Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Honza.S2   22.02.2012 17:39:28
Vysvětlete mě jak je možný že v Polsku jezdí ještě několik kloubáků na dvoumontážích? Jak tam řeší přejezdy, jak je to vůbec možný že to funguje.
A nebo je to varianta č.2 - prodejní firmy se špatným marketingem, nebo prodejní firmy kt. zákazníkovi nevnucují to co nechce ale prodají mu to oč má zájem?
Na nic nenarážím, pouze to sleduji delší dobu a přemýšlím nad tím.
honzabru   22.02.2012 18:00:11
Funguje to ve všech státech EU, tak nevím, proč by nemohlo v Polsku.
Honza.S2   22.02.2012 18:21:06
Dík za vysvětlení. Tím jsem to pochopil zcela jasně.
bobr2   22.02.2012 18:23:45
Z vlastní zkušenosti mohu říct že v Polsku je možné všechno,
Martin Hruška   22.02.2012 18:27:10
Mám k tomu podobný názor jako bobr2. Ale i u nás se občas najdou případy amerických strojů s větší šířkou než povolují předpisy. Holt to někdo neřeší nebo si to rúznou vyjímkou ošetří. Pár jich znám.
honzabru   22.02.2012 18:29:45
Tohle téma se tu probírá snad každé 2 měsíce. Vždycky pod galerií se rozvine diskuse na 50 komentářů, každý k tomu něco řekne, vysvětlí se, jak se věci mají a člověk by řekl, že hotovo. A za pár týdnů se pod další galerií rozvine úplně ta samá diskuse od úplně stejných lidí. Už je to únavné, číst to tu stále dokola.

Bylo to tu řečeno mnohokrát, všude se najdou tací, kteří dokáží dosáhnout svého. Co je to za otázku, jak je možné, že to v Polsku funguje? Vždyt to úplně stejně funguje v Německu, Francii, Dánsku, ČR... Všude jsou zemědělci, kteří si to dokáží zařídit (příslušnou vyjímku).
Honza.S2   22.02.2012 18:38:31
Já to psal ve zcela jiném směru, vztaženém k marketingu a naší zemi. Takže nevím proč se zbytečně rozčilovat. Mě ani tak nezajímaly názory na to co tu bylo probíráno každý druhý měsíc.
Mimochodem řeší se tu úplně jiné, horší a zbytečné věcismile
Takže abych to uvedl na pravou míru a zjednodušil - u nás se tlačí pásové traktory horem spodem, když mám dotaz na kolový, nezájem.. Nemá to smysl, a přitom jinde to jde.
Pochopeno?
Martin Hruška   22.02.2012 18:39:26
Pro honzabru: Nechci tvrdit, že mám vždy pravdu, ale to co o tomto problému vím, tak naše předpisy se hodně blíží Německu. O ostatních zemích nevím, jen Holandsko nemá například žádné techničáky na stroje(schválení) a taky šířka různých zem. strojů není problém. Šířka asi nebude problém v Dánsku ,což jsem pochopil z komentů Zetora. Možná by pomohlo více konkrétních info od lidí, kteří v těchto zemích pracovali nebo odebírají zahraniční časopisy, aby se podělili o informace.
zetor 12145   22.02.2012 18:51:56
unás na JD 8530 když daj tupláky tak šlape na každý straně už po škarpách a nikdo si nestěžuje
Martin Hruška   22.02.2012 19:54:38
Nějak jsem si nevšimnul komentů kolegy Honza.S2. Marketing je určitě důležitá věc v jednání jednotlivých firem. Pokud se můžu vyjádřit k věcem z jiného oboru a aby mně opět někdo nenařknul z vlastní propagace. Marketingem v oblasti zemědělské techniky se zabývám již od roku 1991,takže o tom vím své.

Tady ten problém bych neviděl vztažený na "Marketing firem". Trendem posledních let ve střední Evropě jsou pásáky a to z důvodů ceny, přepravní ceny do Evropy, menších problémů pro zákazníky s přejezdy a možná že tady jsou i jiné důvody. Tupláky si můžeš nasadit na poli na cokoliv, otázkou je jak přejedeš na jiné pole, jaké vzdálenosti máš na přesun a zda se s takovým kolosem dostaneš na silnici a co se stane, pokud se stane bouračka. Kdo to odnese. Takto asi mohou uvažovat lidé ,kteří něco kupují.

Viděl jsem obrázky z Ruska ,kde byl Schubmax tandem zapřažen s Case IH Magnum 310 k s tupláky v dopravě. Tady to nikdo neřeší a možná ani nesundavá ty tupláky.

V Polsku jsou některé oblasti, kde i dnes na silnici vidíš zajímavé věci se kterými se jinde nesetkáš. Jsou zde velicí zahraniční investoři, kteří mají stroje přihlášené na anglických, francouszkých značkách. Tady bych byl opatrný a zeptal bych se konkrétně na konkrétní případ v dané zemi. Předpisy v EU nejsou všude stejné.
GTA   22.02.2012 19:59:11
zetor 12145:Ono ani tak nejde o to, jestli si někdo stěžuje či nestěžuje, ale o to, jestli to bude ok, až se něco stane.A tím nemyslím to, že přejedeš lufťákum na záhonku pod oknem petrklíče. smile
Proxima   22.02.2012 20:08:28
V Polsku je to vážně něco jiného jako u nás, zákazník dostane to co chce, peníze se ve velkých podnicích nějak neřeší, nafta teče proudem, na silnicích se objevují takové mašiny, že když jedou do protivky auta tak musí zastavit v příkopě. Když sem viděl Case 310 či John Deere 9630 či 8330 oba na tuplákách protahovat se s velkým nářadím městem tak to byl mazec. Jde tam vše. Na silnice se vytahá bláto a neřeší se nic na konci práce se to shrne a je to. Já tam osobně viděl uježděné bláto, kde byla vstrva asi 2 cm a nikde žádná značka žádná udržba. Ale dělá to i menší provoz než u nás a lidé kteří, tohle respektují. U nás se objevují řidiči, kteří na maják nereagují a jedou jak se jim chce, nebo když ho vidí absolutně neví co mají dělat, věřím že s tím máte každý zkušenost. smile Polsko to je jiná politika, jiné zákony. A viděl jsem zde jet i velké mašiny bez doprovodu málo kdy s doprovodem ikdyž se tam taky používá. Opravdu jsem zde neviděl pásáka, vše jen na tuplácích a když se zeptáte řidiče jak to s tuplákama zvládá při přepravě tak buď mávne rukou nebo řekne například větu : No co, robit se musí ! Stejně je tam jinej přístup k zaměstnancům jako u nás a to jsem také koukal. smile
A ochota zdejších vedoucích a obsluh je tu vážně vyjmečná. smile V tomhle si u mě Polsko zaslouží obdiv. smile
Jak píše pan Hruška k zajímavým soupravám : V jistém podniku v Polsku tahají kamionový návěs se sigou v pásovém traktoru Chalenger MT 8xx. Stejně takve Steigeru. Dále jsem viděl fotky cisterny v traktoru na tuplákách. A když tu nedávno byla podmítka s 6 metrovým kypřičem v Terra Variantu... V Polsku mě po zhlédnutí těchto fotek a toho co jsem v Polsku viděl mě vážně nic nepřekvapí. Ikdyž vždycky se něco najde smile
Standa Kučírek   22.02.2012 20:34:43
My když jsme v polsku měli jet s kombajnama přez město tak na kraji města čekal policajt s autem a přez město nás převedl, auta odstavoval na chodník a na semaforu skočila dvakrát červená ale hned zas spadla zpět na zelenou takže jsme v 6ti kombajnech a třech odvozech projeli celý město pohromadě což by normálně nešlo... smile A na konci města nám všem zasalutoval smile
Proxima   22.02.2012 20:42:22
smile Ani mě to nepřekvapuje, tam je přístup k zemědělství a zemědělcům samým uplně jinej smile
Standa Kučírek   22.02.2012 20:45:19
Ještě aby ne když i policajti po odpolednách doma hospodařej... smile
Martin Hruška   22.02.2012 20:54:22
To je přesně ono, osobní zkušenosti tu chyběla. Nebojte se a dejte nám vědět ,jaká je realita v zemích ,kde jste byli na službě nebo s foťákem.
Fastrac3220   22.02.2012 20:58:15
Přesně tohle jsem chtěl napsat. V Polsku je to úplně jiná liga. Hlavně přístup obyvatel a i samotných podniků mě velice mile překvapil. Na Slovensku se mi taky vždy velice líbí, ale jak přijedem do ČR tak okamžitě spadnu zase na zem a musím si zvykat že jsem ten poslední kterej nemá právo prakticky na nic..... ale to jsem se trochu rozepsal a odbočil smile A taky je to samozřejmě podnik od podniku. Bylo tady zmíněno bláto na silnici v Polsku, každej podnik to řeší jinak a kde jsme byli minulej rok tak tam když bylo mokro tak jakmile se vjelo na pole, přijela dodávka, z ní vyskákaly ženský ve vestách s košťatama a silnici uklízely do posledního vyjetí na silnici což bylo kolikrát i pozdě v noci smile
GTA   22.02.2012 21:00:49
Proxima :Jiný kraj, jiný mrav. To co jsi tu popsal ohledně znečištění v Polsku jako jev zcela běžný, to by si třeba ve Švýcarsku farmář snad ani nedovolil.Jednou jsme vyváželi na pole kejdu, možná 50 metrů se přejíždělo po silnici. Bylo téměř sucho, takže na silnici se dostalo pro našince zanedbatelné množství hlíny.Přesto se poté nejdříve stáhla silnice radlicí a pak ještě proběhlo zametení motorovým smetákem.A nikoliv do strouhy, ale jak to shrnuté, tak to zametené ke kraji silnice a poté naloženo a odvezeno. smile
bobr2   22.02.2012 21:00:55
Proletěl jsem polskou vyhlášku a je to zhruba stejné jako u nás šířka max. 3m pro nadrozměr je třeba povolení . Záleží ovšem jak se to dodržuje a kontroluje v praxi.Ale jak píše Proxima přístup k zemědělcům je tam ůplně jiný než u nás.Co mě ale udivilo je STK jestli jsem to pochopil dobře pro traktory - první po 3 letech další za dva roky a potom každý rok.Což mi nekoresponduje s tím co tam potkávám na cestě - hlavně soukromníky.
Ondra A   22.02.2012 21:01:40
Minulý rok jsem strávil dva týdny v Polsku u své rodině, která hospodaří na 120 ha a i na takto celkem "malé" výměře mají strojový park velmi rozsáhlý ( 1x NH T , TM, TD a malého FENDTíka a Tucano od Claase) všecko si dělají sami řekl bych, že ani nikam nespěchají a přístup k zemědělcům je tam úplně jiný.Myslím , že zemědělstvím tam žije snad každý a letos se tam opět těším. Vzhledem k tomu, že se věnují i pěstování jahod, malin je to tam hodně zajímavé smile ..to jen tak na okraj když se tu bavíte o zemědělství v PL smile
Pavel Toman   22.02.2012 21:04:44
pro Ondra A: Ty jo, takovýhle strojový park by unás mohl závidět i podnik co má 1200 ha a v Polsku to má rodina se 120 ha...
Asi jsme někde udělali chybusmile
Ondra A   22.02.2012 21:08:55
Já je taky nechápu a oni nechápou nás smile Denně sklízejí 10t jahod - většina jde do ČR a zbytek se prodá na trhu. smile
Zdenek Srytr   22.02.2012 21:12:21
Zajímavá diskuze. Mě by zajímalo, pokud by zde někdo napsal, jak jinak se polští zaměstnavatelé chovají k zemědělcům než u nás? Již to tu zmínilo několik lidí, ale nikdo nebyl konkrétní. Proto prosím o názorné příklady pro nás, co nevíme jak to myslíte.
Díky.
Jano SK   22.02.2012 21:30:54
Dovolim si poznamenat jeden fakt: kym v SR a CR je ta debata o "nas" a o "nich", t.j my polnohospodari a ti ostatni, tak to je dane tym, ze v SR je podiel zamestnanych 4.6% v tejto oblasti, celkovo menej ako 70.000 ludi. V Polsku je pomer polnohospodarov vyse 19% ( a je ich skoro 40 M ludi !!!), takze je to vsetko v podstate o nas medzi nami..

Moj nazor je jeden z najvacsich problemov dnesneho agrosektoru SR a asi aj CR je prave to, ze to nie je vnimame ako zalezitost celej spolocnosti, ale malej skupinky ludi, ktora stale na nieco frfle a bere velke dotacie. Nejestvuje vseobecne povedomie, ze polnohospodarstvo je vsetko okolo toho betonu, t.j.cela krajina okolo a pod. A kedze sa pretrhla vdaka komunistom nit rodinnych podnikov a majetku pody + doposial sa nenasla vlada, ktora by aspon pokracovala v tom, co zacala minula, tak stav je taky aky je... A ked sme pri tom marketingu, tak u nas zvaz rybarov alebo raketovych modelarov ( pri vsetkej ucte k ich praci ) ma lepsiu uroven informovanosti aj navzajom aj smerom k verejnosti. Nejestvuje jeden jediny narodny dennik, Rolnicke noviny su piatkova priloha na urovni vkladanej reklamy, odborne magaziny su reklamne letaky firiem a preklady Profi a pod. ( vdaka aspon za to..). Nekritizujem, pretoze neviem spravne riesenie, iba konstatujem...
Zdenek Srytr   22.02.2012 21:39:21
Ano, možná jsem to špatně napsal nebo formuloval, proto doplním. Zajímaly by mě vztahy velký podnik (či státní podnik), u nás v ČR věc již málo výdaná, zda vůbec nějaká státní firma existuje????, vs zaměstnanec, naproti tomu normální soukromník cca do 200 ha či velká soukromá firma např. 1500 ha.
Zda někdo máte konrétní poznatky či opodstatněné informace.
Díky.
Jakub Medera   22.02.2012 22:03:56
Třeba je to tím, že více důvěřují kloubákům na dvojmontáži než pásáku, proto ty velké tahače na dvojmontážích. Při mé poslední návštěvě jednoho polského podniku jsem jim říkal, že v ČR není žádný JD 9030 na dvojmontážích a docela se divili. Ono taky na pásovém podvozku je více součástí, které se mohou porouchat, což u kola mi tento strach odpadá. Včera jsem koukal na video, kde se přetahoval JD 9530 s 9530T, start měli oba stejný, žádné zaváhání a kloubák ho převálcoval ( dotížení byli oba ).
Zetor   22.02.2012 22:10:51
To co napsal Jakub je naprosto přesné. Kolový traktor představuje mnohem menší riziko poruchy než pásák, už jen díky součástím, které by se mohly potenciálně porouchat. A jeden z největších argumentů pro pásák je právě šířka. Když ho odmažete, už to tak slavné není.

Řekl bych, že proto tolik kloubáků na kolech. A nejen v Polsku. V Dánsku jich je také více než pásáků, na Slovensku jich také není málo a i u nás je 5 takovýchto kloubáků na tuplákách, to není malý počet. A jen dva kloubáky na jednomontážích...smile
téesák   22.02.2012 22:11:36
tak ono nejde ani tak o tu výměru, ale o přístup k lidem, mužeš mít 2 soukromníky po 100ha a u jednoho to bude příšerný a u druhýho v pohodě, stejně tak velkej podnik muže mít lepší vztahy k zaměstnancum než malej soukromník, nebo i horší, tohle je prostě případ od případu, a i když bych konkrétní poznatky a informace měl, hned z několika podniků s výměrama od 50ti do 6000ha, tak to sem prostě nemužu napsat
to samý je to třeba s již zmíněnym bahnem, soukromník s 1300ha při převážení řepy přes silnici cca 20 metrů měl celej den označenej úsek prácema na silnici a měl tam nasazený 3 lidi, který to uklízeli, přes noc tam byl traktor s čelákem, proti tomu soukromník s 2000ha, převážel hnoje přes hodně frekventovanou silnici, cca 8 metrů a vytahal tam takový koleje bláta napříč silnicí, že když sem přes to druhej den jel, tak sem si málem vyrazil zuby, a to už to bylo z části rozježděný, názor lidí je taky rúznej, když mě na silnici upadne z traktoru třeba kilo bláta tak sou na dvoře dřív sousedi než já a stěžujou si, ale když místní družstvo vozí hnoje a bláto s močuvkou teče přes náves 3 kilometry do potoka, tak to nikomu nevadí, je to závist těch který nikdy nic neměli a za komunistů bylo všechno všech a kdo něco měl tak byl v háji a kdo nic neměl tak na tom moh bejt jedině líp a když to pak původnim majitelum vrátili, tak to do ted hodně lidí nepřeneslo přes srdce anezajímá je že to ty lidi dostali spíš za trast, protože bylo všechno v žalostnym stavu, stejně tak tu už bylo zmíněno, že v zemědělcích u nás a třeba i na slovensku vidí veřejnost, lidi co maji všechno zadarmo protože si to vypěstujou a vyroběj a eště dostanou dotace a jim nikdo nic nedá, ale to že dřema od rána do večera a máme z toho hlavně dluhy aby sme vubec měli ty pole čim obhospodařovat, to už neviděj, viděj jen že máš nový mašiny a dotace....
na silnici je to s řidičema to samý, párkrát sem jel jako doprovod a některý lidi když viděj majáiky tak se leknou a i když zustanou stát v prostředku silnice tak aspon stojej a daji se objet, ale pak sou takový mistři světa že když zablokuješ silnici, tak se tam protlačí i když má z každý strany 5 čísel a pak se diví že potká mašinu na tuplákách, která je od škarpy ke škarpě a musí couvat a to už takovej frajer neni aby se procpal tou dírou znova na spátečku a ve finále kdy nemoh počkat 30 vteřin než projedeme, zbytečně zkomplikuje situaci na mnohem delší dobu
co jsem tim chtěl říct, těžko mužete srovnávat rúzný země když je to všude uplně jiný vesnici od vesnice, vy co jste byly v polsku, určitě ste tam bvyly párkrát a taky ste nebyly na všech možnejch místech, ani u nás aby to srovnat šlo, proto třeba nechápu otázku, Vysvětlete mě jak je možný že v Polsku jezdí ještě několik kloubáků na dvoumontážích? u nás snad žádnej na tuplákách nejezdí?
Proxima   22.02.2012 22:17:08
No soukromníci se tu drží jak je to mezi velkými podniky to nevím, ale myslím si že se jim to taky nelíbí. Ale to je jen moje doměnka. Spíš to bude jak kde. Ikdyž je fakt, že v Polsku si každý hledí svého smile Vztahy mezi velkými podniky státními podniky k zaměstnancům jsou velice dobré, agronomové a vedoucí se velmi starají, jsou ochotní a zajímají se o lidi. Zde je příklad který se u nás jen tak nevidí : Na oběd se vozí obědy na pole, nebo se prostě všecky stroje na daném poli zastaví sjedou se k sobě chlapi pojí, pokecají, udělají si kávu. V každém stroji je kávovar nebo alespoň konvice. Chlapi si udělají kafe prostě pohoda... Za nějaký čas se zase rozjedou. To samo na podzim když jsme fotili Holmera jak podmítal. Najednou odjel na okraj pole za ostatními vyply se motory a byla pravděpodobně večeře nebo svačina udělali si kafe a stáli. Když se zeptáte kdy se rozjedou odpoví s usměvem : Napřed káva pak práce... Když sem viděl co agronomové prováděli u nás v Čr při sadbě brambor, (mám zde známého) a ten po poli lítal jako pes. Vůbec sem mu tu práci nezáviděl. Stroj neseřizoval traktorista, ale on sám a českej traktorista na něj koukal. Agronom měřil hloubku vysazení brambor, rozteče prostě všechno dokonce i manipulátorem plnil sazeče. A to teda všechna čest.

A vedoucí a obsluhy k fotografům? Kdy zase přijedem, kam dáváme fotky, ukážeš jím ať udělaj pózu a zatočí se to proně není problém. Předvedou stroj povykládají o něm, ptají se odkud jsme, řeknou všechny technická data, no prostě oco si řekneš. Nemusel jsem si ani říct a mohlj sem se podívat i doprovozních map, na fotky členů rodiny řidiče, vyslechl jsem si co vlastní kde ostatní stroje pracují ... smile Chlapi jsou velmi ochotní i kávu vám udělají. Další příklad : Hledalijsme určité stroje nemohlinajít ale našli jsme jiné, traktoristu jsme zastavili zeptali se kde stroj pracuje zda neví, on sám od sebe vzal telefon zavolal řidiči kde pracuje a ukázal nám na mapě kde přesně je. To samé mi udělal i agronom. Jak říkám tam fotograf pomalu dostane i najíst smile A těchto lidí si hrozně moc vážím. Jsou tací i v ČR ale málo. A takovéje prostě Polsko. Jejich zemědělství a hospodářství je jiná liga, a proč? Protože jejich politici si při vstupu do EU uměli prosadit svoje podmínky do vstupu. "My" jsme zase jako českej národ ostrouhali, a proč? Protože se vždycky podřídíme ostatním. A to bylo vždycky... Ale nechci sem tahat politiku, to je prostě kapitola zase někamjinam a ne na Farmweb.
Proxima   22.02.2012 22:23:10
Jak píše Kuba medera, na pásaky sem se ptal v nejmenovaném podniku v Polsku kde měli starého Caterpilara a testovali i Challengera. Důvod naprosto stejný. Poruchovost pásů, a velké přejezdy, při kterých se pásy strácely před očima. smile Proto ted mají raději 5 (i více) traktorů nad 300 koní než jeden velký pásák. A u velkých kolových traktorů je zajímá hlavně síla. Což podle jejich názoru pásák nemá.smile
honzabru   22.02.2012 22:25:34
S těmi poruchami u pásáků bych dělal velký rozdíl mezi Quadtracem a JD (Challengerem). Kolik 8345T, 9530T, 9630T, Challengerů má u nás problém s podvozkem?
téesák   22.02.2012 22:47:18
Proxima, možná se budeš divit, ale u čtyř soukromníků jsem opravdu najíst dostal, dokonce i napítsmile a to ne jenom jednou a vim že sem nebyl jedinej, je to vážně jen o lidech, asi mam štěstí že většinou narazim na ty podniky kde je jak vedení suprový, tak řidiči, a že se vozí obědy a třeba i svačiny popije se kafe, tak to sem si dycky, podle toho co sem zažil, myslel že je třeba o žních, nebo o těch cukrovkách, uplně bežná věc, když sem byl třeba na senážích, nebo i při jenejch polních pracích u jednoho malýho soukromníka, sem tam teda pořád, tak tam je normální že jezdim já někde... a majitel jinde, nebo něco dělá na dvoře a normálně se de najíst, potom mi přiveze oběd a žádnej kvalt, já si v klidu svačim, on skočí do mašiny a jezdí než se najim, takovim přístupem dosáhneš daleko víc než na zaměstnance řvát, dělat z nich voly, když přijdou z oběda o minutu pozdě na ně řvát že tě to stojí hrozný peníze... zase když máš zaměstnance co by jen jezdili a ni nic nešahli, at už sou to údržby, nebo kontrola jak to za tebou vypadá, nebo si myslí že když ste na kombajnu 2 tak že ty jako šéf vstaneš ráno v 6 vyčístíš ho, von příde v poledne, eště by chtěl voběd a po hodině ježdění si veme tvoje auto a jede si nakrmit slepice, vrátí se za 3 hodiny a pak chce zaplatit celej den... tak co máš dělat, někdy to prostě nejde, ale většinou platí, že jak ty k zaměstnancum tak voni k tobě, zas jim nesmíš povolit moc, jak sem zmínil vejš, je to skušenost z loňska, kdy si soukromník koupil kombajn a najivně si myslel že když si na to veme mladýho kluka kterýho kombajny zajímaj, tak mu to pomuže....
Standa Kučírek   22.02.2012 23:04:15
V polsku ráno přijede agronom na dvůr ke kombajnům, nastíní plán a čas výjezdu a hlavně se schání jestli není něco potřeba opravit a nemá zavolat dílnu. Chlapi na pojízdnejch dílnách jsou fakt machři a nebojej se pustit i do toho co neznaj smile Ohledně stravování oběd i večeře na poli. Obědář se vždycky schání jestli chutnalo a jestli to maj ještě někdy servírovat nebo ne a na co by jsme měli chuť, že to nahlásí a třeba nám bude vyhověno smile Jinak tolik lidí z vedení co se vystřídá za den na poli to je fakt něco smile a hlavní agronom ten se pořád ptá co je potřeba zlepšit aby všechno šlapalo na 100% a na dožínkách všechno shrne, odůvodní výpadky a zase se ptá co mají do příští sezony zlepšit aby vše bylo O.K.
Fastrac3220   22.02.2012 23:24:36
Když tak čtu zkušenosti jiných lidí tak mám takovej pocit že v Polsku je to všude stejný. To co zde je napsáno tak to plně vystihuje podmínky v podnicích a my máme naprosto stejný zkušenosti. Akorát mi trošku vadilo že z 26 strávených dní v Polsku jsme měli na oběd 23x řízek s bramborama smile a když jsme poprosili o jiný jídlo tak hádejte co nám bylo dovezeno? smile jinak když to shrnu tak v Polsku bylo za celý žně nejlépe
Standa Kučírek   23.02.2012 00:36:27
Jedna věc která mě zarazila o loňských žních: morava a poté polsko oba podniky patřili jednomu majiteli a navíc poláci maj český pobočky učit hospodařit... V polsku kolem oprav,jídla a ubytování nic není problém a na moravě nám bylo řečeno že nařízení zní: přijedou službaři takže jim bude poskytnuta nafta a plac na parkování. Ubytování, stravu a opravy si řeší službaři sami... jsou to přece službaři... smile Ale jak říkal agronom, byli by jsme sami proti sobě kdyby jsme před vámi zavírali dílnu a vypínali kompresor a to bydlení a jídlo vám taky zajistíme to je přeci to nejmenší smile
Honza.S2   23.02.2012 05:57:08
To Standa: Dokázal bys odhadem říct kolik lidí zaměstnává podnik Eurofarmsu v Polsku?
Pro srovnání s tím co udělaly a ještě dělají na Koryčansku a dál...
Standa Kučírek   23.02.2012 11:31:42
To Honza: Tak to si netroufnu, protože těch areálů a techniky je na Glubčicku fakt hodně a držej oproti čechám i živočišnou takže tam bude lidí dost...
Honza.S2   23.02.2012 13:05:28
Ale i tak... když to čtu a porovnám to s místníma. Vzpomenu li na to co se dělo když tenkrát Eurofarms kupoval Rovinu, Koryčansko... a i s těma pár lidma co tam nechali vydřou sezonu a zbytek je pošlou na ÚP za 0%
Jiri Rakus   23.02.2012 13:13:00
Já to říkám pořád, Peníze nejsou všechno.. a takoví škrti,co nedají ani jídlo na to jednou dojedou.Je to smutné,ale takovýmhle tempem nás Poláci v zemědělství předběhnout. A já si říkam proč né. Když se chovají lidsky,ať koupí i celou ČR.
Proxima   23.02.2012 17:43:16
To Honza.S2 : No přesný počet zaměstnanců taky netuším, ale podle toho kolik je zde techniky kolik jsem lidí potkal, a když vemu v úvahu, že se většinou jezdí na dvě směny. Například u brambor odváželo několik souprav + vyoravače. Tak jsem napočítal na 18 lidí jen na poli, vyoravalo se 24 hodin v kuse to je dalších 18 lidí, a to nepočítám vedoucí nebo pracovníky u čistící a přebírací linky. Tak dovedu si říct, že na 150 lidí jen v Rostlinné výrobě bude. smile smile Nehledě nato, že si dělají i osiva, mají rozsáhlé střediska živočišné atd. Takže Lidí tu bude spoustu. Taky je fakt, že tam se jen tak zaměstnání neseže pouze v zemědělství.
Petr   23.02.2012 18:20:12
Nevím, jak moc dobrosrdeční lidé jsou v Polsku, každopádně minulý rok u nás byl na výpomoci jeden Polák s Lexionem 550. Celý dny jezdil sám od rána do noci, na obědy ani nezastavoval. Jelikož to byl už starší kombajn, tak poruch taky nebylo málo, takže si všechno opravoval sám, až mě toho člověka bylo líto. Dokonce jsem byl svědkem toho, když ho vlastní šéf nechtěl pustit na pohřeb příbuzného z rodiny. Nakonec aby mohl vůbec jet na jeden den domů, tak za něj musel zaskočit uplně cizí službař ze Slovenska, aby náhodou kombajn nestál. Možná se to zdá až neuvěřitelné, ale bohužel taková byla realita. Takže jestli se lidé v zemědělství v Polsku mají nějak líp než my si po této zkušenosti nijak zvlášť nepřipouštím...smile
Proxima   23.02.2012 18:31:50
Vždycky to je o lidech smile
Fastrac3220   23.02.2012 18:40:58
To je ale trochu jiná situace. Byl tady s kombajnem sám, tudíž ho nikdo nemohl vystřídat a je to celkem logický že vedení chce aby kombajn jezdil co nejvíce, s tím taky většina lidí na žně jde že je to celkem zápřah, kór u službaře, tam se točej denně opravdu velký sumy. Ikdyž nepustit člověka na pohřeb..... Ale zase každej to řeší jinak že. Co mám zkušenost přímo z Polska tak tam je lidí opravdu hodně a když jeden nemůže, jde jinej a tak nějak se tam nic nebere tak vážně jako jinde
Petr   23.02.2012 19:04:18
Fastrac3220: No právě že byl s kombajnem sám. Už jenom to mi přijde zarážející v kontrastu s tím, co zmiňuješ, že lidí je v Polsku opravdu hodně a že se to tam nebere tak vážně. Ale asi to platí jenom někde, těžko říct z mé strany, osobně jsem tam nikdy nebyl a jak říká Proxima - je to o lidech.smile
Fastrac3220   23.02.2012 19:21:43
Petr: Když si tak vzpomenu tak i v Polsku byl na kombajnu vždycky jeden. Tam je všude spousty práce, dokonce jsem snad ani neviděl že by se v pracovní době někdo jen tak flákal, prostě všichni makali a zastavili se jen na pauzu
Petr   23.02.2012 19:47:17
Fastrac3220: Je ale rozdíl jezdit sám doma s kombajnem a nebo jezdit sám někde na službách 250 km od domova v jiném státě.
bobr2   23.02.2012 20:32:19
Nemalujte si Polsko na růžovo, práce v zemědělství je tam stejně tvrdá jako u nás. Veliký rozdíl je ovšem v přístupu státu k zemědělcům. Je to agrární země s vysokým % pracujících v zemědělství, a žádný politik si nedovolí je opomíjet , protože se jedná o pomalu pětinu voličů. Navíc tam nedošlo k likvidaci soukromého sektoru jako u nás, takže Polsko se nemusí snažit znovuvytvářet něco co kdysi fungovalo - pouze dál pokračuje osvědčeným směrem .
Proxima   23.02.2012 20:36:11
Nikdo ho tuna růžovo nemaluje ! To ne. Je fakt že soukromníci a lidé co vlastní statky se tu opravdu nadřou to je faktsmile Ale jen tu konstatujem, jak se tam velké podniky chovají ke svým zamestnancům, a jak to tam funguje. A že stát tu podporuje zemědělství to zde bylo už psáno. smile
bobr2   23.02.2012 20:53:32
Otázkou zůstává jak by se k zaměstnancům chovaly, za podmínek jako panují u nás
Honza   23.02.2012 21:00:26
Nevím, jestli to tu už někdo nenapsal, ale je opravdu velký rozdíl v polském zemědělství v příhraničních oblastech s Českou republikou a středem a východem jejich země, a to ať už vjíždíte do polska od Náchoda, Harrachova nebo od Ostravy. Čím více se vzdalujete od našich hranic, tím menší je výměra jednotlivých pozemků. Prakticky za Wroclaví už nenajdete žádný větší lán, všude samá nudle jako u nás záhumenky. Stejně tak struktura osídlení směrem k severu pozbývá českého vzhledu. Nepotkáte typ české nebo Moravské vesnice s návsí, prostě jedete a během pěti kilometrů jsou rozházené jednotlivé statky a usedlosti mezi zmíněnými nudlemi záhumenků a ty dávají dohromady obec. Z toho taky plyne použití strojů, téměř na všech polích v létě Bizon, E512, nebo New Holland ze šedesátých let. Mimo žňovou sezonu všude Ursus kam se podíváš... Takže opravdu fotografie polských podniků, které se objevují zde na Farmwebu jsem viděl pouze na území polského Slezska, v jiných vojvodstvích vůbec. A dá se říct, že velkou část Polska jsem projel - o nás na Poznaň, na Plock a na Radom. Jina opravdu musím souhlasit s výše uvedeným komentářem, že v Polsku je opravdu možné všecho - abslolutní nedodržování povlolené rychlosti v obci i mimo ni, jízda kombajnu s nasazenou lištou po silnici první třídy až musejí protijedouci kamiony uhybat do trávy na krajnici mluví za vše. Kdo tam ještě nebyl, doporučuji, Polsko je zážitek. Na závěr ještě nutno dodat, že ekonomicky už jsou v polsku výrazně dál než jsme my u nás, alespoň na pohled a to neplatí jen o zemědělství. Prostě umějí vyždímat Evropskou unii na 100%... smile
bobr2   23.02.2012 21:08:22
Naprostý souhlas smile smile
Fastrac3220   23.02.2012 21:17:33
Na tom taky něco bude, určitě zajímavej komentář. Sice trochu OT, ale napadlo mě že by bylo docela fajn udělat takovou Polskou tour na pár dní, zajímavých strojů se tam najde hromada smile
Proxima   23.02.2012 21:26:50
To najde jen se musí vědět kam jet smile Všechno bude smile
Honza   23.02.2012 21:29:58
Kdybyste někdo měl zájem, mám k tomu, co jsem výše napsal, pár fotek. Nejsou nic moc kvalitního, jsou focené za jízdy z auta, ale vystihují to. Napište SZ.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014770030975342.s