Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
ondrys   05.05.2010 22:02:24
Takže to je technika patřící Univerzitě???
Peetan   06.05.2010 00:12:42
Jestli je tohle naše školní technika, tak potom je hodně smutný, že nemají 15 stovek na to abychom se jeli do Žabčic podívat jak to chodí v praxi. Maj tisíce hektarů lesa, ale nemůžou si dovolit zaplatit bus abychom se jeli mrknout do lesa do praxe. Jeden by brečel. smile
lexikon   06.05.2010 00:40:38
ten Steyr je rarita ako sa patri, to by som chcel videt aspon raz v akcii
deno   06.05.2010 19:54:51
o tychto steyrov sa velmi nehovori a tak ja som na tento nosic uplny jelen mozte mi neikto povedat kolko kusov bolo vyrobenych alebo ze to bolo len par kusov vyrobenych ? smile
chomyz   07.05.2010 17:12:16
to OŤAS: krásná galeriesmile
to deno: tyhle na svou dobu neuvěřitelně pokrokové nosiče vyvíjel Steyr ve spolupráci s Pottingerem, do výroby šly cca od 1984 jako Steyr 8300 (bez pohonu zadní nápravy) a Steyr 8300a (4x4) s výkonem 245k. Viděl jsem i verzi jako Pottinger Mex Mobil. Asi po dvou letech výroby byl výkon zvýšen na 260k a pak následovala novější verze 8320, už jen s pohonem obou náprav a výkonem 280k. To byl asi nejúspěšnější typ, existovala ještě komunální (vzhledově trošku odlišná) verze nazvaná tuším TK, agregovaná převážně se sněhovými frézami. Po roce 1990 pak následoval nový model Steyr PowerTrac 9320 se zvýšeným výkonem přes 300k, který měl řešen trochu jinak i pojezd (přidána mechanika) pro větší tahový výkon s pasivním nářadím. (U 8-tisícovek se uvádělo, že pro tahové práce je kvůli hydrostatu srovnatelný s traktorem cca 160k, býval na fotkách s 5radl. pluhem, ale převážně byl samozřejmě určen pro nářadí hnaná PTO). Po převzetí Steyru firmou Case byl projekt zastaven a práva prodána do SRN, kde je dodnes výrazně modernizovaný 9320 vyráběn jako Doppstadt Grizzly DT, dnes s výkonem přes 500k, ale již dávno především pro komunální účely, pohon štěpkovačů atd. Nosiče Steyr v době svého vzniku byly výkonově odpovídající tehdejším samojízdným řezačkám a výrazně převyšovaly výkon tehdejších traktorů (Steyr tehdy končil na 165k), je zajímavé, že v knize o historii traktorů Steyr se uvádí, že firma sama očekávala od těchto nosičů větší úspěch, ale začátkem 90.let už začínaly převládat silnější specializované samochody... To je zajímavé i s ohledem na to, že jen v Československu se prodalo zřejmě 99 kusů řady 8 a pak ještě 2kusy 9320. Což mi přijde jako úspěch, je však možné, že to byl hlavní trh protože u nás měl tento stroj značný úspěch a na Živitelce či Veletrhu býval v centru zájmu. K nám se začali dovážet už po polovině 80.let (centrum importu a servisu bylo na Jižní Moravě) a hlavními agregacemi byly řepáky Kleine, 6m rotačky Lely sklopné, 4,5m kombinace Lely-Accord a samozřejmě řezačky Kemper. Je zajímavé, že zpočátku při spolupráci s Pottingerem byly tyto nosiče předváděny s kolovými řezačkami Mex, objevily se také s žacími stroji Viktor (teď si nevybavuji, zda to bylo nějaké praletadlo či kolik to mělo sekcí), zkoušely se i rotační pluhy a další využití... Jen na okraj "podobnou"koncepci měl také nosič Polesie 250, který se u nás objevil v polovině 90.let a po odmlce nedávno znovu (i ve verzi 280) a dnes má Gomselmaš v katalogu modernizovaný nosič Polesie i s výkonem 450k! V ČSSR byl snahou o "český Steyr" nosič Golem SN-300 z JZD Moravský Krumlov s motorem Liaz a hydraulikou a dalšími uzly z Crystalu z r. 1990. (Pokud někdo ví něco o jeho osudu či má dokonce jeho foti tak předem díky za jakékoli info) No a v neposlední řadě nosiče Steyr inspirovaly i přestavby Toronů v STS na nosiče či pozdější úpravy Jaguárů na nosiče. (Údaje o výrobě Steyrů tahám z hlavy, pač archiv teď nemám po ruce tak se omlouvám za případné nepřesnosti).smile
deno   07.05.2010 17:24:02
tak neico podobne bol aj horsch tt tie prve co kabina vypadal ako kosostvorec tiez tam si mal otocnu kabinu a mohol si tam rezat kukruicu za seba a hned si tahal vlek to bolo praktickejsie podla mna prve tt-cka sa zacali vyrabat okolo roku 1984 a to ti pohode zvladalo aj 7 radlicny pluh bolo tiez samochodna rezacka traktor a nosic spolu jeden stroj ti stacil na vsteky prace v sezone (v uvodzovkach no)
chomyz   08.05.2010 07:55:28
No s tím pluhem - ony ty Horsche vypadaly téměř totožně, ale mám za to, že řezačka šla dát na modely s hydropojezdy tj. TT-250 a 350, ale na těžší tah byl TT-280P a ten měl mech. převodovku z magnuma a jen přední kolo hnané hydromotorem (což nikdy moc nefungovalo)smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0062770843505859.s