Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Filip 90   26.08.2014 08:30:40
Kola plněna vodou....? To se jim konstrukčně moc teda nepovedlo, když je potřeba na návěsu tahat zbytečnou balastní zátěž abych se nemusel bát že to hodim na bok. Žádný extrémní kopce tam nevidim. smile
Lexion700   26.08.2014 12:41:24
Najde se u nás firma vyrábějící zem. techniku co by nekopírovala Horsche? smile
Honza.S2   26.08.2014 12:48:06
No to snad ne.... Kopírování Horsche. Pochybuju že by napadlo někoho od Horsche plnit kola překladače vodou kvůli stabilitěsmile smile Už jen to svědčí o něčem
smile
Miroslav Hladký (ZDT)   26.08.2014 15:05:35
Proč myslíte, že přídavné zatížení kapalinou není povedené řešení? Tímto způsobem lze dosáhnout stejných hodnot svahové dostupnosti jako roztahovací nápravou bez nevýhod pojících se s jejím použitím. Tato metoda sebou nese i další výhody: jednoduchost, cenu a chování prázdného prostředku na pozemní komunikaci i mimo ni atd.
Jakub Medera   26.08.2014 15:48:02
A hlavně ta nesporná NEvýhoda ve vyšší hmotnosti prázdného vozu včetně vyššího měrného tlaku na půdu oproti vozu od Horsche s roztahovatelnou nápravou. A taky včetně toho, že kapalina je "nestlačitelná" na rozdíl od plynu, takže pneumatika udělá úplně jinou stopu a jinak se rozplácne. A pokud zastupujete ZDT a dokážete tohle napsat, tak už se pak vážně nedivím jakou kvalitu mají české výrobky.
Skalda   26.08.2014 16:37:52
Během provozu vidím jako jedinou nevýhodu, ze traktor jede ve stejne stopě jako vůz, když tu hodnotíme Horsche a je třeba pár koní navíc. Měrný tlak prosím nikdo neřešte, protože toto řeší tak průměrně 2 lidi na okrese. Překladací vůz by měl hlavně zajistit, aby mlátičky za miliony nestáli 3hodiny denně při vyprazdňování a umožnil nasazení velkých odvozných souprav.
lexikon   26.08.2014 17:31:32
Mna by zase zaujimalo akym sposobom obhajuju ludia od Horscha ten ich prekladaci voz,ked uz sa tu vytahuje merny tlak na podu..? To je akoze v pohode mat 18 ton na jednej naprave? Roztahovanie napravy riesi mozno tak stabilitu na poli a mozno slaba vyhoda,ze ide v inej stope ako traktor,ale pochybujem,ze to vyvazi nevyhodu obrovskej hmotnosti na jednej naprave.. A keby uz chceme riesit ten tlak na podu, to by asi polovica kombajnov na pole nemohla vobec smile
Filip 90   26.08.2014 19:41:27
No samozřejmě. Podle mě se do těch gum vejdou klidně 3 - 4 tuny vody, který se zbytečně tahaj po poli. By místo 18 tun mohl vozit 22 tun a nebo by to mohl tahat o to slabší traktor. Navíc roztočená pneumatika plná vody je celkem masivní setrvačník, který celkem slušně mění dynamiku vozidla.
Samozřejmě to je řešení ale celkem nelogické. Je to jak kdyby se udělal autobus ve kterém by neustále sedělo 10 lidí.
Permonik   26.08.2014 20:27:43
Je to proti chudné tvrzení, vozit blastní zatěž u vozu, který má co nejmenší měrný tlak na půdu. I to že má jednu nápravu (ale to je jina debata). Mě spíše jako konstruktéra zaraži hodně velká světla vyška mezi koly nápravy. Vzhledem k tomu, že to jezdí v místě kde jezdí kombajny se šesti a více metrovou lištou, tak tam žadné muldy nebudou, a navíc když se toporvna s vyškou oje.... smile

Přijde mi t šite hodně horkou jehlou. (Nechci něják urazít).
smile
Honza.S2   26.08.2014 20:47:36
To Skalda : To na okresech Prostějov, Vyškov nebo Kroměříž také řeší zákazníci dva. Protože ten zbytek neřeší ani překladací vůz. Ale zanedbat zrovna tohle jen z důvodu že to nikdo neřeší je podle mě poněkud vážná věc, zejména na pozici prodejce zemědělské techniky. To se na mě nikdo nezlobte.

Co se týká Horsche, tak si myslím že se měrný tlak na půdu řeší. Když to nedocvaklo konstruktérům tak jim to došlo prakticky při žních v Kněžmostě. Proto by již měl být Titan s pásovým podvozkem k dispozici.

To ZDT: Váš příspěvek - odůvodnění kapaliny v pneumatikách překládacího vozu mě doslova vyrazil dech ve vší úctě.

cocik007   26.08.2014 22:38:04
to ZDT: Napadlo kohokoliv z vašeho týmu, jak se bude ten návěs chovat na svahu v takto "vlhkých podmínkách", které panují v tomto čase? Krom toho, že jste sice "zařídili" stabilitu vozu naplněním kol...., tak jste pro změnu zvýšili těžiště vozu,.........
Ano, naplnění kol kapalinou, může být výrazně levnější řešení, než roztahovací náprava, ale rozhodně to z hlediska bezpečnosti a přepravy po silnici nebude až taková hitparáda, jak to vyzní z Vašeho přízpěvku.....
Už jen proto, že nevím o způsobu, který by dokázal pneumatiku naplnit ze 100% kapalinou a vždycky se mi bude v tom kole převalovat určitý objem kapaliny..... (pokud se pletu, předem se omlouvám.....).smile
Skalda   26.08.2014 23:06:51
To, že jsou kola plněna vodou nikdo na jízdních vlastnostech nepoznal. Jsou tam věci, které je treba vylepšit trochu, ale kola s vodou to nejsou. O utuzeni se můžeme bavit s někým, kdo podrývá každy rok aspoň souvratě a sundává závaží na traktoru, ne když tu mluví něco o utuzeni a pak jezdí v předseťové přípravě 1200kg v předních ramenech a v každém kole má dalších 400kg....Pokud nasadím v testovaných podmínkách při výkonu za 12hodin 2 mlátičky, kde každá dělá 36 ha a zvednu nasazením překláďáku výkon min. 0,8ha/hod u každého je to 19ha denně což udělá kombajn za 5mil....každý chytrý službař dává ke svým kombajnům překláďák zdarma...že by kvůli utužení??? Jen jsem chtěl říci, že je to technologie o zvýšení výkonu mlátičky hlavně.
Polci   27.08.2014 07:07:48
Moc zajímavá diskuse a názory...
Firma ZDT tedy obšlehla někde na výstavě překládací vůz Horsch Titan. Akorát ho postavila výš nad nápravu. Teď se řeší nalitím kol to, že není možno to tahat ani po rovině. V příspěvcích tu obhájci tohoto řešení tvrdí že je to vlastně OK. Vždyť utužení půdy nikdo neřeší. Jde vlastně jen o zvýšení výkonu. Takže třeba službař může rajtovat s takovýmto jednonápravovým monstrem u zákazníka na jeho polích a vše je v pořádkusmile
Máme zákazníka, který řeší utužení i u traktoru s 900 koly a tandemového překládáku s 710x26,5 koly. S tímto pokud bych tam přijel, tak se můžu zase otočit a zůstat stát na dvoře. Ten vůz si jistě kupuji na více let, takže říci, že někdo utužení půdy neřeší dnes je krátkozraké. Když to začne řešit za 2 roky třeba s příchodem nového agronoma, budu to pak vyvážet kombajnem z pole na kamion jen proto, že předtím to nikdo neřešil?
Celkový koncept 30 t na jedné nápravě se mi zdá špatný a ještě to nalít vodou smile
Honza.S2   27.08.2014 07:58:19
V tom případě tam můžu poslat pod kombajn rovnou nákladní soupravu na silničních pneumatikách, překládání proběhne jakž takž za jízdy také, ušetřím náklady s pořízením překladače a traktoru, výkon také nějak zvýším a jsme u toho že je to v tomto případě zbytečnost. Vezmu li to trochu do extrémusmile
Tady se kritizuje kopírování zahraničních výrobců, ať u Bednara, Farmetu, nově u ZDT. Jsem ale přesvědčen že u těch kopírovaných a některých " kopírujících" by taková blbost nikoho nenapadla.
To ZDT - postavte raději stabilní vůz, zapojte fantazii, podívejte se klidně i do Ameriky pro inspiraci, nedržte se jen jedné nápravy a adaptujte "americkou" myšlenku do evropských podmínek.
Miroslav Hladký (ZDT)   27.08.2014 08:03:07
Děkuji pánové za zajímavou diskuzi. Chceme dodávat co nejlepší výrobky proto jsou pro nás důležité všechny Vaše názory a poznatky, i když v mnoha případech příliš nelichotivé. Všemi se dopodrobna zabýváme.

Část z Vás se tu nemůže dostat z kola o kopii TITANu a výšce těžiště, proto mi prosím dovolte drobná porovnání. Výška těžiště plného GIGANTU je ve výšce 2,3 - 2,4 m v závislosti na přepravovaném materiálu - větře mi nebo ne ale výška těžiště TITANu je v podobné výšce (to že vypadá, že je níže, je způsobeno "maskováním" - krycími plechy - za kterými je vzduch nikoli přepravovaný materiál). Výška je dána tím, že většina přepravované hmoty je nad koly u všech těchto typů strojů. To že jsou všechny přepravníky na světě stejné (tím pádem se i GIGANT podobá TITANu a ten zas jiným převážně americkým strojům...) je dáno zákony fyziky, které definují sypné úhly pro různé materiály - prostě a jednoduše definují tvar násypky tak, aby byla funkční, nezůstával v ní přepravovaný materiál atd.

Ke stabilitě: Garantujeme svahovou dostupnost 8° a GIGANT prošel zkouškami na zkušební plošině pro její posouzení. Opět věřte mi nebo ne, ale stroj se na silnici, při použití takto velkých pneumatik chová lépe zatížený kapalinou... Hmotnost kapaliny je vzhledem k celkové hmotnosti zanedbatelná, důležitá je její poloha vůči těžišti a tím kompenzace sil na stroj při jízdě působící.

Pneumatiky se zatěžují vodou (nebo jiným typem kapaliny zajišťujícím odolnost proti mrazu) z 75%, zbytek objemu se doplní vzduchem což dělá cca 990 kg. Tlak 3,8 - 4 bary. V těchto vlhkých polních podmínkách je vytlačený reliéf nerozeznatelný od pneumatiky plněné pouze vzduchem.
Miroslav Hladký (ZDT)   27.08.2014 08:19:09
Honzo, čekám, že můj názor rozcupujete Vy nebo někdo další, ale při průzkumech vychází zcela jasně převládající preference 1 nápravy (více než 2/3). Standardní provedení stroje tak jak je odpovídá požadavkům většinového zákazníka. K druhému ani nevíte jak bychom rádi adaptovali americké myšlenky, ale není to možné. V Americe je povolená šíře tohoto typu stroje 4m u nás 3m. Tím pádem moc možností nemáte. Víme že naše stroje jsou funkční a stabilní, proto zákazníkům nabízíme možnost, výroby stroje podle jejich přání. V tomto případě je téměř vždy GIGANT agregován s mlátičkou a pro přejezdy se vyřizují povolení -> Stroj lze vyrobit v požadované šířce nebo rozchodu, či s více nápravami.
LeTourneau   27.08.2014 17:19:57
ZDT : Krom zkušební plošině byl taky venku tzv pole či ostrý terén? Jen by mě prosím zajímalo to zda testujete pouze plošina nebo přímo venku. Jelikož kola jsou naplněny vodou budou se chovat úplně jinak.

Když se u Vás testuje byl zatížen nebo něco takového? Pokud se nepletu tak celá ČR je skoro pod mrakem a pořád prší ... a tohle se teda pěkně chovat na poli kde je mokro nebude. To at mi nikdo neříká že tohle sedí líp ...

Je to v celku zajímavé ale řešení je otřesné takovým způsobem. Z hlediska bezpečnosti bych Vám tohle ven nepustil a konstruktérům bych ihned nafackoval a snížil plat za takového sebevražedné věci.

Jinak vzhled se Vám povedl celkem smile
Miroslav Hladký (ZDT)   27.08.2014 21:02:46
LeTourneau: Zkoušky a posuzování svahové probíhá v několika krocích: Výpočty, testování virtuálního prototypu, statické zkoušky klopením a poslední a nejdůležitější statické zkoušky svahové dostupnosti na plošině. Ty jsou prováděny v krajně nepříznivých podmínkách. Zkouška stability přepravníku GIGANT probíhala klopením přepravníku na stranu šneku v mezních provozních stavech (klopeno na těžší stranu se šnekovým dopravníkem (+ 1300 kg); náklad ještě více přitěžující stranu se šnekovým dopravníkem (+ cca 15 cm náběh) a oje klopná osa na čep nikoli kolineárně s obrysem tažného prostředku; otočné oko). Dynamické zkoušky se vzhledem k rozmanitosti podmínek, které mohou nastat neprovádějí. Neexistuje ani platný předpis jak by taková zkouška měla probíhat. Garantuje svahovou dostupnost 8° přičemž používáme mnohem tvrdší bezpečností koeficienty než jsou doporučené.

Nechci příliš opakovat co bylo uvedeno výše, ale všechny tyto stroje mají těžiště v podobné výšce. My přiznáváme čistý tvar násypky, proto se stroj nemusí jevit jako zcela stabilní, ale opak je pravdou. Můžeme stroj zakapotovat, případně v přední části vytvořit noclehárnu pro obsluhu. Stroj se pak může jevit stabilnější, ale faktický vliv na těžiště to bude mít minimální.
LeTourneau   27.08.2014 21:12:18
ZDT : Je to testované plně naložené za adekvátním traktorem v podmínkách / mokro/sucho?!

Můžeme mi prosím vysvětlil tedy jaké používáte bezpečnostní koeficienty?!

Miroslav Hladký (ZDT)   27.08.2014 21:25:24
Ano. Je to testováno i přeložené. Je to testováno při mnohem vyšších rychlostech než jsou povolené. Nicméně tím svahovou dostupnost nezjistíte - tedy v případě, že nemáte v úmyslu to položit a ani tak by to nemělo příliš vysokou vypovídací hodnotu (rozmanitost provozních podmínek)...

Pro "převod" ze statické na dynamickou svahovou dostupnost se používá bezpečnostní koeficient 3. My používáme vyšší.
LeTourneau   27.08.2014 21:37:04
ZDT : a taky byla možnost porovnat plyn vs voda? A jakým způsobem se choval? smile Nic ve zlém plně naložené ted praštím od ruky 30 tun na jednu takovou nápravu a ono to má vydržet náklon při 8 stupních?¨

Pokud budu mít svah bude to klouzat a ne zrovna málo při téhle váze. Plus voda se Vám převalovat nikdy to nemáte plné na 100% !



LeTourneau   27.08.2014 21:51:11
Když si tak čtu názory lidi k této věci. Tak si velmi blbě odůvodnil proč tam je pneu plněnou vodou... smile Dobře se podívejte co Vám udělá pneu naplněné vodou vs plynem na poli při podmínkách ( mokré,suché )

Jaké je cena prosím téhle hračky? Popřípadě dal by se někde pronajmout?

Nebo myslíte že by bylo možné se sejít vzít tohle na pole, plně naložit prosím? A aby to bylo prosím pojištěné rád bych to zjistil jak se to skutečné chová i kdybych to měl položit.
smile
martinko   27.08.2014 22:25:33
Ja by som Vám doporučil ísť teraz na východ Slovenska mokro je ale do poľa sa proste ísť musí to isté aj na jesen v zrnovej kukurici , ked teda to vlastne je určené aj na to. smile
LeTourneau   27.08.2014 22:25:52
Špatně napsáno. Jaký byl spíše důvod dávat tam kola plněné vodou. Zbytečně tahá váhu navíc což není dobré. Napsal jsem to trošku zmateně moje chyba.

Dobře objednávku zašlu. Díky. smile
LeTourneau   27.08.2014 22:28:11
martinko - skvělé podmínky. smile smile
Miroslav Hladký (ZDT)   27.08.2014 22:35:56
Martinko: je to určené i na kukuřici, řepku apod.
LeTourneau: Důvodem je snaha vyrovnat se stabilitě TITANu s roztahovací nápravou. Například na silnici oproti TITANu povolujeme rychlost 40 km/h. Stroj příčně nerozkmitá, kapalina kmitání výrazně tlumí. Ty dvě tuny navíc za zlepšení provozních vlastností stojí...
LeTourneau   27.08.2014 22:44:29
ZDT : Dobrá Dobrá. Již Vám dám vědět co a jak bude. smile
LeTourneau   28.08.2014 12:37:31
ZDT : již dneska jsem objednávku poslal. Testy atd bych chtěl provádět na Slovensku. smile
Zetor   29.08.2014 19:43:24
Podle mě kdyby bylo zatížení nápravy normální, tak nikdo nemusí řešit velké koleje. Roztahovací náprava u Horsche není kvůli tvorbě dalších kolejí (a tedy umáčknutí větší plochy), ale kvůli stabilitě.

Zaujala mě zmínka o průzkumu mezi zákazníky a preferenci jedné nápravy. To asi nebyli dlouholetí uživatelé překládacích vozů, že? To byli asi lidé, kteří s překladačem zkušenosti nemají. Zde by podle mě měla být iniciativa prodejce (natož výrobce), který by zákazníkům měl říct: "Toto je překládací vůz, takto vypadá, má tolik náprav a z těchto důvodů, k tomuhle je určený a takto se má používat. Pokud chcete jinou úpravu, tak pojďme diskutovat". Ale ptát se zákazníků, kolik to má mít náprav? Podle mě odborník je výrobce dopravní techniky a ten radí zákazníkovi, jak má stroj vypadat a proč. Pokud zákazník radí výrobci dopravní techniky, jak má překladač vypadat, tak něco je špatně. Samozřejmě něco jiného je názor uživatele, ale neznám uživatele, který by mi řekl tandem je špatnej, chci jednu nápravu. Pochopím jednonápravový vůz o objemu do 20 kubíků... Ale 28? Nedejbože 34!!

Jednonápravový vůz je podle mě kravina. Nevidím žádnou výhodu, vyjma použití jediného šneku. Ale nikdo si zatím nestěžoval, že by dva šneky byly špatně. Zatížení nápravy je brutální, utužení taktéž, zatížení zadní nápravy traktoru opět masakr, odpružení nula. Náprava se prohybá a odchází, jsou s tím problémy. A jízdní vlastnosti, to není jen to, že se vůz nepřevrátí, když zafouká boční vítr. Kdo viděl překladač v akci, tak ví, že často je nezbytné pohybovat se po poli s nákladem rychlostí přes 30 km/h. Zkuste to s takovým vozem. I kdyby se nepřevrátil, tak by se traktorista umlátil, nebo by něco zásadního nevydrželo. Spousta zákazníků poptává i dovoz hnojiva, odvoz obilí do výkupu, nebo stačí odvézt poslední fůru z pole. Nic z toho s jednou nápravou nelze dělat.

Jinak naplnění vodou, podle mě geniální věc. Je jasné, že nikdo nepředělá překladač pár týdnů před žněma. Vyřešit problém se stabilitou takto jednodušše za tak krátkou dobu je u mě geniální improvizace. Z provozního hlediska je to samozřejmě blbost. Ale chápu, že se staví jednonápravový vůz. Je to nejlevnější. Tandem je složitý, musel by se postavit celý podvozek. Protože existující Mega 20 je nepoužitelná díky své malé délce a na pole naprosto nevhodným pneumatikám (a to i pro obyčejný návěs, natož překladač). Věřím, že se koncept vychytá a své zákazníky si najde, především u službařů, kteří potřebují co nejlevnější vůz. Samozřejmě, toto musí být nejlevnější, přes milion bych za to nedal ani omylem...
Zajíc   29.08.2014 22:51:33
velice zajímavá diskuze to se musí nechat! nikdy jsem nemyslel, že je tu tolik odborníků na konstrukci strojů a zařízení!

když jsem to přečetl tak jsem dostal depresi a zjistil jsem, že jsem asi úplný "debil", když jsem si pořídil Horsch Titan 34

důvod nákupu bylo zjednodušení sklizně, zvýšení produktivity a snížení utužení půdy

měl jsem možnost si vyzkoušet a vidět překládák: jednonápravu, tandem, tridem - vyhrala to jednonáprava a cena nebyla nejnižší!

34 kubíků = 30t (velmi suché pšenice) = já tam nemusím ale vozit 30t, chceme, aby souprava byla co nejlehčí a co možná nejrychlejší vozíme dle odvozního prostředku většinou 20t, když odvoz nestíhá tak je to pak dobrý mezisklad na 30t

velké kolo = malý valivý odpor!!! výrazně nižší než tandem a tridem

taháme to 260 koňovým traktorem a tahal jsem to i 210 v kukuřicích a zvládá to

stabilita = bezkonkurenční

jednoduchost = jednoduší už to být nemůže

překládací výkon = průměr šneku 600mm

utužení půdy = teorie tu bylo už napsáno dost! zastavte se za námi a uvidíte jaké to děla a nedělá koleje proti ostatním odvozním prostředkům

problém s teleskopickou nápravou zatím nemáme to ukáže čas ale nic co by se nedalo časem opravit (renovovat) mi jí zatahujeme a roztahujeme minimálně

co mi tam chybí je ovládaná koncovka šneku, ale dá se bez ní jezdit

zas tak bych tu ZDT nepranýřoval "kdo nic nedělá nic nezkazí" těší mě , že jsou v ČR fungující a úspěšné firmy jen takových firem víc.

stroj jsem osobně neviděl podle fotek bych tam něco změnil ale je to zatím prototyp tak uvidíme....
Polci   30.08.2014 09:40:14
to Zajíc: Jistě "debil" nejsi smile . To tu nikdo neřekl. Pokud to děláte jak popisuješ, tak OK. Ani neříkám, že ten co si pořídí překládák od ZDT je "debil". Každé řešení má své pro a proti. Stále ale tvrdím, že 35 t na jedné nápravě je dost. Jistě je to lepší než třeba Mates...ale nebudou se o tlak na půdu za nějaký pátek lidé opravdu více zajímat?
Letos jsme dost práce "mimo" dostali díky polopásovým podvozkům. Ne že by se tam ostatní bořili, ale dělali koleje. Pro příští rok chceme druhý vyvážák, protože o ten současný se nám podniky "perou". Budu také přemýšlet jestli tandem či jednonápravu...chceme do toho traktor cca 200 koní. Nejraději bych si dotáhl jetý za pár kaček z Ameriky. Jednonápravu s 20-25 t celkové na širokých pneu. Jak to sem ale dostat a jak s tím projíždět na silnicích? Dovede tedy ZDT i zmenšený Gigant? Bude to za nějakou přijatelnou cenu? Rozhodně nechci dávat přes milion. Budu to přes zimu řešit. Nejdříve oslovím Annaburgera, protože jsme s ním spokojeni. Pokud není tajemství cena Horsche, napiš mi to do SZ. Dík.
Milda11   30.08.2014 12:38:52
Všichni kromě annaburgeru dělají jednonápravový překládací vůz mimo zmiňovaných at už hawe, bergmann, perard, gustrower.....
Je to volba každého. v každém případě co největší průměr pneumatik a co největší šířka gum je vždy výhodou. V každém případě chce to vždy kompromis mezi velikostí bunkru mlátičky a hlavně mezi odvozovým prostředkem!!!! Málokdy je to ideální. protože pak se traktor nalítá po poli jak zběsilý o kolejích které způsobí ani nemluvě... Hodně se tu mluví o pásovém podvozku na překladači, v Americe věc běžná u nás spíše rarita ( u Horsche v Kněžmostě).
Jinak z hlediska valivého odporu, kolo co si musí dělat vlastní stopu má vždy větší odpor než to které jede ve stopě kola přede ním, takže tady v tom by byla roztahovací náprava u Horsche spíš nevýhodou.. Stabilita je věc druhá.. Proč asi Horsch dal na svůj překladák pásový podvozek? Zkuste se zamyslet.....
Marek Němec   30.08.2014 18:23:29
Je to sporné, každá konstrukce, ať už jednonápravový či vícenápravový překládací vůz má něco do sebe. Možná mě někteří ukamenujete, ale jsem zastáncem spíš jednonápravových vozů s výsuvnou nápravou, jelikož jeden obsluhuji už několikátý rok. Jezdím převážně ve velmi kopcovitých terénech a ne na každý pozemek je vjezd vhodný pro kamiony a podobně, tudíž vyvážím i přes různé meze a škarpy. Troufám si říct, že s nějakým obyčejným vozem s více nápravami by si to nikdo nedovolil. Samozřejmě je něco jiného, když se jezdí někde kde je skoro rovina, tam bych se bavil o tlaku na půdu. Toť můj názor smile
Milda11   30.08.2014 19:53:33
S plným vozem po cestě asi nikdo jezdit nebude,ale zajímalo by mě zatížení spodního závěsu při plném a prázdném voze, jestli alespoň tohle je dle vyhlášky.....
Miroslav Hladký (ZDT)   01.09.2014 09:02:21
Jsem rád, že se do diskuze začali zapojovat i uživatelé těchto prostředků. Co člověk to názor. Oba typy jak vícenápravový tak jednonápravová mají nesporné výhody i nevýhody.

Milda11: Téměř vždy se u tohoto typu jedná o pracovní stroj, to znamená, že na silnici plný nemá co dělat (max. celková hmotnost na silnici a jedné nápravě je 13 t, takže to nemá ani příliš smysl). Zatížení závěsu je v závislosti na provedení: prázdný 1 400 kg, plný cca 3 000 kg (max. 4 000 kg)
Miroslav Hladký (ZDT)   05.09.2014 14:20:19
Vzhledem k předpokládanému pohybu po pozemních komunikacích v agregaci s mlátičkou (a tím nutný zvláštní režim využívání komunikace a povolení) lze GIGANT dodávat s mechanicky stavitelným rozchodem 2 100 mm (3 000 přes kola) a 2 450 mm (3 350 mm přes kola). V případě nastavení rozchodu na 2 450 mm lze využít speciální typ pneumatik s rozměrem 1 250 x 50 R32 (ano, čtete správně), které posunují vlastnosti (stabilitu a měrný tlak na půdu) GIGANTu na zcela novou a bezkonkurenční úroveň.
Jiri Rakus   05.09.2014 19:37:15
Jako že my jsme střelci,, to ví každýsmile ale když zajdu za ZDT, a zjístím,že vůz není nikterak odpružený, byl jsem šokován, ale gol tomu dodal prodejce, kterého jsem se ptal, jak je to vošéfovaný na pozemních komunikacích s TP? Řekl mi,že to není na cesty, ale na pole, že to má vyjímku, když se zeptám, kde podali vyjímku, mlčelsmile
Miroslav Hladký (ZDT)   05.09.2014 19:53:01
Jiří Raukus: GIGANT odpružený pružením není protože to žádný předpis nevyžaduje - za dostatečné odpružení se považuje odpružení pneumatikou. Tím bych šokován nebyl, šokován bych byl spíš tím, kdyby vůz byl odpružený ještě pružinami. Asi by ani nejspíš moc daleko nedojel a obohatil by zdejší fotogalerii s nehodami... Vzhledem k povaze stroje a jeho parametrům je GIGANT schválen jako pracovní stroj, což sebou nese jistá specifika. Nesmí plný na silnici. Celková hmotnost na silnici na jedné nápravě omezena na 10 t + 3 t na oje, takže to ani příliš smysl nemá. K pracovním strojům se vydává obdoba TP, ale v tomto případě nepodléhají registraci. Pro stroj v tomto provedení nejsou nutné žádné výjimky pro provoz na pozemních komunikacích. Viz 56/2001 Sb. a 341/2002 Sb. Prodejce bych nelynčoval - jedná se o nový a ne zcela obvyklý stroj, nemusel mít ještě k dispozici prodejní dokumentaci...
Litos   05.09.2014 22:40:45
Agregace se sklízecí mlátičkou znamená zapřažení za kombajn?
VonVagel   05.09.2014 23:01:31
Tajně doufám že to je vtip...snad se nemýlím:)
Agregace (z lat. ad-, při- a grex, gregis, stádo) znamená připojení, přičlenění, případně také shrnutí.
Miroslav Hladký (ZDT)   05.09.2014 23:02:11
V tomto případě ne. Zde je myšleno zařazení do "konvoje" (společné přejezdy s mlátičkami, případně vyřizování povolení u stroje s nadměrným rozměrem, s pneumatikami 1250 x 50 R32, atd). GIGANT je zapřažen za traktor.
VonVagel   05.09.2014 23:21:38
Tajně jsem doufal že dotaz uživatele Litos je vtip.
Carlos219   05.09.2014 23:36:18
Proč je tažení lisu za mlátičkou zvěrstvo ? Video na youtube z australského glenwaru s Catama jasně ukazuje že to funguje. Fake obrázky máme snad už za sebou ne ??????

Jinak VonVagel. Když někdo zná agregaci jako něco připojeného za něco tak proč vtip i když uznám že mě to taky pobavilo . Však nevědomost není k smíchu a kdo má pusu se ptá .
smile
VonVagel   05.09.2014 23:53:28
Souhlas lis za mlátičkou je v zemích typu austrálie pro mne pochopitelný a logický vzhledem k výměrám.
Kdyby byly na fotce ruské nápisy tak se nad tím ani nepozastavím:)

Možná byl účel nás jen pobavit:) S dnešním internetem se nemusím na nic ptát a můžu si to najít, já jsem musel chodit do knihovny, za nás internet ještě nebyl:)
Miroslav Hladký (ZDT)   05.09.2014 23:54:53
Souhlasím funguje, ale z technologického hlediska se v našich podmínkách (výměry, svahy, přejezdy) jedná o hloupost. Pokud si mlátička táhne lištu, tak na pole stejně traktor musí lis dotáhnout. Pokud se bavíme o efektivitě, zde ale opravdu nevím, nemusí prostředek, který táhne lis zastavit, nebo se postavit po vrstevnici, aby mu balík neujel, když jde hotový ven?
Miroslav Hladký (ZDT)   05.09.2014 23:56:04
Jak říká VonVagel - účelem bylo pobavit...
Carlos219   06.09.2014 00:27:31
To ZDT. Abych upřesnil své tvrzení tak se jedná o lis Hesston na hranaté balíky čímž jsem ti odpověděl. Připojit lis na kulaté balíky za kombajn by byla čirá debilita smile smile
VonVagel   06.09.2014 06:27:16
Existují už nějak provozní údaje ? Jak ohledně vozu tak tažných prostředků. Díky.
Miroslav Hladký (ZDT)   06.09.2014 06:38:43
To VonVagel: Ano existují, ale nevím co konkrétně máte na mysli. Hodně toho je uvedeno v diskuzi výše. Rád Vám odpovím pokud bude vědět na co.
michal003   06.09.2014 07:29:27
Tak trošku off topic: Lis na guľaté balíky nemusí byť až taká debilita. Firma Hillco pred pár dňami predstavila niečo ako zásobník, ktorý sa zapne za kombajn a za zásobnikom je priamo lis. Funguje to tak, že kombajn naplní zásobník a lis to na šupu zlisuje. Prezentovali to síce len v kukurici ale zrejme ani pšeničná slama by nebola problém. Dá sa to nájsť aj na youtube
Zetor   06.09.2014 09:07:50
Není pravda, že pracovní stroj nesmí na silnici plný. Problém je v zatížení jednonápravového stroje 10 + 3 tuny, navíc jak jsem byl šokován na Živitelce, prázdná hmotnost tohoto stroje je nějakých 9 tun, což je prázdná hmotnost tandemu s větším objemem. Druhý šok byl povolená rychlost na poli 10 km/h.

Díky širokým pneumatikám a větším rozchodu jste vyřešili tragickou stabilitu. Vůz jste zdražili o nesmyslný rozměr pneumatik a znemožnili jste vozu, aby se pohyboval sám na silnici. Ale pořád se nevyřešil problém, že vůz nedokáže obsloužit více jak 2 kombajny, protože se díky konstrukci nemůže na poli pohybovat dost rychle.

Pochvalu máte za naklápěcí klapku na konci šneku, kterou Horsch nemá a je to velký problémsmile

Dodatek: Připravte se na problémy s šířkou vozu i na poli, vůz se nemusí vejít pod některé kombajny, to už se v ČR taky stalo a dodnes tam překladače pod daný typ kombajnů nemohou....
VonVagel   06.09.2014 09:17:05
Zajímavé, vzhledem k rychlosti jakou byly vyřešeny první problémy je asi otázkou času kdy se doladí stroj k dokonalosti:)
Milda11   06.09.2014 09:57:08
Každý stroj si najde svého zákazníka u nás nebo někde jinde. Otázka je. jestli se investice do vývoje zaplatí, při množství prodaných strojů....
V každém případě pokud je to fakt, že plný vůz smí jezdit po poli jen 10km/hod tak je to jeden velký průser a veškerá debata výše postrádá smysl, protože je to k ničemu. Při vyšších rychlostech pravděpodobně dojde k rozhoupání(převrácení) záruku vám nikdo neuzná a jste v p.....i.. Jinak spousta velkých podniků uvažuje tak že překládací vůz převáží současně s kombajnama v koloně v tom bych problém neviděl! Důležitá je stabilita, roviny tu u nás moc nemáme bohužel. Pro službaře díky převozu věc zcela nevhodná
VonVagel   06.09.2014 11:26:34
To Zetor: Zajímalo by mne jestli vaši zákazníci řeší/ptají se u překládacích vozů na svahové dostupnosti, rychlosti, tonáže atd.
Miroslav Hladký (ZDT)   07.09.2014 07:40:28
To Zetor: S pohybem po silnici plného pracovního stroje máte samozřejmě pravdu. V příspěvku jsem měl na mysli tento konkrétní stroj a jeho konkurenci.

Vůz dokáže obsloužit až 3 kombajny (samozřejmě hodně záleží na místních podmínkách). Trik je v tom, že přepravník nečeká u druhé a třetí mlátičky až bude plná a bere co má když jede okolo a nemusí dojít k plnému vyprázdnění. K tomu dojde až například v dalším cyklu.

Ano, počítáme s tím, že se přepravník nemusí vejít pod menší kombajny. Není pro ně určen. GIGANT je na straně plnění o 400 mm nižší než TITAN, takže i těchto problémů bude míň.
Miroslav Hladký (ZDT)   07.09.2014 07:54:37
To Milda11: 10 km/ h berte v současnosti prosím jako provizorium (navíc se nejedná o izolovaný údaj ale nutno jej užívat v kontextu se svahovou dostupností). Jedná se o novinku, vůz testujeme, proto jsou v současnosti některé povolené provozní požadavky takto nastaveny. GIGANT je samozřejmě testován i při vyšších rychlostech a funguje při nich naprosto bez problémů, právě díky kvůli tolik haněné kapalině v pneu. Budeme teprve vyhodnocovat jakou rychlost povolíme v budoucnu. Za celou dobu testování jsme nezaznamenali nekontrolované kmitání nebo rozhoupání, které by nebylo tlumeno (jak prázdný přepravník tak plný, ve svahu příčně i podélně, kombinace dalších nepříznivých vlivů). Jízda vyšší rychlostí je pak vždy o obsluze a jejím citu, role a zkušenosti řidiče jsou nezastupitelné. Na silnici povolujeme 40km /h. Jedna poznámka závěrem. GIGANT je určen k agregaci s cca 230k traktorem -> pokud je plný, o moc rychleji se s ním jet nedá (samozřejmě opět záleží na podmínkách na místě).
Miroslav Hladký (ZDT)   07.09.2014 08:09:48
To VonVagel: Ano ptají a pro většinu jsou současně povolené hodnoty dostačující. Nejvyšší technicky přípustná hmotnost: 30 000 kg. Povolená svahová dostupnost je 8° (limitní je mnohem, mnohem vyšší - provedli jsme i protokolované zkoušky stability za krajně nepříznivých podmínek; viz výše). Současná nejvyšší povolená provozní rychlost 10 km/h (aktuálně zvažujeme její zvýšení). Přepravní rychlost 40 km/h. Možnost provozu za snížených světelných podmínek. Hmotnost 7 000 - 7 500 kg (podle vybavení), zatížení kapalinou 2 000 kg. Berte i v potaz, že Vás zákazníky o všech provozních stavech informujeme, i když to v mnoha případech vyvolává bouřlivou debatu. Zkuste některé důležité (navíc normami vyžadované) údaje zjistit u konkurenčních výrobku...
Jano SK   07.09.2014 20:58:47
To ZDT: nejvyssi povolena rychlost 10 km/h - o akej rychlosti sa aktualne uvazuje?
Ak tomu spravne rozumiem, testy boli robene pri najvyssej dovolenej rychlosti max. 10 km/h ?
Miroslav Hladký (ZDT)   08.09.2014 07:41:31
To JANO SK: Nezlobte se, ale prozatím, dokud nebude rozhodnutí konečné, nebudu sdělovat. Nerad bych se pak někde dočetl, že toto sdělení považuje někdo za závazné. Stále se bavíme ale o provozní rychlosti, na poli, mimo pozemní komunikacích. Rychlost 40 km/h na pozemních komunikacích je konečná.

Ne - testy byly dělány i pro rychlost mnohem vyšší než je 10 km/h. Například přeložený přepravník, byl v testech provozován i při rychlostech okolo 35 km/h. Chci jen upřesnit, že se jednalo o test a tomu odpovídaly podmínky i zabezpečení! Pro zákazníky není v žádném případě možné přepravník provozovat tímto způsobem! GIGANT byl v agregaci s Fendt 930. Problémy se stabilitou jsme žádné nepozorovali, brzdy byly na hraně.
FarmaBlazek   08.09.2014 11:29:22
Nezlobte se na mně ale kdyby mi někdo řekl že smím jezdit s překládacím vozem pouze 10km/h tak už se o nic více zajímat nemusim. Při dnešních výnosech bych nestíhal pomalu ani jeden kombajn.
Miroslav Hladký (ZDT)   08.09.2014 11:54:41
To FarmaBlazek: Nezlobíme se na nikoho. Provoz jakéhokoli stroje, obzvlášť takovéhoto, není nikdy o jednom jediném izolovaném provozním ukazateli. My jako výrobce určujeme, které podmínky je důležité respektovat, aby práce se strojem byla bezpečná, a tato bezpečnost pokrývala maximální množství provozních stavů, předvídatelné a nepředvídatelné okolnosti atd... Místní/ polní/ provozní podmínky nikdy nejsou ideální a my jsme nuceni tímto způsobem obsluhu upozornit. Vždy to bude o citu a zkušenosti obsluhy a o jejích reakcích na aktuálně nastalé podmínky a její ochotě tyto výrobcem dané provozní požadavky respektovat. Bohužel není norma, která by tyto provozní ukazatele a požadavky na ně řešila.
George8030   08.09.2014 12:55:18
Osobně moc zkušeností s provozem překládacího vozu nemám, jezdil jsem pouze s Fendt 828 + Horsch Titan,ale né 34,ale nějaká postarší menší verze 24? nebo 28? nevím teď přesně. Co mi hodně chybělo,tak byla absence již zmiňované hydraulicky ovládané koncovky výložníku. Praktická věc!!! Dále celkově uložení té roury bylo takové,pro mě prazvláštní. Jinak jízdní vlastnosti,možnost roztažené nápravy, nepociťoval jsem,že by měl ten vůz nějaký problém na poli. Prázdný po poli ke kombajnům 40-50km hod, plný co zvládl traktor - i 35km/hod. Zda je to adekvátní nevím, ale chovalo se to dobře. Další zkušenost mám u Aleše Polcara s jeho Annaburgerem, kdy jsem měl možnost se u něj svézt a osobně i tato varianta se mi líbila, Annaburger má tento vůz vcelku hodně propracovaný, akorát to chce do něj vcelku výkonný traktor (min 300ps). Můj subjektivní názor je,že pokud bych byl v pozici technika řešící překládací vůz,tak bych volil Annaburgera, jelikož užitnost takového vozu je větší,než toho konstrukčně Titanu nebo teď tedy Gigantu. Nevím jak to má Annaburger s legislativou,ale jeho překládák použít normálně jako návěs s odvozem posledních tun z pole ten večer, zaplachtovat atd. Vidím v tom velkou výhodu, pokud jednonápravové vozy nesmí po silnici plné jezdit! Samozřejmě výběr té či oné varianty je na zvážení každého individuálně smile
Co se týče tlaku na půdu, osobně bych spíš asi i kvůli tlaku na půdu volil vícenápravový překládací vůz, z hlediska rozložení hmotnosti na celou soupravu a k tomu adektátní obutí. Rozhodně není dobré 550/-R22.5 ...ale aspoň 710ky na R30.5 disku
FarmaBlazek   08.09.2014 13:17:32
Ano každý stroj musí splňovat parametry a na něco je stavěný ale nemůžete mi tvrdit že nabízíte urychlovač sklizně který sice po silnici jede 40 když kombajny jedou 25 ale po poli jede 10. Po překládacím voze chci stabilitu a rychlost. Objem je až na posledním místě v závislosti na traktoru který do něj v létě mohu uvolnit. Váš vůz si dokážu představit jako Gigant 18 bez horních plechů a vody v kolech na dva zásobníky od kombajnů.
Miroslav Hladký (ZDT)   08.09.2014 13:42:07
To FarmaBlazek: Netvrdíme. Berte prosím v potaz to, že se jedná o nový stroj. Stroj sice prošel všemi zkouškami, které jsou předepsané i těmi které děláme navíc. Aktuálně, pro dobu zkoušek jsou provozní parametry povoleny tak, abychom byli schopni garantovat bezpečnost. Provozní rychlost, s uvolněním stroje zvedneme taky, aby byl GIGANT opravdovým urychlovačem sklizně, tak jak píšete Vy.
FarmaBlazek   08.09.2014 14:23:19
Taky využíváme překládací vůz ale těch pár let nás naučilo spoustu věcí které ve zkušebně nenajdete. Od váhy vozu počínaje po potřebu výkonu traktoru konče. Občas mi přijde že všechny fabriky ztratili kontakt s lidmi co mohou využívat jejich stroje. Já osobně bych začal s rogalem než bych se pustil do raketoplánu. Přeji Vám s vozem mnoho úspěchů na trhu.smile
Jano SK   08.09.2014 22:22:24
TO ZDT: Vdaka za info, mna len zarazil udaj o pracovnej rychlosti 10 km/h - naco sa vobec posudzuje prekladaci voz pri takejto rychlosti - jednak tak nikto jazdit nebude a ak ano, tak prekladaci voz nema zmysel.
Je mi jasne, ze nieco musi byt napisane v navode na obsluhu a nie je to malickost, pretoze aj z toho mozu nasledne opletacky pri poruche a pod ( zaruka, poistenie ...), ale rychlost by mala byt s bezpecnou rezevou nad 25 km/h.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.018018007278442.s