Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
karlos   04.03.2011 09:15:00
Tridemy Joskon podle mě nejsou v ČR zase tak rozšíířené jako například Tridemyy ZDT Mega nebo Anaburger proto y mě zajímalo nvite někdo jak jsou s nimi jejich majitelé spokojeni popř máte někdo nějáké srovnání tridemů Joskin například s výše jmenovanýmo unačkami?
Matúš.V   04.03.2011 09:17:32
Tento tridem bol aj na skúške v Jasno jasenná Zlín a čo mám odtiaľ informácie vrátili ho koli zlej stabilite a celkovým vlastnostiam a nedoriešeným veciam. Podobne tam skončil aj annaburger a rozhodli sa pre ďalší bergmann htw 65.
Zetor   04.03.2011 10:10:52
To karlos: Tak tridem Joskin je tu pouze tenhle, a ten je ještě snad stále předváděcí. Takže ty zkušenosti jsou nulové.

Srovnat se dost dobře nedaj ty různý tridemy. Záleží, co scháníš.. Jestli chceš levnej, výměnnej systém, dobře odpruženej, sklopku, výtlačný štít, překladač, dobrej servis, atd.

To Matúš: Doufám, že jim zbyly peníze na lepší kola než Michelin Cargo Xbib 22,5 palcesmile
Honza.S2   04.03.2011 10:17:33
Co jsem postřehl tak návěsy a rozmetadla byly dražší než Bergmann nebo Annaburger, přitom zase ne na takové úrovni. Podobně jako je na tom Hawe. Takže proč budu platit navíc za něco, co vlastně nedostanu.
Na druhou stranu zase Joskin prodal několik kejdovačů s hadicovým aplikátorem, zinkovanou cisternou, nápravami s par. pružením, zad. řiditelnou nápravou a zatím nevím že by měly problém a byl vyloženě někdo nespokojený z těch co znám. Ono se to tak snadno říká všechno, nejlepší je se zeptat přímo tam kde to jezdí.
stenlynko   04.03.2011 10:23:23
návesy, rozmetadlá, cisterny Joskin určite nie sú tak drahé ako Bergmann alebo Annaburger, ale nesmie sa jednať o výmenný systém, potom je tá cena... smile radšej mlčím. Joskin nie je na trhu tak dlho ako jeho konkurencia, ale ako píše Honza, so sťažnosťami zákazníkov to vôbec nie je zlé. Náves, ktorý poznám šlape bezproblémov, teraz budú nejaké skúsenosti aj s cisternou, ktorá bude dosť využívaná a s rozmetadlom Tornado2 je taktiež spokojnosť.
Honza.S2   04.03.2011 13:51:22
No a taky tomu proč tu není celkově tolik návěsů Joskin nahrává fakt, že do Čr se dostaly až po roce 2001, hlavní dovozce se jim začal věnovat naplno až mu vypadnul Brimont. Nevím jak jsou staré návěsy co mají Agrochov Sobotka, ale prakticky do roku 2009 jsem neviděl, ani nevěděl že by jezdily předváděcí kusy od Joskinu v takové míře jako u konkurence. Snad cisterny ale výměnný systém nebo korby ne.
Annaburger, ZDT, jsou značky co jsou na trhu od roku 1996? Možná dřív. A kolik návěsů jim jezdilo po aktivních ukázkách. Joskin ukazuje první tridem až v roce 2010/11. Takže i toto má vliv na počty prodaných kusů.
Zetor   04.03.2011 14:22:32
Tak Honza to tady řekl asi úplně přesně. Je to také přístup dovozce, a to především. I když ledy se asi hnuly, protože loni jezdil tento tridem, pak přišla na ukázku i cisterna na tridemu, a to jsou stroje, které budou dnes lidi zajímat. S rostoucím počtem BPS poroste zájem o velkou dopravní techniku. Otázkou je, jestli je osloví technika, která se tu používá řadu let, a nebo ta, která se náhle objeví odnikud.

Ale myslím, že velice zajímavé by mohly být tandemové vozy Joskin Silospace, spíše než tenhle tridem...
Martin Tlsty   04.03.2011 15:22:18
v Jasne si toho Bergmanna pochvalujú,rozprával som sa s obsluhou a že to má perfektnú stabilitu,rezačka vraj už išla "krabým chodom" taký to bol prudký svah a bergmann sa pekne držal
smile
Martin Hruška   04.03.2011 17:01:02
Pro Matúš.V: Rád bych reagoval na tvůj komentář ohledně Jasna. Protože je Jasno Jasenná náš zákazník ohledně senážování do vaků ,tak jsem majiteli nabídnul možnost vyzkoušení tandemového senážního vozu o objemu 48 m3, což je nejvíce v oboru. Jednalo se v té době o dva funkční vozorky ,které byly k dispozici .Jeden s Buggy nápravou druhý s hydraulikou. Jako naschvál jsem dostal ten s Buggy nápravou,což pro takto velký vůz není nejlepší volba. Na bioplynce u pana Fencla si Jasno vyzkoušelo tento vůz. V Annaburgu vozil 24 -25 t , v tandemu Bergmann 19 t. Bodeť by si traktorista nestežoval, s takovou váhou, že se vůz občas naklání. Byl to ale test zadarmo, firmu Annaburger zajímaly názory firmy Jasno.
Protože ale tuto firmu znám již řadu let nedělal jsem si nikdy iluze, že změní dodavatele dopravní techniky. Navíc Annaburger má někdy zvláštní přístup k své technice a nechce dělat kompromisy. Například u většiny vozů s celkovou hmotností 22 nebo 33 t nabízíme jen kola s ráfkem 26,5" (z důvodů konstrukce BPW náprav a její výšky nad zemí.) Jasno chtělo malá kola a ještě s šířkou 710 mm. Jinak při návštěve fabriky pan majitel viděl naší techniku a docela se mu zamlouvala, ale pouto se značkou Bergmann bylo asi silnější.

Pro CLAAS TUCANO : nevím ,ale ještě jsem neviděl řezačku s krabím chodem s vyjímkou bunkrových speciálů. V sérii se to nedělá, takže trochu zveličuješ.
Tomáš.M   04.03.2011 17:07:42
To Martin Hruška : tuto kolega TUCANO to myslel asi tak, že už rezačka "ujíždela" bokom. smile Preto dal do úvodzoviek, že krabým chodom smile
Honza.S2   04.03.2011 18:07:30
To Zetor - uvidímesmile Dejme tomu tak pět let, možná že bude ještě někdo z Joskinu tlačit na pilku "proč se u nás neprodává tolik návěsů". Je zajímavé přitom, že vezmu li si prospekt na traktory John Deere, řezačky JD, vidím je spřažené s Joskiny. Podobně prezentační videa nebo i akce DF, Challenger, sem tam NH. Vím že podle toho nejde soudit, ale zas tak nejhorší produkt to nebude. Uvidíme... A další podobnej případ je Tebbe. V Čr výhradní dovozce, ale návěsů nebo rozmetadel tady spočítám snad na prstech jedné ruky.
Matúš.V   04.03.2011 18:09:23
Pre Martin Hruška: otázka a nebol v jasne aj annaburger z hydraulickým podvozkom?
čo sa týka objemu tak bergamnn htw40 nie je najväčší senážny tandem od bergmannu takže by som to neporovnával. Najväčší tandem bergmann je htw 45 čo je 47,5m3 a dajú sa domontovať nadstavce 30cm čo annaburgra pravdepodobne prevýši. Čo sa týka jasna celkom sa sa zaujímal ako to tam prebiehalo a nemyslím si, že sa pre kúpu rozhodli na základe toho že ku nej má nejaké puto, ale to tu nebudem rozoberať.
Pre Zetor: V jasne sa pre tie gumy rozhodli z hľadiska celkovej výšky vozu tým, že nasadia 22,5 znížia voz o minimálne o 13cm. Čo som videl v akých kopcoch bergmanny robia tak sa ani nečudujem. prečo tam nedajú aspoň 710mm mi trochu vrta hlavou, ale určite to nie je koli cene.
Túto jar pribudnú 2 htw 65 na Strednom Slovensku v Detve. Tie budú mať pneu nokian country king 26,5" 710mm takže som na tie pneu veľmi zvedavý hlavne v kopcoch.
Ešte by som doplnil ku stabilite hydraulických podvozkov. dnes ako jediná dopravná firma si pruženie a stabilizátory vyvíja práve bergmann. Odlišuje sa hlavne tlakovaním na jednotlivé kolesá a nie nápravy preto podvozok nekolíše. Na svahoch je vždy spodná strana vytláčaná navrch kým napríklad na joskine je tlak stály akurát v nápravách. Ako to má annaburger neviem, ale keďže aj pruženie nakupuje subdodávkou asi to iné nebude
Zetor   04.03.2011 18:38:29
Mě se líbí, jak se předháněj výrobci v tom, kdo postaví největší tandem... A 48 kubíků je 20 tun siláže a povolená hmotnost pro tandem 23 tun.... A babo raď... Nechápu, proč se teda ty vozy vyráběj, jestli v tom vozej cukrovou vatu nebo co... A když už se porušujou předpisy o hmotnosti, tak proč neporušej předpis o šířce, z čehož plyne alespoň větší stabilita... A argument, že se to nemá plnit až nahoru, no to snad ani nevyslovujte...smile
Matúš.V   04.03.2011 18:51:36
tandem htw 45 je na trhu minimálne 6rokov takže sa asi nepreteká. Táto verzia je ako tandem tak aj tridem. Jedna z teórii ma napadá tá, že voz ako tandem bude vyslovene na senáž. Čo ale v praxi asi nie je možné. Osobne si myslím, že to je ťah hlavne o znížení ceny a veľkom objeme.
Spytoval som sa v bergmanne v akom pomere sa predáva htw45 v tamdemoch a tridemoch. Odpoveď bola jasná, že pre vysokú hmotnosť z 90% ide táto nadstavba na tridem.
chomyz   05.03.2011 08:52:44
to Honza.S2: kdysi Joskiny "nabízel" už FC Nymburk, jinak samozřejmě je jasné, že kdo dřív přijde, tím líp má "rozdané" karty a český trh je hodně konzervativní, nicméně trend k "velkým" návěsům obecně je zřejmý a jelikož na evropské scéně různé verze tridemů nabízí přes 100 výrobců, tak snad se ještě nějakých "nových hráčů" dočkámesmile smile
Martin Hruška   05.03.2011 09:22:36
Pro Matúš.V: Nepřehnali jste to u firmy Bergmann se školením. Nejdřív k hydropneumatickému odpružení náprav. Protože jsem byl jeden z prvních prodejců, kteří v ČR prodávali nové návěsy s odpružením od BPW něco o tom vím. Tyto nápravy u výměnného systému máme od roku 2003 a první začátky byly dělány ve spolupráci BPW a Annaburger. Podobně tomu bylo taky u známé pánve a koule K 80, kdy Scharmuller zkoušel první toto spojení s konstruktérem Annaburgeru panem Richtrem.
Annaburger kupuje kompletní agregáty od BPW a doplňuje je o elektrohydrauliku. Jako jedinná firma na trhu umožňuje elektrohydraulické nastavení výšky podvozku pro jízdu pomocí dálkového ovladače. Jde to i jinak, že si někdo vleze pod vůz měří výšku vysunutí pístů a druhý člověk ovládá hydraulický kohout.
To že Bergmann skládá nápravy z jednotlivých komponentů je známo, především jde o ADR nápravy. Na trhu je řada firem, které to tak dělá a možná ještě lépe.
Já si jen pamatuju letmo, že jeden z prvních podvozků Bergmann mělo Jasno a nastavení vyjetí pístů na nápravách jsem jim vysvětloval já. Servis o tom nic nevěděl.

Tvrdit ale že Bergmann je jediná firma, která skládá nápravy z jednotlivých dílů je trochu zavádějící. Na západě Německa to dělá většina firem . U Krampe je možno vidět kombinaci ADR/Gigant nebo BPW /Gigant zcela běžně.
To že koupíš zvlášť nápravu a písty od někoho jného není až moc velké umění.

K velikosti vozů na tabdemu. Matúši každému je jasné ,že objem 48 m3 na tandemovém podvozku je extrém. Já mám poměrně dobrý obrázek o konkurenci, takže vím, že na tandemu moc vozů s označením 45 nejezdí. U Annaburgeru to byl tzv. "test bojem",to znamená ,že zkoušeli některé věci v praxi. A hydropneumaticky odpružený vůz jsem opravdu neměl k dispozici.

Vedle senážních vozů jsou ale taky k dispozici jiné varianty s větší universalitou na převoz obilí, senáže , a jiných materiálů nebo na aplikaci hnoje a kompostů .

Ještě jedna poznámka k gumám. Na poli jsou rozhodně lepší kola s ráfkem 26,5" .Můj favorit je guma 600/55-26,5" Michelin. Ta guma 710/22,5" bude mít na silnici daleko větší tahový odpor než srovnatelná 600 mm guma na ráfku 26,5".
Nemám u hydraulického odpružení problém se stabilitou za jízdy ani na svahu. Ve Slavíkově jsou takové svahy kde jezdí tři HTS 22.79 ,že s toho jde strach. Obecně i Poettinger a Krone doporučují toto odpružení na svahy. U Tandemů a tridemů Krone jsou většinou taky rádky 26,5".
Matúš.V   06.03.2011 12:59:18
Martin Hruška:
firma bergmann robila hydraulický podvozok určite skôr ako annaburger.
To, že rôzne firmy kombinujú nápravy z podvozkami je jedna vec.
Mal som na mysli, že bergmann je jediná firma, ktorá si pruženie vyrába a vyvíja sama.
To či sú lepší výrobcovia je ťažko povedať. Mne osobne stačia fakty z Jasna, kde sa porovnával aj annaburger aj joskin a boli proste horší!
to je všetkosmile
Martin Hruška   06.03.2011 15:48:17
Nerad bych kolegům rušil hezkou a příjemnou neděli, ale musím reagovat na poslední komentář od Matúše.
Většina firem v oboru zemědělské techniky si prakticky dnes nic nevyrábí v oblasti náprav ,ale kupuje to. Annaburger kupuje kompletní agregáty parabelických pružin (tridem) nebo hydropneumatiky od BPW (jsou i jiné firmy) ,přidá k tomu svou elektroniku, případně zkušenosti s nuceným řízením náprav a je to. Představa, že firma Bergmann kove pružiny na svoje vozy nebo vyrábí hydraulické válce speciálně pro své vozy je naivní . Vycházím ze svých vlastních zkušeností a znalostí z oboru.
To že si každý vybírá mezi díly nebo celky je na těch firmách. Snažil jsem se to již vysvětlit jak to chodí u Krampe.

Firma Jasno Jasenná obchoduje s naší firmou již několik let, mají od nás senážní lisy, které po čase obnovují. Kupují stále stejnou značku. U dopravní techniky se rozhodli před časem pro Bergmann a Joskin.(z různých důvodů mimo jiné i z heldiska dopravy strojů pro tyto prodejce) Jako každý obchodník se snažím svým zákazníkům ukázat nové věci, někdy to ale nevýjde a upřímně jsem to ani tentokrát nečekal, protože by to byla velká "změna". V tom ale není Annaburger horší, protože majitel firmy Jasno za posledních 10 let nic jiného než Bergmann nebo Joskin nekoupil a asi ani nekoupí. Je to firemní politika se kterou asi nic neudělám. Takže jestli je něco horší nebo lepší bych Matúši vážil slova. Buď o tom nic nevíš nebo záměrně mlžíš.
Matúš.V   06.03.2011 18:17:08
Milý Martin:
Nepokladám sa za najväčšieho odborníka a píšem o tom čo buď som videl v praxi, alebo v nej počul.
Ty tu často zhadzuješ konkurenciu a nikdy si nepriznáš žiadny kompromis a vidíš len svoje stroje!
V tom budeme rozdielny pretože ja viem uznať aj dobrý nápad konkurencie.
Nebudem to hovoriť za ľudí čo mi v Jasne hovorili o testovaní tých strojov kto chce si zo sám zistí, pretože ty to vždy prekrútišsmile
Gordie   06.03.2011 19:38:18
Zetor: nice pic. smile smile
Zdenek Srytr   13.03.2011 20:47:13
Reaguji na komentář Honzy.S2, kdy přidávám pár reakcí na téma spolehlivost návěsů Joskin v Agrochovu Sobotka.
Poptal jsem se člověka, který je v této firmě velmi silně angažován a má podrobné a přesné informace.
Momentálně má Sobotka 4 tandemové korbové návěsy, 2 rozmetadla TORNADO, přepravník zvířat BETIMAX, 1 x cisternu 18m3, 1 x cisternu 8,5 m3.
První dva 18 tunové návěsy na podvozcích 24 tun byly nakoupeny v
roce 2005, tudíž mají za sebou 6 let provozu. Třetí byl nakoupen v roce
2007, 4 roky v provozu a čtvrtý, současně poslední v roce 2009, 2 roky v
provozu. Každý z uvedených návěsů ročně přepraví cca 14 000 tun
(obilí, senáže luk a vojtěšky, silážní kukuřice a hnojů z volných podestýlek
plus různé dopravy např.hnojiv písku atd.), to znamená cca 1000 až 1200
otáček. Z 99% se jedná o dopravu v rámci firmy. Na senáže a kukuřice se
montují nástavky pro využití tonáže. Celý návěs je vyroben z kvalitního
materiálu a jeho zpracování je na vysoké úrovni. Za 6 let provozu nedošlo k zásadním narušením jak korby, tak podvozku, míněno popraskání. Drobné sváry vlivem provozu ano.
Za celou dobu provozování byla vyměněna pouze jedna pneumatika.

K rozmetadlům TORNADO : Rozmetadla hnoje Tornáda ve firmě mile překvapila. Na dřívější rozmetadla RMA 8 na podvozcích LIAZ
se nakládaly 2 lžíce nakladače UNC 200 a na uvedená rozmetadla JOSKIN se nakládají 4 lžíce (tj. o 100% více) Pozitivní a to velmi je že, za normálních podmínek toto rozmetadlo hravě zvládá NEW HOLLAND o výkonu 135 k v porovnání na motor v LIAZCE. (viz mé galerie, kde je to jasně nafoceno).
K 18m3 cisterně z roku 2005: tato má v kejdě do dnešních dní v provozu cca 7000 cisteren, kdy v sezóně jezdí v 24 hod. režimu po 12 hod. směnách.
Opět bez problémů.
Jak jsem se dozvěděl, kapacita návěsů není naplněna na 100%, takže uvidíme co dál...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0096361637115479.s