Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
maclos   22.07.2014 22:05:07
Koľko vyjde váha na váženie materiálu na korbe aby tá "soudnost" nemusela byť, pretože každý má nato iný pohľad-iný meter, či zamestnanec,či predseda, či majiteľ
Poprípade dať na nápravu jednoduchý "budík" ako majú návesy za ťahačmi
Milda11   22.07.2014 22:07:05
Hlavně sundat silážní nástavky když bude vozit obilí...
Zetor   22.07.2014 22:56:12
Tenzometrická váha na návěs vyjde na nějakých 6 - 7 tisíc Euro. Lze to řešit i měřením tlaku přes odpružení, tam cenu neznám, nikdy jsme to nedodali...

Sundání nástavků na vožení obilí je nutnost smile
Marek Němec   22.07.2014 23:35:12
Zajímalo by mě tedy jaká je hmotnost zde v ČR ? smile
Zetor   22.07.2014 23:46:54
Povolená hmotnost v ČR je 21 tun, tedy maximum na dvounápravový vůz...smile
TomášJ.   23.07.2014 19:02:21
Návěs moc pěkný!

Ovšem těch ale, je tu asi tolik jako u stejně objemného Annagurera 22.14 smile Nechápu proč je zde psáno něco o soudnosti obsluh při plnění. Pokud se budeme bavit o soudnosti, nemusíte to ani prodávat.

Vezmu-li v potaz, že hmotnost Krampeho BB 800, kterého využíváme u nás, je 10t. Toto má být o 1t lehčí, tak mi z toho pořád vychází, že na to můžu naložit nějakých 12t. To je vcelku zajímavý, protože v senážích BB 800 na tridemu, který má celkovou 31(34) vozí běžně 17-19t podle sušiny a to podotýkám, že má nástavky 60cm, tento na fotkách má 80cm, takže tam těch 20t klidně dá. Obilí to samý. BB 800 na tridemu, aby se dodržela litera zákona nelze naplnit do plna ani když má sundaný nástavky.

Nápravy na tu hmotnost předpokládám asi dimenzovaný budou že? Tohle totiž nemůže dodržet zákony ani v Neměcku natož u nás. Asi je ale fakt, že bylo potřeba dohnat např. zmiňovaný Annaburger.
Milda11   23.07.2014 20:08:16
V Německu by snad měla být 24 tun a ne 21 tun jak u nás...
Zetor   23.07.2014 20:41:01
Ano, celková hmotnost v Německu u vozu s nápravami 1,81m od sebe může být až 24 tunsmile

To TomášJ.: Annaburger HTS 22.14 je o metr kratší. Když už, tak toto se rovná HTS 29.12...

Ty se na to díváš ze špatného úhlu. Tento vůz je pro zákazníky, kteří chtějí vozit na tandemu co nejvíce materiálu. Pro zákazníky, kteří chtějí vozit co nejvíce materiálu legálně, tak pro ty tu je o 2 metry kratší tandem - BB 600.

Nápravy zde vydrží leccos. A dohánět to nemá Annaburgera. Takto velký vůz na dvou nápravách dělá pouze Jeantil, ale s celkovou hmotností 29 tun, což francouzská legislativa umožňujesmile
Jano SK   23.07.2014 21:11:33
Nebyva to casto, ale co sa tyka legislativy navesov za traktor mame v SR trochu lepsi stav ako CR - prebral sa nemecky system. Takze 1.81 m = 10 ton na napravu, 1.51 - 1.81 m = 9 ton a pod 1.51 m 8 ton. K tomu 3 tony na tiahlo pri návesoch.
U Krampe je este jedna vec trochu na vyssej urovni - technicka nosnost, t.j. co naozaj vie odviezt v korbe. A to je pri BigBody tejto velkosti okolo 22 ton...
TomášJ.   24.07.2014 14:33:16
To Michal - já jsem to porovnání bral spíš z pohledu objemu základní korby, proto jsem to porovnával s 22.

Tam jsem bral, že Anna má 7x1,8x2,3 tedy nějakých 29m3.
BB 800 je 8x1,52x2,27 tedy cca 27m3.

Jasně, že když pak přidám na Annu nástavky 55cm tak mám objem už nižší a to nějakých 37,8 m3 + čepice. U krampeho 800 jsem s nástavkama na 38 resp. na 42. Proto jsem to neporovnával s 29.12 ten je v základu větší. Jenže u Anny 22.12 a BB 800 je podstatnej rozdíl v tý celkový hmotnosti, kterou dělá ta jedna náprava navíc, kterou u 22.12 a BB 790 nemám a degraduju si to na 12 tunky.

Mě se ten návěs hodně líbí, ale nevím z jakýho úhlu bych se na to měl zejména dívat? Odvezu hodně, ale jenom do doby než mě prvně zastaví hlídka pomáhat a chránit.

Nápravy jistě snesou hodně, ale jsou opravdu stavěný na permanentní přetěžování, který bude defakto u každý fůry ať v tom poveze co v tom poveze? Dáš mi záruku, že když to budu vozit plný senáže, který tam opravdu kolem 18t bude, že se s tím nic nestane? Když do toho pak mrsknu 27-29m3 pšenice s objemovkou 850kg jsem v průměru na 24t nákladu + 9t návěs. Najednou mám celkovou nepovolenou jak u Anny tak u BB 790 - 33tun. U tridemu jsem ještě tak nějak v normě, tady už těžce ne.

Když si to zákazník zničí ty jako prodejce budeš defakto vždy z obliga. Zeptáš se kolik v tom vozil, on ti řekne vozil jsem to plný. Ty mu řekneš, že má smůlu, že v tom mohl vozit 12t a opravu si zaplatí sám. smile Nevím jak by jsi se zachoval kdyby ti začal tvrdit, že jsi mu to prodával s tím, že to je na odvoz velkýho množství materiálu na dvou nápravách. Na druhou stranu to ty nápravy nejspíš vydrží. U Anny 22.79 to permanentní přetěžování každou fůrou vydrží taky, tak proč ne u krampeho kde jsou defakto ty samý.

Zajímavý to asi bude i se stabilitou a těžištěm vozu. Když vím jak dokáže BB 800 cvičit s velkým MF 8680, při vyklápění, tak tohle bude asi taky radost. Vyklápět to na nezpevněný podložce nevím jestli bych si trouf. Např. u nás si to ještě s BB 800 netroufli. Tzn. odvoz hnoje, zbytků z bps apod. na kompost nebo hnojniště BB 800 neobstarává. Kratší BB 700 v pohodě.
Zetor   24.07.2014 16:34:17
Dívej se na to tak, že odvezeš hodně, levně, a nesmíš myslet na to, co se stane, až to někdo zváží. Není to určeno pro ty, kteří chtějí splňovat vyhlášku. A jelikož je spousta lidí, kteří chtějí objem, objem, OBJEM!!, tak jim nebudu něco říkat o vyhlášce, když je to nezajímá. Až to začnou policajti stopovat, tak jsme stejně v pytli všichni, ale to budu řešit, až to u mě začnou poptávat zákazníci. Záruku budeš mít na vůz, na nic jinýho. Opět vycházím z toho, že opravdu velké procento uživatelů 7 m koreb vozí přes 20 tun nákladu poměrně pravidelně, ty vozy to vydrží dost dlouhou dobu.

Stát se může vše, je to jen stroj. Já zákazníkům nikdy neslibuju zázraky. Řeknu jim, že takhle se to používá a s těmahle výsledkama. Vyhláška je toto, dimenzovaný je to na toto atd. Jak to pak používají je na nich.

A postup je trochu jiný. Já zákazníkovi nevnucuji. Zákazník mi řekne co chce, já mu řeknu, že to lze řešit tak a nebo tak a ať si vybere. Když si vybere BB800, tak fajn, když BB 790, taky fajn. Já ho vždy upozorním na pro a proti a zbytek je na něm. Nápravám u Krampeho věřím, jen bych možná šel spíše na hydrauliku.

Sklápět se to musí inteligentně. Někdo dokáže převrátit i 550ku. Velká korba má své nevýhody, tohle je jedna z nich, na to je zákazník upozorněn, co může očekávat.

Ostatně existují prodejci, kteří prodají senážní vůz, nechají zákazníka vůz zaplatit dopředu, více jak rok na něj čeká, pak mu nakukají, že jej utěsní na převoz obilí, servis neexistuje, poruchovost slušná, a taky jim ještě nikdo nedal přes držkusmile Takže já jsem se svým přístupem břídil smile
TomášJ.   25.07.2014 14:49:28
Tak tady už nejde ani tak o to co se stane když to někdo zváží, ale co by se mohlo stát, kdyby to ty nápravy s nosností kolem 13t náhodou nevydržely.

Jakou mají vůbec nosnost Michellinky? Asi by bylo lepší na to dávat 710 že? Na něco takovýho by mělo být hydro odpružení povinnost a ne za příplatek. K lepšímu chování by měla pomoct i hydro oj. Ovšem když by si tam někdo navymýšlel tolik kravin navíc budu asi zpět na ceně BB 800 na pérech že? Minimálně hydro oj a hydro odpružení počítám, že mi to zdraží o 350-400k co?
Michal Chromý   25.07.2014 23:07:23
Když to vidím zlatej fliegl,by mě zajímalo kolik podniků má haly že tam vysype 8metrovou korbu, a to nemluvím o tom jak píše Tomáš (polní hnojiště, nebo to vysejpat přímo na jámě přez
kterou se jezdí)

Jo a Fligla jsme poprvé přetěsněvali po deseti letech a to jen kvuli tomu ,že se při rozmetání hnoje urvala jedna "stěrka"
Milda11   26.07.2014 06:54:45
Fliegel byl první co se týká výtlačného čela a to je tak jediné plus. u rozmetadla kvalita rozmetání katastrofa, praskají rámy, kroutí se to.... kdo si jednou koupil krampe nebo annaburgera tak do fliegla nejde..je fliegel cenově zajímavý třínápravový za cenu dvounápravového annaburgera, ale peníze nejsou vše... jezdit na jámu nahoru a sklápět může jen šílenec, kromě obrovského rizika co podstupuje tak degraduje siláž senáž, protože se nerovnoměrně udusává. existují možnosti dvoustraných, třístraných sklápěčů...nesmí se šetřit při nákupu a musí se přemýšlet!!!
Zetor   26.07.2014 10:00:16
Co se stane, když to nevydrží nápravy? Já myslím, že to stejný, jako když Vám na Zunhammeru upadne kolo smile

Michelin 600/55 R26,5 má při 4 barech a 40 km/h nosnost 7 tun. Helmuti mají rádi vzduch, tak proto je standard. Hydraulicky odpružená oj a podvozek ti to zdraží cca o 200 tisíc, pořád budeš o 100 tisíc levnější než BB800 na pérech... Neřekl bych, že 710ky jsou nutnost, podívej se, na čem tu jezdí velkobjemový vozy. BKT, no stress...
Michal Chromý   26.07.2014 21:05:45
To Milda: jak už jsem psal jednoho Fliegla mame deset let druhýho asi osm ,s obouma se rozmeta a nejsou rozpraskaný ani pokroucený a rozmetání taky v
pohodě

a jinak jezdí celoročně,hnuj ,obili ,senáž, siláž,rozmetadlosmile
chomyz   27.07.2014 07:33:47
S tou délkou korby na tandemu bych to neviděl tak dramaticky - ve Francii je kategorie tandemů s korbou kolem 8m celkem běžná, napadá mě minimálně 20 tamních výrobců, kteří to nabízejí. Tak jak píše Zetor, využívají tím tamní možnost 29t celkové u tandemu, provedení podvozku jsou na česko/německé zvyklosti velmi jednoduché (je fakt, že 40km/h tam není standardem), tandem s průřezem nápravy 150, pneu ve většině Michelin XS 24R20,5 - v ČR velmi málo užívané, patřičně drahé, s největší nosností, ale ne až tak flotační jak je v módě. Obecně jsou tam nízké korby, kolem 1,2m, hojně se vozy používají i na okopaniny či zeleninu pod sklízeče a náplatky se dávají jen na senáže...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.008026123046875.s