Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
karanice   30.10.2014 17:44:47
Docela by mě zajímala pověst těchto menších pásovců od JD.smile
Jsou na tom podobně jako jejich větší bratr 9RT se spolehlivostí?smile
Dušan slávista   30.10.2014 19:25:40
Těžko říct. Šofer pořád něco studuje, buď hledá chybová hlášení nebo řeší, jak si nastavit GPS, aby se mohl točit ob jetísmile
Milda11   30.10.2014 19:29:42
školení obsluh asi probíhalo tryskovou rychlostísmile
deere-hanys   30.10.2014 19:54:49
nevím jak vypadalo školení v tomto případě.... ale i kdyby probíhalo dukladně... tak stejně se pak hladá v knížkach..... tolik informací stejně není schopen pochytit najednousmile
Milda11   30.10.2014 20:18:29
Pokud obsluha se nebojí zeptat, tak slušný servisák je schopen proškolit třeba při každé údržbě,aby tam nemusel speciálně jezdit, což je u některých strojů i 3x za sezonu.....Líná huba holé neštěstí
deere-hanys   30.10.2014 20:28:07
jj to souhlasím.... ale než ten servis přijede... především první rok, než to dostanu do ruky, tak se podívam do knížky
Zdenda Deere   30.10.2014 21:16:04
A taky je tu ještě možnost, že obsluha je úplný ... a s tím nenadělá ani ten nejlepší servisák vůbec nic, což se děje velmi často. A kolego "karanice", tvá averze vůči pásovým JD už je příliš okatá, vypadá to, že jsi velký znalec a máš dlouholetou praxi..
karanice   30.10.2014 21:23:41
Averze určitě ne, jsem fanda JD, v podniku máme jenom zelené traktory, ale vše na kolech.smile Jen prostě sbírám informace, tady v okolí jezdí 3x 9560RT a už dvěma se cca po roce v provozu měnila převodovka, což podle mě není zrovna nejlepší předpoklad k tomu, abych uvažoval nad koupí pasáku od JD.
Pavel Fiala   31.10.2014 13:03:52
K proškoení obsluh, tento pásák byl prodaný firmou Pekass, tedy mimo oficiální síť JD v ČR. Naše stroje jsou předávány myslím si, že důkladně a další postupné seznamování s funkcemi stroje nemůže být pro servis problém.
Pokud jde o problémy s převodovkami tak to je záležitost řady 9RT u 8RT jsou stejné jako u kolových 8R a tedy "drží" a navíc přijde nová e23.
Kde je problém u 9RT, oproti podmínkám v USA a Kanadě, je nutné v Evropě velmi často řadit a na to tato převodovka, přesto že je to PowerShift 18 stupňu není stavěná.
Na nové řadě 9RT je upravená tak, aby řazení stupňu bylo jemnější, plynulejší a zuby tak netrpěly.
Milda11   31.10.2014 19:45:24
Jsem vždy žil v iluzi,že john deery umí pekass servisovat, s Fendtama to bylo to samé přes kopírák...
medulin   31.10.2014 20:15:48
No říct že pekass neumí a ti druzí jo je dost odvážný aspon u nás. Servisuju u několika firem a je to tak 50 na 50. Co poslední dobou sleduju že dost odcházejí za lepším finančním ohodnocením a to hlavně ti nejšikovnější.smile
Milda11   31.10.2014 20:19:42
Tak je to začarovaný kruh, zákazníci by nejraději platili za hodinu servisu 300kč, ale za ty prachy to prostě dělat nejde!!! tak si musí rozmyslet co je pro ně důležité. V servisu na auto zaplatí za litr motorového oleje 800kč ani nemrknou a v servise zemědělské techniky sem jim 80kč za litr zdá moc....
Honza.S2   01.11.2014 09:11:27
Účtujte si kolik účtujete. Servisáky máte šikovný, někdo méně někdo více.
Ale za ty prachy by to chtělo vylepšit zásobování a sklady ND. tady vidím čím dál více u většiny firem obrovskou slabinu. Všechno jde na počkání min. 2 dny, velcí prodejci s velkým skladem a silnou sítí v podstatě nemaj nic.
Když dojde na lámání chleba - příjde notoricky známá věta - "nemůžeme držet skladem všechno, zvláště tohle co se moc nekazí" Pak se stane že stojí stroj tři dny kvůli kladce nebo i řemenu. V tom případě nezbývá nic než asi brát věci tuplovaně, mít je doma skladem a ten servis nakonec ani kolikrát nevolat.
Říkám to všem bez rozdílu a až to bude vylepšeno, pak se dá bavit o sazbách a cenách ND.
VonVagel   01.11.2014 11:50:38
Souhlas s Mildou, v autoservisu který je značkový nebudu servisovat za 500, auto mě spraví hned? Nespraví. Objednají díly a až to bude tak to bude.

To Honza: Ok. Bavme se o tom jestli tohle je problém ČR nebo jestli je tohle běžné i někde jinde ve světě...
Honza.S2   01.11.2014 12:01:45
VonVagel: Tím se nezabývám a ani zabývat nebudu. My jsme v Čr. Ano již několikrát jsem slyšel od znalých lidí že je to běžné ve světě.
Ale nedostupnost některých věcí je problém i výrobců ale na druhé straně je tu výhradní importér, tak ať se starásmile
Pokud si někdo kupuje stroje duplicitně, aby se vyvaroval prostoji v případě nedostupnosti věcí, jako třeba v Rusku, tak prosím.
V našem případě bude tedy lepší koupit si velký stroj, práci udělat během týdne a podepsat si smlouvu na dodání náhradního stroje.
VonVagel   01.11.2014 12:35:49
Nezabývaš se tím co je ve světě, tak neřešme že si někdo kupuje stroje duplicitně.
Souhlas náhradní stroj za peníze:)
Zetor   01.11.2014 14:51:47
Mám dotaz na zúčastněné.... Už jsem se chtěl zeptat dříve. Jedná se mi o pro mě naprosto absurdní položku o náhradním stroji. To opravdu lze dodržet? Já chápu, proč to chce zákazník, o tom žádná. Ale představím si, že jedno prodejní středisko prodá za 3 roky třeba 10 - 15 velkých traktorů. A všude bude tato doložka. Pak třem najednou odejde převodovka (podle mě celkem časá situace). A co teď? Pochybuju, že jedno středisko má 3 traktory zrovna volný. Něco se dá asi řešit vykoupenejma starejma tratkorama... Jak to chodí v praxi? Opravdu se podaří vždy sehnat náhradní traktor v rámci dnů? To vždy někde stojí? Nebo se sebere předváděčka jinému zákazníkovi? Když se nesežene, tak se zákazník soudí? Nebo vrátí stroj? U pásáků potom podle mě naprostá finanční šílenost. Pokud by po mě zákazník chtěl takovou doložku, tak automaticky 1/3 ceny navrch.

Jinak klobouk dolů před panem Fialou, který naprosto otevřeně řekne, jak se věci mají a proč tam ty chyby jsou. U produktových manažerů a prodejců celkem nevídaná věc.smile
Milda11   01.11.2014 15:20:17
Podle mě to absurdní není, u aut je to celkem běžné, že v případě poruchy náhradní aut,o a že by to auto stálo o třetinu více než jiné není pravda! Je to věc marketingu. Jistě prodejce co jede na čárky a na minimální marži si nic takového nemůže dovolit. Zemědělství je sezoní věc, a celkem bych byl asi hodně nervozní, kdyby se mi nový kombajn pokazil, bylo ve žně a měl 14 dní stát aniž bych dostal náhradní stroj. Prodejce, který by tak zareagoval by už nepřekročil práh a mohl by stroj nabízet třeba se ztrátou.. A to jak se takové věci s náhradníma stojema řeší v praxi je know how každé firmy, každý má svoji metodu.... Slušná firma pomůže zákazníkovi v nouzi, ten nemůže čekat nejnižší cenu na trhu, jsou to spojené nádoby....
lexikon   01.11.2014 15:42:23
Podla mna je absurdne porovnavat auta a polnohosp. techniku.. A skuste ist do znackoveho servisu s autom. Za prve čakat 2 tyzdne na volny termin, potom vam auto zoberu a po diagnostike povedia, ze treba tyzden cakat na dany diel a potom auto znova doniest do servisu. To keby niekto spravi v polnohospodarstve,tak po mesiaci konci s biznisom. A vecne diskutovana tema nahradnych dielov, k tomu asi tolko, ze si treba uvedomit aj opacnu stranu problemu. Ked zakaznik potrebuje servis, najlepsie aby tam bol do 5 minut. Ked treba diel,takisto by kazdy chcel aby ho este v ten den mal,ale ked dojde na platenie faktury, tak tolko vyhovoriek by stacilo na taky mensi roman. Takze skuste si uvedomit, ze aj predajca potrebuje z niecoho zit a ked sa faktury neplatia nacas (Ceska a Slovenska specialita),tak potom asi nemozeme cakat take sluzby ako maju polnohospodari v zahranici.. Skuste sa porozpravat s rakuskymi predajcami techniky, ci maju nejake faktury po splatnosti a potom sa mozme bavit o dodavkach ND do 2 dni smile
Pavel Fiala   01.11.2014 15:56:53
Nejprve uřesnění mé první odpovědi, měl jsem na mysli to, že klademe důraz na to, aby si servis našel dost času na důkladné předání stroje zázaníkovi a proškolení obsluhy. Neřešil jsem kvalitu servisu, to je věc jiná!
K těm rezervním strojům, to je stále problém, určitě nikdo nemá množství a výkony, tak jak by si zákazník představoval. Řeší se to buď, nějaké starší vykoupené a nebo nové předváděcí. V našem konkrétním případu, velký náhradní pásák 9RT nemáme, v případě potřeby se půjčí 8 a výměnu převodovky servis zvládne už za 4 dny.
Milda11   01.11.2014 16:12:15
Kolega lexikon uhodil hřebíček na hlavičku.... Jinak co se týká náhradních strojů je to taky o množství techniky v terenu. Těžko prodejce co obhospodařuje třeba 1000 traktorů bude mít adekvátní počet náhradních... Tady se jedná hlavně o náhradu v případě nákupu nového stroje... jak jinak lidi motivovat k tomu,aby si koupili nový stroj a nedovezli nějakou jetinu ze západu??? smile
FarmaBlazek   01.11.2014 17:24:13
Pořád se řeší jetiny ale pochybuji že výrobci jako Fendt či Claas chtějí aby se jim hromadila předváděcí a akční technika na placech v Německu. A kdyby nechtěli aby se to vozilo dál tak tam mají lis a rovnou to vozí do šrotu. Sáhněte si sami do svědomí kolik jste přeposlali techniky do Polska a dál na východ. Mám pocit že spousta dovozců nestihla vlak s dovozem jetin a nebo si to prostě nechtěla připustit ale máme otevřené hranice a tak to prostě je. A když dovezu dva tříleté stroje za cenu nového tak bych byl blázen abych do toho nešel. Nemáme takovou podporu jako v Německu nebo Anglii tak se tomu musíme všichni přizpůsobit.
Milda11   01.11.2014 17:31:15
On ten problém je někde jinde...Aby importér mohl být importérem musí udržet určité zastoupení na trhu..Bohužel za ojetou techniku se čárky nedávají..Bohužel, fabiky chcou chrlit nové stroje a tlačí se na importéry ze všech stran. To, že se dá spousta techniky dovést za rozumný peníz ze západu o tom žádná. Každý má tu možnost. Je to o umění řeči, trochu německy nebo anglicky a hlavně mít peníze na komoře...
Problém bude co s ojetou technikou od nás,Polsko dostává dotace na novou techniku, Ukrajina mrtvá tak kam s ní??? To rozhodne o bytí a nebytí spousty prodejců!!! Pro prodejce Claasu je určitě lepší jetý Claas dovezený bez něj než třeba john deere (protože jsou to náhradní díly. Náhradní díly jsou peníze!!!
FarmaBlazek   01.11.2014 17:44:39
Na ojetou techniku bude určitě větší spotřeba náhradních dílů ale myslel jsem to trochu jinak. Ano kdo chce a umí tak si najde cestu ale určitě i takový zákazník by byl radši kdyby si to mohl dovézt přes vás či jiné výhradní dovozce. Je mi jasný že musíte prodávat nový a pořád budou takový co si koupí nového ale proč si nechat utéct ty co vám to na rovinu řeknou že nového ne? A věřte mi že to že nekupuje nový neznamená že neplatí faktury včas. Kolikrát je to právě naopak..
George8030   01.11.2014 20:57:13
Co se týče placení faktur,tak jak je možné,aby dealer měl v pohledávkách za servisy, ND a nedoplacené nové mašiny pohledávky třeba až desítky milionů? Asi všem říkají něco překlenovací úvěry a jiné věci,co taky stojí nějaké peníze a musí tyhle věci pokrýt, protože mít takové cash-flow, to si troufnu říct,nemá jen tak nikdo,ani pan Babiš. A jsou tu tak dvě/tři firmy,které toto zvládnou ustát.
Co se týče ojeté techniky, osobně sám za sebe jsem nikdy nikoho neodmítl,ale nebudu nabízet kde jaký klump, aby se na mě pak zemědělec mračil,co jsem mu dohodil a ono né vždy je něco dost lukrativního a zajímavého, za co bych se nestyděl to prodat třeba. A musím se zastat Mildy,že tlak na importéry,bez ohledu na značku je opravdu mega obrovský od výrobců,tlačit nové stroje. Jinak co napsal kolega lexikon, s autama je naprostá pravda!!! Když vyprávím kolegům z importu VW, jaké podmínky panujou v zemědělství, oproti autařům,tak se mi smějou a řikaji (a teď se prosím nikdo neurazte) "co to je? se ti zemědělci zbláznili ne? to neni v silách nikoho" ... toto mi řeknou zástupci prvotřídní německé automobilky ;-) tak si to přeberte. Myslím,že bez ohledu na značku a importéra nebo dealera, jsou tu firmy,co se snaží víc či míň,ale snaží se jich hodně!!! Pač kdo se nesnaží aspoň nějak,tak už nefunguje!


Co se týče konkurence a jejich přímého přiznání, tak jak mě jeden člověk osočil,že prodejci umí jen dobře okecávat,tak toto ze strany pána výše, bylo jen ospravedlňování samo sebe,proč firma kde pracuje (ač je to importér zmiňované značky) to krásně přehodil na jinou firmu, která jim je už x let trnem v oku. proč by je tu nepošpinil,ty kluky z Pekassu,když má tak krásně nahráno na smeč. Hlavně,že když se někdo dotkne firmy Strom Praha,tak jiný už píšou všude možně stížnosti a brečí jako malé holky smile
Jinak pro všechny, píšu sám za sebe a NÉ za žádnou firmu, bez ohledu kde pracuji!!!! Pro podotknutí!!!
Honza.S2   01.11.2014 20:58:43
Reakce na Michalův příspěvek: Je to celkem komplikovaná záležitost. Z praxe už vím že třeba Agromex nebo AgriCS tuhle věc umí splnit. Nedělám teď nikomu reklamu.... Pradoxně více komplikované je to u klasických traktorů, je jich hodně a většinou se jich sesype víc naráz, takže musíš mít štěstí. Třeba Navos Farmtechnic má k dispozici rezervní 335ku, AgriCS může mít něco skladem a dva roky nebo jak dlouho tu koluje předváděcí QT550.
Pro mě, jako člověka který se svým způsobem podílí na běhu techniky v provozu je to hodně důležitá věc, hned vedle záruky druhá. Nechtějte si zkusit co to je, když máte dlouho pokažený rozhodující traktor, podzimní práce nečekají, agronom také ne a nervozita roste smile
Jinak se běžně účtuje sazba na mth ... což lze řešit buď s pojišťovnou nebo servisem, běží li ještě záruka.
Samozřejmě budu k tomu přistupovat jinak když budu mít v provozu tři těžké traktory nebo dva pásáky, ale u jednoho stroje je to buď a nebo a pak opravdu záleží na tom jak se s tím servis popasuje nebo jaký máš záložní plán (kompromis v záběru a jedna 370ka k pásáku)
Milda11   02.11.2014 09:17:44
Zaplať pán bůh máme volné hranice, máme internet a nejsme jazykoví lempli, tak si každý může dovést a koupit co chce a kde chce ať už je to elektronika a oblečení z Ameriky, kde je výrazně levnější než u nás nebo ojetou zemědělskou techniku nejčastěji z Německa nebo z Anglie... Ojetý stroj je vždy o štěstí může to být super koupě s málo mth za super cenu (pak se člověk zamyslí proč to tak levno prodávají) nebo to je stroj o nějakém stáří a nějakých motohodinách nebo je to kradený stroj (ty situace se množí jak houby po dešti) podle obrázku něco koupit je podle mě vražda. takže člověk tam musí jet, mít přehled a hledat...pokud někdo má problém s jazykem, ať se ozve přeložím rád. často bývají jiné špeky... S ojetou technikou mám zkušenosti tak 70:30 (70procent super koupě cena kvalita, zbytek jeden velký průser.... Záleží kolik do toho člověk chce investovat oproti novému stroji a na kolik je to pro něj stěžejní stroj.
Jinak doba kufříkových prodejců snad zmizela, trh s třídí a zůstávají silné firmy se slušným zázemím, které tu chtějí být.. samozřejmě každý kdo je mimo vlastní síť nebo vozí ojetou techniku je trn v oku,ale když to umí tak proč ne.. Trh ukazuje co má a co nemá budoucnost....
Milda11   02.11.2014 09:19:28
Ještě k té ojeté technice, je sakra rozdíl jestli jedete třeba do Hockenheimu enbo Landsbergu (což jsou střediska ojeté techniky Claas pro jeden nebo třeba pro dvacet strojů)!!!!
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010080099105835.s