Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Milda11   01.10.2013 19:15:55
Pelánci můžou prodávat nové kombajny????smile
Honza.S2   01.10.2013 20:39:30
Nové prodávají od začátku stále pořád dál. V prodeji produktů CNH je poměrně volnost. Servis maj lepší než oficiální dovozce a náhradní díly úplně v pohodě. Ve výsledku to berou všichni z jednoho skladu a trvá to stejně dlouhosmile
mladej   01.10.2013 20:45:20
Ten servis a ND asi jak kde...
Milda11   01.10.2013 20:49:05
Takže asi přes Slovensko to tahají...Protože těžko by se srovnali s cenou kdyby to nakoupili z Agrotecu....
Servis se rozpadá,nd nemůžu soudit. A prodej co odešlo pár schopných lidí taky není co býval....

Bývala to velmi silná firma!!!
Dřív prodávali NH stroje jak na běžícím pásu včetně great plaina...teĎ jim vše sebral agrotec.. Bergmann a kioti to nezachrání. Kockerling je dobrá značka na půdozpracující stroje a s prodejem Valtry jsou dost na štíru!!!
Honza.S2   01.10.2013 21:17:35
Tak jestli se rozpadá servis těžko říct. To bych spíš tak řek u některých středisek patřících pod výkup. Jak NH tak Case.
Musí se zas nechat že u PL je pořád několik vynikajících servismanů co maj dlouholeté zkušenosti o kt. se některým lidem z Agrotecu ani nemůže zdát. Po této stránce zase nemám strach že bych zůstal ve štychu.
Co se týče prodeje tak Great Plains je kapitola jiná, koupily se s Simbou a slovo dostal Andrej. Já slyšel verze z obou stran, vč. vzájemné dohody a respektování se, kt. nedodržel ani Great Plains ani AgriCS.
Kockerling má zase svého pověřeného člověka, proč to tak dopadlo nemá cenu psát. A Valtra - na to jsem se těšil že to rozjedou... ale když nemaj ani manuály, na servisním školení bylo pět mechaniků a dostanou dva velké traktory, tak co s tím jde dělat. Oficiální dovozce Valtry se také asi příliš nesnaží jak vidím... už jen neochota podat informace mluví sama za sebe. Tak jak to potom může vypadat.
Milda11   01.10.2013 21:40:52
Servisáci přebíhají od značky ke značce stejně jak Strom lanaří lidi z Lukromu (některé úspěšně...)
Zkušenosti jsou k nezaplacení ale důležitá je také diagnostika a kvalitní školení.
U Valtry je všeobecně problém servis, jinak traktory jsou to dobré....na Šumpersku se jim velmi daří....Je to o prodejci!
Honza.S2   02.10.2013 11:09:09
Diagnostika a školení fungují také, to všechno mají.
Horší na tom je že člověk neví odkud vlastně má stroj.
Můj názor je ten, že bych odstříhal a zrušil všechny dovozce včetně servisu a zřídil přímé pobočky výrobce. Podobně jako to dělá John Deere, funguje tak Lemken, Pottinger, Horsch...
Milda11   02.10.2013 12:45:12
TO co říkáte je eurodealerství a budou tak během krátké doby fungovat všichni!!!Protože trh si to žádá,hlavně konkurenčí boj. Takže samostatné střediska které nepatří pod nějakou silnou skupinu nemají do budoucna šanci. Nedokážou objednat a prodat dost strojů, nedostanou speciální objemový rabat a skončí. Jde tak Strom (John Deere) prakticky ovládá celou republiku prosttřednictvím svých středisek, podobně Agromex(Fendt) celá síť, to samé chce udělat i koncern CNH a další budou pokračovat Agral....
Jsme velmi malá země a značek co se tu prodává je víc než dost a z toho dobrá polovina je si podobná jak vejce vejci.... Ne všichni se uživí!
Na druhou stranu jsme v EU, každý si může koupit co chce kde chce(včetně nových strojů v cizině i když se to importérům nelíb), to mu nikdo nezakáže, ale nemůže čerpat jisté výhody které mu dá konkrétní dealer v regionu......Nemůže pak očekávat že tam přiletí servis jako první když se mu pokazí stroj atd.....
Honza.S2   02.10.2013 13:18:04
V případě Fendta by mě potom ještě zajímalo jak to bude řešit Agco s Valtrou a MF. V Německu spadá Valtra pod Fendt, podle toho co jsem se díval na dealery v dalších zemích je to podobné...
FarmaBlazek   02.10.2013 14:37:35
Ještě že jsme v EU. Něco jako trh volneho obchodu se tomu říká. Akorát v segmentu zemědělství se nám to pomalu vrací k totalitě a ještě se nám bude diktovat od koho si to vůbec mužeme koupit. Škoda že na to dojede zase jen zákazník.
Honza.S2   02.10.2013 17:38:20
Trefné a naprosto přesné.
A co se týká těch "jistých výhod od dealerů", jsou vždycky nabízené jako "jisté výhody" ale zatím jsem je ještě nepocítil nikde. Akorát tak v roční záruce, možná někomu zaplacené dovolené ale skutek utek a peníze jenom tečou.
Milda11   02.10.2013 18:38:08
Je to velmi pravděpodobné že valtra spadne pod massey nebo pod fendt nebo massey spadne taky pod fendt....Možností je spousta
Milda11   02.10.2013 18:43:13
Dávat dovolenou za nákup stroje je vrchol všeho. Podle mě každý radši bude když bude mít stroj který se nebude kazit na který se bude moct spolehnout než nějakou dovolenou nebo jiný hmotný dar (čtyřkolka, zahradní traktor a tak podobně)...
Jisté výhody třeba nižší sazba za servis potažmo náhradní díly, náhradní stroj v případě poruchy, delší záruka, kulance, nutnost neplatit dopředu atd..Možností jak vyjít vstříc je spousta...
Otázka je co člověk v daný moment slíbí a co se pak splní,ale od toho je přece kupní smlouva kde se dá vše specifikovat...
Obchod je vždy kompromis, musí být spokojený prodávající i kupující jinak je něco špatně!
Doba je zlá a bude daleko horší, konkurence je veliká a malí slabí hráči padnou a co bude pak, to je ve hvězdách..Pokud to bude podobný scénář jako to je s mlékem, hovězím masem, vepřovým masem.... tak se máme na co těšit!
karanice   02.10.2013 18:51:09
Vím minimálně o dvou firmách, které nabízejí velice solidní benefity v případě, že u nich zakoupíte stroje.smile
FarmaBlazek   02.10.2013 18:55:37
Oni ti malý nekrachujou ale jsou zařezávaný jako podsvinčata. Stačí když jim "výhradní" dovozce neposkytne nový software a je to. To není o konkurenci to je likvidace.
Milda11   02.10.2013 19:21:51
Když vemu třeba Agrotec a Agrics (case a nh) je úplně jasné že časem Babiš nebude tolerovat prodejce kteří mu nepatří (třeba tady na Moravě BV Technika, Hm Hodonín, Als Sedlnice...) Proč by to taky dělal. Stroje bude prodávat jeho vlastní síŤ potažmo výkupy. Což je ideální stav, zemědělec tam doveze obilí, odveze osiva hnojiva, postřiky nebo nový traktor...
Otázka je aby to bylo výhodné pro všechny strany což ne vždy bývá pravda. Konkurence je zdravá. Bohužel někteří obchodníci asi neumí počítat a ekonomika jim neříká nic. Protože prodat za míň než nakoupím nelze dělat do nekonečna...
Milda11   02.10.2013 19:23:28
Jinak software, školení servisní auta to vše stojí spoustu peněz a z něčeho se to hold zaplatit musí. Staví se nové střediska prodejců, samozřejmě že z peněz zemědělců,ale dělá se to pro ně aby člověk mohl nabídnout lepší služby.. Utápět zisky by se daly úplně jinak a určitě lépe....
FarmaBlazek   02.10.2013 19:37:35
Ano ale ani pan Babiš nevlastní CNH. Proč si nejsou tudíž všichni rovni? Nikdo po nich určitě nechce software zadarmo. BAYWA funguje na podobném principu a asi by se stavitelé honosných středisek divili v čem jsou schopni fungovat v Německu či Anglii. Jde o přístup ne o honosnosti. Ta ty mašiny v chodu neudrží. A nezlob te se ale pokud padne MF pod Fendta tak to nebude šťastný krok rozhodně ne v ČR.
Jiri Rakus   02.10.2013 19:45:42
Myslím si, že Massey pod Fendta v Čr nebude patřit snad nikdy... to by AGCO rovnou mohlo šoupnout k někomu z nich Challengera,ale neudělalo to. Co chci ale říct, Masssey Ferguson je silná značka tak samo jako Fendt. Kdyby to spojili, nic by se nevyřešilo. To je to samé,jako kdyby se spojili New Holland a Case.. A ikdyby k tomu došlo,sic dosti nereálne, představte si,že k Vám přijede prodejce a řekne: " můlžeme vám nabídnou Case, New Holland, Kverneland, Poetinger, Pronar a vlastně všechno, takže teoreticky něco koupit musíte, protože krom JD bude dělat snad všechnosmile
FarmaBlazek   02.10.2013 19:56:01
Spíš by mně zajímalo jak by se tvářili lidi kdyby jim mechanik v obci řekl že už nemá nárok na diagnostiku a že musí s autem k autorizovanému dealerovi? Že tam tu opravu může vyhandlovat za televizi když na to nebude mít.
Milda11   02.10.2013 20:00:54
V Německu je dealer je v každé druhé vesnici..Zemědělci jsou zvyklí chodit za dealerama, podobně jako chodíme do autosalonu kupovat si auta... U nás je to bohužel naopak. Proto je spousta prodejců kteří taky z něčeho musí žít... Zemědělcům se dělají ústupky a ti toho samozřejmě hojně využívají. Dříve byl protiúčet stroje cizí značky tabu dneska je to samozřejmost a zákazníci si přejí nesmyslné ceny atd.. Vždy někdo udělá ten ústupek a ve finále povolí a tak je to každý rok těžší a těžší..
to jiří...
Dyť Challenger patří už dva roky pod Fendta.....
Filozofie velkých firem je taková aby ste si od jednoho prodejce koupili vše, není to jen JD, ale tou samou cestou jde i konzorcimum CNH, AGCO,CLAAS.... Proč by jinak fabrika claas kupovala francouzského výrobce traktorů Renault?? Prostě proto aby mohla své zákazníky uspokojit nejen kombajnem řezačkou či pícninou ale i traktorem... Ještě jim chybí půdozpracující stroje což je otázka času.. To samé Agco atd...
V čem je třeba Massey silnější značka než třeba Valtra hm?
Koncern VW taky prodává více méně ty samé auta pod několika značkama Škoda, Seat,VW a zákazníky si najdou všichni, byŤ každá značka má úplně jinou cenu....
Někde je lepší jedna jinde druhá, ve finále se prodávají všechny a o to jde...
To že se pak všichni potkají na jednom malém trhu to je pak problém..

A jak to dopadne s Masseyem nevím..taky můžou přijít číňani koupit agco vycucnout data a zrušit...Stát se může cokoliv, peníze hýbou světem
čivava   02.10.2013 20:11:48
Pro Mildu 11:Podle čeho takto soudíš?Pracuješ v německu,nebo bydlíš?Jsi docela dobrej pisálek smile
Milda11   02.10.2013 20:17:47
V Německu jsem byl mockrát... Jiný kraj jiný mrav. Jinak díky.
lexikon   02.10.2013 20:27:36
Zaujimava diskusia. Je to dost zapeklity problem. Na jednu stranu je super, ked je v predajcoch a servisoch poriadok (na Slovensku napr. John Deere=Agroservis), ale zase na druhu stranu monopol tiez nie je vzdy najlepsie riesenie. Lebo potom sa moze velmi lahko stat, ze predajca ovladne zakaznika. Velmi silne firmy (Agroservis, Agrotrade) mozu zakaznikom ponuknut silnejsie zazemie, lepsie financovanie, lepsie ceny atd., ale uz par zakaznikov prislo na to,ze tieto lakave ponuky maju aj svoju odvratenu stranku a radsej sa obratia na mensieho dealera alebo si rovno radsej vyberu inu znacku. Opacny problem je napriklad fa. Lemken - mnoho predajcov, neprehladne cenove ponuky, vzajomne podliezanie cien a ine nekalosti.. Tu by som skor dal za priklad Hardi, kde si importer Unimarco spravil pekny poriadok v predajcoch. U inych firiem nemam velmi prehlad, ale ako vo vsetkom, aj tu rozhoduju peniaze a samozrejme bohatsia firma = lepsie vybavenie, lepsi servis, ale stale zostavaju velmi doleziti aj ludia - pristup predajcu, sikovnost servisaka a to sa neda vyvazit ziadnymi peniazmi. Tak len dufajme, ze "ti hore" dostanu trocha rozumu a nebudu sa snazit len hrabat, hrabat a hrabat :)
čivava   02.10.2013 20:33:30
pro mildu:co jsem pleteš,kdo kde kolikrát byl,ptal jsem se,podle čeho soudíš,znáš německé zemědělce?

George8030   02.10.2013 23:43:44
v Německu je to úplně jinak nastavené! Kdo tam byl,ví trochu něco o zemědělství,tak si to dovede vysvětlit! Co se týče dealerů,tak jak napsal Milda11, staví se střediska a vše s tím spojené z peněz zemědělců ...sam osobně bych nejradši zemědělci prodal pár traktorů,schrábnul pár slušných provizí a zavřel to a hooooodně let bych nemusel nic dělat,když bych byl rozumnej,to je to,jak psal,že by se dali utratit příjemněji defakto,ale ono se i u dealerů investuje,aby když se Vám ten traktor zastaví,byl někdo kdo vám ho opraví,máme šílené miliony v mraky předváděcích traktorech,které si,nevím jak jinde,ale u nás defakto za pakatel můžete zkoušet,když se rozbije stroj,snažíme se v rámci možností vyhovět náhradním,to vše se kryje překlenovacíma úvěrama a jinýma věcma.Dále není to žádným tajemstvím,nadáváte na dealery,že vás okrádají,ale třeba firma Fendt a i ostatní většinou poskytují záruky na traktory 1 rok a nebo 1000Mth, většina dealerů poskytuje své rozšířené záruční programy,na kterých spolupracuje s výrobci značek a vám tím pomáhá a šetří peníze. To mi přijde,že si nikdo pořádně moc neuvědomuje,jaké peníze se v tomhle točí,ale zemědělci tu techniku potřebují. Ale na dealery pořád nadávají. Já osobně jsem pro,aby tu zůstala zdravá konkurence a různí zástupci značek,aby bylo z čeho vybírat a aby to nebylo tak snadné!!! Tam se pa ukáže kvalita jednotlivých firem a zástupců jednotlivých značek smile Ohledně těch záruk ... mohli by se sejít takhle zástupce firmy Strom Praha, Agromex,pan Babiš (CNH) a dalších značek,domluvit se všichni najednou,že budou dávat JEN tu roční záruku a co by ste s tím zemědělci udělali??? NIC,pač v Evropě je to většinou standart a tam by ste si taky nepomohli a pak bych vás chtěl vidět,jak by se vám to líbilo??? sem zvědavej kdo mi na tohle nějak normálně odpoví ??? Do teď nechápu takovou tu nevraživost některých zemědělců vůči dealerům zemědělské techniky. A jak napsal Milda,taky musíme z něčeho žít,vy taky chcete co nejlepší ceny za komodity apod. Vše je JEN byznys
Hezký večer a den všem
Polci   03.10.2013 06:49:26
Vím přesně o čem mluví FarmaBalzek. Pokud na to kouknu z pohledu uživatele, také je podivné, když si "generální" dovozce řekne, že třeba nedá díl či diagnostiku servisu a uživatel je "nahý v trní". Podotýkám, že platí, nemá žádný problém vůči "vrchnosti". Třeba si jen dovolil koupit stroj na jiném dvorečku...
Rozumím prodejcům, že chtějí ze strojů marže. Proč by to jinak dělali. Naštěstí nežijeme ve vakuu. Takže pokud mi firma v zahraničí nabídne cenu o 15% nižší, buď na podobnou cenu stahnu našince či koupím jinde. Jsem bez servisu, diagnostiky a dílů. OK, dovede cizinec pomoci? Dost často ano. Dovede našinec sehnat díly za podobné ceny. Ne. Koupím u cizince. Našinec mě za to nemá rád a hned mi to dá pocítit...tak dále budu kupovat u cizince. To si ale našinec nechce uvědomit, že pokud by se od začátku choval v pohodě, může další stroj jít od něj.
Lidi, kteří se v tom pohybují vědí, kolik se dává na první nástřel. Pak mi přijde nemravné tomu zákazníkovi po každé větě sundavat a nakonec ten člověk zjistí, kolik z něj chtěl prodejce vysát s první cenou smile
V Německu to více funguje na důvěře a partnerství. Pokud vezmu velké hráče, jako zmíněnou BayWu či Agravis. Nesnaží se vás stáhnout na výkupu komodit a na následném prodeji třeba osiv, hnojiv či techniky. Když už má nákupní ceny někde mimo to, co si dokážeme připustit. Vždy se najde nějaký kompromis. Vydělají oni, ale z množstvevních rabatů, které dostanou profituje i zemědělec. A zdánlivě vydělají oba...
Tady vás stáhne výkup, následně mimo výkup fungující prodejce techniky, firma nabízející hnojiva, naftu atd. Pokud to vezmete přímo od výkupu všechno, už se z toho nevymotáte, protože stále u nich platíte o dost více než jinde...
Polci   03.10.2013 06:54:13
to George 8030: Super nápad posadit místní zástupce Fendt, CNH, John Deere a třeba i Claas k jednomu stolu...kdyby někdo pořídil záznam z jednání ihned koupímsmile
Milda11   03.10.2013 07:57:28
Já bych to neviděl zas tak nereálně, třeba když se jedná o výstavy tak panuje celkem shoda, platit nehorázné částky za pronájem výstaviště na techagro atd už je toho taky dost....
George8030   03.10.2013 10:00:29
to Aleš Polci: Aleši myslel jsem to trošku obrazně s nadsázkou ;-) samozřejmě pro tento způsob nejsem! Bohužel to,co píšeš,že plno prodejců ze staré školy to zkouší různým shazováním cen apod., pro tento styl obchodu já rozhodně NEJSEM!!! Kord u nového stroje, nemluvím o předváděčkách,kde je proběh mth atd. a dají se tam kouzlit relativně ještě kouzlit ceny. Jinak co se týče našinec x cizinec. Je to o jednotlivých lidech. Osobně jsem zařídil to,aby naše firma pomohla zemědělci,podniku, který koupil u cizince,přes jednoho nejmenovaného našince "lehkou" jetinu, kdy mě řekli o 3 měsíce dřív,že tento rok rozhodně nic kupovat nebudou,ale já pak zařídil,aby u nás se to opravilo,dostali zdarma,podotýkám náhradní traktor a ještě jsme řešili fakturu s tím našincem,co mu to přitáhl a pak dal ruce pryč od něj,takže né všichni jsou stejní!!! Proto mě potom se takovéhle psaní docela dotýká,když vím,že se to snažím v rámci svých pravomocí řešit jinak!
Jinak co se týče toho,posadit všechny pohlaváry k jednomu stolu,to bylo hodně s nadsázkou,ale to by se klidně stát mohlo,udělali by si cenovou politiku,která by vyhovovala všem,tzv cenový monopol a nikdo by s tím nehnul. Babiš by drtivou většinu zemědělců ovládal jako doposud přes komodity a krásně by s všichni hrabali nekřesťanské peníze. Od dob let posledních se i u dealerů lecos změnilo,přišli mladý lidi, který to chtěji dělat jinak,mají pro plno věcí a situací pochopení. Osobně team, který je u mě v práci se mi z drtivé většiny zamlouvá! Mám občas nějaké výhrady k pár věcem u pár lidí,ale nic tragického! smile
Dále co se týče zmiňovaných výstav,jak psal Milda11,schválně se poptejte u dealerů,na kolik je vyjde takové TechAgro, Den zemědělce, Nabočany a jiné prestižní akce,ale chybět tam prostě nesmějí
Polci   03.10.2013 10:30:13
to George8030: Nemyslel jsem to na nikoho konrétního, ani na Tebe ani na Fendta....je to samozřejmě o jednotlivých lidech a jejich přístupu. Je potřeba svěží vítr u některých prodejců.
Už jsem za dobu, co se v tom pohybuji něco zažil a někdy mě ta cenová jednání i teď překvapujísmile . Opět nic konkrétního proti nikomu.
Jak píše v některém z předchozích příspěvků FarmaBlazek, může se stát, že nějaký prodejce/dovozce zasadí uživateli "za trest" kudlu do zad. Něco o tom případu vím z doslechu a nikomu bych to nepřál.
Milda11   03.10.2013 11:12:36
Nedá mi to se k tomu nevyjádrřit. prodávám zemědělskou techniku, určitě nejsem nejlepší a doufám, že ani nejhorší. Zakládám si na jedné věci a to je to, neprodám někomu to co bych si potencionálně sám nekoupil a nebo to co si myslím že je špatné. Práce mě baví, je to dost na psychiku jednat s lidmi a snášet všelijaké řeči,ale nic není ideální. Každý má možnost to zkusit. Zakládám si na dobré pověsti. Snažím se proto dělat maximum. Snažím se chodit všude včas, pro zemědělce nejsem jen ten kdo jim chce něco prodat za každou cenu,ale i ten kdo jim třeba poradí nebo si vyslechne jejich problémy.
V prodeji strojů se točí moc peněž v řádech milionů korun a není to věc co když je špatná tak se dá do rožku a koupí se další. Je to běh na dlouho traŤ, někdy trošku splnění svého snu, jindy důkaz toho, že to umím, že na to mám že si koupím lepší stroj než má soused, jindy tvrdá ekonomika kdy počítám každou korunu kterou mi daný stroj potencionálně ušetří. Je to hlavně o důvěře kupujícího prodávajícmu že ho nechce jen obrat o peníze, ale mu i pomoci. Obchod je dobrý tehdy když je spokojený prodávající i kupující. Nikdo to nedělá zadarmo.Někdo nasadí vysokou cenu a pak slevuje že daný zákazník je pro něj VIP(to že ho chce v daný moment defakto okrást je věc jiná), jiný dá cenu a sní už pak hýbe jen minimálně v řádu jednotky procent.... Proto mnohdy nedopadne protože každý má jiné představy o ceně atd. Taky se mi zdá že některé stroje by mohly být daleko levnější vzhledem ke konkurenci hlavně ty menší.... Myslet si můžu cokoliv,ale smířit se s tím musím nebo si musím hledat jinou práci. Jsem velmi rád že dostanu každý měsíc výplatu, že živím rodinu,platím výdaje a splátky....
Proto mě celkem překvapuje, že spousta zákazníků co si daný stroj můžou dovolit tak si ho nekoupí a spousta lidí kde je to dost finančně na hraně tak si ten stroj koupí.
Vždy to je o lidech o přístupu k věci a hlavně k problémům které dříve nebo později příjdou a že příjdou je více než jisté.
Necením si toho, že mám v kapse podepsanou kupní smlouvu a prémie za prodaný stroj,ale toho že když se po čase opět setkám s uživatelem, že je spokojený, že je rád, že mi uvěřil, a že stroj koupí znovu.
Spousta zákazníků mi sami volají, že chtějí něco koupit a zlobí se na mě že sem se za nimi dlouho nezastavil....
Na trhu je spousta drahé techniky, někdy je to o značce ale jindy je to o spoustě drobností co stroj dělají strojem. Když to vstáhnu na fendt, tak není drahý jen proto že se jmenuje Fendt,ale je tam i nějaká přidaná hodnota. Proto si většina zákazníků (záměrně neříkám všichni) ten stroj koupí znovu a to by přece kdyby to bylo stejné jak zetor ale třikrát dražší nikdy neudělali....
Nejsem vševěd, neumím orat jako lidi co ořou 15 let, umím jiné věci. V prodeji jsme team,kde každý umí něco a celek dělá výsledek!!! Prožívám se zákazníky jejich úspěchy a soucítím s nima když jim traktor nejede. Vždy se jim snažím nějak pomoci. Občas po sobě křičíme, ale vždy dojdeme k nějakému výsledku a časem se tomu zasmějeme, prostě to tak musí být!
Na předváděčce vždy dopadne líp stroj který tam prodejce přiveze a dobře ho seřídí. Protože to seřízení, provozování ve správném režimu, dobré pneumatiky,správný tlak, dobře seřízená mašína co se tahá to vše dělá ten výsledek...
To že se to pak neděje v praxi je věc druhá. Příjde mi fatální, že po jednání o traktoru v řádu 5 000 000 korun kdy se dohadujeme s ekonomem a mechanizátorem a předsedou o každou korunu slevy, příjde potom traktorista a zeptá se že když si sem tam vycucne 20 litrů nafty jestli to ti nad ním nějak poznají..... To pak je vše v pr....i!
to Polci. trestat zákazníka za to, že si koupil stroj co prodávám já jinde, je cesta do pekel! Koupil si stroj který prodávám, věří že je dobrý, jinde měl lepší nabídku tak ji využil to je logické. Musím se o něj postarat servisně, aby byl spokojený a příště si ten stroj koupil ode mě, potažmo se tvářil spokojeně a na jeho doporučení si ho koupil někdo další.
Všichni zákaznící se znají mezi sebou takže o všech problémech daného stroje se dozví ať se jim to prodávající snaží zatajit. Jde o to postavit se k tomu čelem a nějak to vyřešit ku spokojenosti všech. Což kufříkový prodejce co prodává vše co je na trhu že zajistí dovoz z ciziny mírně jetého stroje jaksi nedokáže, ale hlavně že je v daný moment levnější.
Kupuju stroj, který mi bude sloužit, který mi bude vydělávat peníze, tak proto trvám na tom, aby měl vše co potřebuju a nekupuju věci v akci jen proto, že jsou levnější, v dodělávkách se to vrátí jak bumerang ta zdánlivě výhodná koupě....
George8030   03.10.2013 11:34:02
Vše tu za mě řekl Milan. Velice dobrý a fundovaný názor. Snažíme se fungovat jako team, někdo je takový že umí lépe mluvit s lidma a argumentovat,někdo zase umí lépe s těma mašinama a snažíme se tedy doplňovat a jak napsal,to tvoří ten team a ten konečný výsledek,o který jde !!!!
FarmaBlazek   03.10.2013 11:51:36
Rozhodně jsem se nechtěl nikoho dotknout ale jen jsem popsal jak to chodí. Ani my nechceme s nikym válčit ale člověka to občas dopalí když čeká 2 měsíce na díly na kombajn.
Polci   03.10.2013 12:49:04
Myslím, že se tu nikdo nikoho nedotkl ani nechtěl dotknout...jen píši, co jsem zažil. A co se také může stát u špatných prodejců. Jsem rád, že se to již nedějesmile
Líbí se mi příspěvěk kolegy Milda11 a jako prodejce bych chtěl potkávat jen takové, jako je on a jak to hezky popsal v příspěvku. To by bylo krásně na světě.
George8030 znám, myslím, že to dělá dobře, snaží se někam prodej posunout a pokud mu to bude umožněno shůry, bude to fajn. Bohužel od něj nic vzít nemůžeme i kdybychom chtěli smile smile
George8030   03.10.2013 13:09:31
to Polci: Aleši my dva si vše řekli a mě od Tebe stačí takováto pochvala smile smile mě je situace jasná ... Milan je velice šikovnej a snaživej člověk,svůj pohled na tu situaci vyjádřil,já ho znám,tak vím,že nekecá!!! To stačí mě a vím,že v plno názorech tomuhle kolegovi budu oporou a vždy mu budu chtít pomoct v té naší práci !!!
Polci   03.10.2013 14:18:08
to FarmaBlazek: Poslední den žní nám odešel hydrogenerátor na Lexionu 600. Doteď je hotová diagnostika. Díly nejsou a neví se kdy budou (cca 5 týdnů), nový nikde není (dodací lhůta nového 8 týdnů). Stát se to někomu, kdo má jeden stroj, na počátku sklizně může si hodit mašli smile
Milda11   03.10.2013 14:36:20
Děkuji všem za pozitivní ohlasy, bohužel nemůžu prodávat po celé republicesmile
Jinak děkuji extra Jiříkovi za podporu, vážím si toho.. Škoda že neděláme spolu na pobočce....
to Polci:
Zkoušeli jste se ptát po tom hydrogenerátoru i mimo síŤ Agrall?? (Agroservis Sedláček,baywa....)??
To že někdy vázne dodávka náhradních dílů je problém všude. Všichni soudruzi chtějí vyrábět kvanta nových mašín a nutí importéry objednávat,ale že by se navyšovala i výroba náhradních dílů více méně úměrně (spíš by se jich mělo vyrábět víc při té životnosti kterou mají) na to jaksi zapomínají a pak se stává co se stává...
Polci   03.10.2013 17:22:55
Teď už není kam spěchat...nechám si to upravit přímo u Sauer-Danfoss. Nebo objednám nový generátor u nich. Cena je tam na 50% než v síti Claas. Pojišťovny také nechtějí platit jako dříve...tak se mimo sezónu musím také snažit sehnat díly levněji.
Mám ale pochyby, zda v průběhu sklizně by na skladě byl. Je totiž problém, že ten generátor má pouze Lexion 600. A u firmy Sauer-Danfoss jej vyrábí v nějakých intervalech...takže pokud by jej neměl Claas skladem tak je smůla. Lexion 770 už má jiný.
Milda11   03.10.2013 18:00:35
Většina importérů má drahé ND, bo na nových strojích toho moc nevydělá. V sezonu pokud se pokazí stěžejní věc nejde ani tak o to kolik stojí ale hlavně jestli je k sehnání.. za dob claasu jezdil taxik přímo z Německa pokud to bylo na skladu v Harsewinkelu,takže to bylo do druhého dne. jinak pokud je to tak problematicky sehnatelná věc a stejných kombajnů máte více, tak by možná stálo za úvahu mít něco takového skladem. Nebo stát se to na začátku sezony tak je to na mašli...
Jinak určitě bych hledal po Rakousku,Polsku všude u nás Agroservis, Granit.....
Polci   04.10.2013 06:52:54
Co se týká taxíka, jezdí stále...nejde o to, kolik to stojí. V létě jde o dostupnost. Teď už mi to je jedno a jdu po ceně.
S hydrogenerátory je to složité. Je tam mnoho typů a držet na skladě díl za 300 000, který se určitě nepokazí, když ho tu budu mít je luxus smile . Už takto máme skladem více než kdejaký regionální dealer Claas v republice...
Kdybych to vzal od podlahy, mohl bych tu mít na rozebrání komplet jeden stroj. Tak to raději řešíme tak, že máme jeden stroj volný a když je někde problém většího rázu, přehodíme stroje.
Milda11   04.10.2013 07:01:00
To je ideální stav pokud to takto máte, v každém případě aŤ se daří stroje se nekazí a zákazníci platí!smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014478206634521.s