortschritt/MDW. OŤAS určitě bude vědět více i o technických stránkách, proto to nechám raději na něm. smile
Polci   24.02.2009 16:49:23
Někde jsem nedávno viděl Arcus v barvách Case IH. Tím, že továrna spadla pod Case, nebyla vůle tento koncept posouvat dál či sériově vyrábět... Chvilku dělat vytřásadlové CF a pak továrnu zavřít a prodávat axiály.
Jinak děkuji fotografovi za tyto fotky, v roce 96 se jistě nedaly dělat tak kvalitní, jako dnes, možná přispivatel "hlava" nějaké z té doby má smile . Hlavně mi ty fotky připoměly ty veselé "východoněmecké pekaře" za volantem. Na předvedení tohoto strojku ve Višňovém se tehdy málem poprali, když to jeden z nich zabubnovalsmile .
Merlo   24.02.2009 16:51:21
Ahoj.
Firma Fortschritt začala axiály vytvářet už v sedmdesátých letech(např E 532),ale těch se vyrobilo jenom pár,byly to spíše takové pokusy.Jinak tato mlátička by měla mít průchodnost kolem 30-40t/hod,šířka lišty až 8,2 metru a rychlost(dopravní)50km/h.
Pavel Toman   24.02.2009 16:56:00
Case IH podle neoficiálních zdrojů výrobu zastavil, aby si sám sobě nedělal konkurenci v axiálních mlátičkách.
Honza.S2   24.02.2009 17:32:50
Autor zaslouží pochvalu, fotky z předvádění této raritky se asi jenom tak nikde nenajdou.
Case výrobu v převzatém MDW závodu utlumil a zastavil po sloučení s NH. K čemu by vyráběly dvě série vytřasadlových mlátiček stejné výkonové třídy.
Pokud jde o Arcuse, ten měl i podle oficiálních zdrojů problémy a musely dokonce vracet ocenění získané z výstavy protože se ukázalo že koncept ne moc dobře a spolehlivě pracoval.
Tolar   24.02.2009 17:42:54
Jezdí tento kombajn ještě někde nebo ví někdo co se s nimi stalo ?
Macek   24.02.2009 19:36:41
Nejsou tyto fotky náhodou oskenovány z jednoho nejmenovaného týdenníku?
František Stoklas   24.02.2009 19:38:39
to deutz 215: arcus mal dva axialne rotory podobne ako NH CR, max. rychlost na ceste 40 km/h, motor 400 HP- asi Volvo, objem zasobnika bol 12 alebo 14000l. Prvykrat ( a bohuzial jediny) som ho videl na Agrokomplexe v Nitre v r. 1997 vo farbach Case IH, vtedy tam vystavovali aj E303 v cervenej farbe, a tato raritka dodnes jazdi v Turni nad Bodvou smile
Ked som patral po osude Fortschrittov, dozvedel som sa, ze licencia bola predana do Ruska. Presnejsie do Bieloruska: lidagro.by/en/products_en/ , nasiel som ju aj vdaka Vojtechovej fotke galerii: http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTBYMTE4MzFYMTI2MDY5#skok, najviac by ma zaujimalo, kolko asi stoji...
Ospravedlnujem sa adminovi za linky smile
OŤAS   24.02.2009 20:43:18
Pozor ty axiální rotory byly sice uložené vedla sebe jako u NH CR, ale hlavní separace probíhala už v šikmém dopravníku. Místo řetězového dopravníku byly použity dva válce, které hmotu vtahovaly do kombajnu a zároveň měly odlučovat zrno z klásků a ze slámy. Sláma byla následně vyhazována hned za přední nápravou a hrubý omlat (zrno, plevy a kousky slámy) pokračovly do stroje soustavou dopravníků na čistidla, která byla dvojí nad sebou aby se zvětšila plocha čištění. Výhodou byla ona zmíněná plocha čištění, která byla prakticky dvojnásobná oproti konkurentům, i zásobník měl možnost se nafouknout oproti jiným kombajnům kde bylo omezení díky vytřasadlům a nebo axiálním bubnům. Největší problém byla, velmi krátká dráha odlučování zrna ze slámy, díky zmíněnému systému. Ten kombajn byl vlastně pořád prototypem a firma MDW s ním vyrukovala zbytečně rychle, bez dostatečného odzkoušení, jenže to bylo zrovna v těch hektických letech kdy konkurence ze západu pronikala velmi rychle na východní trh a proto asi ta rychlost i přesto že již se nad firmou MDW stahovaly černé mraky. Ano červený Arcus se dokonce objevil i na jednom ročníku Techagra v Brně pod značkou CASE, ale vnímávý návštěvník si všíml že je to pouze přestříkaný model na červeno, jelikož vnitřní část kam nedosáhli se stříkací pistolí byla tmavě modrá.
František Stoklas   24.02.2009 20:49:36
Dakujem OTASovi, ze sa ozval a moje info upresnil, ja nie som nejaky expert na techniku a rad sa dozviem nove veci smile v roku 97 som mal 13 rokov a pod kryty Arcusa som neliezol smile
Tolar   24.02.2009 20:57:12
Tento kombajn byl okolo roku 96-98 poprvé představen na Dni zemědělce i v ČR. Při mlácení ujel asi 100 metrů a všechny dopravní cesty se v něm zacpaly . Po zbytek dne se to mechanici snažili dát do provozu ale marně.Jinde u nás to asi nejelo jinak mě opravte .
OŤAS   24.02.2009 21:04:44
Jezdilo to u nás s přestávkama celou sezonu a nakonec to bylo ještě vystavené na Zemi Živitelce, kde jsem si s obsluhou velmi dobře notovalsmile . Na Dni zemědělce ve Višňové byly hodně špatné podmínky, ale ty měly nakonec všichni stejné. Ješte o jedné zajimavosti se chci zmínit. Firma Fiatagri s modelem Laverda MX 300 se pokoušela o něco podobného, ale tam byl tzv. axiální separační buben uložený napříč hned za vkladačem od lišty a proces výmlatu a separace byl také velmi zkrácen a do vlastního stroje byl dopravován jen samotný omlat. Myšlenka taky revoluční, ale neujala se a taky mám dojem jestli náhodou nedostala medaili za pokrok na výstavě SIMA ve Versailles.
Dalibor   25.02.2009 11:03:45
Čest a chvála tomu kdo to tu dal, nejzajimavější kombajn co sem viděl. Nevíte, jestli náhodou někdo nemá pdobné fotky s E-532, scháním růné info o takovém kombajnu, a ani ťuk, jako by se po ni zem slehla. Jinač tento Arkus, je důkazem toho, že kombajny nemusí být jak je známe, ale uplně jinčí, ostatně rozměry a výkonost se už tehdy skoro vyrovnaly dnešním Lexikum 600, nebo největším NH. A ten nápad vymlatit zrno ještě v šikmým dopravníku je jednoduše genialní.smile smile
milis   28.02.2009 22:49:23
Zdravim ja si myslím že ARKUS byl úplný převrat ve sklízecích mlátičkách škoda jen ,že to neporačovalo dále. Je to asi rok co jsem vyděl ARKUSE na německém serveru mobile.de na prodej v přepočku kolem 300000Kč a to v barvách CASE.Taky sem zaslechl že pár kousků by se údajně mělo prohánět někde po amerických lánech a že chlapíci co tuto mašinku vymysleli šli do KRONE pracovat na řezačce BIG X. Ještě sem se chtěl zeptat jesti by někdo neměl eště nějaké fotky ARCUSU nebo E532 protože ty nejsou nikdesmile
milis   01.03.2009 15:32:25
Ješte bych chtěl dodat. Koho zajímá Fiatagri MX 300 tak mrkněte na agriaffaires.cz je tam na prodej a stojí ve Francii sou tam i nějaké fotkysmile
chomyz   05.03.2009 17:03:45
Arcus jest strojem natolik výjimečným, že si i já dovolím na závěr pár doplňujících informací k tomuto velmi svéráznému skvostu, které byly uveřejněny vloni v něm. časopise Profi ve vzpomínkovém článku od Gerda Theissena - informace pochází od Lothara Vosse a Klause Krombholze:
Vývojové práce na axiální mašině zahájil vývojový tým právě pod vedením L. Vosse už v půlce 70. let. Během 80.let byly ve fabrice 2 základní vývojové směry - tangenciální mlátičky s šířkou kanálu 130 a 162cm pro nižší a střední výkony a axiál s šířkou 130 cm pro vysoké výkony. Ten směřoval do známého E-532, jehož objem bunkru 9m3 byl tehdy špičkovou hodnotou. Při porovnávacích zkouškách měl 532 cca o 25% vyšší výkonnost než 516. Po roce 90 bylo rozhodnuto nerozvíjet dál koncept 532 ale přijít s úplně novým stroje s plánovanou hltností až 40 t/hod. Tento tzv. Projekt MD 2000 byl vyvíjen spolu s mnoha výzkumáky a univerzitami, ale spíše okrajově, protože prioritu měly snáze prodejné klasické mlátičky. V roce 95 vyrazily do zkoušek první prototypy E-537 a 538. Nemá cenu se rozepisovat o všech dobře známých technických zvláštnostech, jako rozdělení proudu slámy pod kombajnem vpravo a vlevo, což umožňovalo odkládat 2 samostatné řádky slámy nebo jeden dvojitý, dále to umožnilo zvýšit objem bunkru až na 12m3 a odpad ze sít padal následně na řádek slámy, která padala už před zadními koly. Řízení předních kol prý bylo zvoleno hlavně pro zvýšení jízdní stability při přepravní rychlosti 40 (!) km. První opravdový Arcus vyrazil sklízet zkušebně v srpnu 96 a s lištou 8,2 dosahoval prý až 50 t/hod. Testoval se také v kukuřici, slunečnici, travinách atd. Celkem jezdilo v testech 10 ks strojů. Po převzetí Casem v r. 97 byly některé kusy testovány i v USA. Prokázal se obrovský výkonnostní potenciál, ale také spousta nedokonalých řešení a problémů. Pro sklizeň 98 mělo být připraveno dalších 14 ks strojů již s vylepšeními, (bohužel má již chabá znalost německých plusquamperfekt mi nedovoluje přeložit, zda to byl pouze plán či zda opravdu byly vyrobenysmile ), nicméně i tak by bylo asi velmi zajímavé zjistit něco o osudu oněch 10 strojů...Po fůzi Case a NH v r. 99 pak byl celý neukončený projekt rychle poslán k ledusmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0092840194702148.s