Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
forterra 12541   01.09.2011 17:56:01
Tak to je slušný dělosmile
BORIS-SK   01.09.2011 17:57:27
Tento krásavec bol aj u nás.......chlapci slubili že by na druhý rok mohli prísť s V1200 smile no snáď ......... inak za 11 000 000 českých pekná mašinkasmile
jarakasek   01.09.2011 18:29:21
Jo je to možné
Rihe   01.09.2011 19:19:08
Tak s tímto bych jezdil 24 hodin v kuse a nikomu bych ho nepůjčil...smile smile
Petr   01.09.2011 19:20:14
Tohle je přesně ono! Moje srdeční záležitost a co na tom, že tahle hračka stojí jedenáct mega a že se vám taková investice v dohledné době jen těžko vrátí (alespoň do té doby, než na poli poroste pozlacené obilí - jak už tady jednou někdo podotkl). Když si někdo koupí Ferrari, tak taky nepočítá, že se mu do pěti let zaplatí, ale proto, že se mu líbí a že ho prostě chce! Ostatně s trochou nadsázky nevím, na co jiného bych ty peníze měl šetřit, než si koupit takový stroj se všema absolutně nepotřebnýma blbostma, který tam jdou nacpat...
PS: Jediný co bych vyměnil, tak tu lištu za pásového MacDona. smile
jarakasek   01.09.2011 19:37:38
Nepochopil jsem to co si chtěl říci ,ale porovnávat ferari s kterým můžeš jezdit jen tak že tě to baví ,ale kombajn??? nepřipadá ti to trochu divný ten kombajn ti vydělá narozdíl od ferari udělej 90ha denně s ferarimsmile smile smile
Petr   01.09.2011 20:00:53
jarakasek: Ano, přesně tak je to myšleno. Když se odprostím od základní myšlenky, že kombajn je výrobní prostředek, který by měl především vydělávat, tak stejně jako někdo jezdí s Ferrari, protože ho to baví, tak já jezdím s kombajnem, protože mě to taky baví - jinak bych to nedělal. Nebo ještě jeden příklad; reklama na jedno nejmenované auto se znakem kosočtverce na kapotě, kdy se prodejce ptá zákazníka, jestli ho vůbec potřebuje a on odpovídá: "Ne, ale chci ho"... už chápeš? smile
catik   01.09.2011 20:06:53
No tak tomu ja hovorím žatva 21ho storočiasmile
honzabru   02.09.2011 00:32:57
Je to smutné, číst si zde některé komentáře... Člověk až žasne. Každý výrobce produkuje pouze takové výrobky, po kterých je na trhu zájem. Mimochodem, myslím, že cena 770TT se nebude příliš odlišovat od ceny nové S690i na pásovém podvozku, či od 9090. Všichni výrobci tyto mlátičky vyrábí, protože si je zemědělci žádají. A zemědělství je business jako každý jiný. Vždycky jde o zisk. Pokud si někdo kupuje kombajn pro ego, tak určitě na těchto zákaznících nestojí celá produkce této výkonostní (cenové) třídy. Všichni ostatní si kombajn kupují z ekonomického hlediska. Tečka.
honzabru   02.09.2011 00:39:01
A navíc, pokud byl tou absolutně nepotřebnou blbostí myšlen Cemos, tak opravdu mi nezbývá než kroutit hlavou...
jarakasek   02.09.2011 06:38:42
souhlasím s honzabru.Ten Cemos je skvělej stejně jako laser pilotsmile
GTA   02.09.2011 12:10:41
To máte přečtené z letáků, nebo z vlastní zkušenosti? Mě by jako neuživatele Lexionů zajímalo, v čem je ten systém tak nepostradatelný.
Krom toho pokud vím, tak Petr sedlá "šestistovku", tak o tom asi něco málo ví, jak to jezdí i bez této kouzelné krabičky....
honzabru   02.09.2011 12:35:14
Cemos hlídá 50 parametrů a doporučuje nastavení 11 nezávislých veličin pro optimální efektivitu sklizně (výkonost, ztráty...). Systém dá doporučení, já jedním tlačítkem změním hodnotu podle doporučení a ihned vidím, jak se klíčové parametry změnily. Pokud nejsem spokojen, tak se jedním stiskem tlačítka vrátím k původnímu nastavení.

Pokud pro velké zjednodušení budu uvažovat možnost nastavení každé z 11 veličin v pěti krocích, tak dostávám celkem 48 828 125 možností nastavení kombajnu. To nedokáže prozkoumat žádná obsluha. Pokud si někdo myslí, že je lepší než Cemos, pak tento systém asi opravdu nepotřebuje.

Pár let zpátky jsme se tu bavili o tom, jak je složité vyladit STSku. Teď tu máme systém, který dokáže obrovským způsobem obsluze pomoci. Ale některým lidem se asi nebude líbit nikdy nic nového...
Petr   02.09.2011 14:34:58
honzabru: Ano, člověk někdy až žasne, jak moc dokáže být nepochopen. Takže aby bylo jasno; v mých komentářích nebyla žádná cílená kritika proti zákazníkům, kteří si kombajn kupují jen pro své ego nebo proti novým systémům "usnadňujících" člověku práci. Naopak všechno, co jsem napsal (i přes ten náznak lehké ironie - to kvůli praxi, která se častokrát liší od představ a vizí jedince) bylo myšleno naprosto upřímně! A kdybych mohl, tak ten kombajn beru všemi deseti, se vší tou výbavou - ať to stojí, co to stojí.

Jinak, a to mi věř, málokdo je takovým zastáncem moderních technologií v zemědělství jako já, i když už s tím spoustě lidí lezu na nervy. I ten CEMOS bych z té 770ky vzal a nacpal ho do naší 600ky. Nicméně jeden moudrý Pan KOMBAJNÉR od nás mi jednou řekl, že to jediné, co potřebuješ k řízení kombajnu jsou: oči, uši a ruce (mozek je samozřejmostí) - nic víc k tomu nepotřebuješ. Bohužel nebo bohudík měl pravdu... alespoň prozatím...
smile
Petr   02.09.2011 14:53:45
Mimochodem, ještě co se týká toho tvého elaborátu o CEMOSu, tak by mě tedy zajímalo, jaké ty s tím máš konkrétní zkušenosti? Respektive mi jde o to, jaké mi například CEMOS nabídne řešení optimálního vytížení a efektivity sklízecí mlátičky při mlácení zelené pšenice v noci, kdy ti kombajnem prochází minimum hmoty a přesto ti hvízdá prokluz mláticího bubnu nebo rotorů? Nebo v ležatém ječmenu, kde neustále bagruješ? A uplně nejvíc by mě zajímalo, jak ten systém dokáže vyladit kombajn třeba na mlácení máku?
honzabru   02.09.2011 15:08:07
Ten systém je určen pro zefektivnění sklizně při standartních podmínkách. Pokud sklízíš zelené obilí, tak je to tvůj problém, při bagrování je jasné, že tam asi moc přínos nebude. U máku nevím v čem by měl být problém? Osobní zkušenosti samozřejmě nemám. Jak jsem zde již několikrát psal, nejsem kombajnér. Ale rovnou na začátku o něčem prohlásit, že je to absolutně nepotřebná blbost, je hodně jednoduchý myšlenkový pochod.
Petr   02.09.2011 15:26:22
Jenže ten největší problém je, že ty skutečně standartní podmínky máš minimálně v posledních dvou letech tak jednou až dvakrát žně. Jinak se jde z extrému do extrému, a proto na standartních podmínkách v zemědělství stavět nemůžeš. To, že jsem tam napsal nepotřebná blbost bylo myšleno s nadsázkou a ironií (ještě jsem to tam napsal - "s trochou nadsázky atd..."), jestli ani tohle nechápeš, tak se nemáme o čem bavit. A v čem je problém u máku? Například v tom, že v Cebisu žádné nastavení pro sklizeň máku není... Ale o tomhle by mohli vyprávět zase jiní uživatelé FW... smile
jarakasek   02.09.2011 18:08:49
O máku se nebavím tento kombajn v družstu jako je naše stejně sklízet mák nebude.Vím i o tom že nejde jen o schopnosti Cemose ,ale především řidiče počítacě nevyladí vše ,ale většinu problémů anosmile smile
Honza.S2   02.09.2011 19:57:57
Základem na mlátičce je zkušený kombajnér. Ten musí sledovat jak to vypadá za ním. Čistota a poškození zrna, nedomlácené klásky, ztráty, jak vypadá strniště pod ním.
Věci jako Cemos u Claase nebo např. Graincam a regulace zatížení u NH jsou dobrá věc a ulehčují práci ale stavět na nich nejde nic stoprocentně.
Jednou mám základní nastavení plodiny, z toho udělám celej kombajn, zbytek si doladím podle potřeby a klidně uložím. Ještě se mě nestalo že bych musel dolaďovat celé nastavení mlátičky nespočetněkrát za den, tj. koš. otáčky bubnu, ventilátor, síta... vše zajednou nějákých 11 nebo 6 hodnot. Vidím za sebou že mám příliš plev v zrnu, buď pohnu se síty nebo upravím ventilátor. Vidím že mám zrno za sebou v kláscích, přitáhnu jemně koš, jsou naštípená zrnka tak jemně uberu otáčky bubnu nebo povolím koš. Ale v první řadě musím vše sledovat sám a znát princip nastavení mašiny.
Jinak musely li někde sklízet zelenou pšenici nebo lehlý vlhký ječmen, to nebyl až tak problém jejich, to tak prostě někdy je...
Jsem také PRO tyto a jiné vychytávky ale všechno má dvě stránky věcismile
Patrik Chromý   02.09.2011 21:05:56
Letos jsem jel svoji první sezónu na kombajnu. Tejden jsme jezdili ke Kolínu do servisu si ho zpravovat sami, protože na něm dělal jen JEDEN servisák a to byla půlka července. Kombajn měl boudu a boční plechy. Všechno se vyndalo, zkontrolovalo, špatné věci se vyměnili a dalo se to dohromady. No ale abych se dostal k původní myšlence. Jeden Pan Kombajnér mi řekl větu, kterou jsem si uvědomil až opravdu tyto žně a bylo to toto: Ježdění je jen za odměnu. A má svatou pravdu. Že CEBIS dokáže nastavit mlátičku na zrovna sklízenou plodinu, nebo že CEMOS ti řekne jak máš jet rychle? Ano, to je všechno pěkný, ale jak už zde někdo psal všechno to je o sluchu a očích!
Polci   03.09.2011 07:55:29
Včera večer jsem "slezl" z kombajnu a pro duševní hygienu si pročetl komenty... Moc rád bych tam letos měl ve stroji nějakého odborníka na nastavovánísmile Kdo jezdí kombajnem, zná letošní problémy s výmlatem - fleky zeleného obilí na podmáčených plochách, zelená sláma a úplně zrané obilí v klasech, zmlazená řepka atd... Takže bych rád viděl, jak by si s tím poradil "kamarád CEMOS". Plně souhlasím s Petrem v jeho komentech. Stroj za 11 mil. je ekonomicky NERENTABILNÍ. Na to nemusím mít nějaké extra vzdělání, ale stačí mi kupecké počty. Pokud nemám další činnost, ze které to dotuji, nemůže si to na sebe vydělat.
Jinak k tomu CEMOSu. Kdysi chodily v kombajnech z Německa takové laminátové tabulky, kde bylo popsáno, co se strojem dělat, když to neodvádí požadovanou práci. Možná to mělo i českou mutaci. Bylo to asi ve smyslu "máš hodně klásků v domlaceči - utáhni koš", "netočí se buben - asi jsi to zabubnoval smile ". Počítám, že toto bude zlepšená mutace v elektronické podobě (laminát se dával zadarmo, toto bude za polateček). Podobné "vychytávky" jsou jistě pokrok dopředu, ale třeba by mě zajímalo, kolik lidí a kolik času s 600 jezdí na Cruise pilota. Jen jsem to zkusil a myslel jsem, že se ten sroj zbláznil. Jezdit tak hodinu, tak tam vyměnuji další 2 dny řemeny smile
Petr   03.09.2011 09:44:58
Pokud jde o Cruise pilota, tak já na něho naopak jezdím docela často (na zdejší poměry). Dokonce se mi na něj částečně podařilo naučit jezdit i některou ze starších obsluh kombajnů u nás. I když v našich podmínkách jeho použití připadá v úvahu pouze v pšenici (ve dne) a v řepce, v ječmenu nikoliv. To, co se mi ale na tomhle systému líbí nejvíc je, že právě udržuje konstantní tok hmoty v mlátičce, což (když budu mluvit sám za sebe) na sto procent po celý den nevydržím a taky trochu z vlastní pohodlnosti. Jinými slovy, ten největší problém není v tom se ho naučit používat, ale přizpůsobit se, že to za vás dělá někdo jinej. A když tenhle fakt přijmete, tak za jistých podmínek ta jízda s ním dokáže být daleko pohodlnější, než klasicky na ruku. Není to sice ani zdaleka dokonalý a nerad bych, aby to vyznělo jako nějaká propagace, ale z vlastní zkušenosti říkám, že bych si za tuhle věcičku klidně připlatil...smile
honzabru   03.09.2011 10:15:54
Stroj za 11 milionů je nerentabilní... Já se vážně divím, že to ti výrobci nabízejí. A ještě víc se divím všem těm podnikatelům, kteří si tyto nerentabilní stroje kupují. Ona se tedy asi změnila doba a cílem podnikání už není zisk, ale ztráta... Ještě štěstí, že někteří rádoby odborníci nesedí ve vedení těchto společností. K čemu ti výrobci tedy všechny ty 770TT, S690i a 9090 vyrábí? A že jich nejezdí málo. Znovu opakuji, výrobci prodávají pouze takové stroje, po kterých je na trhu poptávka. A cílem zemědělství jako podnikání je tvořit zisk. Víc asi k tomu nemám co dodat.
jarakasek   03.09.2011 10:23:17
I když to stojí 11 milionů tak se to asi vrátí ne????To snad v těch podnicích musej vědět a mít to promyšlenýsmile
Petr   03.09.2011 10:35:27
honzabru: OK, a ty sám sis to spočítal?
FarmaBlazek   03.09.2011 11:47:07
11 milionu je 11 let po 1000 ha když beru 1000 kč čistého z hektaru jako službař.. Já počítám 350 ha na kombajn na sklizeň ve vysoké kvalitě sekání doma.. Za tuhle cenu by jsme měly doma 3x 580TT okolo 4 let stáří které toho posekají trochu víc než 1.. Zemědělství je dotovaná záležitost tak že se to zadotuje ale ekonomika v tom není žádná..
honzabru   03.09.2011 12:34:36
Petr: Nechápu, proč bych si měl já něco počítat. Já si kombajn nekupuju. Na to se zeptej těch německých, britských či dánských podnikatelů, jestli si kupovali kombajn kvůli tomu, aby byli ve ztrátě, či aby měli poloviční zisk, než by mohli mít.

Je úplně jedno, jestli jde o podnik, nebo služby. Snaha o dosažení maximálního zisku je vždycky stejná. I v tom podniku, ať je to dotované z jiné činnosti či nikoliv, je to úplně jedno, stejně vždycky chci, aby to vycházelo ekonomicky co nejlépe. A pokud si kupují 770TT s V1200 za 12 milionů, tak stejně vědí, proč to dělají. Mimochodem uvažovat, že mohu mít místo 1 kombajnu 3 je blbost. Protože bych k tomu potřeboval taky navíc celou jednu soupravu překládacího vozu navíc, potřeboval bych 3 lidi navíc, platil bych provoz 3 kombajnů místo 1 a tak dále. Tudy určitě cesta nevede.

A pokud jde o ty služby, proč se nezeptáte třeba pana Janovského, proč si kupoval takto nerentabilní kombajn? Když si mohl pořídit něco mnohem rentabilnějšího... Kvůli tomu, aby byl v co největší ztrátě, to asi nebylo.
Petr   03.09.2011 15:23:30
honzabru: Jednoduše proto, že doteď si neuvedl žádný logicky podložený argument, který by dokazoval opak. Pořád je to jen bezvýznamné tlachání o tom, co sis někde přečetl nebo vydedukoval v hlavě, aniž by sis to sám někde ověřil - tím ověřit myslím například sám spočítat nebo si vyzkoušet. Já tak učinil nebo aspoň jsem se snažil z dostupných dat k něčemu dojít, i když kombajn taky momentálně nekupuji...

Zpátky k tématu. V podniku, ve kterém pracuji máme devět vlastních sklízecích mlátiček s průměrným stářím okolo čtyř a půl let. Za letošní žně u nás nejvíc kombajn udělal 740 ha, druhý 630 ha, pak dvakrát po 600 ha, ten zbytek okolo 500 ha (to ještě přeháním) a dále k nám jezdí dalších 12 kombajnů na služby, takže jsme vcelku předimenzovaní. Pravdou je, že se nám letos podařilo vše sklidit nadprůměrně rychle s dobrými výsledky. Ovšem do jaké míry je tato rychlost a kvalita vykoupena tím, že ani jedna mlátička (snad krom těch, co půjdou do kukuřice) si na sebe pořádně nevydělá, to je otázka, která se podle mě dost špatně vyčísluje. Plus nepočítám náklady na sušení, jelikož sušička letos jela nadprůměrně často. Každopádně být službařem, tak bych si ani tento luxus dovolit zdaleka nemohl...
smile
stalinrio   03.09.2011 17:45:19
No nevím - rentabilita stroje se počítá jinak u výrobního podniku a jinak u podniku služeb! To si myslím že je dost podstatná věc, která tu nepadla! A ještě jinak se to počítá u podniku služeb, kterej vlastní třeba 8 strojů, z nichž už třeba 4 jsou zaplacený a "dotují" ty ostatní!!! Nejsem žádnej ekonom, ale počítat 1+1 myslím zvládnu! Ono dneska je jedním z nejdůležitějších faktorů dostat úrodu z pole v pravej čas v optimální kvalitě - to je celkem nevyčíslitelná položka, ale jestli ne úplně nejdůležitější, tak jedna z nejdůležitějších. Proto se kupují výkonné stroje jak do výroby tak do služeb. Copak tohle nechápete? Komu 5* zmokla zralá pšenice, ten to dobře ví! Nemluvím o vypadaných řepkách, vytlučených travičkách na semeno, podrostlé triticale, klíčíci žito, polámaný ječmen a podobně. Není jednoduchý spočítat návratnost stroje pro výrobní podnik pokud je ideální počasí, ale pokud je tak jako za poslední dva roky tak si troufám tvrdit že kvalitou sklizené plodiny ta návratnost dost zrychluje. Například cena pšenice v TOP kvalitě je skoro řádově někde jinde než té 5* zmoklé... :( Službaři takhle přemýšlet nemusí, tam je podstatný výkon - asi každý pochopí že když za tu samou dobu udělám s 550 300ha, a se 770 500ha tak je to plus pro mě,ne? Ovšem že by si člověk kterej začíná se službama koupil hned 770 s 1200 - tak o tom jsem ještě neslyšel! Samozřejmě pokud nemá 12mega v hotovosti a nebere to jako rozmar a vyloženou zábavu! Pročpak asi? Protože ve službách se ta mašina za dobu leasingu nebo úvěru nemůže sama nikdy zaplatit... Názor!
Zetor   03.09.2011 23:52:53
Mě se líbí, že když člověk vlastnící 8 Lexionů něco napíše ohledně Lexionu, tak se najdou borci, kteří tomu nevěří... Podle mě pravdu má Polci, FarmaBlazek i Stalinrio.

Pokud se na to budu dívat jako službař, tak 770TT nezaplatím. Kupecké počty. 1500 kč za 1 ha (cena mnohdy nadsazená). 1000 ha ročně (výkon mnohdy nadsazen, i když tento kus jej pokořil) a mám 1,5 mega. Tzn. 8 let takto jezdit aby se to splatilo. Ale za 8 let do toho narvu další dva miliony do oprav. Odejde hydrogenerátor, možná i podvozek a další běžný poruchy.

Pro podnik jsou počty podobné. Kombajn si na sebe přes hektary nevydělá. Ale podnik na tom ve výsledku vydělá právě díky dříve sklizené úrodě se všemi klady, které to přináší. To je smysl takto výkonných mašin. Až budou za kvalitu a včasnost platit podniky službařům nadstandard, tak se to vyplatí i jim.

A psalo se tu, že na zákaznících, kteří si kupují stroj kvůli egu, nestojí celá produkce. Já myslím, že většina 600ek v ČR je koupena z tohoto důvodu. Největší kombajn od nejrenomovanějšího výrobce, tak to musím mít. A těch podniků, kteří takto kupovali a dodnes od toho odváží Matesama, je nemálo...smile
VonVagel   04.09.2011 00:06:09
Naštěstí má firma CLAAs i sklízecí mlátičky pro zákazníky kteří si nepotřebují zvyšovat ego. Je to horká novinka Avero 160... Hmm dalo by se koupit tak za 2mega když by udělalo 150-200ha ročně 1500Kč/ha... tak za 8let se mě zaplatí... moment něco je ale špatně tuhle mlátičku se mě nevyplatí kupovat...

Celá diskuze je celkem zajímavá. Podle mnohých se nevyplatí se kupovat ale prodává se(kupuju se)... Bavím se tady o 1000ha které má dnes. Čeká ho slunečnice? Čeká tuto mlátičku kukuřice?
Zetor   04.09.2011 00:14:30
Já se obávám, že ten kombajn už nic nečeká... Žádná slunečnice, žádná kukuřice. A to si dobrých 500 ha přivezl ze Slovenska.
stenlynko   04.09.2011 00:15:28
veľmi sa mi páči komentár Zetora, na Slovensku je bežná cena 50€ za hektár, to je ten lepší prípad, že naftu platí podnik, v horšom prípade to nevyjde ani toľko. Tak určite si ako službár zavesím na krk 11 milionov. Všetko sú to pekné a výkonné mašinky, všetka česť, mne osobne sa veľmi páči CR 9090 elevation. No stačí otvoriť oči a obzrieť sa okolo seba, koľko ľudí si uspokojilo ego nákupom takýchto strojov, ktoré nie sú ani zďaleka využité. Jožo zo susedného podniku má Lexion, musím mať aj ja, najlepšie ešte silnejší, ešte drahší. Pomerne veľa podnikov začína ísť cestou objednania si služieb v podobe dvoch "polovičných" kombajnov s polovičnou spotrebou s rovnakým výkonom ako jeden taký Lex770. Sú ľahšie, obratnejšie, menšie a keď sa jeden pokazí, jeden stále šlape. Cenovo je pre nich hektár rovnaký, naftou tiež.
chomyz   04.09.2011 07:14:45
to Zetor a stalinrio: Plný souhlas, takhle byla jistě myšlena ta "nerentabilita" mlátičky. A týká se to nejen takových kombajnů, ale i spousty dalších velestrojů (pásáky...) - sám o sobě (službaři, žijícímu jen z tohoto stroje) se nezaplatí, jeho přínos pro prvovýrobce je však většinou nezpochybnitelný. Bohužel kvantifikovat jakoukoli predikaci kolik peněz mi stroj "vydělá" tím, že sklidím dříve a v lepší kvalitě asi nikdo vzhledem k obrovskému množství proměnných nedokáže. Jestli jo, pak smekám... Ekonomické propočty pro samotný stroj jsou celkem jasné a znovu podotýkám, že se to netýká zdaleka jen kombajnů. Na druhou stranu když si člověk jen letmo pronásobí tuny které strojem v podniku protečou a rozdíly v možných realizačních cenách, tak je to taky zajímavé. Podotýkám jen, že obdobně problematická může být ekonomika těch strojů i u samotného prvovýrobce pro středisko mechanizace, pokud se jede na "střediskovou" ekonomiku a mechanizace dělá "služby" pro ostatní. Ale tam ten mínusek na mechanizaci přebíjí právě ten "celopodnikový přínos". A s tím výše psaným egem do značné míry také souhlas, byť nepochybuji, že určitý image efekt z takového stroje může být také pozitivním faktorem i ekonomicky - získání dalších zákazníků či zvýšení "kreditu" firmy na trhu... Na druhou stranu i stroj, který při normálním výpočtu nevychází si může na sebe dokázat vydělat, pokud nabízí něco, co naprostá většina ostatních nedokáže (pracovat v podmínkách kde ostatní už ne, dělat nějakou novou technologii, poskytovat nadstandartní data atd.) co je na trhu tak výjimečné, že by se za to platilo nadstandartně...smile
FarmaBlazek   04.09.2011 08:57:47
Problém je že když bude dobrý rok tak ti za TT nikdo nedá ani korunu navíc.. Honzabru nakousl Anglii,Německo atd. Tam je dotovaná podpora prodeje a dotace na nové stroje.. Proto se tam dají koupit pěkné použité stroje za dobré peníze.. Někteří zde mluví o částce 11 milionu jako o kapesném na týden ale chtěl bych vás vidět jak za to ručíte celým svým majetkem. Pak se hodně špatně spí kdyź se to sere.. A jak psal Zetor ekonomika není v tom že mam 770TT a odváží mates.. A kdo nechce počítat ať raději nepodniká jinak z něj bude bezdomovec.
sten8811   04.09.2011 09:47:33
pánové jenže ten stroj má pořád nějakou zůstatkovou cenu za jakou ho prodáte.už vidim majitele jak bude mít kombajn 20 let.Co teda já znam praxi tak 5-6 let splatit odečtu z daní a prodam a kupuju další.
TomášJ.   04.09.2011 11:51:02
to chomyz a Zetor - proč si tedy službař kupuje kombajn a nabízí jeho služby dál? Aby byl ve ztrátě nebo proč teda? U podniku chápu, že není šance kombajn zaplatit a musí se dotovat z něčeho jinýho, ovšem je velmi potřeba kombajn mít. Ale nechápu to s tím podnikem služeb, který na tom má postaveno podnikání. Pokud bych nedokázal stroj zaplatit proč bych to dělal? Z dobrého srdce asi ne....
Zetor   04.09.2011 12:19:54
A kolik znáš službařů s 770TT? Kolik s CR 9090 (kteří nemají jiný obor činnosti)? Když si koupíš Lexion 560, dáš za to cca 6 mega, 800ha ročně s tím udělat můžeš, po 1500 kč/ha, doma máš 1,2 mega ročně a za 5 let máš kombajn splacenej a když ho prodáš, tak splatíš poruchy a možná ti něco zbude. V tom je fór všech těhle velkejch kombajnů. Že jejich dvojnásobná cena není promítnuta do dvojnásobného výkonu. To už se tu řešilo u Black Lady, která za ty peníze dělá stále málo muziky i s 12m lištou. Když je službař šikovnej, sežene práci ve slunečnici, v kukuřici a už to může bejt veselejší. Ale pořád je to strachování se o to, že snad nepřijde mokrej rok (jako letos) a snad tý práce bude dost a snad si můj oblíbenej podnik nekoupí vlastní mašinu nebo nepřestane pěstovat slunečnici. Kdyby to všechno byla taková výhra, tak by si nenechávali všichni dovejzt jetiny.
George8030   04.09.2011 12:25:10
a nebo si s ním odsekat nějaké ty sezony, dobře pojistit a pak "prodat" pojišťovně třeba zkouškou žehem smile a bylo by po všech diskuzíchsmile
Ale jinak diskuze zajímavá, každý má svůj názor,někdo souhlasí s tím a někdo s tím ... podle mě,můj názor je,že záleží taky hodně v jakých podmínkách kdo hospodaří a podle toho volí techniku. Osobně,když si vemu tady u nás, sám jsem si vyzkoušel,že na našem okrese stroje typu pásák 9kové řady a 12m swiffter je spíš pro zlost, proto ŠZP koupili JEN 8kového a stroje s mnohem menším záběrem. Podle těchto faktorů si myslim,že plno lidí bude vybírat i kombajn. Jeden podnik u nás jede na systému tvrzení,co zde někdo napsal,radši 3 menší kombajny,než 1 velkej,ale když se jeden rozbije,2 a nebo min. 1 pořád jedou. To je dnes alespoň pro zemědělce v naší oblasti DOST podstatný faktor. Protože,aby se ze 3 kombajnů rozbili 3 najednou? to je pravděpodobnost (ikdyž jednou se nám to stalo,ale akorát zapršelo smile ) Je to sice takový "selský" názor možná,ale beru to z praxe co mám zkušenost zde od nás.
TomášJ.   04.09.2011 12:35:25
to Zetor a kolik 770TT nebo CR 9090 má polci (vím, že má nějaký 580tt), který tu píše o tom, že se to nevyplatí (tak jsem to pochopil já). Já jen řikám, že přeci nebudu podnikat v něčem co nepřináší zisk. Za dobrý slovo se nikdo nenají. Tak mě tu netvrď, že jsou na tom službaři špatně, když je službařů jako máku. Kdyby to bylo opravdu, tak špatný, tak v tom nikdo podnikat nebude řek bych. Můj názor

to Polci - pokud jsi myslel jenom stroje v ceně okolo 10-11M tak to je pak jasný a souhlas.
jiri600   04.09.2011 12:54:16
Řekl bych, že bude rozdíl mezi nákupem nového+největšího kombajnu na pásovém podvozku a nákupem jetého Lexionu 580TT, který nemusí mít ani poloviční cenu oproti novému 770TT.
Honza.S2   04.09.2011 15:36:03
To TomášJ. já sice nejsem službař a nemám žádný kombajn. Aletak trochu to vidím. Někdo tu psal o výkonu, který bych měl udělat aby se zaplatila mašina za 10 milionů.
Teď si vezměte jednu věc, a těch zákazníků už NEBYLO málo, co již měly starší mlátičku, koupily si novou žlutou nebo rovnou zelenou, vše nové s příslibem prodejce o zajištění hektarů a tím i splácení mašiny. Vše se spočítalo, naplánovalo se tam někde 700 ha za léto..... Jo. Borci jeli na Slovensku, tam místo 200 udělali 100, přijeli domů, začlo pršet a pršet, na jihu udělali sotva 50ha, tam kde měli jet je potřebovali dávno, k tomu jim utekl jiný kšeft a nakonec pro ně dodavatel neměl ani práci protože dva zákazníci mu odřekli z jiných důvodů.
8 milionů úvěr na krku, s bídou na první splátky a co dál?smile To je holá realita. Loni jsem měl možnost Massey Fergusonu 7278, s plánem na 700 ha za 3 700 000,- Kč... když jsem s tím loni za kluky dojížděl tři dny u Opavy, bylo tam sotva 200... ani těch 400 neudělal a kšeftů měli v plánu leč pršelo a nikdo na ně nečekal.
A použitá mlátička - teď si představím že si koupím tam někde za 4 miliony Lexion 580 a připočtu za žně to co jsem letos na vlastní oči viděl - opravy za 500 tisíc, kosohon za 50, rozsypaný drtič nebo vylámané zuby v rychlostce s vizí opravy za cca 300 tisíc ne li víc, zadřené vypálené i s uložením nové ložisko fa. Ina, na hřídeli drtiče, celé za 30...
Upřímně přešla mě chuť se zabývat myšlenkou podnikání zrovna v tomhle.
Jiná věc jsou Agroslužby Pavelka nebo podobní s více kusy mlátiček, stálou klientelou ale i tak je to velký kus práce se k tomu vypracovat...
stalinrio   04.09.2011 16:12:50
TomášJ: Člověče ty jsi jak natvrdlej! Copak nechápeš, že službaři typu Polcar, Pavelka, Janovský a jim podobní splácejí takto výkonný kombajn třeba čtyřmi dalšími staršími? Ty už jsou zaplacený a doplácejí na tenhle novej!!! Ano, pokud ten službař takový stroj má, je to prestiž a zákazník na to kouká jinak než když tam přijedeš třeba s Megou - a to je další důvod proč ty firmy ty mašiny kupujou... Není to jen ve výkonu! jen se podívej na srovnání 600 a 770 který včera dal na fórum VonVagel - je tam snad rozdíl ve výkonnosti roven rozdílu ceny? Podobně to bude mezi 580 a 600! A tím se dostáváme k tomu, že pokud budu uvažovat rozumně, koupím za cenu jedné 770 tři starší 580 - výkon budu mít proti 770 téměř trojnásobnej, a budu operativnější (tzn, že můžu v případě potřeby poslat každej kombajn jinam - to u jedné 770 asi těžko docílim)... Jistě zplatím možná o dva řidiče víc, o to víc ale udělám práce! Co je tak složitýho k nepochopení?smile
TomášJ.   04.09.2011 19:03:20
to stalinrio klidni laskavě vášně smile Neboj se, že si neumím spočítat, že když službař s 8-10 kombajnama udělá 5200-5500ha * např. 1500, že z toho po odečtení nákladů má dost. Ono si pak nepujdu koupit kombajn za 11M, ale jetej za 4-5 neboj se, že tohle nechápu. Mě ale zajímá rentabilita služeb na jeden kombajn. Kterej když je teda podle většiny z vás nezaplatitelnej, proč jich je tu tolik? Selským rozumen to nezaplatitelný JE to vím. Ale nevím, tedy proč jich je tu tolik, když je to tak na nic.
Službařů typu Polcar, Pavelka, Janovský je jako šafránu. Ale i oni museli nějak začít a ptám se tedy, jak zaplatili ten první popř. i druhej nezaplatitelnej kombajn, aby si mohli koupit další. A nepleťte sem dotování z jinejch oblastí i když to u nich třeba tak bylo. JE tu i x službařů kteří to určitě např. ze setí nebo řezačky nedotujou a mají taky 2 i 3 kombajny. Jasně můžu si dát hodně přitaženej příklad, jak tu někdo psal udělám dejme tomu 600 ha *1500 a za 4-5 let to zaplatím, ale mě dost zajímá jak to dělali ti menší službaři popř. i polci nebo janovský když začínali, jak to udělali, že to zaplatili. Ono je hrozně chytrý napsat komentář koupím si 3 lexiony místo 1, ale když budu začínat, tak opět selským rozumem nebudu mít ani na jeden a úvěr mě nemine a pak děj se děj.....
Zetor   04.09.2011 19:18:25
Jak že jich tu je tolik? Bavíme se o tomhle stroji (770TT), ty tu jsou tři, nikdo z nich to nevlastní čistě do služeb. CR 9090 je tu jedinej, opět vlastněnej sice službařem, ale s vlastníma hektarama. Polci nezačínal s TT, ale s malým Dominatorem. Janovský než koupil 770ky, tak měl 560, 580 a 600ku a kdo ví co před nima. Nezaplatitelný jsou kombajny ve službách za 11 mega a ty tu nikdo v republice pouze do služeb nemá. Ani jiný TT. Jediný nový TT ve službách jsou v Agrall servisu, který si to ovšem může dovolit. Ten by si mohl dovolit i tu 770 TT, ale nemá jí. A předtím měl 560ky, místo 600ek... No proč asi...

A jestli to nebylo jasné, tak nerentabilní není mít jedinej kombajn! To tu nikdo neřekl. Bavíe se o stroji s takovou pořizovací cenou.
stalinrio   04.09.2011 19:34:15
:) už jsem teda laskavě klidnej, no... :) Stejně to někdo nepochopí... :) Ano, přesně jak píše zetor - jde o pořizovací cenu! Ne o to jestli na to mám - ale když na to mám, tak co je výhodnější... Asi tak... :D
Petr   04.09.2011 20:02:38
Shodou okolností jsem před nějakou dobou zkoušel vypočítat, jak by se mi vyplatilo provozovat jednu sklízecí mlátičku na služby. Ne že bych měl zrovna takové plány, ale jen tak ze zvědavosti. Přitom jsem se snažil vycházet ze zásad podnikové ekonomiky, tzn. sestavit si peněžní toky na jednotlivé roky provozu stroje, vypočítat čistou současnou hodnotu a samozřejmě dobu návratnosti investice. Výchozí data pro výpočet jsem dal dohromady převážně z výročních zpráv některých zemědělských podniků a informací od službařů, zbytek jsem se pokusil odhadnout sám. Abych to zkrátil, tak při nákupu Lexionu 550 na úvěr v ceně 5 062 000 Kč na pět let i s následným odprodejem, s průměrným ročním výkonem 680 ha a cenou služby 1550 Kč na ha (bez nafty) mi vyšla čistá současná hodnota necelých 90 000 Kč a doba návratnosti investice 4,97 roku, takže v podstatě na pět let. Nevím sice, do jaké míry jsem se trefil reality, protože s provozem kombajnu na služby nemám absolutně žádné zkušenosti, ale tak nějak (možná zbytečně složitě) by se měly hodnotit investice v podnikové ekonomice. Možná by nebylo od věci tohle spočítat i pro Lexion 770TT na fotce, bohužel zas tak detailní informace nemám...
honzabru   04.09.2011 21:19:22
Znám dva farmáře v Německu a jednoho v Anglii, všichni vlastní 770TT s lištou V1200 již od loňského roku. U všech jim kombajn sklízí pouze vlastní úrodu, pokud vím, tak žádné služby. U všech tří jim za minulý rok kombajn sklidil 1000-1300 ha. Všichni to jsou majitelé, pro které jsou rozhodující náklady na tunu obilí a z toho plynoucí maximální zisk. Proč si tedy podle některých z vás raději nekoupili levnější kombajn? Nebo dva levnější místo jednoho...

Jak jsem již psal výše, dva či tři kombajny místo jednoho se ve většině případů nevyplatí. To už nemluvím o tom, že za cenu 11 milionů většinou ani dva potřebné nové nekoupím. Pokud budu dělat i kukuřici a nebudu chtít vytřasadla... A koupit dva jeté místo jednoho nového, to je snad ještě horší. Musím do nich hned od začátku lít pořádný balík peněz, logicky mi budou na farmě sloužit kratší dobu plus k tomu všechny ostatní hlavní nevýhody, které jsem zmínil nahoře (platím provoz 2 kombajnů místo jednoho, více lidí, nemusí stačit překladač...)
stenlynko   04.09.2011 21:36:54
honzabru: ja som písal o dvoch menších namiesto jedného veľkého, ale myslel som to z pohľadu podniku, ktorý si najíma služby, vtedy mi je jedno, ak si tie služby volám ja, koľko je tam obsluhy, ja platím za hektár.
A keď začínal pán Polcar, či Janovský, myslím, že to už bolo pár rokov dozadu a trošku iné časy, keď sa dalo službárčiť aj s 516-kou ktorá dokázala zarobiť pekné peniaze... Ono je to všetko pekné, do doby kým sa to nezačne kaziť a kým mi za tú urobenú prácu aj zaplatia, ak nie, tak sú všetky výpočty v háji a že takých prípadov je neúrekom, o tom ani hovoriť nemusíme.
Honza.S2   04.09.2011 22:05:19
To Honzabru: Jaká byla skladba plodin a celková doba sklizně?
Za další, myslíš si sám osobně že jedna sklízecí mlátička Claas Lexion 770 s lištou 12m ti dokáže nahradit dvě menší sklízecí mlátičky?
Pod tím pojmem beru dvě menší sklízecí mlátičky se záběrem lišty 7,5m, vytřasadla. Např. Lexion 670 nebo New Holland CX8090. Za 11 milionů je nepořídím, ale beru v potaz že když už nic každá mě zvládne sklidit za den v klidu 20ha, no i 25 ha s přesýpáním na souvrati a extrémních podmínkách - tam kde si jednou byl a viděl si jak to tam vypadá. Takže mám 40 - 50 ha sklizeno, ve třech lidech. Nehledě když se jeden pokazí druhý stále jede. Všechno má dvě stránky věci... Překladací vůz mě nezajímá, to jsme neměli. Spotřeba 17 l/ha (opraveno).
A dokáže mě někdo zaručit že jeden kombajn s 12m lištou mě sklidí 50 ha a víc jistě každý den?
Zatím ty výsledky z praxe nesvědčili o tom.
stenlynko   04.09.2011 22:10:07
Honzo, snáď tú spotrebu 17l/ha krát dva nemyslíš úplne vážne smile ak je na hektár 17, tak je 17, lebo keď má každý 17l/ha, tak každý má aj hektár skosený predsa
Honza.S2   04.09.2011 22:19:27
Sem oslík cosmile smile Už z toho blbnu. Měl bych toho nechat.
stenlynko   04.09.2011 22:21:30
ale ako pobavenie dobré smile smile občas tu z tých komentárov človek naozaj blbne smile ale 17 je oproti tým nejakým 25 a vyššie veeeľmi dobrá spotreba smile
FarmaBlazek   04.09.2011 22:28:08
chtěl bych se veřejně omluvit uživateli honzabru a zároveň mu poděkovat že mi otevřel oči.. Zítra jdu prodat všechny 3 kombajny a koupit za ně 770TT protože tolik nás všechny 3 stály kdybych nebyl tak zaslepen mohli jsme ještě dneska sklízet.. Děkuji za radu. A jesli si myslíš že 770TT udělá 2x tolik než 580TT tak jsi blázen..
honzabru   04.09.2011 22:28:38
Jedná se o oblast nad Magdeburgem a jihozápadní Anglii. Plodiny byly řepka, pšenice a ječmen. Jestli ještě něco jiného, to netuším, ale spíš ne. Srovnávám rotorové kombajny, jak jsem psal, vytřasadla pro mě nemusejí být žádoucí. Za cenu 11 milionů dva nové rotorové nekoupím. Nikdy jsem neřekl, že velký kombajn udělá dvojnásobný výkon. Ani si to nemyslím. Ale vše záleží na situaci, u každého je to jiné. Pokud mám s velkým kombajnem nastavenou sklizeň za 12 dní, tak třeba její zkrácení na 10 dní už pro mě nepřináší žádný efekt a pouze by mě to stálo více peněz. Těch 12 dní je myšleno na nějaký můj průměr například. Asi víš, jak to myslím.
Pokud bych musel kupovat soupravu překládacího vozu navíc, tak pro výkonou linku je to nějakých 6 milionů. Tebe to třeba nezajímá, mě ano. Platím provoz dvou kombajnů místo jednoho, tím není myšleno palivo (to se počítá na hektar), ale třeba i pojištění, že mi to vůbec stojí na dvoře, veškeré náhradní díly, provozní náplně.... A pak je tu potřeba dalšího člověka (pokud i překládací vůz, tak dvou). A to může být problém jeden z největších. Nejde tu vůbec jenom o peníze. Jde o toho člověka z principu. FarmaBlazek by mi asi dal za pravdu. Kde ho seženu? Pokud ho v průběhu roku nepotřebuju, to si mám vzít brigádníka? Kdo by mu svěřil svůj vlastní kombajn...

Další věc, často užívaný argument, že jeden kombajn může stát, ale pokud jsou dva, tak se stále sklízí. Taky podle mne nesmysl. Upřímně, stát se to sice může snadno, ale kolik je takových dnů, kdy musí být kombajn odstaven kvůli poruše úplně celý den? Ve většině případů nějakou část dne stojí a nějakou sklízí. Ale u dvou kombajnů je to úplně stejné. Taky to není tak, že se jeden rozbije, ale druhý jede bez poruchy stále. Třeba mají oba dva nějaké menší odstávky, a pak mi to vyjde úplně nastejno.


Ještě jedna věc k panu Janovskému, ruku na srdce, to si opravdu myslíte, že si koupí ztrátový kombajn, aby mu na něj ostatní kombajny vydělávaly? Proč by to proboha dělal? Proč si nekoupit všechny ziskové? Ať mi nikdo netvrdí, že když někam přijede s 770, tak se všichni posadí na zadek a už nechtějí nikoho jiného. Pokud by šlo o Terra Trac, tak to pochopím, ale takhle určitě ne. pro ty zákazníky, ke kterým přijede sklízet, může být úplně jedno, jestli tam jezdí s 580, nebo 770. Kvalita sklizně je stejná.
honzabru   04.09.2011 22:33:43
FarmaBlazek: Raději si znovu přečti mé komentáře a možná u nich i zapřemýšlej. Nic v tom smyslu, co jsi napsal, jsem já netvrdil. Ta omluva by se hodila až teď za ten tvůj poslední koment...
Honza.S2   04.09.2011 22:42:38
Už bych to moc neřešil. Nastavit si sklizeň na 12 dní klidně můžu. Vezmu li jen 900 ha ječmene s pšenicí dohromady sklidit za 12 dní tj. 75ha na den. To v reálu ale jedním velkým kombajnem neuděláš. V podmínkách posledních dvou let ne.
Doufám že to mám bez překlepů smile
honzabru   04.09.2011 22:46:06
Nikdo zde netvrdil, že chce dělat za 12 dnů 900 hektarů. A taky už mě to tu moc nebaví
stenlynko   04.09.2011 22:46:16
Honzo, 900/12=75 smile máš to dobre smile
FarmaBlazek   04.09.2011 22:58:08
byl jsi letos venku? Co chceš nastavovat za dny když pořád prší? Co sem taháš cizinu? Já sklízím tady! V Anglii kde jsem si pro kombajn byl nedělali sladovnický ječmen a parametry u pšenice mají taky uplně jiné a je tam pořád vlhko tak se jede non-stop a stejně se to suší tak zustaň v ČR. Kde je napsáno že musim mít překlaďák? Co to tam pořád motáš za nesmysly? Jsi trochu mimo realitu možná chybí praxe...
honzabru   04.09.2011 23:03:49
FarmaBlazek: Tobě vážně nemá cenu nic říkat. Celá tahle diskuse se týká toho, že zde někteří autoři příspěvků napsali, že 770TT je nerentabilní kombajn. Já celou dobu diskusi směřuju tím směrem, že je naivní se domnívat, že když něco nefunguje u mě, nemůže to fungovat někde jinde. Celou dobu je zde řeč o celém evropském trhu, ale to jsi evidentně nepochopil. Kdo je jednoznačně mimo, jsi ty. Teď se ukázalo, že ani nemáš tušení, o čem je zde celou dobu řeč. Možná by tě měl uklidnit i pan admin. Já jsem o tobě nic neřekl, ani jsem se nijak do tebe nenavezl, tak nevím, proč bych měl tyhle tvoje komenty snášet.
Zdenek Srytr   04.09.2011 23:22:16
Pánové, nerad zasahuji do této ze začátku zajímavé diskuze, nicméně zde přibývá zbytečně vyhecovaných příspěvků a proto vás upozorňuji, že pokud v tomto trendu budete pokračovat, budu zakazovat a myslím, že by to bylo zbytečné. Navíc zjišťuji, že se vyčerpala studnice možných úvah a stále více se začínáte opakovat a řešíte zde již věci řešené. Myslím, že to Jeník.S2 pojmenoval velice přesně ve svém komentu, je na čase to přestat řešit v tomto duchu. smile

Pro kolegu FarmaBlazek : Opravdu je zbytečné takto hekticky reagovat, buď to řeš po SZ nebo zvol Forum na podobné detaily, ale nehádejte se tu.
Ono není jednoduché vždy pochopit psaný projev (v několika případech to už v této debatě bylo, stačí zapátrat výše) a pak se zbytečně zlobíte u té klávesky.smile
Polci   05.09.2011 19:15:52
Rozjela se zde velmi zajímavá diskuse. Nebudu se tu rýpat v některých příspěvcích, kde jsou věci zcestné či mírně nepřesné. Pokud budu službař, je stanovena nějaká cena za hektar, kterou vám možná někdo zaplatí, když u něj budete ten hektar sklízet. Ta se pohybuje od 1000 (někdo jde i pod tuto magickou hranicismile ) do 1800 (jestli někdo platí nad tuto hranici, napište SZsmile ) Kč/ha. Ceny bez nafty(dává podnik), platu řidiče, ostatních nákladů, daní, náhradních dílů...(dává firma z vlastního). Takže reálně zůstává těm hodně levným třeba 800 Kč/ha, těm drahým třeba 1500 Kč/ha. Pokud bude stroj za 11 mil, jsou někteří šťastlivci, kteří si jej koupí za peníze, které donesou v igelitce (tudíž peníze vlastní), a ti méně šťastní si jej pořídí na úvěr/leasing případně do nájmu. Pokud dělají služby a nenašvidlovali něco na PGRLF, budou mít úrok okolo 5% ročně (z úvěru), u leasingu různě. Vezmeme levnější peníze u úvěru (v některých případech potřeba zajištění vlastním majetkem). Takže něž v této variantě vyjedou, mají první rok 550 000 Kč mínus, pouze na úroku. I pokud budou dělat s čistým ziskem z hektaru 1500 (pochybuji, že to někdo svede na více než pár hektarech) budou mít - 366 ha pouze na úroku. Pokud připočítám pojištění cca 140 000 Kč, mám dalších - 93 ha, další náklady třeba na ND je také něco...těžko předpovídat, co se vám vyšrotuje a vy budete muset stát, uznají vám vše na záruku, zaplatí vše pojišťovna, ale nebudeme malovat čerta na zeď. Následně je potřeba i splatit část z těch 11 mil. Pokud bude 8 letý úvěr, je tu hezkých 1,37 mil, což mi vychází na pěkných - 916 ha... Pokud jsem někde udělal chybu mám to špatně spočítané i na firměsmile Na tuto legraci tedy potřebuji první rok udělat 1375 ha za pěknou cenu za ha. V období hlavních žní nesplnitelné, na kukuřici či slunečnici potřebuji adaptér, přestavbovou sadu a nějakou kačku navíc na opravy...takže další náklady. Něco odepíšu ale stále zde ještě čeká stát na daně, sociální pojištění, zdravotní pojištění.
Následně mě čeká v dalších 7 letech stále spousta práce, spousta splácení a touha dělat stále moc hektarů za dobrou cenu i když se cena úroků bude postupně snižovat. Stále podotýkám, že jsem vše propočítával velmi nadnesenou čistou cenou 1500 Kč/ha, kdo dělá za 1200 Kč/ha spočítá si sám, kolik mu přibude hektarů, které bude potřeba udělat.
Po 8 letech pachtění bude stroj mít 8000 či více hektarů a reálnou prodejní hodnotu 2 500 000 Kč (možná více , možná méně)...Pokud budu mít štěstí a během těch 8 let něco nevyjde, pokud bude opak, už pofrčí stroj dalšímu šťastlivci. Takže stále mi to nějak nevychází. Jiné to může být u zemědělského podniku, který si to vydotuje z něčeho jiného, ale i tam to je zřejmě ekonomicky na hraně. Ale zde se aplikují jiné propočty a ty já nezvládám.
Ještě malá poznámečka k odstavením z důvodu poruch. Letos nám stála 580 z roku 2008 s cca 1000 Mth 6 dní na poli a nešla nastartovat... Koncem žní zase 550 z roku 2007 kvůli nekomunikaci stroje s motorem 8 dní. Nemít další stroje, už hledám provazsmile
Zetor   05.09.2011 20:00:38
Amensmile Koment, který by si zasloužil být v učebnicích na zemědělských školách.

Rád bych na závěr dodal to poslední z mojí strany... Stojím si za tím, co jsem tu uvedl výše. Přes to všechno si myslím, že Agrospol koupil velice dobře, že letos dokázali udělat parádní výkon a měli velké štěstí na poruchovost a spotřebu paliva. Vím, že ten kombajn vybírali delší dobu, vím, že se báli 600ky a čekání se jim vyplatilo. A to, že ukázali, že podobný stroj má smysluplné využití v podmínkách Táborska, nechť je příkladem pro další farmáře. Pro Agrospol je to podle mě skvělá koupě, ale jen mě na celé věci zarazilo, že se tolik lidí divilo, že takový stroj je dotován z jiných činností... Což mě přijde jako samozřejmost. A jak již bylo řečeno, samozřejmost u většiny velkých strojů. smile
Jano SK   05.09.2011 20:52:48
Nechcem rozprudzovat debatu, ktora bola v podstate ukoncena na urovni odbornej a dokonca aj spolocenskej, ked nikdo nikoho neposlal niekam koli inemu nazoru...

..ale dovolim si nesuhlasit s poslednou vetou o dotovani stroja z inych cinnosti - ako samozrejmost u vacsiny velkych strojov. Bolo to myslene iba na kombajny alebo vseobecne?
Zetor   05.09.2011 22:18:00
Tak myšleny byly nejenom kombajny, ale také např. pásové traktory. Tam to sice neplatí ve všech případech, ale mnohdy lze spatřit 500k pásák na farmě do 2000 ha. A zde věřím, že ten pásák je také dotován. Stejně tak samojízdné postřikovače na podobně velikých farmách, hlavně pokud se jedná o kvalitní a drahé postřikovače. smile
honzabru   05.09.2011 23:30:46
Jen doplním, že z posledních komentářů by se někdo mohl mylně domnívat, že nejefektivnější jsou ty velké podniky. Což by byl pravý opak skutečnosti...
Zetor   05.09.2011 23:44:56
to honzabru: S tím naprostý souhlassmile

Myslím, že optimální využití stroje (co se počtu motohodin týče) jde úplně proti snaze o splnění agrotechnických lhůt. Z hlediska stroje chci, aby mi pracoval stále, z hlediska agrotechnického chci mít vše hotovo v optimálním čase, třeba za jediný den. A teď si z toho vybertesmile
Ben Brocka   15.08.2012 11:28:01
Cena 780 Terra Trac (vo verzií 4x4) s adaptérom vario 1200 je cca 11 000 000 Czk (440 000€), Takže tá 770 o niečo menej... smile
Fastrac3220   15.08.2012 13:23:07
Vím akorát že 770ka 4*4 s V900 v plné výbavě kromě pravého Laser pilota vyjde na 14 000 000 Slovenských korun. Je to info z letošních žní a to přímo od prodejce který zároveň dělá služby a byli jsme na jednom podniku. Ale cena je velice proměnlivá a závisí na mnoha faktorech, asi jako u všeho. Byl jsem svědkem vážného a závazného rozhovoru o koupi nové šestistovky (před třemi lety) na kterou ke konci byla dána sleva 1,5 mil.
qoiko   15.08.2012 17:02:27
Beeene, můžu se zeptat, kde jste tuhle informaci zjistil.smile
Ben Brocka   15.08.2012 17:05:23
Od agronóma podniku, ktorý vlastní 2 kusy týchto Lexionov...
lexikon   15.08.2012 18:21:22
nechcem zbytocne rypat alebo sa nebodaj niekoho dotknut,ale dovolim si par poznamok k diskusii:
1. APS Hybrid je mlataci system kombajnu,takze by som to nenazyval vybavou,ale to by sme sa len chytali za slovicka.. dalej 4x4 rozhodne nie je samozrejmostou vo vybave kombajnov ;)
2. vacsia cast diskusie vyplyva z nepochopenia. Jasne,ze keby sa taketo stroje nepredavaju, tak by ich vyrobcovia nevyrabali. ALE. Treba si uvedomit VZDY KONKRETNE PODMIENKY daneho podniku, ktory si takyto stroj kupuje. Mne moze spravit lex 600 1000 ha a sused si povie,ze on chce mat lepsi a vacsi stroj, tak si kupi takyto za 11 mega a nemusi spravit ani polovicu,lebo... Zatva je vec spojena nielen s technickou castou stroja, ktora (teoreticky) urobi nejaky vykon,ale mame tu aj velmi dolezity faktor prirody- teda pocasie, stav porastu, buriny atd. a este aj rozne dalsie faktory ako poruchy, OBSLUHA STROJA a nejake dalsie. Takze sa mozme dohodnut,ze neexistuje univerzalna pravda, ale vzdy zalezi na konkretnych podmienkach nielen podniku,ale aj konkretny pozemok, plodina a vsetky ostatne spomenute okolnosti. Ale z cisto ekonomickeho pohladu nam tu pan Polcar vysvetlil ako to funguje v praxi a myslim,ze on je osoba viac nez povolana.
3. rentabilita kombajnu je vec tak zlozita,ze v jednoduchej diskusii (bez konkretnych udajov a podkladov) to tazko vyriesime,ale zas pan Polcar ponukol taky nahlad ako by to asi vyzeralo s rentabilitou tohto stroja v nasich podmienkach. Porovnavat to s Anglickom ci Nemeckom je trocha mimo, pretoze je tu tak vela faktorov,ktore tuto rentabilitu ovplyvnuju,ze take pocty su az nerealne. Minimalne kvoli dotaciam, cenam phm, cenam dielov, cenam strojov, cenam sluzieb samotnych atd.
4. na zaver, honzabru, pani z praxe ti tu vysvetlili,ze tento kombajn je nerentabilny.. a tak to proste je. Sluzbari si takyto stroj mozu dovolit len ak maju svoje uz zaplatene stroje alebo maju na to ine zdroje,ale tento kombajn sa sam o sebe nezaplati. To tu polci vysvetlil velmi pekne. Ano, sluzbarov je vela,ale koko z nich ma takyto stroj a kolko z nich zacinalo s podobne vykonnym strojom? Myslim,ze vacsina by bola este velmi rada ak by zacala s nejakym vytriasadlovym lexikom v minimalnej vybave.
5. tuto sezonu som mal cest vozit sa na stroji s TerraTracom, 4x4, laser pilotom a cruise pilotom a v konkretnych podmienkach nebolo treba ani jedno z toho,cize by stacil stroj o 2 miliony lacnejsi... samozrejme myslene s nadsazkou,ale hadam sa chapemesmile
qoiko   15.08.2012 19:44:07
nic ve zlém. Beene
Zetor   15.08.2012 23:13:00
Tak k té ceně pro VIP podnik si připočti tak další dva miliony pro obyčejný podniksmile
Standa Kučírek   18.08.2012 13:58:27
Tak jim ta V1200 letos dlouho nevydržela... smile
Polci   18.08.2012 17:43:18
To Standa Kučírek: Copak, něco trefili? Či se rozpadla sama od sebe?
Standa Kučírek   18.08.2012 23:46:02
To Polci: Na slovensku chytili lištou o patník mimo pole... že prý byla rovná jen u šikmáku smile
Polci   19.08.2012 06:56:12
to Standa Kučírek: Tak to je smolík...při obsekávání???To to naši bratři sejí až k patníku...i když po letošních zkušenostech s všemožným bordelem naházeným na okraj pole se nedivím ničemusmile .
Dokonce v jednom podniku, kam už jezdíme léta s lištama 7,5 či 9m, zaseli vnitřek sloupů vysokého napětí 6m sečkou a hrozně se divili, že to najde posekat smile
karanice   19.08.2012 15:24:36
To by mě zajímalo kdo bude hradit škodu.
Jestli pojištovna či podnik jemuž pole na kterém se to stalo patří.smile
Standa Kučírek   19.08.2012 18:38:06
To Polci: Pokud vím tak to bylo při otáčení na souvrati... Máš pravdu že jet první na okolku je adrenalinová záležitost a nikdo se do ní nehrne... smile
To znám, 5m od kraje závlahy a neposečené obilí a už bylo zle... Ale že nám dalo práci dědovi agronomovi vysvětlit proč že to tam nejde posekat smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.020294189453125.s