Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Evil Farmer   23.10.2010 18:21:50
Překladací rychlost šneku ? Nějak sem to nenašel na stránkách výrobce ...
Petr   23.10.2010 18:26:49
Škoda, že nejsou rovnou na pásech, tak snad příště... smile
Standa P.   23.10.2010 18:36:46
Mohl by mi někdo říct kolik a jaké překládací vozy mají ? Díkysmile
Martin   23.10.2010 18:39:21
Stopoval jsem jak překládal do tridemu annaburger ,tak naplnil ho za 3,5minuty
Tomas1   23.10.2010 18:53:37
Tak to je krása, prostě všechno v americkém stylu.. Stará osmička k takovému překlaďáku pasujesmile smile
Ben Brocka   23.10.2010 18:55:20
to Martin , newieš aká je toho prepravná šírkasmile , ? lebo mi to pripadá byť DOSŤ široké smile
agromanCR   23.10.2010 19:01:04
myslím, že jedna náprava na 40 tun je docela málo. Sice jsou to krásný balóny, ale už při malé vlhkosti pole by to mohlo mít problémysmile . Tady by to asi řešili pásy.smile
Vojtěch   23.10.2010 19:14:34
jen bych upravil údaje o kapacitě - označení 1300 značí počet bushelů kukuřice, tzn. 1300 * 25 kg (bushel) = 32,5 t smile
Zetor   23.10.2010 19:16:40
To Standa P: Višňové krom těchto dvou překladačů má dále dva Kinze 640 a tři Annaburgery HTS 22.79smile Tedy celkem 7smile Víc jak dvakrát tolik než další podnik v pořadí...
honzabru   23.10.2010 20:00:36
Je pravda, že tento návěs je na pohled opravdu velkolepý... Ale nějaké znatelné výhody proti Annaburgeru 33.16, případně 33.79? Pokud vidím dobře, tak tento návěs má obuty pneumatiky 1050, ale přesto, vzhledem k jedinné nápravě, musí být tlak na půdu opravdu hodně vysoký. Annaburger 33.79 má objem v plechu 35 kubíků, což by mohlo být přibližně porovnatelné. Rychlost překládání 15 kubíků za minutu bude rovněž rychlejší než tohle. A hlavně, na Annaburger si můžu dát pneumatiky 800, ještě třeba s dofukem, a tam bude rozdíl v půdní tlaku obrovský. Velká výhoda tohoto je bezesporu stabilita. A nevýhoda zase problém s legislativou...
Jakub Medera   23.10.2010 20:04:53
Hodně mi tahle vana připomíná větší Kinze.
Metallica   23.10.2010 20:07:21
Obutí je rozměru 1250/45-32
chomyz   24.10.2010 08:20:35
Jsem rád, že se tu konečně objevily tyto vozíky. Byl jsem je také zkouknout a je to masoxsmile Musím říct, že vozy na mě udělaly velký dojem a nepůsobily zdaleka tak hrozně, jak jsem se obával (možná to bylo ovlivněno i tím, že jsem kdysi takové vozy viděl za mořem a že vedle té STS to i u nás působilo tak nějak patřičně). Hlavně mě překvapilo, jak pozitivní poznatky měla k vozu obsluha, hodnotící vůz o třídu lépe než předchozí Kinze z hlediska "uživatelské příznivosti" pro traktoristy s názornou ukázkou konstrukčních detailů, zaměřených na komfortní, leč maximálně uživatelsky i servisně jednoduchou obsluhu. Srdce mi plesalo, že i dnes ještě existují velmi výkonné stroje, které nejsou obaleny elektronikou! Stroje jsou zatím v provozu pár dnů, je fakt že objem 1300 bushelů je psáno hmotnost zhruba jako výše, dle dosavadní praxe při zkoušce cca 35t suché pšenice a na poli prý 6 (slovy šest) bunkrů od STS čemuž se až zdráhám uvěřit, nicméně kolem těch 40 t v mokré kukuřici tam rozhodně je... Pneumatiky mě svou šíří samozřejmě zaujaly, stejně jako dosti neobvyklá kombinace dvojmontáží na tahounovi. Tyto vozy jistě vyžadovaly značnou odvahu při pořízení, řešení některých technických detailů a bezesporu přinesou hodně otázek, ale je to další průlom do výkonnosti sklizně a Višňováci sakra dobře vědí, co a proč pořizují a jejich důslednost v provozu s překladači a zkušenosti v jejich dlouhodobém používání asi hrají značnou roli.
Martin Hruška   24.10.2010 11:59:28
Pokusím se taky přidat svůj postřeh. Tento stroj není jedinným z poslední doby , který kolegové z Višňového dovezli z Ameriky a který pravděpodobně nesplňuje dopravní předpisy platne v ČR. Je otázka žijeme v USA nebo v Kanadě nebo v ČR?
Je možné ,že tenhle stroj nikdy nevyjede s traktorem na silnici. Neznám moc dobře nynější poměry a plochy ve Višňovém, ale pokud vyjede, zajímalo by mne jak je to ošetřeno.

Když vezmu 40 t naložení + 9 t vlastní váhy překládacího vozu tak to musím rozložit na závěs a kola. V Evropě platí ,že na závěsu je příčné zatížení max. 3 t u nových traktorů (což tento není) platí 4 t u K 80 koule od Scharmullera.
Dvojmontáže, podobně jako u cisterny Samson, mluví spíše ve prospěch vyššího příčného zatížení závěsu. Řekl bych minimálně 7 t,což je přes limit platný v Evropě. Neznám značku pneu abych se z tabulek dočetl nosnost gumy při nějakém tlaku .
To by mne zajímalo, při jakém tlaku v pneu vozy pracují a kolik vůz váží? Zkoušel jsem to propočítat a vycházely mi dost vysoké tlaky na kolo .
Rád se ale nechám poučit , třeba soudruzi v NDR dělají někde chybu ?

Ostatně ani nový Překládací vůz Horsch nemá z pohledu talku v pneu a nosnosti pneu moc společného s filosofiií minimalizace, kterou tato firma hlásá. Možná se mýlím?

Okolo tohohle vozu bude asi panovat velká diskuze, uvidíme co přinese provoz po 2-3 letech. Otázka schválení takového to vozu je hodně problematická.
honzabru   24.10.2010 12:15:26
Je pravda, že pokud by koupili tento vůz ve variantě na přání s pásovým podvozkem, kde jsou použity pásy vynikající šířky 1050 mm, byla by tato souprava úžasná jak z pohledu výkonnosti, tak tlaku na půdu.
Marek Němec   24.10.2010 12:46:13
Jestli dobře počítám tak šířka je 396 cm . Jak se s tým pohybujou po komunikacích ? To má nějaké povolení nebo jezdí na černo ? Mohl by mě to někdo objasnit ?smile
chomyz   24.10.2010 15:39:10
Dle prospektu to skutečně vychází těsně pod 4m, dle řidiče to má něco přes 4, opticky to tak i vypadalo ale neměřil jsem to. Na silnici samozřejmě žádná sláva ale jelikož je za traktorem s tuplákama a přesouvá se se svou skupinou kombajnů tak po silnici je většinou jízda jen ráno ze základny a po práci na základnu (samozřejmě bez nákladu), což absolvují v této šířce stovky secích kombinací a nesklopných podmítačů denně... smile Jinak předpokládám, že na tyto stroje vyřizují jako na ostatní obdobné Povolení pro výjimečné užití silnice přípojnými vozidly traktorů bez schválené způsobilosti. Nepředpokládám, že by se plánovalo výhledově schvalování, už jen kvůli brzdovému systému se vzduchovo-hydraulickými brzdami (od traktoru vzduchové a na nápravě převodník na tlakovou kapalinu ovládající mohutné kotoučové brzdy v kolech). Značku těch pneu si nepamatuju, ale byla to nějaká neběžná amerika, váha je na to opravdu značná, tak snad to mají amíci dobře propočítané, vždyť koncepčně obdobných vozů tam jezdí tisíce a není to žádný prototyp... K tomu zatížení závěsu - nevím, jestli je to opravdu tak dobře konstrukčně vyváženo, ale výrobce uvádí u plného vozu 4600liber, což je docela málo, takže kolem těch 3 tun by se zřejmě mohl pohybovat i s lehce přeloženým vozem. (spojení je realizováno po evropsky - tedy koule na spodním platu). Ty dvojmontáže na traktoru mají význam samozřejmě také pro zvýšení tahových schopností a dotížení traktoru (dostal jsem 2 rozličné informace - že všechny pneu jsou plněny vodou a že zatím plněny nejsousmile ).smile
honzabru   24.10.2010 15:54:18
Tlak v pneumatikách musí být opravdu hodně vysoký. Díval jsem se jen pro hrubou orientaci na pneumatiky Michelin 1050/50R32 a i při tlaku 2,8 baru mají nosnost 12 tun. Tyhle jsou sice 1250, ale vzhledem k hmotnosti 23 tun na jedno kolo musí být ten tlak opravdu hodně vysoký. Řekl bych, že s minimalizací tlaku na půdu tohle nemá nic společného. Vysoké počty obdobných návěsů nejsou argument. Ne všechno, co pochází z Ameriky, se vyznačuje nízkým tlakem na půdu. Podívejte se na sklizeň kukuřice, po celých USA jezdí velké kamionové soupravy po poli přímo pod řezačku. To by si u nás málokdo dovolil...
Martin Hruška   24.10.2010 16:06:32
Řek bych ,že Honzabru se docela trefil. Podle mně je tlakna kolo mezi 16-23 t což je 2 x více než má Holmer s 40 t váhy.

Jinak by mně zajímalo jak je možné, že stroj ,který nemá papíry může dostat na šířku 4,2 m nějaké povolení. V životě jsem se s tím v EU nesetkal. V Německu byl problém u kombajnů se šířkou 3,3 m.Z tohoto důvodu Claas z konkurenčních důvodů prosazuje pásy, které mají nižší šířku.
Řek bych ,že to je docela dobré obcházení předpisů ale jen do doby než se něco stane.
Schvalování naší techniky od renovovaných výrobců dělám od roku 1995 a vím jaká to byla občas "fuška" . Tady jsem na rozpacích, že stroj nesplňující brzdy, šířku může vyjet na silnici bez jakýchkoliv papírů.
Metallica   24.10.2010 16:26:41
Doplním značku pneumatiky - Firestone.
Matúš.V   25.10.2010 10:16:47
To honzabru. V USA som bol na najväčšej mliečnej farme, kde sa zberá siláž pre 30 000dojníc. Všetko sa berie kamiónmi, ale čo je podstatné vždy v suchu, keď je pôda sama o sebe tvrdá a stopy po kamiónoch ani nevidno.
Ku týmto prekladacím vozom.
Na FP show som videl viacero prekladacích vozov a osobne si myslím že táto konštrukcia je už aj na pomeri USA zastarala. prevažne tam začínajú dominovať prekladacie vozy na pásoch (JM, kinze, Brent) alebo tandem tridem(balzer). Určite väčší priemer závitoviek a stredové vysýpanie z nádrže prekladacieho vozu. Samozrejme všetko maximálne jednoduché. Aj tam je podobný trend znižovať tlak na pôdu a pri takýchto kolos to viesť na jednej náprave čo tam budú akékoľvek pneu. je dosť.
Šírku by som v tomto prípade dal na druhé miesto a pokiaľ nie je voz širší ako traktor z dvojmontážami tak nejako sa na pole prekľučkuje
honzabru   25.10.2010 10:56:09
Matúši ale ona ta půda trpí i když je sucho a jezdíš po ní s velkým kamionem. To, že nevidíš vyjeté koleje ještě nutně neznamená, že jsi ji neutužil. Takhle lineárně to nefunguje. Copak ve žních, i když je sucho, by si někdo, kdo horentně dodržuje minimalizaci tlaku na půdu, pustil na pole přímo pod kombajny samé kamiony? Viděl jsi někdy ve žních u někoho pole plné kamionů? Teď myslím ty lepší farmáře. Toho se snad nikdy nedožiju...
Martin Hruška   25.10.2010 11:50:07
Přidám jeden postřeh na téma USA x Evropa u strojů a zemědělství. To se opravdiu nedá srovnávat a obdivuju lidi kteří mají tu odvahu v kontejneru přivést stroj a americkými brzdami ,rozměry a ten provozovat u nás a ještě v kopcovitém terénu.

Znám asi dva podobné "amerikanizované" šéfy podniků u nás, kterým šířka 3 m nic neříká a že stroj nemá papíry taky né. . Je to otázka kdo bude zodpovědný když se něco stane?

Okolo těchto strojů bude ještě velký rozruch.

Matúš.V   25.10.2010 12:20:38
pre Honzabru: jeden z faktorov zmien pruženia pôdy je jej vlhkosť a flotácia z rovnakým strojom vo vlhkých a suchých podmienkach v žiadnom prípade nie je lineárna, alebo rovnaká.
Samozrejme že to nie je optimum v USA to tak funguje, pre rýchlu dopravu.
Následné utuženie sa tam rieši podrývaním správnou výživou a ochranou.
honzabru   25.10.2010 12:26:45
Milý Matúši, já naprosto souhlasím s faktem, že vlhkost půdy má zásadní vliv na její poškození od přejezdů. Ale myslet si, že když je sucho, tak po ní budu jezdit se silničním kamionem a nic se nestane, je naprostá demagogie...
Matúš.V   25.10.2010 12:34:30
Asi dobre nepoznáš zmysel slova demagogia, alebo si nečítal dokonca, kde som písal že následne sa tam utuženie rieši rôznymi metódami.
Ja si nemyslím, že tam chodia chodia kamiónmi po poli ja to viem. Vedia si to tam poriešiť a čuduj sa svete nemajú problém dopestovať 100t kukurice z hektára. Písal som aj to že to nie je optimum a myslím si, že si to uvedomujú aj Američania a preto kladú dôraz na správnu agrotechniku v živočíšnych oblastiach, ináč by im tam nevyrástla ani burina.smile
honzabru   25.10.2010 13:00:35
Začínáš do mě rýpat, což se mi ani trochu nelíbí.

Já to také vím, že tam jezdí kamiony po poli, také si to jen nemyslím. Troufám si tvrdit, že vyspělý západoevropský podnik by si nikdy nedovolil pustit kamiony na pole, ať už je půda suchá jak chce.

Není to optimální, ale následně to vyřeší podrýváním... Takže vlastně po poli můžu jezdit s tankem, když si to potom podryju metr hluboko ne? To je super. Zajímavé, že to ještě nikde v Evropě takhle nepraktikujou...

Pokud budu chtít mít zemědělský podnik, který bude mít ambice být nejlepší široko daleko, lepší než všichni ostatní, tak potom musím být zapálený do své práce, neustále se učit nové věci, zkoumat všechny možné faktory... Musím mít nějakou svojí vizi, jakou cestou bych chtěl svůj podnik směřovat a téhle cesty se důsledně držet. Být ve věcech naprosto precisní. Nedělat jenom všechno tak, jak to dělají moji sousedi, protože už je to tak holt zavedené.
Pokud budu chtít na maximální možnou mez snížit utužení půdy, nemít po každém dešti na polích hektarové laguny, mít ji ve zdravém stavu, potom se budu zajímat o kombajny na pásech, pásový traktor pro zpracování půdy, setí s traktory na dvojmontážích, návěsy pohybující se po poli s nejširšími možnými pneumatikami a pokud možno s dofukem. Otázku peněz tady nebudu rozebírat, protože to je zase jiné téma. Nemusím mít všechno najednou, ale musím mít prostě cíl, jak chci věci směřovat. A v žádném případě pro mě nebude připadat v úvahu, abych sklízel obilí s pásovým kombajnem a k tomu mi po poli jezdil kamion či 50 tunový návěs na 1 nápravě.
Honza.S2   25.10.2010 15:48:27
Tady se to žene do extrémů se mě zdásmile Chtěl bych kdyby někdo osvětlil trošku jak to mají ošetřeno pro provoz na pozem. komunikacích, určitě si myslím že něják ano. Jinak souhlasím s příspěvky kolegů Chomyze a MatúšeV. Ostatní vypadá trochu jako teoretizování, podobně jako v případě JD8530 s vlekem 9t.
A Honzabru, napsal si to dobře, ale zapoměl si na podstatnou věc a to je systém zpracování půdy.
honzabru   25.10.2010 16:50:36
Domnívám se, že kamion jezdící po poli není vhodný v žádné technologii zpracování půdy. Ale pokud někdo mezitím vynalezl novou technologii, ve které doporučuje odvoz obilí či kukuřice přímo kamiony z prostřed pole, rád se přiučím...
Nějak bych celou tuhle diskusi shrnul alespoň sám za sebe. Zde prezentovaný překládací návěs je rozhodně úžasný. Já osobně proti němu vůbec nic nemám, pokud to takhle někomu vyhovuje, ať si každý používá co chce. Sám můžu říct, že jsem nesmírně rád, že se tu něco takového objevilo. Častokrát jsem se díval na Kinze 1050 a ani ve snu by mne nenapadlo, že někdo z ČR může podobný návěs koupit. Tím ovšem netvrdím, že bych si to já osobně koupil. Jsem nesmírně hrdý, že v tak malé zemi, jako je ta naše, mohu vidět v podnicích některé největší zemědělské stroje svého druhu na světě. Jsem hrdý na to, že v řadě podniků nakupují velice kvalitní techniku. Můžeme být pyšní, co je na našich polích k vidění a pokud tu bude ještě větší rozmanitost, tím lépe.
Tento překladač je úžasný. Ale já považuji jako dominantní význam překládacího vozu jednak zvýšení efektivity a s tím související rostoucí výkon a odvíjející se náležitosti a jednak řekněme nějaký ekologický faktor vzhledem k půdě.

Přinese koupě tohoto vozu zvýšení efektivity? Naprosto jednoznačně.
Je s ním obsluha traktoru spokojená? Výborně.
Je tento vůz šetrný k půdě? Moc není.

Pokud by ho koupili s pásovým podvozkem, byl by i z hlediska půdního tlaku naprosto úžasný a jedinný problém by byla již zde zmíněná přepravní šířka.
Kaper   09.01.2012 18:45:26
Viem že otváram starú tému, ale chcel by som sa spýtať že či niekto nevie šírku šneku.
Vopred dakujem za odpoved
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011070013046265.s