Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
agromanCR   15.05.2011 11:00:34
bude sloužit pouze jako aplikátor fugátu z bioplynek?? Zarazilo mě, že si neotočily sípy dopředu, protože kabina bude asi na furt otočená takto.smile
Zetor   15.05.2011 11:06:03
Zaujalo mě rovněž, že traktor vlastně navždy couvá. Narozdíl od Saddle Tracu ve Žďáru má tento kabinu nad zadním TBZ, proto ty otočené šípy. Teoreticky by to mohlo být znát někdy v tahu. Důvod předpokládám ten, že zadní TBZ má větší nosnost kvůli té nádrži, která asi bude těží než aplikátor.

Ale zajímalo by mě, jaká je výhoda (pokud nějaká je) proti nástavbě Zunhammer? Pokud by byl znám rozdíl v ceně, tak by to bylo vítané...
Matúš.V   15.05.2011 11:19:50
áno tento stroj bude vyvážať len fugát z BPS staníc.
túto verziu stroja brali pre viac dôvodov. verziu sadlle trac nekúpili pretože je veľká váha na zadnej náprave, z ktorou boli problémy. Toto riešenie je že nádrže sú rozdelené a je lepší pomer hmotnosti, keď je stroj plný. Stroj nebude celoročne z nádržou teoreticky 2 týždne na jar a 2 na jeseň. Takže normálne pracuje v príprave bez nádrže.
čo sa týka ceny nemyslím si, že toto je lacnejšie
Martin Hruška   15.05.2011 11:22:36
Jaká je výhoda modelu Saddle Trac a této varianty to ví asi nejlepe kolega Tomáš Kopa. Můj odhad je ,že podvozek této verze bude asi levnější jako Saddle Trac. Někde jsem četl, že verze s couváním není úplně ideální. Zunhammer dělá podle mých informací jen verzi pro Saddle Trac,asi k tomu má svůj důvod.
Jen poznámka, 3 přívozné cisterny 15 m3 toho moc nezůžou. Samochod bude pořád stát.
Martin Hruška   15.05.2011 11:25:44
Po přečtění komentáře od Matúše.V je mi to jasné. Trochu mně jen zaráží ta doba nasazení versus cena nástavby. Majitel je službař nebo zemědělský podnik? Například Agroslužby Ždár nad Sázavou dělali v loňském roce s jednou linkou 110 000 m3 kejdy.
Matúš.V   15.05.2011 11:29:07
Matin H: bol som aj v zunhammer aj v SGT obidva systémy majú svoje výhody a nevýhody. Ktorá je lepšia ťažko povedať.
Kedy si čítal pozorne tak by si zistil, že som písal zatiaľ vozia 3 cisterny. Mimochodom vozili na cca 2km a stíhali to celkom dobre. Stroj dával dávku 65m3. Je to zatiaľ v poloprevoze. neplnilo sa cez sacie hrdlo ale hadicu takže tam sa nejaký čas strácal. Ináč je pravda, že by nestíhali. Na jeseň by sa mali pridať ešte 2ks 30 000l cisterien.
Zetor   15.05.2011 11:30:32
ÁÁÁ, tak to jó, to mě nenapadlo, že to ještě jezdí v polních pracech, měl jsem za to, že to je čistě taková souprava na kejdu. Takže to má otočnou kabinu, což je lepší než verze Saddle Trac používaná na polní práce....

Je teda fakt, že pokud jsem to dobře pochopil, a souprava bude pracovat 4 týdny v roce, tak to je celkem luxus... Odhadem 20 000 - 25 000 kubíků v jednosměnném provozu, pokud by makal každý densmile
FarmaBlazek   15.05.2011 11:31:41
byly problémy se zadní nápravou a proto se dala nádrž nad motor? To se mi trochu nezdá takto rozložit se to dá i na Saddle Traca..
Matúš.V   15.05.2011 11:32:49
Je to poľnohospodársky podnik.
tiež som sa zo začiatku čudoval prečo tento systém neriešili cisternou za traktor.
V prvom rade chcú fugát zapravovať a nemajú veľký priemer polí. Takže hľadali niečo obratné. Preto padla voľba na túto variantu.
ak rátam 3bps tak ročne vyvezie približne 40 000m3 či stroj bude robiť aj služby ozaj neviem, ale pochybujem.
Matúš.V   15.05.2011 11:38:48
pre farma blažek: ak si vezmeš holý xerion tak má rozloženie 50:50. Takže ak dáš napr cisternu zunhammer o objeme 14 000l na sadlle trac tak sa spraví veľký nepomer.
SGT je riešené, že na motor ide objem 11 000l a na zadné ramená 3200l, ktoré sú ale na páku takže pomer hmotnosti sa určite zlepší. Ďalší dôvod prečo sa rozhodli pre túto variantu bol že je oceľová.
Možno ku tomuto napíše niečo aj Tomáš Kopa, ktorý vie toho určite viac.
Martin Hruška   15.05.2011 11:45:56
Nechci do toho moc rýpat, ale 65 m3 fugátu z bioplynky/ha je trochu moc. Pokud je například v 1 m3 více jak 5 kg N . Je vidět, že podnik moc nechápe možnosti hnojení s tímto samochodem. Trendem posledních let je hnojení do porostu obilovin a do kukuřice. Zde je efekt asi největší. Tím pádem by se mu prodloužila doba aplikace na dělší dobu. Jen na okraj na zetlení rostlinných zbytků po žních stačí 30 kg N/ha. Praxe při aplikaci je ale jiná. Podniky by mohl daleko více šetřit minerální hnojiva, ale většinou nepřemýšlí nebo nemají informace nebo je nekompetentni vedení podniku.
Jen se zapravováním kejdy má podnik k dispozici za rok maximálně 90dní na práci.
FarmaBlazek   15.05.2011 11:49:12
rozhodnutí je každého věc.. Tyto cisterny bych volil taky ale právě na Saddle Traca jelikož budu mít aplikátor v zadním TZB. A je to nový stroj?
Matúš.V   15.05.2011 11:52:20
je pravda, že dávka je vysoká. Ani nešlo o neznalosť, ale túto dávku dávali z iných dôvodov, ktoré nebudem rozpisovať. Normálne budú dávať dávky podľa potreby N.
áno je to nový stroj.
VonVagel   15.05.2011 11:57:38
U xeriona muzes zatizit kazdou napravu 15t, takze bych vubec neresil rozlozeni hmotnosti. Navic tech 11tis lt neni prece jen na jedne naprave ale rozlozi se po celem stroji. Na zadni/predni ramena muzu prece dat zavazi. Spis bych pochopil vetsi univerzalnost diky kabine uprostred.
Matúš.V   15.05.2011 12:05:23
pre von vagel: no zaťaženie 15t je vysoké číslo, ale ak mám dobré informácie tak xerion je práve filozofia rovnomerného rozloženia hmotnosti na nápravy pre maximálnu trakciu. A doťažovať ho aj tak ťažký mi príde viac ako čudné a predsa len dať na sadlle trac ešte závažie je zas len väčší odpor, flotácia a spotreba.
FarmaBlazek   15.05.2011 12:27:01
Matúš má pravdu dotěžovat nosič je kravina.. Ale 50:50 má Trac. Saddle Trac má minimálně 60:40 ale otec mi teď říkal 70:30.. Kabina taky něco váží. Navíc přední ramena se nedělají polohovatelná tak by mě zajímalo jak dodržuje hloubku práce?
Matúš.V   15.05.2011 12:39:56
No o tom pomere zaťaženia sa pokúsim niečo vyhrabať presnejšie. ako to je pri týchto variantách.
tu som pozoroval ramená a boli v plávajúcej polohe takže hlbka bola je držaná na valci, ale obsluha mi hovorila, že nie je problém pracovať aj bez neho takže asi sa sa to nejak technicky dá doriešiť.
FarmaBlazek   15.05.2011 12:49:31
my máme na Saddle Traca objednané zařízení které to umožní a přidá ještě 2 hydraulické okruhy. Mám pocit že to je od Zuidbergera nebo tak nějak se to píše.. Kdyby měl kola na tom aplikátoru tak by se to asi řešit vůbec nemuselo..
VonVagel   15.05.2011 12:57:20
Zdroj stranky dovozce:XERION 3800 má 18 tun přípustné celkové váhy na silnici a až 30 tun na poli. Váha je distribuovaná rovnoměrně v poměru 53% vpředu a 47% vzádu na 4 kolech s širokým obutím, umožňujících znamenitý přenos výkonu motoru.

XERION 3800 TRAC VC
Čelní zvedací závěs
Kategorie III N, dvojčinný
Spínací funkce Zvedání, spouštění,plovoucí poloha.
FarmaBlazek   15.05.2011 15:22:35
Tak v prospektu na Saddle Trac je opravdu 60:40 ale má tu kabinu o trochu víc v předu než tento s otočí a po té už záleží jen na osazení typu nástavby a nářadí. Jinak je bez diskuze že na další polní práce je klasický Xerion mnohem pohodlnější s kabinou mezi nápravamy..
Matúš.V   15.05.2011 15:35:39
pri saddle tracu sa, ale dá pozerať ešte z jedného zaujímavého pohľadu a to je nádrž lomma. V tom okamihu je z neho stroj do prípravy z pridanou hodnotou, pretože nádrž môžeš využiť napr: pri siati kukurice ako zásobník hnojiva podobne aj pri hustosiatych plodinách. Získavaš možnosť dávkovať hnojivá pri podmietkach aj hlbokom kyprení...atd...
Takto máš celoročne využitý nosič...
FarmaBlazek   15.05.2011 16:01:13
tak s tím samozřejmě počítáme do setí a hnojení akorát to nebude Lomma ale vlastní výroba..
Tomáš Kopa   15.05.2011 21:59:05
Tak vidím, že nejen u nás, ale i na Slovensku je spoustu odborníků na Xeriony. Zejména pan Matúš.V .... Pokud to nebude znít moc neodborně, rád bych se skromně přidal do diskuze. Rozdíl mezi modely TRAC VC (s otočnou kabinou) a Saddle Trac je v tom, že u verze Saddle Trac je kabina neotočná (i když odpružená) nad přední nápravou. Hlavním důvodem pro tohle umístění je větší prostor pro případné nástavby. Nejčastějšími nástavbami jsou nádrže na kejdu, nástavby na osivo nebo hnojivo, popř. spec. nástavby typu vápna na stabilizaci podloží apod...Rozložení hmotnosti u verze Saddle Trac je cca 60:40 přední/zadní náprava. Verze TRAC VC je zajímavá otočnou kabinou, která umožňuje práci jako standardní tažný protředek, ale i nasazení při revrzním chodu, takže typické práce jsou sečení s velkoplošnými žacími kombinacemi, drcení štěpky, půdní frézy, a např. nástavby na kejdu od firem Kaweco, SGT nebo Garant/Kotte.
Polci   16.05.2011 10:37:09
Jelikož nejsem odborníkem na Xerion...zeptám se povolanějších. Xerion nemá možnost polohovatelných čelních ramen? Pokud ne, jen se divím. Vždyť to už měl Fendt na "pojízdné traverze" zvané GT před 15 lety...
FarmaBlazek   16.05.2011 16:16:50
ne nemá. Musí se to dodělat externě.. Asi to nikdo nikdy nevyžadoval..
VonVagel   16.05.2011 16:55:44
Tak 60:40 nebo podle prospektu 53:47?smile
chomyz   16.05.2011 17:48:03
Tak SGT už je na Slovensku - výborně, to už se objevuje za několika horizonty malá šance, že se třeba časem i v ČR dočkáme uvedení Secutoru (i když asi ne v kategorii zemědělský tahač, což je jedna z jeho nejzásadnějších přednostísmile ). Jinak díky za poučení, až dosud jsem automaticky každý Xerion s kejdovačem na zádech považoval za verzi Saddle... Zajímavé a chytré využití další možnosti konceptu VC, akorát by mě zajímala přístupnost motoru pod tou nástavbou a to "tažení" zapravovače v předním TBZ mi přijde dosti neobvyklé, ale tak snad to mají vyzkoušenésmile
alda   16.05.2011 19:01:19
No jaký je asi cenový rozdíl mezi Sadlle a VC smile
A jak píše kolega chomyz mají to celkem slušně ošéfované ,protože využití stroje se posunuje někam jinamsmile
Co se týče přístupu k motoru je to trochu krkolomnésmile
Martin Hruška   16.05.2011 19:43:32
Nedělal bych si moc iluze o snadnosti výměny. Aspoň v Německu se to moc nedělá a většina samochodů jsou speciály na kejdu. Moc by mne překvapilo, kdyby to bylo vše jednoduché.
VonVagel   16.05.2011 19:54:29
Sundat tu půjde určitě lépe než to tam dávat. Určitě to bude na trnech jako byla nástavba LOMMA. Cenový rozdíl? Podle mě 15tis EUR:) Přece jenom otáčet kabinou něco stojí:) Přístup k motoru bude lepší u VCsmile
Matúš.V   16.05.2011 20:21:30
Výrobca myslel aj na tento článok veci. Ku nadstavbe sa dodávajú hydraulické odstavné nohy.
Obsluha si tento systém celkom chváli je to vraj celkom jednoduché a rýchlesmile
Tomáš Kopa   16.05.2011 21:33:59
Tož takto : na všech Xerionech je standardně čelní tříbodový závěs vybaven dvojčinnými písty s funkcí zvedání, spouštění a plovoucí polohou. Kapacitu má 8,2 t. Není zde možnost regulace tříbodového závěsu, tak jako na většině traktorů. Existuje však varianta s natáčeným závěsem do stran, kde je možnost regulovat polohu závěsu. Tento závěs je však specialitou pro aplikaci kejdy v tzv. "psím chodu". Stejný závěs může být i vzadu. Ohledně rychlosti výměny nástaveb : nástavba Zunhammer/Vacutec má polohu, kdy je možné ji sklopit vzad. Demontáž trvá 2 mechanikům cca 1 h. S nástavbou SGT je zkušenost taková, že zadní nástavba je na hydraulických nohách demontovaná za cca 1h, přední nádrž je v ramenech hydrauliky, položí se na zem, a pak je to jen otázka aplikátoru.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010164022445679.s