<<< Následující galerie Předchozí galerie >>>
Autor:
KydlaTRSVe službě peletkárny...Datum focení:10.12. 2010, 18.-23.4. a 17.-21.6. 2011
Místo focení: Plzeňský kraj
Díky mému kamarádovi Jardovi V. se mi naskytla příležitost strávit několik dní na sedadle spoluzejdce, při převozu balíků do peletkárny. Této situace jsem využil k nafocení této galerie.
Řídit takovouto soupravu není nic lehkého, jak si někteří myslí. Požaduje to mnoho zkušeností a opatrnosti. Za zmíňku stojí především úzké můstky na pole, úzké polní cesty, do kterých zasahují koruny stromů, že nelze projet. Za zmíňku také stojí bezohlední řidiči, kteří nerespektují výstražné prvky vozidla, délku soupravy, rychlost soupravy a mnohdy nebezpečně předjíždí, což se jim málo kdy povedlo.
Hlavní část této galerie tvoří souprava traktoru JCB Fastrac 3230 s podvozkem Siga Uno a sedlovým návěsem Kögel. V galerii je také možno vidět druhou soupravu, která jezdila v zimě a je tvořena traktorem JCB Fastrac 8250 s podvozkem Siga Uno a sedlovým návěsem Metaco BSS. Každá z těchto souprav je schopna přepravit 33 hranatých balíků na jednu otočku. Přičemž hmotnost nákladu se pohybuje okolo 17-ti tun slámy. Celková hmotnost soupravy pak činí kolem 36-ti tun. Při navážení balíků na linku, na výrobu pelet, ujede každá souprava v průměru 450 km za den. Jedna otočka kolikrát trvala i 3-4 hodiny (nakládka u stohu, dojezd do paletkárny, vykládka, dojezd zpět ke stohu). Zkušené obluze netrvala nakládka déle jak 15 min i se zakurtování.
V době mé přítomnosti nahradily traktor, JCB Fastrac 8250, dva kamiony Renault Magnum 440 a 430 se sedlovými návěsy Metaco BSS a Panav. Spotřeba tahače se pohybovala kolem 40-ti l na 100 km.
K nakládání balíků sloužil manipulátor JCB Loadal 541.70 . Tento manipulátor opravdu obdivuji co s ním něktřé obsluhy vyváděly a stále bez poruchy. K vykládce na peletkárně sloužil manipulátor JCB Loadal 531.70 . Umisťování balíků na výrobní linku měl nastarosti vysoko zdvyžný vozík Jungheinrich.
Peletovací linka spořádá 8-12 balíků/hod (záleží na vlhkosti a druhu slámy), což je přibližně 6 t/h vyrobených pelet. Za den je to 200-250 zpracovaných balíků.
Pár čísel k soupravám (v době focení):
JCB Fastrac 3230 (r.v. 2008)
- 2600 mth
- 70 000 km
- spotřeba nafty - 50-55 l na 100 km
- délka soupravy 25,5 m
- přední pneu Pirelli - 70 000 km
- zadní pneu Pirelli - 52 000 km (potom Continental - 18 000 km)
JCB Fastrac 8250 (r.v. 2008)
- 2300 mth
- 20 000 km
- spotřeba nafty - 80-90 l na 100 km
- délka soupravy - 27 m
- pneu Pirelli - od výroby, do teď
Touto galerií bych chtěl ještě jednou poděkovat Jardovi za suprovou spolupráci a za pozvání. Dále bych chtěl poděkovat Martinovi V. za přispění svými fotkami ze zimy do této galerie.
Snad při další budoucí společné spolupráci, naviděnou. DÍKY ! ! !
Zveřejněno: 05.02.2012 21:00
Zpět na seznam galerií v kategorii
Počet zobrazení 16183
Alimex? ty shnily baliky mi jsou povedomy ..