Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomášJ.   21.07.2007 07:47:44
Koukám pan Hamsa měl velký den smile smile Moc pěkný stroje...Radost pohledětsmile
Tomas6430   21.07.2007 13:02:56
Nadherne stroje,nejlepsi traktory fakt parada smile smile smile
michal.n.514   21.07.2007 15:03:39
Ty překládací vozy jsou kničemu.Zbytečne vyhozený prachy.smile smile
JeníkOK   21.07.2007 15:16:40
To michal.n.514: Ty snad s nima máš nějakou osobní zkušenost?smile
Martin1   21.07.2007 15:24:37
Samej john to je parádasmile smile smile
Jakub Medera   21.07.2007 16:08:49
to michal.n.514:No asi si to neviděl v praxi,já taky ne,ale princip je jasnej,já vidím velký plus v tom,že se zvedne výkonnost mlátičky a v tom,že se tolik neutuží půda,páč vlastně po poli jezdí jen souprava traktor+překladač a mlátičky,alespoň takhle si to představujusmile odvozní prostředky ať stojí na polní cestě nebo někde na kraji pole,kdyby to byly vyhozený prachy tak by se jich v republice neobjevovalo tolik nemyslíš?
Martin Hruška   21.07.2007 16:58:34
Rád bych k této diskuzi přidal několik svých postřehu. Od roku 2000 se zabývám propagací překládacích vozů a na náš podnět vznikl dnešní překládací koncept Annaburger s výkonem 15 m3/min.

Z negativních reakcí na překládací vůz je přinejmenším vidět, že někteří kolegové ještě tento vůz neviděli na poli u skupiny nejvýkonnějších mlátiček
typu Claas Lexion 600, New Holland CX, John Deere STS.

Protože pravidelně každý rok několik vozů prodáváme a taky předvádíme vlastním vozem tak jsem poměrně dobře informován jak to i v dobrých podnicích chodí.

1. Asi by byla dobrá zkušenost praktiků, službařů s těmito vozy. Těm jde především o co největší výkon = kombajn se nesmí zastavit.
Možná ,že zde časem zazní vlastní zkušenosti některých službařů.

2. V podnicích je třeba udělat na poli s překládacím vozem osvětu jak mají kombajny jezdit, vysvětlit starším kombajnéristům, že nebudou zastávky ,kdy mají překládat za jízdy atd.

Výsledek je ten, že na poli by neměl nikdo postávat, všichni jezdí, protože nestíhají. Na odvoz je třeba naplánovat dostatečný počet odvozných prostředků s objemem ,který se kryje s objemem překládacího vozu.

3. K zvýšení výkonu:

pokud dělá moderní kombajn za hodinu 4 ha, pak za10 hod udělá v průměru 40 ha. Pokud trvá vykládání na souvrati 4 minuty a za den dělá 25 bunkrů, pak ztráta je 1,66 hod za směnu. 4 x 1,66 = 7 ha u jednoho.
Pokud máš 3 mlátičky po 7 ha pak je to za den úspora 21 ha.

V praxi lze dosáhnout asi trochu větší úspory okolo 20-25% výkonu mlátičky.

4. Tlak na půdu, což zde zdůrazňoval mimo jiné Kuba. Překládací vozy mají nízkotlaké gumy okolo 1,5 -2 bary , Tatry mají 5-9 bar.
Rozumný hospodář Tatru pustí jen na kraj pole.

Je u nás jedna společnost Eurofarms , která hospodaří u Jihlavy a u Českých Budějovic. Zde nesmí na pole ve žních auto, vše se dělá překládacími vozy.

U Farm Admin u Chomutova, kde sklízí Polci se vše odehrává přes překládací vůz a nákladní auta. U tohoto vozu za pásákem se nyní bude všechno obilí od kombajnů vážit, takže farmář má přehled co odváží z pole.
Na tiskárně si vytiskne každou "fůru" a na konci dnes si může vytisknout celkovou tonáž.
Vše je také o lidech a službách. Pokud mám solidní podnik služeb na sklizeň, stačí mi překládací vůz (nebo ho má službař), objednám si na žně nákladní auta (dostatečný počet !!!!) a mohu s nízkými personálními náklady v krátké době sklidit obilí. Překládací vůz s váhou může být pro
řadu podniků nástroj pro zvýšení efektivity.

Záleží ale na lidech a organizaci práce. Je to potom trochu o logistice a zkušenostech.

Překládací vozy u nás zatím nejsou tolik rozšířené, proto uvítám jakýkoliv váš postřeh a zkušenosti.

Ještě k těm fotkám s dvěma traktory John Deere. Od pana Hamsy jsem nevěděl vůbec nic, že zde uvádí do provozu dva nové traktory. Jel jsem se jen podívat a předvedení překládacího vozu s naším Fendtem a byl jsem velmi překvapen.

Petr K   21.07.2007 20:03:42
Ahoj Martine Hruško,moc ti děkuji za informaci,zítra se je tam někde pokusím najítsmile smile
Zdenek Srytr   21.07.2007 20:14:06
Taky si podle některých přihřeji polívčičku,ale nedá mi to.
Až budu mít trochu času(snad během dvou dní),tak sem dám upoutávku/zpravodajství,kdy v jeden den jsem narazil na DVA tyto překládací vozy a to jsem urazil okruh cca 80 km!!!
Ano jeden byl předváděcí s traktorem Fendt,to přiznávám již dnes,ale pokud je,jak jsem se dozvěděl přímo od p. Hrušky takový zájem o předvádění,kdy během dvou dnů bylo nasmlouváno předvádění ve 3 podnicích cca 100 km od sebe,pak se asi vážení přátelé o špatný výrobek nejedná!!!!
Zdenek Srytr   21.07.2007 20:17:54
A nedá mi to,ale možná je to jen má umělá domněnka,ale pokud sem bylo podvakráte posláno pár velice zajímavých fotek přímo od prodejce,sesypali jste se na to jako vlci.
Ale až to z nás někdo nafotí,to potom budou "komentáře" typu super, nádhera, bomba,kde to jezdí,kdy to bude..Přitom to tady máte z první ruky a stále brečíte.
Trochu přemýšlejte,než něco napíšete.
Ach jo.
Martin   21.07.2007 21:37:26
Přesně jak piše Zdenek ACH JO ,nekteré vykřiky do tmy co tu nekteří presentuji jsou opradu k povzdechnutí.
Tak před chvili jsem se vratil z pole kde jezdili 4 MF Cerea,sklizeli ječmen a odvažel od nich překladci vuz annaburger . Byl agregovan s traktorem Fastrac 3220 a to byla radost se na to pole koukat . Ani jeden kombajn nezastavil a překladak tam lital mezi nema nadherne. No a na kraji pole stali kamiony MAN a ty on plnil .
Proste tohle bylo vzorove předvedeni jak jde zvyšit vykon při sklizni obili .
Moc se me to libilo a tiše sem jim ten překladak zavidel smile
Polci   22.07.2007 11:18:06
To co napsal Martin Hruška je pravda. Kdo tvrdí, že překládací vůz jsou vyhozené peníze, neví přesně o čem mluví. Zvýšení výkonu o 20-25% je realita, menší spotřeba kombajnů na hektar je ralita ,zrychlení sklizně také. Máme 2 kombajny, které jezdí pod vyvážecím vozem stabilně a za den ve srovnatelném porostu a na srovnatelných polích mají každý o cca 10 ha denně navíc. Jiná věc je s návratností vložené investice... Nikdo ze zákazníků to ještě nechce finančně ocenit... Snad farmáři začnou řešit i trochu opomíjenou logistiku odvozu... Někdy je až úsměvné, do čeho máme sypat a co zrovna daný podnik zprovoznil za šrotsmile
LZE   22.07.2007 11:35:05
Překládací vůz na poli je jistě skvělý. Ale je to také o tom, na jakou vzdálenost z pole se zrno odváží. Je to také o investici na ty kamiony, do kterých to překládací vůz sype a o jejich využití v době mimo žně (silniční daně a další náklady na jejich provoz). Budou li to kamiony cizích firem, budou zrovna k dispozici až zavelíme, že kvůli vlhkosti vyjedeme až v 16 hodin a kvůli dešti přijedeme za hodinu zpátky z pole zpět ... ??? Kdo zaplatí ty prostoje kamionů, když zrovna nepojedeme ? Na to aby byla vysoká škola logistická. smile
Zetor   22.07.2007 12:15:13
Tak ty kamiony tam budou muset být stejně, něčím se to bude muset odvézt, ať tam překladač bude či ne....
maclos   22.07.2007 12:49:37
Všetkej tejto problematike rozumiem ale viete vôbec niekto napísať koľko musí mať podnik hektárov aby sa ten prekladač uživil???
Aby si vôbec na seba zarobil.....smile
Kto by si to napríklad dovolil kúpiť ako na služby......návratnosť je podľa mňa malá.....z toho hľadiska že to vačšina agronómov považujú za hlúposť a radšej spojazdnia staré IFY a LIAZky.
A z hľadiska ceny neverím že je taká sranda pod 2 milióny.....smile
Zetor   22.07.2007 13:01:12
Při urychlení sklizně o čtvrtinu bych řek, že ta návratnost bude dobrá. A je třeba si uvědomit, že ten překladač má širší využití. A nemusíte zrovna plnit vagóny obilím. Jde s tim plnit i secí stroje nebo rozmetadla minerálních hnojiv. Další věcí je, že po finanční stránce velmi obtížně vyjádříte snížení měrného tlaku na půdu atd.
maclos   22.07.2007 13:03:35
toto všetko mi je pane zetore jasné že sa tým dajú robiť aj také veci.......ale by som sa pozrel koľko rokov by ten plech vydržal keby to robili aj tie hnojivá aj tie osivásmile
Ale to urýchlenie tej žatvy o 25% nieje vždy......záleží na podmienkach.....
Verím tomu že niekedy sa tým nenadbehne ničsmile
jirka   22.07.2007 15:07:26
Vím o dost službařích, kterým jede spolu s kombajny i jejich překládací vůz. smile Nebo i službaři, kteří jedou jen s překladákem.
Martin Hruška   22.07.2007 17:18:21
K tématice využití nebo nevyužití překládacího vozu ještě jeden postřeh.
Firma Annaburger dělá překládací nástavbu také jako součást výměnného systému. Jestliže překládací nástavbu využijete podle potřeby 1-3 měsíce v roce, pak podvozek můžete nasadit v 150-180 dnech v roce s dalšími nástavbami.
Navíc výměna dvou nástaveb u našeho systému trva do 30 minut.
maclos   22.07.2007 17:24:05
Nič v zlom pane Hruška ale koľko krát sa to podarilo vám a vašim technikom za 30 minút????
Nechcem rýpať ale je to čas za ktorý to spravili nemci a odborný technici ktorí robia čiste len s výmennými systémami ANNABURGER....čo ja viem tak napríklad u Pána Matejoviča to prekladajú do hodiny a pol....jednoducho sa to neprekladá každý deň a človek v tom nebude taký zručný ako tí z annaburgeru.....
Inak výmenný systém je jednoznačne number onesmile
Martin Hruška   22.07.2007 18:13:32
Trochu rozdíl je v tom, zda se jedná o nový systém Multi Land Plus nebo o starší Multi Land. U novějšího systému se na hydropneumatických nápravách nebo na čtyřech válcích zvedne podvozek od výšky, odstaví se.
U hydrauliky je u Multi Land Plus jedna spojka Hyster, která se zapne nebo odpojí. u staršího byly jednotlivé rychlospojky zapojeny samostatně.

Co vím, tak Ematech prodává většinou starší systém z důvodů ceny. My jsem v roce 2003/04 uvedli na trh novější systém Multi land Plus, který se velmi dobře uvedl a zákazníci ho chtějí, i když je o něco dražší.

U firmy Daňhel se dělá každý rok firemní den, kde dva lidé vymnějují korbu a rozmetadlo. Bez zapojení zadního a předního kardanu to dvěma lidem trvá 15-20 minut komplet.
Martin Hruška   22.07.2007 18:18:42
Zapomněl jsem ještě na jednu důležitou věc. Starší systém HTS 20.79, který se také na Slovensku hodně prodává měl jednu nevýhodu, že změna těžiště se dělala posuvem nápravy . K oddělání jste potřebovali pneumatické kladivo a potom čas výměny trval opravdu 1-1,5 hodiny.
Podobný systám okopírovala jedna česká firma. Annaburger od tohoto systému již odešel a nabízí u kloubových náprav zvedatelnou nápravu
(ideální pro rozmetadlo) a hydraulicky odpruženou oj.
Martin Hruška   31.07.2007 18:21:51
Pro leoss a další kolegy poznámka k fotce překládacího vozu:

Tenhle snímek je z pole, kdy jak v traktoru John Deere 7430 tak v traktoru 8430 seděli s návěsy Annaburger dva řidiči, kteří v těchto traktorech seděli poprvé a s návěsy i traktory se "seznamovali".

Překládání se provádělo né uprostřed pole ,ale asi 30 m od silnice z Kolína na Velký Osek.

Pro první fůru a naučení není vždy rozhodující, kde se překládání koná. Touhle fotkou s traktory JD jsem chtěl zachytit jedinečnost okamžiku, že se na jednom poli potkali dva nové traktory, dva noví řidiči, kteří jeli s tímto typem poprvé.

Překládací vůz je pro řadu mladších i starších kolegů trochu nová věc a i technikům je třeba občas vysvětlit jak se používá. Mým odhadem je to technologie pro asi 10% "chytrých podniků", které potencionál systému využijí.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0095241069793701.s