Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Bart   17.01.2008 18:29:18
Kolik tam tak veze hmoty když to narve plný třeba senáže??? smile
Metallica   17.01.2008 18:37:41
predpokladam ze se autor pouze prepsal a jim uvadeny rok v popisu neni 2007, ale 2008, a kdyz ne, jaxe tedy rozhodli?
pepe   17.01.2008 18:49:06
koupený by ještě nemel byt,protoze pokud vim,je tehle typu vyrobeno jen par a na zkousku, a pokud take vim,tak si tuhle velikost resp tenhle typ vydobil hlavni zastupce pötingru pro CR, jak se jmenuje ten chlap to nevim
pepe   17.01.2008 18:54:40
jeste bych chtel dodat, nevim jak to bude do budoucna s temito vozy, protoze bylo zjisteno ze nejlepsi delka rezanky pro kravy je cca 2cm, tim se nejlip vyuzije výživová hodnota krmiva. protoze travici enzimy uz probihaji v hube kravy a pri teto delce maj nejvetsi ucinnost. a tyto vozy tuto delku nikdy nemuzou dosahnout (ono s tim ma problem i rezacka ale preci jen je ta kvalita rezu stale stejna) kdezto tady se musi porad brousit a brousit a hlavne rucne. a nekdo urcite namitne ze krava je prezvikavec a ze by mela byt rezanka delsi, ale delka na zvikani nema vliv. snad jediny problem by nastal u dusani na jame
arpad   17.01.2008 19:08:49
pepe - aj dusenie je v poriadku keď niekto na to má poriadnu technikusmile
Filip 90   17.01.2008 19:16:27
Jakej to má teda ten objem?smile U jumba 8000 jsem viděl údaj 80m3 při středním stlačení. Že by tohle mělo 100m3 když je to 10000.
klaun   17.01.2008 19:27:14
k té délce řezanky ,všichni asi víme ,že kráva má čtyři žaludky a to jest kniha ,bachor,čepec,slez!!! taky provádíme už nškolik sézon senáže horalama máme tu dvě značky ,poetingera jumbo 3krát a claas qvantum a dva sprinty ,už maj něco nařezáno a už to neni ono řezanka tak cca 12cm, a když to povidáme agronomoj ,že je to na klauna ,takhle dlouhý kvůli dusáni tak povidá ,když to je moc krátký tak se krávě vtom žaludku(knize) slepjej listy a je to v hájismile ale nevim co na tom je pravdysmile smile
Zetor   17.01.2008 19:46:18
To Bart, mělo by se do toho vejít minimálně 14 tun hmoty při nejmenším stupni pěchování. Při tom největším přes 20.

To pepe: nevim nevim, těch vozů tu jezdí 5, jedinej tento nemá majitele, ostatní jsou prodaný...

A co se týká délky řezanky, tak tyhle vozy se musej zahltit, takže to chce pořádný řady a pořádnou rychlost, pak to dobře řeže. A už sem to někde psal, slyšel jsem názor, že kráva potřebuje řezanku naopak dlouhou, aby to mohla přežvýkat (v praxi se dodává seno, které je delší a kráva je tak spokojená). Důvod, proč se to řeže tak málo je prej ten, aby se to líp udusalo. Protože z těch celejch rostlin na hromadě by vzduch nikdo nedostal. A když se kráva pase, tak si taky nemyslim, že si to užvykuje po 1 cm.
Proxima   17.01.2008 20:23:08
To Filip 90 : ano je to 100m3
TomášJ.   17.01.2008 20:48:43
zdenku povedená galerka.. Koukám, že tenhle traktor a ten vůz je dobrej cestovatel smile Když mi v létě projel okolo oken a já po čtyřech dnech zjistil, že tu byl taky na předvádečce tak to docela naštvalo.. Takže ho vyblejskul aspon někdo smile smile
Vojtěch   17.01.2008 21:56:51
Přidám se do diskuze. Velikost těchto vozů mě udivuje, je to hezké ale je tam spoustu ale :
1) délka řezanky - jestli kráva potřebuje více žvýkat nebo méně tak to bych neřešil, ale podstatná věc je při konzervaci, dusání. Pokud jsou velké kusy píce tak těžko vytlačíte vzduch, nesprávně proběhnou procesy kvašení a zničíte vysoce hodnotné bílkovinné krmivo
2) možnost regulace dávkování konzervantu - při senážování (silážováním s větším obsahem sušiny) se mění dávka konzervantu. Tyhle stroje jsem nikdy moc důkladně nestudoval tak nevím zda se množství dávkovaného konzervantu dá nějak regulovat
3) ekonomika - bezesporu podstatná věc. Kolik těchto vozů se výkonem vyrovná jedné řezačce - porovnání ceny jedné řezačky a 3-4 těchto vozů - nevím co je lepší. Dále k potřebujete k tomu poměrně silné traktory = vysoká spotřeba. Sečteno podtrženo si myslím že to bude skoro na stejné, bez ohledu na kvalitu práce.
tatra 148   17.01.2008 22:13:03
ale pokud chces srovnavat tak to co si psal je na senaz ale co silaz na to rezacku potrebujes. Ja si myslim ze ten kdo dela silaz tomu by se vyplatila rezacka
Vojtěch   17.01.2008 22:29:30
senáž = silážování s vyšším obsahem sušiny, to je terminologie, takže jsem mluvil jen o senáži
PAJA XX   17.01.2008 22:34:06
ono je to stejnak jedno protože je tady krmnej vůz a tento taky nařeže a zamíchá
TomášJ.   18.01.2008 18:19:43
to vojtěch hodně s tebou nesouhlasím s tím, že řezačka vyjde nastejno... nějak jsi při tom výčtu zapoměl na odvozy a na délku tras.... např u nás jezdí řazačka a dva vozy, vozy jezděj i do 25 km vzdálenejch ,míst protože to je pro řezačku nereálné... na takovou dálku by potřebovala min 14 odvozců... tzn 14 traktorů a 14 vozů a jakej podnik tohle má ??
Ale je to jen malej příklad.
Řezanka v tom bych souhlasil, je jasný, že to prostě na řezačku nemá a mít nebude,, Ještě příklad od nás když tu byly vozy nové a zkoušelo se co to udělá a za jak dlouho rezačka nemusela jezdit skoro vůbec.. Destinace cca 5 km.. další zajímavost dva vozy Jumbo 7200 udělají za den v destinacích vzdálených 15-20 km i 25 ha... poměr hmoty hraje roli !! jasný že pokud jí bude hodně bude to podstadně méně... řezačka si myslím o tu se tolik nezajímám těch 25 ha i víc udělá taky 100%.
Za další - sama řazačka určitě sežere denně stejně paliva podle mě více než jeden traktor v sen. voze. a potom jsou tu odvozci.. Takže s ekonomikou paliva bych to tak horký neviděl...
kdo si bude chtít koupit vůz tak si ho koupí,, kdo řazačku sáhne po řezačce ...
Ceny znám jak u řezačky tak u vozů.. Takže ani tam bych to tak horký neviděl. Určitě by byly víc ekonomický vozy. V porovnávání řezačka + odozcvi a T. a Vozy. Max 3. pak už by to bylo zas hodně diskutabilní.
Ps. řeším pouze ekonomiku. Ne kvalitu, řezanky ani konzervaci!! V tom určitě vede řezačka..smile smile smile
Jakub Medera   18.01.2008 18:31:06
Vzdálenost cca 30 km = odvoz 4 x Agrotatra,Mates,148čka a JD 6910 s devititunou opaváckou a nástavky...Tohle byl maximální počet odvozců co tu jezdili a to ne vždy jezdili všichni...V noci se seklo a přes den se senážovalo..Takhle se tahala dom hmota z 600 ha...a kde je vůz na tom oproti řezačce?Je tu v družstvu jak vůz tak řezačka.Vozilo se na jednu jamu a šlo to dosti poznat a o výkonu jak říká Vojta ani nemluvím
TomášJ.   18.01.2008 18:32:48
a když čistě náhodou nevlastníš tatry ani matesy jak to pak budeš dělat?, a ještě jedna věc mě zaráží proč jich tu jezdí tolik kdyby se to nevyplatilo?
Jakub Medera   18.01.2008 18:37:59
Záleží kolik máš ha..je jasný,že když máš pár ha luk a krátkou vzdálenost vyplatí se ti víc vůz,ale zase mi řekni jak dlouho by si dělal s tím jedním vozem 600 ha 30 km od jamy?jedna souprava je málo,2 taky tak jak chceš potom uvažovat,nebylo by lepší investovat do řezačky?
Zdenek Srytr   18.01.2008 20:42:29
Metallica: Ano jedná se o moji chybu,děkuji,že jsi mě upozornil,sám jsem si toho nevšiml.smile

K uplatnění tohoto vozu:Jedná se o podnik,který je z velké,dá se říci dominantní části zaměřen pouze na živočišnou výrobu.Část pozemků je vedena jako pastviny,část se právě seče a následně senážuje.
Přesný počet ha k obhospodaření bohužel nevím,ale tento vůz se zkoušel proto,aby doplnil JUMBO 7200,který zde svážel řezanku sám.
Složení pozemků je velice nestejnorodé,jedná se o spousty přejezdů a pozemky ve špatně dostupných místech.
Tyto pozemky leželi bohužel po velkou dobu ladem(krach všech podniků v této oblasti po revoluci) a postupně zde dochází k regeneraci krajiny,což je ke stavu pozemků a plochy práce na dlouhou dobu.
Řezačku si v těchto podmínkách neumím představit,musela by se řešit službami,to je jisté a stejně tak i odvozy.Takže celá senážní linka(řezačka) by byla dost nákladná věc.Takto to zatím JUMBO 7200 stíhalo naprosto bezpečně v termínech tomu vyhovujících.Samozřejmě zkoušejí toto JUMBO,proto aby docílili rychlejší sklizně,protože se plocha obhospodařované půdy postupně zvětšuje. Nechci mluvit za někoho jiného,to mi ani nepřísluší,ale pokud by to bylo možné,zkusím poprosit o vyjádření pana ředitele(pokud se to povede),jako osobu povolanou.
Vojtěch   18.01.2008 21:01:07
to TomášJ. - nějakou pravdu určitě máš, moje oponentura je:
1) vozit senáž na 25km je absolutní nesmysl, podniku který tohle dělá pak musí vycházet dražší doprava než-li samotná senáž. Samozřejmě je možné, že se tohle někde vyskytuje ale když už tak na takovou vzdálenost zvolím automobilovou dopravu, ale každopádně vzdálenost senážní jamy (vaku) by nemělo být tak velké, musí být dle toho postavený osevní postup ale taková dálka je absolutně nepřijatelná.
2) při vzdálenosti 15-20 km a dvou vozech Jumbo 7200, je to při průměrné rychlosti 30km/h za jednu směnu takových 7 otoček na vůz, když jeden vůz doveze cca 15 tun hmoty tak za den doveze 100 tun, celkem tedy 200 tun což je na denní výkon senážovací linky málo ne?
3) pokud máš dva traktory tak jestli je použiješ ve vozech Jumbo nebo jen s vlečkou tak je to stejné, ale v případě vlečky nemá smysl používat traktory s 250 PS, jenž potřebují senážovací vozy, ale každej podnik má přece slabší traktory, zetory atd.
4) Ekonomika - důležitá věc - spotřeba paliva může být dle tebe, ale je tu otázka využitelnosti : vozy využiješ jen na senáž (max. na slámu, či seno - ale v těchto případech jsou daleko lacinější verze nových Otavanů v řádech staticích a ne milionových částkách za senážovací vozy), ale řezačku využiješ především také na siláž, což je polovina práce a když s ní vyjedeš na služby tak je to hned jiné.
Když někdo začne na FW řešit ekonomiku tak se mluví většinou jen o variabilních nákladech (spotřeba nafty, mzdy, náhradní díly, atd.) ale téměř nikdo nemyslí na náklady fixní, které můžou být někdy daleko větší než-li variabilní.
Libor169   18.01.2008 21:29:16
To Vojtěch: zmiňuješ se zde o Otavanech, to je někdo zase vyrábí? Myslím že to byl vyrobek STS Strakonice.
Vojtěch   18.01.2008 21:54:05
JJ, Otavanem jsem myslel samozřejmě STS Strakonice.
pepe   19.01.2008 21:07:05
jeste bych chtel dodat: vsechny veci co se tu ted resili tak se da rict ze na vsem je kus pravdy a kus ne,ale chtel bych videt co by delal s takhle velkym vozem na louckach nekde v horach a na takovejch tech malejch louckach v lesikach:))preci en kdyz na to prijde rezacka tam prijede a rozfouka to,s timhle bych se tam tocit nechtel:))smile
Proxima   19.01.2008 21:10:56
To pepe: máš pravdu u nás nevím nevím smile
TomášJ.   19.01.2008 21:39:55
to pepe nedá mi to, abych na to nereagoval...
Jasný, že takovýhle vůz na malejch horskej loučkách asi těžko uvidíš... Ale myslim si, že by se u pottingera nějakej do hor našel mám na něj odkaz i fota.. ale to se do komentů dávát, nemůže takže je sem dávat taky nebudu..smile smile
Proxima   19.01.2008 21:43:13
To TomášJ : myslíš zběrací vůz BOSS smile
arpad   19.01.2008 22:13:40
ja zase poviem - každá firma musí zvoliť pre seba tú najlepšiu kombináciu (techniku), ohľadom na ekonomiku a kvalitu práce smile
TomášJ.   19.01.2008 22:18:01
to proxima.. já myslel Farosmile
Proxima   19.01.2008 22:28:42
No boss je taky do hor ale je maličký a na ty pastvinky by se vlez smile
pepe   21.01.2008 22:20:05
to TomášJ. :znam jejich vyrobni nabidku,to byla jen takova mala pripominka nic vic:)
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010592937469482.s