Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Polci   19.02.2011 22:51:27
K tomu popisku:To pan mechanizátor asi nejel v kolové verzi. Protože říci, že na silnici nejsou nerovnosti povrchu u TT znát tak jako u kolové verze... a pohodlí při přejezdu...to snad nesmile. Jinak výkonnost a výdrž sklízecí mlátičky bude za podmínek, kdy to pojede stejná jako u kolové 600 (pokud bude mokro a neúdržná půda, samozřejmě bude nepatrně vyšší výkonnost). Kromě pásů a přední nápravy se ničím neliší.
Jakub Medera   19.02.2011 23:06:17
To Polci: Shodou okolností mají Lexiona 580 na kolech. Když ho převáželi, zkoušeli i jak se to chová na polní cestě ( víme všichni, jak některé polňačky vypadají ) a velmi nám to chválil. I ty pásy a podvozek můžou mít velký podíl na tom, jestli budu sklízet nebo nebudu. Pokud to nebude mít na čem jet, tak hektary nenadělám, proto jsem psal, že se to ukáže až při žních. Ale to už by jsme zacházeli do slovíčkaření a nerad bych se tu začal hádat o tom, co jsem napsal a nenapsal.smile
Polci   19.02.2011 23:23:04
to Jakub Medera: Pokud to zkoušeli na rozbahněné polní cestě, která neměla tvrdý povrch OK. Pokud jezdili po poli, také se tam pás chová na nerovnostech výborně. Ale po asfaltu či tvrdé polní cestě by takto mluvit nemohl...a jestli to vezli 80km, tak snad nejeli pouze po polní cestě. Už při krátkém zamyšlení každý ví, že u kola tlumí tyto rázy vzduch... U pásu nic.
Někdy může být pás i nevýhoda. Pokud bude "bahýnko" kde se kolový stroj prohrabe na pevný základ, pásová verze bude hrabat povrch a stát na místě. Další problém bude nastávat, že poměrně pozdě pozná, že už je se zadní nápravou 40cm utopený a potáhne ji za sebou. Už vůbec si raději nebudeme představovat, co bude schopné tento stroj vytáhnout, pokud se zahrabe...ale už to tu bylo někde jako odkaz na videu. Jinak jsem ten příspěvek nebral jako nějaký zárodek hádky...smile
Jakub Medera   19.02.2011 23:52:11
S tím tlumením máš pravdu. Pouze jsem tlumočil, co nám bylo řečeno. Zajisté 80 km po cestách, jestli se tomu ale u nás dají říkat cesty. Nikdy jsem neměl tu čest se svézt v kombajnu na pásech, takže z vlastní zkušenosti nemůžu soudit.
Michal Chromý   20.02.2011 07:34:35
Mě by jen docela zajímalo jestli se s těma pásama může jezdit na stejné dálky (jestli bych s tím mohl jed třeba na slovensko na brigádu) jako s normálnímy pneumatikamy nebo je lepší to převážet,nebo s tím na služby vůbec nejezdit.smile
Radek 8250   20.02.2011 07:54:33
Pro Michala: Ty pásy ten kombajn v přejezdech asi limitovat nebudou spíš jde o to jaká je jejich ekonomická stránka při jízdě po silnici aby třeba jedna cesta na slovensko nestála půlku vzorku ale asi ne myslým si,že to bude na silnici srovnatelný s pneumatikami co se opotřebení týče.
neznalek   20.02.2011 08:42:20
mělo byt být jako u každých jinych pásů se všemi jejich přednostmi i problémy....smile
čapino   20.02.2011 09:16:54
nedávno tu byl tuším Claas 580 TT zakoupený Agroslužbami Polcar,možná se mi to zdálo,ale asi byl bez pohonu zadní nápravy,tento ho má,že ano.tento typ terra podvozku je ještě starší typ,mám dojem,že na novém Lexionu je ještě nějaké vahadlo,které umožnuje lepší kopírování terénu,pérování asi u pásů nikdo moc neřeší,přece jenom je přednostně určen k provozu na poli,kdy pojezdová rychlost nedosahuje maximálky,třeba 40kmh.Jinak si myslím,že je dobře,že existují podniky,které nehledí jen na pořizovácí cenu,která je u terra-traku jistě docela mazec,ale vidí i přínos v menším utužení půdy a tím ochraně základního výrobního prostředku a úsporách v budoucnu.
Jakub Medera   20.02.2011 10:07:11
Ano tento má 4x4.
honzabru   20.02.2011 11:20:35
U nového podvozku Terra-Trac pro Lexiony 700 a 600 jsou samostatně odpruženy jak hnací a oběžné kolo, tak i podpěrné válce.
VonVagel   20.02.2011 12:25:30
Nebal bych se řící že je to první kousek nejenom na Olomoucku ale minimálně na celé Severní Moravě. Nevím o tom že by vůbec někde na Moravě bylo TT:D
Honza.S2   20.02.2011 12:49:42
A navíc první TT od Agroservisu Olešnice. Jinak kdyby někde na Moravě byl tak myslím že už by se to vědělo páč utajit to, to musí bejt fuška řeknu vámsmile
Proxima   20.02.2011 13:19:00
Každopádně pohled na tuhle mašinku ve mě vyvolává respekt, opravdu je to krasavec smile Už se těším na žně smile
Jakub Medera   20.02.2011 16:32:38
To VonVagel: S tím termínem jsem chtěl být opatrný, přece jen nevím kolik 600TT se letos objeví v republicesmile Proto jsem napsal to Olomoucko. To Honza.S2 : pokud by to šlo z Agrallu, tak by se to asi utajit nedalo, ale myslím si, že moc uživatelů FW nemá přehled o prodaných strojích z Agroservisu. Údajně, co mi bylo řečeno loni, byla 600TT nabízena i jednomu nejmenovanému zákazníkovi na předvádění, jelikož se mu hodně zamlouval Terra Trac. Nedivil bych se proto tomu, kdyby právě tohle byla ta ona předváděcí 600, o které jsem slyšel.
Zetor   21.02.2011 11:12:06
Jen jedna poznámka. Ten stroj bude vážit s plným zásobníkem ke 30 tunám. Nedivil bych se, kdyby jich 20 připadalo na přední nápravu. Při takové nápravové zátěži je naprosto jedno, jaký druh podvozku máte. Pás, guma 800, guma 1050, je to jedno, ta půda stejně bude utužená jak bejk. V Americe na tohle máte dost výzkumů, nápravový tlak nad 10 tun a půdu utužujete bez ohledu na šíři čehokoliv. Ten pás je moc krátkej na to, aby to pořádně rozložil.

Můžou si to schválně zkusit porovnat s tou 580kou. Je jen škoda, že tady ta problematika není moc dobře prozkoumaná a považuji to za selhání českého zemědělského výzkumu. I když s úplatností našich institucí by si zodpovědné firmy dokázaly zaplatit pozitivní výsledek...
honzabru   21.02.2011 12:49:21
Dovolím si se Zetorem nesouhlasit. Lexion 600 na podvozku Terra-Trac má alespoň podle výrobce třetinový půdní tlak oproti 600 na pneumatikách. Sice výrobce neuvádí na kterých přesně, ale i kdybych uvažoval 680/85 R32, na kterých se 600 ještě vejde do 3,5 metru šířky, tak to přibližně odpovídá trojmontážím těchto pneumatik, tudíž teoretické pneumatice 2040, tudíž takřka dvojmontážím 1050. Lepší už může být pouze Lexion TT na amerických pásech 890. To zatížení půdy je menší, než např. od Tucana na pneu 900.
Další věc, Claas provedl svůj vlastní výzkum rozložení tlaku na půdní profil ve vertikálním směru. Nejdůležitější na tom je zjištění, že zatímco od pneumatiky je křivka velmi přibližně lineární, u TT je špička tlaku v malých hloubkách a v hloubkách od 15 cm níž jsou už hodnoty mnohem nižší. Tudíž tam, kde se utužení půdy skutečně vyskytuje, ho odstraním klasickým zpracováním půdy na 15-20 cm a ve větších hloubkách už mám půdu utuženou minimálně. U pneumatiky zůstává utužená půda v hloubkách vyšších, než je zpracování půdy, a to potom způsobuje ony potíže.
Zetor   21.02.2011 13:25:40
Tak výrboce může uvádět leccos. Ano, třetinový tlak, ale oni se na to dívají tím pohledem, že mají třikrát větší styčnou plochu a proto ten tlak je třetinový. Ale tlak a utužení není to stejné.

Představte si to jako most, který má nosnost 10 tun. Přejedu tam 30 tunama a most spadne. Je jedno, jaké jsem měl obutí a jaký podvozek, prostě tam bylo moc tun. A po té půdě taky přejede těch 30 tun, a i když se rozloží do délky třeba 2 m, tak ten blok půdy o délce dvou metrů bude prostě zatížen 30 tunama a basta.

I u pásových traktorů je dokázáno, že je blbost, aby měly menší utužení půdy. Největší utužení je po zadním hnacím kole, pak po předním a po každé rolně. Pás, který není tlačen zvrchu rolnou nebo kolem, no to je skoro zanedbatelné.

Neříkám že to tak je, v této problematice je spousta otazníků, ale je podle mě potřeba se na to dívat i z této stránky...
honzabru   21.02.2011 13:36:46
Claas to má dokázáno již zmíněmým penetrometrickým měřením, oni si to nevycucali z prstu. Ta styčná plocha je zde rozhodující. O tom, jak budu mít půdu utuženou, rozhoduje jakým tlakem na ní působím a také jak dlouhou dobu tímto tlakem působím. když si vezmu nějaký příklad, tak dejme tomu, že fiktivní kombajn bude po přejetí působit pneumatikou tlakem 3 kg na cm2 na půdu po dobu 1s, stejný kombajn na pásech bude působit třeba tlakem 1 kg / cm2 po dobu 4s než přejede. Další věc je, že i když mám u pneumatiky otisk určitých cm2, tak vzhledem k tomu, že je pneu válcová, tak uprostřed otisku je větší tlak než na okrajích. U pásů jsou ty rozdíly mnohem menší.
Jinak srovnávat působení tlaku na půdu s mostem je úplně něco jiného. Mám za sebou úspěšně absolvované předměty pružnosti a pevnosti a také různé fyziky na fakultě aplikovaných věd, takže něco trochu o tom vím.
Zetor   21.02.2011 14:23:00
Teď jsem nalezl výzkum z Anglie, kde se přímo zabývají porovnáním jednotky Terra Trac a pneumatik, avšak v laboratorních podmínkách. Ve výsledku taky doporučují pásy... Ale jsou tam uvedeny odkazy na jiné výzkumy, kde zas pásy neměy tak dobré výsledky, ale spíše na traktorech.

A přesně jak jsi uváděl, jako nevýhoda pásů byla poznamenána delší doba působení na stejné místo. Ale také přenos vybrací motoru přes pás na půdu a další.

Je vidět, jak je to poměrně diskutabilní téma, ty výzkumy z USA tvrdící opak jsem si nevymyslel, to taky existuje. Těžko říct, jestli se v praxi ukáže, kdo má pravdu.
honzabru   21.02.2011 14:42:09
V praxi se ukazuje u většiny materiálů, že rozhodující je právě působící tlak, než doba působení. Uvedu příklad pro asfaltovou silnici, kterou je možno považovat také za poddajný materiál. Je dokázáno, že průjezd jednoho standardního kamionu o hmotnosti 40 tun způsubí stejné opotřebení, jak průjezd 10 000 osobních automobilů o hmotnosti 1 tuny.
Jinak nejdůležitější u Terra-Tracu je právě vertikální rozložení zhutnění půdy. v hloubkách okolo 3 cm je u TT zhutnění dokonce mírně vyšší než od pneumatiky, ale s rostoucí hloubkou prudce klesá a v hloubkách přes 20 cm je již mnohem menší.
Pro srovnání by bylo třeba vzít kolovou 580 a 580TT a srovnat je na nějakých ideálních podmínkách, jako je třeba mokré pískoviště a podobně. Pole pro testování asi není moc vhodné, protože zhutnění se velice mění s každým cm jak do plošného rozměru, tak do hloubky, a měření by asi nemělo moc vypovídající hodnotu. Nejdůležitější by bylo měřit utužení v různých hloubkách, protože z jednoho měření by potom mohlo snadno vyplynout, že třeba kola způsobují menší utužení než pásy.
Jakub Herot   21.02.2011 15:58:42
Četli jste si dnes taky to téma na SEZNAMu : vodní eroze půdy ??
Taky hodně zajímavé téma ....
pokud by zdenda dovolil dal bych odkaz ??smile
Polci   21.02.2011 16:59:04
to Zetor: U rotorových strojů Claas je vyšší váha na zadní nápravě. Na což doplatil i jeden nejmenovaný stroj při skládání z návěsu za pomoci 2 jeřábů. Dopředu se dala 20t a dozadu 12t V3S a lup, byl na zemi.
Pokud vezmu i lištu 10,5m, která má cca 4,5t, mělo by být na přední nápravě u prázdného TT cca 15t. Pokud přidám zásobník a 9t, jsem na cca oněch 20t, co jsi psal. Vezměte si však, co je vzadu za váhu a za pneumatiky. Pokud tento stroj má 500, není to moc. Dle tabulek by tam vůbec neměly být. Také je na 580 máme a nepřál bych vám vidět, jak vypadají. Spíše by byly dobré 600 či 710.
Jinak když se přivezl do ČR první Claas na pásech (480 TT), každý si ťukal na čelo a ptal se, k čemu to slouží...Jak by řekl klasik: Byl aparátem podivínů či tématem k diskuzi v anarchistických kroužcích. Takže se nikdo ani nezabýval žádnými výzkumy. Těch pár jetin, co se sem dostalo hlavně z Anglie si dovezli vizionáři a velmi dobří farmáři, kteří věděli proč. Ani jeden nešel přes oficiálního dovozce. Nebylo pro ně hlavní projíždět "rybníky" na polích, ale hlavně šetrné nakládání s jejich výrobním prostředkem. V minulém roce se z toho však stalo marketingové téma dovozce č.1. Kolik dovezl strojů TT do minlých žní? Tím je nechci nějak hanit, ale kromě té 570 TT je jejich zkušenost malá (kromě školení). Mnohem více vědí 3 farmáři z okolí Prahy, kde jezdí 3 tyto kousky.Letos je pásový kombajn boom č.1, ale je to kvůli "přerodu myšlení" farmářů či jen kvůli mizernému počasí?
FarmaBlazek   21.02.2011 20:28:37
Jo zadní náprava je velký problém.. Už od pohledu není na tu váhu nic moc.. A navíc řidič sedící nad pásy jede jako pán ale často zapomíná že ty 2 kolečka v zadu tu kolej od postřikovače a jiné díry nepřeskočí a pak příde mokro a pásy jedou ale zadek táhnete půl metru v bahně a to je jak zatažená ruční brzda.. Samozřejmě když máte TT 4X4 tak projedete víc ale stejně se propadnete. Taky jsem chtěl 710 ale pak je zadek znatelně širší než pásy.. Ale 600ky by měly být minimum (taky máme 500). Klidně by tam ty nápravy mohly být 2.. Něco jako mají 8kolky, místa tam je dost.. A nemusí být hnané ale taky můžou ale i kdyby jen na rozložení váhy a menší počet rázů celého stroje na nerovnostech by to stačilo.. Vím že to zní šíleně ale podle mě by to bylo ideální řešení. smile
Matúš.V   21.02.2011 20:40:54
zaujímavú koncepciu priniesla firma tidue a new holland. Pásy podobne southy tracom sú montované na prednú aj zadnú nápravu. Videl som video kde zberali kukuricu ako na ryžovom poli bez väčších problémov. Tlak na pôdu bude tiež určite priaznivejší.
Mal by som ešte otázku. Ak pri kombajnoch claas je taká váha ako na prednej náprave tak na zadnej. Tak čo mi rieši pás vpredu? Ako tu píšu viacerý do zadu ani nemôžu isť široké pneu? Veď to čo mi pás ušetrí tak zadná pneumatika o to viac stlačí
Zetor   21.02.2011 20:41:36
To Polci: Díky za info o tom rozložení hmotnosti, nečekal jsem, že na zadku bude tolik. Jak jsi řekl, největší zkušenosti jsou u těch pár majitelů, kteří si s tím kroutí už několikáté sezóny. Jsem zvědav, kolik z toho celkového počtu pásových kombajnů půjde oficiální cestou přes jak říkáš dovozce č.1 a kolik jich půjde ze zahraničí bokem.

Nemůžu se ubránit nepříjemnému pocitu z takového masového rozšíření pásových kombajnů. Pásový kombajn mi sklizeň neurychlí. Pokud někdo sklízel 15. září pšenici, tak s pásákem jí bude sklízet do 12. září. Tam se chce zamyslet, jakže to je dimenzovaná sklizňová linka na danou výměru a jakto že jiní měli 25. srpna hotovo. Pár takových extrémních let a reklam v TV, a třeba dojde i na masové rozšíření překládacích vozů nebo na dofuky na zemědělských návěsech. smile
Jakub Medera   21.02.2011 21:05:51
To Zetor: Loni se zapadalo všude a všechny kombajny, co jsem měl možnost vidět byly zapadlý předkem. Některým stačilo vysypat zásobník a vycouvali ven, jiní se tahali. Před pár dny mi přišly fotky od pána, co obsluhuje Lexe 600 v Žichlínku s popiskem " loňské žně byly zátěží na nervy ohledně mokra " a na fotkách lex utopenej předkem až po střed kola. Ať mi nikdo netvrdí, že loni to nebyl na poli extrém? Prostě si myslím, že s pásovým podvozkem ujedu víc než s kolama. Takže asi tak k reklamě a televizi. Ještě k té zadní nápravě. Věřil bych tomu, že pokud je sklízecí mlátička bez válu, tak to bude na zadní nápravu nápor jako prase, ale pokud budu mít 2 metry před přední nápravou zavěšenou zátěž 4 tuny a výš, tak to bude logicky zadek odlehčovat ( příklad - nebude na zadku 9 tun, ale třeba jen 7 ). Chtělo by to postavit na váhu, která váží zvlášť přední a zvlášť zadní nápravu. Ještě podotknu, že tohle jsou jen moje teorie, budu rád když mi to praktici vyvrátí a patřičně vysvětlí.smile
Honza.S2   21.02.2011 21:07:22
Matúš.V New Holland to má dobře řešené a je to funkční. Ba řekl bych že je to přínosnější než u Claasu. Problém ale bude dost velký s cenou. Od dovozce v Čr to ani nikdo nenabízel a od vás nevím jestli o tom uvažujete to zkusit.
stenlynko   21.02.2011 21:27:43
Aj Case IH to ma vyriešené celkom dobre, má v základe o 3 tony menej ako lex a pásy si robia sami, akurát je tak trošku širší smile
honzabru   21.02.2011 21:44:36
Je to přesně jak říká Jakub Medera. Prázdný Lexion 600 TT má cca 20 tun. Na zadní nápravu připadá nějakých 11-12 tun? Když dopředu pověsím lištu s hmotností 4,5 tuny, tak působící moment je poměrně značný a určitě mi zadní nápravu odlehčí. Plný zásobník nemá moc na zadní nápravu vliv, protože když se podíváte na Lexion z boku, tak zásobník má těžiště jen nepatrně za přední nápravou a 90 procent jeho hmotnosti jde na předek. Takže na zadní nápravě můžu mít nějakých 10-12 tun? Když použiju pneumatiky 600/65R28, tak mám větší rozměr než překládací Annaburger 22.79, který má na nápravu 14 tun.
Jakub Herot   21.02.2011 21:44:46
Hmm tak CASE IH jsem ještě na pásech neviděl !! To jsi viděl nějaké video nebo fotku ?? smile
nemo   21.02.2011 21:53:52
http://farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTBYMjMxMjlYMjY0MTU0#skok napriklad tu je case na pasoch
Jakub Herot   21.02.2011 22:09:14
nemo : dík za odkaz hmm vypadají celkem dobře, to se divím že v ČR,SR ještě nic takového nejezdí smile
AUTOCOMMAND   21.02.2011 22:32:00
New holland to taky nabizí i v čr jen to není tak rozšířené
Polci   22.02.2011 08:12:34
Opravdu by stálo za to to zvážit s plným zásobníkem a lištou pláclou na zemi na kopírování. Z ježdění s TT můžu podepsat to, co tu psal "FarmaBlazek". Je to do puntíku. Ty 500 se tam dávaj právě kvůli tomu, že ještě nejsou nadrozměr na zadní nápravě. 600 už na každé straně vyčnívají o 710 se nemusíme bavit...
Jinak kolový kombajn vždy zapadne předkem, protože tam s tím vjedu první. Pokud bych k tomu couval, zapadnu zadkemsmile U strojů 4x4 se posléze není problém zahrabat i zadkem, pokud se předkem prohrábnu trochu dále v té kaluži. Mám fotku, kde jsem zahrabaný s 480 bez pohonu zadní nápravy a pneu 800/600 po obě nápravy.
honzabru   22.02.2011 12:20:06
Ještě jedna poznámka... Zadní pneu 600 nebo 710 sice už jsou přes 3,5 metru, ale dostanu se na stejnou šířku, jako kombajny na pneumatikách 800 či 900. Čili 95 procent všech kombajnů v republice. Ať mi nikdo netvrdí, že tím nejdůležitějším hlediskem při rozhodování o koupi TT byla přepravní šířka.

Troufám si tvrdit, že v ČR nejezdí jediná 600ka, jediná STSka či jediné CRko, které by se vešlo do 3,5 metru, protože by museli mít obuty pneumatiky 680.
Polci   22.02.2011 15:34:56
to honzabru: Zde se nadrozměry neřeší, stejně jako SPZ. Zatím to nějak prochází. Až to však bude tak tvrdé jako v Německu či jiných zemích a bude to stát takový ranec zlaťáků jako tam, začne se to řešit. A to je právě jeden z argumentů prodeje. Vejde se to do 3,5m, ale pouze s 500... Oni Němci také neskáčou 2 metry, když musí dávat 600 na 680 pneu...a je jich tam opravdu hodně s obutím 680/500...
Myslím, že jednu 600, která se do 3,5 m vejde vidíme na obrázku a jednu 580 co se do toho vejde máme na dvořesmile Ale 580 ve výše popsané elitě není...
honzabru   22.02.2011 19:30:56
To Polci: Já vím, jak to myslíš, ale to, že se nevejdu do povolených rozměrů 3,5 metru šířky přece ještě neznamená, že jezdím po silnici nelegálně. Po silnicích jezdí přece obrovské množství různých nadrozměrných nákladů a je úplně jedno, jestli to je v ČR, Německu, Rakousku nebo Švícarsku. Jsou náklady, kde to jinak udělat nejde. Po dálnicích se vozí na kamionech listy větrných elektráren, velké transformátory pro elektrárny nebo dokonce i celé železobetonové mostní konstrukce. To se vozí všude v Evropě a všichni to dělají legálně. Musí to řešit příslušné povolení, asi nějaký finanční poplatek a doprovod. A když může jet v Německu či Rakousku po silnici 60 metrů dlouhý a 280 tun těžký most na kamionu, tak proč by nemohl přejet kombajn? Nadrozměry budou po silnicích jezdit vždycky.

Možná jsem tě špatně pochopil a ty jsi měl na mysli, že to dělají legálně, ale jsou drahé ty poplatky. No myslím, že musí být nastaveny také v nějaké rozumné míře. přece jenom různé firmy přepravují každý den po silnicích na podvozku různé bagry na stavby, vozí se na podvalnících právě kombajny z Německa, do firmy CRS-marketing se vozí na podvalnících návěsy Annaburger. To všechno jsou nadrozměry. A stavební firmu, která takhle musí jezdit pořád, ty poplatky přece nemůžou položit.

Další věcí je, že by byl hodně velký rozdíl mezi podniky a službaři. Chápu, že jako službaři by jste na tom byli asi hodně špatně, ale pokud se jedná o podnik, tak ten balík peněz, který ušetřím, když mi bude jezdit po poli co nejlépe obutý kombajn oproti tomu, jak mi všechny pole zničí kombajn na pneu 680, tak to mi asi zaplatí všechny poplatky bohatě.
Polci   23.02.2011 09:33:48
Jistě, že ty stroje nejezdí nelegálně. Pokud mají SPZ, pokud mají vyjímku (zatím stále pouze se směšným poplatkem během žní), pokud hlásí svoje přejezdy na příslušném úřadě, kde pojedou, platí povinné ručení... jezdí legálně. Zkus se někoho zeptat, jak to mají v Německu a kolik je ta sranda stojí. Při té částce se, pokud to jde, snaží dostat do 3,5m. Na podvalnících, když se vozí kombajny jsou kola dole, zadní náprava stažená, aby se vešly do 3,5m. Ani TT nemohou vézt na pásech....
Až si i tady vymyslí poplatky za hopsání po silnicích a půjdou po tom stejně, jako v Německu... bude potřeba doprovod vpředu i vzadu už od 2 kombajnů, někdo to bude muset platit. Nebo se to rozpustí do ceny služby...
Pokud někomu řeknu, že za to, že jsem k němu přejel nadrozměrem, bube platit třeba 20 000 Kč navíc, bude rád a ihned to zaplatí vzhledem k tomu, že budu šetrný k půdě smile
Jinak u návěsů bych si byl jistý, že jsou do 3,5m... ale třeba se mýlím.smile
honzabru   23.02.2011 11:29:03
Tak u kamionů je nadrozměr už přes 2,55 metru, takže všechny přepravy zemědělských strojů, které jsem jmenoval, nadrozměrné jsou. Navíc jsou často nadrozměrné i do délky, případně výšky.
Já tu cenu v Německu neznám, ale pokud budu podnik, který má svůj vlastní kombajn, tak bych si zatraceně spočítal, kolik mi stojí zničená pole od uzounkých pneumatik. Když se v pohodě zaplatí satelitní navigace na traktory včetně ročních poplatků a tam se jedná o zvýšení výkonosti v řádech procent a snížení spotřeby nafty taky několik procent, tak dobře obutý kombajn mi ušetří mnohem víc, než kdybych musel po něm podrýt celou výměru.
Pokud nebude ten poplatek za přejetí kombajnu po silnici za sezónu stát zrovna 200 000 za kombajn, tak je to pro mě jako pro podnik akceptovatelná částka.

Jinak zrovna k tomu Německu, zrovna na nich je vidět, že ta částka opravdu není tak horlivá, aby se každý snažil za každou cenu vejít do 3,5 metru. Už jsem tam toho viděl hodně, opravdu nesedím jenom doma na zadku. A co jsem viděl, tak CR9080 či 9070 byly na 800 či 900 a kolové Lexiony 600 jsou taky nejčastější i v Německu na 800. Je pravda, že u 600 jezdí v Německu více pásových verzí, než kolových, a u těch pásových se potom do toho snaží vejít. Pásy a zadní 500, v tom s vámi souhlasím. Ale u kolových velkých kombajnů je i v Německu častý rozměr 800 a tudíž přes 3,5 metru.

Když dám jeden příklad za všechny. Známý podnik v severním Německu, vlastní 10 Lexionů 600. Všechny jsou obuty na 800kách. Kdyby ta částka byla tak astronomická, tak by je to muselo položit.

Stejně tak se poměrně běžně vyskytují v Německu při setí traktory na dvojmontážích. Na severu Německa jistý zemědělec pracuje s JD 8420 na trojmontážích, šířka necelých 6 metrů. Má přes 2000 ha, taky se nějak musí dostat na farmu z pole.
Honza.S2   23.02.2011 13:05:43
V tom máš pravdu. Přesto se mě podařilo potkat několikrát např. CR 9080 na 750kách a loni jsme měli dovezenou CX8080 rovněž na 750. Jinak CR9080 bez lišty váží 15 700 kg, Lexion 670 váží kolem 14 800 kg, 770 - 17 950 kg, bez lišty a s prázdným zásobníkem. Při tom už musí být problém vůbec s výdrží disků a pneumatik při rozměrech menších jako 800. Vzpomenu li si jen na staré Lexiony 480 kde měli i Rostěnice rozměry 750 a praskaly jim disky. Takže ono to víceméně jinak moc dobře ani nejde než širší rozměry pneumatik.
Polci   23.02.2011 14:39:45
to honzabru: Nikdo netvrdí, že se nevyznáš a sedíš doma na zadku a nic jsi neviděl. Celá tato diskuse se počala při výše vyfoceném obrázku, kde je TT s zadní nápravou na 500... Přes všechno možné jsme se dostali na nadrozměry, kterých je jak píšeš více druhů - proč by se pak stahovala zadní náprava, sundavala přední kola, případně přední portály, když je nadrozměr 2,55m. Ano 2,55m je běžný nadrozměr, kde je potřeba povolení a ostatní věci. Jezdí jich denně po našich silnicích stovky. Není však stejný nadrozměr něco, co je široké 2,56 či trubína se šířkou třeba 4 m... Ale to jistě budou vědět povolanější.
V tom Německu jsou opravdu 580 či 600 dost na 800, ale taktéž dost na 680. Jen malá zajímavost pneu 680 stojí v ceníku skoro stejně jako pneu 800...(německém).Tento rozměr tam mají hlavně službaři či podniky, kteřé jezdí přes více krajů-dle toho se platí. Pokud jezdí v okruhu 30 km, jistě je to nezabije.
To že více než polovina 600 je v Německu na pásech je nějaký vtip... Neznám přesná prodejní čísla, ale polovině se to neblíží ani náhodou. Třeba v Anglii ano.
Nechci, abych tu byl vnímán, jako nějaký odpůrce širokých pneumatik. Pouze poukazuji i na úskalí, se kterými se bude muset v budoucnu majitel takových strojů setkávat. A jestli se na to vybodne jako většina majitelů na SPZ, na žádost o povolení nadrozměru při přepravě stroje či na povinné ručení, může to procházet jako teď. Ale pokud to začne policie střihat stejně jako v Německu, bude to velký problém. Tam si skoro nikdo bez papírů nedovolí vyjet z dílny do stodoly, pokud to má po silnici...
to Honza.S2: Nevím,co tam měli v Rostěnicích za pneu, ale pokud to byly 650 na discích pro dvomontáže se zesílenými žebry uvnitř, byla tam jednoznačně chyba dánského výrobce disků DKW. Tyto disky se měnily za jiné, které měly to zesílení zvenku. Praskaly i první disky na 800 (cca do roku 2000), které se následně nahrazovaly zesílenými.
honzabru   23.02.2011 14:50:05
Dobře, asi už jsme si v téhle diskusi řekli všechno, co se probrat dalo. Za sebe bych to asi ukončil.

A s tím prodejem je to pravda. Je to oficiální tisková zpráva Claas. Není to o celkovém počtu jezdících 600vek, ale píše se tam, že se v Německu prodává (nevím, jestli za minulý rok?) ze 70 procent Lexion 600 na podvozku Terra-Trac a pouze 30 procent kolových. Já osobně bych tomu určitě věřil, co mám možnost pozorovat.
Polci   23.02.2011 15:11:08
Za sebe končím také. Nevím o jakou tiskovou zprávu se jedná, ale z minulého příspěvku jsem vyčetl toto: "Je pravda, že u 600 jezdí v Německu více pásových verzí, než kolových, a u těch pásových se potom do toho snaží vejít."
Jestli Claas vydal nějakou tiskovou zprávu o prodeji 600 na pásech z nějakého období či z nějaké oblasti, je to zajímavé, ale Lexion 600 se od roku 2006 prodával pro evropský trh (vyjma Anglie) převážně na kolech a nějaká procenta na pásech. To bude vědět někdo z Agrallu či přímo u Claase. U nás je tento poměr u Lexionů 600 do loňských žní 100:0 smile
honzabru   23.02.2011 15:17:03
Ty počty jsem usoudil právě podle toho prodeje. Uznávám, že to asi nebylo moc štastné. Každopádně když se podívám na různé obdobné stránky, jako je farmweb, ale německé, tak tam opravdu 600TT s německou poznávací značkou převažují.

Jinak ta zpráva byla vyvěšena přímo na německých oficiálních stránkách výrobce, četl jsem to tam někdy okolo Vánoc.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.015164852142334.s