Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Brano   05.01.2014 01:16:03
A čo spotreba?smile Tiež bola taká úžasná? smile Ak by si mal nejaké čísla, bol by som rád.smile
Magnum370   05.01.2014 11:01:50
Měřič spotřeby jsme zapoměli zapnout smile Takže nevím,ale až někdy pojedem znovu tak ti potom řeknu smile
Jancase   05.01.2014 11:21:11
Ten měřák ani zapínat nemusíš ten je pouze orientační a ukazuje okamžitou spotřebu na hodinu nebo na hektar,spíše spočítej kolik jste ujely a kolik natankovaly ..
Milda11   05.01.2014 11:28:02
Na zajíždění traktoru to není špatné.Nicméně to není ideální souprava, ten návěs by měl tahat traktor o 100ps slabší za úplně jinou spotřebu nafty...
tomD   05.01.2014 11:53:11
A kolik km +/- si najel? smile
VonVagel   05.01.2014 12:15:49
Myslel jsem si že když si koupím jakýkoliv stroj s motorem není potřeba ho "zajíždět"...
Milda11   05.01.2014 12:25:07
pokud člověk kupuje stroj na rok nebo dva tak bych ho taky nezajížděl.....
Jiri Rakus   05.01.2014 12:41:22
Dám příklad z automobilovéh průmyslu, jak jsem byl pro nové auto, taky mi říkali, že už není potřeba zajíždět, akorát nevytáčet prvních 2000 Km motor na max, výměna oleje zkrácena není, je standartní. Ale v čem je pointa. Auto bylo jako nové totální zdechlina, skoro aby to někdo tlačil. Po najetí 500Km správným režimem je z toho docela rychlík s dobrou spotřebou. Kolega co auto nezajížděl, hned s tím jel po dálnici 800Km při 150 km/H, má sice taky z toho žívé autíčko, ale úplně jiná spotřeba cca o litřík více. Takže rada všem, zajíždět!!!
VonVagel   05.01.2014 12:41:38
Nerozumím, ale s praktického hlediska přece například nebudu půjčovat traktor na předvádění s informací že si ho má 100hod/500hod(kolik ?) zajet... Navíc bys měl vědět že CASE vydrží i déle:) Navíc s technikou kterou tahle farma má kolik najede hod ročně? 500?
VonVagel   05.01.2014 12:42:53
Odmítám si "zajíždět" cokoliv... tohle musí mít vyřešené výrobce:)
VonVagel   05.01.2014 12:45:35
A jak se zajíždí sklízecí mlátička, řezačka, vyorávač řepy atd... Nechám se rád poučit. Přečetl jsem pár návodů k obsluze a o zajíždění zemědělského stroje jsem se ještě nedočetl...
GTA   05.01.2014 12:46:40
Jde o to, že při "zajíždění" se slícují příslušné části motoru, tedy hlavně pístní kroužky a vnitřní stěna hlavy válce. Zřejmě to při výrobě nejde udělat tak dokonale, aby tam nebyly nějaké mikro vůle.smile
Nevím, jak je to u zem. techniky, ale u aut či motorek zcela běžná záležitost.
Radek 8250   05.01.2014 12:48:06
Ať je to co je to zajíždět se prostě musí! Ať si klidně píšou,že ne ale to je blbost. Nikdy si nic nesedne tak, jako při kvalitním záběhu. O předčasné výměně oleje ani nemluvě. Jeden příklad za všechny. Kupte si něco co má hliníkovej motor např. sekačka,auto... a uvidíte po pár hodinách co z toho vyteče. Našedivělej olej,jak se zalešťujou veškeré plochy. To samé se děje v litině akorát to není v oleji vidět.
JohnDeere8430   05.01.2014 12:53:32
Někde jsem četl že se zajíždět nemusí , že se s tím má jezdit normálně jako by to bylo "zajeté" , tudíž naplno . Někde jinde psali že zajíždět , třeba u JD je to psáno v manuálech u traktorů.
VonVagel   05.01.2014 12:59:34
Ok, tak příklady podložené informacemi. A pořád se ptám: A jak se zajíždí sklízecí mlátička, řezačka, vyorávač řepy atd. které jedou ihned na 100% nebo snad ne?
Jancase   05.01.2014 13:04:12
Mám již třetího Magnuma a pokaždé mi bylo servisákem doporučeno prvních sto hodin ho nehnat na plný výkon ale vždy ponechat rezervu a na druhou stranu nedusit.Nejde jen o motor ale i o převodovku a ostatní. Všechno je to z výroby tzv syrové a teprve po určité době si to sedne. Ovšem každý svého štěstí ..
Radek 8250   05.01.2014 13:09:02
Jde úplně o všechno co se točí,nebo jinak pohybuje. Snad jedinou vyjímkou jsou ložiska,která jedou hned naplno.
Jiri Rakus   05.01.2014 13:35:29
VonVagel : Odpovím na tvou otázku. Rozhodně je pozor dávat si na turbo, při ukončení práce, nechat probublat, ochladit, což platí i v normálu, ale v záběhu to platí dvojnásob. Pokud možno spustit mlátičku až při provozní teplotě. U starších strojů, při výměně motoru se musel nechat třeba hodinku nastartovaný, aby si všechno sedlo a nejelo v max otáčkách. Vlastní zkušenost z kombajnu, jak se dělalo GO motoru. prostě nechat běžet, pak přijel servisák, dotáhl hlavy, zkontroloval a tím byla ukončena oprava. Při práci ve ztížených podmínkách, často foukat filtry, ať motor nemá větší odpor. U traktoru prudce nebrzdit, pokud to není nutný.
Milda11   05.01.2014 13:48:26
Pod zajížděním si představuji,nehonění studeného traktoru, nenechat dochladit turbo po práci, nedat třeba nový traktor hned do podrýváku....
Pokud si vše nesedne jak má, bude to poznat třeba na spotřebě motorového oleje.....
Příklad z praxe u osobních aut. U motorů tdi od VW je přímo v návodu napsána spotřeba oleje cca 0,001l se spotřeby nafty, což může být mezi výměnama až 1litr oleje(náplň je cca 4,5litru). nedohádáte se servisem na ničem. Jsou lidi co dolévají každou třetí nádrž 2 deci oleje!!!! Mě auto nesežere mezi výměnama(30000km ani 2 deci oleje).....!!Něco jako dolívání oleje ten pojem neznám!
JoshMarin   05.01.2014 13:54:48
Zdravím, z dovolením bych řekl pár slov k tomu. Pokud si zemědělec koupí nový traktor vždycky je třeba ho chvíli nastartovat a vytáhnout ho ven a chvíli se s ním pohrát ale nehnat ho naplno lépe řečeno hned na max co výkon dá není doporučeno.

Servis - řekne úplně to samé a mají pravdu.
John Deere - doporučuje zajíždět mají taky pravdu.

Zde znám případy kdy se stroj "hnal" hned od samého začátku a odnesl to nejvíce motor a pan zemědělec : Otázka : Jak se tohle mohlo stát? Servis : od samého začátku práce dělal hned naplno což je nesmysl... hned ho zapojit do těžké práce nikdo nedoporučuje.


Evil Farmer   05.01.2014 14:18:09
Třeba u nového RG 655B sem mněl v návodu napsáno dát mu co proto hned od začátku ale vždy před ukončením práce nechat minimálně 3 min blafat na volnoběh.
tomD   05.01.2014 14:25:43
Přesně o tom to je...samozřejmně ne že ktomu člověk příjde a v -10 stupních to načutne a dá tomu plnej smile , ale nechat zahřát a pak využívat plnej potenciál motoru, ale v každým případě nechávat pořádně dochladit a určitě 1.olej udělat vždy dřív...u nového MF to bylo již po 50Mth a potom každých 400 :)
Jakub Herot   05.01.2014 14:28:25
Tak blafat min 2 minuty by to mělo vždycky když třeba to jede ve velkých otáčkách ( po dopravě a dalších prácech) aby se to turbo stačilo zpomalit
JoshMarin   05.01.2014 15:28:10
RG 655B používá motor AGCO POWER 7.4 ltr, 6-cyl, 242 - tento motor motor je perfektně řešený konstrukčně. Motor je plně zaběhnutý.

1 - nastartování
2- i když je zaběhnutý ponechat chvíli v klidu běhat na volnoběh ideálně ( 5 minut mu stačí )
3 - v klidu můžeš využívat jeho plný potenciál motoru


Potom jak již si řekl nechat 3 min až 5 min běhat pouze na volnoběh bez zvyšování otáček motoru.
OŤAS   05.01.2014 15:36:14
U dříve vyrobených motorů a strojů byl záběh tím nejdůležitějším pro další fungování a životnost agregátů. Dnes se to značně liší podle výrobců. Tzn. vždy je potřeba dbát pokynů výrobce ať již v návodu pro obsluhu a nebo při školení obsluh a nebo je třeba se ptát při předávání stroje do provozu za pomoci technika servisu. Všeobecně platí že nové motory jsou již z výroby zaběhnuté na zkušební stolici a naplněné provozní náplní (dříve se dodával záběhový olej, který se ve velmi krátkém intervalu musel při první garanční prohlídce měnit). Rozhodně hned po nastartování nevytáčet motor do nejvyšších otáček a do maximálního zatížení (to samozřejmě platí i u starších motorů, které jsou v provozu delší dobu). Není ani dobré nechávat motor jen tak "klapat" delší dobu na volnoběh, ale zahřívat třeba pomalou jízdou alespoň do 60 stupňů na teploměru vody, poté se již může výkon zvyšovat, ale mějme na paměti že na plný výkon by měl motor běžet až se dostatečně zahřeje i olej. Důležité je taky nový motor nepodtáčet, též to zde již zaznělo ( jízda do kopce s vyšším rychlostním stupněm), dřív totiž u klasických motorů byla dobrým znakem vyššího zatížení také vyšší kouřivost a proto nám staří pardálové radili abychom řadili podle "zpětných zrcátek", dnes kdy se kouřivost motoru eliminuje elektronicky je potřeba poslouchat, sledovat otáčkoměr a hlavně zapojit hlavu a cit. Po důkladném zahřátí můžete klidně i orat, ale držet motor ve vyšších než jmenovitých otáčkách. Samozřejmě že před zhasnutím motoru je potřeba dochladit celý systém včetně rozpáleného turbokompresoru mírně zvýšenými otáčkami bez zátěže a před vypnutím stáhnout na volnoběh. Největší zločin je před zhasnutím si frajersky šlápnout na PLYN, a že už jsem zažil hodně blbců kteří nechají turbo z nějakých 30 000 otáček dotáčet takřka bez mazacího filmu.První výměny olejů a garanční prohlídky mají ve většině případů na starosti servisní střediska, takže tohle neovlivníte, jestli je to po 100 nebo 500 hodinách a jestli se dotahují hlavy a seřizují ventily. Osobně jsem zažil člověka který byl hodně opatrný a bál se toho aby nový traktor neuhnal , tak škemral aby ho posílali jen popojíždět na kamení s vlečkou a během čtrnácti dní ze Z 7245 udělal modře kouřící lokomotivu o výkonu čtyřicítky. Opačný exktrém zase vede k tomu že se rapidně sníží životnost, sníží výkon a zvýší spotřeba jak paliva tak i oleje. Zkrátka všechno chce svoje, tak buďte opatrní.
Skalda   05.01.2014 16:14:37
Jako prodejce musím říci, že hodně zákazníků, když si domů přiveze nový traktor řekne, že traktor "nejede". Po 500mth je to úplně jiný motor a po 2000mth bych řekl, že motor tahá jak má. Viděl jsem i nový traktor, který měl papírově o 30PS více a zdaleka neutáhl jako zajetý. Opravdu rozdíl mezi novým a zajetým motorem je značný. U provozu motorů se nemůžeme řídit provozem starých Zetorů. V dnešním traktorech máme 5x více oleje v převodovce než v motoru. Dle mého názoru je ideál nechat 2min. na volnoběh a pak pomalu jet, aby se nám ohřál i olej v převodovce zvláště u plynulých a vario převodovek (kombajn atd.).
Milda11   05.01.2014 16:22:03
Oťas: nevím jestli tam nemáš překlep...ale nad jmenovitýma otáčkama motor nemá co dělat v žádné situaci!!!
roman7711   05.01.2014 16:29:17
Znám případ, kdy nové Landini, které má psáno asi 100 koní, traktorista šetřil a ten traktor teď tahá hůř jak crystal 80...Já jezdím s JD a od servisu mi bylo řečeno, že po nastartování je třeba zvýšit volnoběh na 1050 až 1100 otáček. V zimě traktor sám automaticky zvýší otáčky, ale já je zvyšuji i když zima není a když mám za sebou něco, přes co mohu pustit převodový olej tak ho přes to nechám cirkulovat(rozmetadlo, lis, atd.), aby se ojel dřív ohřál.
Honza.S2   05.01.2014 16:43:39
Ten "Opravdu úžasný zážitek" v tom jet je myšleno ironicky nebo vážně?
Zdenda Deere   05.01.2014 16:53:47
Nikdy jsem neslyšel při předávání nového traktoru, "jezděte s tím opatrně, v klidu a zajíždějte ho", právě naopak, "motor je zajetý z fabriky, dejte mu zátěž, at se projeví, dokud je v záruce". Podle mě je to na obsluze jak se k tomu postaví a taky na vedení podnikusmile
honzabru   05.01.2014 17:59:28
Asi to chce jako vždy zvolit nějaký rozumný kompromis. Pokud si koupím pásový traktor do těžkých tahových prací za 9 milionů, pak asi nebudu chtít celý první rok záruky traktor jenom zajíždět. Na druhou stranu, jestliže se motor osobního auta zajíždí 5000 km, pak bych asi nepokládal nový traktor z fabriky, který má naklapáno pár hodin, za nějak dvakrát zajetý smile
stenlynko   05.01.2014 18:10:17
zrovna CNH má dané, že zabiehať nie je potrebné, prvá výmena sa robí po 50Mth, olej v motore, filtre, predná náprava, koncové prevody... ak s tým bude niekto ťahať 2 dni vlečku a až potom pôjde do orby, je to jeho vec smile
a autá sú trošku iná kapitola, pri kúpe nového VW Golf bolo povedané, aby sa prvých 2000km nepoužíval režim sport pri prevodovke DSG a netankoval benzín s vyšším oktánovým číslom ako 95... výmena oleja, po 30 tis km smile
Magnum370   05.01.2014 18:35:57
Honza.S2 je to myšleno vážně smile
Proxima   05.01.2014 18:46:43
To zdenda deere: Vím o podniku kde přišel Fendt z fabriky, ovšem byl potřeba záběh v dopravě a jelikož na něj spěchali aby už byl v poli. Řdidič jej dostal na noční směnu aby ho v podobu 12 hodin zajel. Tak si projezdil za tu noc skrz na skrz celé okolí. smile Tak někdy asi ten zábeh je nutný, ovšem v řadě případů jak je tu psáno platí : Jen ho nešetři dokud je v záruce...
Honza.S2   05.01.2014 19:17:39
Mě říkali jednu dobu servismani "naučit ho táhat".
VonVagel   05.01.2014 22:08:23
To Milda11: "napsána spotřeba oleje cca 0,001l se spotřeby nafty" lze vztáhnout i na zemědělské stroje:) Rychlým výpočtem lze zjistit kolik třeba traktor za 24hod může vzít oleje. A osobně jsem zažil kdy traktor papal ´podle normy. Možná jsme si měli na začátku ujasnit co je zajíždění. Ale osobně odmítám že když jsi koupím traktor do těžkých polních prací že ho budu prvních 500hod používat v dopravě...dokázal bych pochopit že ho nedám hned do pluhu ale... jak již bylo zmíněno u takového pásáka moc možnosti na výběr nemáš. A ještě jsme neřešili mlátičku, řezačku... tam si záběh nedokážu představit:)
Po GO motoru ho do orby nedám:) Tam chápu že si musí sednout.
Milda11   06.01.2014 07:34:31
měl jsem namysli prvních 50 motohodin, nebo alespoň 20. Zajíždět 500 motohodin stroj je blbost
martini170   27.01.2014 22:16:46
Normálně ten návěs Annaburger 22.12 táhá JD 7920 smile
martini170   02.02.2014 23:37:23
Asi těžko jednu dobu sním jezdil cvx 170 s 23 tunami ječmene do mlýnu v Opavě a jel v pohodě !!! smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012111902236938.s