Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
mischicka   16.11.2010 13:48:22
Jedno z mála JZD, které se ještě od aut nepřesunulo k traktorům!
ZodKolinec   16.11.2010 14:15:47
Nesouhlasim tady sou 2 JZD a obě dvě taky dělají jenom s autama a né s traktorama
Pavel Toman   16.11.2010 14:49:31
Ano, BOHUŽEL, stále je dost podniků, kde se půdní fond pole likviduje kolama nákladákůsmile
křemílek   16.11.2010 16:10:47
a taky asi ví, proč dělají autama
Pavel Toman   16.11.2010 16:18:39
Důvody jsou jen dva; První je, bohužel, zastaralé myšlení lidí. Druhým důvodem jsou finance. V některém podniku převažuje první důvod, v jiném ten druhý. Ale nic víc v tom neni.
Bohužel, je to začarovaný kruh.
Jirik-farmar   16.11.2010 16:51:03
Tak je úplně stejné pokud tam má jezdit naložené auto a nebo traktor. Navíc traktor s návěsem neujede to co auto. Jinak i auta vypadají lépe!smile
Pavel Toman   16.11.2010 17:17:38
Ted se ale nebavíme o traktorech typu Zetor + 9ti tuna, to opravdu vyjde na stejno.
Nikdo ale nemuže tvrdit že nákladák je to samý, jako traktor s přívěsem vybaveným flotačními pneu. To jsou nebe a dudy.
TomDuba   16.11.2010 17:28:51
to Jirik-farmar: Vy jste došel k závěru, že auto bude ekonomičtější než traktor s návěsem, protože lépe vypadá? Nebo že bude mít menší tlak na půdu?
Zetor   16.11.2010 17:48:12
Velmi mě pobavilo toto: "Navíc traktor s návěsem neujede to co auto. "

Jen jsem si vzpomněl na událost ze včerejška, kdy jsem viděl agro Tatru s přívěsem zapadnout na poli... Plná kukuřice... To tam byla jen trošičku, jen se založila kola, žádná bažina... Tahalo jí dohromady přes 500 koní a měly velký problémy jí dostat ven.

Traktory s né zrovna skvěle obutejma tridemama jezdily stále... Takže po takové zkušenosti mě takový názor opravdu rozesmál...
KAČA   16.11.2010 19:39:34
Jiřiku ,Jiříku zjisti si co tě stojí auto každý rok jen než vyjedeš na silnici(silniční dan,Tk)smile .A nehledě na to že auto je proti tridemu jen uboha ošatka.Zkus si nekdy vzít ryč a dojdi si rýpnout do te koleje Farmaři at vidiš tu utuženinu.Na poli auta nemaj co dělat.smile Kača
Jirik-farmar   16.11.2010 20:00:20
TomDuba: ne že vypadá lépe to určitě ne.
Zetor: já viděl traktor s návěsem a do kopce nevyjel přijel blbej mates a vyjel uplně normálně a to měl za sebou vlek. A i třeba s fekálem auto vyjede lépe.
A když vezmu tak na jámě je to taky úplně jine. Traktor jezdí přes jámu hůře.
KAČA: a když si dojdu rýpnout po traktoru tak to nebude vůbec utaženesmile
Evil Farmer   16.11.2010 20:14:40
Jiříku je vydět že si ešte moc rozumu nepobral. Chodil jsi někdy do školy se zaměřenim na zemědělstvý ? Nebo jsi se aspoň někdy zajimal o půdu ? Asni ne že ? Tim co ty tady prosazuješ by zachvíli v CR rostl možná jen svlačec. A navíc to co veze ta tatrovka se do návěsu nacpe taky.
Jirik-farmar   16.11.2010 20:36:28
Já sem rozum nepobral to ne. Já nic neprosazuju jen říkám že auta sou lepší. Je to můj názor. A ne jen můj tady u nás v okolí sou s auty spokojeny a nejen naše ZD.
OŤAS   16.11.2010 20:49:10
To Pavel Toman,kdyby se půdní fond likvidoval jen kolama náklaďáků, tak bych se až tak moc nezlobil. Ať se podíváš,kam se podíváš, tak všude se nadává na komunisty, ale ti nikdy s půdou nezacházeli tak zle jako ti "novodobí majitelé", kteří si pro vidinu tučného konta nechají za barákem postavit továrnu a nebo pseudoelektrárnu.
CHANY   16.11.2010 21:05:42
Není nad pěknou soupravu jako je ta Tatra.S traktorem umí každej sedlák,ale s nákladákem to už chce něco umět!!!
Ondra A   16.11.2010 21:12:29
'' Není nad pěknou soupravu '' , to mně přímo unáší .. - smile
Väderstad   16.11.2010 21:27:12
v dřívějších dobách se po polích proháněl samý mates a nikomu to moc nevadilo.... smile
křemílek   16.11.2010 21:53:44
to, že traktor tolik neutužuje půdu je tak možná jedinná výhoda, ale těch nevýhod je daleko víc
Pavel Toman   16.11.2010 22:03:51
to Oťas: Souhlasím s tebou, co se, jak říkáš "pseudoelektráren", týče tak mi taky rostou facky na rukou, když vidim jak mizí hektary a hektary orné půdy... k tomu těžko co dodat.

To Väderstad: Ano, dřív to nikdo neřešil a heslo Po nás potopa se bohužel pratikovalo naplno a nám tady ted zbývají oči pro pláč, protože díky tomu, že to nikdo neřešil, tak mi tu ted musíme řešit půdní eroze, překyselení a mnoho, mnoho dalších dluhů, kteří nám tady zanechali TI, kteří tu hospodařili před náma (ať už před, nebo po roce 89). To se netýká jen zhutnění půd, ale i ostatních faktorů.

To CHANY: ANO, Tatra 815 je krásný auto, ale na poli pod ní plivneš a je konec. V terenu vyjede hodně, ale musí mít pod kolama pevno. Jak s ní někam zahučíš a sedne na rouru tak je konec.
Nehledě na pneu natlakovaný na 8 - 9 barů, když s ní vlítneš na lehce vlhčí pole, tak v lepším případě uděláš pěkný zákopy...smile
Honza.S2   16.11.2010 22:48:41
To Pavel Toman: S tím druhým odstavcem coby odpověď pro Vaderstada se trochu mýlíš. Myslím že jako současný student VŠ si s větší pravděpodobností budeš těžko pamatovat TY před rokem 89, stejně jako já. Akorát já se o tu dobu tak trochu zajímám, hodně o zemědělství a doporučil bych něco málo prostudovat a zamyslet se nad tím.
Jinak k této diskuzi napsal nejrozumnější věc Oťas. To je asi tak všechno.
Tomáš Kupec   16.11.2010 23:06:48
Bohužel to je problém dnešní doby,co bylo dřív je špatně a říkají to lidé co to nezažily.Já taky tu dobu nezažil ale když se podívám na zemědělství jako celek tak bych řekl že od roku 89 zažilo neuvěřitelný pád a stále padá,netvrdím že dřív se všechno dělalo dobře.Souhlasím s Otou protože když vidím ty "dnešní sedláky" co provádí na polích tak mi to hlava nebere .
Honza.S2   16.11.2010 23:28:54
To není jenom o tom kdo co dělá na polích, to je komplexní problém zemědělství a politiky. To tady nemá cenu moc rozebírat (raději).
Mimochodem kontrolní otázka - diskové secí stroje pro přímé setí a přísev vyráběl kdo a kdy v ČSSR? A kdo prováděl výzkum bezorebné technologie za komunistů? Dnes už nežije..
Jinak myslíte si, že kdyby tenkrát byl k dispozici návěs s flotačním obutím, že by ho nikdo nepoužil? Utužení půdy nikdo neřešil? Proč se používaly détiky atd atdsmile
krajic   17.11.2010 00:18:44
to Honza.S2: na tvoji kontrolní otázku mě napadá jediná odpověď: Agrokombinát Slušovice!?!
Pavel Toman   17.11.2010 07:50:33
to Honza.S2: Jeslti to vyznělo tak, že na co naši přechůdci šáhli, to pokazili, tak to se omlouvám, tak to myšleno nebylo.smile
Není největší problém v tom, že to oni dělali blbě. Jak píšeš, v moha ohledech byla snaha to dělat líp, ale prostě tenkrát nebyly některé technologie a tak.

Největší problém je v tom, že my to dneska děláme stejně, jako to dělali oni, i přesto, že víme že by se to tak dělat nemělo a že máme i technologie, díky kterým bysme to ani dělat nemuseli. A pokud se bude na otázku: Proč se to tak dělá? Odpovídat stylem: Protože se to tak dělalo dřív... To se na mě nezlobte, ale s takovou se daleko nedostanem.smile
ErroRiq   17.11.2010 08:31:50
to Pavel Toman: s tou tatrou a pneu natlakovanymi na 8-9bar nemate celkom pravdu..minimalne u agrotatry..ta ma predpisany hustiaci tlak 3,5 bar a v pripade potreby je mozne tie pneu este podhustit..by som povedal ze to trosku narusa teoriu o tom ze nakladak na pole nepatri..

k devastovaniu pody..myslim ze nakladaky na poli devastuju podu v najmensej miere..urcite ju viac devastuje chybajuce vapnenie, rovnako sa malokde robia rozbory pody, tym padom sa hnoji v podstate naslepo, pripadne len dusikom ale najviac chyba pode v sucasnej dobe hnojenie mastalnym hnojom..aspon v mojom regione je to tak..smile
Pavel Toman   17.11.2010 08:56:26
K tomu utužování půdy dám pár příkladů.

--- Bylo jedno pole, na podzim roku 2008 se zoralo, na jaře 2009 se na toto pole zasel jarní ječmen. Po sklizni se nechalo strniště být a na jaře 2010 se na toto pole rozmetal hnůj nákladními automobily Liaz, následně bylo pole zoráno, smykováno a byl tam zaset oves. Byl to eko-oves, takže žádný postřik, zádné přihnojování. Právě díky tomu, se na tom poli vytovořila jakásy "mapa". Prostě někde byl oves kásně vysoký s tmavě zelený, jinde byl takový přichcíplý, nížší, světlý. Při pohledu z dálky člověk pochopil proč. Na porostu bylo úplně přesně vidět, kudy na jaře projela liazka s hnojem,kde se otočila atd. Je to správně?

Další příklad, Letošní květen byl poměrně deštivý, ale senážovat se muselo. Některé louky byly ale bohužel silně znehodnoceny právě nákladními vozy, které na nich vyryly neskutečný koleje. Při druhé seči bylo utrpení po těch loukach jezdit. Jen pro srovnání, ty samé louky byly asi o pět dní později kejdovány kejdovačem s flatočními pneu. Myslíte, že po kejdovači tam zůstaly nějaké koleje?

V místní odchovně prasnic používají na kejdování skupinu Agrotater. O jejich služby ale přestává být zájem, protože s tím jak se k tomu ještě zárověn minimalizuje dochází k neskutečnýmu poškození luk a polí. V případě, že kejdovali louky, došlo to někdy až k tomu, že majitel louky musel vzít diskový podmítač a místa průjezdu po tatře zdiskovat, srovnat, znovu osít trávou a uválcovat., protože po agrovkách tam zůstaly i 30 - 50 cm hluboké koleje. Na poli to není o nic lepší, případě minimalizace je opět z dálky vidět, kude tatra jela a kudy ne.
Hlasy proti jejich Agrovkám sílí a podnik je chce v nejbližší době nahradit traktorama s kejdovači...

Tot jsou příklady z mého okolí.
tomD   17.11.2010 11:08:13
Ano já dám příklad po kerým by každý zvás kdo se zastává liázu atd. měl hned jasno ...cepák + traktor bez odpružené nápravy a halou na kukuřičné strniště....a měli by ste jasno při těch bezesných nocí kdy se v posteli sotva otočíte:-)....jinak trochu problem je stim jako bylo letos jaro hodně mokré a dotoho podnik s BPS...bohužel digestát se musel vyvíst za každou cenu a tak to dopadlo že se poté louky diskovali protože i kejdovač na ne zrovna supr gumách udělal paseku hroznou...
Jirik-farmar   18.11.2010 16:46:25
Je zajímavé že u nás jsou auta od doby krále klacka a pořád máme úrodu super. Traktor udělá také koleje. A není to jen v tomhle. Hold někdo si to jen někde přečte a učí se to ve škole, někdo zase z praxe říká taky něco jiného.
deno   18.11.2010 17:11:25
u nas nedalko je jeden podnik ktory vyuziva este stale 3 trambusky a snazia sa ich co najskor zbavit minuli rok zakupili noveho fliegla a vyradili jednu s trambusiek a najblizsej dobe to chcu spravit aj s ostatnimi je to katasrofa tento rok pri zbere kukruice som mal moznost porovnavat nh tm a fliegl s trambusom a vlek ten nakladiak chodil po tom poli a pri tej mokrej pode to zanechavalo viditelne stopy po celom poli co vyuzivali nedavne roky iba tarmbusi na odvoz casto sa pohybovali po krajoch pol a ako to vypada teraz? polia ktore neboli voebc zorane po krajoch neche nic rast a mozu to presiat aj 20 krat take to je znicene
Pavel Toman   18.11.2010 19:18:50
To Jirik-farmar: Od dob krále klacka? ale jdi prosímtě... tím myslíš tech posledních 50 - 60 let? Drobet nepoměr, vzhledem ke stáří ornice...

Pořád dokola to samý, všichni víme že by se to tak dělat nemělo, ale děláme to. A náš argument? No, že to dělali tak dřív...smile
Väderstad   18.11.2010 21:45:26
a co další argument : NEJSOU PENÍZE ??smile
lexikon   18.11.2010 22:47:25
To Jirik-farmar: ty asi budes farmar len na landwirtschaftsimulatore,ne? Super uroda znamena co? To moze povedat kazdy :D Dalsia vec,ze kolaje robi aj traktor.. Je jasne,ze aj traktor robi kolaje,ale je trocha rozdiel, ked nakladak ma niekolko-nasobne vyssi tlak v pneu. Skus si niekedy priamo na poli pozriet kolaje po tatre alebo liazke a potom po traktore,ze ci uvidis a ucitis ten rozdiel.. A to,ze ti 50 rocny traktorista povie,ze nakladaky su v pohode,lebo sa to tak robi uz od komunistov,tak to tiez zrovna nemusi znamenat,ze to je pravda,ze? ;-) Bodaj by bolo viac ludi,co sa v skole nieco aj naucia, potom by to mozno aj v tej praxi inac vyzeralo..
Pavel Toman   19.11.2010 08:00:03
to Väderstad: Přečti si můj druhý koment v týhle debatěsmile
Jirik-farmar   19.11.2010 12:03:47
No jo no hold knížka povídá něco jineho než praxe smile smile
Pavel Toman   19.11.2010 12:24:09
To Jirik: Naštěstí je čím dál víc lidí z praxe, co se do těch knížek podívali a pochopili oč jde. Ti kdo tak neudělali spláčou nad výdělkem a pokud ne oni, tak ti, kdo to po nich převezmou.


Knížky říkají, že náklaďáky půdě škodí, praxe ukazuje, že náklaďáky škodí.
To jenom někteří to nevidí, nebo přesněji, NEchtějí vidět, co Jiříku?
Zetor   19.11.2010 12:31:40
Po svém téměř sedmiletém působení na nejmenované vysoké škole zemědělské musím řít, že spíš vidím problém, že se moc čtou knížky, a málo se studuje praxe. Knížky píšou lidé, kteří opisují z jiných knížek a skutečné zemědělství viděli jen na obrázku. To jen tak mimo téma, když vás tu vidím psát to o těch knížkách. Číst je hezké, ale je nezbytně nutné to porovnávat s praxí.
challengerak   19.11.2010 13:00:54
Tahle diskuse přesně odráží poměry v našem zemědělství. Peníze nejsou, ochota učit se něčemu novému taky hodně často ne... neřikám na který straně je chyba, protože to ani náhodou není ani černý, ani bílý. Ale zemědělství jako celek de úplně do *** a lepší časy absolutně v nedohlednu...
Jan.F   19.11.2010 14:10:07
V první řadě by se asi chtělo naučit hospodařit s penězi, a možná díky tomu by pak zjistily že zbytečně za něco utrácej peníze.

Navíc se nemusí kupovat fungl nová technika (teda pokuď to nejde přes nějaké dotace), tedy pokuď se koupí vhodná technika tak se i dá ušetřit.
OŤAS   19.11.2010 15:20:05
Pěkná debata se rozvinula u této fotografie,jen co je pravda. Reaguji hlavně na předešlý příspěvek Jana.F že je potřeba naučit se hospodařit s penězi. To je naprostá pravda.Trochu odbočím.Možná má většina z nás co navštěvujeme FW představu že dobře hospodařící podnik má tu nejmodernější techniku a podle toho se měří úspěšnost. Jenomže dobře fungující podnik nemá jen pole a techniku, ale také spoustu jiných provozů, mimo živočišné výroby i sklady,dílny,mycí rampy,seníky,jímky,kůlny,musí investovat do nájmů, nákupu půdy, různých školení,revizí aj,aj.... (a je úplně jedno jestli je to družstvo,akciovka,sročko nebo soukromý sektor)a to je taky hodně hladový bumbrlíček, který toho hodně pozře, a pokud nechcete aby vám občas něco nespadlo na hlavu a nebo aby vám ten provoz někdo úplně nezrušil, tak musíte investovat. Znám mnoho různých podniků, některé mají supr techniku a jdou s trendy doby, ale kanceláře mají v "Linkusákách" kde jim pomalu prší na hlavu, výplaty dostávají zaměstnanci i několik měsíců zpětně. Jsou podniky kde neinvestují do ničeho a žijí jen od výplaty k výplatě (a já se ptám jak to že ještě fungují) a jsou podniky kde musí finance rozumně rozložit tak aby byla zajištěná další budoucnost podniku i přesto že tam momentálně ještě jezdí několik "Matesů" po polích, s tím že výhledově se to určitě změní. Já osobně se přikláním k té třetí variantě a proto mě můžou občas naštvat rádoby chytré názory o tom co dělají kde špatně, že si nekoupili, ten nebo onen supr návěs. Všechno nejde hned a jestli si někteří z vás myslí že to v současném systému obchodování s komoditama v našem zemědělství jde i líp bez různých ústupků a improvizací, tak budu jen rád za každý podnětný názor.
František Stoklas   19.11.2010 15:35:59
Pekné zhrnutie OŤAS smile , myslím že niektorým kolegom Farmwebákom chýba kontakt s každodennou realitou na podniku, resp. ak nepracujú na podniku, tak o niektorých problémoch a "problémoch" nemajú predstavu, alebo ju majú trochu zidealizovanú. Niekedy sú problémom financie, niekedy myslenie ľudísmile
Pavel Toman   19.11.2010 15:48:12
Jen bych doplnil prvotně sme tu neřešili financování, nekritizovali sme někoho, že má nákladáky protože nemá v možnostech koupit si nové traktory a vozy.
Důvodem, proč se takhle debata rozvinula byl mylný názor některých o tom, že nákladní automobily na poli neškodí. smile

Realita je taková jaká je. Ale je obrovský! rozdíl používat nákladáky a vědět, že by se používat na poli neměly a mezi používat nákladáky a myslet si, že to půdě neublíží.
chomyz   19.11.2010 16:09:30
to OŤAS: Bravosmile Velmi výstižné shrnutí...
to Zetor: Po delší době jsem se pobavil (s těma knížkama)smile Shodný názor jsem kdysi nabral i po o dva roky a tři písmenka kratším působenísmile
Jirik-farmar   19.11.2010 16:42:31
Já neřeším nějakou půdu. Můj první komentář byl že je jedno zda udělá škodu traktor a nebo auto!! A že auto vyjede víc!!!smile smile smile
lexikon   19.11.2010 21:39:51
Jirik, tato debata sa tu rozvinula presne kvoli takym ako ty! Skus si precitat po sebe to,co si napisal a potom trocha porozmyslat. ;) V jednej vete napises,ze "Já neřeším nějakou půdu." a v dalsej napises,ze je jedno kto urobi skodu, ci traktor alebo nakladak... A v com asi spravia skodu? Asi v tej PODE, nee?! A cela debata je o tom,ze traktor urobi mensiu skodu ako nakladak.. Tak neviem z akeho dovodu prispievas do debaty s takymi nezmyslami.. nehnevaj sa na mna za takuto reakciu,ale za poslednu vetu "A že auto vyjede víc!!!" sa inak reagovat neda :P
Tatra Jamal 163   20.11.2010 00:01:41
Dam za pravdu těm co říkají že na pole náklaďáky nepatří i když jsem spíše pro auta. A malinko odbočím a napíšu pár poznatků. Myslím si že náklady v penězích jsou u obou typů dopravy podobné. Zkusily jsme dopravu obilí traktory JD s návěsy na 22 tun a Liaz s vlekem také 22 tun. Vzdálenost 100km, tarktory na jednu cestu tam a zpět něco kolem 100 litrů nafty. Liaz jel třikrát odvezl třikrát tolik a spotřeba kolem 120 litrů. Nebo u dopravy senáže JD s Fliglem a Tatra odvezli to samé množství ale traktor více nafty Tatra méně nafty. A kdyby měla vlek jak tomu bývalo dříve, tak by byla spotřeba ještě lepší.
František Stoklas   20.11.2010 10:03:13
Hodnotiť náklady na prevádzku len na základe spotreby nafty? smile Viem, nafta predstavuje zrejme najväčšiu položku. A čo ostatné náklady? Poistka, cestná daň, mzdy,odpisy...tu na to ani nie je toľko miesta. Ale aj z tvojho príspevku jednoznačne vyplýva, že traktory patria na pole a autá na cestu. smile Mohol by si ešte uviesť, aký to bol JD a aký Fliegl, nezdá sa mi to prevezené množstvo senáže v porovnaní s Tatrou a spotreba. Kľudne cez SZ smile
Patrik Chromý   20.11.2010 10:48:42
John Deere 8230 s Flieglem ASW 288smile
Tatra Jamal 163   20.11.2010 16:22:09
to Frantík SK: Tatra o jedno kolo traktor předjela. Ještě pro srovnání Taktor s návěsem váží okolo 22-23 tun prázdný. Tatra má 11 - 12 tun. Ten traktor má co tahat.smile Jinak dobry.
KAČA   21.11.2010 19:46:36
to Jiřík-Odhaduju tě na sice hodně zapálenyhosmile "jezedáka",tak 15let kterej se bohužel nedostal jen dál než 10km od Vacova.To jinak neni možnysmile.Jinak galerky maš celkem faj smile ale koukni nekam jinam než do Vacova.smile
Jirik-farmar   22.11.2010 20:18:24
Kača: Hm 15 let jako že mi je??smile Tak teda díksmile Fotím jen to co stíhám ale bohužel moc času na to není když člověk pořád sedí za volantem jinak děkujismile
matt   22.11.2010 22:41:25
traktor je traktor náklaďák je uplně k ničemu trošku bláta a už se nehne letos ty pole všude podmáčený a autem může stát leda tak na sourati to co dokáže odvést souprava dokáži traktory hravě také.. jd nějaký pořádný návěs za to a je to lepší jak cokoliv jiného
lexikon   15.04.2013 14:21:28
Ked je niekto "múdry jak rádio", tak to potom tažko presvedčit.. Tristo-krát dokola sa môžu opakovať argumenty o utláčaní pôdy,ale ked je raz tatra rýchlejšia ako traktor, tak darmo.. Potom sa ale nečudujte, že vám po tých tatrách rastie polovičná úroda, alebo spálite dva-krát tolko nafty pri orbe a podrývaní, alebo najlepšie ked vám začne zosúvať pôdu a podobné bonusy vyplývajúce z (ne)správneho zaobchádzania s pôdou :) a to sú náklady, ktoré nespočíta žiadny majster v dielni, ktorý to všetko tak dobre pozná "z provozu".. a každý, čo to pozná len z učebnice a nie z praxe, sa na tieto veci síce pozerá z iného pohľadu,ale to neznamená, že to nie je pravda .) Pre mňa je tatra na fotke rovnako zaujímavá ako traktor s návesom, ale otázka dopravy v poľnohospodárstve je "trocha" zložitejšia ako "tatra ujede dalko víc jak traktor" .) a to nejsu žádný chytrý inžinýr :D smile
lexikon   16.04.2013 11:22:07
Tomi, odpoviem Ti tak, aby som nemusel pouzit vulgarizmy (len kvoli FarmWeb adminom): si proste jednoduchy chlapec (tipujem tak do 18 rokov) a absolutne nechapes, co som chcel povedat svojim prispevkom,tak sa, prosim, do mna nenavazaj takymito poznamkami. Trepes "dve na tri" a splietas dokopy absolutne nezmysly. A ked uz ides reagovat na moj prispevok, tak si ho aspon precitaj, potom chvilu porozmyslaj a potom skus napisat. Nechcem tu zbytocne zaberat miesto odpovedami na tvoje nezmysly.
Honza.S2   16.04.2013 11:53:16
Ať si každej vydefinuje svoje potřeby. Jestli je lepší traktorová nebo automobilová doprava nejde říct. Pro mě, jakožto podnik bez živočišné výroby by byla ideální varianta dělené dopravy. Překládací vůz a nákladní automobily 4x4 nebo klasická silniční souprava aumobilu + vlek a možnost výměny nástavby u vozu např. za cisternu nebo plnící nástavbu na osivo nbeo hnojivo.
S živočišnou výrobou, senáže, siláže, aplikace zase traktor + výměnný systém a nákl. automobil jen doplňkově. Asi tak z mého pohledu z praxe.
Brano   16.04.2013 17:19:10
V utužovaní pôdy je dosť veľký rozdiel medzi automobilovou a traktorovou dopravou smile Ono tie 650tky a pod. pneu na návesoch sa tam nedávajú iba tak od výmyslu. Ak budeš mať možnosť, určite si penetrometrom zmeraj koľaje po Liazke alebo Tatre a potom po traktore s návesom. Možno budeš prekvapený...smile
Honza.S2   16.04.2013 21:07:04
To Brano: Nikde jsem nepsal že budu jezdit autem do pole. Psal jsem o dělené dopravě, překládací vůz a nákladní souprava. Zapoměl jsem ještě na vzdálenosti.
A co se týká penetrometru, utuženého pole po autech a špatné technologii zpracování, myslím že to si užívám docela dost a snažím se v tomto směru získávat nové a nové zkušenosti.
Jinak rýč ti toho řekne víc smile
stenlynko   16.04.2013 21:56:57
tak tak, rýľ ukáže kde to utuženie je, čo ho mohlo spôsobiť a čo ho dokáže odstrániť smile
Brano   16.04.2013 22:04:38
To určite áno. Inak myslím si, že utužené miesta by sa dali nájsť aj napr. podrývákom nie? smile Veď rozdiel nájdeš aj na bicykli, keď ideš v koľaji od nákladného auta a od traktorového návesu.
P.S. reagoval som na už zmazaný komentár používateľa tomiho, nie tvoj smile , ale inak s tebou súhlasím.
stenlynko   16.04.2013 22:10:38
Brano, podryvákom už len môžeš niečo napraviť... keď bude utuženie hlbšie a vrch prejdeš nejakým kypričom, tak to na bicykli nespoznáš, ale rastlina to veľmi rýchlo nájde, poprípade voda... nie je utuženie len to, čo vidíš, utuženie môže spôsobiť aj koleso ktoré prešmykuje v brázde pri orbe, alebo aj nesprávnym podrývaním možeš utuženie zhoršiť, napr pri podrývaní, keď je extrémne blato a keď je ťažká ílovitá pôda... ono je to celkom alchýmia...
Honza.S2   17.04.2013 04:41:16
Utužování vzniká i pluhem na dně brázdy, zvlášť pokud někteří mají stejnou hloubku orby, kypřením opět do stejné hloubky a také takovým harapákem jako jsou třeba stále oblíbené smykobrány (mohu letos 2x potvrdit) a dále jak píše stenlynko.
Takže už tam je základní chyba v postupech zpracování a přípravy.
Podrývat se to dá, podrývákem se dají utuženiny odstranit, ale není to během jednoho roku. Je potřeba správný stroj, naddimenzovaný tahač a dostatek trpělivosti.
Brano   17.04.2013 17:52:32
Vidím, že sa mám ešte stále čo učiť smile
Mám potom ale ešte otázku. Keď sa zhutňuje pôda pod brázdou, ktorá je povedzme 30 cm hlboká, ako sa potom odstraňuje takéto zhutnenie? Predsa len podrývak je myslím na 50cm približne, ale čo s tou vrstvou hlbšie? Dá sa to nejako napraviť?smile
stenlynko   17.04.2013 18:38:56
Brano, to je na dlhoročné učenie smile záleží na konštrukcii podryváku, nie je podryvák ako podryvák, to zhutnenie môže byť aj hlbšie, ale čo potom s tým, neviem smile ale väčšinou sa to dá podryvákmi zmáknuť... a zhutnenie je väčšinou vrstva zeme o hrúbke cca 5cm, takže si nepredstavuj, že tam je 30cm betón, aj keď samozrejme, môže sa stať aj to, pošlem ti niečo do správy, môžeš sa pozrieť
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.017209053039551.s