Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Rasounek   09.10.2009 19:31:29
Docela by me zajimal nazor na to co je lepsi jednonapravovy KINZE nebo tandem Annaburger. Nemyslim ty na obrazku, nevim jaky maji objem. Ale srovnani prekladacu o stejnem objemu. Prosim i nazor pana Hrusky. Diky moc za odpoved
Martin Hruška   10.10.2009 09:10:00
Protože zde zaznělo mé jméno ,tak odpovím, jinak bych to nekomentoval. Tento podnik nejdříve koupil dva vozy Kinze. Tahle značka je v Americe špička, ale jako každá americká firma má v Evropě problémy s rozměry(šířka) a s brzdami. Až při jednání o prodeji překládacích vozů Annaburger jsem se dozvěděl, že s těmito vozy byly určité problémy ohledně vzduchových brzd, které byly až dodatečně dodělávány. V Plsku jsem viděl několik těchto vozů s šířkou přes 3 m, což je v USA běžné u nás né.

Pominu-li tento technický a legislativní problém,dostanu se k technice.

Dvounápravové vozy na překládání nebo překládací nástavby Annaburger jsou univerzálnější, protože ve Višňovém vozí také minerální hnojivo k rozmetadlům Gustrower. To v každém jednonápravovém voze je problém, protože platí max. celková hmotnost 13 t (jednonápravové vozy). Ve Višňovém několik let po sobě vozily obilí k vagónům a tady je zase potřeba dvounápravový podvozek.
Jsem osobně skeptický taky k novému vozu Horsch, protože 28 m3 na jedné nápravě a ještě teleskopické je technicky trochu moc. I technicky je problém s gumama. Řada mých zákazníků s hydropneumatickým odpružením jede na poli s vozem až 25 km/h, což klade nároky na odpružení.

Nerad porovnávám na takovémto fóru různé koncepty, ale trendy v Evropě jdou spíše k dvou a třínápravovým vozům. Navíc naše HTS 22.79 má šířku podle českých předpisů max. 2,55 m!!!!
luba   10.10.2009 09:14:54
Kinze jezdí výhradně po poli. Musím souhlasit s Martinem Hruškou,že v tomto případě má 100%pravdu a Annaburger vítězí na plné čářesmile
Matúš.V   10.10.2009 14:13:00
keď boli dodávané prekladacie vozy do tohoto podniku vyžiadali si ho sami s tým, že o prepravnej šírke a legislatíve vedeli, ale chceli vyslovene kinze.
Bohužiaľ ani v najbližšej dobe kinze nechystá zmeny v prekladacích vozoch takže je to výhradne pre USA.
luba   10.10.2009 15:58:59
To Matúš.V:ano bylo tomu tak
Jakub N.   10.10.2009 16:21:16
Díky Lubo za včerejšek, velká škoda, že nevyšlo počasí, ale určitě se tam ještš ukážu, jen co se počasí trochu umoudří smile
TomášJ.   10.10.2009 17:53:20
Vcelku by mě zajímalo naopak, jak je na tom Annaburger v USA? Vozí se tam vůbec? Pokud ano co konkurence právě vozů Kinze, Horsch aj? Pro Čr je Kinze špatný to je jasné. V Evropě se taky nijak moc neprosadil ale v USA asi vědí co dělají ne? Vždyt je tam trh větší než v celé evropě dohromady a těch pár kousků co se zde proda je nevytrhne mám ten pocit. Proto mě vcelku zajímá jak si annaburger vede mimo Evropu a zdali je tam vůbec dovážen a žádoucí?
Matúš.V   10.10.2009 18:15:01
V USA je jednotka v prekladacích vozoch a sejačkách kinze. každý druhý predaný stroj v USA je kinze. prekladací voz Horsch sa tam isto nevozí pretože sa vyrába v USA a horsch ho kupuje odtiaľ. Nie je to ich produkt. Vlastne celý Horsch vznikol na amerických strojoch.
čo sa týka annaburger to určite lepšie zodpovie Hruška.
čo viem tak ako tak sa tam darí rezačkám claas ináč to je vyslovene trh USA.
Matúš.V   10.10.2009 18:16:51
Ešte by som podotkol, že prekladacie vozy kinze sú veľmi žiadané pre Východnú Evrópu, kde sa prepravná šírka nie je až tak podstatná.
Zetor   10.10.2009 18:21:46
Podle mě Kinze má jednu obrovskou výhodu oproti Anně, která je i jeho největší nevýhodou. Řekl bych, že je téměř nepřevrátitelný, díky té šířce. Já jen čekám kdy lehne první překladač od Annaburgeru, resp. kdy to poprvé uslyším. 2,55m je hezké, ale za jistou cenu... O tom není pochyb. Jinak souhlasím s tím co tu bylo řečeno, hlavně to vagónování by bez Ann udělat nešlo. A to jezdili furt, na poli se moc neukázaly... Zajímalo by mě, jestli ty Kinzáky byly první překladače v republice, nebo jestli tu dřív byl nějaký Horsch... Tedy kdo byl ten první průkopník?
luba   10.10.2009 18:38:41
Začíná se tu rozjíždět slušná diskuzesmile jen tak dál. Taky by mě např. zajímalo jestli jezdí v ČR další překládácí vozy od Kinze tohoto druhu?? A nebo jestli už se podařilo někomu převrátit Annaburgera s jakoukoliv nástavbou?
TomášJ.   10.10.2009 18:45:48
To luba tak minimálně tandem schubmax se převrátit podařilo smile smile
Petr   10.10.2009 18:51:34
Ale ano, podařilo se převrátit Annaburgera, s úplnou jistotou vím minimálně o jednom případu Annaburgera HTS 22.79 s obyč. korbou při senážích. Samotná oprava pak byla velmi náročná a zdlouhavá. Jinak z doslechu vím i o jiných případech...smile
Martin Hruška   10.10.2009 18:53:45
Pro Zetor: Vzhledem k tomu, že výměnný systém u každé firmy na trhu je OT 4 (znamená to velký technický průkaz), musí být max. šířka vozu 2,55 m ,nebo musíš mít vyjímku a to je pravděpodobně spojeno s paírováním a nějakým poplatkem. Pokud se něco stane na silnici a policie zjistí, že nesedí něco podle předpisů odnese to majitel.

Ve Višňovém jezdí naše vozy na bázi HTS 22.79 již několik sezon bez problémů a dokonce s traktory jako JD 6920 (166 k).

K stabilitě asi toto, obě dvě základní nápravy ,které firma Annaburger dodává mají velice dobré vlastnosti ve stabilitě na poli (hydraulika a kloubové výkyvné nápravy). Když se s těmito vozy jezdí rozumně, dá se to zvládat. Několik sezon jsme s naším Fendtem 818 jezdili po předvádění a nebyl problém.
O převrácení překládacího vozu nevím, snad jednou se něco menšího stalo u kolegy pana Tykala z Vlčnova, ale asi to nebylo nic tragického, protože jsme nic nespravovali.

V Rostěnicích nám jezdí tři vozy HTS 20.79 a taky zde je kopečků požehnaně.

Kdo chce jezdit v kopcích a extrémních svazích má u nás alternativu ve voze Gustrower s velice nízkým těžištěm a koly 650/65-30,5".
Jinak podobné obutí s ráfky 30,5" lze zvolit také na jedoúčelovém voze Annaburger. Nové nápravy od BPW s rozchodem na střed kol 2250 mm dávají vozu slušnou stabilitu na svahu.

Problém je někde jinde a to v "šetření" zákazníků na nadstandardních věcech výbavy.

U Německých zákazníků jsem již v Annaburgu viděl nadstandardně vybavené vozy HTS 22.16 s koly 710/45-30,5",což je ideální obutí s minimálním tlakem na půdu. Na něco takového si ale budu u nás ještě muset chvíli počkat.


Zetor   10.10.2009 19:09:42
Tak u Daňhela převrátili snad všechny Anny co mají... Ale to je něco jinýho, to je sklápěčka. I když tam možná leželo i rozmetadlo, to bych kecal. Ale zas tam to odmaká svou práci a v různých podmínkách. Stačí sklápět na jámě na hromadě a je vymalováno. Překladač se tak jednodušše nepřevrátí. A Kinze tu jiný na 99% nebude.

To Martin Hruška: Zmínil jste přesně tu věc, které jsem se bál. Šetření na výbavě, především na odpružení, protože tu optickou "vratkost" Anny zmírňuje podle mě hlavně to hydropneumatické odpružení. Pak samozřejmě jak jste správně uvedl způsob jízdy. Ono to taky není dobré nahrknout plný pšenicí a myslet si že vyjedu vše. 710ky jsou také řešení, ale vejdu se s nimi do těch 2,55m? Vejdu se i s 800kama?
Martin Hruška   10.10.2009 19:45:33
Pro Zetor: U výměnného systému Annaburger je hraniční gumou z hlediska předpisů 600/55-26,5" Michelin nebo 650/55-26,5" Alliance Radial A-380, alternativně A-390 (až se bude dělat). Ostatní šířky jsou spíše určeny na jednoúčelové vozy ,které umožňují šířku do 3 m (rozmetadla, cisterny).
Vedle šířky gum se dá ale něco dělat s výškou ráfků (u jednoúčelových vozů),to znamená z 26,5" jít na 30,5". Takovéto věci se vidí v Německu například u Krampe návěsů s korbou 7 m , kde si někteří zákazníci objednávají takovézo gumy.

Otázka převracení vozů. Firmu Daňhel vynechám, protože zde se občas jezdí 24 hod a řada věcí je způsobena únavou.

Řada věcí ohledně převrácení vozu jde na vrub obsluhy, nevhodné jízdy,nesprávného naložení vozu (nerovnoměrného), případně kombinace použité nápravy a rychlosti.

Rád bych na tomto místě vyvrátil jednu informaci, která se na Farmwebu rozšířila mezi obsluhami návěsů Annaburger, že musí být zablokována na silnici řiditelná náprava. Toto pravidlo platí pro všechny návěsy,cisterny a rozmetadla s řiditelnou nápravou bez rozdílu značky. Někde se musí blokovat již od 10 km, Annaburger má v návodu od 25 km/hod. Dále by měla být náprava zablokována při jízdě napříč svahem.
Závisí taky na značce náprav. Například nejsilnější nápravy BPW (10 t) mají velice klidný běh natáčení,což má vliv na stabilitu vozu.

Pokud vám ale někdo naloží vůz nerovnoměrně , například na jednu stranu, pak vám při průjezdu zatáčkou nemusí pomoci ani super nápravy.
Ondra A   10.10.2009 19:48:29
Když jsme u toho převrácení..

Naše HTS 20.79 se převrátilo v senáži..
Řezačka pěkně dofoukala na konci řádku,CVX zatáčí a co ne je to na zemi..
Zetor   10.10.2009 20:08:00
Aaa, už chápu, 2,55m je pouze pro výměnné systémy, tak alespoň nějaká dobrá zpráva. Jinak s váma souhlasím, že převrácení je většinou o obsluze. Proto to sem na rovinu píšu, aby si i mladší kolegové uvědomili, že fyzikální zákony fungují spolehlivě a každý návěs je převrátitelný, jen některý potřebuje víc, jiný méně.

Otázka blokování náprav, tak tam není o čem diskutovat...smile
Jakub Medera   10.10.2009 20:22:01
Ono je to krásný, když tu někdo polemizuje o chybách obsluhy, fyzikálních zákonech atd., ale skutečnost je trochu jiná. Ono se lehko něco říká, ale málokdo se v pekerné situaci zachová správně. Stejně tak jak se omýlájí zásady první pomoci při autonehodě, tak každý člověk se zachová jinak, někdo je zmatkař, někdo ne. Když mě bude z kopce žduchat 20 tun do traktoru, tak kdo zvás se při této situaci zachová, tak jak by měl? I někteří "profesionální" řidiči občas zazmatkují a to, nad čím někdo kroutí hlavou, jak se to vůbec mohlo stát, se stane skutečností. To je jen tak pro doplnění a určitě mi někdo z vás dá za pravdusmile
Zdenek Srytr   10.10.2009 20:25:53
Myslím, že nikdo tu o chybách obsluhy nepolemizuje, pokud dobře čtu tak chyby obsluhy byly uvedeny jako základní stavební jednotka.

To, že je někdo zmatkař či pohodář je sice pravdou, ale když mě jak píšete strká do traktoru 20 tun, tak s tím také musím podle toho jet a ne dělat machra. Fyzika je další faktor, ale základem je předvídat!
Vaše poznámka je podle mne out.smile
Jakub Medera   10.10.2009 20:47:52
Základní stavební jednotka určitě obsluha je, to bezpochyby, ale můj komentář spíše uvedl, že každý člověk je jiný. Předvídání a přemýšlení u toho je jistě základem, ale při situaci, která se odehraje během pár sekund udělá člověk první, co ho napadne a co teprve, když na někoho tlačí vedoucí a nebo se spěchá, to se maléry stávají jedna radost. Možná trochu mimo, ale toto téma je širší a už teď se od šíře jednotlivých "původně překladačů" uteklo o kousek jinam, což si myslím ničemu neškodí.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0086259841918945.s