Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
zetor 72   30.06.2012 09:47:38
Tak ten je luxus. smile
lexion770   30.06.2012 12:35:36
Jen velká škoda že neztihli složit jeden kousek i pro Českou republiku na Polní den Agrall. Kde měl být také představen společně s Lexionem.smile
Tucan7   30.06.2012 13:28:32
Jednoducho krása smile
Honza.S2   30.06.2012 16:16:13
Zajímavé řešení firmy Claas - nižší řada s motory DPS s filtrem částic, řada 900 s adblue a motorem FPT, Xerion by měl následovat s filtrem pevných částic u motoru Cat, mlátičky s adblue.
Dá se říct jediná firma nabízející korektně oba dva systémy, což by někde znamenalo destrukci vnitropodnikových vztahů a marketingu neboť určité firmy mají založený marketing s heslem "S adblue na věčné časy a nikdy nic jiného"smile
lexion770   30.06.2012 17:55:11
Tak například i firma New Holland nabízí u velkých traktorů adblue a u menších traktorů filtr. A Xerion by měl mít zřějmě oba systémy, ale záleží jeztli vytvoří novej systém na snížení emisí.
George8030   30.06.2012 18:39:41
né že bych chtěl být za rýpala,ale přijde mi,že firma Claas se žene někam,do velkého průšvihu, kdy je tu velký otazník pro lidi zda AdBlue nebo DPF a oni začnou vyvíjet novej systém jak to tak chápu nebo dokonce montovat oboje? nebo podle toho co si zákazník zvolí? to je trochu zcestný mi přijde smile
lexion770   30.06.2012 18:50:26
Asi sem to uvedl trochu špatně, kombinaci obou systémů bude používat John Deere. Jelikož Claas montuje jejich motory, bude tento systém taky používat. A novej systém přímo claas nevyvijí, to vyvíjejí výrobci motorů. Jelikož od roku 2014 bude platit přísnější norma. Zatím na aby tu normu stroj plnil je použití obou systémů, ale může se vynaleznout i nový systém.
George8030   30.06.2012 19:06:16
právě,že John Deere bude muset přijít i s tou AdBlue a řeči některých z řad jeho zastupovatelů,že JEN nafta a nebo že močovinu umí stříkat každej debil ... přijde mi to zcestný a setkávám se u některých s tím,že rychle pochopili oč se jedná a jsou i lidé, kteří nezávisle na tom,jakou značku kupujou,tak řeknou,že chtěji obměnit strojovej park strojema,dokud maji JEN močovinu.
lexion770   30.06.2012 19:10:07
Už sem našel i na tuto kombinaci i popis, mělo by to být pro stroje do 170k a po roce 2016 i pro slabší smile
Tomas1   30.06.2012 22:01:40
Honzo, tos neměl psát ten komentář..smile Je to tu zas smile smile
Honza.S2   30.06.2012 22:04:04
To je zase jen otázka "špekulací". Situace je taková, že nikdo neví. Diskuze se bude opět vyostřovat, to jsem zapříčinit nechtěl svým komentem.
Ale když už, tak realita - jelikož si chci dát dohromady po dobu dvou - tří let informace a z toho vyhodnotit co bude a co nebude dobré, začal jsem střádat. Oslovil jsem firmu Agri CS, Agrotec a dále dvě firmy dodávající stroje s adblue, vedle toho firmu Strom Praha mající systém JD s pevným filtrem.
Korektní parametry a korektní podání informací dokázala poskytnout pouze firma Strom.
Od ostatních výrobců jsem se bohužel nedočkal žádných dalších údajů z provozu a od firmy Agri CS a New Holland pouze to samé - jak je adblue nejlepší, infantilní cenovou kalkulačku na Case Puma vs. John Deere 7R a podrobné vysvětlení pro adblue.
Jak je systém jednoduchý jsme viděli, ale NIKDO z majících močovinu do této doby nedokázal přiznat ZÁPORNÉ stránky svého systému a narovinu říct další požadavky. Pouze mohu říct jednu věc - systém nedotažený do konce.
Pokud někdo chce vykřikovat svoje argumenty, má prostor na foru, ale rád bych aby se objevily nějáká konkrétní data z provozu traktorů s adblue (konečně).
Vedle toho by mne zajímalo, když k nám přijede službař se strojem který bude potřebovat močovinu, co máme udělat. Jestli máme koupit nádrž, kde roztok uskladnit, jak mu to vydávat (asi v konvi...), nebo když si doveze svoji zásobu na 14 dní, opět nevím kde skladovat, jak vydávat, doplňovat atd.
Když tak poslouchám některé službaře se sklizňovou technikou nebo traktory s lisy tak opravdu jsem na rozpacích. Kupují starší stroje, jen aby se vyhnuli adblue.
Jano SK   30.06.2012 22:08:16
Kedze CLAAS ziadne motory nevyraba, ale montuje od inych vyrobcov, je ten kluc vyberu asi trochu zlozitejsi ako Adblue ano alebo nie. Do Axion 900 dali motor FPT a ten ma Adblue, tak je Adblue. Do Xerionu isiel CAT, tak tam je zatial dalej. Ale CLAAS vyuzil moznost v ramci emisnej normy STAGE IIIB mat nakupene motory STAGE IIIA a montovat ich este 2 roky, takze Xerion do 2014 by mal ostat rovnaky. Aky bude STAGE IV zalezi na CAT, ako to vyriesi a zaroven ci CLASS bude od nich brat motory.
Jano SK   30.06.2012 22:46:43
Honza.S2: Ak chces nejake vseobecne platny udaj - z toho co ja viem z prevadzky MF 86xx bez Adblue, s Adblue 1. aj 2.generacie tak PRIEMER je znizenie spotreby nafty o 10% a spotreba AdBlue 5%. Toto je porovnanie traktorov MF, motory SISU, nie voci comukolvek inemu. To nie su laboratorne testy ( tie mas na Nebraska alebo DLG, mozes pozriet ), ale ziadne PRESNE cislo nejestvuje, pretoze kazdy traktor jazdi v inych podmienkach, ina obsluha a pod.

Zaporne stranky: Treba mocovinu... treba sa starat trafit do modreho otvoru s inou kvapalinou. Treba AdBlue objednat ( napr.1000 l kanister za 250 EUR, t.j. za rok mozno 3 x ). Dobre je mat vlastne cerpadlo s vydajnou pistolou - 300 EUR. Ak schopnosti obsluhy su limitovane iba na zvladnutie doliatia nafty, oleja a vody do ostrekovaca a Adblue by uz bolo nad jej sily,ale treba najst niekoho ineho..

Ak pride sluzbar - musi zvladnut o jeden telefonat viac: Mate AdBlue? Nie? Dobre, objedname si ho ku Vam, alebo teda Jozko musi ist na najblizsiu pumpu a natankovat par desiatok litrov do zasoby. U kombajnu je zvlast dobre to dopravne cerpadlo s vydajnou pistolou, lebo tahat 20 l bandasky po rebriku ku nadrzi je naprt.

Cela saskaren okolo emisii stala obrovske peniaze, Adblue rovnako ako EGR/DPF je nutne zlo, ktore musia vsetci akceptovat a zaplatit. A od 2014 asi vsetci skoncia pri kombinacii EGR/SCR....ale aj tam bude priestor na debatu..
Honza   01.07.2012 07:44:22
Stejně nechápau, čeho se všichni provozovatelé zemědělských strojů bojí.... smile V silniční dopravě u nákladních vozidel AdBlue funguje už několik let, a nikdo s tím problém nemá. Všichni vesele obnovují vozový park a nějaké AdBlue se moc neřeší. Kdo chtěl ušetřit, koupil nádrž na dvůr a odebírá ve velkém, místo tankování u čerpacích stanic. Samožejmě se to vyplatí až od více strojů. Přijde mi to, jako by mezi zemědělci někdo prohásil, že tomu nevěří, a všichni se najednou dostali do stejné paniky a všemožně se tomu brání... smile
stalinrio   01.07.2012 09:33:23
Přesně Honzo! U náklaďáků to funguje léta bez problémů, tak proč by to nemělo fungovat u zemědělské techniky? Je to vyzkoušenej a ověřenej systém, takže určitě se není čeho bát. Jedna malá starost navíc, no a co?
Honza.S2   02.07.2012 05:41:49
Na školení na traktory nám řekli jednu větu " Jistě uslyšíte hodně zkušeností z provozu kamionů, to ale říkaj hloupí kamioňáci, tomu nevěřte to jsou fámy"smile
A ještě jednu věc na závěr - hodně důležitá je absolutní čistota, jak při plnění, tak i u roztoku samotného. Bez prachu, všechno 100%smile Velmi náchylná jsou zatím čerpadla a některá čidla. V provozu u kamionů se celý systém údajně dá oblafnout.
stalinrio   02.07.2012 08:05:58
To vám opravdu řekli moc zajímavou věc!!!smile Nevím jak dalece je nutná ta "100% čistota", AdBlue má svý filtry jako každá jiná náplň. Navíc jsi narazil na poměrně důležitou věc - totiž že pokud AdBlue dojde tak motor, světe div se, jede bez známek ztráty výkonu v pohodě dál! Někteří výrobci montují čidla do nádrže - pokud je prázdná, tak omezí výkon - ale čidlo se dá odpojit, případně překlemovat, že? Taky by se tam dala místo AdBlue nalít voda a systém to nedokáže rozpoznat (pozor - ne nafta, to nevydrží to čerpadlo ani tryska). AdBlue je velmi agresivní roztok, takže vodou nezkazíte absolutně nic - pouze emise...smile U zemědělské techniky máme totiž tu výhodu, že nás na poli nikdo nezkontroluje na emise - teda zatím - což je běžná praxe u kamionů např. v Rakousku, Švýcarsku, Německu a podobně... Jinak při troše šikovnosti a informací si každý zemědělec který hnojí močovinou, dokáže ten roztok připravit doma sám...
GTA   02.07.2012 09:49:47
Inu, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde....smile
Honza.S2   02.07.2012 11:21:02
Hůl si nehledám a psa nebiju. Pouze konstatuji a střádám informace od uživatelů apod. pro pozdější vyhodnocení. A když mě někdo tvrdí rok A, měl by říct i B, ne tvrdit pouze pozitiva a s hrůzou čekat až přijdou na povrch negativa.
Co se týká překlemování čidel a lití vody, mýlíte se. Nejde to a řídící jednotky jsou nastavené tak že se vám to nepodaří. Krom toho voda pouze destilovaná, jinak si můžete koupit rovnou i ocet nebo objednat rezervní komponenty.
Pokud chcete vědět víc, jděte se zeptat několika prvních uživatelů traktorů s tímto systémem do provozu a také servisních techniků (známých) a podívejte se na věc z obou stran.
Marek9.   02.07.2012 13:00:22
Zajímavé. Za sebe musím říct, že to co čtu v ,,Mechanizaci zemědělství,, o Adblue, zůstávám v těžké konsternaci. Jak odborný časopis může otisknou něco tak diletanského jako jsou články psané tak pomluvačně vůči všemu co není adblue. Každopádně v automobilovém průmyslu se zhruba před pěti roky taky nemluvilo o ničem jiném než adblue a dnes nikdo z automobilek v tom nejede. Byli tam samozřejmě i jiné důvody než říkat, že adblue nestojí za nic a proto tuto myšlenku opustili. Byl v tom hlavně problém s velikostí ,,reaktoru,,. (to u traktorů nehrozí) Adblue určitě nezatracuji. Vzpomenu-li na starou Oktávku 1.9TDI, která si si v poklidu pobrukovala, dobře tahala a skoro nežrala. Bohužel minulost. Pokud by ovšem do staré Oktávky dali Adblue, mohl tam zůstat starý motor, při strých parametrech spotřeby atd. a emisní limity by byli splněny. Mimochodem celý systém emisních norem v EU je možná velikánský podvod. Co jsem za poslední dobu načetl jsou u osobních aut emise měřeny v 80 Km/h při středně zatíženém motoru. Co z motoru vychází před a po nikdo v EU nesleduje. Amerika je v tom o kus dál. Emise se měří v několika režimech. No a v USA se jede hlavně na EGR - DPF.
Tak bych to ujednotil asi tak, že vše jsou to hlavně komplikace a nelze říct co je lepší. Proto fandím Claasu. Jede ve všemsmile
Honza.S2   02.07.2012 13:54:36
Mě to je celkem jedno, všechno má svoje + a -. Vezme se spotřeba u obou systémů v provozu, porovná, vynásobí cenou nafty a močoviny a bude jasno.
Mě akorát na tom štve že dealeři např. Case a NH tvrdí takové nesmysly až člověka přejde chuť to dále sledovat a číst. Přitom zatím mají minimum zkušeností a neumí zhodnotit nic objektivně. I díky tomu bych dnes možná šel do Claasu a JD event. MF.
stenlynko   02.07.2012 14:10:03
Honzo... tak ako tu teraz hovoríš o NH a Case, tak to isté robí JD u nás, pravdu Ti nepovie nikto z predajcov, každý chce predať a kritizovať svoje nebude nikto... pár kusov s AdBlue tu jazdí a zatiaľ to ide v pohode, uvidí sa počas ďalšej prevádzky, ale ani tvrdenie chlapov od JD, že lejete iba naftu a nestaráte sa, nie je až tak pravdou, na druhej strane, Fendt a MF žiadnu kampaň nerobili, resp žiadnu väčšiu kampaň nerobili... a tvrdiť čo je dobré, keď Claas bude dávať kopec motorov od 4 svetových výrobcov (FPT, JD, CAT, Mercedes) CNH bude mať aj AdBlue aj DPF, JD zatiaľ iba DPF.... pri AdBlue nie je zaťažovaný motor, to je podľa mňa výhoda, na AdBlue si všetci zvyknú, tak ako si zvykli kamionisti, dokonca Mercedes už dáva AdBlue aj do svojich SUV... nikto nevie čo nás čaká, pri osobákoch je to zmenšovanie objemov, prepĺňanie kompresormi a turbami a keď vidím 1,2 TSi v Golfe či Oktávke, 1,0 EcoBoost u Forda, tak mi je asi takto smile ... veru, zlatý motor 1,9 Tdi s rotačkou...
ale ešte jedna otázka Honzo, JD má svoje tvrdenia vyskúšané? MF má AdBlue, tam veľký rozdiel oproti CNH nebude... mám trošku pocit, že máš averziu voči Agrotecu, nech to robia ako chcú, traktory týchto dvoch značiek za to nemôžu smile a áno priznávam sa dobrovolne, NH a Case sú moje obľúbené smile veľa vecí ako CNH má lepšie konkurencia, ale sú veci, ktoré sa mi viac páčia u CNH, stretávam sa s luďmi čo robili pre JD a sami občas priznajú, že JD nemá všetko také, ako sa prezentuje... a tým sa vraciam k tomu, čo som povedal na začiatku, nikto svoje kritizovať nebude smile
deere-hanys   02.07.2012 14:24:57
tet se výrobci, a hlavně prodejci předkanějí co je lepší,ale myslim si že za nějaky čas ,kdy budou normy ještě přísnější, budou muset buťto dát oba systémy dohromady a nebo vymyslet uplně jiny systém což bude ale hodně drahé takže si myslim že přejdou na kombinaci močovina a filtr pevných částic.......a jestli se nepletu JD už ma takovy motor vyvinut,ale nemontuje se zatim
Jano SK   02.07.2012 15:42:55
Deere-Hanys: normy budu este prisnejsie od 1.1.2014 Stage IV pre motory nad 175 HP - znizenie NOx o 50% (!!!!) oproti terajsiemu Stage IIIB, pevne castice ostavaju na 0,019 g/HP/hod. A aktualne este nie su ziadne dalsie normy, ktore by mali platit - tato Stage IV sa mozno bude pouzivat dlhsie ( ..viac ako 2 roky Stage IIIB 175+) a preto bude dost dolezite, ako budu technologie fugovat a byt nakladove v prevadzke.

Kombinacia EGR + SCR:

JD motory STAGE IV budu mat doplnene SCR, budu teda "vela EGR x malo SCR", cisto znizovanim teploty horenia sa asi nepodarilo dostat NOx tak dole, aby to bolo efektivne a zarovne znizovanim teploty ( obsahu kyslika ) stupa spotreba a hlavne PM ( druha cast rovnie "skodlivych" ) latok, preto musi ostat DPF filter zavedeny v Stage IIIB doplnene o SCR

SISU ( AGCO ) - su informacie, ze STAGE IV motory budu taktiez kombinovat EGR, aby sa znizila tvorba NOx, ale iba potial, aby nebolo treba DPF filter pevnych castic. Takze sa to nazvat "malo EGR x vela SCR".

toto su asi zatial 2 mozne cesty, otazka co bude v prevadzke lacnejsie a spolahlivejsie....
Tomáš Kopa   09.07.2012 00:55:51
Dobrý večer všem. Vypadá to na velmi zajímavou debatu o řešení přechodné emisní normy strojů, které jsou většinou nasazeny jen v sezóně.... Chápu argumenty všech (na FW většinou maskovaných) prodejců, kteří mají v nabídce stroje nabízející jen jedno řešení výrobce motorů. Společnost Claas není výrobcem motorů, tak jako většina ostatních výrobců zemědělských strojů. Proto ve svých strojích bude nabízet motory, které mají řešeny emise dle dle platných norem. Diskuze o tom, jestli službař od dodavatele více než 60% řezaček a více než 40% mlátiček bude nebo nebude mít k dispozici AdBlue bych nechal na provozovateli služeb.... Osobně užívám osobní vozidlo vybavené od roku 2002 filtrem pevných částic, tedy DPF. Byl jsem při prodeji upozorňován na možná rizika spojená s provozem vozidla vybaveným (tehdy průkopnickým) řešením emisí.... Nemusel jsem ani jednou stát, nestalo se mi to, že by vozidlo "netáhlo", mělo nějaké problémy, nebo bych musel měnit cokoliv spojeného s DPF filtrem. Nemusel jsem používat speciální režim motoru, nemusel jsem čekat na regeneraci.... Vozidlo urazilo 320.000 km a ani jednou jsem neměnil ani filtr DPF, natož abych musel používat speciální režim.... Mám taky splupracovníka, který urazil téměř 200.000 km s vozidlem používajícím AdBlue...ten navíc prvních několik tisíc km nevěděl, že AdBlue používá....
Nebude lepší nechat řešení emisních norem na výrobcích strojů?
carrera.rapida   09.07.2012 06:57:04
Já zase v roce 2004 koupil auto s DPF s tím že je bezúdržbové ... smile .... teď už vím, že je potřeba co cca 30000 km dolít speciální kapalinu, 2 litry bratru za 2000 Kč a po 70 000 km se odporoučel filtr, výměna za repas tehdy 14 000 kč .... po dalších 70 000 se situace opakovala s tím, že se snížila cena za repasovaný díl .... další problém nastal v zimě při krátkých trasách, kdy se filtr nemohl zregenerovat .... motor přešel do nouzového režimu a bylo potřeba ujet cca 40 km ustálenou rychlostí aby došlo k regeneraci ..... nyní najeto cca 200 000 a čekám kdy se ozve filtr znova .... když to zhrnu tak vzhledem k tomu, že stát nezvýhodňuje auta s lepšími emisemi a tuhle srandu platím z vlastní kapsy, tak příští auto bude benzínové .... u traktorů se tomu bohužel nevyhneme, ale radost z toho nemám .... a děsím se dne, kdy nějakou chytrou hlavu tam nahoře napadne, že stroj, který neplní nějaké euro zakážou provozovat a nebo za nekřesťanský peníz .... státní kasa je prázdná, je potřeba vymyslet nějaký další poplatek ... (p.s. ten spolehlivý DPF odhaduju že byl v toyotěsmile )
prochikan   10.07.2012 01:09:15
Máme doma toyotu, 2 roky, najeto něco přes 90.000km, začala blikat kontrolka a nějaké další i svítí, v servise na diagnostice to ukazuje ucpaný filtr pevných částic, ale nevědí co s tím mají dělat a neumí tu chybu ani vymazat aby to neblikalo smile
Jano SK   11.07.2012 20:01:28
Dnesna tlacova sprava AGCO: Motory SISU budu pre splnenie emisnej normy STAGE IV vyuzivat nadalej osvedceny system SCR, pre vybrane specificke modely bude pridane "male mnozstvo EGR" . Ktore su specificke modely sa neuvadza, vyzera ale ze to bude bez DPF.

Okrem toho sa rozsiruje vyroba motorov v Linnavouri z aktualnych 38.000 motorov na 50.000 motorov v 1Q 2013 (!!!). Ak chce AGCO vyrabat o 12.000 motorov buduci rok viac, asi nepredaju o tolko viac MF/Valtra/Challenger, motorov do pasakov MT 700D ( 8.4 SISU SCR namiesto CAT C9 ) tiez nebudu tisice, takze by predsa len volaco islo aj do Fendt-u ??
Marty31   11.07.2012 20:35:13
mno na výstavě v Brně mi prodejce MF tvrdil,že AGCO si porovnávalo motory SISU s Fendovým DEUTZem a měly takovejch úspěch,že je začnou cpát aj do Fenda
Honza.S2   11.07.2012 22:04:09
Když si to přeberete logicky, 7,7 l na 390 Hp - to od roku 1994 používal Ford v řadách 70 motor 7,6l na 240Hp max.
Pravda že u Fendta malý obsah možná kompenzuje převodovka.... Ale na druhé straně proč Agco používá v Massey Fergusonech 8600 motory s větším obsahem na menší koně a stejnou převodovkou ( možná vyřazenou nepovedenou Vario 2. jakosti kde Karl dal kladivem o ranu míň na hřídel)smile smile
Jano SK   11.07.2012 22:28:18
Marty31: porovanie moze byt rozne, podstatne je porovnanie cenove... kedze AGCO ma vlastnu motoraren, ktora produkuje vyzera byt schopne motory, asi kupovat od cudzieho vyrobcu nie je uplne v zaujme firmy..

Honza.S2: prevodovka by mala tych par HP rozdiel rozdychat, dolezitejsi je krutiaci moment - Sisu 8.4l = 370 HP/1.540 Nm, Deutz 7.8l = 390 HP / 1.547 Nm.. t.j.o 0.5%...
George8030   11.07.2012 23:05:44
Tak už se v dopravě v jednom nejmenovaném podniku předvedli 7230R s DPF a převodovkou CommandQuad a 8320R - ještě bez DPF s plynulou převodovkou Autopower ... návěsy TC 21000 - oba se senáží. Spotřeby jsou vypočítané vedením podniku. Teď by se v nejbližších dnech měl s návěsem předvézt Fendt 828 Vario SCR. Jsem na výsledky zvědavý ... a samozřejmě trošku "handicap" pro Fendta,že bude vozit už obilí = těžší náklad
pepe220   13.07.2012 09:50:36
snad se s náma podělíš pokud budou známa nějaká čísla, docela by mě to zajímalosmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011973857879639.s