Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
agromanCR   04.05.2011 20:00:21
když jsem byl na žních u Maiwaldů, přijel tam službař se stejným překlaďákem a už byl prý dvakrát na boku. Nevýhoda je ta, že ke své výšce je docela úzký. Maiwaldovic Horsch ho krásně dával na lopatky.smile a to myslim výkonem
JohnDeere8430   04.05.2011 20:30:22
U nás taktéž byl s tímhle Annaburgerem a v kukuřici ho převrátil.
FarmaBlazek   04.05.2011 22:02:46
my jsme teď taky řešili překlaďák a rozhodně by se nemělo šetřit na šířce pneu a délce vozu. Hlavně ho nehnat moc do výšky aby byl co nejstabilnější.. Řidič musí mít jistotu aby to šlapalo...
Honza.S2   05.05.2011 11:13:56
Annaburger překladač vydrží se stabilitou dost v kopcích ale osobně jsem tomu kdysi moc nevěřil a měl z toho strach. Těžiště vozu je vysoko díky výměnné nástavbě. Po rovinách se s tím dá jezdit ostošest jak se říká ale na kopcovitý terén moc ne s jistotou.
Stepan   05.05.2011 20:48:24
Ono je to jedno jestli výměnnej nebo jednoúčelovej. Podle prospektu je rozdíl ve výšce 3,5cm, což je nic (nebo jen rozdíl mezi sjetýma a nesjetýma pneu). U Annaburgeru mě zaráží jen jedna věc, a to že tak striktně dodržují šířku 2,55m. Jestli jsem to dobře pochopil tak u výměnnýho systému je to dáno nějakým předpisem, ale proč neudělají jednoúčelovej překladák trochu širší to trochu nechápu. Vždyť Annaburger je mezi překladáky snad to nej co můžeme na našem trhu najít, co se výkonnosti týče. Mile jsem byl překvapen aplikační cisternou s ráfkem 30,5'', to už vypadá jako opravdovej kejdovač, teď bych očekával ještě něco obdobného u překládacího vozu. Stačilo by jen zvětšit rozchod kol (venkem alespoň 2,85m, to je myslím další hranice pro omezení rychlosti po 2,55m), dostat dno překládací nástavby níž mezi kola a je to bomba.
Ale abych jen nekřivdil, ikdyž se překladák Annaburger zdá na první i hodně dalších pohledů jako hóóódně nestabilní, sám každou obsluhu přesvědčí o opaku.
Nejlíp to vystihl asi Dejv, když řekl: "Vydrží víc než já."
FarmaBlazek   05.05.2011 21:29:08
my jsme se rozhodli pro 800/26.5 s tím že budeme na hnojiva přezouvat na silniční. Původně jsme chtěli 700/30.5 ale to nám zamítli. A včera nám bylo řečeno že čekací doba na pneu je 3 měsíce tak budeme rádi za jakákoliv kola..
honzabru   06.05.2011 10:52:47
to Stepan: Šířka se dá ovlivnit právě zvolenými koly. Překládací vůz 33.16, který šel do Anglie, je posazený na pneumatikách Michelin CargoXbib 750/60R30,5 a šířka s těmito koly je potom 2,9 metru. Navíc jsou to nejlepší kola z produkční řady CargoXbib co se půdního tlaku týče(které se ještě vejdou pod 3 metry šířky, tzn. kromě 850 R 30,5). I s naloženými 26 tunami pšenice pracuje na poli při tlaku 1,0 - 1,2 baru.

To je obrovský rozdíl oproti 22.79 na pneu 600/55R26,5, u kterých se při plném naložení 22 tun pšenice nedá dostat pod 2,4 baru.
chomyz   06.05.2011 16:34:41
to Stepan: dobrá otázka, taky by mne docela zajímalo, jaký další háček by měl nastat v legislativě, kategorie Spt4 by měla normálně umožňovat šířku do 3m i rychlost 40km/h. Samozřejmě se všemi výhodami i nevýhodami, které skýtá zařazení stroje do kategorie Spt místo Ot (u výměn. systému by jiná kategorie než Ot jít neměla, ale sólo překladač by tam měl jít napasovat, obdobně jako sólo fekál či rozmetadlo...)?smile
Martin Hruška   06.05.2011 19:41:06
Pokusím se odpovědět na několik dotazů a diskuzních myšlenek. Výměnný systém Annaburger a jednoúčelový překládací vůz se prakticky neliší výškově, což Štěpán dobře uvedl. Mezirám je prakticky stejný. V čem se liší je šířka 2,55 m a zařazení do skupiny OT 4. V této skupině jsou ještě návěsy. Paradoxně je Annaburger jedna z mála firem, která dodržuje předepsanou šířku 2,55 m i v této kategorii. Je to dáno unifikací konstrukce vozů. Například pneu 710/50-26,5" se obtíňě dávají na výměnný systém s dvoustranně sklápěnou korbou. To je ale konstrukční pohled.

U jednoúčelových vozů ,jako jsou cisterny, rozmetadla a překládací vozy. Jak správně uvedl Chomyz jsou tyto vozy zařazeny do skupiny SPT 4 a nemají značku.Vyjímkou je, pokud službař chce jet na Slovensko s překládacím vozem tak lze zařídit značka.
U této jednoúčelové kategorie lze zvolit rozchod náprav na střed kol 2,25 mm (u cisteren rozchod do kukuřice), jaku u kloubových náprav ,tak i u hydropneumaticky odpružených náprav. Byla zde zmíněna nová cisterna HTS 22.K27 , která má nové nápravy BPW, větší rozchod a možnost nasazení s pneu o šířce až 800 mm a ráfkem 30,5". Tyto kola jdou ale jen u jednoúčelových překládacích vozů a cisteren.
U pneu 800 mm širokých jsme pak na šířce 2980 mm.
Například Višňové má nyní novou cisternu s kloubovými nápravami a větším rozchodem do kukuřice (2,25 m).

V úterý jem viděl v Annaburgu další podobný vůz na tridemu jako šel do Anglie. U překládacích vozů s hydropneumatiícky odpruženou nápravou začínají v Německu převládat vozy s ráfkem 30,5".(U Annaburgeru a Gustroweru).
Problém ČR jsou finance a neochota investovat více než je určitá hranice. Vozy s koly 30,5" a speciálními nápravami patří do nejvyšší Profi kategorie a ta je trochu jinde s cenou.
Pro honzabru: u Annaburgu jsou tyto velká kola dodávána momentálně jen s největšími nápravami BPW s větším rozchodem. Tlaky 1,0 bar a 1,2 bar jsou možné, jen je třeba rozlišovat zda je to na rovině nebo na svahu. Zde se vyplatí dát trochu více, z důvodů promáčknutí při jízdě šikmo na svah a nebezpečí převrácení.

Jinak obecně k převracení. Každý rok prodáváme okolo 5-6 překládacích vozů a nemáme absolutně problém, že by jsme nějaký vůz opravovali nebo dělali novou nástavbu, na rozdíl od koreb, kde se jednou za čas něco stane.
Není mi známo, že by se někde Annaburger vůz při převrácení poškodil a byla to totálka. Při loňském roce docházelo k podmáčení terénu a možnému převrácení na stranu díky jiné údržnosti pod levými nebo pravými koly.
Asi by byly nejlepší vlastní zkušenosti, náš předváděcí řidič jezdil 3 roky předváděcí tour a i když pracoval na hraně, nikdy se nic nestalo. je to trochu o citu, trochu rozdíly mohou být u obutí a pérování.
Stepan   08.05.2011 11:29:40
K tomu nízkýmu tlaku v pneu u překladače. Je jasný, že s nižším se mi pneu více promáčknou a nemůžu najet do tak prudkého svahu jak s více nafoukanýma pneu, o tom ale vím a dávám si na to bacha. Daleko zrádnější je, když jezdím celej den po rovině, takže překladák plním bez starosti do plna a pak potřebuju přejet nějakou příčnou nerovnost šikmo. Než přejede celej tandemovej návěs tak se zhoupne dvakrát střídavě na jednu a druhou stranu, a s pneu nafouklýma na málo už je to dost nebezpečný, až na převrácení!! A můžete jet sebepomaleji.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0071449279785156.s