Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Milda11   22.03.2014 19:20:04
ten pásák by snel i 12m carriera a měl by pak i menší spotřebu nafty....
sim111   22.03.2014 19:48:10
Tiež som si to hneď myslel no uvidíme ako to dopadnesmile
Milda11   22.03.2014 20:05:22
Jsou to poslední kusy modelu C(žádné ad blue ani filtr pevných částic)...na Hannoveru už byl představen model E s 12 Válcovým motorem, bude i v Brně....
karanice   22.03.2014 20:28:26
12ti válcový motor není zrovna nejběžnější pohonná jednotka mezi traktory nebo jo?smile
Honza.S2   22.03.2014 21:05:49
Resp. zatím ho traktoráři nepoužívaj kromě Challengerusmile
GTA   23.03.2014 09:45:22
No jo, vývoj nezastavíš smile. V době Zetoru 3011 taky nebyly zcela běžné devítilitrový šestiválce. Kam to až povede, kdo ví.... Ale nějak tuším, že další budou dříve či později následovat.
Filip 90   23.03.2014 10:49:03
No ono je to sice V12 ale o objemu 16,8 litrů a výkonu kolem 600 koní. Takže parametrově to neni nic neobvyklýho. Když si vemete že v C - čku byl CAT C18 kterej je sice šestiválec ale má 18 litrů a výkon obdobnej. Je to prostě pouze jiné konstrukční pojetí motoru. smile
Milda11   23.03.2014 13:26:39
Ono dát tak velký motor pod kapotu je celkem oříšek. Protože zabere dost místa a traktorista chce mít krásný výhled... na druhou stranu nepochybuji o spolehlivosti 12válec versus 6 válec....životnost by taky mohla být dobrá a co se týká spotřeby se ukáže až to bude jezdít....
Filip 90   23.03.2014 15:44:56
No právě v tom je ten vtip, že ta V12 je relativně malá (okukoval jsem ji v Hannoveru). C 18 je proti tomu jak ingot.
Spotřeba bude asi dobrá, jednak je menší objem, pak motor má 4 turba (každá řada 2 do série) takže křivka Mt bude taky parádní, navíc motor je vyvinut přímo pro Challengera narozdíl od CATu.
S tou spolehlivostí se uvidí ale vzhledem k tomu, že CAT je už dávno vyzkoušenej a navíc je to motor, kterej musí v lodní verzi podávat trvalej výkon přes 1000 koní čili v traktoru je na 50% výkonu, tak bych v porovnání s novinkou Sisu měl docela strach.. smile
JoshMarin   23.03.2014 16:03:28
Taky bylo fajn kdyby tu již zmíněné turba měli lepší komoru a ne pevnou komoru dostávají na prdel celkem slušně... Pozor lodní verze motoru má jinou konstrukci a že výkon v traktoru je 50% ale kdepak... smile smile
Filip 90   23.03.2014 18:32:33
A jak dostávaj na prdel? Tim že se používaj? Já bych teda spíš řek, že turbo s pevnou komorou bude trvanlivější, protože je jednodušší a proto tam jsou 4 pevný místo 2 VGT třeba...?
No tak rozdíly tam jsou (třeba písty) ale jiná konstrukce? Co tam je tak zásadního jinak?
JoshMarin   23.03.2014 18:49:45
Tím že je používají tím tolik netrpí. Turbo které má pevnou komoru se nemůže plně přizpůsobit práci jako které ji nemá.
Pokud je komora která dokáže měnit velikost dle aktuálního zatížení motoru tak tím líp turbo není tak moc namáháno a je šetřeno. Konstrukce je sice jiná složitější ale zato lepší výkonnost a úspora turba.

Písty jsou větší,klikovka,ojnice, jinak jsou zabroušeny ventily - ( mají větší sklon ), chlazení musí mít větší výkonost, jsou tam větší teploty, taky je námaha toho motoru daleko větší, ložiska někde je tam uložení INA. Vodní pumpa má jinou konstrukci ...toho by se našlo smile
Filip 90   23.03.2014 20:47:36
Hm to je zajímavej pohled s tim turbem. Já bych to spíš viděl, tak že VGT turbo se jak řikáš líp přizpůsobí podmínkám a tim je schopný pracovat při maximálnim tlaku v širším spektru otáček motoru, takže je zatížený víc. Navíc je tam víc věci k pokažení. Ale co je pravda to by se muselo provýdst nějaký měření / pokus.

Jo vidiš ono toho je docela dost, jsem na to koukal na stránky. Verze pro vozidla má max 800 koní. smile smile
JoshMarin   23.03.2014 20:57:03
Bylo zkoušeno Turbo v pevnou komorou vs Turbo proměnlivá velikost komory dle tlaku motoru a zatížení. Líp je na tom Turbo které mění velikost. Ovšem konstrukce je složitější a musí se udržovat a mazat vysokootáčkovým mazivem nejlepší je Arcanol Speed 2,6 L75 / zahuštěný v poměru s L45 s PAO/Ester ISO VG 22 smile
JoshMarin   23.03.2014 21:15:40
Ještě bych měl takový poznatek co jsem viděl na nakladači LeTourneau ( ten se v Evropě nepohybuje )

Měl motor od CUMMINS : 16V Series 4000
16 cylinders
Type 4- turbocharged
Rated Power 2000 hp (1491 kW)

Všechny 4 turba měli možnost měnit velikost komory. Dříve byla pevná ale motor nedosahoval takových výkonů a výsledků nakonec byly použity tyhle velké potvory smile A motor skutečně těch 2000hp smile
Jano SK   23.03.2014 21:51:50
Milda11: poziadavka bola na Carrier s crossboardom ( smyk ), ktory je volba maximalne s CR 925. Ak by CR 1225 mal crossboard, bolo by to 100% vyuzitie vykonu.
stenlynko   23.03.2014 23:45:36
tu by som si dával sakra pozor na kvalitu nafty, resp vodu v nej... meniť 12 CR vstrekovačov je celkom palba smile
Milda11   24.03.2014 09:12:08
V tom případě jít k lemkenu s heliodorem...:) nebo od Bednáře Swifterdisc xe....smile
George8030   24.03.2014 09:51:43
jen si dovolím poopravit, turbo nemění velikost svého obalu,nebo že by byl pružný,ale je tam variablní geometrie lopatek,která se mění podle zatížení motoru. a VGT nepotřebuje Westgate, tudíž tam nejsou takové vysoké teploty spalin a je jak psakl JohnMarin, méně náchylnější k poruchám smile

Edit: teď vstoupím, na 90% jsem si jistej,že pro pracovní rozmezí v nízkých otáčkách jsou u nového SISU 12 válce 4 turba, na každou řadu 2 za sebou zapojené turba, kdy první je menší VGT pro práci v nižších otáčkách a zároveň "roztáčí" to druhé větší turbo a druhé je větší s pevnou geometrií s Westgate, které dostačuje v pohodě při práci ve vyšších otáčkách. Dle mě dávat na motor menší a větší turbo a obě s pevnou geometrií,by byl krok zpět ;-)
JoshMarin   24.03.2014 16:34:27
teplota byla myšlena úplně jinak než jsi chápal smile smile Bylo to myšleno k směrem lodní verze ne k trak... smile smile
karanice   24.03.2014 18:39:46
Když se to vezme tak by mohl být výkon daleko větší, řekl bych, že na to motor potenciál má.smile
Vůbec bude zajímavé sledovat kam až bude stoupat výkon těch nejsilnějších traktorů.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0087521076202393.s