Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
oryxman   04.01.2012 20:28:39
Co myslíte? Ropa nebo Holmer ?
Skippi   04.01.2012 21:29:14
Ono jak se to veme, když přijde mokro, tak jsou namydlený oba. Ropa je drobet větší, ale zase díky vyosené stopě má menší tlak na půdu. S holmerem tolika zkušeností nemáme, nemůžu soudit.
TomDuba   04.01.2012 21:38:13
Holmer má taktéž vyosení jako Ropa. Ta má spíš výhodu 3 nápravy.
Falko   04.01.2012 21:49:34
Právě píšu článek o Ropě V8-4 do časopisu Zemědělec. U Ropy se mi líbí, že je nově vybavená systémem Micro-Topper, který z řepy téměř nic neseřízne a taktéž nabídka modelu XL se záběrem 9 řádku je zajimavá. Výhodou je taktéž objem 40 m3, jenž je vyprázdněn do 1 minuty. Když se však podíváme do minulosti, Holmer i Ropa byly kdysi jeden podnik, než Hermann Paintner založil samotnou Ropu v Sittelsdorfu. A dnes můžeme taktéž vidět pár přeběhlíků mezi těmito výrobci. Tudíž základ a většina klíčových prvků budou stejné. Osobně bych volil spíše Ropusmile
JohnDeere8430   04.01.2012 21:52:33
Jo ono to má sice 9 řádku ale co jsem se tak bavil tak přece jen to místo mezi přednímy koly , kde se řepa dopravuje na čištění je furt stejně velká ne? Tím pádem se sníží pojezdová rychlost a vyjde to na stejno asi ne?
Falko   04.01.2012 22:05:55
Samozřejmě. Nebude to až tolik razantní spomalení, záleží vše od porostu. Tento systém se hodí spíše do oblastí, kde řepa nedosahuje takových velikostí a je potřeba sklidit větší plochu. V praxi jsem to bohužel nevidel, ale na produktovém videu to nejede až tak pomalu, i když z toho nelze soudit.smile
Proxima   04.01.2012 22:56:28
Každopádně i u mě Ropa, jak tu bylo psáno Mikro řez je velké plus, ale nebude trvat dlouho a bude to mít i Holmer tomu věřím.Když sem viděl porovnání na jednom poli s Holmerem tak Ropa byla ve všem ve předu rozdíl ve hmotnostích rozdílech vyorané řepy ve stejném souměrném porostu na stejnou vzdálenost činil neuvěřitelných 5%. Každý preferuje to své myslím si, že obě firmy jsou na stejné ůrovni. Holmer letos na agritechnice představil svůj devítiřádek. Což Ropa měla dávno před ním. Nevím jak je to na spotřeby a podobně snad nám k tomu více řekne alda, nebo bych mohl nějaké informace sehnat... Každopádně Homer by byl Ropě rovný pokud by přibyla jedna náprava a tím pádem větší zásobník. Ropa v tomhle má navrh. Ale zas Holmer se uspěšně zabívá i systémovými nosiči Terra Variant což ropa tuším má jen překladací vozy a nevím zdaje seriově vyrábí. Myslím si že je to věc zákazníka co si vybere. Jsou to vyoravače na stejné urovni. Jen Ropa Holmera triumfla funkčností a spolehlivostí zapravování chrástu do půdy, mikro řezem a každopádně zásobníkem. Stroj se mi sám o sobě více zamlouvá. Také je to otázka cen. A nevím zda ma někdo zkušenost sobouma stroji. Ale zdá se mi že Ropa m ipřišla ztrátovější na menší řepy. Ikdyž ty stejně zůstanou na skládce po překlepání většinou. smile

Při testu Holmer vs. Ropa byla v rychlosti Ropa také dál. smile
Proxima   04.01.2012 23:03:20
A ještě jedna zkušenost. Měl jsem teď na podzim možnost mluvit s traktoristou a vedoucím nejmenovaného podniku na Jižní Moravě. Sám traktorista říkal orba po Holmerovi pohoda. Po Ropě to byl problém, půda daleko víc utužená. Takže všemá své pro a proti. Ale tohle je zas otázka podniků vlastnících vyoravač, službaři asi na tohle nehledí a podnik kamjedou si taky nevybere smile smile
Falko   04.01.2012 23:09:25
Vystihl jsi to dobře. Je tam prostě vidět jejich dávné spojení a taktéž to, že většinou přecházi lidi od Holmru k Ropě, která je více nakloněná novým nápadům. Ja bych spíše porovnal Holmer a Ropu s Franz Kleine. To je něco jiného. Jejich prodej u nás není nic moc, ale nová řada Beetliner jim může zamíchat karty až se všechny ty chyby vychytají. Jsou tam nové nápady, které tady doposud chyběly. V nejbližší době jim budu dělat propagaci, tak by mě zajímal váš názor, kdo jste se s tim již setkal smile
Proxima   04.01.2012 23:16:52
To s tím Keinem, je jen věc zastoupení prodeje v ČR smile Holmer CZ je tady jako pobočka už hodně dlouho. V te době tu Ropa nebyla,její zastoupení v ČR je tu teď takřka na urovni Holmeru smile Každý většinou bere to co má "za rohem" co se týče servisu a prodeje ND smile
Honza.S2   05.01.2012 06:16:03
Kleine má v Čr historii protože je kdysi před 12lety a dříve měl Agrotec. Ale s cukerní reformou a likvidací cukrovarů se tyto firmy vytratily a vrací se pomalu dnes. 15 let zpět jste měly zastoupení a servis na Holmer, Kleine, Moreau, Matrot.
Honza   05.01.2012 08:27:36
Historie Kleine na našem území začíná již v 80.tých letech, nedávno jsem se v jedné publikaci dočetl, že na kladensku se dokonce kombinoval sklízeč KS 6 s vyorávačem Kleine... Toť ale bohužel vše, co k tomu vím, možná by někdo dákázal přidat něco navíc.
Jinak různé zařízení od Kleine lze dodnes najít funkční v mnoha podnicích, takže ta tradice zančky tu opravdu je.
A ještě takový postřeh, když se umí Kleine SF 10 řádně seřídit, tak dokáže udělat lepší práci než o generaci mladší Holmer. Během letošínho mírného podzimu se to dalo na sklizených polích velice dobře vysledovat... smile
Honza.S2   05.01.2012 09:41:35
Z Kleinu vycházely nebo byly dokonce licenčně vyráběny i Multa 6.
Jinak u Kleina se mě líbí ještě jedna věc, a to jednoduchý překládací návěs na řepu.
Jinak z toho mála co jsem za svoji krátkou dobu na poli poznal, Kleine pracoval výborně co se vyorávání a čištění týče.
Falko   05.01.2012 15:12:54
To Honza: Na Kladensku se opravdu něco takového testovalo, neboť naše oblast je pro Franz Kleine celkem zajimavá. Myslím, že je to především díky panu Rankovi (Rankcar), který je v prodejích republikovou jedničkou. Prodal již všechny modely, jenž Kleine nabízí, tudíž jsem měl možnost něco vidět i praxi. SF 10 na Peruci jsou opravdu na úrovni, stejně jako SF 10-2 u Haškovce, což bylo letos vidět, nicméně i Holmer nebo Ropa nebyly o nic horší. Problém u Kleine SF však je s malým objemem, což bude zřejmě důvod menší obliby.
To Honza.S2 Kleine je myslím dodnes dovážen do čr pod záštitou Agrotecu, avšak většina strojů končí u nás na Kladensku. Co se týče toho vozu. Pan Rank ho loni (2011) měl k prodeji, takže jsem si ho prolezl. Je to v podstatě jednoduchý stroj, ,,blbuvzdorný" a výrazně dokázal zvýšit výkon malých SF 10, 10-2. Zajimavý je též samochodný překladač Kleine, který jsem si prolezl v roce 2010. V prosinci jsem se účastnil premiéry nové řady Beetliner (model Large) u nás. Tam Kleine opravdu předvedl, že umí aplikovat nové nápady do praxe viz. galerka v novinkách od Davida. Bohužel ty ztráty tam byly na hodně vysoké úrovni, ale pokud by se to vychytalo, tak si myslím, že by se jich u nás mohlo pár objevit. Taktéž krok k výrobě šestikolových modelů schvalujismile Alespoň se mi povedlo přemluvit zástupce pro ČR a tím i výrobce, aby přeložily alepsoň prospekty do češtiny smile I když to je minimální úspěch smile U vyorávačů to byl donedávna celkem problém, neboť prospekty k nim prakticky v češtině nebyly...teprve až jsem je chtěl prezentovat, tak se to rozhýbalo a dnes je to již samozřejmostí pro Ropu a brzy i pro Franz Kleine...Holmer v současné době nevím smile
chomyz   05.01.2012 16:12:23
Dovolím si lehounce oponovat - ono nepovedené Multo mělo vycházet ze stroje (dnes již takřka zapomenuté) značky Fähse. (od tohoto výrobce se u nás v 80. letech objevovaly ještě přesnosejačky Monoair). Což nic nemění na tom, že Kleine se u nás opravdu používalo dost už v 80. letech, jak různé varianty KR-6, tak výjimečně i rozdělené na traktoru vpředu K-6 a vzadu R-6. Od roku 89 měla probíhat kooperační výroba KR-6 II (zřejmě v Babicích?) - budu rád, pokud někdo uvede na pravou míru, a každopádně pak probíhala výroba sejaček Multicorn, a snad i sběračů L-6 a překladačů RL-14? Nějak se mi v archivu nedařilo najít co jsem hledal, díky za případné korekce. No a samozřejmě po roce 89 měl Kleine u nás velmi výhodnou pozici tak jako všechny ostatní západní značky, které se zadrápkovaly už před r. 90 a lidi je znali. A ten Agrotec pokud vím nikdy ty Kleine nepřestal zastupovat, akorát pár let to bylo jaxi zmražené a teď se to snad rozhýbe...smile
Honza   05.01.2012 18:32:20
chomyz: tak jsem to našel a nalistoval a v přesném znění píší v této publikaci z roku 1989 toto: JZD Rudá záře v Kamenných Žehrovicích dosahuje výsledků i rozvinutou socialistickou soutěží. (...) Také účast na výstavách prospívá nejen samotnému družstvu, ale i celému zemědělskému rozvoji. V Černém lese (u Benešova) byla např. úspěšně uvedena chemická plečka na traktor RS 09, na expozici Země živitelka v Českých Budějovicích pak velká přestavba sklízeče KS 6 B s vyorávačem cukrovky zn. Kleine. V obou případech se jednalo o mimořádně aktivní přínos v oblasti vynálezeckého a zlepšovatelského hnutí. (konec citace) Takže tuto kombinaci jsem měl na mysli, bohužel bez fotografie... smile
ROMAUS   05.01.2012 20:53:09
Nazdar chlapi, já osobně myslím,že Ropa,neboť jsem s Holmerem jezdil 9 sezón a teď 2 roky na Ropě a myslím ,že má něco navrch,jak se tu píše, co se týče bunkru,tím pádem většího dojezdu a co se týče te ušlapané půdy (orba),tak mám svůj názor celková tonáž Holmera/4 koly a Ropy/6koly -- u Ropy je tonáž na 1 kolo menší než u Holmra a navíc taky,jak kdo volí přesazenou jízdu--na půl,nebo naplno smile
chomyz   06.01.2012 07:58:32
Tak jsem zapátral hloubějc a musím poněkud korigovat moji předchozí zavádějící informaci - těch tuzemských firem, namočených do spolupráce (kooperace, úpravy...) s Kleine bylo poněkud více: sejačky JZD Hulín, L-6 - JZD Babice, rozdělené K6 + R6 na Z12145 Agropodnik Gottwaldov (kde v té době také ladili a modifikovali upravená Multa na taky takovouto rozdělenou sestavu) no a hlavně výroba KR-6 II v STS Okřínek, kde k tomu taky předělávali Torony na nosiče a la Steyr, pač Steyrů byl nedostatek, český nosič Golem se nestačil rozjet a otočené 161 už tehdy nesplňovaly hygienické limity pro obsluhu. Jinak z těch starších KR-6 byl nejlépe hodnocen model KR-6 K, který měl nejlepší výsledky z hlediska použitelnosti chrástu pro silážování, což bylo tehdy běžné... No a kromě toho měl Kleine spolupracovat s Agrostrojem Jičín na úpravách původního Multa (resp. již modifikovaného Multa M) tak, aby se tyto stroje staly "použitelnými"... (většina informací ze Sborníku z řepařského semináře v Humburkách - říjen 1989:-)
OŤAS   06.01.2012 08:56:13
Než jsem se stačil zapojit do diskuse tak již bylo vše řečeno. Díky kolegosmile. Velice dobře si pamatuju ty "reverzní " 16145, bylo to takové indiánské řešení, ale fungovalo to. Přesně jak píšeš, bylo tam hodně vyjímek, protože to nesplňovalo hygienické normy včetně ergonomie (pokud by někdo nevěděl, tak je to mimo jiné uspořádání a dostupnost ovládacích a kontrolních prvků pro obsluhu). U Kleinů se mě líbila linka, vyoravač a bunkrový sběrací vůz. Těsně před ukončením výroby v Agrozetu Jičín, měli něco podoného ve vývoji,možná bych dohledal někde i typové označení. Dokonce mám doma i tzv. katalog zemědělské techniky Agrozetu k.p. vydaný při příležitosti Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně a na obrázku ke stroji MULTO je vyfocený traktor světlezelené barvy, neidentifikovatelné značky a s kulatými blatníky. Nikdy jsem se nedopátral co to je, ale tipuju že to byl nějaký prototyp tehdy uvažované UŘ IV.
Honza   06.01.2012 09:30:04
Reverzní 16145 s Kleine KR-6 se ještě koncem 90. let pohybovaly na kladensku i přes uvedené nedostatky, které měly pro obsluhu.
A ještě v roce 2005 se zde v okolí v jednom podniku sklízela řepa dvoufázově - nejprve došlo k ořezání chrástu - reverzní New Holland G210 + KR-6, následoval sběr bulev Zetor + Kleine L-6.
Ještě taková jedna zajímavost, v jedné publikaci jsem též zahlédl fotografii, kde na typu ?zřejmě? KR-6 byl namontován dopravník na chrást v místě jeho vypadávání, který ho nakládal do vedle jedoucího vleku za traktorem. Tento dopravník byl zcela jistě dodělávaný...
BORIS-SK   06.01.2012 09:52:07
No Honza mne sa tak zdá že ten dopravník na repný list bol k tomuto vyorávaču originál vyrobený lebo aj tu u nás sme takéto vyorávače mali a dokonca dva kusi a boli ťahané traktorovými nosičmi Steyr 8320.Tento dopravník bol aj zopár krát používaný,zberal sa repný list a miešal sa v silážnych jamách spolu s kukuričným kôrovím.....výborná kŕmna hmota pre kravy,bola po tom celkom vysoká dojivosť......Potom sa repa zberala nakladačom Kleine L-6.Aj u nás sa dosť dlho robil dvojfázový zber repy až po dobu keď sa objavili vyorávače Matrot,samochodný vyorávač Voltra od f. Morau Agri,Holmer atď. .....
alda   06.01.2012 11:35:06
Já myslím, že to byl originál, ale siláže z toho nic moc ten cepák to docela rozdrtil. Zato z českého ořezávače typu OCS, SC1-O31 to už bylo jiné kafesmile I když siláže z chrástu žádné terno nebylo.
U nás jednu dobu v družstvu jezdilo 5 takových soupravsmile
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTUxMVg1Nzg3WDYwNjQ3#skok
Jinak našel jsem doma fotku kdy je na na KS 6 napasované Herriausmile
Co se týče Rop tak podle mě jednoznačně nejlepší vyorávač na trhu, Holmer trochu začína ztrácet, je to asi i proto, že několik konstruktéru přešlo do Ropy i když se mi líbí ten jeho nosič Terra Variant. Ale chvála bohu, žijeme v době kdy si může každý vybrat jaký stroj si do svých podmínek pořídí jestli Ropu,nebo Holmera.

Jinak moc hezké video je na stánkách dovozce fa. Dagros v sekci aktuality kdy je dokument přímo o panu Paintnerovi, který nakonec říká, že "všichni kolem si myslí, že jsem postavil moc velký a drahý stroj, ale já si myslím, že jeho čas ještě příjde" byla to na tu dobu docela nadčasová myšlenkasmile
tomD   06.01.2012 16:43:32
Omlouvám se že vám toho skáču ale chlapy nemáte někdo fotku ze vnitřku zetora s otočným řízením smile Já si to nedokážu představit jak to tam všechno bylo vždyt tam je ten schůdek tam musel bejt řidič pěkně "zašpuntovanej" a jak byla řešená spojka,náhonovka smile ...Náše 161 čka ještě za dob statků právě v Multu chodila a už se dochoval jen volant a takový prapodivný držáky kolem okna. A taky se říká že se jednou stalo že vylítl náhon a šoféra pěkně pomlátil smile
Skippi   06.01.2012 17:01:22
Reverzní 16145 s kr-6 sme taky měli, ale brzo se to prodalo. V druhý půlce devadesátých let jsme Kleina koupily novýho a pověsily jsme ho na NH 210G s otočeným řízením. Pamětníci farmwebu by si mohly vzpomenout, myslim že to fotil zetor. Ono to nebylo s tim řízením v NH lepši než v Zetoru, tak akorát pro trpaslíka.
TomDuba   06.01.2012 19:05:26
Já bych se chtěl zeptat, kolik ha cukrové řepy pěstuje ZS Sloveč - domnívám se, že ta ROPA patří tomuto podniku (+ předpokládám, že bude jezdit ještě na služby).
Jinak by mě zajímala i přibližná cena tohoto kousku, ale nejsem si jist, zdali mi ji někdo prozradí.
Díky za případné odpovědi.
Zetor   06.01.2012 19:23:38
To Skippi: Ano, fotky jsou na starém FW, odkaz zde:

http://old.farmweb.cz/Host%20galerie/Michael%20Malek/Galerie/dil3/Sklizen%20repy/nahled.php
Petr K   06.01.2012 19:35:09
A nejen na starém FW - viz. moje galerie Řepná kampaň 2010 smile
Kačer   06.01.2012 20:13:17
Každý rok se pěstoje okolo 430ha
Skippi   06.01.2012 20:50:04
Jo je to tak, Petr K tam měl galerku taky a pro Toma, cenu Ropy přesně nevím ale bude to něco kolem deseti a pul mega. Jinak Ropu už jsme probrali a co říkáte tomu tříosému valníčku. Dá se srovnávat se zahraniční konkurencí???
chomyz   07.01.2012 06:54:12
to OŤAS: Myslel jsi určitě bunkrový sběrač SC 9-020. Já myslel, že se jich dokonce pár vyrobilo... Jinak dovozce Kleine v té době nabízel na druhou fázi sklizně tažené bunkrové sběrače spřízněné (nebo pohlcené?) značky Bleinroth (LB-13 a LB-20). Ještě snad na doplnění, že v době řepařského boomu v 1.pol.90 let (apoń teda z pohledu obrovské škály nabízené techniky, oproti dnešní "dvoubarevnosti") se tu pohyboval také velký samochod Kleine Cebeco SF-25.smile
OŤAS   07.01.2012 07:45:40
Taky si myslím že jich několik v tom Jičíně vyrobili. Jo a přesně tyhle Bleinroth bunkráky jsem myslel. Jinak docela mě mrzí že od sklízečů odešel Stoll,protože jejich Rotalift systém byl asi nepřekonaný v té době a v jakých podmínkách dokázal vykopat a očistit řepu, to bylo až neskutečné,tou dobou už všechny možné sklízeče stály na dvoře a čekaly až krapet oschne. Vím že se tady předváděly nějaké třířádkové samochody, tak by mě zajímalo jestli tady nějaký zůstal a jestli je ještě v provozu, a to nemluvím o šestiřádkové pětikolce, to bych asi chtěl mocsmile .
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011202096939087.s